مبین نت ... WIMAX

من توی خوابگاهم اینترنت ندارم،میخوام مشترک بشم،ولی خوابگاهم توی محدوده ی سرویس دهی خارجی ـه.



حالا کیفیت سرویس دهی چطوره اینجاها؟آیا پینگ ثابت میمونه؟اگه از مودم های قویتر استفاده بکنم آیا دیگه بدون مشکل میتونم استفاده بکنم؟
بازی هایی که پینگ 200 به بالا میخواد رو میتونم راحت بازی بکنم؟( RTS مثلا)
 
من توی خوابگاهم اینترنت ندارم،میخوام مشترک بشم،ولی خوابگاهم توی محدوده ی سرویس دهی خارجی ـه.



حالا کیفیت سرویس دهی چطوره اینجاها؟آیا پینگ ثابت میمونه؟اگه از مودم های قویتر استفاده بکنم آیا دیگه بدون مشکل میتونم استفاده بکنم؟
بازی هایی که پینگ 200 به بالا میخواد رو میتونم راحت بازی بکنم؟( RTS مثلا)
من هم مودم خارجی دارم. فکر نمی کنم خیلی فرق زیادی بین کیفیت خدمات مودم های خارجی و داخلی باشه. پینگ من با سرور باکو بین 300 بوده تا 700 و زیر 300 هیچ وقت نگرفتم. با سرور انگلیس هم حدودا 550 می گرفتم.

پینگ ثابت نیست، ولی بیشترین چیزی که روش اثر می ذاره شانس و تغییرات کیفیت در اون روز هستش، یعنی یه روزایی کلا پینگ خوبه یه روزایی بده. این تست همین الانم با سرور انگلیس:



این یکی هم با باکو:

 
سرعت وايمكس با دايال‌آپ برابر است

وایمکس با سرعت دایل آپ!
افت کیفیت و اختلال در سرویس اینترنت پرسرعت بی سیم در برخی مناظق و شهرهای کشور موجب نارضایتی مشترکانی شده که به دلیل عدم موفقیت سیستم‌های پرسرعت DSL برای دسترسی به اینترنت پرسرعت به فناوری وایمکس روی آورده‌اند.
به گزارش ايتنا از مهر، هم اکنون "وایمکس" به یکی از پرطرفدارترین فناوری‌های موجود در جهان برای توسعه اینترنت پرسرعت تبدیل شده به گونه‌ای که بعضی از شهرهای بزرگ جهان با این فناوری توانسته‌اند پوشش کاملی را برای دسترسی به اینترنت شهروندان در هر نقطه ای که باشند فراهم کنند.

در کشور ما که امکانات فیبرنوری تا داخل منازل وجود ندارد و سیستم های ADSL نیز موفقیت چندانی نداشته‌اند دسترسی از طریق وایمکس می تواند به یکی از اساسی‌ترین ابزار مورد نیاز شهروندان برای افزایش ضریب نفوذ اینترنت و فراگیر شدن آن تبدیل شود.
آمارهای ارائه شده نشان می‌دهد که شرکت‌های دارای پروانه ارائه خدمات ارتباطات بی‌سیم مبتنی ‌بر فناوری وایمکس از ابتدای سال تاکنون در تعداد مشترکان ۱۳۱.۵ درصد و در مقدار پهنای باند فروخته شده ۱۸۲.۵ درصد رشد داشته‌اند و شمار مشترکان این فناوری طی ۸ ماه اخیر از ۵۰ هزار به ۲۷۰ هزار نفر افزایش یافته است.

مشترکان : وایمکس مان در حد دایل آپ است
به گزارش مهر ، با وجود آنکه طی ۸ ماه گذشته شمار مشترکان وایمکس با جهش رشد بیش از ۵ برابری روبرو شده اما کاربران این فناوری در هفته های اخیر رضایت چندانی از این فناوری نداشته و معتقدند که دسترسی به اینترنت پرسرعت از طریق وایمکس با افت محسوسی روبرو است.
این در حالی است که تا قبل از واگذاری امتیاز بهره برداری از فناوری وایمکس در کشور گفته می شد اشکالاتی که در توسعه اینترنت پرسرعت با سیم (ADSL) در ایران وجود داشته در سیستمهای وایمکس وجود نخواهد داشت و مشترکان به واقع می توانند اینترنت پرسرعت را بدون اختلال تجربه کنند.
اما هم اکنون و با وجودی که اپراتورهای وایمکس ایرانسل و مبین نت موفق شده اند در موعد مقرر این سرویس را در کشور راه اندازی کنند وجود برخی نارسایی ها طی چند هفته اخیر سبب شده مشترکان این فناوری رضایت نسبی گذشته را از داشتن این سرویس از دست دهند.
کاربران وایمکس مبین نت و ایرانسل هم اکنون از افت شدید سرعت اینترنت خود گله مندند چرا که به راحتی نمی توانند وارد صفحات وب شوند و معتقدند که سرعت اینترنت پرسرعتشان در حد اینترنت دایل آپ است!
این مشکل در نقاط مختلف کشور وجود دارد و در تهران نیز مشترکان مناطق شمال و غرب تهران این اختلال و کندی سرعت را بیشتر احساس می کنند.
با این حال پیگیری خبرنگار مهر از اپراتورهای ارائه دهنده وایمکس ، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان تنها نهاد ناظر بر سرویس های ارتباطی در کشور و نیز شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان متولی برقراری زیرساختهای ارتباطی در کشور راه به جایی نبرد و تمامی این شرکتها اعلام کردند که مشکلی در زمینه دسترسی پرسرعت به اینترنت از طریق وایمکس وجود ندارد.
اما با این وجود کارشناسان حجم پهنای باند اینترنت دریافتی از سوی اپراتورها را با توجه به افزایش تعداد مشترکان این سرویس متناسب نمی دانند و معتقدند که ممکن است بخشی از اختلالات به وجود آمده و افت کیفیت مربوط به این موضوع باشد چرا که در رابطه با ارائه سرویس ADSL نیز شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت اعلام کرده بودند که به دلیل عدم تامین پهنای باند مورد نیاز ، اضافه شدن کاربر جدید باعث افت کیفیت ارائه خدمات اینترنت ADSL می شود.
رگولاتوری ۱: گزارشی نداشته ایم
مدیرکل نظارت بر سرویس های فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفتگو با مهر در مورد اختلالاتی که طی چند هفته اخیر در سرویس وایمکس مشترکان اینترنت پرسرعت بی سیم بروز پیدا کرده اعلام کرد که در هفته های اخیر با حجمی از شکایات مشترکان که نشان دهنده اختلال در شبکه وایمکس باشد مواجه نشده ایم.
علیرضا اصغریان با بیان اینکه شکایتی از مشترکان وایمکس به رگولاتوری اعلام نشده است اضافه کرد: نظارت تمامی سرویس های ارتباطی از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صورت می گیرد و در ارتباط با وایمکس نیز آنچه مشخص است و باید از سوی اپراتورهای این سرویس رعایت شود مبادله توافقنامه SLA با مشترکان است که اگر اپراتورها از این وظیفه کوتاهی کنند باید خسارت آن را بپردازند.
وی با تاکید بر اینکه کاربران وایمکس باید در مرحله نخست شکایت خود را از نحوه سرویس دهی به اپراتور مورد نظر ارجاع دهند و پس از آن مراجعه به سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و درج شکایت را در دستور کار قراردهند، تصریح کرد: در صورت بروز قطعی مربوط به شبکه ، اپراتور ملزم به جبران خسارت است و برخی مواقع نیز قطعی اینترنت می تواند از زیرساخت ، مخابرات و حتی شرکتهای ارائه دهنده سرویس نیز باشد که در هر صورت سرویس "نظارت آنلاین رگولاتوری" بر آن کنترل خواهد داشت.

رگولاتوری ۲: مشکلات طبیعی است
در همین حال معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز به مهر گفت: ارائه دهندگان وایمکس در ابتدای کار خود با مشکلاتی همچون عدم آشنایی و آگاهی مشترکان و بهره ‌برداران از سرویس مذکور، کمبود فضاهای زیرساختی برای نصب آنتن‌های BTS و افزایش ظرفیت مواجه هستند که تا حدی این موارد طبیعی است.
حسن رضوانی با بیان اینکه به رغم کاستی‌ها و نواقصی که ارائه دهندگان سرویس وایمکس با آنها مواجه هستند تعداد شکایاتی که از این سرویس دریافت شده انگشت شمار است، تاکید کرد که مشترکان وایمکس می‌توانند موارد و مشکلات احتمالی را به رگولاتوری اطلاع دهند.
به گفته وی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بررسی موارد و مشکلات موجود در ارائه این سرویس با رعایت اصول رقابت، شفافیت و قواعد رگولاتوی در راستای اهداف خود در حال انجام وظایف نظارتی است که بازدیدهای دوره ‌ای از امکانات و تجهیزات و سایت‌های اپراتورهای وایمکس و همچنین انجام تست‌های میدانی دوره ‌ای مختلف برای بررسی و اندازه‌ گیری کیفیت شبکه از جمله فعالیت‌های این سازمان است.
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: رگولاتوری برای رفع معایب و کاستی‌های موجود جلسات متعددی با دارندگان پروانه وایمکس برگزار می‌کند که مشترکان می‌توانند موارد و مشکلات احتمالی خود را برای مطرح کردن در این جلسات از طریق سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کنند.

زیرساخت: اختلال مربوط به ما نیست
در همین زمینه حسن شاهی معاون بهره برداری و مدیریت شبکه ارتباطات زیرساخت نیز به مهر گفت: وایمکس در بخش دسترسی خود یک شبکه مجزا ثلقی می شود که ساز و کار خاص خود را خواهد داشت.
وی با بیان اینکه سرویس اینترنت پرسرعت بی سیم وایمکس تجهیزات خاصی نیاز دارد و از جمع بندی چندین شبکه با هم به کاربر نهایی سرویس می دهد تصریح کرد: شبکه وایمکس ضریب خطا دارد و ممکن است هر خطایی در آن اتفاق بیفتد.
شاهی مشکلات به وجود آمده در دسترسی کاربران وایمکس را مربوط به شرکت ارتباطات زیرساخت ندانست و با بیان اینکه وایمکس مسائل و مشکلات خاص خود را دارد گفت: صرف اینکه بیان شود که مشکل به وجود آمده از زیرساخت است یک بیان درست نیست .

مبین نت: مشکلی در هیچ شهری نداریم
مبین نت که در آبان ماه از اختلال و قطعی مکرر سرویس وایمکس در شهرهای کیش، چابهار، تبریز، شهرکرد، بندرعباس و ایلام خبرداده و از تمامی کاربران اینترنت پرسرعت بی سیم در این شهرها عذرخواهی کرده بود این بار اعلام کرد که مشکلی در مورد کیفیت وایمکس در هیچ شهری ندارد.
اواسط آبان ماه ارتباطات مبین نت در اطلاعیه ای با اعلام اینکه در طول روزهای گذشته تعدادی از کاربران این شبکه در استفاده از اینترنت پرسرعت بی سیم دچار اشکالاتی شده‌اند که علت آن اختلال در شبکه زیرساخت ارتباطات کشور بوده ، تاکید کرد که شبکه مبین نت در هیچ یک از شهرهای تحت پوشش مشکلی ندارد و این اشکالات از شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت ناشی می‌شود.
محمد چهرقانی مدیر روابط عمومی مبین نت در گفتگو با مهر مشکل پیش آمده برای مشترکان این شبکه در هفته های گذشته در برخی شهرها را حل شده اعلام کرد و گفت: ماهیت شبکه های بی سیم باعث می شود که در برخی مواقع اختلالاتی به دلایل مختلف پیش آید که یکی از این دلایل می تواند اختلال در زیرساخت ارتباطی کشور به دلیل انتقال بین استانی باشد.
وی با اشاره به توسعه و برگردان سایتهای BTS که به منظور افزایش تعداد مشترکان وایمکس صورت می گیرد افت و خیز شبکه را مربوط به این مسائل دانست و گفت: در یک اختلال اینترنتی قطعا شبکه زیرساخت ارتباطی و مسائل شبکه ای اپراتورها سهیم هستند که در مورد اختلالات زیرساختی متولیان امر باید اظهارنظر کنند اما در مورد شبکه اپراتوری مبین نت باید گفت که راه اندازی سایتهای جدید و تغییر سطح پوشش جغرافیایی به ازای هر سایت در زمان انجام کار می تواند منجر به اختلال شود .
وی با بیان اینکه به طور معمول مشترکان وایمکس مبین نت با مرکز تماس ارتباط برقرار کرده و مشکلات خود را گزارش می کنند که این امری طبیعی است افزود: در یک ماه گذشته میزان تماس مشترکان برای اعلام اختلال افزایش نداشته و نارضایتی از کیفیت در منطقه خاصی از سوی مشترکان اعلام نشده است.
مدیر روابط عمومی مبین نت بخشی از تماس مشترکان به مرکز تماس این اپراتور را مربوط به تنظیم نامناسب مودم عنوان کرد که باعث می شود سیگنال به خوبی دریافت نشود و صفحات به کندی باز شود که این مشکل با جابجایی مودم برطرف می شود.
وی با بیان اینکه مبین نت ۳۱ مرکز استان و ۳۰ شهر بزرگ کشور را حداقل ۸۰ درصد تحت پوشش داشته و بیش از ۱۰۰ هزار مشترک دارد ، گفت: به طور خاص مبین نت در هیچ شهری مشکلی احساس نمی کند و افت کیفیتی از سوی مشترکان وایمکس اعلام نشده است.

ایرانسل : تنظیمات مودم را دستکاری نکنید
آرش کریم بیگی مدیرروابط عمومی ایرانسل نیز در مورد افت کیفیت سرویس وایمکس طی هفته های اخیر به مهر گفت: بیش از ۷۰ درصد مشکلاتی که به سمت مرکز تماس مشترکان وایمکس گرفته می شود مربوط به تغییر تنظیمات مودم مشترکان است.
وی با بیان اینکه کیفیت سرویس دهی وایمکس ایرانسل طی هفته های اخیر افت نداشته است ، تصریح کرد: مشترکان در صورت بروز مشکل و افت کیفیت و اختلال و قطعی در شبکه وایمکس ایرانسل می توانند با شماره ۰۹۳۷۷۰۷۰۰۰۰ از تلفن ثابت و خطوط غیرایرانسل و یا با شماره ۷۰۷ از خط ایرانسل تماس گرفته و مشکل خود را به مرکز تماس ایرانسل گزارش دهند .
مدیرروابط عمومی ایرانسل با تاکید براینکه نشانی پست الکترونیکی wimax@mtnirancell.ir و سیستم کنترل حساب اینترنتی نیز برای تماس مشترکان با مرکز تماس وایمکس ایرانسل درنظر گرفته شده است گفت: کارشناسان مرکز تماس ایرانسل به محض دریافت تقاضای مشترک، مشکل را چک کرده و درصورت آنکه بتوان آن را به صورت غیرحضوری رفع کرد این کار را انجام می دهند؛ در غیراینصورت نیز کارشناسان وایمکس با حضور در محل نسبت به رفع این مشکل اقدام خواهند کرد.
وی افت سرعت دسترسی به اینترنت را به دلیل دستکاری تنظیمات نرم افزاری و سخت افزاری و جابجایی مودم از سوی کاربران عنوان کرد که بیش از ۹۹ درصد این مشکلات از طریق توضیح تلفنی کارشناسان مرکز تماس ایرانسل حل می شود و تنها یک درصد این موارد منتج به اعزام کارشناس به محل خواهد شد.
کریم بیگی از مشترکان وایمکس خواست تا تنظیمات مودم خود را تغییر ندهند تا با اختلال در دسترسی به اینترنت مواجه نشوند و گفت: مشترکان وایمکس ایرانسل در ۲۶ شهر تحت پوشش این شبکه ، امکان جابجایی داشته و ممکن است در برخی مواقع به دلیل نبود پوشش کامل با مشکل مواجه شوند که توصیه می شود قبل از جابجایی ، از نقشه پوشش دهی وایمکس ایرانسل اطلاع یابند.
وی گفت: ممکن است در پهنای باند بالا افت کیفیت سرعت اینترنت وایمکس مربوط به تغییر و جابجایی مکانی مشترک باشد که در این صورت از مشترکان خواسته می شود تغییر مکان خود را اطلاع دهند.
-----------------------------------------
گزارش: معصومه بخشی پور
 
سلام دوست عزیز mahi58 شما چه سرعتی از مبین نت میگیرید سرعت دانلود 1mb میدونید حدودا چند کیلوبایت یر ثانیست لطفا جواب بدبد مرسی
عذر می خوام، نمی دونم چرا این پست تون رو ندیده بودم...

من سرعتم 512 هستش و سرعت دانلود برای سرویس 1 مگ هم حدود 128 کیلوبایت در ثانیه است.
 
دوستان من با مودم خارجی مبین نت وایمکس دارم (منطقه مون فقط این رو پوشش می داد). امکان ADSL هم نداریم. حالا دوستم که هم خونه ای منه هم اینترنت می خواد و میگه همین مبین نت رو با همدیگه شریک بشیم.

متاسفانه همونطور که می دونید مودم خارجی فقط یک پورت لن داره که خودم استفاده اش می کنم. اگر بخوایم ایشون هم استفاده کنه اجبارا باید اکسس پوینت بگذاریم و وایرلسش کنیم؟

ما اصراری نداریم که حتما وایرلس باشه (در واقع بهتره نباشه). وسیله دیگه ای نیست که بتونه با سیم هم این کار رو بکنه (سوئیچی چیزی)؟ هر دومون با PC می خوایم وصل شیم و فقط یه چیزی می خوایم که از این ورش یه کابل لن بره تو و از اون ورش دو تا کابل لن بیاد بیرون. ترجیحا هیچ سیستم وایرلسی هم نداشته باشه که امواجی چیزی هم پخش نشه. :دی

ممنون. :)
 
دوستان من با مودم خارجی مبین نت وایمکس دارم (منطقه مون فقط این رو پوشش می داد). امکان ADSL هم نداریم. حالا دوستم که هم خونه ای منه هم اینترنت می خواد و میگه همین مبین نت رو با همدیگه شریک بشیم.

متاسفانه همونطور که می دونید مودم خارجی فقط یک پورت لن داره که خودم استفاده اش می کنم. اگر بخوایم ایشون هم استفاده کنه اجبارا باید اکسس پوینت بگذاریم و وایرلسش کنیم؟

ما اصراری نداریم که حتما وایرلس باشه (در واقع بهتره نباشه). وسیله دیگه ای نیست که بتونه با سیم هم این کار رو بکنه (سوئیچی چیزی)؟ هر دومون با PC می خوایم وصل شیم و فقط یه چیزی می خوایم که از این ورش یه کابل لن بره تو و از اون ورش دو تا کابل لن بیاد بیرون. ترجیحا هیچ سیستم وایرلسی هم نداشته باشه که امواجی چیزی هم پخش نشه. :دی

ممنون. :)
تو باید مثل کافی نت ها و گیم نت ها یه دستگاه شبکه بخری.همونی که پشتش خروجی های lan داره.اونوقت کابل مودمت رو تو یکیشون میزنی و از اون دستگاه هم دو تا کابل در میاری و به کامپیوتر هات وصل میکنی.
یه مدلی مثل این مشکلت رو حل میکنه:
TP-Link 5-Port 10/100Mbps Desktop Switch TL-SF1005D
 
  • Like
Reactions: mahi58
تو باید مثل کافی نت ها و گیم نت ها یه دستگاه شبکه بخری.همونی که پشتش خروجی های lan داره.اونوقت کابل مودمت رو تو یکیشون میزنی و از اون دستگاه هم دو تا کابل در میاری و به کامپیوتر هات وصل میکنی.
یه مدلی مثل این مشکلت رو حل میکنه:
TP-Link 5-Port 10/100Mbps Desktop Switch TL-SF1005D
ممنون. چک کردم این خیلی ارزون و خوبه. از چیز-میزهای TP-LINK هم خوشم میاد. :دی

فقط مطمئنا برای تقسیم کردن وایمکس هم جواب میده دیگه؟ قاعدتا هیچ دلیلی نداره که بخواد با وایمکس و برای کار ما جواب نده، درسته؟ :دی
 
سلام من در حال حاضر وایمکس ایرانسل دارم که اصلا ازش راضی نیستم
می خواستم بدونم با مودم وایمکس ایرانسل می تونم اشتراک مبین نت بگیرم؟
 
ممنون. چک کردم این خیلی ارزون و خوبه. از چیز-میزهای TP-LINK هم خوشم میاد. :دی

فقط مطمئنا برای تقسیم کردن وایمکس هم جواب میده دیگه؟ قاعدتا هیچ دلیلی نداره که بخواد با وایمکس و برای کار ما جواب نده، درسته؟ :دی
قاعدتا باید جواب بده.کافی نت ها هم از همین روش استفاده میکنن.
 
سلام دوست من.. ما تو مغازمون از وایمکس ایرانسل استفاده میکردیم ولی اصلاً راضی نبودیم و خیلی قطعی داشت )x و سرویسمون را تعغیر دادیم و از شرکت آسیا تک گرفتیم ولی خدائیش خوب هم ساپورت داره میکنه ینی مثلاً من که سرویس 512 شو گرفتم هم سرت خیلی خوبی داره و در ین حال سرعت دانلودم هم خدائییش تا 250 کیلوبایت میرسه من بهت پیشنهاد میکنم یه 1844 بزن و ازشون بپرس درباره سرویس دهیشون من که خیلی راضیم.........:x
 
من احتمالا به دوستم میگم که به زودی این مدل TP-LINK که مجتبی معرفی کردند رو بگیره. فقط یه سوالی برام پیش اومده: با این سیستمی که برقرار میشه اگر مثلا یکی مون بخواد چیز پـــــی ا*ن بزنه برای ارتباط اینترنتی اون یکی مشکلی پیش نمیاد؟ یعنی اون یکی مثلا هیچ تغییری نمی کنه؟ یا اون یکی هم چیز پـــــی ا*نی میشه؟ یا قطع میشه؟ :)

ممنون.
 
اختلالات در شبکه مبین نت

شبکه وایمکس اپراتور مبین نت که امروز صبح برای چندمین بار دچار اختلال شده است تا هنگام مخابره این خبر همچنان قطع است که این امر به گفته برخی کارشناسان اولین آثار خروج هواوی پیمانکاری چینی این شرکت از ایران است.

به گزارش ايتنا از موبنا، صبح امروز شبکه وایمکس مبین نت در تهران و چند شهر دیگر دچار اختلال شد که مدیر روابط عمومی این شرکت اختلال این شبکه را در تهران تایید کرد.
چهره‌قانی مدیر روابط عمومی این شرکت علت این اختلال را مشکلات فنی ذکر کرد و خاطرنشان کرد تا ساعت ۱۵ امروز این اختلال پایان می یابد. ولی با وجود پیگیری‌های خبرنگار ما این اختلالات که از صبح امروز آغاز شده است تا هنگام مخابره این خبر و تا ساعت ۱۶ همچنان ادامه داشته و رفع نشده است.
برخی از کارشناسان این حوزه اظهار می‌دارند که این مشکلات به دلیل خروج نیروهای شرکت هواوی از ایران است چرا که بخش اعظمی از بار فنی مبین نت بر دوش شرکت هواوی بوده است.

شرکت هواوی هفته پیش برخی از تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را بهانه قرار داد و اعلام کرد که از بازار مخابراتی ایران خارج می شود.
از این رو برخی اظهار داشته‌اند که اختلالات امروز مبین نت به این دلیل است.

مبین نت یکی از چهار اپراتوری است که سال ۸۸ مجوز فعالیت در حوزه ارائه خدمات اینترنت پرسرعت بی‌سیم را در ۳۰ استان از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دریافت کرده است.
این شرکت بخش اعظمی از بار فنی شرکت خود را بر عهده شرکت هواوی که یک یک پیمانکار چینی است قرار داده بود.

اختلالات پياپي
همچنين مطابق گزارش موبنا شبکه ارتباطی مبین نت برای سومین بار طی دو ماه اخیر دچار اختلالات شده است.
در دو بار اول این شبکه در شهرهای بابل، کیش، چابهار، تبریز، شهرکرد، بندرعباس و ایلام دچار قطعی‌های مکرر وایمکس شده بود که در بار اول روابط عمومی این شرکت دلیل این اختلالات را انجام امور فنی ذکر کرده بود.
در زمان دوم شرکت ارتباطات مبین نت اختلالات گسترده خود را متوجه شرکت زیرساخت دانسته بود و اعلام کرد: علت آن اختلال در شبکه زیرساخت ارتباطات کشور بوده است.
این شرکت اعلام کرد که شبکه مبین نت در هیچ یک از شهرهای تحت پوشش مشکلی ندارد و این اشکالات از شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت ناشی می‌شود.

اما شرکت ارتباطات زیر ساخت ضمن رد این ادعا تاکید کرد که طی روزهای اخیر هیچگونه اعلان خرابی و قطعی از سوی شرکت مبین نت به مراکز نگهداری و مدیریت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت در باره قطع اینترنت اعلام نشده چرا که شرکت ارتباطات مبین نت به هیچ وجه اینترنت خود را در شهرهای یاد شده از شرکت ارتباطات زیرساخت دریافت نمی‌کند.

دفتر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد: طبیعی است که شرکت مبین نت به دلیل نوپا بودن غالبا در طراحی و مهندسی شبکه خود دچار اشکالات اولیه باشد، از همین رو شرکت ارتباطات زیرساخت آمادگی خود را در راستای بهبود طراحی شبکه شرکت مبین نت با عرضه خدمات فنی و مهندسی و سرویس‌های مختلف و به روز خود اعلام کرده است.

گفتنی است در هنگام تماس با مرکز پشتیبانی این شبکه بعد از ساعت‌ها وقت گذاشتن برای گرفتن خط، بعد از این که به پشتیبانی شبکه هم متصل می‌شوی، یک صدای بی روح به کاربر یادآوری می کند که مرکز تماس از ترافیک سنگینی برخوردار است و باید یا صبر کنید و یا پیغام بگذارید که متاسفانه بعد از مدت زمان طولانی منتظر بودن این خط خود بخود قطع می‌شود. و این بدین معنا است که مرکز پشتیبانی این اپراتور وایمکس پاسخگوی کاربران خود نیست.
 
من احتمالا به دوستم میگم که به زودی این مدل TP-LINK که مجتبی معرفی کردند رو بگیره. فقط یه سوالی برام پیش اومده: با این سیستمی که برقرار میشه اگر مثلا یکی مون بخواد چیز پـــــی ا*ن بزنه برای ارتباط اینترنتی اون یکی مشکلی پیش نمیاد؟ یعنی اون یکی مثلا هیچ تغییری نمی کنه؟ یا اون یکی هم چیز پـــــی ا*نی میشه؟ یا قطع میشه؟ :)

ممنون.
خوب ما امروز بالاخره با خرید یه دونه سوئیچ یک به پنج کارمون راه افتاد و اینترنت رو شیر کردیم. :دی

البته تی پی لینک گیرمون نیومد مجبور شدیم D-LINK بگیریم.

یه کم نگران مساله پینگ بودم که امروز با گذاشتن سوئیچ تست کردم و با وجود قرار داشتن سوئیچ در وسط راه و انتخاب سرور انگلستان، بهترین نتیجه ای که تا به حال از تست سرعت اینترنت گرفته بودم رو دریافت کردم:



در مورد چیز میــــز ان هم که سوال کرده بودم تستش کردیم، که چیز مـــیز ان فقط روی کامپیوتری که اجرا شده موثره، یعنی اصلا روی اون یکی کامپیوتر اثر نمی کنه، یعنی اون کامپیوتر همچنان هیتلـــــر داره، ولی اینترنتش همون حالت و سرعت عادی رو حفظ می کنه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or