مایکروسافت به دنبال ساخت یک The Last of Us killer بوده است

  • Thread starter Thread starter Bahram
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
توسعه و ساخت بازی‌ها معمولا مراحل پر فراز و نشیبی را طی می‌کنند تا محصول نهایی به دست ما برسد. در این بین و در طول توسعه بازی‌ها ممکن است تیم توسعه دهنده دست به ساخت چندین ایده و پروژه مختلف بزند تا در نهایت یکی از آن‌ها به عنوان پروژه نهایی تولید و عرضه شود. آن طور که به نظر می‌رسد، در طول توسعه شماره چهارم بازی Dead Rising قرار بوده‌است با یک رقیب برای عنوان The Last of Us طرف باشیم. البته عنوانی که هیچ وقت تولیدش به مرحله نهایی نرسیده‌است.
ساعتی قبل کانال معتبر DidYouKnowGaming? برنامه‌ای را منتشر کرد که در آن به تاریخچه سری Dead Rising و چگونگی بسته شدن استودیو شبعه ونکوور کپکام می‌پردازد. در طول این برنامه با تعدادی از سازندگان سری دد رایزینگ در خصوص پروژه‌‌های آن‌ها و مسیری که منجر به تعطیل شدن استودیو شده‌، صحبت به عمل آمده‌است.
در قسمتی از اطلاعات موجود در این برنامه گفته شده، بعد از ساخت شماره سوم دد رایزینگ، مایکروسافت با استودیو ونکوور کپکام به توافق رسیده‌است تا در صورت تایید مایکروسافت، بازی بعدی این استودیو به صورت انحصاری برای کنسول ایکس باکس وان منتشر شود. درست همان زمانی که ایده‌های اولیه برای ساخت شماره چهارم دد رایزینگ در سال ۲۰۱۴ مطرح می‌شود، مایکروسافت با استودیو سازنده تماس گرفته و در نهایت به توافق می‌رسند تا یک عنوان در سبک بقا و با مضمون جدی برای رقابت با عنوان The Last of Us تولید شود.
در ادامه گفته شده که هر دو کمپانی به توافق رسیده‌اند تا بازی با نام دد رایزینگ و به صورت ریبوت تولید شود و هر دو کمپانی تصمیم گرفته‌اند تا یک «The Last of Us killer» را تولید کنند.
ddr.jpg

البته در نهایت این کمپانی کپکام بوده‌ که با ساخت این پروژه مخالفت کرده‌است.
در گزارش‌ آمده، در حالی که موفقیت سری دد رایزینگ اعتماد به نفس فراوانی را به استودیو ونکوور داده‌ و به همین صورت آن‌ها تبدیل به استودیو مورد اعتماد کپکام شده‌اند.
به همین دلیل آن‌ها تنها به کپکام گزارش ساخت شماره چهارم دد رایزینگ را داده‌اند و شرکت کپکام تا ماه‌ها بعد از جزئیات کامل این پروژه و همکاری استودیو با مایکروسافت برای ساخت یک عنوان جدی و متفاوت نسبت به سری دد رایزینگ، بی خبر بوده‌است.
در نهایت زمان معرفی کلی پروژه در ژاپن توسط استودیو ونکوور فرا رسیده و در همان جا بوده‌‌است که کپکام متوجه تغییرات وسیع بازی جدید گشته‌ و با ادامه توسعه بازی مخالفت کرده و آن پروژه که در آن زمان با اسم رمز «Climber» در حال توسعه بوده‌است، کنسل و در نهایت ساخت شماره چهارم دد رایزینگ با همان حال و هوای کلی سری شروع شده‌است.
 
آخرین ویرایش:
ولی مایکروسافت واقعا یه Killer داره و هیچکدومتون متوجهش نشدین. Killer Instinct:D

تو بحث فایتینگ سونی چیزی نداره و شایعاتی هست که میگن میخواد SF6 رو هم باز انحصاری خودش بکنه.
عنوان‌های فایتینگ زیاده و KI اصلا به چشم نمیاد. به غیر از SFV، یه سری فایتینگ‌های دیگه مثل Guilty Gear و The King of Fighters و Under Night In-Birth و Dissidia: FF هم روی PS4 اومدن و روی X1 نه! سونی نیاز چندانی به سرمایه گذاری روی فایتینگ نداره، مگر دوباره یه عنوانی شبیه PS AllStars بسازه برای مقابله با SSB.
 
عنوان‌های فایتینگ زیاده و KI اصلا به چشم نمیاد. به غیر از SFV، یه سری فایتینگ‌های دیگه مثل Guilty Gear و The King of Fighters و Under Night In-Birth و Dissidia: FF هم روی PS4 اومدن و روی X1 نه! سونی نیاز چندانی به سرمایه گذاری روی فایتینگ نداره، مگر دوباره یه عنوانی شبیه PS AllStars بسازه برای مقابله با SSB.
KI عالیه و هیچ بحثی توش نیست اصلا:D در واقع بیشتر از اونایی که اسم بردی هم تاثیر گذار بوده و کامیونتی به شدت فعالی هم داره. کلی هم هوادار داره که مشتاق نسخه بعدیش هستن. اونایی که اسم بردی هم به جز GG، به 6 ماه هم نرسیدن و رسما مردن.

اینکه میگی سونی نیازی نداره سرمایه گذاری کنه مثل این میمونه که مایکی نیازی نداره روی اکشن ادونچر سرمایه گذاری کنه چون میره Tomb Raider رو انحصاری میکنه:D در نهایت یکی از بزرگترین انتقاداتی که به SFV شد هم همین عدم عرضه-ش روی X1 بود.
 
ولی مایکروسافت واقعا یه Killer داره و هیچکدومتون متوجهش نشدین. Killer Instinct:D

تو بحث فایتینگ سونی چیزی نداره و شایعاتی هست که میگن میخواد SF6 رو هم باز انحصاری خودش بکنه.

یه شایعه دیگه هم بود که میخواست PS All Stars 2 رو بزنه. احتمالا اونم لیبل Smash Killer میگیره این جا :دی
در کل موفق باشه :دی
 
KI عالیه و هیچ بحثی توش نیست اصلا:D در واقع بیشتر از اونایی که اسم بردی هم تاثیر گذار بوده و کامیونتی به شدت فعالی هم داره. کلی هم هوادار داره که مشتاق نسخه بعدیش هستن. اونایی که اسم بردی هم به جز GG، به 6 ماه هم نرسیدن و رسما مردن.

اینکه میگی سونی نیازی نداره سرمایه گذاری کنه مثل این میمونه که مایکی نیازی نداره روی اکشن ادونچر سرمایه گذاری کنه چون میره Tomb Raider رو انحصاری میکنه:D در نهایت یکی از بزرگترین انتقاداتی که به SFV شد هم همین عدم عرضه-ش روی X1 بود.
غیر از اونا مثلا granblue fantasy versus و blaz blue هم برای PS4 اومدن و برای X1 نه! اگر از نظر کیمیت عناوین فایتینگ نگاه کنیم که کفه ترازو برای PS خیلی سنگین‌تره! از نظر کیفی حالا شما میگی KI از همه این عنوان‌ها بهتره؟ سلیقه است ولی اوکی. حالا KI از Tekken و SC و DB Fighterz و MK و SF هم بهتر و محبوب‌تره؟! وقتی این‌ها هستند دیگه چرا باید سرمایه گذاری کرد روی یه عنوان جدید که صدی نود، نصف اینها هم نمی‌تونه موفق عمل کنه؟ چون مایکروسافت KI انحصاری داره؟ خوب داشته باشه... در سبک فایتینگ n تا بازی تاپ تر و پرطرفدارتر ازش هست که فن بیس اصلیشون هم روی کنسول‌های سونیه.
اینکه میگی کامیونیتی بقیه بازی‌ها مردن و کامیونیتی KI زنده است هم پس چرا توی EVO مثلا Under Night و granblue fantasy vs و blaz blue و GG تو همین یکی دو سال اخیر بوده/هستن ولی KI از ۲۰۱۷ دیگه توی EVO نیست.

مثالت از TR هم قیاس مع الفارقه... بازار اکشن ادونچر رو نمیشه به بازار بازی‌های فایتینگ تعمیم داد و بالعکس. هر بازار بازیگرها و شرایط خودشو داره.
 
اتفاقا هم مایکروسافت و هم سونی Killer های خیلی خوبی داشتن که در جواب رقیب ساخته شدن و بازی های فوق محبوبی هم بودن، و نکته جالب هم اینه که الزاما نباید تو یه ژانر باشن، به عنوان مثلا Gears of War برای رقابت با GoW ساخته شد، و بی نهایت هم هوشمندانه سیاست گذاری شد، چون سر Halo بیشتر از Xbox انتظار شوتر داشتن و میگفتن PS کنسول سلاح سرده و Xbox کنسول سلاح گرم، امدن یه بازی خشن و آیکانیک مثل GoW رو خیلی خوب ترجمه کردن به یه شوتر فوق العاده و نتیجه اش شد GeoW. خیلی سال پیش یه مقاله ای هم یه سایتی که الان یادم نیست رفت در خصوص اینکه GeoW چقدر از GoW الهام گرفته و مثال های جالبی داشت، مثل اینکه شخصیت منفی GoW ـه Ares هست و تو GeoW هم اسم سیاره ای که لوکست ها از دلش میان بیرون Sera که برعکس این اسمه، و کلی اشاره دیگه که الان یادم نیست دقیق، و اون موقع میخواستم برای تحریریه ترجمش کنم اما سر اینکه ممکن بود دعوا راه بیفته ممانعت شد باهاش:دی یا مثلا سونی نیاز به یه GeoW Killer داشت و سر همین ND رو مجبور کرد بازی در حال ساختشون رو تغییر بدن و حتا مجبورشون کرد شوتر اضافه کنن بهش و نتیجه شد UC. یا همون KZ2.

کلا به نظر من در مورد بازی های Killer همیشه یه کج فهمی وجود داره، و اونم اینه که الزاما نباید تو یه ژانر باشن، چون هدف خلق یه IP بزرگ برای ایستادن در مقابل یه IP قلدر دیگه است، نه اینکه صرفا بیای تو همون ژانر یه چیز بهتر درست کنی چون تقریبا غیر ممکنه، مگه اینکه خود سازنده اون بازی بیاد گند بزنه و سری افت کنه.
 
غیر از اونا مثلا granblue fantasy versus و blaz blue هم برای PS4 اومدن و برای X1 نه! اگر از نظر کیمیت عناوین فایتینگ نگاه کنیم که کفه ترازو برای PS خیلی سنگین‌تره! از نظر کیفی حالا شما میگی KI از همه این عنوان‌ها بهتره؟ سلیقه است ولی اوکی. حالا KI از Tekken و SC و DB Fighterz و MK و SF هم بهتر و محبوب‌تره؟! وقتی این‌ها هستند دیگه چرا باید سرمایه گذاری کرد روی یه عنوان جدید که صدی نود، نصف اینها هم نمی‌تونه موفق عمل کنه؟ چون مایکروسافت KI انحصاری داره؟ خوب داشته باشه... در سبک فایتینگ n تا بازی تاپ تر و پرطرفدارتر ازش هست که فن بیس اصلیشون هم روی کنسول‌های سونیه.
اینکه میگی کامیونیتی بقیه بازی‌ها مردن و کامیونیتی KI زنده است هم پس چرا توی EVO مثلا Under Night و granblue fantasy vs و blaz blue و GG تو همین یکی دو سال اخیر بوده/هستن ولی KI از ۲۰۱۷ دیگه توی EVO نیست.

مثالت از TR هم قیاس مع الفارقه... بازار اکشن ادونچر رو نمیشه به بازار بازی‌های فایتینگ تعمیم داد و بالعکس. هر بازار بازیگرها و شرایط خودشو داره.
کمیت آره ولی کیفیت، لزوما نه. خیلی از این بازی هایی که اسم بردی، یا Dead on arrival میشن و یا نهایتا با کلی ارفاق، 6 ماه دیده میشن و بعد از اون کسی اسمشونو نمیشنوه. اون بازی هایی که توی خط دوم لیست کردی، همشون برای X1 اومدن به جز SFV. در مورد مسابقات EVO هم امسال MK11 توی لاین آپ اولیه نبود. مگه تو نمیگی MK خیلی طرفدار داره؟ چرا نبود؟ چون بود و نبود عناوین مختلف به سازمان EVO مربوطه. امسال قراره 4تا عنوان به صورت محدود تورنومنت آنلاین داشته باشن (کلا EVO امسال به صورت آنلاین هست) و حدس بزن چی؟ هیچکدوم از عناوین مثلا پرطرفدار جزء این 4تا نیستن چون آنلاینشون نابوده و این مسئله تبدیل به meme شده توی اینترنت:)) و بیشتر حدس بزن؟! حتی SSB با اون همه عظمت هم از لاین آپ اصلی حذف شده و پلیرهای بازی از این اتفاق خوشحال هم هستن چون میدونن چه افتضاحیه وضعیت آنلاینش و عملا غیر قابل بازیه:)) بر خلاف انتظارت امسال KI حضور دوباره پیدا کرده اونم فقط و فقط به لطف نت کد بی نظیر و ساپورت کامیونیتیش. اون عناوینی هم که آخر پستت لیست کردی، حتما یه نگاه به تعداد پلیرهای شرکت کننده-ش بنداز.
توی بازار فایتینگ فقط چندتا عنوان درست و حسابی هست که همیشه پلیر دارن و ساپورت میشن. توی این لیست GBFV و UNiEL مطلقا حضور ندارن و همه میدونن اینا خیلی بخوان فعال باشن، نهایتا 6 ماهه. و بر خلاف انتظار شما، KI به شدت بازی بزرگیه و به شدت طرفدار و هوادار داره و ساپورت اینا بی نظیر و در واقع کم نظیره. من نمیگم KI از اونا بهتره، ولی مطلقا کمتر نیست. ولی از یه سری از بازی هایی که اسم بردی 100% بهتره.
 
آخرین بار که یه بازی X Killer موفق داشتیم دقیقا چی بود؟ :D
اتفاقا نمونه‌های موفق زیادی داشتیم تو طول صنعت و کنسول‌های متفاوت، یه چندتایی که بزرگ بودن و به ذهنم می‌رسه رو میگم که صرفا به قصد رقابت با IPهای کنسول رقیب زمان خودشون ساخته شدن:

Crash Bandicoot برای ماریو (و شاید سونیک)، حالا قطعا Mario هیچوقت شکست نخورد و بلایی سرش نیومد از لحاظ کیفی و مخاطب‌هاش رو هم حفظ کرد ولی کیه که ندونه PS1 نیاز به یه چهره داشت تا دقیقا بشه مثل چیزی که ماریو برای نینتندو بود و کاملا هم موفق اومد بیرون از این رقابت و خیلی از مخاطب‌های نینتندو و سگا رو به خرید PS وادار کرد و دقیقا چهره برند PS1 شد و تا شماره چهارم کیفیت برابری با سری ماریو داشت و برای خیلی‌ها دلپذیر تر هم بود.

Forza Motorsport که خب هممون می‌دونیم حکم GT رو برای Xbox ایفا کرد و نسل قبل عملا بهترین ریسینگ نسل بود این IP، حالا من خودم خوشم نمیاد و شبیه ساز نمیدونمش و خیلی چیزای دیگه که GT رو کاملا برتر می‌دونم ولی دیگه نمیشه انکار کرد که این بازی و تیمش کار بزرگی کردن و دقیقا هم الان Forza تبدیل شده به یکی از بزرگترین بازی‌های Xbox و دقیقا همون نقشی رو داره که GT تو اوجش برای برند PS داشت.

سونیک برای سگا و اللخصوص Megadrive که حکم ماریو رو داشت و بازم میگم چیزی از ارزش‌های ماریو کم نکرد ولی برای سگا و مگادرایو که به نیت رقابت با اون ساخته شدن خیلی موفق بود و هممون میدونیم چقدر محبوب شد.

سری Killzone و Resistance رو داشتیم برای رقابت با هیلو که خب قطعا به بزرگی اون نشدن ولی همشون نسل قبل از بهترین بازی‌های PS3 بودن و Xbox صرفا و بدون رقیب نبود در ژانر FPS و جفتشون هم دقیقا برای کل کل با Halo ساخته شدن.

بالاتر هم ماکان درباره Gears Of War و God Of War گفت.

و قطعا نمونه‌های زیاد دیگه‌ای که تو ذهنم نیست و بقیه بچه‌ها می‌تونن اضافه کنن :دی اتفاقا همین ساختن Killerها و حس رقابت بین کمپانی باعث ایجاد جرقه ساخته شدن‌ خیلی از بازی‌های موردعلاقه‌امون شده. نه صرفا حالا جنگ‌های گنسولی‌، حتی رقابت بین استدیو‌ها و این مسائل :دی
 
اتفاقا نمونه‌های موفق زیادی داشتیم تو طول صنعت و کنسول‌های متفاوت، یه چندتایی که بزرگ بودن و به ذهنم می‌رسه رو میگم که صرفا به قصد رقابت با IPهای کنسول رقیب زمان خودشون ساخته شدن:

Crash Bandicoot برای ماریو (و شاید سونیک)، حالا قطعا Mario هیچوقت شکست نخورد و بلایی سرش نیومد از لحاظ کیفی و مخاطب‌هاش رو هم حفظ کرد ولی کیه که ندونه PS1 نیاز به یه چهره داشت تا دقیقا بشه مثل چیزی که ماریو برای نینتندو بود و کاملا هم موفق اومد بیرون از این رقابت و خیلی از مخاطب‌های نینتندو و سگا رو به خرید PS وادار کرد و دقیقا چهره برند PS1 شد و تا شماره چهارم کیفیت برابری با سری ماریو داشت و برای خیلی‌ها دلپذیر تر هم بود.

Forza Motorsport که خب هممون می‌دونیم حکم GT رو برای Xbox ایفا کرد و نسل قبل عملا بهترین ریسینگ نسل بود این IP، حالا من خودم خوشم نمیاد و شبیه ساز نمیدونمش و خیلی چیزای دیگه که GT رو کاملا برتر می‌دونم ولی دیگه نمیشه انکار کرد که این بازی و تیمش کار بزرگی کردن و دقیقا هم الان Forza تبدیل شده به یکی از بزرگترین بازی‌های Xbox و دقیقا همون نقشی رو داره که GT تو اوجش برای برند PS داشت.

سونیک برای سگا و اللخصوص Megadrive که حکم ماریو رو داشت و بازم میگم چیزی از ارزش‌های ماریو کم نکرد ولی برای سگا و مگادرایو که به نیت رقابت با اون ساخته شدن خیلی موفق بود و هممون میدونیم چقدر محبوب شد.

سری Killzone و Resistance رو داشتیم برای رقابت با هیلو که خب قطعا به بزرگی اون نشدن ولی همشون نسل قبل از بهترین بازی‌های PS3 بودن و Xbox صرفا و بدون رقیب نبود در ژانر FPS و جفتشون هم دقیقا برای کل کل با Halo ساخته شدن.

بالاتر هم ماکان درباره Gears Of War و God Of War گفت.

و قطعا نمونه‌های زیاد دیگه‌ای که تو ذهنم نیست و بقیه بچه‌ها می‌تونن اضافه کنن :D اتفاقا همین ساختن Killerها و حس رقابت بین کمپانی باعث ایجاد جرقه ساخته شدن‌ خیلی از بازی‌های موردعلاقه‌امون شده. نه صرفا حالا جنگ‌های گنسولی‌، حتی رقابت بین استدیو‌ها و این مسائل :D

خدایی قبوله :D هر چند من نمیدونم این لفظ Killer برام همیشه تداعی کننده "کار رقیب رو ساختن تو این زمینه" است... که هیچ کدوم این مثال ها "تا این حد" جلو نرفتن
اکثرا تنها کسایی که واقعا تونستن فرنچایز رقیب رو بکشن، خود همون سازنده های فرنچایز رقیب بودن :D
البته اینا همه کج فهمی های منه... مثال ماکان خیلی خوب بود :دی

گفتی کرش و ماریو... یاد بلینکس کبیر افتادم :D

145709
 
کمیت آره ولی کیفیت، لزوما نه. خیلی از این بازی هایی که اسم بردی، یا Dead on arrival میشن و یا نهایتا با کلی ارفاق، 6 ماه دیده میشن و بعد از اون کسی اسمشونو نمیشنوه. اون بازی هایی که توی خط دوم لیست کردی، همشون برای X1 اومدن به جز SFV. در مورد مسابقات EVO هم امسال MK11 توی لاین آپ اولیه نبود. مگه تو نمیگی MK خیلی طرفدار داره؟ چرا نبود؟ چون بود و نبود عناوین مختلف به سازمان EVO مربوطه. امسال قراره 4تا عنوان به صورت محدود تورنومنت آنلاین داشته باشن (کلا EVO امسال به صورت آنلاین هست) و حدس بزن چی؟ هیچکدوم از عناوین مثلا پرطرفدار جزء این 4تا نیستن چون آنلاینشون نابوده و این مسئله تبدیل به meme شده توی اینترنت:)) و بیشتر حدس بزن؟! حتی SSB با اون همه عظمت هم از لاین آپ اصلی حذف شده و پلیرهای بازی از این اتفاق خوشحال هم هستن چون میدونن چه افتضاحیه وضعیت آنلاینش و عملا غیر قابل بازیه:)) بر خلاف انتظارت امسال KI حضور دوباره پیدا کرده اونم فقط و فقط به لطف نت کد بی نظیر و ساپورت کامیونیتیش. اون عناوینی هم که آخر پستت لیست کردی، حتما یه نگاه به تعداد پلیرهای شرکت کننده-ش بنداز.
توی بازار فایتینگ فقط چندتا عنوان درست و حسابی هست که همیشه پلیر دارن و ساپورت میشن. توی این لیست GBFV و UNiEL مطلقا حضور ندارن و همه میدونن اینا خیلی بخوان فعال باشن، نهایتا 6 ماهه. و بر خلاف انتظار شما، KI به شدت بازی بزرگیه و به شدت طرفدار و هوادار داره و ساپورت اینا بی نظیر و در واقع کم نظیره. من نمیگم KI از اونا بهتره، ولی مطلقا کمتر نیست. ولی از یه سری از بازی هایی که اسم بردی 100% بهتره.
اونایی که لیست کردم می دونم برای X1 اومدن و نکته این بود که بازار فایتینگ دست ایناست. جا برای فایتینگ جدید یا نیست یا خیلی کمه. اگر سونی هم بیاد عنوان جدیدی بسازه احتمال اینکه به قول خودت Dead on arrival باشه خیلی بیشتره تا اینکه بزنه بترکونه! همینجوری هم بازی های فایتینگ انحصاری براش میسازن... رقابت با اون عناوین تلاش بیهوده است... لااقل بره نسخه بعدی PS AllStars رو بزنه که رو حساب خود برند ps و کارکترهاش بازیش بفروشه و شاید بعد از 2-3 نسخه بازیش به یه حد معقولی برسه و الا تونم بعید میدونم یک دفعه نسخه جدید PS AllStars غوغا به پا کنه!

KI هم آخرین آپدیتش 2 سال پیش بود و از نظر تعدا کاربر آنلاین در استیم هم که اوضاعش از UNiEL بدتره! حالا KI میشه به شدت بزرگ و پرطرفدار ولی UNiEL جنین مرده!
Killer Instinct - Steam Charts
UNDER NIGHT IN-BIRTH Exe:Late[cl-r] - Steam Charts
GBFV هم نمیذارم چون از هر دوی اینها جدیدتره و آمار بالاترش نسبت به این دو تا رو میشه به جدید بودن بازیش نسبت داد...

در مورد Evo Online امسال هم 4 تا عنوان نیست... این بازی ها حضور دارن:
  • Under Night In-Birth Exe: Late[cl-r]
  • Dragon Ball FighterZ
  • Tekken 7
  • Soul Calibur VI
  • Street Fighter V Champion Edition
  • Samurai Shodown
  • Granblue Fantasy Versus
  • Mortal Kombat 11: Aftermath
  • Killer Instinct
  • Them's Fightin' Herds
  • Skullgirls Encore
صرفا 4 تا بازی که اولش در لاین آپ Evo 2020 نبودن، بعدا اضافه شدن که یکی از اون 4 تا KI بود.
 
اونایی که لیست کردم می دونم برای X1 اومدن و نکته این بود که بازار فایتینگ دست ایناست. جا برای فایتینگ جدید یا نیست یا خیلی کمه. اگر سونی هم بیاد عنوان جدیدی بسازه احتمال اینکه به قول خودت Dead on arrival باشه خیلی بیشتره تا اینکه بزنه بترکونه! همینجوری هم بازی های فایتینگ انحصاری براش میسازن... رقابت با اون عناوین تلاش بیهوده است... لااقل بره نسخه بعدی PS AllStars رو بزنه که رو حساب خود برند ps و کارکترهاش بازیش بفروشه و شاید بعد از 2-3 نسخه بازیش به یه حد معقولی برسه و الا تونم بعید میدونم یک دفعه نسخه جدید PS AllStars غوغا به پا کنه!

KI هم آخرین آپدیتش 2 سال پیش بود و از نظر تعدا کاربر آنلاین در استیم هم که اوضاعش از UNiEL بدتره! حالا KI میشه به شدت بزرگ و پرطرفدار ولی UNiEL جنین مرده!
Killer Instinct - Steam Charts
UNDER NIGHT IN-BIRTH Exe:Late[cl-r] - Steam Charts
GBFV هم نمیذارم چون از هر دوی اینها جدیدتره و آمار بالاترش نسبت به این دو تا رو میشه به جدید بودن بازیش نسبت داد...

در مورد Evo Online امسال هم 4 تا عنوان نیست... این بازی ها حضور دارن:
  • Under Night In-Birth Exe: Late[cl-r]
  • Dragon Ball FighterZ
  • Tekken 7
  • Soul Calibur VI
  • Street Fighter V Champion Edition
  • Samurai Shodown
  • Granblue Fantasy Versus
  • Mortal Kombat 11: Aftermath
  • Killer Instinct
  • Them's Fightin' Herds
  • Skullgirls Encore
صرفا 4 تا بازی که اولش در لاین آپ Evo 2020 نبودن، بعدا اضافه شدن که یکی از اون 4 تا KI بود.
به نظر من PS AllStars به سبک SSB میتونه فروش خوبی داشته باشه منتها مسئله مهمی که توی فایتینگ ها هست اینه که سونی چقدر حاضره سرمایه گذاری و مهم تر از اون، ساپورت کنه بازی رد چون فایتینگ ها مرتبا باید آپدیت بشن. الان این SFV با کمک سونی ساخته شد مثلا ولی من هر چی نگاه میکنم، نمیفهمم این بازی که روز اولش مطلقا هیچی نداشت، چه سرمایه گذاری ای روش شده دقیقا و سونی هم بعد از سال اول عملا نه چیزی راجعش گفت و نه خبری ازشون شد. میخوام بگم خیلی بیشتر از اینا میطلبه و سونی رو بعید میدونم بخواد خودش بسازه و ترجیح میده همون انحصاری کنه چون راحت تره.

در مورد KI روی استیم هم یه مشکل عظیمی روز اولش وجود داشت که سر و صدای همه در اومد. اینکه بازی توی Ranked، کراس پلی نداشت با X1 و Win Store ولی توی بخش کژوال داشت. و اینکه بازی خیلی دیر برای استیم هم عرضه شد و همه اینا باعث شدن روی "استیم" سریع بمیره بازی. ولی روی X1 همچنان مرتب پلیر داره. اون UNiEL بازی به شدت خوبیه اما به طرز وحشتناکی ناشناخته هست و حتی سازنده-ش هم در موردش تبلیغ نمیکنه اصلا. اگر به خاطر EVO نبود، کسی نمیفهمید این بازی وجود خارجی داره اصن.

در مورد EVO هم امسال به خاطر کرونا، مسابقات آنلاین برگزار میشه. جالبه که اون 4تا توی لیست نبودن اول ولی به خاطر آنلاین شدن مسابقات اضافه شدن. حالا نکته چیه؟ نکته اینه که این 4تا آنلاین به شدت خوبی دارن و در واقع تنها این 4تا قابل بازین و آنلاین لاین آپ اصلی عملا با فاضلاب یکی هست و ملت موندن اصلا اینا چجوری میخوان برگزار کنن مسابقات رو. یعنی از این لیستی که گذاشتی، فقط 4تای آخر رو میشه مثل آدمیزاد، آنلاین زد.

اتفاقا این اتفاق خوبیه و منشأ این قضایا هم به همون KI برمیگرده که سال 2013 اومد یه نت کد فوق العاده ساخت که ملت نظیرش رو ندیده بودن. همین KI باعث شد امثال NRS که بازیاشون آنلاین افتضاحی داشتن، وقت و هزینه کنن و نت کدشون رو عوض کنن و تبدیل به چیزی کنن که الان میبینیم. همین KI باعث شد ملت سر و صداشون در بیاد و به سازنده های ژاپنی بتوپن و الان GGS هم قراره نت کد Rollback رو هم داشته باشه. همین KI باعث شد حتی کارگردان عنوان بی نام و نشونی مثل UNiEL بیاد توی توییتر راجع به این نت کد تحقیق کنه تا ببینه میتونه پیاده سازیش کنه یا نه. خلاصه اینکه KI مهم ترین تاثیر رو توی فایتینگ ها گذاشته و اونم اصلاح بخش آنلاین بوده. چیزی که بیشتر از 10 ساله ملت براش له له میزنن و همیشه سازنده ها ناامیدشون کردن. باعث شد نت کد Rollback شناخته بشه و همه خواستارش باشن. الان سازنده ای که از این نت کد استفاده نکنه، عملا بازی خودش رو میکشه و از اونطرف هم پلیرها نابودش میکنن. حتی سازنده های ژاپنی رو هم مجبور کرده از توهم خودشون بیان بیرون و به فکر راه چاره باشن.
 
به نظرم لفظ X Killer یکی از مسخره ترین مفاهیمی هست که تو صنعت باهاش مواجه هستیم.
وقتی یه بازی تو بالاترین سطح قرار داره شرکت رقیب چطوری می تونه بازی بهتری بسازه که رقیب رو بکشه؟
من با ماکان و مثالی که در مورد گیرز زد هم عقیده هم هستم
 
نمیدونم فیلم Ford Vs ferrari رو دیدن یا نه، حکایت دقیقا همینجاست.
این چشم وهم چشمی که سازنده ها و شرکت ها دارن باعث خلق چیزای جدید و جلو رفتن میشه. به شخصه فکر میکنم سازنده هاشون میتونستن یک عنوان خیلی خوب بسازن قطعا Last of us killer نمیشد ولی تو سطح خودش میتونست بازی شدیدا موفقی بشه!
خلاصه که حیف شد، چه عنوان ها و Ip های توپی که به خاطر حماقت ها و مسخره بازی های کمپانی ها بزرگ که عموما هم ژآپنی هستند حیف نشده!!
 


پاسخ خود را بنویسید ...

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or