خبر رسمی مایکروسافت شرکت اکتیویژن را به مبلغ ۶۸ میلیارد دلار خرید | آپدیت : اکتیویژن بیلیزارد به صورت رسمی به خانواده Xbox ملحق شد

  • Thread starter Thread starter Z-fan
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
1642512253475.png
به گزارش منابع داخلی وال استریت ژورنال، گویا مایکروسافت توانسته به عقد قرارداد برای خرید اکتیویژن نزدیک شود.
اطلاعات بیشتری فعلا در دسترس نیست و علی رغم منبع معتبر، هنوز نمی توان صحت کامل این قرارداد را تایید کرد

به گفته Dina Bass خبرنگار وبگاه بلومبرگ، ارزش این قرارداد قریب به هفتاد میلیارد دلار تخمین زده شده

ادیت: رسمی شد. مایکروسافت، شرکت اکتیویژن بیلزارد +کینگ رو به زیر مجموعه های خودش اضافه کرد

1642512789894.png

اطلاعات تکمیلی

طبق گفته فیل اسپنسر، از زمان عقد رسمی قرارداد، مدیران اکتیویژن مستقیم گزارشات شون رو به فیل اسپنسر باید ارائه بدن
و این جور که مشخصه حداقل تا زمان عقد رسمی قرارداد، بابی کاتیک کماکان رییس اکتیویژن بلیزارد باقی خواهد ماند

به گفته بابی کاتیک، تاریخ عقد رسمی این قرارداد تو سال مالی 2023 (از جولای 2022 تا ژوئن 2023) تخمین زده میشه
تا اون زمان، اکتیویژن کماکان به فعالیت مستقل خودش زیر نظر بابی کاتیک ادامه میده

آپدیت [20 بهمن]: طبق بیانیه مایکروسافت، کمپانی نه تنها به قراردادهای قبلی پیرامون عرضه فرنچایز Call of Duty روی کنسول های پلی استیشن وفادار میمونه، بلکه بعد از اتمام این قراردادها به عرضه عناوین COD و دیگر بازی های محبوب اکتیویژن روی پلی استیشن ادامه داده و علاقمنده که این رویه رو برای کنسول های نینتندو هم پیش بگیره

بالاخره نبردهای حقوقی مایکروسافت با آمریکا و FTC به انتهای خود رسید

بعد از یک سال و هفت ماه از اعلان خبر ادغام بخش گیمینگ مایکروسافت، ایکس باکس، با مجموعه اکتیویژن بلیزارد و گرفتن تاییدیه های متعدد از کشورهای مختلف و علی رغم مخالفت بریتانیا
نهایتا بعد از یک نبرد حقوقی طولانی با کمیسیون تجارت آمریکا (FTC) بر سر قانونی بودن و عادلانه بودن این ادغام، در تاریخ 11 جولای 2023، با رای مثبت قاضی دادگاه به نفع مایکروسافت، بالاخره این قرارداد یک قدم دیگر به عملی شدن نزدیک تر شد.
حال تنها مانع بین مایکروسافت و این قرارداد، مخالفت CMA و بریتانیا است که گویا قرار است دوباره به مرحله مذاکره کشیده شود.

در نهایت در تاریخ اکتبر 2023 اکتیویژن بلیزارد به ایکس باکس ملحق شد

بعد از یک سال و ده ماه از اعلان خبر ادغام بخش گیمینگ مایکروسافت، ایکس باکس با مجموعه اکتیویژن بلیزارد تنها مانعی که بر سر راه هر دو کمپانی بود، تاییدیه CMA بریتانیا بود.
این امر نیز بعد از تعهد مایکروسافت در زمینه بخش کلاود و انعقاد قرارداد و دادن حق امتیاز به یوبیسافت برای انتشار بازی های کلاود در اروپا، در نهایت مایکروسافت موفق شد تاییدیه بریتانیا را نیز از آن خود کند
و بالاخره با دادن تریلری از طرفی مایکروسافت خبر ملحق شدن اکتیویژن به مایکروسافت به صورت رسمی تایید شد.



 
آخرین ویرایش:
داداش همه حرفات درباره کالاف کاملا درسته بر منکرش لعنت
ولی خودت بگو چرا همین سونی عزیز داره برای همین کالاف تکراری خودشو جر میده؟؟؟؟
بله درسته جواب مشخصه چون هیچ ناشری در توانش نیست که ۳ استودیو AAA با بالای هزار توسعه دهنده رو وقف یه IP شوتر اول شخص کنه که هر سال داره منتشر میشه
اصل حرفم اینکه سونی و مایکرو باهم بشینن FPS بسازن بازم IP جدید نمیتونه با برند کالاف دربیفته این لامصب الان برند شده
شده مثل اپل
شده مثل بنز
اسمش یعنی تضمین
حالا شما منتظر باش سونی برای کالاف رقیب بسازه
ببین سونی تا 10 سال دیگه 3 تا fps با پدر مادر بده قشنگ میتونه رویه cod با کپی پیست ادامه بده
10 سال وقت داره
Infinity Ward
Treyarch
Toys for Bob
Demonware
Raven Software
Sledgehammer Games
Beenox
High Moon Studios
Activision Shanghai

۹ تا استودیو از سراسر جهان دست به دست هم میدن تافقط یک نسخه از کالاف دیوتی رو توسعه بدن
تازه مثلا این در همون حالی هست که استودیو ها اصلی تری آرک ، اسلج همر دارن رو نسخه کالاف دیوتی خودشون کار مکنن ولی در عین حال برای نسخه جدید کالاف دیوتی به اینفینیتی وارد هم کمک میکنن.


حالا شما بیا دو دو تا چهارتا کن ببین کدوم ناشر می‌تونه این همه استودیو ردیف کنه برای انتشار فقط یک بازی
سونی CoD killer بسازه ؟
باشه بسازه ولی باکدوم استویدو ؟
Deviation gemes که همش ۲۰۰ نفره؟
فایرورکی که طبق شایعات رو ۳ تابازی داره کار می‌کنه همین الان؟
بانجی که همین الان ۳ تا آی پی تو دست داره (پشتیبانی از دستینی و دو تا آی پی جدید) طبق شایعات و این هم حساب کنید که همه این ها سرویس محور هستن و پشتیبانی طولانی مدت مخوان یعنی وقت استودیو هم درگیره
همین ea دید نمیتونه با یه دایس همه کارها پیش ببره دایس رو گسترش داد آی پی رو بخش‌بخش کرد بین استودیو ها و بازهم نخواهد توانست سالانه ای پی رو منتشر کنه
الان شاید نتونه سالانه بده 10 سال دیگه توانشو داره
مهم اینه که الان یه بازی بده گسترد تر از cod ساپورت وحشتناک هم کنه
شاید اصلا راه کانتر رو بره در کل میگم از الان بکاره 10 سال دیگه درو میکنه 10 سال هم COD براش میاد
اتفاقا به نظرم مشکل COD انجینشه
خیلی یه طوریه
همچین چیزیو روی یه انجین دیگه بساز شاید پروسه تولید کوتاه تر بشه
چه بسا تا 10 سال دیگه AI تو پروسه ساخت بازی خیلی کمک کننده باشه و باعث کوتاه تر شدن مدت ساخت بشه
همین الان 4 خط متن میدی برات نقاشی میکشه
میبخشید ولی COD زیاد گنده نکنید
شاید فن بیس بزرگی داشته باشه ولی آنچنان آش دهن سوزی نیست
الان به من بگن بین COD آخری با KZ2 REMAKE کدومو بازی میکنی حاظرم 10 سال بشینم KZ2 بازی کنم
COD دچار تکرار و مکرراته عینه فیفا
 
  • Like
Reactions: malek911
ببین سونی تا 10 سال دیگه 3 تا fps با پدر مادر بده قشنگ میتونه رویه cod با کپی پیست ادامه بده
10 سال وقت داره

الان شاید نتونه سالانه بده 10 سال دیگه توانشو داره
مهم اینه که الان یه بازی بده گسترد تر از cod ساپورت وحشتناک هم کنه
شاید اصلا راه کانتر رو بره در کل میگم از الان بکاره 10 سال دیگه درو میکنه 10 سال هم COD براش میاد
اتفاقا به نظرم مشکل COD انجینشه
خیلی یه طوریه
همچین چیزیو روی یه انجین دیگه بساز شاید پروسه تولید کوتاه تر بشه
چه بسا تا 10 سال دیگه AI تو پروسه ساخت بازی خیلی کمک کننده باشه و باعث کوتاه تر شدن مدت ساخت بشه
همین الان 4 خط متن میدی برات نقاشی میکشه
میبخشید ولی COD زیاد گنده نکنید
شاید فن بیس بزرگی داشته باشه ولی آنچنان آش دهن سوزی نیست
الان به من بگن بین COD آخری با KZ2 REMAKE کدومو بازی میکنی حاظرم 10 سال بشینم KZ2 بازی کنم
COD دچار تکرار و مکرراته عینه فیفا
نمیتونه. هیچ کمپانی در دنیا نه جراتش رو داره نه توانش رو نه پولش رو که بخاد با cod رقابت کنه.
موضوع مهم تر مدیریت تیم های بزرگه که کاری بسیار سخت و پر ریسکه.
ساخت بازی مثل ساخت بر فرض یک آپارتمان نیست که تعداد کارگرها رو زیاد کنیم و به همون نسبت زمان ساخت هم کمتر بشه.
در پروسه ساخت یک بازی، کوچکترین اشتباه در مدیریت یک تیم بزرگ حتی میتونه کار رو پیچیده تر و طولانی تر از توسعه بازی با یک تیم کوچک بکنه.

مایکروسافت هم قبل از این خرید تلاش خودش رو کرد تا بتونه در حد و اندازه خودش، نه رقیب بلکه یک آلترناتیو برای cod بسازه که خب نشد.
نمیگم halo infinite بازی بدی بود. هم کمپین و هم مولتیش کیفیت بسیار بالایی داشت. ولی از لحاظ تجاری نتونست توقعات مایکروسافت رو برطرف کنه.

مایکروسافت همه تلاشش رو کرد. سر کیسه رو شل کرد و صدها میلیون دلار خرج کرد و صدها کارمند و دورکار استخدام کرد ولی نشد. سونی و بقیه کمپانی ها که نه پول مایکروسافت رو دارن و نه جرات همچین کاری رو...

به نظر من همین امر هم میتونه یکی از دلایل اصلی این خرید مایکروسافت باشه.
تشکیل و مدیریت یک تیم به این عظمت و ساخت بازی سالانه با کیفیت در حد cod ، اگر محال نباشه تقریبن نزدیک به صفره.
 
به نظر من یه نکته ای هست که هیچکس بهش اشاره نکرده. بقول دوستان سونی میتونست بره پای میز مذاکره و 10 سال حضور کال او دیوتی رو تضمین کنه. اما هدف سونی به نظرم چیزه دیگه ایه، در وحله اول تمام تلاش برای کنسل کردن این معامله، و در صورت موفق نشدن، شل گرفتن این ایپی! یعنی چی؟ یعنی اینکه به عنوان پلتفرم هولدر و بزرگترین بازار این بازی، کاری کنه که کال او دیوتی رو تضعیف کنه. مشخصه اگه فروش نسخه های بعدی روی پلی استیشن نصف یا حتی کمتر بشه، درامد اکتیویژن به شدت تحت الشعاع قرار میگیره، ارزش کمپانی کم میشه و به مراتب اون همه استودیو و کارمند هم اجبارا کم میشن. تو این شرایط همه چی فراهمه تا یه آیپی جدید ظهور کنه... درسته سونی تو اف پی اس حرفی تا الان برای گفتن نداشته، ولی اونقدرا هم دستش بسته نیست. بانجی رو داره، استودیوهایی هم داره که فقط کافیه اسمشون بیاد تو لیست دولوپرها تا فروش تضمین بشه. بازار اف پی اس هم اونقدر بزرگ و سودده هست که بخوان روش سرمایه گزاری های بزرگ بکنن.

به نظرم احتمال اینکه سونی اعلام کنه کال او دیوتی های آتی به روی پلتفرمش منتشر نمیشن بیشتر از اینه که ماکروسافت بخواد این بازیو انحصاری کنه... چون بیشتر درامد و بزرگیه این ایپی بخاطر پلی استیشن به دست اومده و خنده داره که ماکروسافت بخواد سرمایه گزاری به این بزرگی رو بخاطر رشد اکس باکس از بین ببره
 
چون بیشتر درامد و بزرگیه این ایپی بخاطر پلی استیشن به دست اومده و خنده داره که ماکروسافت بخواد سرمایه گزاری به این بزرگی رو بخاطر رشد اکس باکس از بین ببره
شما یادتون نمیاد، یک زمانی E3 که برگزار می شد کنفرانس های مایکروسافت به دو بخش تقسیم می شد.
1- نمایش CoD
2- بقیه نمایش ها :)

اتفاقا زمان های اوج اشم بود که اسم IW میومد همه کرک و پرشون می ریخت.

به نظر من یه نکته ای هست که هیچکس بهش اشاره نکرده. بقول دوستان سونی میتونست بره پای میز مذاکره و 10 سال حضور کال او دیوتی رو تضمین کنه. اما هدف سونی به نظرم چیزه دیگه ایه، در وحله اول تمام تلاش برای کنسل کردن این معامله، و در صورت موفق نشدن، شل گرفتن این ایپی! یعنی چی؟ یعنی اینکه به عنوان پلتفرم هولدر و بزرگترین بازار این بازی، کاری کنه که کال او دیوتی رو تضعیف کنه. مشخصه اگه فروش نسخه های بعدی روی پلی استیشن نصف یا حتی کمتر بشه، درامد اکتیویژن به شدت تحت الشعاع قرار میگیره، ارزش کمپانی کم میشه و به مراتب اون همه استودیو و کارمند هم اجبارا کم میشن. تو این شرایط همه چی فراهمه تا یه آیپی جدید ظهور کنه... درسته سونی تو اف پی اس حرفی تا الان برای گفتن نداشته، ولی اونقدرا هم دستش بسته نیست. بانجی رو داره، استودیوهایی هم داره که فقط کافیه اسمشون بیاد تو لیست دولوپرها تا فروش تضمین بشه. بازار اف پی اس هم اونقدر بزرگ و سودده هست که بخوان روش سرمایه گزاری های بزرگ بکنن.

به نظرم احتمال اینکه سونی اعلام کنه کال او دیوتی های آتی به روی پلتفرمش منتشر نمیشن بیشتر از اینه که ماکروسافت بخواد این بازیو انحصاری کنه.
سونی اعلام کنه CoD روی پلتفرم های آیندش منتشر نمی شن؟ :)) بعد Activision ضعیف بشه نیرو اخراج کنه؟ :))
من نمی دونم شما فکر کردید مثلا کل صنعت خاله بازیه سونی هم خاله بازی اه بقیه هم عروسک هاشن؟ :))

بلایی که سر این معامله سر سونی اومد توی تاریخ بی سابقست.
دیگه کار به جایی کشید که حتی سناتور های آمریکایی شکایت کردن! بعد اینجا از اقتدار سونی صحبت می کنن :-j
 
آخرین ویرایش:
شما یادتون نمیاد، یک زمانی E3 که برگزار می شد کنفرانس های مایکروسافت به دو بخش تقسیم می شد.
1- نمایش CoD
2- بقیه نمایش ها :)

اتفاقا زمان های اوج اشم بود که اسم IW میومد همه کرک و پرشون می ریخت.


سونی اعلام کنه CoD روی پلتفرم های آیندش منتشر نمی شن؟ :)) بعد Activision ضعیف بشه نیرو اخراج کنه؟ :))
من نمی دونم شما فکر کردید مثلا کل صنعت خالیه بازیه سونی هم خاله بازی اه بقیه هم عروسک هاشن؟ :))

بلایی که سر این معامله سر سونی اومد توی تاریخ بی سابقست.
دیگه کار به جایی کشید که حتی سناتور های آمریکایی شکایت کردن! بعد اینجا از اقتدار سونی صحبت می کنن :-j
یعنی من هلاک اعتماد به نفس این دوستانم
جیم رایان این صحبت ها رو بشنوه خودشو از یه جاییش دار میزنه :D
فکر کن رفته گفته اگر کال دست مایکرو بیفته مقایسه دیجیتال فاندری رو میبازیم به XBOX یعنی خود تحقیری در این حد!!!
بعد این سهام داران BC میگن اجازه انتشار نده
در این حد بدونید که کال روی PS نیاد از فردا باید برای آپدیت بازی هاتون ۷۰ دلار پیاده شید که ضرر رو برای عمو جیمبو جبران کنید
 
یعنی من هلاک اعتماد به نفس این دوستانم
جیم رایان این صحبت ها رو بشنوه خودشو از یه جاییش دار میزنه :D
فکر کن رفته گفته اگر کال دست مایکرو بیفته مقایسه دیجیتال فاندری رو میبازیم به XBOX یعنی خود تحقیری در این حد!!!
بعد این سهام داران BC میگن اجازه انتشار نده
در این حد بدونید که کال روی PS نیاد از فردا باید برای آپدیت بازی هاتون ۷۰ دلار پیاده شید که ضرر رو برای عمو جیمبو جبران کنید
فعلا که برا آپدیت بازیها رو جعبه باید ۱۰۰ گیگ ۱۰۰ گیگ دانلود کنید 😄
و همچنین برا کامنت دادن تو BC هم ۱۰۰ تا ۱۰۰ تا اکانت میسازید 😄 که اینم ناشی از اعتماد به نفستونه :)
 
فعلا که برا آپدیت بازیها رو جعبه باید ۱۰۰ گیگ ۱۰۰ گیگ دانلود کنید 😄
و همچنین برا کامنت دادن تو BC هم ۱۰۰ تا ۱۰۰ تا اکانت میسازید 😄 که اینم ناشی از اعتماد به نفستونه :)
یکی از قابلیتهای ماورایی از از دی حضرت سرنی اینه که لازم نیست کسی آپدیت دانلود کنه
آپدیت بازیها پست میشه دم درشون
 
قبل از اینکه هی killzone یاresistance کنید... به فروش بازیا هم نگاهی بکنید:D
killzone 2 بهترین نسخه سری! زیر 3 میلیون فروخته
و resistance ها از این بدتر!
ولی باز سونی کیلزون رو رها نکرد...این گوریلا بود که دیگه نمی خواست بسازه...حتی سه رو...چه برسه به نسخه اخر که با ناراحتی بازیو ساختن(تو مستند هورایزن هست)
.
.
اینکه سونی چرا دنبال رقیب ساختن از عناوین تردپارتی هم نبوده...برمیگرده به سیاست پایه سونی و بعدا یوشیدا اینو ادامه داد...
نباید فرست پارتی ها بودجه و زمان رو صرف بازی کنن که مشابه اش توسط تردپارتیا در دست ساخته!!!!!
اگه اون عنوان تردپارتی شکست خورد...خب ما ضرری نمی کنیم!اگه موفق شد سود ما از استور خیلی بیشتر برمیگرده!( به این حد سخت گی بود یوشیدا که یکم بازی در دست ساخت شبیه عنوان یک تردپارتی بود بازیو کنسل می کرد!!!!!!!!!!!!!!)
ولی رایان از سال 2020 داره این فرایند رو تغییر میده...و واضحا ناراحته که چرا تردپارتی ها دارن از گس ها سود می برن و تاکید داره سود پلی استیشن باید از عناوین خودش باشه...نه وابستگی به تردپارتیا
این تغییر زمان بر هست و با ساخت یکی دو بازی معمولا جواب نمیده! چندده عنوان توسعه میدن تا یکیش بالاخره نتیجه بده!
و خوب به خاطر اینکه سونی دیر شروع به تغییر کرد... سره cod هر کاری کرد! صرفا زمان بخره...وگرنه سرمایه گزاری های اخیرش واضحا نشون میده از سودی که اکتی یا بقیه تردپارتی ها بدست میارن اصلا راضی نیست!و در ظاهر دوست داره تردپارتیاس تا خودشون به مرحله لازم برسن!اونموقع کامل تغییر لحن میده:D
داش بحث ما از دیشب این هست که اصلا آره جیم پشت پرده سخت در حال ساخت کمبود هاست ولی سوال اینجاست با کدوم منابع و استودیو میخواد برای CoD رقیبی بسازه که نبودش رو روی PS جبران کنه؟
با چند تا استودیو تازه تاسیس و یه دونه بانجی!!!!!
بابا کالاف رو ۳ تا غول AAA ساز با هزاران توسعه دهنده و چندین پشتیبان دارن هر سال انتشار میدن که تازه همینم رنگ متای بالا رو به خودش نمیبینه
اصلا گیریم بله ناتی داگ دست به کار شد یه FPS درجه ۱ داد بازار متای ۹۰ هم گرفت ۲۰ میلیون نسخه هم فروخت خب آیا نسخه جدیدش رو میتونه سال بعد عرضه کنه؟؟؟؟ سال بعدش چی؟؟
فرق اکتی اینجاست که داره هر سال با کالاف بالای ۱۰ میلیون نسخه میفروشه نه که یه بازی بدی باز بری چند سال بعد
هیچ ناشری بازم میگم هیچ ناشری توان اینکه تمام استودیو های اصلی و پشتیبانش رو به یک IP اختصاص بده امکان نداره وجود داشته باشه و نخواهد داشت ۱۰ سال که نه شما ۲۰ سال به سونی فرصت بده نمیتونه چندین استودیو بسیج کنه که هر سال یک fps شوتر بدن با میلیون ها بودجه
دیگه دایس و EA نمونه مشهودش هست که چطور ناک اوت شد
 
تو سال ۲۰۲۱ اکتی اعلام کرد فروش حدود ۱.۳۵۰ میلیارد دلاری داشته رو پلی استیشن.از این پول حدودا ۳۵۰-۴۰۰ میلیون دلارش سود سونیه.
حالا برای ۲۰۲۲ش رو ندیدم جایی اما اگر همین حدود باشه ، مایکرو با انگولک کردن کال آو سالانه حدود ۱ میلیارد دلار رو از دست میده!یعنی انحصاری کردن این بازی حتی به قیمت رشد گیم پس بازم ضرره.
از اون طرف این درآمد برای سونی هم کم نیس ، اما میتونه با سرمایه گذاری بلند مدت روی چندین ip شوتر متنوع سود چندصد میلیون دلاری cod رو جایگزین کنه ، اما خب قطعا زمان بره.
بازم همه چیز برمیگرده به سال های پیش رو که ببینیم مایکرو با اکتی و کال آو به کجا میرن ، و شوترهای سونی چقدر موفق از آب در میان
 
تو سال ۲۰۲۱ اکتی اعلام کرد فروش حدود ۱.۳۵۰ میلیارد دلاری داشته رو پلی استیشن.از این پول حدودا ۳۵۰-۴۰۰ میلیون دلارش سود سونیه.
حالا برای ۲۰۲۲ش رو ندیدم جایی اما اگر همین حدود باشه ، مایکرو با انگولک کردن کال آو سالانه حدود ۱ میلیارد دلار رو از دست میده!یعنی انحصاری کردن این بازی حتی به قیمت رشد گیم پس بازم ضرره.
از اون طرف این درآمد برای سونی هم کم نیس ، اما میتونه با سرمایه گذاری بلند مدت روی چندین ip شوتر متنوع سود چندصد میلیون دلاری cod رو جایگزین کنه ، اما خب قطعا زمان بره.
بازم همه چیز برمیگرده به سال های پیش رو که ببینیم مایکرو با اکتی و کال آو به کجا میرن ، و شوترهای سونی چقدر موفق از آب در میان
هدف مایکرو اصلا درآمد سالانه کاد نیست وگرنه ۷۰ میلیارد نمیداد که بعدش ۷۰ سال طول بکشه به سود برسه

این خرید فقط بخاطر آینده کلاود گیمینگ و بس
وگرنه کدوم دیوانه ایی ۷۰ میلیارد سرمایه میزاره که سالی ۱ میلیارد در بیاره

سونی مشکلش کاد نیست مشکلش نزدیک شدن مایکرو هست و اینه که نگرانش میکنه
 
این داستانا که چون شوتر تو بازار بود پس سونی نمیسازه از اون قصه های مناسب کودکان زیر ۷ سال هست :D

مگه ریسینگ شبیه ساز تو بازار نیست که گرن توریزمو میسازه

قبلا درایو کلاب ساخت

در مورد بقیه بازی ها هم همین قضیه صدق میکنه و سونی بازی میسازه که توانایی داشته باشه

الان یه فرمول موفق داره که همه بازی هاشو بر اساس اون داره سوم شخص میسازه جواب هم گرفته

بیاد بعد ۴-۵ ساله توسعه شوتر بده و خوب درنیاد دیگه وقت برگشت و اصلاح کردن اشتباهاتش رو نداره

در مورد شوتر ساختن هم خیلی از چیزی که فکر میکنید قضیه پیچیده تره همین iw و بقیه استدیو ها فقط ببینید چند ساله دارن cod میسازن

یا همون id software هنوز پلی استیشن موز بود داشت doom میساخت:D
 
هدف مایکرو اصلا درآمد سالانه کاد نیست وگرنه ۷۰ میلیارد نمیداد که بعدش ۷۰ سال طول بکشه به سود برسه

این خرید فقط بخاطر آینده کلاود گیمینگ و بس
وگرنه کدوم دیوانه ایی ۷۰ میلیارد سرمایه میزاره که سالی ۱ میلیارد در بیاره

سونی مشکلش کاد نیست مشکلش نزدیک شدن مایکرو هست و اینه که نگرانش میکنه
نمیشه که درآمد سالانه مهم نباشه.شما فکر میکنی چون مایکرو شرکت ۲ تریلون دلاریه اینا براش پول خورده؟ همین چند وقت پیش چندهزارنفر از کارمنداش رو اخراج کرد برای همین مقدار پول.
این قضیه کلاود هم اصلا معلوم نیس کی به بازدهی خوب مالی برسه و چندسال طول بکشه.تا اون موقع قطعا مایکروسافت رو همه پتانسیل درآمدی اکتی حساب باز کرده.
 
هدف مایکرو اصلا درآمد سالانه کاد نیست وگرنه ۷۰ میلیارد نمیداد که بعدش ۷۰ سال طول بکشه به سود برسه

این خرید فقط بخاطر آینده کلاود گیمینگ و بس
وگرنه کدوم دیوانه ایی ۷۰ میلیارد سرمایه میزاره که سالی ۱ میلیارد در بیاره

سونی مشکلش کاد نیست مشکلش نزدیک شدن مایکرو هست و اینه که نگرانش میکنه
کاری به آینده هم نداشته باشیم شرکتی مثل ماکروسافت وقتی میخواد خرید بکنه نگاه به جیبش میکنه ماکرو اگه میاد اینقدر خرج میکنه قطعا اونقدری داره که آب تو دلش تکون نخوره حالا اینکه بعدا چقدر در میاره و کجا سرمایه گذاری میکنتش ی بحث دیگست
 
آخرین ویرایش:
نمیشه که درآمد سالانه مهم نباشه.شما فکر میکنی چون مایکرو شرکت ۲ تریلون دلاریه اینا براش پول خورده؟ همین چند وقت پیش چندهزارنفر از کارمنداش رو اخراج کرد برای همین مقدار پول.
این قضیه کلاود هم اصلا معلوم نیس کی به بازدهی خوب مالی برسه و چندسال طول بکشه.تا اون موقع قطعا مایکروسافت رو همه پتانسیل درآمدی اکتی حساب باز کرده.
بله سود مهمه اصلا اساس کار شرکت ها برای سود هست دیگه، ولی حرف من این بود که هدف مایکرو از 70 میلیارد هزینه کردن این نیست که سالی 1 میلیارد درآمدشو بالا ببره (1 میلیارد دلار چیزی حدود نیم درصد از درامد سالانه مایکرو هست)
تعدیل نیرو که لزوما نشونه بد بودن اوضاع نیست همه شرکت ها برای رسیدن به سود بیشتر یا جلوگیری از ضرر یا تغییر شرایطشون و... تعدیل می کنن

اصل حرفم اینه مایکرو 70 میلیارد نداده اکتی رو بخره که در کوتاه مدت صرفا درامد سالانه اش رو نیم درصد افزایش بده قطعا برنامه خیلی بزرگتری داره که چنین سرمایه گذاری کرده
سونی مشکلش کاد نیست که اگه این بود راحت با ی قرارداد حداقل 10 سال آینده هم شرایط فعلی رو حفظ میکرد نگرانی سونی از کم شدن فاصله با رقیب هست و اینکه سهمش از بازار کمتر بشه
وگرنه بود و نبود کاد نه سونی رو نابود می کنه نه مایکروسافت رو بالا میبره
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or