خبر رسمی مایکروسافت شرکت اکتیویژن را به مبلغ ۶۸ میلیارد دلار خرید | آپدیت : اکتیویژن بیلیزارد به صورت رسمی به خانواده Xbox ملحق شد

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,428
نام
سید محمد حسین
1642512253475.png
به گزارش منابع داخلی وال استریت ژورنال، گویا مایکروسافت توانسته به عقد قرارداد برای خرید اکتیویژن نزدیک شود.
اطلاعات بیشتری فعلا در دسترس نیست و علی رغم منبع معتبر، هنوز نمی توان صحت کامل این قرارداد را تایید کرد

به گفته Dina Bass خبرنگار وبگاه بلومبرگ، ارزش این قرارداد قریب به هفتاد میلیارد دلار تخمین زده شده

ادیت: رسمی شد. مایکروسافت، شرکت اکتیویژن بیلزارد +کینگ رو به زیر مجموعه های خودش اضافه کرد

1642512789894.png

اطلاعات تکمیلی

طبق گفته فیل اسپنسر، از زمان عقد رسمی قرارداد، مدیران اکتیویژن مستقیم گزارشات شون رو به فیل اسپنسر باید ارائه بدن
و این جور که مشخصه حداقل تا زمان عقد رسمی قرارداد، بابی کاتیک کماکان رییس اکتیویژن بلیزارد باقی خواهد ماند

به گفته بابی کاتیک، تاریخ عقد رسمی این قرارداد تو سال مالی 2023 (از جولای 2022 تا ژوئن 2023) تخمین زده میشه
تا اون زمان، اکتیویژن کماکان به فعالیت مستقل خودش زیر نظر بابی کاتیک ادامه میده

آپدیت [20 بهمن]: طبق بیانیه مایکروسافت، کمپانی نه تنها به قراردادهای قبلی پیرامون عرضه فرنچایز Call of Duty روی کنسول های پلی استیشن وفادار میمونه، بلکه بعد از اتمام این قراردادها به عرضه عناوین COD و دیگر بازی های محبوب اکتیویژن روی پلی استیشن ادامه داده و علاقمنده که این رویه رو برای کنسول های نینتندو هم پیش بگیره

بالاخره نبردهای حقوقی مایکروسافت با آمریکا و FTC به انتهای خود رسید

بعد از یک سال و هفت ماه از اعلان خبر ادغام بخش گیمینگ مایکروسافت، ایکس باکس، با مجموعه اکتیویژن بلیزارد و گرفتن تاییدیه های متعدد از کشورهای مختلف و علی رغم مخالفت بریتانیا
نهایتا بعد از یک نبرد حقوقی طولانی با کمیسیون تجارت آمریکا (FTC) بر سر قانونی بودن و عادلانه بودن این ادغام، در تاریخ 11 جولای 2023، با رای مثبت قاضی دادگاه به نفع مایکروسافت، بالاخره این قرارداد یک قدم دیگر به عملی شدن نزدیک تر شد.
حال تنها مانع بین مایکروسافت و این قرارداد، مخالفت CMA و بریتانیا است که گویا قرار است دوباره به مرحله مذاکره کشیده شود.

در نهایت در تاریخ اکتبر 2023 اکتیویژن بلیزارد به ایکس باکس ملحق شد

بعد از یک سال و ده ماه از اعلان خبر ادغام بخش گیمینگ مایکروسافت، ایکس باکس با مجموعه اکتیویژن بلیزارد تنها مانعی که بر سر راه هر دو کمپانی بود، تاییدیه CMA بریتانیا بود.
این امر نیز بعد از تعهد مایکروسافت در زمینه بخش کلاود و انعقاد قرارداد و دادن حق امتیاز به یوبیسافت برای انتشار بازی های کلاود در اروپا، در نهایت مایکروسافت موفق شد تاییدیه بریتانیا را نیز از آن خود کند
و بالاخره با دادن تریلری از طرفی مایکروسافت خبر ملحق شدن اکتیویژن به مایکروسافت به صورت رسمی تایید شد.



 
آخرین ویرایش:

.::PUИK::.

کاربر سایت
Mar 28, 2014
8,966
بعد از این خرید خیلی مشکله ماکرو بتونه بره سمت ea(به خاطر فیفا) یا take two(به خاطر gta) همین الانشم مشکل این خرید کالاف هست وگرنه همونطور که دوستان گفتن با تکمیل خرید بازم ماکرو در بازار سوم می مونه،ولی احتمال خرید ناشر ژاپنی زیاده شخصا فکر میکنم کونامی برای ماکرو خیلی جذاب باشه به خاطر سهمش از بازار موبایل و سگاهم جز گزینه هاست اما اما همونطور که کسی انتظار نداشت ماکرو اکتی رو بخره یه دفعه دید در یک حرکت رونالدینویی گنده ی ژاپن یعنی باندای یا کپکام رو بخره،اینکه می گن خرید شرکت ژاپنی سخته همش کشکه کار نشد نداره،
اما آیا من شخصا موافق این خریدنها هستم؟با سیاست های امروز ماکرو اگه کل دنیای گیم روهم بخره من مشکلی ندارم دیگه پس فردا تغییر موضع بده نظر منم عوض میشه،
و اینکه بعد این خرید شکست و موفقیت استدویوهای زنیمکس و اکتی بیشتر مربوط به خودشون میشه نه ماکرو چون تقریبا مدیریت فعلی شون حفظ میشه و نیمه مستقل عمل می کنن،
در مورد مونوپولی بعد اتمام خرید سهم ماکرو از بازار ۱۰٪ میشه که این تا مونوپولی شدن فاصلش خیلی زیاده،
در در آخر ما فقط بهر تماشای جهان آمده ایم
من حس میکنم شاید بره سمت خرید ip خصوصا با شرایط فعلی یوبیسافت بازی های خوبی میشه ازشون گرفت
 

ravi

کاربر سایت
Nov 20, 2008
2,794
فک می کنی اهمیتی میدن ؟ اینجا / شبکه های اجتماعی دوستان صرفا به خاطر نفرت از سونی دور هم جمع شدن :D به برند xbox / تاریخچه / بازی هاش هم اهمیتی نمیدن
قبلا هم گفتم
هدف مایکروسافت نابودی صنعت گیم ( اگه این خرید تایید بشه این اتفاق می افته )
بعد از تایید خرید در های رقابت در صنعت گیم بسته می شه ( هیچ شرکتی نمی تونه از صفر شروع کنه و با مایکرو 2 تریلیون دلاری که بزرگترین ip های صنعت گیم / کنسول / مونوپولی کلاد داره رقابت کنه ) در واقع مایکروسافت امازون / اپل / متا/ گوگل مجبور می کنه که EA / تیک تو بخرن

