خبر رسمی مایکروسافت شرکت اکتیویژن را به مبلغ ۶۸ میلیارد دلار خرید | آپدیت : اکتیویژن بیلیزارد به صورت رسمی به خانواده Xbox ملحق شد

  • Thread starter Thread starter Z-fan
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
1642512253475.png
به گزارش منابع داخلی وال استریت ژورنال، گویا مایکروسافت توانسته به عقد قرارداد برای خرید اکتیویژن نزدیک شود.
اطلاعات بیشتری فعلا در دسترس نیست و علی رغم منبع معتبر، هنوز نمی توان صحت کامل این قرارداد را تایید کرد

به گفته Dina Bass خبرنگار وبگاه بلومبرگ، ارزش این قرارداد قریب به هفتاد میلیارد دلار تخمین زده شده

ادیت: رسمی شد. مایکروسافت، شرکت اکتیویژن بیلزارد +کینگ رو به زیر مجموعه های خودش اضافه کرد

1642512789894.png

اطلاعات تکمیلی

طبق گفته فیل اسپنسر، از زمان عقد رسمی قرارداد، مدیران اکتیویژن مستقیم گزارشات شون رو به فیل اسپنسر باید ارائه بدن
و این جور که مشخصه حداقل تا زمان عقد رسمی قرارداد، بابی کاتیک کماکان رییس اکتیویژن بلیزارد باقی خواهد ماند

به گفته بابی کاتیک، تاریخ عقد رسمی این قرارداد تو سال مالی 2023 (از جولای 2022 تا ژوئن 2023) تخمین زده میشه
تا اون زمان، اکتیویژن کماکان به فعالیت مستقل خودش زیر نظر بابی کاتیک ادامه میده

آپدیت [20 بهمن]: طبق بیانیه مایکروسافت، کمپانی نه تنها به قراردادهای قبلی پیرامون عرضه فرنچایز Call of Duty روی کنسول های پلی استیشن وفادار میمونه، بلکه بعد از اتمام این قراردادها به عرضه عناوین COD و دیگر بازی های محبوب اکتیویژن روی پلی استیشن ادامه داده و علاقمنده که این رویه رو برای کنسول های نینتندو هم پیش بگیره

بالاخره نبردهای حقوقی مایکروسافت با آمریکا و FTC به انتهای خود رسید

بعد از یک سال و هفت ماه از اعلان خبر ادغام بخش گیمینگ مایکروسافت، ایکس باکس، با مجموعه اکتیویژن بلیزارد و گرفتن تاییدیه های متعدد از کشورهای مختلف و علی رغم مخالفت بریتانیا
نهایتا بعد از یک نبرد حقوقی طولانی با کمیسیون تجارت آمریکا (FTC) بر سر قانونی بودن و عادلانه بودن این ادغام، در تاریخ 11 جولای 2023، با رای مثبت قاضی دادگاه به نفع مایکروسافت، بالاخره این قرارداد یک قدم دیگر به عملی شدن نزدیک تر شد.
حال تنها مانع بین مایکروسافت و این قرارداد، مخالفت CMA و بریتانیا است که گویا قرار است دوباره به مرحله مذاکره کشیده شود.

در نهایت در تاریخ اکتبر 2023 اکتیویژن بلیزارد به ایکس باکس ملحق شد

بعد از یک سال و ده ماه از اعلان خبر ادغام بخش گیمینگ مایکروسافت، ایکس باکس با مجموعه اکتیویژن بلیزارد تنها مانعی که بر سر راه هر دو کمپانی بود، تاییدیه CMA بریتانیا بود.
این امر نیز بعد از تعهد مایکروسافت در زمینه بخش کلاود و انعقاد قرارداد و دادن حق امتیاز به یوبیسافت برای انتشار بازی های کلاود در اروپا، در نهایت مایکروسافت موفق شد تاییدیه بریتانیا را نیز از آن خود کند
و بالاخره با دادن تریلری از طرفی مایکروسافت خبر ملحق شدن اکتیویژن به مایکروسافت به صورت رسمی تایید شد.



