من از همین الان بگم الدر اسکرولز بعدی متاسفانه نصف هویتش در حاله ای از ابهام هست، سال 2019 کامپوزر یا آهنگساز بازی یعنی jeremy soule به اتهام تجاوز جنc از خیلی از موقعیت های شغلیش کنار گذاشته شد و ازونجایی که این اتهامات فقط در سطح اتهام باقی موندن و هیچ چیزی ثابت نشد این انتظار میره هیچ استدیو بازیسازی حاظر به همکاری با کسی نباشه که همچین لکه ننگینی دنباله رو اسمش باشه حتی اگه به دروغ، توئطه یا از روی انتقام این برچسب رو به طرف زده باشن.
calling out my rapist
برای من موسیقی starfield جز بورینگترین و غیر الهام بخش ترین موسیقی ها بین بازی های بتزدا بود ( به غیر از main theme البته ) در صورتی که من خودم از بازی بسیار لذت بردم با تمام کمو کاستی ها یا فرمول های انقراض پیدا کرده ای که داشت.
علت اینکه به inon zur اشاره کردم به خاطر این هست که ممکنه موسیقی الدر اسکرولز بعدی رو به عهده بگیره که برای شخص من deal breaker هست.
View attachment 336572
درسته در جریان اون داستان تجاوز جرمی هستم، و دقیقا درسته که "موسیقی" بخش مهمی از ساختار و هویت بازی های بتزدا رو تشکیل میده و اسکایریم نوک قله این موضوع قرار داره...
همچنین موافقم که موسیقی استارفیلد نهایتا در مقایسه با اف 4 و اف 3 و وگاس که خود Inon Zur تولید کننده اش بوده، ناامید کننده است، من واقعا عاشق ساندترک های فال اوت هستم؛
اما الدر رو حقیقتا من بهش امیدوارم، یعنی اتفاق خاص منفی رخ نده، بعید میدونم موفق نشه، بازی به معنای واقعی محصول تمام تجارب بتزداست و این مهم ترین نکته است، همچنین امکانات فنی مایکرو رو پشت خودش داره، احتمالا هم مایکرو هم بتزدا میخوان موفقیت گذشته تکرار شه پس عجله نمیکنند،
همه ی اینا به اضافه سیر تحول پیشرفت بازی های بی جی اس تا همین اپدیت پیش رو استارفیلد، و نقد های منفی و بمباران استارفیلد و مشخص شدن مشکلاتش (بهینه و روون نبودن بازی و طراحیش) و این که بتزدا بعد مدت ها داره در ارامش بازی میسازه، باعث میشه شخصا به الدر و فال اوت 5 خیلی امیدوار باشم،
*الدر 6 و اف 5 کافیه یک جهان باز بتزدایی + استاندارد های روز صنعت + خلاقیت های مخصوص بتزدا مدل اسکایریم و اف 3، باشند تا موفق ترین بازی بی جی اس از زمان اسکایریم باشند، یعنی حداقل موفق تر از فال اوت 4...
همین استارفیلد اگر چند لوکیشن به شدت وسیع و پرجزئیات یک پارچه + طراحی بهینه و پرفورمنس خوب از زمان لانچ، داشت، قطعا موفق تر از اف 4 عمل میکرد و متا حدود 90 رو شاخش بود... و رسیدن به این دستاورد برای یک بتزدا گیم استودیوز که امکانات و وقت و تمرکز کافی داشته باشه، اصلا دور از ذهن نیست...