با توجه به سیاست های ضد چینی امریکا بعید tencent هم جان سالم به در ببره :-?? چند سال اینده با یک تحریم ساده از بازار غرب حذف می شه

مایکروسافت بزرگترین scavenger تاریخ :D یه scavenger در بازار رقابتی که به خلاقیت و مدیریت درست وابسته است هیچ شانسی نداره
مایکروسافت این حقیقت در بازار های مختلف اثبات کرده
گیم
موبایل
استریم ویدیو
واقعیت مجازی
و....
این 100 میلیارد هزینه هم تلاشی برای کشتن خلاقیت و مدیریت در دنیای گیم :p مایکروسافت تلاش می کنه با خرید بزرگترین IP های تاریخ گیم / مجبور کردن غول ها برای خرید ناشر های باقی مانده / حذف tencent با لابی و تحریم / تلاش برای حذف کنسول های سنتی / تلاش برای نابودی بازار خرید گیم و.... صنعت گیم بکشه و با نشستن روی جنازه باقی مانده پول چاپ کنه:)) این اتفاق نمی افته
مایکروسافت توان مدیریت یه استودیو 100 نفره و IP های خودش نداره چه برسه بزرگترین IP های صنعت گیم :)) مایکروسافت شکست می خوره اما در مسیر اش بخش بزرگی از صنعت گیم هم نابود می کنه

با توجه به اینکه همیشه پیش بینی های کوروش عزیز برعکس میشه میتونم نتیجه گیری کنم که آینده صنعت گیمینگ فوق العاده خواهد بود :D

ولی بدون شوخی کلود یعنی آینده مایکروسافت که با ترکیب استور مخصوص خودش میتونه به هدفش برسه

یعنی استوری که شما از بازی موبایل بگیر تا کنسول و پی سی هر چیزی بخوای داخلش هست و به واسطه کلود همیشه هم در دسترسه

الان حتی ویندوز تحت کلود مایکروسافت ارائه میده یا مثلا برنامه هایی مثل آفیس تحت کلود
 

Need-More-Speed

Gold User
Jul 1, 2007
4,375
نام
یونس
اگر playstation رو یک ناشر ترد پارتی در نظر بگیریم، بدون هیچ کنسول و استور و سرویسی
و صرفا بخواد بازی های استدیوهای خودشو جدا بفروشه و تردپارتی عمل کنه، بر اساس فروش بازیاش و مولتی پلتفرم شدن کاملشون، نهایت ارزشش حدود20 بیلیون هست!


و xbox تا قبل از خرید اکتی به عنوان تردپارتی اگه میخواست صرفا بازی خودشو بفروشه، بدون هیچ کنسول و سرویسی، ارزشی معادل 14-15 بیلیون داشت!


و پس از این خرید حداقل50-60بیلیون به برند xbox اضافه میشه


و روزی هم بخواد حتی به عنوان تردپارتی عمل کنه، ارزشی حداقل 60-70 بیلیونی خواهد داشت!


پس این چیزای الکی که سونی هم همچنان بعد از این خرید جایگاهش حفظ میشه رو بزارید کنار!
مثل همون امار هایی که بر اساس درامد کمپانی ها دارن ارزش گزاری میشن! و نینتندو رو تو درامد بعد از xbox قرار میدن، درحالیکه سودش بالای دو برابر playstation هست:D


امار اصلی اینه که تو سود
نینتندو در مثلث psو xbox و خودش در جایگاه نخست قرار داره! بعد پلی استیشن(که هشتاد درصد همین سود هم از ترد پارتی ها بدست میاد) و خوب xbox که ما از سودش خبر نداریم ولی بعد از تایید و اضافه شدن اکتی به فرست پارتی هاش، سودش از پلی استیشن هم بالاتر میره)


پ ن:مقصرم مدیران ریتارد سونی بودن که قبل از جیمبو این برند رو با تکیه بر تردپارتی ها ساختن و جلو آوردن، حتی از همون ps1 اینا با تیم کوچکی ساخت کنسول رو شروع کردن، و خوب برای لانچ رفتن سراغ قرارداد با تردپارتی ها!
و مشکل همینه که جیمبویی که خودش عناوین نیو ip رو ریسک می دونه! بالای نصف عناوین جدید در دست توسعه نیو ip هستند! تا بلکه اون وابستگی که مدیران قبلی ساخته بودن رو کم کم ازش فاصله بگیرن!(الانم هر اقدامی می کنه به خاطر غفلت 20ساله مدیران قبلی هست، و سونی پتانسیل اینو نداره اصلاحات رو بدون سود فعلیش انجام بده، به بهانه اینکه ده ساله دیگه به فلان مقصد می رسیم! پس باید با حفظ همین سود ها کم کم اصلاحات شکل بگیره)


ولی خوب دلیل نمیشه، هرچی که تو دادگاه می گن رو به عنوان فکت قبول کنند! واقعیت هم اینه که بعد از این خرید حتی درامد سونی بالاتر باشه(که به مرور همینم کم میشه) ولی تو سود عناوین فرست پارتی این رقم شدیدا کفه ترازو رو به سمت مایکی سنگین می کنه)
وگرنه فکر کردید برا نینتندو مهمه که درامدش از playstation خیلی کمتره؟ براش مهم نیس وقتی که سودش دو برابره:D یا نینتندو نشسته یک گوشه غصه درامد خیلی کمترش نسبت به ps رو می خوره؟ اگه پارسال 12بیلیون درامد داشت و سود بالای 4 بیلیونی، نینتندو حاضره درامدش بشه 10بیلیون ولی سودش باز افزایش پیدا کنه! اصلا دغدغه درامد نیست!!!!


درامد≠سود نیست! یک کمپانی می تونه با 100بیلیون درامدم، یک دلار سود بدست نیاره!


پس سود به مراتب مهم تره!
خوب داداش الان شما هزینه خرید اکتی رو هم جز درآمد مایکرو حساب کردی که :D مایکرو چند سال طول میکشه که بخواد اصل سرمایه ایی که برای خرید اکتی هزینه کرده رو در بیاره؟ حالا تا بعدش به سود برسه...
این موضوع که سود مهمه دقیقا درسته و صحبت خودتو نقض میکنه دیگه :D

برای همینه که میگم مایکرو از این سرمایه گذاری نگاه بلند مدت داره
دیگه سهم هرکدوم از بازار مشخصه حالا از ۱۰٪ مایکرو چقدرش سود هست قطعا با ریخت پاش هایی که میکنه خیلی کمتر از سونی و نینتندوعه
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,411
با توجه به اینکه همیشه پیش بینی های کوروش عزیز برعکس میشه میتونم نتیجه گیری کنم که آینده صنعت گیمینگ فوق العاده خواهد بود :D

ولی بدون شوخی کلود یعنی آینده مایکروسافت که با ترکیب استور مخصوص خودش میتونه به هدفش برسه

یعنی استوری که شما از بازی موبایل بگیر تا کنسول و پی سی هر چیزی بخوای داخلش هست و به واسطه کلود همیشه هم در دسترسه

الان حتی ویندوز تحت کلود مایکروسافت ارائه میده یا مثلا برنامه هایی مثل آفیس تحت کلود
با توجه به اینکه همیشه پیش بینی های کوروش عزیز برعکس میشه :)) مشکل حافظه شماست نه پیش بینی من
سه ماه قبل از خرید بتزدا گفتم
بتزدا شرایط مالی خوبی نداره و بزودی یکی از بزرگان برای خرید اش اقدام می کنه :-bd بعدش هم گفتم این بهترین فرصت برای سونی که با خرید بتزدا ( نه کل zenimax ) مشکل کمبود rpg خودش حل کنه
اینکه سونی 8.1 میلیارد دلار برای خرید بتزدا هزینه نکرد ربطی به پیش بینی من نداره :-??پیش بینی من چی بود ؟ یکی از بزرگان بزودی بتزدا رو میخره و این اتفاق هم افتاد
3 سال پیش گفتم که اینده صنعت گیم f2p :-bd شما و سایر دوستان مسخره می کردین و قصه گیم پس اینده صنعت گیم تکرار می کردین

1679322953857.png
اوایل همین تاپیک ( همون زمانی که همه دوستان دورغ های فیل اسپنسر / مایکروسافت در مورد متا ورس تکرار می کردن :)) ) گفتم هدف مایکروسافت ضربه سونی در دنیای کنسول / ضربه به اپل / گوگل در دنیای موبایل
دیروز فیل اسپنسر چی گفت ؟

حالا پیش بینی ها در مورد قدرت / اختلاف سری x/s و ps5 هیچ :))

---------------------
اگه موفقیت به دسترس پذیری بود که نینتندو چند سال پیش ورشکست شده بود :)) تنها چیزی که در صنعت گیم اهمیت داره مدیریت و خلاقیت
علت موفقیت cod اسمش نیست مدیریت بی نظیر بابی کوتیک که 8 - 10 استودیو به شکل عجیب و غریبی هماهنگ کرده
cod هر سال عرضه می شه با این حال چند برابر رقبا محتوا داره / چند برابر سریع تر و بهتر از رقبا پشتیبانی می شه / کمترین باگ و افت فریم و بهینه ترین انجین داره / کامل ترین پکیج داره
مایکروسافت توان مدیریت تک استودیو های خودش هم نداره چه برسه به هماهنگی 10 تا استودیو :))
 

Sobhan_23

کاربر سایت
May 31, 2009
4,198
نام
سبحان
سه ماه قبل از خرید بتزدا گفتم
بتزدا شرایط مالی خوبی نداره و بزودی یکی از بزرگان برای خرید اش اقدام می کنه :-bd
ما آخر نفهمیدیم مایکروسافت از بزرگان صنعت گیمه یا داره نابود میشه و به ناشر ترد پارتی تبدیل میشه؟:D

بعد چرا یکی از بزرگان صنعت گیم میخواد صنعت گیم رو نابود کنه؟مازوخیسمی چیزی داره؟:-?
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,411
ما آخر نفهمیدیم مایکروسافت از بزرگان صنعت گیمه یا داره نابود میشه و به ناشر ترد پارتی تبدیل میشه؟:D

بعد چرا یکی از بزرگان صنعت گیم میخواد صنعت گیم رو نابود کنه؟مازوخیسمی چیزی داره؟:-?
شرکت 2 تریلیون دلاری ( اون زمان 1.5 تریلیون دلاری ) بزرگ نیست ؟ :-??
اصلا خوندی چی نوشتم ؟
صنعت گیم رقابتی ترین بازار سرگرمی دنیاست ( سینما و tv نیست که صرفا اسم ip برای جذب مخاطب کافی باشه ) موفقیت و شکست یک بازی به مدیریت استودیو ها وابسته است
مایکروسافت در چنین بازاری موفق نمی شه
وضعیت پر هزینه ترین بازی مایکروسافت ( شاید تاریخ گیم ) در چنین بازاری مشخص
1679333875132.png 1679333928599.png
اینجا بازار سیستم عامل نیست که هر زباله ای به عنوان نسخه جدید معرفی کنی و باز هم جایگاه خودت حفظ کنی / با اپدیت های مسخره باگ های عجیب و غریب ایجاد کنی و باز هم تغییری ایجاد نشه
اینجا بازار گیم , جایی که بازی که رکورد لانچ هم زده در چند ماه نابود می شه

