خبر رسمی مایکروسافت شرکت اکتیویژن را به مبلغ ۶۸ میلیارد دلار خرید | آپدیت : اکتیویژن بیلیزارد به صورت رسمی به خانواده Xbox ملحق شد

  • Thread starter Thread starter Z-fan
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
1642512253475.png
به گزارش منابع داخلی وال استریت ژورنال، گویا مایکروسافت توانسته به عقد قرارداد برای خرید اکتیویژن نزدیک شود.
اطلاعات بیشتری فعلا در دسترس نیست و علی رغم منبع معتبر، هنوز نمی توان صحت کامل این قرارداد را تایید کرد

به گفته Dina Bass خبرنگار وبگاه بلومبرگ، ارزش این قرارداد قریب به هفتاد میلیارد دلار تخمین زده شده

ادیت: رسمی شد. مایکروسافت، شرکت اکتیویژن بیلزارد +کینگ رو به زیر مجموعه های خودش اضافه کرد

1642512789894.png

اطلاعات تکمیلی

طبق گفته فیل اسپنسر، از زمان عقد رسمی قرارداد، مدیران اکتیویژن مستقیم گزارشات شون رو به فیل اسپنسر باید ارائه بدن
و این جور که مشخصه حداقل تا زمان عقد رسمی قرارداد، بابی کاتیک کماکان رییس اکتیویژن بلیزارد باقی خواهد ماند

به گفته بابی کاتیک، تاریخ عقد رسمی این قرارداد تو سال مالی 2023 (از جولای 2022 تا ژوئن 2023) تخمین زده میشه
تا اون زمان، اکتیویژن کماکان به فعالیت مستقل خودش زیر نظر بابی کاتیک ادامه میده

آپدیت [20 بهمن]: طبق بیانیه مایکروسافت، کمپانی نه تنها به قراردادهای قبلی پیرامون عرضه فرنچایز Call of Duty روی کنسول های پلی استیشن وفادار میمونه، بلکه بعد از اتمام این قراردادها به عرضه عناوین COD و دیگر بازی های محبوب اکتیویژن روی پلی استیشن ادامه داده و علاقمنده که این رویه رو برای کنسول های نینتندو هم پیش بگیره

بالاخره نبردهای حقوقی مایکروسافت با آمریکا و FTC به انتهای خود رسید

بعد از یک سال و هفت ماه از اعلان خبر ادغام بخش گیمینگ مایکروسافت، ایکس باکس، با مجموعه اکتیویژن بلیزارد و گرفتن تاییدیه های متعدد از کشورهای مختلف و علی رغم مخالفت بریتانیا
نهایتا بعد از یک نبرد حقوقی طولانی با کمیسیون تجارت آمریکا (FTC) بر سر قانونی بودن و عادلانه بودن این ادغام، در تاریخ 11 جولای 2023، با رای مثبت قاضی دادگاه به نفع مایکروسافت، بالاخره این قرارداد یک قدم دیگر به عملی شدن نزدیک تر شد.
حال تنها مانع بین مایکروسافت و این قرارداد، مخالفت CMA و بریتانیا است که گویا قرار است دوباره به مرحله مذاکره کشیده شود.

در نهایت در تاریخ اکتبر 2023 اکتیویژن بلیزارد به ایکس باکس ملحق شد

بعد از یک سال و ده ماه از اعلان خبر ادغام بخش گیمینگ مایکروسافت، ایکس باکس با مجموعه اکتیویژن بلیزارد تنها مانعی که بر سر راه هر دو کمپانی بود، تاییدیه CMA بریتانیا بود.
این امر نیز بعد از تعهد مایکروسافت در زمینه بخش کلاود و انعقاد قرارداد و دادن حق امتیاز به یوبیسافت برای انتشار بازی های کلاود در اروپا، در نهایت مایکروسافت موفق شد تاییدیه بریتانیا را نیز از آن خود کند
و بالاخره با دادن تریلری از طرفی مایکروسافت خبر ملحق شدن اکتیویژن به مایکروسافت به صورت رسمی تایید شد.



 
آخرین ویرایش:
ناظم انجمن تلاش و سعی قابل تقدیری در پیش گرفته که هی شرایط رو عادی جلوه بده و بگه که چنین خریدایی و عدم تولید IP از سوی خود مایکروسافت یه چیز اوکیی هست و شرایط کاملا نرماله!
شما خودت کسی هستی که با انحصارطلبیه اپیک و یلخی خرج کردنش سر اوردن بازیاش رو استورش اگه اشتباه نکنم، بارها واکنش نشون دادی. حالا چطور شده که یلخی خرج کردن مایکروسافت و انحصار کردن بازیاش (ردفال و استارفیلد و ...) عادیه؟
سونی اگه فاینال و امثالهم رو انحصار میکنه، توانشو داره که تو ساختش مشارکت داشته باشه.مایکروسافت حتی توان حفظ کیفیت بازیای نمادین خودشم نداره!ردفال زیر پرچم اینا انحصار شد نتیجش چیه؟AAA نسل ۹ی ۳۰ فریمه!
بعدش ایشون ادعا میکرد که با خرید اکتی شرایط تغییری نمیکنه و n تا سازنده AAA دیگه باقی میمونه؟ خب پس این حجم از ناراحتی شما بی معنیه، مایکروسافت بره سراغ همون n تایی که شما اعتقاد داشتی هنوز باقی موندن بده اونا براش بازی بسازن.
کلا یه سرویس افتاده سر زبونتون هی میگید! نتفلیکس کنار ۱۰تا حق اقتباسی که میخره، ۵۰تا محصولم از خودش درست میکنه!مایکروسافت بتزدارو ازش بگیری کلا ۳تا IP درست حسابی ازش میمونه که شیره ۲ تاشونو کشیده یکیشم به حدی ازش بازی ساخته که دیگه جای پیشرفت نداره فعلا. چی از خودش ساخته طی ۱۰ سال اخیر؟ سرویس نتفلیکس اگه جایگاه الانشو داره بخاطر تلاش و سازندگی خودش بوده! مایکروسافت ورژن مزخرفتر دیزنیه که فقط بلده IP تصاحب کنه و شیرشو بکشه و هیچی از خودش نداره.
ایشون سر استیم و اپیک که میرسه رگ غیرتش باد میکنه ولی سر تصاحب ناشر همش ادعا میکنه شرایط عادیه شرایط نرماله چیزی نیست .اگه چیزی نیست پس سر رفتارای اپیکم ناراحت نشید قاعدتا! این وسطم تلاشتون به صورت نامحسوس برای کوچیک شمردن سونی قابل ستایشه که بارها تو پستا همش یجوری شرایطو نشون دادید که فقط مایکروسافت توان خرید داره و سونی گداس انگار! خیلی مشتاقم ببینم اگه اینقدر چنین خریدایی براتون نرماله، پسفردا سونیم یه خرید گنده کرد چنین حجمی از خوشحالی رو نشون میدید یا نه!
 
آخرین ویرایش:
مایکروسافت در زمان مدیریت پیتر مور و دوران طلایی 360 به نظر من کنسول گیمینگ رو با دو اقدام بزرگ متحول کرد. اولی Xbox Live بود و دومی بها دادن به Indie Game Developer ها و کلا هرچی بازی ایندی خوب الان داریم میبینیم محصول کاری هست که مایکروسافت اون موقع کرد، درست زمانی که سونی و نینتندو فضای بسته ای داشتن و شرایط برای پابلیش کردن بازی رو کنسول هاشون سخت بود (نینتندو خیلی سخت و بسته تر از سونی) مایکروسافت اجازه داد بازی های کوچیک هم رو کنسولش بیان، سلف پابلیش رو باب کرد و ... و در کل با آوردن ان تا بازی خیلی خفن رو کنسولش یه دوره خیلی خوب رو برای هممون ساخت. اما از نسل بعد کامل شرایط تغییر کرد.
معلومه هیچ ایده ندارید چون ID@Xbox یکی از معدود پروژه های هستش که از 10 سال پیش بهش چسبیده و توش موفق بوده

ID@Xbox devs have made $4bn to date

1682625851973.png

این مایکروسافت فعلی به وضوح نشون داده درک درستی از ساخت بازی نداره. مدیرهاش، از جمله همین اسپنسر از نظر مدیر به مثابه یه آدم فنی خیلی خوب و نوآورن و دست کم هم X1X و هم XSX کنسول های فنی خوبی هستن، کارشون تو بکوارد هم عالی بوده، اما از نظر مدیر به مثابه یه گیمر واقعا شوتن و معلوم نیست چی تو سرشون میگذره. به خاطر سوء مدیریت یا بازی های بزرگشون رو به ورطه نابودی و بی اثر کردن کشوندن یا استدیوهای زیر مجموعه اشون نابود میشه و به خاطر بیشعوری مدیران به چخ میره. نمونه اش در همین نسل کاری هست که با Initiative کردن، یا Playground. در خصوص اولی ابتدا داشتن رو یه چیز AA خیلی خیلی خفن و خلاقانه کار میکردن و سیاستشون این بود که برای پروژه اول یه بازی با اسکوپ کوچیک اما در عوض خلاقانه باشه اما مایکروسافت در شرایطی که این همه بازی شوتر داره و زنی مکس رو هم خریده مجبورشون کرد رو یه IP مرده به اسم Perfect Dark کار کنن. اساسا هم من نفهمیدم ارزش برگردوندن این IP که فن هاش الان باید بالای 40 50 سالشون باشه و ذاتن هم نینتندو فن هستن، به چه درد مایکروسافت میخورد که نزاشت کار خودشون رو بکنن و در نتیجه نصف اعضا رفتن و وضعشون به جایی رسید که CD باید بیاد براشون بازی بسازه. یا PG که شدن مسوول ساخت یه بازی RPG! و در نتیجه برخی از اعضا رفتن یه استدیو جدید زدن که باز Racing بسازن نه RPG که تو نیچر استدیو نیست. تنگو گیم رو دارن مجبور میکنن JRPG بسازه و در نتیجه میکامی ول کرد رفت... نصف دیگه استدیوهاشون که هر روز یه خبر میاد یا بازی ریبوت شده یا کارگردان ول کرده رفته و... در کل این وضع آشفته ای که همه داریم میبینیم و ماحصل همین سوء مدیریت و عدم درک درست از دنیای گیمه.
ماکرو شاید تو سطح بالا مدیریت استدیو های خودش مشکل داشته باشه ولی اینا هیچکدوم ربطی به این چیزایی که گفتی نداره . ماکرو میزاره آبسیدن یـ بازی مثل Pentiment با اون گرافیک بسازه یا به نینجا تئوری اجازه میده یـ پروزه ساکولژیک که اصلا معلوم نیست بازی هست یا چیز دیگه رو بسازه فقط و فقط به خاطر اینکه به استدیو های خودش آزادی بده .

اگه ماکرو میخواست استدیو هاش رو مجبور کنه تا الان همه باید رو یـ مشت بازی سینمایی و N ساعت موشن کپچر و گرافیک تا خرخره واقع گرایانه میساختن . ولی ماکرو همین الان بیشتر تنوع ژانری رو بین هر ناشری که بگی داره (نه فقط پلتفرم هولدر) ریسنگ ؛ شبیه ساز ، اکشن اول شخص و سوم شخص ، اوپن ورلد coop ، مالتی پلیر , شوتر سوم شخص و اول شخص, RPG ، بقا و .... (تازه اینا بدون در نظر گرفتن بازیای که میاره رو گیم پس) البته اینا هیچکدوم مهم نیست بالاخره یکیش نقطه بازی اون یکیش هم باهاش گواهینامه خلبانی میگرن . مهم اینه یـ چی Main Stream که خاطر خواه زیاد داشته باشه منتشر کنن . ترجیحا هم فقط اکشن باشه !!
اما مایکروسافت این مشکلاتش در ساخت گیم های خوب و درست کردن فن بیس رو میخواد چطور حل کنه؟ با خریدن یه طیف عظیمی از گیمرها (چون پول داره) و راه انداختن یه چیزی به اسم Game Pass که همیشه گفتم برای من اول از همه بوی انحصار طلبی میده و با مدل بیزنسیش خیلی مشکل دارم. گیم پس خیلی خوب به نظر میاد، چون فعلا همه دوست دارن دسترسی راحت و ارزون به بازی هارو ملاک قرار بدن و نه خیلی به آینده و اینکه چقدر و چطور گرون میشه این سرویس توجه میکنن و نه اینکه مایکروسافت داره مالکیت ما از بازی هارو نابود میکنه. در سرویس های استریمینگ شما هیچ وقت مالک هیچی نیستید، و فقط تا زمانی که پول بدید حق استفاده از اون محصول رو دارید. در نتیجه عملا برده اون شرکت بزرگ میشید و اگه فرضا شرکت بزرگی باشه و بتونه مالکیت IP های خیلی خفن رو بدست بیاره، مثل همین AB، باید به هر سازی که میزنه برقصیم. هیچ وقت نمیتونیم مثلا CoD داشته باشیم که مال خودمونه، میتونیم به باقی قرض بدیم و ... بلکه همیشه باید یه پول به مایکروسافت بدیم تا اجازه بده یه ماه یا یه سال بازی کنیمش و مدام هم باید پول بریزیم تو این سرویس تا گیم پس زنده بمونه و ما هم فرصت بازی کردن داشته باشیم. این ایراد گیم پسه و به همین دلیل هم تو معدود پست هایی که تو این تاپیک دادم، همیشه گفتم انحصار طلبی این شکلی خیلی بده و موافقش نباشید به هیچ عنوان.

حالا هم نمیدونم این قرارداد به سرانجام میرسه یا نه، باید مرده فرضش کرد یا مایکروسافت میتونه کامبک بزنه و ورق برگرده، در کل خیلی برام حائض اهمیت نیست، فقط اینکه آینده این شکلی که اینا دارن ترسیم میکنن واقعا چیز جذابی به نظر نمیرسه. بخصوص که شرکت های بزرگ دیگه هم میان وسط، دنیای گیم رو مصادره و بعد بین خودشون تقسیم میکنن. ما میمونیم و ان تا سرویس و اشتراک و بازی هایی که برای انجام دادنشون مدام باید به شرکت های بزرگ ماهیانه پول بدیم، اجارشون کنیم، نه اینکه مالک چیزی باشیم.

ماکرویی که با بیشترین روش ممکنه از هر پلتفرم هولدری که فکرش رو بکنی اجازه میده محصولاتش رو مصرف کنی شما رو لاک میکنه تو یـ سرویس و دائم ازتون میخواد پول بگیره !؟ میخوای گیم پس بگیری میتونی اکانت یک ماه ـه 10 دلاری بگیری تست کنی نخواستی بازی رو فول پرایس میخری و همزمان رو دو تا پلتفرم PC و Xbox میتونی بازیش کنی بدون اینکه بخوای پول دوتا نسخه رو بدی بازم نخواستی میتونی رو استیم بازیت رو بخری و کلا از پلتفرم ماکرو دوری کنی خلاصه که چقدر ماکرو انحصار طلبه !!!

ماکرو همین چند وقت پیش یـ سرویس خانواده معرفی کرد که بین پنج نفر میشد شیرش کرد خلاصه ارزون تر از سرویس معمولی پای هر نفر در میومد ولی خوب آره ماکرو شاید یـ زمانی قیمت سرویس مفتتش رو افزایش بده !!! مثلا از 10 دلار بکنه 13 دلار !!! (کوروش الان میاد میگه نه ماکرو حتما میکنتش 40 دلار تحیلای من مو لا درزش نمیره :D )
 
آخرین ویرایش:
رسمی : پلتفرم NVIDIA GeForce Now نیز مخالفت خود را با CMA اعلام کرد

به گفته اکانت توییتر رسمی این سرویس، اگر خرید تکمیل شود ، این سرویس و سایر ارائه دهندگان Cloud Gaming فهرست عمیقی از بازی ها را به دست می‌آورند

به گفته آنها ، این خرید را به عنوان یک مزیت برای Cloud Gaming می‌بینند
مرحوم وصیت کرده سیاه نپوشین . جواب CMA : مرحوم گوه خورده ، ما به احترامش میپوشیم
:دی
 
View attachment 291295
فلورین مولر میگه، مطمئن هست تصمیم CMA شکسته میشه. و حتی گفته از توییت اسکرین بگیرید:D
به نظرم شبیه به معجزست همچین اتفاقی و خودش هم گفته توی تاریخ ثبت میشه این اتفاق
این یارو تو ردیت حتی ماکرو فنها بد جور از خجالتش دراومدن میگن دری وری زیاد میگه. چون قبل رای CMA ظاهراً خیلی وعده ها میداده.

در مورد GeForce هم شاید صدبار تاحالا تو همین تاپیک گفته شده، ماکرو فقط با توافق با آمازون ، گوگل و‌ سونی میتونه رای را برگردونه.
 
با این صحبت های فن ها نتیجه میگیرم مایکروسافت دیوانه س! والا! این همه استودیو داره که ژانر های مختلف پوشش میدن ولی بیکار نشسته افتاده دنبال خرید اکتیویژن بلیزارد تا یه ژانر دیگه هم دستش باشه، بعد فن کنسولش چند ساله بازی در خور اسم برند بازی نکرده چون دوست ندارن گرافیک تا خرخره ببرن بالا و تکنولوژی روز موشن کپچر و گیم پلی رو به کار ببرن تو بازی هاشون.

این تهه دیوانگیه که همه چی داری ولی بازم عقبی! دلیل این فاصله رو یکی توضیح بده لطفا
 
همون نتفلیکس IP و حق بخش زیاد خریده ؟ کدوم IP ؟ نتفلیکس IP در حد TES در دنیایی سینما/ TV خریده ؟ COD/WOW و... هیچ

این ها اعداد نیست , فکت
کاملا نشون میده بعد از خرید اکتی هیچ شرکتی توان رقابت در بازار کلاد گیمینگ نداره

من هم یکی از اون 25 میلیون نفر یوزر Nvidia ام :)) یکسال پیش ده دقیقه تست کردم / این 25 میلیون یه عدد مسخره تبلیغاتیه
CMA امار واقعی منتشر کرده
View attachment 291289

کلاد گیمینگ به سرور های قدرتمند در تمام نقاط جهان + بازی سرویس محور با 10 ها میلیون فن بیس + قدرت مالی برای تحمل ضرر های احتمالی و پشتیبانی از بازی های سرویس محور نیاز داره

سونی / نینتندو هیچکدوم از این گزینه ها رو ندارن
در واقع هیج شرکتی در جهان توانایی رسیدن به این 3 گزینه رو نداره
فقط مایکروسافت بعد از خرید اکتی به چنین جایگاهی می رسه

The Cloud Gaming Market was valued at USD 1.25 Billion in 2021, the market is projected to grow USD 39.10 Billion in 2030

نکته جالب چیه ؟ تا 2034 و پایان قرارداد های تخیلی مایکروسافت احتمالا ارزش بازار کلاد گیمینگ به بیش از 60-70 میلیارد دلار می رسه :))


مشکل CMA عدم دسترسی رقبا به بازی های اکتی و بسته شدن راه رقابت
مایکروسافت همین الان حاضر نیست با سونی / امازون توافق کنه ( در مورد فقط COD پیشنهادی دادی که سونی مجبور می کرد کلا قیمت پلاس افزایش بده :))) رقبایی که در اینده وارد کلاد گیمینگ میشن ( اپل / متا و.. ) هم لایسنس نخواهد داد

راه حل هم مشخص
مایکروسافت باید با سونی / گوگل / امازون ,.. توافق کنه
که نمی کنه :)) چون هدف رقابت نیست . هدف ضربه زدن به رقبا / حذف راه های رقابت / مونوپلی کردن بازاری که در اینده ممکن به بیش از 60 - 70 میلیارد دلار برسه
الان مثلا این قرار ـه چیزی رو ثابت کنه ؟ این بیشتر داره ثابت میکنه ماکرو کاملا قابل دسترس ـه تازه این در حالی ـه که یکی مثل سونی بازار و جدی نگرفته LOL ماکرو میگه من لایسنس رو میدم سونی زیر بار نمیره یعنی کاملا راه میاد با سونی ولی خود سونی بهونه میاره . میگه سرویسم گرون تر میشه . بعد اون موقع که 10 دلار گذاشت رو بازیاش لابد از سر خیر خواهیش بوده LOL سونی هم خدا رو میخواد هم خرما رو نمیخواد سیاسیت هاش رو با مارکت تغییر بده . قشنگ نشون میده این مشکل ماکرو ـه و ربط به تفکرات قدیمی CMA نداره (مثلا):-j

به هر حال ماکرو خیلی راحت میتونه اکتی رو از تو گیم پس بکشونه بیرون (بخش کلاودش رو) و کاری که با فورتنایت کرد رو هم اینجا انجام بده اینجا دیگه CMA هیچ بهونه ای از بابت افزایش سهم بازار نداره
 
من برایم پیگیری حقوقی این مسئله جذابیت بیشتری تا جنگ کنسولی و از این مزخرفات داره
برایم جالبه چطور میشود که CMA که نظرش را راجع به عدم تاثیر این معامله در بازار کنسولی عوض کرد متهم به دریافت رشوه از مایکروسافت شد اما بعد از اینکه اعلام شد مخالفتش با این قرارداد سر مسئله کلود است با فونت برزگتر از "امام آمد" می نویسد که CMA سه میلیون سند را مطالعه کرد و...
چون دوستی در اینجا به روتبارد ارجاع داد من نیز به پوپر ارجاع میدهم که ان استدلالی معتبر است که ابطال پذیر باشد نه اینکه دم به ساعت بنا به انچه منفعت اقتضا میکند یک تحلیل همانند باد معده در برود
 
@kourooshkabir25
خواستم بگم زنده باشی برادر :D جدا چجوری حوصله داری انقدر تایپ کنی و جواب همه رو بدی؟ :D
من سر عشقم فوتبال و پپ گواردیولا هم حال ندارم انقدر بحث کنم :|
دقیقا واسه همینه که ایشون کوروش کبیره و شما usa که طبق گفته عمام هیچ غلطی نمی تواند بکند :-" :D
 
خارج از بحث بسیار فسیل و نخ نمای کنسول وار

من خیلی دلم میخواد مایکروسافت مثل زمان PS3 سونی که با افت فروش مواجه شده بود تند تند بازی فرست پارتی بسازه و اینجوری خودشو بکشه بالا . اینا که پول براشون چرک کف دسته نمیدونم چرا ریسک چندتا ایپی جدید رو به جون نمیخرن.
 
خارج از بحث بسیار فسیل و نخ نمای کنسول وار

من خیلی دلم میخواد مایکروسافت مثل زمان PS3 سونی که با افت فروش مواجه شده بود تند تند بازی فرست پارتی بسازه و اینجوری خودشو بکشه بالا . اینا که پول براشون چرک کف دسته نمیدونم چرا ریسک چندتا ایپی جدید رو به جون نمیخرن.
چون درآمدزاییش مثل ABK تضمین شده نیست!
 
من هم یکی از اون 25 میلیون نفر یوزر Nvidia ام :)) یکسال پیش ده دقیقه تست کردم / این 25 میلیون یه عدد مسخره تبلیغاتیه
CMA امار واقعی منتشر کرده
View attachment 291289

کلاد گیمینگ به سرور های قدرتمند در تمام نقاط جهان + بازی سرویس محور با 10 ها میلیون فن بیس + قدرت مالی برای تحمل ضرر های احتمالی و پشتیبانی از بازی های سرویس محور نیاز داره

سونی / نینتندو هیچکدوم از این گزینه ها رو ندارن
در واقع هیج شرکتی در جهان توانایی رسیدن به این 3 گزینه رو نداره
فقط مایکروسافت بعد از خرید اکتی به چنین جایگاهی می رسه

The Cloud Gaming Market was valued at USD 1.25 Billion in 2021, the market is projected to grow USD 39.10 Billion in 2030

نکته جالب چیه ؟ تا 2034 و پایان قرارداد های تخیلی مایکروسافت احتمالا ارزش بازار کلاد گیمینگ به بیش از 60-70 میلیارد دلار می رسه :))

اولا کی گفته سونی توانایی فنی برای ارائه سرویس کلود نداره؟ همین الان استیت فنی اش اگر بهتر از اکس باکس نباشه بدتر نیست. مخصوصا که خبر میاد مهندس های استیدیا رو جذب کردن. بعد الان از نظر فنی و سرور xcloud در مقابل gnow شوخی بیش نیست. یعنی اصلا اگر به تک هست ماکروسافت نباید نفر اول میشد در این دو سال چون کار خاصی نکرده.

ثانیا اگر برای آینده نگران هستیم، سونی به عنوان مارک لیدر اولین فردی بود که یه کمپانی کلود رو خرید. اون موقع چرا کسی نگران کلود و انحصار گرایی نبود؟ اصولا شما داری برای یه مارکت که هنوز حتی درست و حسابی شکل نگرفته و در عرض یک سال درصد بازیگر هاش تغییر عمده داشته داری نگرانی نشون می دی؟؟؟!!!

ثالثا، این آمار دقیق نشون میده چقدر حرف cma اشتباهه. سونی حتی یه وب بروزر ساده رو پشتیبانی نمی کنه ولی هنوز درصد قابل توجه ای داره. مطمین باشید اگر مثل آدم محصول کلاد اش رو لانچ می کرد با توجه به ip هاش، سهم بسیار قابل توجه ای داشت. بازاری که یک ساله بازیگر هاش تغییر کرده و کل یوزر هاش حالا حالا ها به یک میلیون نفر نمی رسه، عملا نمی تونه دلیل بلاک شدن این دیل باشه.
چه دیل بسته بشه، چه بسته نشه، قبلا هم در یه تاپیک دیگه گفتم، بدون شک روزی که سونی کلاد اش رو لانچ کنه قطعا یه بخش بزرگ بازار می گیره. مخصوصا که بازی های سینماتیک اصولا برای تجربه در کلاد بهتر از اکشن و اول شخص جواب میده.

این قضیه بلاک کردن، قطعا سیاسی هست. باز اگر می گفتن دلیل اش پلی استیشن هست آدم راحت تر می تونست قبول کنه تا بحث کلود.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or