مایکروسافت در صدد تعطیل کردن استدیوهای Arkane Austin و Tango Gameworks و دو استدیوی دیگر است

  • Thread starter Thread starter Z-fan
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
1715088641675.png

به گزارش جیسون شرایر و به نقل از بلومبرگ مایکروسافت در صدد تعطیل کردن استدیوهای Arkane Austin و Tango Gameworks و دو استدیوی دیگر است
علت این امر از طرف مت بوتی طی ایمیلی "الویت دهی در عرضه عناوین و منابع" عنوان شده

استدیوهای تعطیل شده عبارتند از:
Arkane Austin (Redfall)
-Tango Gameworks (The Evil Witihin, Ghostwire Tokyo)
-Alpha Dog Studios
-Roundhouse Studios

منبع:
 
شاید بسته شدن سه تاشون قابل درک و فهم و حتی توجیه باشه. اما بستن تانگو به هیچ وجه توجیح نداره. احمقانه است!
مراتب حماقت رو دارن طی میکنند.
 
همین حالت رو در مورد "فروش کنسول" هم داشتیم که رو هوا میگفتن کسی کنسول نمیخره وقتی کلود هست و فولان... کسی کنسول نمیخره چون لپ تاپ هست :D

تهش چی شد؟ فروش خجالت بار اکس باکس و یکه تازی پلی استیشن..

این گفتار درمانی ها شبیه عملکرد اون ناظم یا مدیره که هروقت به وضوح کم میاورد، پست پاک میکرد (برای خود من بار ها تو این سال ها پیش اومده هرچند چون اهل حاشیه نیستم عمومی مطرح نمیکنم برای همین فراموش میشه، البته هوای رفیق هاش رو داره و مثلا وقتی اخطار میده که پای اونا در میون نباشه، وقتی رفیق هاش هستن مهربون میشه و فقط نهایتا پاک میکنه)

و خب شاید این مدل پیچوندن ها، کمک کنه حس بهتری داشته باشید (!) اما واقعیت رو تغییر نمیده...

در واقعیت، هم تز های اون ناظم و مدیر اشتباه بود و هست، هم یکسان انگاری وضعیت مایکرو و سونی در بازار کنسول و بازی ها...
 
آقا جدی جدی چه اوضاعیه که فن های صد اتیشه و حتی قدیمی اکس باکس و مایکروسافت تو فروم هم صداشون در اومده :D

لعنتیها بلدن چی کار کنن.
طبق زمانبندی الان خبر رو درز میدن که تا قبل از نمایش ماه بعد کم کم از آسیاب بیفته ، بعد چندتا گیم نشون میدن و شتر دیدی ندیدی.
این کارها رو همه کردن یعنی همه :D

ولی مایکرو تو این دو نسل کاری کرده که تا میایم بهش دل ببندیم و امیدوار بشیم میگه بشین خفه‌جات سرِشو.
طرفدار دوآتیشه و کور حاصل از عشق هم که باشی بالاخره تا یه جایی تحمل و کشش داری.
میگن مرز بین عشق و نفرت یه خط نازکه همینجاها معلوم میشه.
 
همین حالت رو در مورد "فروش کنسول" هم داشتیم که رو هوا میگفتن کسی کنسول نمیخره وقتی کلود هست و فولان... کسی کنسول نمیخره چون لپ تاپ هست :D

تهش چی شد؟ فروش خجالت بار اکس باکس و یکه تازی پلی استیشن..

این گفتار درمانی ها شبیه عملکرد اون ناظم یا مدیره که هروقت به وضوح کم میاورد، پست پاک میکرد (برای خود من بار ها تو این سال ها پیش اومده هرچند چون اهل حاشیه نیستم عمومی مطرح نمیکنم برای همین فراموش میشه، البته هوای رفیق هاش رو داره و مثلا وقتی اخطار میده که پای اونا در میون نباشه، وقتی رفیق هاش هستن مهربون میشه و فقط نهایتا پاک میکنه)

و خب شاید این مدل پیچوندن ها، کمک کنه حس بهتری داشته باشید (!) اما واقعیت رو تغییر نمیده...

در واقعیت، هم تز های اون ناظم و مدیر اشتباه بود و هست، هم یکسان انگاری وضعیت مایکرو و سونی در بازار کنسول و بازی ها...

من از وقتى بعد قضيه هل دايورز٢ فهميدم غير ما ١١٩ تا كشور ديگه هستن كه اصلا psn توشون در دسترس نيست فهميدم اين كلود و اين حرفا تا چند سالى غير از يه سرى مناظق خاص واسه بقيه دنيا كلا عملى نيست.
 