راه حل مایکروسافت چیه ؟ نابودی بازار فعلی گیم + خرید پر طرفدار ترین ip های تاریخ گیم با بیش از 500 میلیون پلیر و پول چاپ کردن
(بعد از اکتی ) امازون احتمالا ea میخره / متا هم سعی می کنه تیک تو بخره
در روند خرید کل ساختار ea / تیک تو دگرگون می شه / بازی ساز های زیادی کمپانی های رو ترک می کنن / روند توسعه بازی ها با مشکلات جدی رو به رو می شه
مایکروسافت تصور می کنه در چنین شرایطی یه گوشه مثل دیزنی صرفا با اسم ip پول چاپ می کنه :)) از سرنوشت بزرگترین ip های خودش هم درس نمی گیره
اولین سالی که cod منتشر نشه پلیر هاش 80 درصد افت می کنه
پلیر ها اولین cod که کمبود محتوا داشته باشه رو نابود می کنن
اگه اپدیت / نسخه بعدی wow در سطح انتظارات نباشه مایکروسافت با خاک یکسان می کنن
و...
اگه خرید تایید بشه همه این ها و بدتر هم اتفاق خواهد افتاد :-bd مایکروسافت در مسیر پافشاری روی اشتباهات خودش بخش زیادی از صنعت گیم هم نابود می کنه
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,285
نام
∂αнмα
با توجه به اینکه همیشه پیش بینی های کوروش عزیز برعکس میشه :)) مشکل حافظه شماست نه پیش بینی من
سه ماه قبل از خرید بتزدا گفتم
بتزدا شرایط مالی خوبی نداره و بزودی یکی از بزرگان برای خرید اش اقدام می کنه :-bd بعدش هم گفتم این بهترین فرصت برای سونی که با خرید بتزدا ( نه کل zenimax ) مشکل کمبود rpg خودش حل کنه
اینکه سونی 8.1 میلیارد دلار برای خرید بتزدا هزینه نکرد ربطی به پیش بینی من نداره :-??پیش بینی من چی بود ؟ یکی از بزرگان بزودی بتزدا رو میخره و این اتفاق هم افتاد
3 سال پیش گفتم که اینده صنعت گیم f2p :-bd شما و سایر دوستان مسخره می کردین و قصه گیم پس اینده صنعت گیم تکرار می کردین

View attachment 287642
اوایل همین تاپیک ( همون زمانی که همه دوستان دورغ های فیل اسپنسر / مایکروسافت در مورد متا ورس تکرار می کردن :)) ) گفتم هدف مایکروسافت ضربه سونی در دنیای کنسول / ضربه به اپل / گوگل در دنیای موبایل
دیروز فیل اسپنسر چی گفت ؟

حالا پیش بینی ها در مورد قدرت / اختلاف سری x/s و ps5 هیچ :))

---------------------
اگه موفقیت به دسترس پذیری بود که نینتندو چند سال پیش ورشکست شده بود :)) تنها چیزی که در صنعت گیم اهمیت داره مدیریت و خلاقیت
علت موفقیت cod اسمش نیست مدیریت بی نظیر بابی کوتیک که 8 - 10 استودیو به شکل عجیب و غریبی هماهنگ کرده
cod هر سال عرضه می شه با این حال چند برابر رقبا محتوا داره / چند برابر سریع تر و بهتر از رقبا پشتیبانی می شه / کمترین باگ و افت فریم و بهینه ترین انجین داره / کامل ترین پکیج داره
مایکروسافت توان مدیریت تک استودیو های خودش هم نداره چه برسه به هماهنگی 10 تا استودیو :))
آینده گیم F2P ؟ همون F2P که یوبی سافت رو به غلط کردن انداخت ؟ همونی که چند وقت پیش 6-7 تا عنوان درش تخته شد ؟ اونجا که میای میگی فیل اسپنسر هیچی حالیش نیست اونجوری در مورد بازیای سرویس محور حرف میزنه و بازیای سینگل پلیر رو کم ارزش در نظر میگیره F2P مهم نبود ؟ حالا شما پیش بینش رو کردی حرف فیل اسپنسر هم شده سندت ؟ خیلی راحت چشمت رو اینکه ماینکرفت به اون گندگی زیر نظر ماکروسافت 17 میلیون پیک پلیر داره ، پلی گراند و ترن 10 چند سال ـه دارن بالاترین کیفیت رو تو ریسینگ تحویل میدن ، چند تا عنوان استراژی خوب منتشر کرده ، یکی از بهترین های سبک سیمولاتور رو منتشر کرده یا اینکه Sea of Thieve این همه رشد کرده میبندی ولی موقع ضعف سونی و دست به دامن شدنش به ترد پارتی ها برای مالتی پلیر و FPS واست میشه نهایت برنامه ریزی !!! اگه ماکرو بخواد اکتی رو بخره حق نداره چون سونی بهش وابستست جورش رو باید بکشه .

خلاصه سونی اگه از کنار یـ دولوپر رد بشه و بادش بخوره بهش از نظر فنی از تو شکم مادرشون ساپورت شده ، بازی میسازن !!! ولی ماکروسافت خودش رو بکشه تهش همون ددی پولدار ـه که عرضه نداره استدیو هاش رو مدیریت کنه !!!!
اگر playstation رو یک ناشر ترد پارتی در نظر بگیریم، بدون هیچ کنسول و استور و سرویسی
و صرفا بخواد بازی های استدیوهای خودشو جدا بفروشه و تردپارتی عمل کنه، بر اساس فروش بازیاش و مولتی پلتفرم شدن کاملشون، نهایت ارزشش حدود20 بیلیون هست!


و xbox تا قبل از خرید اکتی به عنوان تردپارتی اگه میخواست صرفا بازی خودشو بفروشه، بدون هیچ کنسول و سرویسی، ارزشی معادل 14-15 بیلیون داشت!


