مصاحبه اختصاصی با Naughty Dog در مورد پروژه The Last of Us

Tommy Fisher

Shit happens
کاربر سایت
Apr 5, 2009
5,954
نام
رضـا
The Last of Us با توجه به نمایش هایی که تاکنون داشته است بدون شک یکی از بزرگترین و مورد انتظارترین بازی های امسال به شمار میرود, از این رو برآن شدیم تا با بهره گیری از نظرات کاربران یا همان فن های محترم این عنوان تعدادی سوالات هرچند اندک پیرو پروسه ساخت بازی از سازنده آن یعنی Naughty Dog بپرسیم .


- داستان The Last of Us تا اینجا یک مورد عالی بنظر میرسد اما در مورد مدت زمان آن, بازی چه مقدار زمان خواهد برد ؟ طولانی تر از Uncharted 2 یا 3 خواهد بود ؟ حتی بصورت تقریبی ؟
خُب فعلاً این خیلی مشکل هست که تعداد ساعت هایی که بازی زمان خواهد برد را به شما بگوییم, از یک رو پروسه ساخت هنوز در جریان است و از سوی دیگر طول و مدت زمان هر بازی تا حد زیادی به استعداد های بازیکن در نحوه پیشبرد آن بستگی دارد . The Last of Us یک روایت معقول و مورد انتظار با بسیاری از ویژگی های منحصربفرد گیم-پلی همراه خواهد بود .

- مغز متفکر و مبدع پروژه The Last of Us چه کس یا کسانی هستند ؟ از چه منابعی برای ساخت بازی الهام گرفتید ؟
همه عناوین Naughty Dog حاصل تلاش های مشترک اجزای تشکیل دهنده استودیو میباشند ولی خُب به عنوان اصلی ترین اجزای تشکیل دهنده پروژه میتوان به Neil Druckmann کارگردان خلاق/نویسنده و Bruce Straley کاگردان اصلی بازی اشاره کرد . در مورد الهام گیری, منابع بسیاری وجود داشته یا دارند که برای ساخت The Last of Us از آنها الهام گرفتیم اما به عنوان مثال پیدایش ایده ساخت بازی از سری برنامه BBC Planet Earth و تاثییر قارچ های آلوده (Cordyceps Fungus) بر روی انسان ها بوجود آمد . از جمله موارد دیگر میتوان به سریال های تلوزیونی, کامیک بوک ها و فیلم هایی از قبیل City of Thieves از دیوید بنیف, The World Without Us از آلن وایزمن, No Country for Old Men از جوئل کوئن, Children of Men از آلفونسو کورون و The Walking Dead اشاره کرد. المان هایی نظیر سبک روایت داستان, مبارزات کرکتر ها, محیط و فضاهای بحران زده/تخریب شده و بسیاری از موارد دیگر .

- Uncharted 2: Among Thieves یکی از بهترین یا شاید هم بهترین طراحی مراحلی رو داشت که این چند سال اخیر ما دیده ایم . The Last of Us از این نظر Uncharted 2 را پشت سر خواهد گذاشت ؟ با توجه به چیز هایی که تا الآن دیده ایم بخصوص در آخرین تریلر منتشر شده مثلاً تغییرات فصل و آب و هوایی طراحی مراحل TLoU به خوبی U2 بنظر میرسد اگر بهتر نباشد .
خُب اول تشکر میکنم بابت سخنان محبت آمیز شما, تمامی بازی هایی که در استدیو ما ساخته میشوند در وهله اول داستان محور و با طراحی مراحل عالی خواهند بود . با توجه به کانسپت های بسیار بزرگی که برای تکامل و تحول بازی در چند سال اخیر داشتیم شما میتوانید انتظار یک لول-دیزاین فوق العاده به همان خوبی را از The Last of Us داشته باشید .

- انجین گرافیکی Naughty Dog را تا چه اندازه در The Last of Us دستخوش تغییرات و بهبود کرده اید ؟ به عنوان مثال نورپردازی (بخصوص Ambient Occlusion), انیمیشن ها، مدلسازی کرکتر ها و افکت های آب/خون فوق العاده و یک جهش بزرگ رو به جلو بنظر میرسند نسبت به Uncharted 3 .
با هر عنوانی که ما میسازیم در تلاش هستیم تا ابزارها و تکنیک های گرافیکی را به جلو هل دهیم و تیم ما همیشه در تلاش است تا بالاترین کیفیت بصری ممکن یک بازی را به نمایش بگذارد پس The Last of Us نیز از این قاعده مستثنی نیست . تلاش بی وقفه و سخت استودیو ما به سبب این است تا بازی را از این نظر در یک مرحله و سطح فراموش نشدنی و البته منحصر بفرد قرار دهیم. سیستم نورپردازی بازی واقعاً زیبا و تماشایی است بخصوص برخی از تکنیک های داینامیک نورپردازی واقعاً بینظیر و نوآورنه هستند در The Last of Us .

- هوش مصنوعی در بازی بهترین و واقع گرایانه ترین چیزی هست که ما تاکنون دیده ایم. چه چالش هایی برای خلق چنین هوش مصنوعی در پیش داشتید ؟
AI یکی از مهمترین بخش های The Last of Us میباشد . زمانی که ما در ابتدا پروسه ساخت بازی را شروع کردیم سقف اندوخته و کدنویسی های پیشین هوش مصنوعی خود را دوباره از صفر ساختیم که این عمل به خودی خود سخت ترین و بزرگترین چالشی بود که در پیش رو داشتیم تا به این نقطه که هستیم برسیم . تلاش های بیشمار و بسیار سختی را بر روی هوش مصنوعی بازی بکار گرفتیم تا آن را واقعاً فوق العاده بسازیم و البته این تلاش ها را تا آخرین لحظه و زمان عرضه آن برای رسیدن به بالاترین سطح پولیش ادامه خواهیم داد .

- Gustavo Santaolalla کار خود را به عنوان آهنگساز بازی به بهترین حالت ممکن انجام داده است, کی میتوانیم از کارهای او بیشتر بشنویم ؟
Gustavo بصورت باورنکردنی با استعداد و کارکشته است و ما افتخار میکنیم که او بر روی بازی ما مشغول بکار است . موزیک هایی که او تدارک دیده است فوق العاده قوی و مهیج و کاملاً مناسب جو و داستان The Last of Us خواهند بود . ما تعدادی از پشت صحنه ی کار های او را بصورت فیلم ضبط کردیم که در آینده برخی از آنها را عرضه خواهیم کرد .

- با تشکر از وقتی که به ما دادید .
خواهش میکنیم و با عرض پوزش از مدت زمان طولانی که منتظر ماندید .

All Rights Reserved .
 
آخرین ویرایش:

Noirique

کاربر سایت
Jan 17, 2009
3,388
نام
امیرحسین
ممنون به خاطر مصاحبه ! مهمترین چیزی که منو برای تجربه بازی هیجان زده میکنه ، هوش مصنوعی بازی هستش !
با توجه به طراحی مراحل بازی ، کوچکترین اشتباه یا سوتی از طرف الی میتونه برای گیمر خیلی گرون تموم بشه !
 

HoR!ZoN

کاربر سایت
Feb 11, 2010
2,090
نام
Milad
واقعا انتظارا از این بازی فوق العاده بالاست... تنها لغزش تو هر قسمت از این بازی واسه طرفداراش خیلی گرون تموم میشه، حداقل به خاطر انتظار زیادی که واسه بازی کشیدن.
 

Red V

کاربر سایت
Sep 19, 2010
2,938
نام
وحيد
یعنی رضا بیا بغلم >:d<

کارت عالی بود و جواب های فوق العاده ای هم دادند :x واقعا که چه استدیو با فرهنگ و مشتری مدار و خفنی هست که اینجور به طرفدار هاش احترام میزاره و بهشون جواب میده . واقعا ممنون .
 

M ξ λ δ ζ

کاربر سایت
Feb 11, 2011
6,829
نام
مهدی
رضا جان بابت مصاحبه سپاسگذارم,میدونم بسیار سخت بوده برقراری ارتباط با ND‏ ‏, مطمئن شدم که میتونیم بهترین افکت برف رو بعد از 4 سال باز هم ببینیم
 

SMM9

عضو تحریریه
Aug 9, 2010
6,241
نام
مرتضی
بسیار جذاب و خواندنی بود:d
 

Frobary

Return of the King
Loyal Member
Jun 6, 2007
28,940
نام
محمد
همه عناوین Naughty Dog حاصل تلاش های مشترک اجزای تشکیل دهنده استودیو میباشند ولی خُب به عنوان اصلی ترین اجزای تشکیل دهنده پروژه میتوان به Neil Druckmann کارگردان خلاق/نویسنده و Bruce Straley کاگردان اصلی بازی اشاره کرد . در مورد الهام گیری, منابع بسیاری وجود داشته یا دارند که برای ساخت The Last of Us از آنها الهام گرفتیم اما به عنوان مثال پیدایش ایده ساخت بازی از سری برنامه BBC Planet Earth و تاثییر قارچ های آلوده (Cordyceps Fungus) بر روی انسان ها بوجود آمد . از جمله موارد دیگر میتوان به سریال های تلوزیونی, کامیک بوک ها و فیلم هایی از قبیل City of Thieves از دیوید بنیف, The World Without Us از آلن وایزمن, No Country for Old Men از جوئل کوئن, Children of Men از آلفونسو کورون و The Walking Dead اشاره کرد .
بهترین نکته ـش واسه من همینه :D چند وقت پیش تو تاپیک خود بازی هم گفته بودم یه سری از بخش های بازی از کمیک یا سریال WD الهام گرفته. البته با توجه به اینکه ND کارش خیلی درسته و یه دنیای کاملا منحصر به فرد ساختن به نظرم جو و اتمسفر بازی میتونه از کمیک WD هم بهتر بشه :D ممنون بابت مصاحبه.
 

kimsungbabak

کاربر سایت
Apr 15, 2011
3,983
نام
بابک
زمانی که ما در ابتدا پروسه ساخت بازی را شروع کردیم سقف اندوخته و کدنویسی های پیشین هوش مصنوعی خود را دوباره از صفر ساختیم که این عمل به خودی خود سخت ترین و بزرگترین چالشی بود که در پیش رو داشتیم تا به این نقطه که هستیم برسیم . تلاش های بیشمار و بسیار سختی را بر روی هوش مصنوعی بازی بکار گرفتیم تا آن را واقعاً فوق العاده بسازیم
هوش مصنوعی که به خودی خود یکی از سخت ترین بخش های برنامه نویسی هست.ببین اینا چقدر زحمت کشیدن که همچین چیز خفنی رو ساختن!
 

Heart Broken

کاربر سایت
Feb 22, 2011
2,418
نام
Ali
قبل از هر چیزی از رضای عزیز تشکر می‌کنم بابت این مصاحبه عالی.

پاسخ‌های ND به شدت امید بخشه و انتظار رو برای این بازی بیش از پیش سخت کرده. ذکر منابع الهام برای ساخت بازی هم خیلی برام مهم بود که البته پاسخ خوبی هم دادند :d
 

Daemonis

Run Baby Run
کاربر سایت
Jan 3, 2009
7,060
نام
محمد امین
رضا جون دوستت داریم ! فوق العاده بود . فقط میگفتی نامرد میدونی چقدر منتظر تعطیلات کریسمستون موندیم ؟؟ یه چند تا هم فحش میدادی . ولی در کل دستت طلا . منابع الهامشون خیلی جالبن و اصلا اون چیزایی که فکر میکردم نیستن .

واقعا انتظارا از این بازی فوق العاده بالاست... تنها لغزش تو هر قسمت از این بازی واسه طرفداراش خیلی گرون تموم میشه، حداقل به خاطر انتظار زیادی که واسه بازی کشیدن.
حالا شما نگران طرفداراشی ؟ :D

انتظار از بازی بالاست و با کوچکترین لغزش هم هیچ اتفاقی نمیوفته همونطور که با کوچکترین لغزش GTA هیچ اتفاقی نمیوفته و ...

الکی چرا حرف میزاری تو دهن طرفدارا ؟ :D

باز تو شروع کردی؟؟؟ هی من یه چیزی میگم تو زود میای وسط یه چیزی بهم میگی؟!
همیشه طوری میخوای باهام صحبت کنی که من هیتر سونی هستم ولی اینطور نیست... همیشه سعی میکنم صادقانه در مورد بازی ها قضاوت کنم.

خوب این موضوع واسه GTA V هم صادقه!
درسته یه مثلی هست که میگه " شیر، پیرش هم شیره "
ولی باز این موضوع واسش هست
مخلصتیم میلاد جان . من کی همچین جسارتی بکنم که بگم تو هیتری . تو فقط گفتی کوچکترین لغزش واسه طرفدارا گرون تموم میشه , من با همین مشکل پیدا کردم وگرنه اصلا نقل قول نمیکردم . GTA IV هم ایرادایی داشت ولی آیا واسه طرفدارا فرقی کرد ؟ اون ایرادا کوچیک اصلا مهم نیست مگر این که ایرادای اساسی داشته باشه . نه تنها GTA بلکه همه بازیهایی که حالا یخورده مهم تر از بقیه هستن مثل TOP20 لیست بازیسنتر مثلا .
 
آخرین ویرایش:

Infected Area

کاربر سایت
May 24, 2010
3,745
نام
احمد
خیلی قشنگ بود خسته نباشی :d همین جور مطالب باعث میشه هایپ بره بالا و صبر کردن سخت بشه ! :d
 

GT5

عضو تحریریه
Nov 4, 2010
841
نام
امين
مصاحبه عالی بود>:d<
TLoU فوق العاده میشه:x
خاریه تو چشم دشمنان:d
 

HoR!ZoN

کاربر سایت
Feb 11, 2010
2,090
نام
Milad
حالا شما نگران طرفداراشی ؟ :D

انتظار از بازی بالاست و با کوچکترین لغزش هم هیچ اتفاقی نمیوفته همونطور که با کوچکترین لغزش GTA هیچ اتفاقی نمیوفته و ...

الکی چرا حرف میزاری تو دهن طرفدارا ؟

:D باز تو شروع کردی؟؟؟ هی من یه چیزی میگم تو زود میای وسط یه چیزی بهم میگی؟!
همیشه طوری میخوای باهام صحبت کنی که من هیتر سونی هستم ولی اینطور نیست... همیشه سعی میکنم صادقانه در مورد بازی ها قضاوت کنم.

خوب این موضوع واسه GTA V هم صادقه! :| درسته یه مثلی هست که میگه " شیر، پیرش هم شیره " :biggrin1: ولی باز این موضوع واسش هست
 

u.s.a

کاربر سایت
May 19, 2009
13,348
نام
حسین
این بازی باعث شده از یادم بره بازی به نام gta امسال عرضه میشه
 

g.o.w

کاربر سایت
Apr 27, 2006
10,303
نام
arman
این بازی باعث شده از یادم بره بازی به نام gta امسال عرضه میشه
نمیدونم اول کدومو تموم کنم :|
یه پست اینجا زده شد که خدا رو شکر سریعا پاکش کردن !
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند (کاربران: 0, مهمان: 1)

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