یه چیزی رو که در نظر نمیگیرید اینه که اگر این استودیوها مستقل بودن خیلی جلوتر تعطیل میشدن یا فروخته میشدن و آیپی هاشون هم میرفت زیر دست امثال امبریسر و تنسنت.
اتفاقن به نظرم این نوع برخورد لازم و به موقع بود.
ارکین استین که اصلن جای دفاع نداره. اینهم که میگن اسپنسر مجبورشون کرده که بازی رو منتشر کنن خیلی مزحکه. بازی +50 درصدش تکمیل شده بوده. چیو کنسل میکرد؟ بعد مگه با کنسل شدن ردفال چیزی از فضاحتی که ارکین به بار آورده بود کم میشد؟ استودیو فرست پارتی کنسل شدن یا نشدن یه پروژه فرقی برای شرکت مادر نداره که. طرف n ماه n میلیون دلار دستمزد داده، آخرسرم یه پیس او شت تحویلش دادن اونقت الان که تعطیلش کرده شده آدم بده!
تانگو هم یه evil within ش بفروش بود و میتونست روی گیم پس تاثیر گذار باشه که اونم بعد رفتن میکامی، عملن کسی نبود که ادامش رو بسازه. هایفای راش روهم خیلی بیش از اندازه بزرگش کردید. بازی خوبی بود ولی اگر اینها مستقل بودن بعد از گوست وایر که یه شکست تجاری بود، احتمالن تانگویی وجود نداشت تا هایفای راش بسازه!

همین دوستانی که الان مایکروسافت و اسپنسر رو زیر تیغ بردن، خودشون یادشونه که میگفتن مایکروسافت با سیاست ها و آزادی عمل و پولی که به استودیوها میده، داره اینا رو تنبل بار میاره و همین هم باعث شده که خروجی هاشون کمتر از حد انتظار باشه.
حالا الان که تو مسیر درست افتاده و داره جلوی مفت خوری رو میگیره شده مدیریت افتضاح و نابودگر صنعت! فازتون چیه عزیزان؟
...........
استودیوها رو هم نفروختن برای اینکه بتونن ip هارو حفظ کنن و این یعنی در آینده احتمال ساخته شدن هایفای راش 2 و بقیه عناوین هستش.

ایشالا تعدیل بعدی بخوره به 343. :D
 
  • Like
Reactions: Milad.Samavati
حال کی رو خوب کنه؟ خودم PS5 دارم و تا کنون هیچکدوم از کنسولهای Xbox رو نداشتم. دنبال دشمن فرضی نگرد. سونی با چند تا بین نسلی, ریمستر و ریمیک در برابر خارترین مایکروسافت تاریخ داره پیروز میشه وگرنه در مقایسه با دوران اوج خودش ناجور باخت داده.
در رابطه با شروع نشدن نسلش خب ما هم داریم همینو میگیم. نیمی از نسل رو با انواع دغل‌ کاریها سپری کرده و دارندگان PS5 رو سر کار گذاشته. امسالم نهایت یه شوکیس بزاره و بدرود تا 2025.
*کلی گفتم و منظورم فقط شما نبودی،

به نظرم سونی درسته که از پیروزیش در برابر مایکرو با وسعت خرج 70 80 بیلیون فقط در نیمه یک نسل به عنوان استودیو های جدید و اکسپنشن مجموعه قبلیش، به شدت لذت میبره، قطعا از این پیروزی در برابر این غول بی شاخ و دم، لذت میبره، و استفاده هم میکنه، وقتی باس رو عین اب خوردن با میلی میزنی، چرا امیونیشن رو پس انداز نکنی برای باس بعدی؟

اما خب سونی برنامه داره، درسته اشتباه هم میکنه مثل د لست اف اس مولتی پلیر و کلا تمرکز بیش از حد رو مولتی (من مطمئن نیستم همینم اشتباه باشه، چون اگه سینگل هاش سر جاش باشه، شاید بد نباشه چهار تا (4 تا در همین حدود نه شونصد تا) مولتی خفن هم داشته باشه به عنوان موتور محرک بازار)

سونی بازی های سینگل پلیر بمب افکن "هم" در حال ساخت داره، منتشر میکنه و بازخورد هم مثل همیشه میترکونه، و این روند رو ادامه میده، بهترین حالتم ساپورتشون میکنه، برای همین میگم وضع سونی بهتره و نمیشه ایراد در حد ایرادات وارده به مایکرو، ازش گرفت...
 
ارکین استین که اصلن جای دفاع نداره. اینهم که میگن اسپنسر مجبورشون کرده که بازی رو منتشر کنن خیلی مزحکه. بازی +50 درصدش تکمیل شده بوده. چیو کنسل میکرد؟ بعد مگه با کنسل شدن ردفال چیزی از فضاحتی که ارکین به بار آورده بود کم میشد؟ استودیو فرست پارتی کنسل شدن یا نشدن یه پروژه فرقی برای شرکت مادر نداره که. طرف n ماه n میلیون دلار دستمزد داده، آخرسرم یه پیس او شت تحویلش دادن اونقت الان که تعطیلش کرده شده آدم بده!
تانگو هم یه evil within ش بفروش بود و میتونست روی گیم پس تاثیر گذار باشه که اونم بعد رفتن میکامی، عملن کسی نبود که ادامش رو بسازه. هایفای راش روهم خیلی بیش از اندازه بزرگش کردید. بازی خوبی بود ولی اگر اینها مستقل بودن بعد از گوست وایر که یه شکست تجاری بود، احتمالن تانگویی وجود نداشت تا هایفای راش بسازه!

همین دوستانی که الان مایکروسافت و اسپنسر رو زیر تیغ بردن، خودشون یادشونه که میگفتن مایکروسافت با سیاست ها و آزادی عمل و پولی که به استودیوها میده، داره اینا رو تنبل بار میاره و همین هم باعث شده که خروجی هاشون کمتر از حد انتظار باشه.
حالا الان که تو مسیر درست افتاده و داره جلوی مفت خوری رو میگیره شده مدیریت افتضاح و نابودگر صنعت! فازتون چیه عزیزان؟
جانا ماله از زبان dreadlord میکشی مگر؟ :D

سونی هم بازی internal-7 سانتامونیکا رو (فکر میکنم 150 تا 180 میلیون دلار بودجه ش بود) بعد از سه سال در دست توسعه بودن زد کنسل کرد، توسعه دهنده هارو هم اخراج کرد رفتن پی زندگیشون و هدفشو گذاشت روی GOW 2018 برای خروجی بهتر. وگرنه اونجام میتونستن یه پیس آو شت نصفه نیمه بدن بیرون بگن تقدیم به شما دوست داران بازی های نسل بعدی!

الان داره جلوی مفتخوری رو میگیره چه خروجی تحویل داده؟ استارفیلد؟ فورتزا موتور اسپورت؟؟ هیلو اینفینیت با 500 میلیون بودجه و اون وضعیت؟؟؟

در آینده قراره چه بازی هایی داشته باشه که با گیم های سونی رقابت کنن؟ هلبلید 2 و ایندیانا جونز و ... که قراره بلاخره مولتی پلتفرم بشن به اینا امیدی نیست، یک گیرز 6 میمونه که هنوز معلوم نیست تو چه فازیه و یک غورباقه کشی بی هدف (Avowed) و در نهایت یه فیبل ترنسجندر Full CGI!

اینا قراره با عرضه روی گیم پس پول ساختشون در بیاد؟؟ آیا شانسی در مقابل آی پی بعدی ناتی / سانتا یا دث استرندینگ 2 یا ولورین یا سوشیما 2 دارن؟؟؟

---
واقعا رو چه حسابی هنوز از مایکروسافت و کنسولش و بازی هاش و وضعیت استودیو ها و آی پی هاش دفاع می کنید؟ یه سرویس بازی اجاره ای باعث میشه چشمتون روی همه چی ببنیدید؟ باز خوبه یه عده از فن ها رو میبینم واقعا یه تغییراتی کردن و دوتا فحش نثار اینا میکنن. ولی بقیه ...
 
اصلا این در اومدن صدای مایکروفن ها برای من به شخصه خیلی خنده داره.

حرفایی که ماها 6،7 سال پیش میزدیم و بهمون برچسب فنبوی میزدن رو الان درک میکنن. چقدر گفتیم با گیم پیس نمیشه بازی ساخت، حالا یا شکلک خنده میذاشتن یا برای ما طومار مینوشتن.

قدرت جو سازیشون هم به قدری زیاد بود حتی یه سری سونی فنهای خودمون فکر میکردن سونی اگه راه مایکرو دنبال نکنه از قافله، عقب میمونه.

ما بریم که چند هفته بعد شوکیس داریم :-h
 
تو این تاپیک با قشری مواجه هستیم که از یه طرف از تعطیل شدن دو تا استودیو و بیکار شدن مردم تو پوست خودشون نمیگنجن و نمیتونن این خوشحالی رو بروز ندن از طرف دیگه خودشونو دلواپس صنعت گیم میدونن و دلیل هیتر بودنشون هم فقط جلوگیری از نابودی قریب الوقوع این صنعت هست.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or