خبر رسمی فیل اسپنسر: هیچ محدودیتی برای انتشار بازی‌های فرست پارتی ایکس‌باکس بر روی پلتفرم‌های دیگر وجود ندارد، حتی استارفیلد

Farh@d

There is no description of the situation
کاربر فعال
1000005090.jpg


"فیل اسپنسر مجدداً تأیید کرد که هیچ محدودیتی برای انتشار بازی‌های فرست پارتی ایکس‌باکس بر روی پلتفرم‌های دیگر وجود ندارد، حتی استارفیلد."
هنگامی که دستین لگاری (کارمند سابق IGN) از فیل اسپنسر پرسید که آیا می تواند تأیید کند که استارفیلد انحصاری باقی خواهد ماند، وی پاسخ داد:


"نه، هیچ بازی خاصی وجود نداره که بخوام اون رو محدود کنم. این به جواب قبلیم برمیگرده که گفتم هیچ دلیلی برای محدود کردن بازی‌ها به پلتفرم خاصی وجود نداره. ما معتقدیم که با در دسترس قرار دادن بازی‌هامون روی پلتفرم‌های مختلف، کسب‌وکار بهتری خواهیم داشت و می‌تونیم بیشتر روی ساخت بازی‌های عالی سرمایه‌گذاری کنیم. گیم پس برای ما مهمه، اما نگه داشتن بازی‌ها از پلتفرم‌های دیگه، استراتژی ما نیست. این روش برای ما جواب نمی‌ده."​
 
مایکروسافت فروشنده خوبی نیست.
همیشه هم آغاز فرایند ایجاد یه محصول مشتری هست(نیاز مشتری) و هم پایانش(رضایت مشتری).شما باید هم نیاز مشتری رو درک کنی و هم بعدش ببینی با چیزی که داری تحویل مشتری میدی به اون نیازش پاسخ صحیح دادی یا نه.
مایکروسافت اینو تو تولید سخت افزار تا حد زیادی بلد نیست و همین باعث میشه مخصوصا تو حوزه سخت افزار شکست بخوره.

xbox
win mobile
hololens
zune
microsoft band
kinect

همگی بعد یه مدت شکست خوردند ولی حداقل تقریبا همین xbox نسبتا موفق بود. کسی که به جای بازی تبلیغ امکان خرید پیتزا از xb می کنه :D یعنی مشتری رو نمی شناسه.
تو حوزه نرم افزار هم شکست داشته ولی چند جا تونستن عالی عمل کنن و همین نجاتشون داد (اخرین مورد هم بحث cloud system بود که عملا اونا رو به رقابت برگردوند)

.
 
مایکروسافت اینو تو تولید سخت افزار تا حد زیادی بلد نیست و همین باعث میشه مخصوصا تو حوزه سخت افزار شکست بخوره.
اتفاقا به نظرم تو زمینه سخت افزاری ماکروسافت خیلی خوب عمل کرده و هم سر ویندور فون و هم XSX خیلی بهتر از رقبا عمل کرده بود.
مشکل ماکروسافت ماهیتی هستش برا همین سیاست غلطی رو پیش گرفت.XSX قویتر از رقیب بود و هم به نظرم زیباتر ولی با چپوندن SS این برتری رو از دست داد(به فکر توده بودن مثلا).بدترین سیاستش هم سرطان گیم پس بودش.البته توده از این سیستم اشتراکی و غیر مالکیتی تا حدودی استقبال کردن ولی همچین سیستمی رفتار و ماهیت مشتریت رو عوض میکنه و با تغییر سیاست باز مشتریت رو همون اوصول قبلی میمونه و در نتیجه بازم شکست میخوری.من اوایل اومدن گیم پس این سرویس اشتراکی رو با سیستم حمکرانی کمونیستی و مالکیت اشتراکی مقایسه کردم و همون زمان خیلیا با شکلک خنده جواب دادن.سیستم اشتراکی و کمونیستی یعنی تا وقتی که به سیستم وفادار هستی صاحب منافع و حقوق هستی(اشتراک گیم پس) و وقتی اشتراکت رو تمدید نکنی و وفاداریت رو ثابت نکنی حقوق قبلی ازت سلب میشه
سونی این وسط به همون سیستم سرمایه داری سنتیش تا حدود زیادی ادامه داده و جنس با کیفیت رو در مقابل هزینه به مشتری تحویل داده و وقتیم جنسش کیفیت نداشت مشتری اونو پس زده و یا خودش مجبور شده درش رو تخته کنه.این یعنی انگیزه برای تولید کالای با کیفیت از طرف سازنده ها
 
همیشه هم آغاز فرایند ایجاد یه محصول مشتری هست(نیاز مشتری) و هم پایانش(رضایت مشتری).شما باید هم نیاز مشتری رو درک کنی و هم بعدش ببینی با چیزی که داری تحویل مشتری میدی به اون نیازش پاسخ صحیح دادی یا نه.
مایکروسافت اینو تو تولید سخت افزار تا حد زیادی بلد نیست و همین باعث میشه مخصوصا تو حوزه سخت افزار شکست بخوره.

xbox
win mobile
hololens
zune
microsoft band
kinect

همگی بعد یه مدت شکست خوردند ولی حداقل تقریبا همین xbox نسبتا موفق بود. کسی که به جای بازی تبلیغ امکان خرید پیتزا از xb می کنه :D یعنی مشتری رو نمی شناسه.
تو حوزه نرم افزار هم شکست داشته ولی چند جا تونستن عالی عمل کنن و همین نجاتشون داد (اخرین مورد هم بحث cloud system بود که عملا اونا رو به رقابت برگردوند)

.
تو نرم افزار هم‌کم شکست نخورده.
Win phone
Xamarin
Blazor
Maui
Bing
خود ویندوز هم آمارش داره افت میکنه. ولی جالب اینجاست یه جا نوشته بود ماکروسافت داره به Nvidia پول میده تا درایو خودش رو به لینوکس نده. حقیقتا هم واقعا کثیف بازی کردنه. ادوبی همچین حرفی نزده ولی بعید نیست به اون پول داده باشه محصولاتش رو به لینوکس نده. قدیم ویندوز و آفیس ماکروسافت رو نجات دادن الان azure. مشخص نیست آینده چی بشه
 
سیستم اشتراکی و کمونیستی یعنی تا وقتی که به سیستم وفادار هستی صاحب منافع و حقوق هستی(اشتراک گیم پس) و وقتی اشتراکت رو تمدید نکنی و وفاداریت رو ثابت نکنی حقوق قبلی ازت سلب میشه
از نظر من باور به اینکه گیم پس به اکوسیستم اکس باکس آسیب زده و به نوعی اینکه کاربران رو عادت به این سرویس داده اشتباه است.

گیم پس یه سرویس کرایه بازی هست. کسی که مشترک میشه می‌دونه با چی سر و کار داره. موضوع اینه به لطف افرادی نظیر کریستوفر درینگ که حالا از Game Industry biz خارج شده تا با آمار های هفتگی به طور شخصی کلیک بیت بگیره هست که با آمار هفتگی فیزیکی بریتانیا این باور القا کرده که کاربران اکس باکس بازی نمی‌خرند. آمار فیزیکی که ٪۲۰ از صنعت گیمینگ‌ رو در بهترین حالت تشکیل میدن. و مقایسه این آمار با پلی استیشن هست. معلومه یک بازی مولتی پلتفرم در پلی استیشن فروش بیشتری داره تا اکس باکس. شما به آمار هفتگی پرفروش های اکس باکس نگاه کنید به این موضوع پی می‌برید بازی ای که خوب باشه فروش داره. و باید این آمار رو در حد کاربران این پلتفرم هم مدنظر قرار بدید.
 
خود ویندوز هم آمارش داره افت میکنه. ولی جالب اینجاست یه جا نوشته بود ماکروسافت داره به Nvidia پول میده تا درایو خودش رو به لینوکس نده. حقیقتا هم واقعا کثیف بازی کردنه. ادوبی همچین حرفی نزده ولی بعید نیست به اون پول داده باشه محصولاتش رو به لینوکس نده.
البته میدونی که این یه دروغ بزرگه.
میدونی این کمپانی های چندصد میلیارد دلاری و بیشتر چقدر باید پول بگیرن که نخوان لینوکس رو ساپورت کنن؟
این حرف کاملا غیر منطقیه.

حقیقت اینه که لینوکس گیمینگ طی این سالها درصد ناچیزی از گیمرها رو تشکیل میدادن و حتی بیشتر سازنده های بازی رغبت نمیکردن که نسخه های هماهنگ برای لینوکس منتشر کنن.
همین آمار ته سال استیم تو 2024 رو که ببینی لینوکس گیمینگ بیشتر از 3-2 درصد گیمرهای استیم رو تشکیل نمیدن.


البته این طی یکی دو سال اخیر و با اومدن استیم دک و SteamOS و جون گرفتن لینوکس گیمینگ تغییر کرده و خب انویدیا هم به مرور شروع کرده در این بخش تمرکز کردن و درایورهای هماهنگ رو هم داره منتشر میکنه.
حتما به خوبی درایورهای ویندوزش نیست ولی خب داره هر سری بهتر میشن چون به لطف این دیوایس ها و همینطور توزیع های مدرن تر کاربرهای لیونکس هم دارن بیشتر میشن.
 
خدایی تو این موقعیت و شرایط من یکی دوست دارم تمام بازی های ماکروسافت گیمینگ برای ps و هر پلتفرم دیگه ای منتشر بشن ولی دیگه استدیو دیگه ای تعطیل نشه،
شرایط دنیای گیمینگ مساعد نیست و هممون می دونیم هزینه ی ساخت بازی ها سرسام آور بالا رفته و شرکتا هم باید سود داشته باشن تا بازم ادامه بدن،
من دوست دارم گاد اف وار،doom،فورتزا،انچارتد،هیلو بازی کنم،مهم نیست پلتفرم چیه مهم اینه استدیو های کار بلد بمونن تا بازی هایی که عاشقشونیم نمیرن
 
تو نرم افزار هم‌کم شکست نخورده.
Win phone
Xamarin
Blazor
Maui
Bing
خود ویندوز هم آمارش داره افت میکنه. ولی جالب اینجاست یه جا نوشته بود ماکروسافت داره به Nvidia پول میده تا درایو خودش رو به لینوکس نده. حقیقتا هم واقعا کثیف بازی کردنه. ادوبی همچین حرفی نزده ولی بعید نیست به اون پول داده باشه محصولاتش رو به لینوکس نده. قدیم ویندوز و آفیس ماکروسافت رو نجات دادن الان azure. مشخص نیست آینده چی بشه
blazor دیگه چرا؟ :)) من به نظرم یکی از جاهایی که کلا بشریت رو مرام کش کرد مایکروسافت همین blazor ـه :-" از اول هم open source بوده و نمی دونم اصلا شکست رو چجوری براش تعریف می کنی...
 
با خوندن این خبر و کامنت‌ها، دلم پَر کشید به دورانی که با انحصاری‌ها تو سَر و کله هم می‌زدیم!
نمی‌دونم نظر اکثریت چیه... شاید باید انسان شریفی باشم و فارغ از نوع کنسول، عناوین مختلف رو حق همه بدونم، ولی...
خودمونیم... تَه دلمون اون دوران شیرین تر نبود؟
از نظر فنی، انگیزه خوبی برای بهتر شدن بازی‌ها نبود؟ برای پیروزی در جنگ باید بهترین باشی دیگه، درسته؟
راستش خودم بدم نمیاد بازی ها رو روی PC تجربه کنم، اما کم فروغ شدن این رقابت، عین تموم شدن سُس و ادویه برای شامه!
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or