و پس از این خرید حداقل50-60بیلیون به برند xbox اضافه میشه


و روزی هم بخواد حتی به عنوان تردپارتی عمل کنه، ارزشی حداقل 60-70 بیلیونی خواهد داشت!


پس این چیزای الکی که سونی هم همچنان بعد از این خرید جایگاهش حفظ میشه رو بزارید کنار!
مثل همون امار هایی که بر اساس درامد کمپانی ها دارن ارزش گزاری میشن! و نینتندو رو تو درامد بعد از xbox قرار میدن، درحالیکه سودش بالای دو برابر playstation هست:D


امار اصلی اینه که تو سود
نینتندو در مثلث psو xbox و خودش در جایگاه نخست قرار داره! بعد پلی استیشن(که هشتاد درصد همین سود هم از ترد پارتی ها بدست میاد) و خوب xbox که ما از سودش خبر نداریم ولی بعد از تایید و اضافه شدن اکتی به فرست پارتی هاش، سودش از پلی استیشن هم بالاتر میره)


پ ن:مقصرم مدیران ریتارد سونی بودن که قبل از جیمبو این برند رو با تکیه بر تردپارتی ها ساختن و جلو آوردن، حتی از همون ps1 اینا با تیم کوچکی ساخت کنسول رو شروع کردن، و خوب برای لانچ رفتن سراغ قرارداد با تردپارتی ها!
و مشکل همینه که جیمبویی که خودش عناوین نیو ip رو ریسک می دونه! بالای نصف عناوین جدید در دست توسعه نیو ip هستند! تا بلکه اون وابستگی که مدیران قبلی ساخته بودن رو کم کم ازش فاصله بگیرن!(الانم هر اقدامی می کنه به خاطر غفلت 20ساله مدیران قبلی هست، و سونی پتانسیل اینو نداره اصلاحات رو بدون سود فعلیش انجام بده، به بهانه اینکه ده ساله دیگه به فلان مقصد می رسیم! پس باید با حفظ همین سود ها کم کم اصلاحات شکل بگیره)


ولی خوب دلیل نمیشه، هرچی که تو دادگاه می گن رو به عنوان فکت قبول کنند! واقعیت هم اینه که بعد از این خرید حتی درامد سونی بالاتر باشه(که به مرور همینم کم میشه) ولی تو سود عناوین فرست پارتی این رقم شدیدا کفه ترازو رو به سمت مایکی سنگین می کنه)
وگرنه فکر کردید برا نینتندو مهمه که درامدش از playstation خیلی کمتره؟ براش مهم نیس وقتی که سودش دو برابره:D یا نینتندو نشسته یک گوشه غصه درامد خیلی کمترش نسبت به ps رو می خوره؟ اگه پارسال 12بیلیون درامد داشت و سود بالای 4 بیلیونی، نینتندو حاضره درامدش بشه 10بیلیون ولی سودش باز افزایش پیدا کنه! اصلا دغدغه درامد نیست!!!!


درامد≠سود نیست! یک کمپانی می تونه با 100بیلیون درامدم، یک دلار سود بدست نیاره!


پس سود به مراتب مهم تره!
این مدلی ارزش یـ کمپانی و سهمش رو از بازار حساب نمیکنن یـ کمپانی هر چقدر هم ارزش داشته باشه بازم میان درامد سالانش رو نگاه میکنن . تو بحث مونوپولی برا رگولاتوری ها مهم نیست اکتی رو ماکروسافت چقدر خریده واسشون سهم بازار و مقدار درامدی که از بازار داره مهمه سود اکتی اونقدر نیست که بخوایم بگیم شرکت مایکروسافت بهش نیاز داشته در امدی هم که سونی از بر اکتی میخورده هم اونقدر نیست که بخواد سونی رو داغون کنه سونی نهایت نهایتش Scale سرمایه گذاریش رو تو بخش PS پایین میاره و میتونه با سرمایه گذاری کردن تو جاهای دیگه پولی که از اکتی در میاورده رو جبران کنه واسه این کار هم حداقل 10 سال فرصت داره (در بدترین حالت) .
 
آخرین ویرایش:

ar-15

کاربر سایت
Jan 27, 2023
465
گیم به نسبت صنعت جوونیه با نرخ رشد بالا نسبت به تک ها، این صحبت ها که رو به نابودیه مترادف نظریات پایان دنیاست، حتی چند لول شوت تر، تا 2030 بساط مونوپولی جمع میشه، مونوپولی که سونی بخاطر قدمتش براش یجور توفیق اجباری بود، و اونقدر بازیگر جدید میاد که سونی باید برای حفظ گوشه ی خودش بجنگه
 

Isildur

Rise and Shine Mr. Freeman
کاربر سایت
Dec 10, 2006
9,268
نام
امیرحسین
فک می کنی اهمیتی میدن ؟ اینجا / شبکه های اجتماعی دوستان صرفا به خاطر نفرت از سونی دور هم جمع شدن :D به برند xbox / تاریخچه / بازی هاش هم اهمیتی نمیدن
قبلا هم گفتم
هدف مایکروسافت نابودی صنعت گیم ( اگه این خرید تایید بشه این اتفاق می افته )
بعد از تایید خرید در های رقابت در صنعت گیم بسته می شه ( هیچ شرکتی نمی تونه از صفر شروع کنه و با مایکرو 2 تریلیون دلاری که بزرگترین ip های صنعت گیم / کنسول / مونوپولی کلاد داره رقابت کنه ) در واقع مایکروسافت امازون / اپل / متا/ گوگل مجبور می کنه که EA / تیک تو بخرن

با توجه به سیاست های ضد چینی امریکا بعید tencent هم جان سالم به در ببره :-?? چند سال اینده با یک تحریم ساده از بازار غرب حذف می شه

مایکروسافت بزرگترین scavenger تاریخ :D یه scavenger در بازار رقابتی که به خلاقیت و مدیریت درست وابسته است هیچ شانسی نداره
مایکروسافت این حقیقت در بازار های مختلف اثبات کرده
گیم
موبایل
استریم ویدیو
واقعیت مجازی
و....
این 100 میلیارد هزینه هم تلاشی برای کشتن خلاقیت و مدیریت در دنیای گیم :p مایکروسافت تلاش می کنه با خرید بزرگترین IP های تاریخ گیم / مجبور کردن غول ها برای خرید ناشر های باقی مانده / حذف tencent با لابی و تحریم / تلاش برای حذف کنسول های سنتی / تلاش برای نابودی بازار خرید گیم و.... صنعت گیم بکشه و با نشستن روی جنازه باقی مانده پول چاپ کنه:)) این اتفاق نمی افته
مایکروسافت توان مدیریت یه استودیو 100 نفره و IP های خودش نداره چه برسه بزرگترین IP های صنعت گیم :)) مایکروسافت شکست می خوره اما در مسیر اش بخش بزرگی از صنعت گیم هم نابود می کنه
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,411
آینده گیم F2P ؟ همون F2P که یوبی سافت رو به غلط کردن انداخت ؟ همونی که همین چند وقت پیش 6-7 تا عنوان درش تخته شد ؟ اونجا که میای میگی فیل اسپنسر هیچی حالیش نیست اونجوری در مورد بازیای سرویس محور حرف میزنه و بازیای سینگل پلیر رو کم ارزش در نظر میگیره F2P مهم نبود ؟ حالا شما پیش بینش رو کردی حرف فیل اسپنسر هم شده سندت ؟ خیلی راحت چشمت رو اینکه ماینکرفت به اون گندگی زیر نظر ماکروسافت 17 میلیون پیک پلیر داره ، پلی گراند و ترن 10 چند سال ـه دارن بالاترین کیفیت رو تو ریسینگ تحویل میدن ، چند تا عنوان استراژی خوب منتشر کرده ، یکی از بهترین های سبک سیمولاتور رو منتشر کرده یا اینکه Sea of Thieve این همه رشد کرده میبندی ولی موقع ضعف سونی و دست به دامن شدنش به ترد پارتی ها برای مالتی پلیر و FPS واست میشه نهایت برنامه ریزی !!! اگه ماکرو بخواد اکتی رو بخره حق نداره چون سونی بهش وابستست جورش رو باید بکشه .

خلاصه سونی اگه از کنار بـ دولوپر رد بشه و بادش بخوره بهش از نظر فنی از تو شکم مادرشون ساپورت شده ، بازی میسازن !!! ولی ماکروسافت خودش رو بکشه تهش همون ددی پولدار ـه که عرضه نداره استدیو هاش رو مدیریت کنه !!!!

این مدلی ارزش یـ کمپانی و سهمش رو از بازار حساب نمیکنن یـ کمپانی هر چقدر هم ارزش داشته باشه بازم میان درامد سالانش رو نگاه میکنن . تو بحث مونوپولی برا رگولاتوری ها مهم نیست اکتی رو ماکروسافت چقدر خریده واسشون سهم بازار و مقدار درامدی که از بازار داره مهمه سود اکتی اونقدر نیست که بخوایم بگیم شرکت مایکروسافت بهش نیاز داشته در امدی هم که سونی از بر اکتی میخورده هم اونقدر نیست که بخواد سونی رو داغون کنه سونی نهایت نهایتش Scale سرمایه گذاریش رو تو بخش PS پایین میاره و میتونه با سرمایه گذاری کردن تو جاهای دیگه پولی که از اکتی در میاورده رو جبران کنه واسه این کار هم حداقل 10 سال فرصت داره (در بدترین حالت) .
یوبی سافت نمونه تاثیر مدیریت که گفتم

اینجا بحث سر اینکه اینده صنعت گیم چیه :-??اینده صنعت گیم سرویس های اشتراکی یا f2p ؟

اینجا تاپیک مایکروسافت انتظار داری حرف های جیم رایان به عنوان سند بفرستم

حرف فیل اسپنسر مشخص بود بازی های سینگل پلیر مثل گذشته تاثیر گذار نیستن
اون زمان نگفتی این ادعا درست یا اشتباه ؟

مایکروسافت چه نقشی در خلق ماینکرفت داشته ؟
زیر نظر مایکروسافت تا به حال سه بازی جدید ماینکرفت عرضه شده
1679343173630.png
3 بازی روی هم به یک ده هزارم موفقیت ماینکرفت هم نرسیدن ( earth که بعد از دو سال سرور هاش خاموش شد )

استراژی ها همه ریمستر بودن , فقط یه Age of Empires IV که اون هم Relic Entertainment سگا ساخت

سیمولاتور هم asobo studio ساخته

Sea of Thieve چقد رشد کرده ؟ Sea of Thieve در دنیای سرویس محور ها با 30 تا حداکثر 50 هزار پلیر در حد B

مدیریت فاجعه در ساخت Gears / HALO / State of Decay 3 / Everwild / Hellblade II / perfect dark / Fable و... هیچ و اصلا اهمیتی نداره :-bd صرفا ترن 10 شش سال پیشFM7 عرضه کرده و پلی گراند چند نسخه ریسینگ شاهکار ساخته مهم

همون چهار سال پیش گفتم که جیم رایان ناجی برند PS / شان لیدن و دوستان بدترین مدیران تاریخ PS بودن ( دوستان سونی فن هم تا پارسال قبول نداشتن :D تازه یکسال به حرف های من ایمان اوردن )
جیم رایان از روزی که اومده تلاش می کنه و امروز حداقل 5 تا شوتر فرست پارتی در دست ساخت

مایکروسافت هر شکلی که دوست داره می تونه صنعت گیم نابود کنه :-??انتظار نداشته باشین همه نابودی صنعت گیم تماشا کنن و تشویق کنن
 

{mobile-GAMER-117}

کاربر سایت
Jul 16, 2020
2,304
نام
علیرضا
انتظار نداشته باشین همه نابودی صنعت گیم تماشا کنن و تشویق کنن
طبق اخبار تنها مخالف خرید اکتیویژن بلیزارد سونی
گوگل هم بخاطر گوگل پلی استور نگرانی های داشت

پس میشه گفت همه ایستادن نابودی صنعت گیم تماشا و تشویق میکنن

------------------------------------------
سال نو همتون هم مبارک بچه ها تو این لحظات
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,411
طبق اخبار تنها مخالف خرید اکتیویژن بلیزارد سونی
گوگل هم بخاطر گوگل پلی استور نگرانی های داشت

پس میشه گفت همه ایستادن نابودی صنعت گیم تماشا و تشویق میکنن

------------------------------------------
سال نو همتون هم مبارک بچه ها تو این لحظات
طبیعیه مدیران شرکت ها صرفا دنبال سود ان :-??فروش اکتی = افزایش قیمت و ارزش تمام ثرد پارتی های باقی مانده
هر اتفاقی بی افته سریع سهام به بالاترین قیمت می فروشن

همه منظورم ملتی که صنعت گیم دنبال می کنن
 
Last edited by a moderator:

ravi

کاربر سایت
Nov 20, 2008
2,794
نفرت پراکنی چیه ؟
شما این حرف های مسخره و بی سر و ته(مثل همیشه)رو تایپ می کنید ؟ ؟؟؟
تعداد پلیر یه فکت مشخص

از نظر تعداد پلیر کنسول / PC
fortnite هیچ رقیبی نداره
بعد csgo / COD / apex / league of legends /PUBG ,..
یه سطح پایین تر GTA V / DESTINY 2 / Dota 2 ,..
یه سطح پایین تر Rainbow Six Siege و بازی های استیم که معمولا بالای 100 هزار پلیر دارن
زیر 100 هزار تازه می رسیم به سطح Sea of Thieves


طبیعیه مدیران شرکت ها صرفا دنبال سود ان :-??فروش اکتی = افزایش قیمت و ارزش تمام ثرد پارتی های باقی مانده
هر اتفاقی بی افته سریع سهام به بالاترین قیمت می فروشن

همه منظورم ملتی که صنعت گیم دنبال می کنن

کوروش عزیز چی میگی دقیقا آخه :D

از کی تا حالا تنها معیار موفقیت بازی شده تعداد پلیر همزمان استیم آخه:D

فورتنایت و اپکس و .... پلیر بیشتری دارن ولی تیم توسعه و پشتیبانی خیلی بزرگتری هم دارن

ممکنه هزینه تبلیغات و مارکتینگ خیلی بالاتری هم داشته باشه

خلاصه که sea of thieves بازی موفقی هست و rare هم عملکرد خوبی توی پشتیبانی از بازی داشته

اینم در نظر بگیر که ژانر بازی مثل شوتر همه پسند نیست و این حجم از پلیر بازی فوق العاده موفقیت بزرگی هست


در مورد یه سری بازی مثل fable و hellblade 2 و gears و halo و چند تا ip دیگه هم حرف زدی و گفتی نشونه عدم توانایی مدیریت مایکروسافت:blink:

من نمیدونم halo مشکلش چیه ما خبر نداریم؟

چون پلیر هاش کاهش داشته یعنی فیل اسپنسر بلد نیست مدیریت کنه؟:D

کلا بازی های سرویس محور همش در حال کاهش و افزایش پلیر هستن و هیلو هم مثل بقیه

یا hellblade 2 که در حال ساخته و مشکلش چیه که تقصیر فیل اسپنسر باشه

فیبل که فقط گفتن در حال ساخته و اینو دیگه چرا اسمش میاری وسط:D

یا میای turn 10 میکوبی و اونور گرن توریزمو چه شاهکاری تونسته خلق کنه زیر نظر فوق مدیر جیم رایان ما خبر نداریم؟؟؟؟

بازی روی ps5 داره نه فیزیک درست حسابی داره نه گرافیک خاصی :D

کلا آدم نمیدونه کدوم قسمت حرف های بی پایه اساس تو رو جواب بده:D
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,285
نام
∂αнмα
صرفا گفتم اگر به عنوان تردپارتی فعالیت کنند چه ارزشی خواهند داشت!
.
.
اصلا هم بحث این نیس سونی مستقیم از cod چقدر در میاورد و بدون اون لنگه یا نه!

یوشیدا قبل نسل هشت یک بحثی کرد در مورد سوددهه نبودن برخی عناوین که مشخصا فرست پارتی ها بود(این بحث برا زمانی هست که بازی های سونی مثل نسل 8و9 انقدر نمی فروختن) میاد شرح میده که حتی عناوینی که سود ندن، به خاطر فن بیس محدودی که دارن، اگر کنسول تهیه کنند! این افراد بعدا میرن کنارش عناوین دیگه رو تهیه می کنن، و اینطوری سود غیر مستقیم به ما میرسه بحث سونی با cod هم همینه، لنگ اون سود سی درصدی ها نیس!
بحث سود غیر مستقیم هست! اونه که رقمش خیلی زیاده و اصلا مشخص نیست،چه برسه حسابدار های مجازی که با ماشین حساب های چهار عمل اصلی میخوان راحت بدست بیارنش! حالا یکی کناره اون بره بازی های دیگه بخره، یا پول سرویس بده یا هر چیزه دیگه ای!


وگرنه پول خوده cod چیه؟ سود سالانه اسکوئر دو برابر اون پولی هست که سونی از cod در میاورد، ولی دغدغه اش این پول نیست(حالا چرا اینو هی میگه؟ واضح چون اونورم حرفایی زده میشه که منطقی نیست و فقط بحث هایی مطرح میشه که به هدفشون نزدیک تر بشن درحالیکه منطقی نیست)
اون کوچ پلیر ها و کاهش سود غیر مستقیم باعث نگرانیشه

وگرنه یکی همین الان بیاد اسکوئر و سایبرایجنت رو بخره و سه چهار بیلیونم رو استدیو های کره ای و چینی سرمایه گزاری کنه،اندازه سود سالانه کل ABK رو در میاره!
ولی باز اینم فایده ای نداره، اون فن بیس و بزرگی ip ها هست که حتی از سود اون کمپانی تو دراز مدت مهم تره!
خوب منم منظورم همین ـه نگفتم که فقط سود خالص IP (اصلا کل اینکه سونی و ماکروسافت به عنوان پلتفرم هولدر میتونن این مدلی ریسک کنن به خاطر گسترش یوزر بیسـشون ـه و در کنارش از ترد پارتی ها میخورن) اینو تقریبا همه روش اتفاق نظر دارن . ماکرو تو این معامله عملا داره جور وابستگی سونی به اکتی و IP کاد رو میکشه پس 10 سال قراردادی که ماکرو با سونی میخواد ببنده رو هم باید لحاظ کنیم . بقیش اولا به خود سونی بستگی داره که چقدر بخواد سر کیسه رو واسه این IP شل کنه (بهونش واسه انحصار سرویس گیم پس) دوما چقدر بتونه تو پر کردن جای کاد با چند تا IP موفق عمل کنه .

یوبی سافت نمونه تاثیر مدیریت که گفتم

اینجا بحث سر اینکه اینده صنعت گیم چیه :-??اینده صنعت گیم سرویس های اشتراکی یا f2p ؟

اینجا تاپیک مایکروسافت انتظار داری حرف های جیم رایان به عنوان سند بفرستم

حرف فیل اسپنسر مشخص بود بازی های سینگل پلیر مثل گذشته تاثیر گذار نیستن
اون زمان نگفتی این ادعا درست یا اشتباه ؟

مایکروسافت چه نقشی در خلق ماینکرفت داشته ؟
زیر نظر مایکروسافت تا به حال سه بازی جدید ماینکرفت عرضه شده
View attachment 287696
3 بازی روی هم به یک ده هزارم موفقیت ماینکرفت هم نرسیدن ( earth که بعد از دو سال سرور هاش خاموش شد )

استراژی ها همه ریمستر بودن , فقط یه Age of Empires IV که اون هم Relic Entertainment سگا ساخت

سیمولاتور هم asobo studio ساخته

Sea of Thieve چقد رشد کرده ؟ Sea of Thieve در دنیای سرویس محور ها با 30 تا حداکثر 50 هزار پلیر در حد B

مدیریت فاجعه در ساخت Gears / HALO / State of Decay 3 / Everwild / Hellblade II / perfect dark / Fable و... هیچ و اصلا اهمیتی نداره :-bd صرفا ترن 10 شش سال پیشFM7 عرضه کرده و پلی گراند چند نسخه ریسینگ شاهکار ساخته مهم

همون چهار سال پیش گفتم که جیم رایان ناجی برند PS / شان لیدن و دوستان بدترین مدیران تاریخ PS بودن ( دوستان سونی فن هم تا پارسال قبول نداشتن :D تازه یکسال به حرف های من ایمان اوردن )
جیم رایان از روزی که اومده تلاش می کنه و امروز حداقل 5 تا شوتر فرست پارتی در دست ساخت

مایکروسافت هر شکلی که دوست داره می تونه صنعت گیم نابود کنه :-??انتظار نداشته باشین همه نابودی صنعت گیم تماشا کنن و تشویق کنن
میگم تو بلند مدت ماینکرفت رو اونجوری هندل کرده میگی نه قبول نیست یـ پروژه AR دد کرده بقیشون هم نتونستن اندازه ماینکرفت جاگرنات بشن میگی مگه ماکرو ماینکرفت رو خلق کرده میگم بحث سر IP کاد بود که میخواد بخره چون یـ IP جاگرانات قبلا خریده و مثل بچه آدم هندلش کرده اینجا هم همون ـه باز یـ حرف دیگه میزنی بقیه پروژه ها رو هم آره خوب ماکرو هیچ دخلی توشون نداشت همینجوری سفارش داده تحویل گرفت . هر بازی سرویس محوری هم که اندازه فورتنایت نشه ولو اینکه 10 سال براش کانتنت در نظر گرفته باشن اصلا رشد نکرده (ماکرو راضی پلیرا هم راضی کاربر بازیسنتر ناراضی) .

به سلامتی ماکرو هرچی IP زود معرفی کرده و هنوز تو پروداکشن هستن رو چپ و راست داری میبری تو لیست مدیریت های افتضاحت اونو دیگه نمیدونم چی بگم !!! ماکرو باید همه رو راش میداد (یـ زمانی قرار بود به خاطر گیم پس از زمان ساخت و بودجشون بزنه !!) البته به شما باشه ریبوت کردن جفت پروژه های سانتا مونیکا و ساکرپانچ که کلی خرج رو دست سونی گذاشت رو جزو هوشمندی سونی میدونی ولی اگه ماکرو میاد از سر نا پختگی مثل ناتی داگ و ساکر پانچ سه چهار سال قبل انتشار تو مراحل Pre Production بازیاش رو معرفی میکنه میشه مدریت ضعیف !!! سونی در بهترین حالتش چند تا سینگل پلیر هوی هیتر داستانی داره که وجه تمایزش رو با ماکرو مشخص میکنه حالا حالا ها هم ماکرو باید بدوعه تا بتونه به هوی هیتر های سونی برسه ولی این بازم به این معنی نیست که هرچی اومد زیر دست ماکرو قرار نابود بشه . از طرف دیگه هم هرچی اومد زیر دست ماکرو قرار نیست متای سبز بگیره همون جور که سونی داره کمیت رو به کیفیت ترجیه میده و با صغیر و کبیر داره قرارداد میبنده .

جیم رایان در بهترین حالتش یـ مدیری ـه که از ریسک کردن و تغییر نمیترسه هرچی هم الان داره مدیون همون مدیرهای قبلی که پایه و اساس استدیو های فرست پارتی سونی رو بنا گذاشتن . اینی که از تغییر نمیترسه رو من بارها ازش تعریف کردم حالا اینکه در آینده چقدر موفق میشه رو باید وایسیم و ببینیم .
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر