مشاوره در امر خرید و ارتقاء قطعات

من رفتم مبین نت گرفتم ولی فقط کنار پنجره سالن آنتن خوب میده که از اتاق ها دوره.حالا باید چی بگیرم که بتونم وای فای رو تو اتاق استفاده کنم؟روتر-اکسس پوینت و تقویت کننده وایفای شنیدم.حالا اینا با هم فرق دارن؟آیا از مودم adsl هم میشه استفاده کرده یا نه؟
در کل هر چی باید بگیرم لطفا با اسم و مدلش بگید.حدود 500 هم میخوام خرج کنم
ممنون
 
  • Like
Reactions: Arash-S212
من رفتم مبین نت گرفتم ولی فقط کنار پنجره سالن آنتن خوب میده که از اتاق ها دوره.حالا باید چی بگیرم که بتونم وای فای رو تو اتاق استفاده کنم؟روتر-اکسس پوینت و تقویت کننده وایفای شنیدم.حالا اینا با هم فرق دارن؟آیا از مودم adsl هم میشه استفاده کرده یا نه؟
در کل هر چی باید بگیرم لطفا با اسم و مدلش بگید.حدود 500 هم میخوام خرج کنم
ممنون
از اون آنتنه دم پنجره یه کابل Ethernet میاد میخوره به آداپتور PoE دیگه؟ :D اگه آره:

یه اکسس پوینت بگیر اون کابل رو بزن بهش حله

مودم ADSL که داری پشتش رو نگاه کن، یکی از پورت های Ethernet ـش اگر رنگش فرق داره یا کنارش نوشته "WAN"، اونوقت میتونی به جای اکسس پوینت استفاده کنی، دفترچه راهنماش هم نگاه کنی حتما نوشته

من مودم خودم میشد دیگه اکسس پوینت نگرفتم مدل خاصی نمیشناسم :D


روتر فکر کنم همین "مودم" خودمون باشه، اکسس پوینت خودش قابلیت وصل شدن به اینترنت نداره فقط ورودی که بهش میدی رو Share میکنه :D
پ.ن: شاید این جمله بالایی درست نباشه :D
 
اون ddr 4 که مین کنترل میکنه ddr 5 روی خود رم قرار دارد و کل داستان فرق میکنه.
ddr5 شروع باسش از 4800 به بالاست و با ddr4 فرق مبکنه
ddr4 از 2133 شروع میشه تا مثلا 4800 اما ddr5 از 4800 شروع میشه تا ...
همین سیستم ddr4 الان باسش 4000 و هیچ مشکلی نداره در کل اون دوره گذشت که نگران عمر مفید قطعات باشید. طراحی و ساخت 90% چیپ های امروزی بشکلیه که 11 سال کار 24/7/365 رو تضمین میکنه
360 aio ها برای مبتدی هاست وگرنه طراحی و خنک کنندگی واقعی رو این خدایگان مهندسی ارائه میدن بدون ادعا
این پردازنده با این کولر دما کار استاک 77-80 بوده + thermal grizzly kryonaut و همه هسته ها 5.1 برابر با 85 و بایسو اور رو زدن روی مین برام و بعد ارسال کردن.
بحث تاپیک منحرف نشه ریپلای اینو در بخش سخت افزار
دی 15 که من داشتم با خمیر گریزلی با ولتاژ 1.25 که عالیه بازم بالای 90 درجه بود تازه بدون کارکرد گرافیک با کیس باز

الان AIO 360 استریکس دارم و کنار نصبش کردم دما 15 درجه کمتر شد و خیلی خوب شد تازه من فن و پمپ گذاشتم نصف توان حداکثر یعنی مکسش نصف حداکثرش هست که نویز زیاد نشه هیچ وقت
من نواکتوا می گم هایپ الکی کارش خیلی درسته و خیلی برندهای دیگه از جمله THERMALRIGHT دقیقا همون کارایی با پرفورمنس دارن حتی دیپ کول هم با اساسین 3 همون کار رو کرد
فن هاشم واقعا هیچ نکته ی خاصی نداره توی یک RMP یکسان با بقیه ی برندهای معتبر همون نویز تولید می کنه همون میزان هوا هم جا به جا می کنه زمانی می شه به این شرکت گفت خفن که کاری کرده باشه که دیگران نتوسته باشن نه اینکه الکی هایپ و باشه صدا
همین کارت گرافیک نوکتوا هم نقدهاش گذاشتم با 4 اسلات فضا گرفتن تازه شده بود در حد تاف 2.7 اسلات قابلیت برد با اورکلاکشم که هیچ فرقی نمی کرد یعنی عملا استریکس از هر لحاظ ازش سر تر بود
همین کولر استریکس هم هی می گن با فن نوکتواش بهتره اما چیزی که من دیدم فن های ساخت اون یکی شرکت هم بهتره هم صداش بم تره و کمتر حس می شه
اما اگر بگیم همیشه بهترین ها رو تولید می کنن با زشت ترین طراحی ممکن درسته
معماری DDR 4 هم با 5 فرق داره ولتاژ کاریشونم فرق داره ضمن اینکه کنترلر مموری خیلی وقته داخل پردازنده قرار داره برای همینم اگر فشار بیارید ممکنه به پردازنده اسیب بزنید رم به این راحتی اسیب نمی بینه هر چند در اثر دمای بالا یا مشکلات دیگه اونم کم خرابی نداشته
این حرف اخرتونم اساسا اشتباه هست اتفاقا جدیدا کیفیت ها کاهش پیدا کرده و همچنین پیچیدگی طراحی زیاد شده میزان خرابی به شدت بالاتر از قبل رفته بد نیست نگاهی به امار داشته باشید اگر اینقدر خرابی نداشتن برای ماینرها گارانتی باطل نمی کردن اونم گارانتی های 3 ساله رو تازه ماین اکثرا فشار خیلی کمتری به سیستم میاره تا گیم مگه طرف خیلی ناشی باشه دیگه
الان حتی استریکس ایسوس هم خرابی کارت هاش زیاد شده بعضا برخی موارد بالای 400 صفحه شده گیگا که گل کاشته کلا این نسل بقیه هم به همین شکل
اینتل هم به خاطر خرابی زیادش به خاطر دمای بالاش شرایط گارانتیش کلا عوض کرده و خیلی محدود ترش کرد
مادربرد ها هم به همین شکل حتی ایسوس هیرو که سلطان کیفیت بود سری اولاش همه سوختن به خاطر طراحی مشکل دارش
پاورهای سری گلد EVGA که سلطان کیفیت بودن چنتا از سری های به شدت مشکل طراحی داشتن 100 ها صفحه مشکل اعلام شد که مجبور شدن همش رو عوض کنن گیگا که پاورهاش اتیش می گرفت یا منفجر می شد بماند دیگه
من خودم اخرین بار از کورسیر LED STRIP خریدم چنتا LED ش مشکل داشت از همون اول که بردم عوضش کردم یعنی کورسیر با اون کیفیت حتی LED هاش امار خرابیش بالاست
از ریزر بگم که چقدر محصولات جدیدش باگ و مشکل داره و کیفیت هاش به شدت کم شده
تا بخواید از این مثال ها دارم که کاملا حرف شما رو نقض می کنه

برند K-Net رو من وارد کنندش رو می شناسم.
یک سری شرکت بنجل توی چین هستن که بهشون سفارش می دی بعد هر مارکی خواستی روی محصول برات می چسبونن.
K-Net دقیقا همینه. وارد کنندش رفته یه شرکت چینی فله زن فاجعه رو پیدا کرده بهش محصول سفارش داده و گفته روشم K-Net بزن.
من والا کابل HMDI 2.0 خریدم البته 2 که غلطه 18 گیگابیت هیچ مشکلی نداشت دقیق تا 18 تاش می داد بدون پرش جنسشم خوب بود انصافا از لحاظ لمسی
اما فکر نمی کنم از پس 8K کامل بر بیاد برای 8K رفتم سمت یک شرکت که توی دوبی بود هر چند در نهایت اونم چینی هست اما کلا دوبی کسی جرات نداره جنس الکی دست مشتری بده
من UGREEN هم کابل USB 3.0 بلندش داشتم هیچ مشکلی نداشت
BASEUS هم که حرف نداره محصولاتش عالیه

چندین برند چینی دیگه هم هست که الان اسمش یادم نمیاد اما الان چینی های خیلی با کیفیت داریم که اعتبارم دارن همین شیائومی من یک سری چیزاش خریدم در کنار سامسونگ ها چند تا از وسایل سامسونگ مشکل دار شدن که شیائومی یکیشم تا حالا مشکل دار نشده تا الان دروغی توی محصولاتش ندیدم می گه بر فرض کابل فلانه یا فلان استاندارد داره واقعا داره
 
آخرین ویرایش:
از اون آنتنه دم پنجره یه کابل Ethernet میاد میخوره به آداپتور PoE دیگه؟ :D اگه آره:

یه اکسس پوینت بگیر اون کابل رو بزن بهش حله

مودم ADSL که داری پشتش رو نگاه کن، یکی از پورت های Ethernet ـش اگر رنگش فرق داره یا کنارش نوشته "WAN"، اونوقت میتونی به جای اکسس پوینت استفاده کنی، دفترچه راهنماش هم نگاه کنی حتما نوشته

من مودم خودم میشد دیگه اکسس پوینت نگرفتم مدل خاصی نمیشناسم :D


روتر فکر کنم همین "مودم" خودمون باشه، اکسس پوینت خودش قابلیت وصل شدن به اینترنت نداره فقط ورودی که بهش میدی رو Share میکنه :D
پ.ن: شاید این جمله بالایی درست نباشه :D
ممنون.2تا مودم دارم نگاه کردم ولی همه پورتهاش lan زده و یک رنگ هستن
 
  • Like
Reactions: Arash-S212 and NHM
دی 15 که من داشتم با خمیر گریزلی با ولتاژ 1.25 که عالیه بازم بالای 90 درجه بود تازه بدون کارکرد گرافیک با کیس باز

الان AIO 360 استریکس دارم و کنار نصبش کردم دما 15 درجه کمتر شد و خیلی خوب شد تازه من فن و پمپ گذاشتم نصف توان حداکثر یعنی مکسش نصف حداکثرش هست که نویز زیاد نشه هیچ وقت
من نواکتوا می گم هایپ الکی کارش خیلی درسته و خیلی برندهای دیگه از جمله THERMALRIGHT دقیقا همون کارایی با پرفورمنس دارن حتی دیپ کول هم با اساسین 3 همون کار رو کرد
فن هاشم واقعا هیچ نکته ی خاصی نداره توی یک RMP یکسان با بقیه ی برندهای معتبر همون نویز تولید می کنه همون میزان هوا هم جا به جا می کنه زمانی می شه به این شرکت گفت خفن که کاری کرده باشه که دیگران نتوسته باشن نه اینکه الکی هایپ و باشه صدا
همین کارت گرافیک نوکتوا هم نقدهاش گذاشتم با 4 اسلات فضا گرفتن تازه شده بود در حد تاف 2.7 اسلات قابلیت برد با اورکلاکشم که هیچ فرقی نمی کرد یعنی عملا استریکس از هر لحاظ ازش سر تر بود
همین کولر استریکس هم هی می گن با فن نوکتواش بهتره اما چیزی که من دیدم فن های ساخت اون یکی شرکت هم بهتره هم صداش بم تره و کمتر حس می شه
اما اگر بگیم همیشه بهترین ها رو تولید می کنن با زشت ترین طراحی ممکن درسته
معماری DDR 4 هم با 5 فرق داره ولتاژ کاریشونم فرق داره ضمن اینکه کنترلر مموری خیلی وقته داخل پردازنده قرار داره برای همینم اگر فشار بیارید ممکنه به پردازنده اسیب بزنید رم به این راحتی اسیب نمی بینه هر چند در اثر دمای بالا یا مشکلات دیگه اونم کم خرابی نداشته
این حرف اخرتونم اساسا اشتباه هست اتفاقا جدیدا کیفیت ها کاهش پیدا کرده و همچنین پیچیدگی طراحی زیاد شده میزان خرابی به شدت بالاتر از قبل رفته بد نیست نگاهی به امار داشته باشید اگر اینقدر خرابی نداشتن برای ماینرها گارانتی باطل نمی کردن اونم گارانتی های 3 ساله رو تازه ماین اکثرا فشار خیلی کمتری به سیستم میاره تا گیم مگه طرف خیلی ناشی باشه دیگه
الان حتی استریکس ایسوس هم خرابی کارت هاش زیاد شده بعضا برخی موارد بالای 400 صفحه شده گیگا که گل کاشته کلا این نسل بقیه هم به همین شکل
اینتل هم به خاطر خرابی زیادش به خاطر دمای بالاش شرایط گارانتیش کلا عوض کرده و خیلی محدود ترش کرد
مادربرد ها هم به همین شکل حتی ایسوس هیرو که سلطان کیفیت بود سری اولاش همه سوختن به خاطر طراحی مشکل دارش
پاورهای سری گلد EVGA که سلطان کیفیت بودن چنتا از سری های به شدت مشکل طراحی داشتن 100 ها صفحه مشکل اعلام شد که مجبور شدن همش رو عوض کنن گیگا که پاورهاش اتیش می گرفت یا منفجر می شد بماند دیگه
من خودم اخرین بار از کورسیر LED STRIP خریدم چنتا LED ش مشکل داشت از همون اول که بردم عوضش کردم یعنی کورسیر با اون کیفیت حتی LED هاش امار خرابیش بالاست
از ریزر بگم که چقدر محصولات جدیدش باگ و مشکل داره و کیفیت هاش به شدت کم شده
تا بخواید از این مثال ها دارم که کاملا حرف شما رو نقض می کنه
کنترلر PMIC روی خود رمه در ddr5 و اگر چنبن مشکلی وجود داشته باشد دیگر وجود ندارد. اساسا این موارد که میگید صحیح نیستند با مین های ddr4 مید رنج ملت کلی اورکلاک میکنند رم و پردازنده رو با هم و هیچ مشکلی ندارند.
اما در مورد ناکتوا این فن از EKWB EK-KIT اوپن لوپ هم قویتره. الان همه هسته ها 5.1 اورکلاک شده و بایوس ذخیره شده و برای من ارسال شده که دما کاری با بنچ مارک R که هسته ها چسبیده اند 85 است. و دما کاری خیلی کمتر است. اون کولری شما میگی رو برای KS تست زدم با اینکه مایع بود و اوری وحود نداشت ( اور قبلا از سمت اینتل انحام شده ) دما 86 بود. حتما 100% خمیرت ایراد داشته با بد زده بودی.


این 10 ثانیه خدمت شما :)

فن های نکتوا تفریبا یکی هستند با بقیه برندها منتها طول عمر بالاتری دارند. اما کولرهای این برند سلطان مهندسی هستند ( گاهی بایستی زیبایی فدای پرفورمنس بشه ) لوکس ترین کالایی که به عمرم دیدم همین سری کروم بلک بود!!!!

بنده به صورت تعداد بالا که کار میکنم هرکز دیگه اسوس کار نمیکنم مگر به سفارش یک شرکت خاص . اسوس غلط میکند بهترین کیفیت را داشته باشد در واقع اسوس بهترین خدمات را دارد که مشتری خرد هرگز از سایر مسائل خبر نمیشود.
الان هم کلیه قطعات اعم از گرافیک و مین و .... همکی از سمت چین 3 سال خدمات دارند.
 
  • Like
Reactions: Arash-S212
کنترلر PMIC روی خود رمه در ddr5 و اگر چنبن مشکلی وجود داشته باشد دیگر وجود ندارد. اساسا این موارد که میگید صحیح نیستند با مین های ddr4 مید رنج ملت کلی اورکلاک میکنند رم و پردازنده رو با هم و هیچ مشکلی ندارند.
اما در مورد ناکتوا این فن از EKWB EK-KIT اوپن لوپ هم قویتره. الان همه هسته ها 5.1 اورکلاک شده و بایوس ذخیره شده و برای من ارسال شده که دما کاری با بنچ مارک R که هسته ها چسبیده اند 85 است. و دما کاری خیلی کمتر است. اون کولری شما میگی رو برای KS تست زدم با اینکه مایع بود و اوری وحود نداشت ( اور قبلا از سمت اینتل انحام شده ) دما 86 بود. حتما 100% خمیرت ایراد داشته با بد زده بودی.


این 10 ثانیه خدمت شما :)

فن های نکتوا تفریبا یکی هستند با بقیه برندها منتها طول عمر بالاتری دارند. اما کولرهای این برند سلطان مهندسی هستند ( گاهی بایستی زیبایی فدای پرفورمنس بشه ) لوکس ترین کالایی که به عمرم دیدم همین سری کروم بلک بود!!!!

بنده به صورت تعداد بالا که کار میکنم هرکز دیگه اسوس کار نمیکنم مگر به سفارش یک شرکت خاص . اسوس غلط میکند بهترین کیفیت را داشته باشد در واقع اسوس بهترین خدمات را دارد که مشتری خرد هرگز از سایر مسائل خبر نمیشود.
الان هم کلیه قطعات اعم از گرافیک و مین و .... همکی از سمت چین 3 سال خدمات دارند.
اورکلاک داریم تا اورکلاک فرکانس پایه پردازنده 2666 تا 4800 ببریش خیلی فرق می کنه داستانش من هنوز می گم نقدی ندیدم 4800 بوت کرده باشه تازه خیلی از نقدها 4133 هم براشون پایدار نبوده شما برو ببین VCCSA VCCIO برای این فرکانس ها اتوماتیکش چند می شه و چقدر از محدوده ی قرمزی که خود مادربرد تعیین کرده بالاتره اون رنگ های زرد نارنجی قرمز برای خودشون که نساختن برای استفاده 24/7 نباید وارد محدوده قرمز بشید که برای فرکانس های بالای 4133 امکان نداره قرمز نشه هیچ کدام از ولتاژها نباید به رنگ قرمز در بیان زمانی که دستی تنظیم می شن
دیگه بعد از 15 سال سابقه ی اسمبل کردن من یکی اشتباه نمی زنم 3 بار با 3 تا خمیر مختلف هم امتحان کردم
خمیر گریزلی هم مستقیم از نماینده رسمی خودش سفارس دادم برام اوردم کد اصل بودنم داشت هر چند به نسبت خمیرهای خوب دیگه مشابه h1 یا tf3 کلا 2 3 درجه بهبود داشت
منم تا الان همین ویدیوهای چرت و پرت دیدم که به کولینگ ابر گنده خودم وفادار بودم واتر خیلی خیلی بهتره اگر مدل درستش انتخاب بشه و جای درستم نصب بشه ایر کولینگ ها چون دقیقا روی گرافیک قرار می گیرن اگر گرافیک های اند داشته باشی کل حرارتش می ره داخلش و اختلافش به شدت به نسبت واتر زیاد می شه واتر اگر جلو یا کنار کیس بسته بشه کاراییش فوق العاده می شه
من خودم معروف ترین اورکلاک های ایران دوستام هستن اونا هم همیشه می گفتن برای فرکانس های خیلی بالای رم خیلی باید به سیستم فشار بیاری حتی یادمه z270 استریکس دوست من 3200 مادربردش در حالت اتوماتیک نمی تونست بوت کنه درسته که الان خیلی سری های جدید بهتر شدن اما بازم تحت فشار کار می کنن من خیلی بعید می دونم 4800 اصلا حتی بتونید بوت کنید
من که با اینکه طرفدار چند اتیشه ایر بودم بعد از اینکه خودم تست کردم نظرم کاملا عوض شد دیگه سمت ایر نمی رم
غیر از اینکه زیبایی نداره و کل زیبایی هم می بره زیر خودش قایم می کنه یک قطعه می خوای عوض کنی یا حتی ssd بالایی یا فن کیس بزنی یا هر چیز دیگه ای عذاب 2 دنیا هست اینقدر که سر راه همه چیزه حتی عوض کردن یا در اوردن گرافیک هم کار سختیه
کلا از این اطلاعات غلط رایج توی نت خیلی زیاده دیگه من تا خودم تست نکنم به چیزی ایمان ندارم همین کارت گرافیک همش می گفتن عمودی کنی دمای کارت بالای می ره چند فریم هم افت پیدا می کنی من هر چی از لحاظ علمی بررسی می کردم باید دما کمترم می شد نه بیشتر تا اینکه خودم تست کردم 3 الی 4 درجه خنک ترم شد حتی 0.5 فریم هم افت پیدا نکرد امتیازها دقیقا با حالت عادی یکی شد
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Arash-S212

Farshidstar2012

سلام فرشید جان!
امیدوارم خوب باشی! یه راهنمایی میخواستم ازت! من کار سه بعدی انجام میدم با بلندر و C4D. قبلش با لپتاپ کار میکردم، یه مدت هم با مک مینی M1. اما الان میخوام یه سیستم جمع کنم.
خودم یه پرس و جویی کردم، ولی به جواب درستی نرسیدم. من حدود 70 تومن کنار گذاشتم برای کیس. حدود ۱۷-۲۰ تومن هم برای مانیتور. میخواستم اگه زحمتی نیست برات یه سیستم و مانیتور
پیشنهادی که تو ایران هم همه لوازمش باشه بهم پیشنهاد بدی! ممنونم ازت​

 
  • Like
Reactions: Arash-S212
من رفتم مبین نت گرفتم ولی فقط کنار پنجره سالن آنتن خوب میده که از اتاق ها دوره.حالا باید چی بگیرم که بتونم وای فای رو تو اتاق استفاده کنم؟روتر-اکسس پوینت و تقویت کننده وایفای شنیدم.حالا اینا با هم فرق دارن؟آیا از مودم adsl هم میشه استفاده کرده یا نه؟
در کل هر چی باید بگیرم لطفا با اسم و مدلش بگید.حدود 500 هم میخوام خرج کنم
ممنون

خود مبین نت باید براتون مودم اکسترنال نصب میکرد تا گریندگی بهتری داشته باشید.
کاری که خودتون میتونید بکنید اینه که مودم رو بهترین جای کنار پنجره قرار بدید و سپس با کابل شبکه به روتر وایرلس اصلی که قراره به بقیه دستگاهها وایرلس بده وصل کنید.

لزومی نداره که روتر وایرلس شما حتما پورت WAN داشته باشه و کابل شبکه رو میتونید به پورت LAN معمولی هم وصل کنید، اما قطعا باید جوری تنظیم بشه که مودم و DHCP همچنان خود مودم مبین نت باقی بمونه.




Farshidstar2012

سلام فرشید جان!​

امیدوارم خوب باشی! یه راهنمایی میخواستم ازت! من کار سه بعدی انجام میدم با بلندر و C4D. قبلش با لپتاپ کار میکردم، یه مدت هم با مک مینی M1. اما الان میخوام یه سیستم جمع کنم.​

خودم یه پرس و جویی کردم، ولی به جواب درستی نرسیدم. من حدود 70 تومن کنار گذاشتم برای کیس. حدود ۱۷-۲۰ تومن هم برای مانیتور. میخواستم اگه زحمتی نیست برات یه سیستم و مانیتور​

پیشنهادی که تو ایران هم همه لوازمش باشه بهم پیشنهاد بدی! ممنونم ازت​



این سیستم بر اساس موجودی بازار تهران توصیه میشه و در استاندارد خودش هم برای کار شما ایده آل هست:

قیمتمدلنام قطعه
نوزده میلیون و ۵۰۰ هزار تومانAMD Ryzen 9 5950X BOXCPU
سه میلیون و ۸۵۰ هزار تومانGREEN GLACIER 360 ARGBCOOLING
پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومانASUS PRIME X570-P AM4MotherBoard
پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومانGSkill Trident Z 2*16GB DDR4 3600MhzRAM
دوازده میلیون و ۵۰۰ هزار تومانASUS TUF GTX 1660S O6G 6GB GDDR6VGA
سه میلیون و ۳۵۰ هزار تومانWD Black 3.5" Desktop 2TBHDD
سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومانSAMSUNG 980 PRO 500GBSSD
۴۴۰ هزار تومانASUS 24X SATAODD
چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تومانGREEN GP750B-OCPTPower
سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومانGREEN Z4Case


مانیتور هم میشه BenQ SW2700PT رو معرفی کرد که برای طراحی شناخته شده هست.
 
این سیستم بر اساس موجودی بازار تهران توصیه میشه و در استاندارد خودش هم برای کار شما ایده آل هست:

قیمتمدلنام قطعه
نوزده میلیون و ۵۰۰ هزار تومانAMD Ryzen 9 5950X BOXCPU
سه میلیون و ۸۵۰ هزار تومانGREEN GLACIER 360 ARGBCOOLING
پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومانASUS PRIME X570-P AM4MotherBoard
پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومانGSkill Trident Z 2*16GB DDR4 3600MhzRAM
دوازده میلیون و ۵۰۰ هزار تومانASUS TUF GTX 1660S O6G 6GB GDDR6VGA
سه میلیون و ۳۵۰ هزار تومانWD Black 3.5" Desktop 2TBHDD
سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومانSAMSUNG 980 PRO 500GBSSD
۴۴۰ هزار تومانASUS 24X SATAODD
چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تومانGREEN GP750B-OCPTPower
سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومانGREEN Z4Case


مانیتور هم میشه BenQ SW2700PT رو معرفی کرد که برای طراحی شناخته شده هست.

مرسی فرشیدجان فقط یه چیزی؟! این سیستم برای بازی هم اوکیه؟ چون من یادم رفت ذکر کنم بازی هم زیاد انجام میدم با سیستم.
 
  • Like
Reactions: Arash-S212
مرسی فرشیدجان فقط یه چیزی؟! این سیستم برای بازی هم اوکیه؟ چون من یادم رفت ذکر کنم بازی هم زیاد انجام میدم با سیستم.

خیر!
برای بازی کلا قطعات عوض میشه و باید تصمیم بگیرید اولویت شما بازی باشه یا کار.

این سیستم برای هر دو کار مناسبه، ولی با اولویت بازی:

قیمتمدلنام قطعه
سیزده میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
(یازده میلیون و ۵۰۰ هزار تومان)
(نه میلیون و ۸۵۰ هزار تومان)
Intel Core i7 12700K
(AMD Ryzen 7 5800X)
(Intel Core i7 11700K)
CPU
یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومانCooler Master HYPER 212 Turbo ARGBCOOLING
هفت میلیون و ۵۵۰ هزار تومان
(پنج میلیون و ۱۰۰ هزار تومان)
(پنج میلیون و ۵۵۰ هزار تومان)
ASUS PRIME Z690-P D4
(ASUS TUF GAMING B550-PLUS AM4)
(ASUS PRIME Z590-P)
MotherBoard
دو میلیون و ۶۵۰ هزار تومانGSkill RIPJAWS V 2*8GB DDR4 3200MHz -16GBRAM
سی و دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
(چهل و دو میلیون تومان)
MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8GB GDDR6X
(ASUS TUF RTX 3080 O10G 10GB GDDR6X)
VGA
یک میلیون و ۵۰ هزار تومان WD Blue 7200Rpm 64MB 1TBHDD
دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومانSAMSUNG 980 M.2 500GBSSD
--ODD
سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومانGREEN GP750wPower
دو میلیون و ۶۵۰ هزار تومانGREEN Z5Case
 
اورکلاک داریم تا اورکلاک فرکانس پایه پردازنده 2666 تا 4800 ببریش خیلی فرق می کنه داستانش من هنوز می گم نقدی ندیدم 4800 بوت کرده باشه تازه خیلی از نقدها 4133 هم براشون پایدار نبوده شما برو ببین VCCSA VCCIO برای این فرکانس ها اتوماتیکش چند می شه و چقدر از محدوده ی قرمزی که خود مادربرد تعیین کرده بالاتره اون رنگ های زرد نارنجی قرمز برای خودشون که نساختن برای استفاده 24/7 نباید وارد محدوده قرمز بشید که برای فرکانس های بالای 4133 امکان نداره قرمز نشه هیچ کدام از ولتاژها نباید به رنگ قرمز در بیان زمانی که دستی تنظیم می شن
دیگه بعد از 15 سال سابقه ی اسمبل کردن من یکی اشتباه نمی زنم 3 بار با 3 تا خمیر مختلف هم امتحان کردم
خمیر گریزلی هم مستقیم از نماینده رسمی خودش سفارس دادم برام اوردم کد اصل بودنم داشت هر چند به نسبت خمیرهای خوب دیگه مشابه h1 یا tf3 کلا 2 3 درجه بهبود داشت
منم تا الان همین ویدیوهای چرت و پرت دیدم که به کولینگ ابر گنده خودم وفادار بودم واتر خیلی خیلی بهتره اگر مدل درستش انتخاب بشه و جای درستم نصب بشه ایر کولینگ ها چون دقیقا روی گرافیک قرار می گیرن اگر گرافیک های اند داشته باشی کل حرارتش می ره داخلش و اختلافش به شدت به نسبت واتر زیاد می شه واتر اگر جلو یا کنار کیس بسته بشه کاراییش فوق العاده می شه
من خودم معروف ترین اورکلاک های ایران دوستام هستن اونا هم همیشه می گفتن برای فرکانس های خیلی بالای رم خیلی باید به سیستم فشار بیاری حتی یادمه z270 استریکس دوست من 3200 مادربردش در حالت اتوماتیک نمی تونست بوت کنه درسته که الان خیلی سری های جدید بهتر شدن اما بازم تحت فشار کار می کنن من خیلی بعید می دونم 4800 اصلا حتی بتونید بوت کنید
من که با اینکه طرفدار چند اتیشه ایر بودم بعد از اینکه خودم تست کردم نظرم کاملا عوض شد دیگه سمت ایر نمی رم
غیر از اینکه زیبایی نداره و کل زیبایی هم می بره زیر خودش قایم می کنه یک قطعه می خوای عوض کنی یا حتی ssd بالایی یا فن کیس بزنی یا هر چیز دیگه ای عذاب 2 دنیا هست اینقدر که سر راه همه چیزه حتی عوض کردن یا در اوردن گرافیک هم کار سختیه
کلا از این اطلاعات غلط رایج توی نت خیلی زیاده دیگه من تا خودم تست نکنم به چیزی ایمان ندارم همین کارت گرافیک همش می گفتن عمودی کنی دمای کارت بالای می ره چند فریم هم افت پیدا می کنی من هر چی از لحاظ علمی بررسی می کردم باید دما کمترم می شد نه بیشتر تا اینکه خودم تست کردم 3 الی 4 درجه خنک ترم شد حتی 0.5 فریم هم افت پیدا نکرد امتیازها دقیقا با حالت عادی یکی شد
Jayz هرکی نیست
 
سلام
میخواستم بدونم کارت گرافیک Asus tuf 2060 dual کار کرده ولی ماین نشده باقیمت ۱۳میلیون و پانصد ارزش خرید داره ۶ گیگ هستش؟

بستگی به گارانتی داشتن یا نداشتنش هم داره، اما کارت آکبندش رو اگر الان 14 تومن بدون گارانتی در نظر بگیریم، کار کردش رو شما نهایت باید 10 تومن یا 10500 قیمت گذاری کنی.
 
بستگی به گارانتی داشتن یا نداشتنش هم داره، اما کارت آکبندش رو اگر الان 14 تومن بدون گارانتی در نظر بگیریم، کار کردش رو شما نهایت باید 10 تومن یا 10500 قیمت گذاری کنی.
والا فک میکنم بدون گارانتیه یک کلام ۱۳میلیون و پانصد میگه خودمم نظرم روی نهایت ۱۱ تومنه
 
  • Like
Reactions: Arash-S212

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or