مصاحبه اختصاصی با Naughty Dog در مورد پروژه The Last of Us

Tommy Fisher

Shit happens
کاربر سایت
Apr 5, 2009
5,954
نام
رضـا
The Last of Us با توجه به نمایش هایی که تاکنون داشته است بدون شک یکی از بزرگترین و مورد انتظارترین بازی های امسال به شمار میرود, از این رو برآن شدیم تا با بهره گیری از نظرات کاربران یا همان فن های محترم این عنوان تعدادی سوالات هرچند اندک پیرو پروسه ساخت بازی از سازنده آن یعنی Naughty Dog بپرسیم .

2b0ns4606scbodx4bubp.png

- داستان The Last of Us تا اینجا یک مورد عالی بنظر میرسد اما در مورد مدت زمان آن, بازی چه مقدار زمان خواهد برد ؟ طولانی تر از Uncharted 2 یا 3 خواهد بود ؟ حتی بصورت تقریبی ؟
خُب فعلاً این خیلی مشکل هست که تعداد ساعت هایی که بازی زمان خواهد برد را به شما بگوییم, از یک رو پروسه ساخت هنوز در جریان است و از سوی دیگر طول و مدت زمان هر بازی تا حد زیادی به استعداد های بازیکن در نحوه پیشبرد آن بستگی دارد . The Last of Us یک روایت معقول و مورد انتظار با بسیاری از ویژگی های منحصربفرد گیم-پلی همراه خواهد بود .

- مغز متفکر و مبدع پروژه The Last of Us چه کس یا کسانی هستند ؟ از چه منابعی برای ساخت بازی الهام گرفتید ؟
همه عناوین Naughty Dog حاصل تلاش های مشترک اجزای تشکیل دهنده استودیو میباشند ولی خُب به عنوان اصلی ترین اجزای تشکیل دهنده پروژه میتوان به Neil Druckmann کارگردان خلاق/نویسنده و Bruce Straley کاگردان اصلی بازی اشاره کرد . در مورد الهام گیری, منابع بسیاری وجود داشته یا دارند که برای ساخت The Last of Us از آنها الهام گرفتیم اما به عنوان مثال پیدایش ایده ساخت بازی از سری برنامه BBC Planet Earth و تاثییر قارچ های آلوده (Cordyceps Fungus) بر روی انسان ها بوجود آمد . از جمله موارد دیگر میتوان به سریال های تلوزیونی, کامیک بوک ها و فیلم هایی از قبیل City of Thieves از دیوید بنیف, The World Without Us از آلن وایزمن, No Country for Old Men از جوئل کوئن, Children of Men از آلفونسو کورون و The Walking Dead اشاره کرد. المان هایی نظیر سبک روایت داستان, مبارزات کرکتر ها, محیط و فضاهای بحران زده/تخریب شده و بسیاری از موارد دیگر .

- Uncharted 2: Among Thieves یکی از بهترین یا شاید هم بهترین طراحی مراحلی رو داشت که این چند سال اخیر ما دیده ایم . The Last of Us از این نظر Uncharted 2 را پشت سر خواهد گذاشت ؟ با توجه به چیز هایی که تا الآن دیده ایم بخصوص در آخرین تریلر منتشر شده مثلاً تغییرات فصل و آب و هوایی طراحی مراحل TLoU به خوبی U2 بنظر میرسد اگر بهتر نباشد .
خُب اول تشکر میکنم بابت سخنان محبت آمیز شما, تمامی بازی هایی که در استدیو ما ساخته میشوند در وهله اول داستان محور و با طراحی مراحل عالی خواهند بود . با توجه به کانسپت های بسیار بزرگی که برای تکامل و تحول بازی در چند سال اخیر داشتیم شما میتوانید انتظار یک لول-دیزاین فوق العاده به همان خوبی را از The Last of Us داشته باشید .

- انجین گرافیکی Naughty Dog را تا چه اندازه در The Last of Us دستخوش تغییرات و بهبود کرده اید ؟ به عنوان مثال نورپردازی (بخصوص Ambient Occlusion), انیمیشن ها، مدلسازی کرکتر ها و افکت های آب/خون فوق العاده و یک جهش بزرگ رو به جلو بنظر میرسند نسبت به Uncharted 3 .
با هر عنوانی که ما میسازیم در تلاش هستیم تا ابزارها و تکنیک های گرافیکی را به جلو هل دهیم و تیم ما همیشه در تلاش است تا بالاترین کیفیت بصری ممکن یک بازی را به نمایش بگذارد پس The Last of Us نیز از این قاعده مستثنی نیست . تلاش بی وقفه و سخت استودیو ما به سبب این است تا بازی را از این نظر در یک مرحله و سطح فراموش نشدنی و البته منحصر بفرد قرار دهیم. سیستم نورپردازی بازی واقعاً زیبا و تماشایی است بخصوص برخی از تکنیک های داینامیک نورپردازی واقعاً بینظیر و نوآورنه هستند در The Last of Us .

- هوش مصنوعی در بازی بهترین و واقع گرایانه ترین چیزی هست که ما تاکنون دیده ایم. چه چالش هایی برای خلق چنین هوش مصنوعی در پیش داشتید ؟
AI یکی از مهمترین بخش های The Last of Us میباشد . زمانی که ما در ابتدا پروسه ساخت بازی را شروع کردیم سقف اندوخته و کدنویسی های پیشین هوش مصنوعی خود را دوباره از صفر ساختیم که این عمل به خودی خود سخت ترین و بزرگترین چالشی بود که در پیش رو داشتیم تا به این نقطه که هستیم برسیم . تلاش های بیشمار و بسیار سختی را بر روی هوش مصنوعی بازی بکار گرفتیم تا آن را واقعاً فوق العاده بسازیم و البته این تلاش ها را تا آخرین لحظه و زمان عرضه آن برای رسیدن به بالاترین سطح پولیش ادامه خواهیم داد .

- Gustavo Santaolalla کار خود را به عنوان آهنگساز بازی به بهترین حالت ممکن انجام داده است, کی میتوانیم از کارهای او بیشتر بشنویم ؟
Gustavo بصورت باورنکردنی با استعداد و کارکشته است و ما افتخار میکنیم که او بر روی بازی ما مشغول بکار است . موزیک هایی که او تدارک دیده است فوق العاده قوی و مهیج و کاملاً مناسب جو و داستان The Last of Us خواهند بود . ما تعدادی از پشت صحنه ی کار های او را بصورت فیلم ضبط کردیم که در آینده برخی از آنها را عرضه خواهیم کرد .

- با تشکر از وقتی که به ما دادید .
خواهش میکنیم و با عرض پوزش از مدت زمان طولانی که منتظر ماندید .

All Rights Reserved .
 
آخرین ویرایش:

Daemonis

Run Baby Run
کاربر سایت
Jan 3, 2009
7,028
نام
محمد امین
و باز هم زمان گيم پلي بازي رو نگفتن واز زير سوالش در رفتن...:cursing:

بابا من هی میگم زمان گیمپلی اسپویل حساب میشه اینجا هیچکس قبول نمیکنه . دیدین اینا هم میدونن و جواب ندادن .ای ول ;)
 

RED_BEARD39

Ghost of Sparta
کاربر سایت
May 16, 2009
6,360
نام
Ǝـــحـــســـان
ممنون بابت مصاحبه.
سخت در تلاش هستم تا زمان عرضه بازی یه PS3 بگیرم بازیش کنم.پاسخ هایی که داده شده بسیار امید بخش هستن.
 

VecchiaSignora

کاربر سایت
Sep 11, 2010
4,807
رضا مثل همیشه کارت عالی بود.بهت تبریک میگم.
انتظارات از بازی بشدت بالاست.خیلی دوست دارم ببینم در بین غول های سال بعد چه جایگاهی رو کسب میکنه.
برای من تلفیق اتمسفر فوق العاده WD با گیم پلی بی نظیر TLOU یعنی لذت بخش ترین بازی سال بعد! :d


 

mohammadl021

کاربر سایت
May 26, 2011
2,761
نام
محمد امین
وای دمت گرم داش رضا ( من چه سری پسر خاله شدم:-s )

چه جوری باهاشون مصاحبه کردی؟؟؟ با ناتی داگ ؟؟؟/ دمت گرم

انتظارم از بازی بسیار بالاست

همه هایپا چسبیده به سقف؟؟:d
 

Behnam_Yakuza

کاربر سایت
Feb 28, 2011
3,073
نام
بهنام
ترکوندی رضا :D تشکر ویژه بابت مصاحبه. عالی بود.

اصلا فکر نمیکردم انقدر خوب و کامل جواب بدن. یه جوری جواب دادن انگار خبرگزاری های معتبر باهاشون مصاحبه کرده :D دمشون گرم و دمت گرم :D
 

AMG

کاربر سایت
Jun 13, 2012
175
یه سوال بعد از 60 بار ذیذن تریلر بازی برام بیش اومد چرا هوش مصنوعی بازی الی رو تشخیص نمیده
یعنی چرا اصلا اونو بیدا نمیکنند
همون اول کاملا یه جا قایم شده و وسط در گیر ظاهر میشه
سوال 2 چرا تو تریلر شخص گیمر نمیگرده وسایل بدرد بخور بیدا کنه تو محیط کلی اتا اشغال هست برای وسیله چنگیذن؟
 

ULTIMATE TEAM

True Online Gaming
کاربر سایت
Aug 25, 2010
14,426
نام
مصطفی682سابق
دمت گرم>:d<
ما كه با اين قيمت دلار مونديم چجوري اين بازي رو تهيه كنيم=((
از پايرت هم بشدت متنفرم و حالم بهم ميخوره:-&
 

mrspear

کاربر سایت
Jun 24, 2011
322
نام
Amir Mohamad
اصلی ترین اجزای تشکیل دهنده پروژه میتوان به Neil Druckmann کارگردان خلاق/نویسنده و Bruce Straley کاگردان اصلی بازی اشاره کرد . در مورد الهام گیری, منابع بسیاری وجود داشته یا دارند که برای ساخت The Last of Us از آنها الهام گرفتیم اما به عنوان مثال پیدایش ایده ساخت بازی از سری برنامه BBC Planet Earth و تاثییر قارچ های آلوده (Cordyceps Fungus) بر روی انسان ها بوجود آمد

نیل دراکمن و بروس استرالی از مورچه هایی درون مستند BBC Planet Earth هم الهام گرفته بودند. این مورچه ها میتونستند با تخم گذاری به روی سر قربانی هاشون
اون ها رو به قتل برسونند.بخاطر همین فکر میکردم که قراره با بازیی آخرالزمانی
و با حیوانات و حشرات جهش یافته این چنینی رو به رو باشیم تم نمایش E3 هم این شکلی بود.
ولی با دیدن زامبی درون بازی کمی تعجب کردم.اما با این حال ناراحت نشدم چون با این هوش مصنوعی , گیم پلی و گرافیکی که این بازی نشون داد موضوع زامبی رو
از تکراری ترین به مورد انتظارترین های سال تبدیل کرد !
 

Kratos-_-0_0

کاربر سایت
Sep 10, 2012
938
نام
ارین
واقعا چنین بازیبازهای حرفه ای و پیگیری ، و صد البته چنین شاهکاری هایی فقط شرکت سونی میتونه داشته باشه
خدایی از تریلرها -مصاحبه ها میشه فهمید چه زحمتی میکشن برای بازی
خواهش میکنیم و با عرض پوزش از مدت زمان طولانی که منتظر ماندید
:واقعا ادم لذت میبره از این همه کمالات:">
عزیز خسته نباشید و دمت گرم@};-@};-@};-
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر