The Last of Us با توجه به نمایش هایی که تاکنون داشته است بدون شک یکی از بزرگترین و مورد انتظارترین بازی های امسال به شمار میرود, از این رو برآن شدیم تا با بهره گیری از نظرات کاربران یا همان فن های محترم این عنوان تعدادی سوالات هرچند اندک پیرو پروسه ساخت بازی از سازنده آن یعنی Naughty Dog بپرسیم .
- داستان The Last of Us تا اینجا یک مورد عالی بنظر میرسد اما در مورد مدت زمان آن, بازی چه مقدار زمان خواهد برد ؟ طولانی تر از Uncharted 2 یا 3 خواهد بود ؟ حتی بصورت تقریبی ؟
خُب فعلاً این خیلی مشکل هست که تعداد ساعت هایی که بازی زمان خواهد برد را به شما بگوییم, از یک رو پروسه ساخت هنوز در جریان است و از سوی دیگر طول و مدت زمان هر بازی تا حد زیادی به استعداد های بازیکن در نحوه پیشبرد آن بستگی دارد . The Last of Us یک روایت معقول و مورد انتظار با بسیاری از ویژگی های منحصربفرد گیم-پلی همراه خواهد بود .
- مغز متفکر و مبدع پروژه The Last of Us چه کس یا کسانی هستند ؟ از چه منابعی برای ساخت بازی الهام گرفتید ؟
همه عناوین Naughty Dog حاصل تلاش های مشترک اجزای تشکیل دهنده استودیو میباشند ولی خُب به عنوان اصلی ترین اجزای تشکیل دهنده پروژه میتوان به Neil Druckmann کارگردان خلاق/نویسنده و Bruce Straley کاگردان اصلی بازی اشاره کرد . در مورد الهام گیری, منابع بسیاری وجود داشته یا دارند که برای ساخت The Last of Us از آنها الهام گرفتیم اما به عنوان مثال پیدایش ایده ساخت بازی از سری برنامه BBC Planet Earth و تاثییر قارچ های آلوده (Cordyceps Fungus) بر روی انسان ها بوجود آمد . از جمله موارد دیگر میتوان به سریال های تلوزیونی, کامیک بوک ها و فیلم هایی از قبیل City of Thieves از دیوید بنیف, The World Without Us از آلن وایزمن, No Country for Old Men از جوئل کوئن, Children of Men از آلفونسو کورون و The Walking Dead اشاره کرد. المان هایی نظیر سبک روایت داستان, مبارزات کرکتر ها, محیط و فضاهای بحران زده/تخریب شده و بسیاری از موارد دیگر .
- Uncharted 2: Among Thieves یکی از بهترین یا شاید هم بهترین طراحی مراحلی رو داشت که این چند سال اخیر ما دیده ایم . The Last of Us از این نظر Uncharted 2 را پشت سر خواهد گذاشت ؟ با توجه به چیز هایی که تا الآن دیده ایم بخصوص در آخرین تریلر منتشر شده مثلاً تغییرات فصل و آب و هوایی طراحی مراحل TLoU به خوبی U2 بنظر میرسد اگر بهتر نباشد .
خُب اول تشکر میکنم بابت سخنان محبت آمیز شما, تمامی بازی هایی که در استدیو ما ساخته میشوند در وهله اول داستان محور و با طراحی مراحل عالی خواهند بود . با توجه به کانسپت های بسیار بزرگی که برای تکامل و تحول بازی در چند سال اخیر داشتیم شما میتوانید انتظار یک لول-دیزاین فوق العاده به همان خوبی را از The Last of Us داشته باشید .
- انجین گرافیکی Naughty Dog را تا چه اندازه در The Last of Us دستخوش تغییرات و بهبود کرده اید ؟ به عنوان مثال نورپردازی (بخصوص Ambient Occlusion), انیمیشن ها، مدلسازی کرکتر ها و افکت های آب/خون فوق العاده و یک جهش بزرگ رو به جلو بنظر میرسند نسبت به Uncharted 3 .
با هر عنوانی که ما میسازیم در تلاش هستیم تا ابزارها و تکنیک های گرافیکی را به جلو هل دهیم و تیم ما همیشه در تلاش است تا بالاترین کیفیت بصری ممکن یک بازی را به نمایش بگذارد پس The Last of Us نیز از این قاعده مستثنی نیست . تلاش بی وقفه و سخت استودیو ما به سبب این است تا بازی را از این نظر در یک مرحله و سطح فراموش نشدنی و البته منحصر بفرد قرار دهیم. سیستم نورپردازی بازی واقعاً زیبا و تماشایی است بخصوص برخی از تکنیک های داینامیک نورپردازی واقعاً بینظیر و نوآورنه هستند در The Last of Us .
- هوش مصنوعی در بازی بهترین و واقع گرایانه ترین چیزی هست که ما تاکنون دیده ایم. چه چالش هایی برای خلق چنین هوش مصنوعی در پیش داشتید ؟
AI یکی از مهمترین بخش های The Last of Us میباشد . زمانی که ما در ابتدا پروسه ساخت بازی را شروع کردیم سقف اندوخته و کدنویسی های پیشین هوش مصنوعی خود را دوباره از صفر ساختیم که این عمل به خودی خود سخت ترین و بزرگترین چالشی بود که در پیش رو داشتیم تا به این نقطه که هستیم برسیم . تلاش های بیشمار و بسیار سختی را بر روی هوش مصنوعی بازی بکار گرفتیم تا آن را واقعاً فوق العاده بسازیم و البته این تلاش ها را تا آخرین لحظه و زمان عرضه آن برای رسیدن به بالاترین سطح پولیش ادامه خواهیم داد .
- Gustavo Santaolalla کار خود را به عنوان آهنگساز بازی به بهترین حالت ممکن انجام داده است, کی میتوانیم از کارهای او بیشتر بشنویم ؟
Gustavo بصورت باورنکردنی با استعداد و کارکشته است و ما افتخار میکنیم که او بر روی بازی ما مشغول بکار است . موزیک هایی که او تدارک دیده است فوق العاده قوی و مهیج و کاملاً مناسب جو و داستان The Last of Us خواهند بود . ما تعدادی از پشت صحنه ی کار های او را بصورت فیلم ضبط کردیم که در آینده برخی از آنها را عرضه خواهیم کرد .
- با تشکر از وقتی که به ما دادید .
خواهش میکنیم و با عرض پوزش از مدت زمان طولانی که منتظر ماندید .
All Rights Reserved .
- داستان The Last of Us تا اینجا یک مورد عالی بنظر میرسد اما در مورد مدت زمان آن, بازی چه مقدار زمان خواهد برد ؟ طولانی تر از Uncharted 2 یا 3 خواهد بود ؟ حتی بصورت تقریبی ؟
خُب فعلاً این خیلی مشکل هست که تعداد ساعت هایی که بازی زمان خواهد برد را به شما بگوییم, از یک رو پروسه ساخت هنوز در جریان است و از سوی دیگر طول و مدت زمان هر بازی تا حد زیادی به استعداد های بازیکن در نحوه پیشبرد آن بستگی دارد . The Last of Us یک روایت معقول و مورد انتظار با بسیاری از ویژگی های منحصربفرد گیم-پلی همراه خواهد بود .
- مغز متفکر و مبدع پروژه The Last of Us چه کس یا کسانی هستند ؟ از چه منابعی برای ساخت بازی الهام گرفتید ؟
همه عناوین Naughty Dog حاصل تلاش های مشترک اجزای تشکیل دهنده استودیو میباشند ولی خُب به عنوان اصلی ترین اجزای تشکیل دهنده پروژه میتوان به Neil Druckmann کارگردان خلاق/نویسنده و Bruce Straley کاگردان اصلی بازی اشاره کرد . در مورد الهام گیری, منابع بسیاری وجود داشته یا دارند که برای ساخت The Last of Us از آنها الهام گرفتیم اما به عنوان مثال پیدایش ایده ساخت بازی از سری برنامه BBC Planet Earth و تاثییر قارچ های آلوده (Cordyceps Fungus) بر روی انسان ها بوجود آمد . از جمله موارد دیگر میتوان به سریال های تلوزیونی, کامیک بوک ها و فیلم هایی از قبیل City of Thieves از دیوید بنیف, The World Without Us از آلن وایزمن, No Country for Old Men از جوئل کوئن, Children of Men از آلفونسو کورون و The Walking Dead اشاره کرد. المان هایی نظیر سبک روایت داستان, مبارزات کرکتر ها, محیط و فضاهای بحران زده/تخریب شده و بسیاری از موارد دیگر .
- Uncharted 2: Among Thieves یکی از بهترین یا شاید هم بهترین طراحی مراحلی رو داشت که این چند سال اخیر ما دیده ایم . The Last of Us از این نظر Uncharted 2 را پشت سر خواهد گذاشت ؟ با توجه به چیز هایی که تا الآن دیده ایم بخصوص در آخرین تریلر منتشر شده مثلاً تغییرات فصل و آب و هوایی طراحی مراحل TLoU به خوبی U2 بنظر میرسد اگر بهتر نباشد .
خُب اول تشکر میکنم بابت سخنان محبت آمیز شما, تمامی بازی هایی که در استدیو ما ساخته میشوند در وهله اول داستان محور و با طراحی مراحل عالی خواهند بود . با توجه به کانسپت های بسیار بزرگی که برای تکامل و تحول بازی در چند سال اخیر داشتیم شما میتوانید انتظار یک لول-دیزاین فوق العاده به همان خوبی را از The Last of Us داشته باشید .
- انجین گرافیکی Naughty Dog را تا چه اندازه در The Last of Us دستخوش تغییرات و بهبود کرده اید ؟ به عنوان مثال نورپردازی (بخصوص Ambient Occlusion), انیمیشن ها، مدلسازی کرکتر ها و افکت های آب/خون فوق العاده و یک جهش بزرگ رو به جلو بنظر میرسند نسبت به Uncharted 3 .
با هر عنوانی که ما میسازیم در تلاش هستیم تا ابزارها و تکنیک های گرافیکی را به جلو هل دهیم و تیم ما همیشه در تلاش است تا بالاترین کیفیت بصری ممکن یک بازی را به نمایش بگذارد پس The Last of Us نیز از این قاعده مستثنی نیست . تلاش بی وقفه و سخت استودیو ما به سبب این است تا بازی را از این نظر در یک مرحله و سطح فراموش نشدنی و البته منحصر بفرد قرار دهیم. سیستم نورپردازی بازی واقعاً زیبا و تماشایی است بخصوص برخی از تکنیک های داینامیک نورپردازی واقعاً بینظیر و نوآورنه هستند در The Last of Us .
- هوش مصنوعی در بازی بهترین و واقع گرایانه ترین چیزی هست که ما تاکنون دیده ایم. چه چالش هایی برای خلق چنین هوش مصنوعی در پیش داشتید ؟
AI یکی از مهمترین بخش های The Last of Us میباشد . زمانی که ما در ابتدا پروسه ساخت بازی را شروع کردیم سقف اندوخته و کدنویسی های پیشین هوش مصنوعی خود را دوباره از صفر ساختیم که این عمل به خودی خود سخت ترین و بزرگترین چالشی بود که در پیش رو داشتیم تا به این نقطه که هستیم برسیم . تلاش های بیشمار و بسیار سختی را بر روی هوش مصنوعی بازی بکار گرفتیم تا آن را واقعاً فوق العاده بسازیم و البته این تلاش ها را تا آخرین لحظه و زمان عرضه آن برای رسیدن به بالاترین سطح پولیش ادامه خواهیم داد .
- Gustavo Santaolalla کار خود را به عنوان آهنگساز بازی به بهترین حالت ممکن انجام داده است, کی میتوانیم از کارهای او بیشتر بشنویم ؟
Gustavo بصورت باورنکردنی با استعداد و کارکشته است و ما افتخار میکنیم که او بر روی بازی ما مشغول بکار است . موزیک هایی که او تدارک دیده است فوق العاده قوی و مهیج و کاملاً مناسب جو و داستان The Last of Us خواهند بود . ما تعدادی از پشت صحنه ی کار های او را بصورت فیلم ضبط کردیم که در آینده برخی از آنها را عرضه خواهیم کرد .
- با تشکر از وقتی که به ما دادید .
خواهش میکنیم و با عرض پوزش از مدت زمان طولانی که منتظر ماندید .
All Rights Reserved .
آخرین ویرایش: