دو استودیوی Toys for Bob و Sledgehammer Games هر کدام ۳۰ و ۴۰ درصد از کارکنان خودشون رو از دست دادند.
بسیار دردناک بوده براش با حقوق چندین میلیون دلاریش ٬ میگن شب ها گریه میکنه قبل خواب .آقای اسپنسر در ایمیلی به کارمندان خود، این تصمیم را بسیار دردناک خواند.
بازم حرف های عجیب و غریب. چیز مفت؟ 15 دلار ماهانه خرج میشه! اگه 15 دلار از نظرتون مفت حساب میشه(که به نظر میشه چون از خداتونه بازیا بشن 100 دلار!) که هیچی. فقط همین پال ورلد که هیت جدید گیمینگه تو همین گیم پسه. مشکلی ایجاد شده؟هیچوقت چیز مفت کیفیت نداره و نخواهد داشت ! من از خدام بازیا بشن 100 دلار ولی چیزی ببینم که تا امروز به چشم ندیدم نه این که سال 2024 هنوز بازی نداریم که با پشم امثال رد دد 2 و لست 2 از هیچ نظر قابل مقایسه باشه !! گیم پس و امثالش چیزی جز ویران کردن صنعت گیم نیست و نخواهد بود و نتیجه نهاییش اینه سال 2040 شما باید بشینی رو پلی 8 با 500 ترافلاپس قدرت انگری بردز بزنی !
1-سالهاست ملت تو پی سی دیجیتالی میخرن. قاعدتا نسخه دیسکی پی سی سالهاست وجود نداره. حالا بیا و نق بزن.ضربه ای که مایکروسافت و اسپسنر در دراز مدت میخوان به این مدیوم بزنن فاجعه باره.کلا خاصیت مایکروسافت هم همینه صرفا فقط اسپسنر اینطوری نیست همیشه تو هر کجا قدم برداشته عین بختک و سرطان به اون صنعت چمبره زده و با حذف رقبا و پایین آوردن کیفیت و هزینه بیشترین سود رو میکنه.فعلا فنهای ایکس باکس(اگه وجود داشته باشه)به خاطر گیم پس داغن ولی دعا کنید این سرطان از ویدئوگیم بکشه کنار تا این صنعت رو بنجل خونه نکرده.
آینده ای مایکروسافت میخواد اینه:
۱)مالک مادی و معنوی آثار نباشی
۲)بی نهایت کمیت و محتوا بهت بده از اون طرف یه سیستم اجاره ای مثل گیم پس در اختیارت بذاره که مالک بازی ها نباشی و به خاطر اون همه کمیت مجبور بشی هی اشتراک رو تمدید کنی
۳)پایین آوردن کیفیت و هزینه بازیها به خاطر سود بیشتر در نتیجه تبدیل بازیهای aaa به aa و ایندی
۴)یکسان سازی کیفیت بازیها(پایین آوردن کیفیت بازی)چون چند میلیارد گیمر رو هدف قرار داده و در دراز مدت میخواد همه تجربه یکسانی از بازیها داشته باشند چه اونی که موبایل داره چه اونکه یه کنسول حرفه ای گرفته مثل قضیه کونامی و pes که الان کیفیتش در حد بازیها موبایله ولی سود زیادی میکنه مثلاً ۲۰ سال بعد دیدی گیرز یه بازی aa شد که همزمان با کیفیت یکسان روی موبایل و سری ایکس ایکس ایکس ایکس اجرا میشه نباید تعجب کرد
تنها نکته مثبت قضیه اینه با اینهمه هزینه خوشبختانه شکست رو از سونی کاملا پذیرفته و رشد پلن گیم پس از پیشبینی های خودشون کاملا عقبه و به گفته خودشون کم کم دارم آماده میشن در آینده به یه ناشر تردپرتی تبدیل بشن که بازیهاشون برای سونی و نینتندو بیاد و از اونجایی که فنهای سونی و نینتندو برای بازیها هزینه میکنن و دنبال چیزهای مفتکی نیستن این شاید باعث بشه هزینه ساخت بازیهاشون جبران بشه و زیاد دنباله رو تبدیل کیفیت به کمیت نباشن و هم سونی و نینتندو (به خاطر ۳۰ درصد سهم استور) و فنهاش(انحصاریهای ایکس باکس) سود کنند هم خود مایکروسافت!فقط فنهای هستن که ضرر میکنن اونم فک نکنم تا اون موقع فنی داشته باشه
Number of (full-time and part-time non-temporary) employees from Activision Blizzard:
As of December 31st 2018, ABK had approximately 9,900 employees.
As of December 31st 2019, ABK had approximately 9,200 employees.
As of December 31st 2020, ABK had approximately 9,500 employees.
As of December 31st 2021, ABK had approximately 9,800 employees.
As of December 31st 2022, ABK had approximately 13,000 employees.
We don't have the annual report from 2023 yet, but in May 2023 this interview from Variety mentioned the 17,000 employees number.
تعداد کارمندای ABK توی این ۲ سال به طرز عجیبی رشد کرده!
از زمان مذاکره مایکروسافت که میشه نوامبر ۲۰۲۱ از ۹۵۰۰ نفر اینطورا رسیدن به نزدیک ۱۷۰۰۰ نفر!
خب. پس طبق حرف شما که میدونی. ماکرو یه شرکت با 9800 کارمند خریده تو فوریه 2022 و نه یه شرکت 17 هزار تایی تو 2023.کاری به مابقی تاریخ نداریم چون ربطی به مایکرو نداره، خرید نهایی تو ماه اکتبر ۲۰۲۳ اتفاق میوفته و دقیق سه ماه بعدش مایکرو نزدیک به دو هزار نفر را اخراج میکنه. حالا طبق آمار شما آیا مایکرو در پروسه »مذاکرات« داشته کارمند برای اکتی/بلیزارد استخدام میکرده؟ بگید که بدونیم!