 
آخرین ویرایش:
عزیزان سهام دار مایکروسافت خدا بد نده
امروز 3 و خورده ای درصد ارزش کمپانیتون افت کرد که میشه از دست دادن 70 میلیارد دلار ، اندازه پول همون اکتی که خریدید :D
بعد اینجا برای چند میلیارد که از سونی کم شده بود عروسی گرفته بودن ! چرا آخه :)) :D
 
آخرین ویرایش:
عزیزان سهام دار مایکروسافت خدا بد نده
امروز 3 و خورده ای درصد ارزش کمپانیتون افت کرد که میشه از دست دادن 70 میلیارد دلار ، اندازه پول همون اکتی که خریدید :D
بعد اینجا برای چند میلیارد که از سونی کم شده بود عروسی گرفته بودن ! چرا آخه :)) :D
IMG_20220119_182116.jpg
 
کلا مایکرو فن یا با گذشته خوشه یا با آینده در لحظه هیچوقت هیچی نداره :))
میلاد بیا پایین سرمون درد گرفت :D حداقل برو پیش مهرداد یکی دو تا از بازیای اخیر ایکس باکس رو بازی کن بعد بیا اینارو بگو :D
 
نگاه کوروش صنعت گیم که بقالی نیست که بگیم طرف فروشگاه بزرگ بخره ، قفسه هاش رو پر جنس کنه دیگه بازار اون محله رو میگیره دستش !!!

اگه اینطور بود که اصلا نینتندو باید مدت های پیش از این صنعت محو میشد نه اینکه پارسال رکورد کسب سود تو این صنعت رو بشکونن 😍

تمام سوپر نوا های تکنولوژی و لوازم برقی که اسمشون رو شنیدیم هر کدومشون حداقل یک بار سعی کردن تو این صنعت دست درازی کنن ، ولی تو اولین قدم همشون عقب نشینی کردن ،

الان که دیگه کاملا خط کشی شده این صنعت دقیقا بیان چی بخرن ، الان مثلا اپل بیاد ea رو بخره که باهاش چی کار کنه ، دراگون ایج رو روی ios عرضه کنه ، اینا هیچ کدوم زیر ساختی ندارن ، دقیقا برای چی باید خرید کنن ، فیسبوک ۱۰۰ میلیارد خرید کنه که چی بشه برای اوکولوس بازی بسازن؟
بعدش فکر کردید این شرکت ها دارن تو پول غلط میزنن ، میدونید تامین مالی این خرید ها چقدر سخته ، ایلان ماسک برای دادن مالیاتش میاد ده درصد از سهامش رو میفروشه ۔۔۔ یه مارکت کپ میبینید ، کف و خون قاطی میکنید 😂😂😂😂

این غول ها چرا باید بیان تو صنعتی که مایکروسافتی که ازشون گنده تره بیست سال سودی ازش نداشته، فقط خرج کرده و اگه این خرید ها رو هم نکرده بود باید اخر این نسل باهاش خداحافظی میکردیم ۔۔۔

خودت دقیقا میگی این ها فقط برای توجیه و منحرف کردن اذهان عمومیه و طفره رفتن از اتهام مونوپولی ، بعد پشتش میگی این کار باعث میشه شرکت ها خرید کنن ، شرکت ها اگه از اول قصد خرید داشته باشن خرید میکردن ، چرا باید بدون برنامه قبلی یکی بیاد ۶۰ میلیارد بده جای ea یا ۳۰ میلیارد جای take tow?
گفتم که
ترس
صنعت گیم پر سود ترین صنعت سرگرمی
هر کدوم از غول ها به خاطر سرمایه گذاری درست و این سطح رسیدن
اپل به خاطر سرمایه گذاری به موقع روی موبایل و استور انحصاری به با ارزش ترین برند دنیا تبدیل شده
چرا تا قبل از اکتی دنبال خرید ناشر نبودن ؟
تا قبل از خرید اکتی , غول ها صنعت گیم به عنوان یه سرمایه گذاری بلند مدت می دیدن , که طول 10 سال اینده وقت دارن با ازمون و خطا بازار خودشون پبدا کنن
مدیران و سرمایه گذاران اصلی کاری به دنیای گیم نداشتن
Tim Cook Didn't Even Know Who Tim Sweeney Was, 2015 Email Shows
بازار کنسول / موبایل / PC مشخص بود
بعد از خرید اکتی توجه کل دنیا به سمت دنیای گیم جلب
مدیران / سرمایه گذاران / سهام دار های اصلی جلسه تشکیل دادن و سوال می پرسن
صنعت گیم چیه :))
اینده ما در این صنعت چیه ؟
اگه ما سرمایه گذاری کنیم چه میزان در کوتاه مدت ضرر کنیم ؟ اگه سرمایه گذاری نکنیم در بلند مدت چه میزان سود احتمالی از دست میدیم ؟
در نهایت مدیران / سرمایه گذاران اصلی هستن که تصمیم می گیرن
قطعا چند نفر مثل عمو فیل در این کمپانی ها حضور دارن و وعده میدن
با خرید EA در 15 سال اینده 20 میلیارد دلار سود می کنیم / اگه نخریم دیگه جایگاهی در اینده این صنعت نداریم و رقیب با مونوپولی 50 میلیارد سود می کنه
تصمیم گیرنده های اصلی درکی از دنیای گیم ندارن فقط به اعداد و سود احتمالی اهمیت میدن

شرکت 2.4 میلیارد دلاری نشسته یه گوشه فقط به فکر اینکه یک شرکت نمی دونم چنصد میلیون دلاری رو از بین ببره ! از رو بیکاری فقط !
#توهم_توطئه #دژمن_فرضی
توهم توطئه :))
 
آخرین ویرایش:
درباره این خبر شوکه کننده و در عین حال باور نکردنی که مایکروسافت اقدام به خرید Activision Blizzard کرده دوستان بازیسنتری نظرات خودشون رو گفتن و من به شخصه کلی استفاده کردم از نظرات دوستان و شاید بعد ها بیام نظر شخصی خودم رو در این رابطه بگم و البته انقدر نظرات متفاوت و کامل از سوی دوستان گفته شده و من هم بیام نظرم رو بگم فکر نکنم چیز جدیدی برای ارائه داشته باشم و به نوعی صحبت ها گفته شده از بُعد های مختلف. دست همگی هم درد نکنه.

این وسط کَل کَل و ... بوده که مشکلی نیست ( بی احترامی از سوی هر کدوم از ما نباشه مشکلی نداره به صورت کلی ) و خیلی هم عالی و همین که فروم بعد مدت ها رونق پیدا کرده جای بسی خوشحالی داره.

من فقط نظرم رو درباره این بخشی که مایکروسافت ZeniMax Media و Activision Blizzard رو خریده رو میان مقایسه میکنن که سونی اومده در نسل های مختلف استودیو های بازیسازی مختلفی رو خریداری کرده و با نتیجه گیری مربوط به خودشون میان میگن بله دیگه، خرید های هر دو کمپانی سونی و مایکروسافت شبیه به هم بوده و فرق آن چنانی با هم نداره !!!

الان شوخی دارن میکنن دیگه ؟ فرقی نداره ؟ واقعا دانسته چنین نظری دارن دوستان و یا ندانسته ؟! اینش برای من عجیبه ! یعنی دو خرید اخیری که مایکروسافت کرده و صرفا فقط و فقط برای کل کل بیان این خریدی که مایکروسافت کرده رو بیان با خرید هایی که سونی در این نسل ها کرده در یک کفه ترازو بذارن ؟

دیگه کیه که ندونه استودیوهایی که در این نسل هایی که سپری شده سونی خریداری کرده،بخش،بخش این استودیو ها توسط سونی توسعه داده شدن و فناوری ها در بخش های مختلف رو سونی در اختیارشون قرار داده سونی این استودیو ها رو پرورش داده. از سیستم های موشن کپچر بگیرید تا موتور های گرافیکی و توسعه این بخش ها و در کنارش مدیریت سونی در قبال استودیو هایی که خریداری کرده و اکثرشون رو به اوج رسونده ( شکست هایی هم در میان بوده و مثل Evolution Studios که سونی شاید بشه گفت سر این استودیو مدیریت قابل قبولی از خودش به جا نذاشت و سر آخر استودیو رو فروختن و پرونده این استودیوی با استعداد،حداقل در بخش سونی برای همیشه بسته شد )

بخوام تک تک استودیو هایی که سونی خریداری کرده و چه کار های ریشه ای در هر استودیو پایه گذاری کرده و پی ساختمان هر استودیویی رو چقدر مستحکم بنا کرده پست بسیار طولانی میشه و فقط به دو استودیو اشاره می کنم که سونی سر همین دو استودیوی فیرست پارتی مشهور خودش چه زیر ساختار هایی رو ایجاد کرده. و همین طور یه استودیوی تازه خریداری شده دیگه ای هم در ادامه شرح خواهم داد.

اولین استودیو، Guerrilla Games هستش. استودیوی که قبل این که توسط سونی خریداری بشه دو بازی به نام های Jazz Jackrabbit 2 که یک بازی فانتزی/پلتفرمر بود و دومین بازی هم ShellShock: Nam '67 نام داشت که اصلا بازی موفقی نبود و متای 58 رو کسب کرده بود. سونی اومد چنین استودیویی رو خرید. استودیوی که قبل خرید سونی اصلا در صنعت گیم شناخته شده نبود و اصلا شهرتی نداشت و IP های بزرگی هم نداشت ! ولی مشخصا سونی میدونست این استودیو و توسعه دهندگانش استعداد بسیار بالایی دارن و اگر روشون کار بشه میشه از دل این استودیو بازی های با کیفیتی ساخت و تحویل صنعت گیم داد. نه این که استودیو رو بیاد بگیره و IP آماده و مشهوری داشته باشه و بخواد ادامه نسخه های بعدیش توسط سونی ساخته بشه !!

بله، سونی استودیو رو خرید،توسعه داد،مدیریت و نظارت درستی بر روی این استودیو داشت و سر آخر IP های کاملا نو و جدیدی به نام های Killzone و Horizon Zero Dawn خلق شدن. داستان فقط به همین جا ختم شد ؟ خیر، Guerrilla Games موتور گرافیکی رو ساخته و توسعه داده به نام Decima خلق کرده که یکی از بهترین موتور های گرافیکی موجود در صنعت گیم هستش. همین طور این موتور گرافیکی سازگاری بسیار خوبی با فناوری VR هم داره. این توضیحاتی که درباره Guerrilla Games داده شد، فقط بخشی خلاصه شده از حمایت هایی هستش که سونی از این استودیوی با استعداد هلندی در این نسل ها کرده. دوست هم داشتید مدتی پیش مقاله ای در رابطه با این استودیو برای دوستان نوشته بودم.

سرنوشت Guerrilla Games و موتور گرافیکی شگفت انگیزشان به نام Decima

استودیوی بعدی Naughty Dog هستش. یکی از بهترین استودیو های بازیسازی صنعت گیم. داستان پر پیچ و خم و پر فراز و نشیب این استودیو رو هم برید بخونید و مطالعه داشته باشید قشنگ همه چیز دستتون میاد. در اواسط تا اواخر دهه 90، این استودیو بیشتر با بازی Crash Bandicoot شناخته می‌شد که وقتی این بازی در حال توسعه بود این استودیوی از استودیو های فیرست پارتی سونی نبود. اما نحوه ساخت،توسعه،آزادی عمل،استفاده از فناوری های روز و ... همه و همه با همکاری سونی ساخته شده بود و ساخت این بازی داستانی طولانی با خودش به همراه داره.

با گذشت زمان و از زمانی که Naughty Dog به سونی ملحق شد و جز استودیوی های فیرست پارتی سونی لقب گرفت، تلاش کرد تا IP های جدیدی خلق کنن. بازی هایی مانند Jak & Daxter، و سری مشهور Uncharted و در ادامه The Last of Us

این ها همگی IP هایی هستن که توسط سونی و مدیریت سونی خلق شدن و تحویل صنعت گیم داده شدن. همگی IP های نو و کاملا جدید بودن. نه این که سونی بیاد Naughty Dog رو بخره و از قبل هم این IP ها بوده باشن و سونی بخواد ازشون استفاده کنه و فقط اقدام به ساخت نسخه های بعدی کنه. الان با این توضیحاتی که دادم قیاس خرید های سونی و مایکرو در یک کفه ترازو قرار می گیره و کاملا یک شکل هستن ؟ پاسخش رو خودتون میدونید و نیازی به گفتن نیست. یکی از جدید ترین استودیو های خریداری شده هم استودیوی فنلاندی Housemarque سازنده بازی Returnal بوده که اینم یک IP جدید هستش که با حمایت ها و پشتیبانی سونی ساخته شده و قبل این بازی ساخت و توسعه بازی های این استودیو سبک های Side-scrolling بوده و تجربیات و مکانیزم های بازی های گذشتشون رو در جدید ترین عنوانشون به نام Returnal به صورت سوم شخص شوتر Roguelike بوده که نتیجه عنوانی درخشان شد. تک تک استودیوی های سونی رو بخوایم دربارشون صحبت کنیم کم و بیش همین داستان ها رو داشتن.

شما قصد دارید خرید های سونی رو در بخش استودیو ها، مقایسه ای در کنارش بذارید از طرف مایکرو دقیقا میشه استودیوی به نام Playground رو مثال زد. اولین پروژه این استودیو به نام Forza Horizon با همکاری Turn 10 Studios که از استودیو های فیرست پارتی مایکرو بود، ساخته شد و اگر اشتباه نکنم سال 2012 نسخه اول این بازی منتشر شد و به خاطر موفقیت چشمگیر Forza Horizon بعد تر در E3 2018، مایکروسافت اعلام کرد که استودیوی Playground را خریداری کرده. شما چنین استودیو هایی رو باید با استودیو هایی که سونی خریده بذارید در یه کفه ترازو و نه این که بیاید ZeniMax Media و Activision Blizzard که دو ناشر غول در صنعت گیم بوده و IP های آماده با فن بِیس بسیار بزرگ ( اونم IP هایی که اصولا بر روی پلتفرم های مختلف منتشر میشدن ) داشتن رو مایکرو یه جا خریداری کرده. اگر بر فرض مثال سونی میرفت کمپانی هایی مثل کونامی،یوبیسافت و از این دست کمپانی ها رو میخرید و IP هاشون به انحصار سونی در میومد اون وقت میشد چنین کمپانی هایی رو با ZeniMax Media و Activision Blizzard کنار هم گذاشت و با هم مقایسشون کرد.

مایکروسافت رفته در جدید ترین فعالیتش Activision Blizzard رو خریده و کلی IP آماده و مشهور و درامد زا رو به زیر مجموعه های خودش اضافه کرده و صد در صد برای سونی مشکلاتی به بار میاره و به چالش میکشه. من فقط امیدوارم از دل این خرید شوکه کننده، مایکروسافت IP های ZeniMax Media و Activision Blizzard رو، اونایی که مدت هاست خبری ازشون نیست دوباره زنده کنه و به اوج برگردونه ( اون ور داستان هم سونی با خلق IP های شوتر اول شخص و .... بتونه بازم مثل گذشته بازی های جدید و با کیفیتی رو تحویل صنعت گیم و ما گیمر ها بده ) امیدوارم این خرید به نفع صنعت گیم و ما گیمر ها باشه. صد البته، صد البته این اتفاقتی که رخ داده یک روی خوشبینانه داره این ماجرا و یک روی سیاه و تاریک که دوستان درباره هر دو روی سکه، به اندازه کافی صحبت کردن و صحبت های من در این زمینه فقط تکرار مکررات خواهد بود.​
 
استودیو تاسیس کردن نیاز به تعداد قابل توجهی talent داره و اونا هم سه سوت توسط همین اکتیویژن و کمپانی های دیگه جذب میشن. مایکروسافت چند سال پیش Initiative رو تاسیس کرد که با سرعت لاک پشتی داره بزرگ میشه به همون دلیلی که بالا گفتم (کمبود talent). خود سونی نزدیک ۲۰ ساله که استودیو مستقل تاسیس نکرده:D حتی همون ناتی داگ هم که مثال زدی خریده بود (کلا غیر از Polyphony و Santa Monica، سونی همه استودیوهای مطرحش رو خریده):


خدمت رو در آینده دور میشه قضاوت کرد، نه الان.
فعلا زمزمه هایی که وجود داره:

- توقف عرضه سالیانه CoD
- اخراج بابی کوتیک
- فراهم کردن فضای کاری خیلی بهتر برای کارکنان اکتیویژن
- احیای بلیزارد و بازگشت به دوران اوج
- احیای IP های قدیمی اکتیویژن (واقعا خیلی IP زیاد داره، کرش و اسپایرو نیست فقط)
- دی وان گیم پس.

خدمتی که من اینجا میبینم خیلی خیلی بیشتر از اینه که یه پولی به اکتیویژن میداد تا مثلا فلان بازیش رو یه کنسول دیگه نیاد:D
تلنت مایکرو میتونه بخره همونجور که نویسنده RDR و اعضای ناتی داگ و سانتامونیکای سونی و... رو جذب initiative کرد. با پول به راحتی تمام میشه تلنت از جاهای دیگه جذب کرد. نکته ای که مایکرو سر استودیو ساختن مشکل داره مدیریت و نداشتن وقت به خاطر ریسکی(گیم پس) که کرده و الا مطمئنم همون initiative آینده درخشانی خواهد داشت. یک شب که نمیشه راه چهار نسل تکامل ناتی داگ رفت.
در ضمن سونی ناتی داگ زمانی خرید که اصلا استودیو مطرحی نبود. بقیه استودیوهایی که خرید یا بازی هایی که انحصاری کرد پلیر بیس زیادی نداشتن رو xbox به اون صورت و تو پیشرفت و موفقیت همشون به صورت مستقیم دخیل بوده. اینا چه مقایسه هایی میکنی بابک جان :D مگه مثلا مایکرو playground خرید کسی حرفی زد؟
من که بعید میدونم مایکرو دست بزنه به سیستم عرضه CoD چون همینجوری به شدت بهینه ـست برای مایکرو و علاوه بر اون سیستم عرضه سالیانه به شدت با سیستم گیم پس جواب میده. احیای بلیزارد و اینا هم واقعا زیباست اگه اتفاق بیفته یا مثلا احیای pitfall که من خیلی دوست داشتم بازیش رو PS2:D ولی بحث من بحث اسکیل هزینه بود. یعنی این چیزا واقعا ارزش 70 بیلیون پول نداشتن و کار های خیلی مفید تری میشد در جهت پیشرفت xbox با این پول انجام بشه.
 
عجب چه توجیه نابی

مایکرو بازیهایی رو که دهه هاست مولتی هستن میخره چرا؟ یهو فکر نکنید میخواد اونا رو انحصاری خودش کنه و دست رقبا رو ازش کوتاه کنه بلکه میخواد فقط بزرگترین لایبرری بازیها رو گیم پس مال خودش باشه. خب اینکه همونه و فرقی نداره :D صرفا بازی با کلمات میکنید تا توجیه کنید این خرید رو .

"مایکروسافت 70 میلیون قلبمه هزینه کرده تا رقبا (از سونی گرفته تا فیس بوک و امازون و ....) رو از بازار بدر کنه و بشه پادشاه سرگرمی رو بستر سرویس انحصاری گیم پس - تموم شد و رفت. دیگه، نوش جونشم باشه پولشو داره انجام میده ولیبعضی دوستان یجوری صحبت میکنن که کم کم باید تشکر هم بکنیم از مایکرو بابت این کارشون و نجات و رسوندن صنعت بازی به یه لول جدید

.
عده ای این جا میگن سران مایکروسافت تو خونه شون نشسته بودن گفتن چی کار کنیم سونی نابود بشه نتیجه ش شد خرید اکتیویژن

سران مایکروسافت تو خونه شون نشسته بودن گفتن چی کار کنیم که به سونی ده سال آینده تبدیل نشیم و نتیجه ش شد خرید اکتیویژن
من می‌دونم شما چی میگی شما میگی نتیجه هر دوش یکیه
ولی از روی نتیجه نمیشه به خواسته پی برد که
اگر به دنبال نابود کردن سونی بودن باید توی بقیه کارشون هم نمود پیدا کنه
مایکروسافت استدیوهایی خریده که بازی هایی توسعه میدادن که نسخه ps داشته مگه برای نابود کردن نباید از کوچک ترین فرصت ها استفاده کنن چرا نسخه ps رو لغو نکردن
مایکروسافت صرفا داره کار خودشو می‌کنه ترکشش می خوره به سونی تصادفا
 
کلا ماکروسافت و ایکس باکس زیرمجموعه فیل اسپنسر انواع اقسام کارها را انجام داده و روشی نبوده که بگید اینا هیچی ازش نمیدونن. اینم یک بیزینس هست هیچ جای دنیا گفته نشده خرید استدیو مثلا حرکت بدیه احداث استدیو حرکت مقدسی هست. شرکت ها براساس توان مالیشون و شرایط بیزینسشون تصمیمات مختلفی میگیرند.

اگر به ریسک و احداث استدیو باشه ماکروسافت خیلی قبل تر 343I و The Coalition را احداث کرده و بزرگ ترین ip هاش را داده دست این استدیو ها. کاری که توی همین فروم بارها همین افرادی که الان شدن حامی این نوع حرکت ها بزرگ ترین منتقدش بودند. دیگه کاری از این ریسکی تر وجود نداره که استدیو از صفر تاسیس کنی بیای بزرگ ترین ip هات را بدی دستشون. اگر به حمایت از این استدیو ها هم باشه دیدیم که نزدیک 6 سال ماکروسافت فرصت به 343 داد که بیاد موتور مخصوص خودش را بسازه و نهایت هم یکی از بهترین شوترهای نسل و ده سال اخیر شد نتیجه اش .

اگر به حمایت از استدیوهای مستقل و بعد خرید باشه که باز نمونه Playground را داریم که به قول شما از صفر با حمایت ماکرو رشد کرد و بعد ماکروسافت خریدش.

اگر به خرید استدیوهای کوچیک با توانایی مالی کم و شرایط بد مالی باشه باز ماکروسافت اومد استدیوهایی مثل Double Fine ، Ninja Theory و Compulsion و Obsidian را خرید. همه این استدیو ها اگرچه با استعداد بودند و هستند ولی خب نیاز به حمایت داشتن و هیچ ip درست حسابی معروفی هم ندارند.

اگر به ناشر هم باشه باز هم Bethesda و هم AB هیچ کدوم در زمان خرید تو اوج اوج نبودند. یک سری IP و بازی موفق دارند یک سری عدم مدیریت و IP های در حال از بین رفتن. از سمت اکتی الان فقط ip کال آف و شاید کندی کش تو اوج هست. بقیه ip های این شرکت دوران خوبی را سپری نمیکنن و اتفاقا از این به بعد هنر ماکروسافت نشون داده خواهد شد که چقدر بتونه این ناشر و بازی هاش را به اوج برگردونه.

کلا این قبری که سرش دارید گریه میکنید توش مرده ای نیست :D . الان ماکروسافت نزدیک 15 هزارنفر Developer داره که 3-4 برابر سونی هست. هر مدل سناریویی هم بگید توش پیدا شده و نمونه داره.

همون مونوپولی را ادامه بدید بهتره
 
آخرین ویرایش:
چقدر بورس باز زیاد شده. شاخص سهام چند وقتیه منفیه.
نه فقط بورس، رمزارز هم منفیه. یکم ربط دادن به خبر جنگ احتمالی روسیه و اوکراین، که مردم رو آوردن به سمت ین ژاپن و طلا که استیبل تر هستن.، یه چند تا طرح هم اون مجلس آمریکا برده. گند زده به بورسشون.مثل افزایش سود
احتمال میدن یه مدت استیبل بشه و تو اردیبهست دوباره جهش بازارو داشته باشیم حداقل تو حوزه رمزارز.
بازار سهام رو باید صبر کرد و دید چی میشه
2022-01-24_23-13-10.jpg
2022-01-24_23-13-35.jpg
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or