شایعه مایکروسافت قصد دارد IO Interactive را بخرد

Rattle.Snake

100% Pure RattleSnake
کاربر سایت
Feb 14, 2018
1,054
نام
Giliath Osborne
Hitman-e1510136459412.jpg
به نظر می رسد شرکت مایکروسافت IO Interactive سازنده سری Hitman را خریداری کرده است.

به نقل از Klobrille کسی که Obsidian را خبر داده بود، IO Interactive بنظر توسط مایکروسافت برای خرید درنظر گرفته شده است.
این شرکت با خرید استدیو ها سعی دارد کمبود بازی های فرصت پارتی خود را جبران کند.

HITMAN 2 به تازگی توسط وارنرز منتشر شده نمرات خوبی دریافت کرده ولی بنظر فروش خوبی را پشت سر نمیگذراند. با این حال اگر مایکروسافت پیشنهاد خوبی ارایه دهد قبول کردن این پیشنهاد توسط IO Interactive با وضعیت کنونی منطقی بنظر می رسد.

همچنین او ادعا کرده Turtle Rock Studios هم بزودی توسط مایکروسافت خریداری خواهد شد و باید منتظر بود دید آیا این امر حقیقت دارد یا خیر.

منبع
 

Only Xbox

کاربر سایت
Jun 12, 2018
474
به نظرم این مدل خریدن استدیوی اصلا خوب نیست ماکروسافت به جای اینکه بیاد همینجور استدیوی بخره همون چهار تا استدیوی که داره تمرکزش رو بزاره رو اونا بهترـه الان این حس رو به من میده که قرار نیست کیفیت خیلی خفنی از این استدیوها ببینیم سونی با اون هم سابقه مدیریت کردن چند تا استدیوی فرست پارتی اینقدر ریخت پاش نمیکنه بلاخره باید یـ جوری باشه که اینا رو درست مدیریت کرد ؟ اونم واسه ماکروسافتی که اصلا وضعیتش خوب نیست از این نظر حتی الان ! الان یـ جورایی قرار کیفیت فدا کمیت بشه نمیدونم شاید فقط چندتاشون خیلی خفن گسترش پیدا کنن بعضیاشون همون کوچیک بمونن ؟!
موقعی که استودیو نداشت که میگفتن بازی انحصاری نداره
الان که داره میخره تا بازی انحصاری داشته باشه باز شما میگی چرا داره پشت سرهم میخره
خب بلاخره بخره یا نخره؟
فرست پارتی کردن این استودیو ها یعنی انحصاری بیشتر
 
  • Like
Reactions: shooshcity

amir nakhaee

کاربر سایت
Dec 13, 2013
1,802
نام
امیر
شاید تیم مدیریتش عوض شده؟ :think:
تیم مدیریتی عوض بشه :D کنترل کردن و سازمان دهی ی استدیو که قرار باشه عناوین AAA دهن پر کن ( حتی خوب ) تولید کنه ی پروسه زمان بره. بهترین تیم مدیریتیم بالاسر این استدیو هایی که مایکروسافت خریده بزاری زمان میبره تا بتونن باهم مچ بشن.
سونی با سابقه طولانی و ۳ نسلی که تو مدیریت استدیو های خودش داره ، تو این چند سال کلی تعدیل نیرو داشت ، چندتا استدیو رو بست. حتی استدیو های تاپش که قرار بود با دوتیم اداره بشن درجا زدن و روند کاریشونو دوباره برگردوندن به شکل سابق ( ND و SM )
خلاصه فکر نکنم این اپیدمی استدیو گرفتنای مایکروسافت درمان خیلی خوبی برای کیفیت و کمیت انحصاریاش باشه :D
اگرم میخواین بگین پشت سر هر حرکتشون فکریه و قطعا از ما بیشتر میفهمن ، باید بگم پشت سر تک‌تک‌ تصمیای قبلیشونم مطمئنن فکری بوده :D
 
  • Like
Reactions: benjohn

The Fade

Winds Howling
کاربر سایت
Jul 6, 2011
1,434
نام
David
فقط بحث استودیو نیست! مایکروسافت اسم های خیلی خفنی هم جذب کرده، الان استودیو The Initiative احتمالا با ناسا قراره رقابت کنه نسل بعد. :D یا کوآلیشن و پلی گراند دو تیمه شدند و به احتمال بالا IPهایی غیر از گیرز و فورتزا در دستور ساخت دارند. (PG که اینطوره.)
مدیریت رو نمیدونم ولی این رو حتما در نظر بگیرید بخش Xbox الان یه قسمت الحاقی یا زیرمجموعه ی ویندوز نیست. یعنی دیگه اسپنسر برای خودش یه صندلی داره و دیگه نیازی نیست به رئیس بخش ویندوز جواب پس بده یا سیاست های کاریش رو با اون تنظیم کنه. در واقع این لطفی بود که نادلا کرد به بخش Xbox.
با این اوصاف، بله، Xbox بودجه اختصاصی داره که فکر کنم خیلی زیاده، این روند خرید استودیو و جذب منابع انسانی خیلی عجیبه.
حالا اگه دوستان اجازه بدن، تا روزهای آینده یه تاپیک جامع میزنم در مورد استودیوهای مایکروسافت چون همین Klobrille گفته بود اگه خرید ابیسیدان راست باشه (که بود) پس خریدهای بزرگ تری هم در راهه. (مثل اینکه به سورسش زیاد مطمئن نبوده.)

پ.ن: این تعداد از استودیوها برای رقابت با سونی که اینستال بیس وفاداری داره، کمه. مگه قراره چندتاشون AAA بسازن؟ اینا همشون استودیوهای در حال توسعه اند که احتمالا دو سه تا پروژه اولیه شون AA خواهد بود.
 

stanley

کاربر سایت
Nov 24, 2013
3,617
اینو هم در نظر داشته باشید ، خرید io interactive یعنی خرید شخصیت هیتمن ، همین خود مامور ۴٧ با این فن بیس اش خودش یه تبلیغ بزرگیه برای مایکروسافت. واقعا اگه بتونن از دل این مامور کم حرف یه شخصیت پردازی درست و حسابی در بیارن بعلاوه اینکه به دنیای هیتمن اسیبی نرسه ، هیتمن میتونه یکی از بزرگترین ip های مایکروسافت یا حتی صنعت گیم باشه. محبوبیت هیتمن رو دست کم نگرید خیلی پتانسیل داره این شخصیت.
 

Amir123654

کاربر سایت
Nov 3, 2018
72
جدا از این ترول های فون بویانه. :D

کاملا مشخصه مقرون به صرفه دارن عمل میکنن. :D خط سیری که من میبینیم جمع آوری و خرید استودیوهایی هست که روی زمین موندن و توسط ناشرهای بزرگ مثل EA و Acti و Ubi حمایت نمیشن!

در نتیجه اصلا انتظار ولخرجی و خرید استودیوهایی مثل Bioware یا Bethesda رو نمیشه داشت. یعنی فقط AA و سمت AAAـها نمیرن.

یه نکته دیگه اینه که تمرکز رو گذاشتن روی بازیهای SinglePlayer. که این رو پلتفورمی که از نسل قبلی تا الان پرچمدار شبکه و مولتی در صنعت گیم هست عجیبه. :D
 

p990_judi

کاربر سایت
Jul 25, 2009
815
همون موقع که از اسکور جدا شدن می تونست بخره و اصلا یادمه بحثشم بود احتمالا سر کله شقی مدیرای IO بوده
هیتمن IP خوبی هست و خیلی هم پتانسیل داره اینکه مایکرو میاد استدیو رو می خره و نه خوده IP رو به این علت هست که از استدیو انتظار داره که IP جدید هم خلق کنن
در ضمن به شخصه فکر می کردم این استدیو خریدن دیگه تموم شده ولی خب مثل اینکه اینا تازه شروع کردن :D
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,175
نام
ماکان
دقیقا چیه استدیو خریدن برای مایکروسافت بده؟

مایکروسافت الان Gamepass رو داره و این سرویس هم نیاز به بازی داره. در نتیجه باید از امکانات مالیش استفاده کنه و با خرید استدیوهای مختلف در ژانرهای مختلف تا میتونه بازی و کانتنت انحصاری تولید کنه. یعنی در وهله اول هدف مایکروسافت داشتن بازی های انحصاری زیاد هست تا پلیرها ترقیب به گرفتن اشتراک Gamepass بشن.

مساله بعدی مدیریت استدیوهاست. اگه صحبت های مدیران آبسیدین و این اگزایل رو خونده باشید میبینید که مایکرو بدون اینکه بهشون بگه چی بسازید، بودجه لازم رو در اختیارشون قرار داده تا هرچی میخوان بسازن. یعنی مایکرو قرار نیست اینارو مجبور کنه آواتار برای لایو بسازن یا گند بزنه بهشون. دیگه اگه نتونن بازی خوب (خوب نه شاهکار) بسازن مشکل از خودشونه که البته همه استدیوهایی که خریده دولوپرهای قابلی هستن. و تنوع ژانری خیلی خوبی داره.

مساله آخر هم اینه که نباید انتظار داشت همه این استدیوها بازی AAA و شاهکار بسازن! الان مایکرو چندتا استدیو خیلی خفن داره که میتونن براش بازی AAA خفن +90 بسازن. اولیش که من خیلی بهش امید دارم اینیشیتیو هست. بعد پلی گراند. خود 343 و کوالیشن و T10 و مون استدیو. یعنی دستکم 6 تا استدیو خیلی خفن داره. باقی هم میتونن بازی های خوب بسازن که وجه تمایز و نقطه مثبت همشون انحصاری بودنه. اونم در ژانرهای مختلف.

تنها نکته ای که میمونه مدیریت خود مایکروسافت و ایجاد استانداردهای مناسبه. مثلا یه مصاحبه از کارگردان SM میخوندم، میگفت سخت ترین قسمت تولید SM، ساخت بازی با استانداردهای سونی بود. و انقدر انتظار بالایی داشتن که پدرشون در امده بود. مایکرو این فرهنگ رو هم جا بندازه بین استدیوهاش نسل بعد پتانسیل این رو داره که رو دست سونی و نینتندو بلند بشه.
 

Amin.AP

کاربر سایت
Dec 31, 2016
2,400
نام
امین
به نظرم خرید استودیوهایی مثل IOI و Obsidian و غیره و ذالک خیلی حرکت چیپیه! چرا چون این استودیوها از بدو پیدایششون بازی‌های مولتی ساختن و اینستال بیس فن‌هاشون اکثرا روی پلتفرم‌های دیگه‌س و کلا IP هایی که دارند مثل مامور 47 و هیتمن که از زمانی که یادم میاد روی تمام پلتفرم‌های ممکن در دسترس بوده خیلی مسخره میشه که بعد از این بخواد روی ایکس باکس منتشر بشه مثلا. اصلا فروشی نمیکنه به اون صورت (همین الانش هم فروشش با توجه به مولتی بودن افت شدیدی داشته نسبت به قبل). به نظرم بهترین کار جمع و جور کردن استودیوهای جدید با نام جدید و جذب افراد نخبه و کاربلد هست مثل همین The initiative نه اینکه زرتو زورت بری استودیوهای مولتی رو بخری آخرشم بخوان بازی با میانگین زرد بدن بیرون که به زور بازده مالی ام ندارن.
 

stanley

کاربر سایت
Nov 24, 2013
3,617
همون موقع که از اسکور جدا شدن می تونست بخره و اصلا یادمه بحثشم بود احتمالا سر کله شقی مدیرای IO بوده
هیتمن IP خوبی هست و خیلی هم پتانسیل داره اینکه مایکرو میاد استدیو رو می خره و نه خوده IP رو به این علت هست که از استدیو انتظار داره که IP جدید هم خلق کنن
در ضمن به شخصه فکر می کردم این استدیو خریدن دیگه تموم شده ولی خب مثل اینکه اینا تازه شروع کردن :D
استدیو io هم نشون داده خلاقیت خوبی دارن. نسل قبل یه ip خیلی خفنی دادن که نمیدونم چرا زیاد تحویل گرفته نشد ، بازی kane & lynch که با تمام مشکلاتش بازی خاص و جسورانه ای بود. شلوغ کاری و درگیری های بازی با اون زاویه ی دوربین عجیبش از سازنده ای که همیشه مخفی کاری میسازه جالب بود. اینا که برن زیر مجموعه مایکروسافت و بودجه داشته باشند احتمالا سراغ ip های دیگه غیر از هیتمن هم برن.
 
  • Like
Reactions: g4mer and p990_judi

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,467
نام
محمد
به نظرم خرید استودیوهایی مثل IOI و Obsidian و غیره و ذالک خیلی حرکت چیپیه! چرا چون این استودیوها از بدو پیدایششون بازی‌های مولتی ساختن و اینستال بیس فن‌هاشون اکثرا روی پلتفرم‌های دیگه‌س و کلا IP هایی که دارند مثل مامور 47 و هیتمن که از زمانی که یادم میاد روی تمام پلتفرم‌های ممکن در دسترس بوده خیلی مسخره میشه که بعد از این بخواد روی ایکس باکس منتشر بشه مثلا. اصلا فروشی نمیکنه به اون صورت (همین الانش هم فروشش با توجه به مولتی بودن افت شدیدی داشته نسبت به قبل). به نظرم بهترین کار جمع و جور کردن استودیوهای جدید با نام جدید و جذب افراد نخبه و کاربلد هست مثل همین The initiative نه اینکه زرتو زورت بری استودیوهای مولتی رو بخری آخرشم بخوان بازی با میانگین زرد بدن بیرون که به زور بازده مالی ام ندارن.
اول اینکه کلا حرفتون ربطی نداره، استودیو ورشکست بشه یا اینکه کارش به جایی برسه که مجبور بشه با بودجه خیلی پایین بازی بسازه بهتره یا اینکه یه ناشر بیاد ازشون حمایت کامل انجام بده؟ بعدش اولین بازی که Obsidian ساخت انحصاری مایکروسافت بود :D اگر مایکروسافت میرفت چند تا استودیو که وضعیت فوق العاده ای دارن (مثلا CDPR) رو میخرید یه حرفی ولی این استودیوها به دلایل مختلف و حتی با وجود ساخت بازی های خوب، وضعیت مالی خوبی ندارن و فکر نکنم خریده شدن اینا توسط مایکروسافت چیپ باشه! در ضمن مایکروسافت طی چهار یا پنج سال اخیر چند تا استودیو تاسیس کرده خودش، نمیشه که از اول هی بخواد استودیو تاسیس کنه. تاسیس استودیو از ابتدا خیلی خیلی هزینه بر و سخت هست، مثلا میخواست از اول 10 تا استودیو بسازه که مدت ها طول میکشید اینا بخوان حتی اولین بازی هاشون رو عرضه کنن :D
 

Timeless One

Gemina Martia Victrix
Loyal Member
Apr 18, 2007
4,855
نام
امیرعلی
به نظرم خرید استودیوهایی مثل IOI و Obsidian و غیره و ذالک خیلی حرکت چیپیه! چرا چون این استودیوها از بدو پیدایششون بازی‌های مولتی ساختن و اینستال بیس فن‌هاشون اکثرا روی پلتفرم‌های دیگه‌س و کلا IP هایی که دارند مثل مامور 47 و هیتمن که از زمانی که یادم میاد روی تمام پلتفرم‌های ممکن در دسترس بوده خیلی مسخره میشه که بعد از این بخواد روی ایکس باکس منتشر بشه مثلا. اصلا فروشی نمیکنه به اون صورت (همین الانش هم فروشش با توجه به مولتی بودن افت شدیدی داشته نسبت به قبل). به نظرم بهترین کار جمع و جور کردن استودیوهای جدید با نام جدید و جذب افراد نخبه و کاربلد هست مثل همین The initiative نه اینکه زرتو زورت بری استودیوهای مولتی رو بخری آخرشم بخوان بازی با میانگین زرد بدن بیرون که به زور بازده مالی ام ندارن.

دقیقا جاهایی مثل Obsidian باید خریده بشن و اگر حرف شما درست بود نباید مشکل مالی پیدا میکردن. که به مرز ورشکستگی برسن. اونم استودیویی که به جز یه مورد Alpha Protocol هرچی ساخته تقریبا شاهکاری بوده برای خودش. وقتی نمیتونن بودجه جمع کنن، و همون مولتی پلفترم بودن باعث نمیشه بازیشون فروش رو داشته باشه حالا بنابه هر دلیلی (مارکتینگ و بودجه پایین) پس این حرف اشتباه هست که حرکت چیپیه و دقیقا چیزی هست که این استودیو ها میخوان. نجات از شرایط و داشتن بودجه که بدون مشکل بتونن بازیشون رو بسازن. مخصوصا جایی مثل Obsidian که خوب یا بد یکی از بهترین استودیو ها هستش
 

Amir123654

کاربر سایت
Nov 3, 2018
72
کاش telltale یکی می خرید که به این روز نمی افتاد:(
نه مایکروسافت نه سونی عمرا سمتش نمیرن! :D

الان سیاست مایکروسافت و تاکییدشون رو "گیمپلی" هست. همین IO Interactive گیمپلی یونیکی رو داره به صنعت گیم عرضه میکنه.

سونی هم که همین داوود کیج بسش هست. چندساله داره روش سرمایه گذاری میکنه اما هر بازیش تکراری تر از قبلیه. :D
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
من فکر کنم اگه اینا خریده بشن بازی بعدیشون یه ip جدیده و اصلا هیتمن رو ادامه نمیدن

اتفاقا یکسری صحبت ها چند ماه پیش مطرح بود (یکی از کاربرهای معتبر resetera میگفت) که اسکوئر ای پی هیتمن رو به صورت قرضی در اختیار IOI قرار داده! حالا نمیدونم تا چه این صحبت درسته
 
  • Like
Reactions: Only Xbox

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر