مایکروسافت در صدد تعطیل کردن استدیوهای Arkane Austin و Tango Gameworks و دو استدیوی دیگر است

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,431
نام
سید محمد حسین
1715088641675.png

به گزارش جیسون شرایر و به نقل از بلومبرگ مایکروسافت در صدد تعطیل کردن استدیوهای Arkane Austin و Tango Gameworks و دو استدیوی دیگر است
علت این امر از طرف مت بوتی طی ایمیلی "الویت دهی در عرضه عناوین و منابع" عنوان شده

استدیوهای تعطیل شده عبارتند از:
Arkane Austin (Redfall)
-Tango Gameworks (The Evil Witihin, Ghostwire Tokyo)
-Alpha Dog Studios
-Roundhouse Studios

منبع:
 

MrElectricWizard

The Hawk Is Howling
کاربر سایت
Nov 6, 2011
3,804
نام
Mehrdad
من از همین الان بگم الدر اسکرولز بعدی متاسفانه نصف هویتش در حاله ای از ابهام هست، سال 2019 کامپوزر یا آهنگساز بازی یعنی jeremy soule به اتهام تجاوز جنc از خیلی از موقعیت های شغلیش کنار گذاشته شد و ازونجایی که این اتهامات فقط در سطح اتهام باقی موندن و هیچ چیزی ثابت نشد این انتظار میره هیچ استدیو بازیسازی حاظر به همکاری با کسی نباشه که همچین لکه ننگینی دنباله رو اسمش باشه حتی اگه به دروغ، توئطه یا از روی انتقام این برچسب رو به طرف زده باشن.

calling out my rapist

برای من موسیقی starfield جز بورینگترین و غیر الهام بخش ترین موسیقی ها بین بازی های بتزدا بود ( به غیر از main theme البته ) در صورتی که من خودم از بازی بسیار لذت بردم با تمام کمو کاستی ها یا فرمول های انقراض پیدا کرده ای که داشت.

علت اینکه به inon zur اشاره کردم به خاطر این هست که ممکنه موسیقی الدر اسکرولز بعدی رو به عهده بگیره که برای شخص من deal breaker هست.

View attachment 336572
درسته در جریان اون داستان تجاوز جرمی هستم، و دقیقا درسته که "موسیقی" بخش مهمی از ساختار و هویت بازی های بتزدا رو تشکیل میده و اسکایریم نوک قله این موضوع قرار داره...

همچنین موافقم که موسیقی استارفیلد نهایتا در مقایسه با اف 4 و اف 3 و وگاس که خود Inon Zur تولید کننده اش بوده، ناامید کننده است، من واقعا عاشق ساندترک های فال اوت هستم؛

اما الدر رو حقیقتا من بهش امیدوارم، یعنی اتفاق خاص منفی رخ نده، بعید میدونم موفق نشه، بازی به معنای واقعی محصول تمام تجارب بتزداست و این مهم ترین نکته است، همچنین امکانات فنی مایکرو رو پشت خودش داره، احتمالا هم مایکرو هم بتزدا میخوان موفقیت گذشته تکرار شه پس عجله نمیکنند،

همه ی اینا به اضافه سیر تحول پیشرفت بازی های بی جی اس تا همین اپدیت پیش رو استارفیلد، و نقد های منفی و بمباران استارفیلد و مشخص شدن مشکلاتش (بهینه و روون نبودن بازی و طراحیش) و این که بتزدا بعد مدت ها داره در ارامش بازی میسازه، باعث میشه شخصا به الدر و فال اوت 5 خیلی امیدوار باشم،

*الدر 6 و اف 5 کافیه یک جهان باز بتزدایی + استاندارد های روز صنعت + خلاقیت های مخصوص بتزدا مدل اسکایریم و اف 3، باشند تا موفق ترین بازی بی جی اس از زمان اسکایریم باشند، یعنی حداقل موفق تر از فال اوت 4...

همین استارفیلد اگر چند لوکیشن به شدت وسیع و پرجزئیات یک پارچه + طراحی بهینه و پرفورمنس خوب از زمان لانچ، داشت، قطعا موفق تر از اف 4 عمل میکرد و متا حدود 90 رو شاخش بود... و رسیدن به این دستاورد برای یک بتزدا گیم استودیوز که امکانات و وقت و تمرکز کافی داشته باشه، اصلا دور از ذهن نیست...
 

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,370
خداییش الان برید اون تاپیک خرید زنیمکس و بتسدا رو بخونید خیلی کامنتهای سورئالی میبینید:D ماشالا اجمعین بی طرفهای فروم یه چیزهایی برای خوشون میسرودن که پشمات میریزه:D
درس اخلاقی اینکه هیچوقت به مایکروسافت اعتماد نکنید!
 

Capitan_shepard

کاربر سایت
Jul 9, 2017
1,136
نام
امیر
پری عالی بود ولی این redfall خیلی وقت تو ساخت بوده و ربطی به اسپنسر نداشت اتفاقا تو تصمیم گیری ازاد بودن که اینجوری شد
حالا کاری ندارم ولی مایکروسافت خیلی وقته استودیو ها رو به حال خودشون رها کرده ولی این بسته شدن یه ترسی به جون باقی میندازه که بازی ها رو بهتر درست کنن.
تانگو هم به خاطر آشغال بود ن های فای بستن؟ :D
ترس به جون بقیه انداختن؟ نخندونمون بابا
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,805
نام
مراد حلیمی
کلا طرز فکر سران مایکروسافت نسبت به پدیده بازی و گیم عین طرز فکر سران EA نسبت به مملکت داریه.
تا وقتی این همه بودجه مایکرو دست این طرز تفکره علاوه بر اینکه تو گیمینگ اتفاق خوبی برای گیمرها نخواهد افتاد(سهامدارا بحث ما نیس) بلکه بقیه بخشای صنعت بازی هم مثه اخبار امروز به فنا خواهد رفت
.
 

dark spartan

کاربر سایت
Feb 11, 2017
688
دان متریک سگش شرف داشته به این شومن دروغ گو انصافا به عنوان سونی فن اوایل تا اواسط نسل ۸ که مایکرو با سیاستهای دان متریک جلو میرفت وسوسه شده بودم یه ایکس باکس هم بخرم.اول نسل غول گرافیکی مثل رایز رو معرفی کرد که شوکیس تمام عیار بود(کاری به متا ندارم)بازی خوبی مثل تایتان فال ۱ رو انحصاری کرده بود بازی خوب و فانی مثل سانست رو منتشر کرد با سم لیک رابطه اش خوب بود و اثر خاصی مثل کوانتوم رو انحصاری کرده بود هیلو ۵ بدک نبود بازی خیلی خوبی مثل رایز اف توم ریدر رو انحصاری کرده بود ولی از اواسط نسل به اواخر نسل که سیاست های چندین ساله متریک تموم شد و خط فکری ایکس باکس رو اسپنسر کنترل کرد همش بنجل منتشر کرد از دزدان دریایی لیگ ۶۰ تا ریکور لیگ ۶۰ تا کرک داون و ...
دان متریک یجورایی مثل جیم رایان بود کلی نکته مثبت داشت ولی به خاطر چن تا اشتباه فقط فحش میخورد
انصافا اسم اسپنسر رو باید گذاشت فرشته مرگ هر کجا دست میذاره زندگی و حیات از اونجا میره
گیرز رو از بالای ۹۰ به یه بازی صرفا خوب متا ۸۴ رسوند اسکیل بوند رو لغو کرد سازنده فیبل رو بست فروش ایکس باکس رو نابود کرد کلی خرج کرد و ip از سونی دزدید ولی تک تکشون رو نابود کرد و الانم مجبور شده همشون رو برای ps منتشر کنه اولین کسی بود که بازیهای انحصاری ایکس باکس رو از انحصار ایکس باکس خارج کرد و کلی دروغ گفت که قرار نیس همه بازیهای ایکس باکس از انحصار کامل خارج بشن و رو پی سی بیان که در نهایت همشون day 1 اومدن و فروش کنسول داغون شد الانم میگه قرار نیست همه بازیها مولتی پلتفرم بشن ولی قطعا همشون برای ps هم میاد و فروش عملا صفر میشه کل تخم مرغهای مایکرو رو روی سبد گیم پس گذاشت و باعث شد وضع ایکس باکس به این روز بیوفته تو جلوی مدیا حرف از دوستی و برادری میزد ولی طبق اسناد و افشاگریهای ftc برنامه داشت سونی رو نابود کنه کلی سونی رو با مدیا و اورکلاک و سوختن ps5 و most power پاره کرد هر سال قبل e3 وعده میداد بهترین کنفرانس تاریخه ولی آخرش ...
قشنگ فک میکنم بدترین مدیر تاریخ یک شرکت تکنولوژی و سرگرمی و فناوری باشه با این کارها و دروغهاش ولی بازم بعضی ها قربون صدقه اش میرن
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,772
نام
مــاکــان
خداییش الان برید اون تاپیک خرید زنیمکس و بتسدا رو بخونید خیلی کامنتهای سورئالی میبینید:D ماشالا اجمعین بی طرفهای فروم یه چیزهایی برای خوشون میسرودن که پشمات میریزه:D
درس اخلاقی اینکه هیچوقت به مایکروسافت اعتماد نکنید!
به نظر من خرید بتسدا واقعا حرکت خیلی خوب و مثبتی بود.
از بعد خرید هم یه های فای راش بهشون داد که ترکوند و یه استارفیلد که با تمام نقدهایی که بهش شد با هر استانداردی خیلی موفق بود.
الان هم که فالوت ها ترکوندن.
هر جور حساب کنیم خرید بتسدا واقعا موفق بوده.

مشکل اون خرید بلندپروازانه اکتیویژن بود + وضعیت نابسامان اقتصادی صنعت گیم بعد همه گیری و اخراجهای دسته جمعی تو همه کمپانیها که این خرید رو به مراتب بی معنی تر کرد.
نتیجه شد اینکه استودیوهای بتسدا هم این وسط دارن آسیب میبینن که خب رسما کمدیه این.
 

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,370
به نظر من خرید بتسدا واقعا حرکت خیلی خوب و مثبتی بود.
از بعد خرید هم یه های فای راش بهشون داد که ترکوند و یه استارفیلد که با تمام نقدهایی که بهش شد با هر استانداردی خیلی موفق بود.
الان هم که فالوت که ترکونده.
هر جور حساب کنیم خرید بتسدا واقعا موفق بوده.

مشکل اون خرید بلندپروازانه اکتیویژن بود + وضعیت نابسامان اقتصادی صنعت گیم بعد همه گیری و اخراجهای دسته جمعی تو همه کمپانیها که این خرید رو به مراتب بی معنی تر کرد.
نتیجه شد اینکه استودیوهای بتسدا هم این وسط دارن آسیب میبینن که خب رسما کمدیه این.
خب اگه اینطوری نگاه کنیم قطعا خرید اکتیویژن حداقل برای خود مایکرو خیلی موفق آمیزتر از بتسدا بوده چون فروش CoD شدیدا بالائه و کلی سود داره. از اونور هایفای راش فروش معمولی داشته، استارفیلد فروشش خوب بوده ولی نه در حد فالوت و الدراسکرولز، ردفال هم که رید! همین میشه که میاد تنگو و آرکین رو میبنده تا بیشتر بره به سمت CoD و امثالهم.
حداقل اگه مایکروسافت زنیمکس رو نخریده بود احتمالا تنگو هنوز زنده میموند.
 

MrElectricWizard

The Hawk Is Howling
کاربر سایت
Nov 6, 2011
3,804
نام
Mehrdad
به نظر من خرید بتسدا واقعا حرکت خیلی خوب و مثبتی بود.
از بعد خرید هم یه های فای راش بهشون داد که ترکوند و یه استارفیلد که با تمام نقدهایی که بهش شد با هر استانداردی خیلی موفق بود.
الان هم که فالوت ها ترکوندن.
هر جور حساب کنیم خرید بتسدا واقعا موفق بوده.

مشکل اون خرید بلندپروازانه اکتیویژن بود + وضعیت نابسامان اقتصادی صنعت گیم بعد همه گیری و اخراجهای دسته جمعی تو همه کمپانیها که این خرید رو به مراتب بی معنی تر کرد.
نتیجه شد اینکه استودیوهای بتسدا هم این وسط دارن آسیب میبینن که خب رسما کمدیه این.
ماکان ولی انحصاری شدن حتی زمانی استارفیلد و جونز و شاید در ادامه باقی... واقعا خوب نیست و به شدت به ضرر بازی ها شده...

به نظرم انحصاری بودن استارفیلد کمتر از ساختار بازی و پرفورمنس بد، بهش ضربه نزد..

بازی اگه مولتی بود به شددددددت بیشتر سر و صدا میکرد حساسیت ها کمتر بود و مهم تر از همه به شدت بیشتر درامدزایی میکرد => جلیقه نجات استودیو ها...
 

Vice City FM

کاربر سایت
Aug 2, 2021
2,624
یکی از کاندیداهای بالقوه بعدی اکسباکس برای تعطیلی میتونه 343 باشه. قبلا یه گزارش هایی اومد در مورد که بخش بازیسازی این استویدیو تعطیل شده و دیگه هیلو هم بهش نمیدن بسازه دیگه و از این به بعد نقش نظارتی داره.

343 Industries Will No Longer Make Halo Games, But Will Oversee Outside Development - Report

کسی اطلاعات جدیدی در مورد اینها داره؟
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,772
نام
مــاکــان
خب اگه اینطوری نگاه کنیم قطعا خرید اکتیویژن حداقل برای خود مایکرو خیلی موفق آمیزتر از بتسدا بوده چون فروش CoD شدیدا بالائه و کلی سود داره. از اونور هایفای راش فروش معمولی داشته، استارفیلد فروشش خوب بوده ولی نه در حد فالوت و الدراسکرولز، ردفال هم که رید! همین میشه که میاد تنگو و آرکین رو میبنده تا بیشتر بره به سمت CoD و امثالهم.
حداقل اگه مایکروسافت زنیمکس رو نخریده بود احتمالا تنگو هنوز زنده میموند.
ماکان ولی انحصاری شدن حتی زمانی استارفیلد و جونز و شاید در ادامه باقی... واقعا خوب نیست و به شدت به ضرر بازی ها شده...

به نظرم انحصاری بودن استارفیلد کمتر از ساختار بازی و پرفورمنس بد، بهش ضربه نزد..

بازی اگه مولتی بود به شددددددت بیشتر سر و صدا میکرد حساسیت ها کمتر بود و مهم تر از همه به شدت بیشتر درامدزایی میکرد => جلیقه نجات استودیو ها...
درسته فکر کردم منظورت این بود که برای مایکرو خرید بدی بودن که به نظرم اینطور نیست.
بتسدا به عنوان سازنده بازیهای انحصاری تو نگاه کلی خروجی خوب و آبرومندی برای کمپانی مادر داشت.

خب از لحاظ فروش خود بازیها برای کمپانیها آره منم قبول دارم اگه بتسدا میتونست مستقل بمونه و مجبور به فروش خودش نمیشد قطعا این بازیها فروش به مراتب بیشتری میداشتن.
پلیرها هم خوشحال تر بودن.
 
  • Like
Reactions: m.a.t and Sepi_60

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,370
یکی از کاندیداهای بالقوه بعدی اکسباکس برای تعطیلی میتونه 343 باشه. قبلا یه گزارش هایی اومد در مورد که بخش بازیسازی این استویدیو تعطیل شده و دیگه هیلو هم بهش نمیدن بسازه دیگه و از این به بعد نقش نظارتی داره.

343 Industries Will No Longer Make Halo Games, But Will Oversee Outside Development - Report

کسی اطلاعات جدیدی در مورد اینها داره؟
یادش بخیر یه زمانی این جماعت بی طرف هی از بودجه 500 میلیونی و ساپورت 10 ساله هیلو اینفینیت دم میزد! همون موقع که خبر بودجه و ساپورت 10 ساله اومد، ما فاتحه بازی رو خوندیم ولی این عزیزان باور نمیکردن. هی گفتیم مایکروسافت اینکاره نیست قبول نمیکردن، حالا وضعیت همین بازی رو الان برید نگاه کنید که چقد پلیر داره....
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,430
نام
ماکان
الان پست های 9 صفحه اخیر رو خوندم، دیدم به درستی همه دارن به اسپنسر فحش میدن، و خودمم که خوب به شدت ازش بدم میاد، و بارها گفتم، ایران بود آیت الله خوبی میشد، ولی به نظرم عمده مشکل مایکروسافت و کلا مقصر اصلی این وضع آشفته ای که داره، یعنی شکست مطلق در زمینه سخت افزار و مدل جدید بیزنسیش، یعنی گیم پس، نتیجه یه سیاست یا بهتر بگم یه تفکر کلی تره که باعث میشه اساسا شخصی مثل اسپسنر آزادی عمل برای اقدامات مسخره و عجیب غریبش رو داشته باشه.

تو تاپیک های قبلی، بخصوص زمان خرید اکتی، من بارها نظرم رو در خصوص گیم پس گفتم، که به نظرم چرا بده، و هدفش تغییر دادن چیزی هست که به ضرر گیمرها و در خدمت سرمایه داریه، و اون از بین بردن حق مالکیت ما روی محصول و از بین بردن محصولات خلاق و جایگزین کردن اون ها با بازی هایی هست که صرفا درآمد تضمین شده ای دارن، چون تو این مدل جدید بیزنسی دیگه فروش مطرح نیست، و افزایش اشتراک مهمه، و برای نگه داشتن آدم ها تو سرویس هم دیگه ساختن بازی های بلاک باستری یا خلاقانه خفن لازم نیست، بلکه بازی های با طول عمر بالا مهمن که یعنی لایو سرویس ها، و باز این یعنی حذف هر بازی که تو این ساختار نمیگنجه و علی رغم همه شعارها، مبنی بر اینکه ما از همه نوع بازی و سازنده ای حمایت میکنیم و .... یه جایی مدیران از این روند خسته میشن و تصمیمات دارکی گرفته میشه.

این شرایط رو اسپنسر بوجود نیاورده، بلکه مستقیم از ماهیت انحصار طلبانه مایکروسافت امده و ما عینن متد مشابهی رو تو سایر محصولاتش هم دیدیم، مثل آفیس مثلا، و حالا میخواد با تکیه بر این سرمایه، انحصار مطلقی رو بازار گیم داشته باشه، پس خرج میکنه، تعدیل میکنه، استدیو میبنده و متاسفانه این اقدامات برای خود مایکروسافت خیلی خوبه! یعنی روند منطقی و پیش بینی شده ای رو به نظرم دارن طی میکنن و اینجوری نیست بگن ای وای، تنگو رو بستیم! چقد بد! برعکس میدونستن به زودی قراره این اتفاقات بیفته و به مرور بیشتر هم میشه، تا در نهایت تنها بازی های با طول عمر بالا باقی بمونن. مثل CoD و رفقا.

اسپنسر هم محصول همین سیستمه. و فردی هست که داره با دروغ گویی و فریب اذهان عمومی، ایده های آدم های پشت پرده رو میبره جلو. از این جهت هم منفوره، نه اینکه خودش به تنهایی مسبب این شرایط باشه. وگرنه که شک نکنید یه شرکت با این ابهت یه دیقه هم نمیزاشت سر کار باشه و با لگد بیرونش میکردن! اگه اسپسنر هست، به این دلیله که داره دقیقا مو به مو دستورات آدم های پشت پرده و سرمایه گزارهارو اجرایی میکنه.

در کل مشکل مایکروسافت گیم پسه، یعنی فرهنگ و بیزنس مدلی که گیم پس میاره. و این شاید برای خودشون در نهایت به چیز خوبی برسه (که شواهد نشون داده اینطور نیست) اما مسلما برای ما گیمرها افتضاحه. همین الان Hellblade 2 خروجی یه بودجه بسیار هنگفته. یعنی هم چند صد میلیون دلار برای خرید استدیو، و هم یه عدد بزرگی برای تولید این پروژه در طول این 6 7 سال. این بازی های نیچ اساسا که مخاطب زیادی ندارن و اگه رو همه پلتفرم ها بیان به سوددهی میرسن، اما الان HB2 انحصاری کنسولی شده که روش فروش هم یحتمل نداره و مخاطبش صرفا با گیم پس یه ناخنکی بهش میزنه. پس به وضوح مشخصه یک دهم این سرمایه ای که براش شده رو هم برنمیگردونه و شاید به این دلیل کمپین تبلیغاتیش هم فاجعه اس، چون نمیخواستن باجت بیشتری رو تو جوب آب بریزن. اگه متای خوبی نگیره و +85 هم نشه که دیگه هیچی، شکست مطلق میشه. حالا با این شرایط کسی فکر میکنه مایکروسافت باز بیاد پول بریزه تو این استدیو تا شکست های تجاری بیشتر و بزرگتری بسازه؟ معلومه که نه و اگه عملکرد بازی خوب نباشه بعید نیست کلا نینجا تیوری رو هم ببنده، ولو اینکه هل بلید 2 کلی هم جایزه بگیره و موفق عمل کنه.

بازی ها و استدیوهای این چنینی تو تفکرات انحصار طلبانه مایکروسافت و مدل بیزنسی به شدت احمقانه اش هیچ جایی ندارن. این بازی هارو تا عین آدم نفروشه پول ساختشون رو در نمیاره و تا ابد هم نمیتونه با تزریق سرمایه خارج از اکوسیستم خودش، یعنی فروش بازی، سرپا نگهشون داره. پس بسته شدن و تمرکز روی بازی های پول ساز مثل CoD اجتناب ناپذیره. که البته بعد رفتن بابی کوتیک و سپرده شدن امپراطوری بزرگ اکتیویژن و CoD به عقب مانده ای به اسم مت بوتی و شرکا، شخصا به آینده CoD هم امیدوارم نیستم. ظرف 5 سال آینده نابود میشه. بوکمارک کنید. بخصوص که مارکتش هم دیگه دست سونی نیست، و میخواد بره ور دل سایر لوزرها. برندش قدرتشو از دست میده.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر