ps4فقط برای 1 یا حد اکثر 2 سال میتونه جوابگو گیمر های حرفه ای باشه
پ ن : اوناییی گه فقط همینجوری میخان بازی کنن و به چیز دیگه ای توجه ندارن شاید 6 سالی استفاده کنند
pc یه چیز دیگست ولی خرجش سنگین تره اما میارزه به نظرم :ذی
الان ps4 فک نکنم بتونه کریسیس 3 رو 60 فریم بگیره حتی رو رزولیشن 1080 . اگه 4k بزاری میترکه :ذی
منظورت کجایه بازیه؟
بستگی داره اگه بخوای مستقیم اسمون رو نگاه کنی که هیچ ابجکتی نباشه بله 60 فریم بخوبی میده ولی اگر بخوای تو محیطهای پهناور حساب کنی با درگیری و انفجار و پودر شدن ذرات تو هوا و جابه جایی افراد و تکون خوردن شاخ و برگ درختها و قطع شدن شاخه ها و....
فکر نکنم 60 فریم بکشه رو همون 30 فریم کلا بازی رو قفل میکنن تا بازی بدون لگ یا مشکلی اجرا بشه.
حرف انویدیا درسته منتها امایی وجود داره.
اولن کنسولها رزلوشن خروجی رو اپ اسکیل میکنن یعنی بازی روی رزلوشن پایینتر رندر میشه بعد به واسطه یه چیپ دیگه مثل hana داخل ایکس باکس360 تبدیل به 1080 میشه.پس کلی از فشار پردازش کم میشه روی gpu که دیگه نخواد 1920در1080 رندر کنه.
مسئله بعدی بازیها اکثرا روی 30 فریم قفل میشن تا بازم نیاز نباشه gpu بره زیر بار که بخواد 60 فریم رندر کنه و این امر هم باعث میشه فشار وارده به gpu کمتر بشه حدود نصف.
فکر کنم روی pc برای اینکه بازیهای مولتی رو که روی ps4 با فریم 30 اجرا میشن اگر بخوایم 60 فریم اجرا کنیم و 1080 به یه چیزی در حدود TItan نیاز داریم حالا با درصدی کمتر حدودا.
یه مسئله مهم دیگه هم که هست و فعلا در موردش کمتر اظهار نظری شده و بیشتر راجب رم کنسول بوده و gpu مسئله بسیار مهم cpu هست که نقش بسیار مهمی داره.و اگر کنسولهای نسل بعد لنگ بزنن در این مورد به مشکل جدی میخورن چون مشکلاتی که cpu بوجود میاره به مراتب بدتر از gpu با قدرت پایین هست.نمونه بارزش هم الان دارید میبینید که wiiu هست.
wiiu با اینکه gpu نیرومندتری داره نسبت به این نسل ولی cpu کندش باعث شد بدطور کار دست این کنسول بده و خودتون الان خبرهاش رو دارید دنبال میکنید.