چگونه از حجم مصرفی اینترنت وایمکس مبین نت مطلع شویم.
وایمکس نیوز - به گزارش روابط عمومی شرکت ارتباطات مبین نت مشترکین برای دسترسی به اطلاعات حساب کاربری خود در مبیننت، ابتدا مرورگر اینترنت خود را باز کنید و به سایت مبیننت در نشانی
شرکت ارتباطات مبین نت :: تنها اپراتور سراسری وایمکس در ایران :: اینترنت پرسرعت بی سیم :: اینترنت شخصی :: تلفن اینترنتی :: شبکه های مجازی اختصاص بروید. در قسمت سمت چپ بالای صفحه، گزینهی ورود به صفحه مشترکین را کلیک کنید. با این کار صفحهی جدیدی باز میشود. لینک
شرکت ارتباطات مبین - تنها اپراتور سراسری وایمکس در ایران را در میانههای صفحه کلیک کنید تا به بخش eCare که حاوی خدمات پشتیبانی الکترونیکی مبیننت است وارد شوید. البته با وارد کردن مستقیم همین نشانی در کادر نشانی مرورگرتان نیز میتوانید هر زمان که خواستید، یکراست به بخش eCare بروید. در صفحهای که باز میشود، باید نام کاربری (URI)، رمز عبور (Password) و کد امنیتی را که از شما خواسته شده است وارد کنید.تمام مودمهای وایمکس مبیننت شناسهی منحصر به فردی دارند که در شبکه با آن شناخته میشوند. این شناسه که URI نامیده میشود، به نوعی همان نام کاربری مودم است و به همراه رمز عبور مخصوص مودم، با برچسب روی مودم چسبانده شده است. قالب کلی URI به این شکل است:URI :mobxxxxx@mobinnet.netرمز عبور (Password) نیز روی جعبه و خود مودم وجود دارد و با خراش دادن لاک امنیتی قابل مشاهده است.اکنون اطلاعات خواسته شده را به درستی در کادرهای خود وارد و گزینهی Login را کلیک کنید.پس از وارد کردن اطلاعات مودم، وارد «صفحهی مشترکین وایمکس مبیننت» میشوید. این صفحه از هفت بخش گوناگون تشکیل میشود که در بالای صفحه مشخص هستند و به ترتیب از راست به چپ عبارتاند از:اطلاعات مشترک، اطلاعات عامل، گزارشات، پرداخت اینترنتی، طرح اشتراکی، اعلامیه و نظرسنجیبا قراردادن نشانگر ماوس روی هر یک از این بخشها، فهرستی حاوی گزینههای گوناگون مرتبط با آن بخش نمایش داده میشود.
اطلاعات مشترک: اطلاعات شخصی شما که در هنگام ثبتنام در اختیار مبیننت قرار گرفته است، همچنین اطلاعات منحصر به فرد مودم شما در این بخش قرار دارد. اطلاعاتی مانند نام، تلفن، نشانی، تاریخ فعالسازی، شناسههای گوناگون مودم، میزان اعتبار موجود در حساب مشترک، نام طرح انتخاب شده، تاریخ پایان اعتبار، نوع مودم، شماره مک مودم و همچنین مدارک مربوط به مشترک، در گزینههای گوناگون این بخش قابل مشاهده است.همچنین با کلیک کردن گزینهی «مشاهده و اصلاح اطلاعات مشترک»، میتوانید اطلاعات شخصی خود همچون نام، شماره شناسنامه، کد ملی، نشانی و … را تغییر دهید تا پس از بررسی و تأیید توسط کارشناسان مبیننت، این تغییرات اعمال شوند.
اطلاعات عامل: اطلاعات مربوط که عامل فروشی اینترنت پرسرعت خود را از آن تهیه کردهاید، در این قسمت قابل مشاهده است. نام، تلفن، نمابر، نشانی، ایمیل و … عامل فورش خود را میتوانید در این بخش پیدا کنید تا اگر در آینده نیاز به تماس با آن پیدا کردید، با مشکل مواجه نشوید.
گزارشات: گزارشهای گوناگون دربارهی میزان و نوع مصرف، پرداختها و تاریخچهای از خریدهای خود از مبیننت را میتوانید در این بخش به دست آورید:- کارکرد اینترنت: در این بخش، میتوانید گزارشی از میزان استفادهی خود از اینترنت را در بازهی زمانی مورد نظرتان دریافت کنید. در میانههای صفحه، با استفاده از دکمههای گزینشی (رادیویی) میتوانید تعیین کنید که گزارش ماهانه میخواهید یا گزارشی مربوط به بازهی زمانی مشخص. در حالت نخست، کافی است ماه و سال مورد نظر خود را در فهرستهای بازشو انتخاب و دکمهی نمایش گزارش مصرف را کلیک کنید.در حالت دوم، به ترتیب تاریخ شروع و تاریخ پایان بازهی مورد نظرتان را با استفاده از تقویمهای ارایه شده انتخاب کنید. با کلیک کردن روی آیکن تقویم، میتوانید تقویم را باز کنید و سپس با استفاده از دکمههای آن تاریخ شروع بازه را تعیین نمایید. با همین روش میتوانید تاریخ پایان بازه را نیز در کادر دوم مشخص کنید. سرانجام دکمهی «نمایش گزارش مصرف» را کلیک کنید.برای دریافت گزارش در فایلی با فرمت اکسل، میتوانید پس از تعیین بازهی مورد نظر، دکمهی دریافت فایل اکسل را کلیک کنید.
- پرداختها: در این بخش میتوانید گزارش جامعی از تمام پرداختهایی که تاکنون به شرکت ارتباطات مبیننت انجام دادهاید، دریافت کنید. برای این کار، کافی است بازهی مورد نظرتان را انتخاب و دکمهی «نمایش پرداختها» را کلیک کنید تا اطلاعات دقیق پرداختها در جدول پایین صفحه نمایش داده شود.
پرداخت اینترنتی: با استفاده از این بخش، میتوانید با در اختیار داشتن یکی از کارتهای عضو شبکهی شتاب، مبلغ مورد نظر خود را به صورت اینترنتی پرداخت و به حساب کاربری خود اضافه کنید. روش انجام دادن این کار را به طور مفصل در مقالهای دیگر، در همین وبلاگ شرح دادهایم.همچنین با تهیه کردن پینشارژ از طریق عوامل فروش وایمکس مبیننت و وارد کردن کد آنها در این بخش نیز میتوانید حساب خود را شارژ کنید. اگر دربارهی اطلاعات کاربری خود یا هر مورد دیگر در همین زمینه پرسشی دارید، میتوانید با شماره تلفن 096790 با مرکز خدمات شرکت ارتباطات مبیننت تماس بگیرید.
روشهای تمدید اشتراک وایمکس مبین نت
وایمکس نیوز - روابط عمومی شرکت ارتباطات مبین نت مناسبترین شیوه های تمدید اشتراک وایمکس مبین نت را به شرح زیر معرفی نمود.
پرداخت اینترنتی:سادهترین و سریعترین روش پرداخت هزینهی اشتراک، استفاده از سامانهی پرداخت الکترونیکی است. برای استفاده از این سامانه باید از طریق سایت مبیننت در نشانی
www.mobinnet.ir، وارد بخش پرداخت اینترنتی در گوشهی بالا-راست صفحه شوید.در صفحهی جدیدی که باز میشود، باید اطلاعات مورد نیاز را در کادرهای مربوط در پایین صفحه وارد کنید. مهمترین بخش، شناسهی پرداختکننده است. این شناسه که عددی هشت رقمی است، با عنوان شناسهی پرداخت یا PID در پشت تمام مودمها و جعبههای آنها چسبانده شده است. دقت داشته باشید که این شناسه را حتماً باید بهطور صحیح وارد کنید تا پرداخت شما قابل ردگیری باشد و به نام شما ثبت شود.درگاه بانک مورد نظرتان را (ملت یا بانک پارسیان) از فهرست بازشو انتخاب کنید. توجه داشته باشید که تمام کارتهای عضو شبکهی شتاب با این دو درگاه کار میکنند.با کلیک کردن دکمهی ادامه، به درگاه بانک انتخابشده میروید و میتوانید با وارد کردن اطلاعات کارت خود، پرداخت را انجام دهید.
مراجعهی حضوری به شعبههای بانک ملت:اگر نمیخواهید از پرداخت اینترنتی استفاده کنید، میتوانید مبلغ مورد نظر خود را با مراجعهی حضوری به شعبههای بانک ملت بپردازید. برای پرداخت حضوری میتوانید به یکی از شعبههای بانک ملت مراجعه کنید و مبلغ مورد نظر خود را به شماره حساب 4275593300، بانک ملت، شعبهی میرداماد، در وجه شرکت ارتباطات مبیننت، واریز نمایید. دقت داشته باشید که حتماً باید شناسه پرداخت خود را نیز ذکر کنید تا پرداخت شما قابل رهگیری باشد. شناسه پرداخت صحیح خود را در فیش پرداخت، در بخش «شمارهی واریزکننده» بنویسید. بدون وجود شناسه پرداخت (شمارهی واریزکننده)، متصدی بانک فیش را از شما قبول نخواهد کرد و اگر هم به اشتباه قبول کند، پرداخت شما به حساب کاربریتان در مبیننت اضافه نخواهد شد.بعد از واریز مبلغ به حساب مبیننت (با شناسهی پرداخت صحیح)، حداکثر 24 ساعت بعد از آن، مبلغ به حساب شما اضافه میشود.
پرداخت از طریق عابر بانکهای ملت:اگر کارت عضو شتاب بانک ملت دارید، از طریق کلیهی عابر بانکهای شعب بانک ملت در سراسر کشور نیز میتوانید با داشتن شناسهی پرداخت اقدام کنید.برای این کار ابتدا باید تنها با در دست داشتن کارت عابر بانک ملت به باجهی خودپرداز بانک ملت مراجعه کنید. پس از ورود به فهرست واریزی، به قسمت سایر حسابها بروید و با وارد کردن شماره حساب 4275593300 و وارد کردن مبلغ دلخواه، به صفحهی شناسهی پرداخت بروید. دقت کنید حتماً شناسهی پرداخت را وارد کنید و منتظر بمانید تا صفحهی تأیید مشخصات حساب (شماره حساب و نام شرکت ارتباطات مبیننت) و مبلغ واریزی بر روی دستگاه ظاهر شود. پس از فشردن دکمهی ثبت، رسید را از دستگاه دریافت کنید و نزد خود نگه دارید. حساب شما ظرف چند ساعت شارژ خواهد شد.
پرداخت از طریق کارت شارژ:کارت شارژ مبیننت، کارتهای از پیش پرداختشدهای هستند که در اختیار بعضی از عوامل فروش مبیننت گذاشته میشوند. مشترکین میتوانند این کارتها را از عوامل فروش بخرند و سپس از طریق صفحهی مشترکین در سایت مبیننت، مبلغ آن را به حساب خود اضافه کنند.پس از تهیه کردن کارت شارژ، به صفحهی مشترکین در نشانی
شرکت ارتباطات مبین - تنها اپراتور سراسری وایمکس در ایران مراجعه کنید. با وارد کردن اطلاعات شخصی مودم خود (URI و رمز عبور) وارد صفحهی شخصی خود شوید. نشانگر ماوس را روی بخش «پرداخت اینترنتی» در بالای صفحه ببرید و در فهرستی که باز میشود گزینهی «از طریق پین شارژ» را انتخاب کنید. رمز پین شارژ خود را در کادر «رمز» وارد کنید و دکمهی «پرداخت» را کلیک کنید. پس از نمایش داده شدن پیغام موفقیتآمیز بودن عملیات شارژ، مبلغ مورد نظر بیدرنگ به حساب شما اضافه خواهد شد.
پرداخت از طریق دستگاههای POS بانک تات (آینده):با استفاده از دستگاههای POS بانک تات (آینده)، که در اختیار تمام عوامل فروش مبیننت قرار داده شده است نیز میتوانید هزینههای مربوط به طرح انتخابی، دریافت اشتراک، تمدید، تغییر و یا خرید ترافیک اضافه را انجام دهید.برای این کار، کافی است به عامل مجاز فروش خود مراجعه کنید و مبلغ مورد نظرتان را مستقیماً از طریق دستگاه POS آن عامل فروش پرداخت نمایید.مبیننت تمام تلاش خود را انجام میدهد تا ارتباط میان شما مشترکین گرامی و بخشهای گوناگون شرکت به سادهترین و مناسبترین شیوهی ممکن برقرار شود. چنانچه در هر یک از مراحل بالا دچار مشکل شدید یا پرسشی برایتان پیش آمد، میتوانید با شماره تلفن 096790 تماس بگیرید و مشکل خود را با کارشناسان مبیننت در میان بگذارید.