خبر رسمی فیل اسپنسر: هیچ محدودیتی برای انتشار بازی‌های فرست پارتی ایکس‌باکس بر روی پلتفرم‌های دیگر وجود ندارد، حتی استارفیلد

Farh@d

There is no description of the situation
کاربر فعال
1000005090.jpg


"فیل اسپنسر مجدداً تأیید کرد که هیچ محدودیتی برای انتشار بازی‌های فرست پارتی ایکس‌باکس بر روی پلتفرم‌های دیگر وجود ندارد، حتی استارفیلد."
هنگامی که دستین لگاری (کارمند سابق IGN) از فیل اسپنسر پرسید که آیا می تواند تأیید کند که استارفیلد انحصاری باقی خواهد ماند، وی پاسخ داد:


"نه، هیچ بازی خاصی وجود نداره که بخوام اون رو محدود کنم. این به جواب قبلیم برمیگرده که گفتم هیچ دلیلی برای محدود کردن بازی‌ها به پلتفرم خاصی وجود نداره. ما معتقدیم که با در دسترس قرار دادن بازی‌هامون روی پلتفرم‌های مختلف، کسب‌وکار بهتری خواهیم داشت و می‌تونیم بیشتر روی ساخت بازی‌های عالی سرمایه‌گذاری کنیم. گیم پس برای ما مهمه، اما نگه داشتن بازی‌ها از پلتفرم‌های دیگه، استراتژی ما نیست. این روش برای ما جواب نمی‌ده."​
 
فکر کن مایکروسافت تو نسل ۶ سال ۲۰۰۱ کنسول xbox داد
که حالا ما الان بهش میگیم Xbox classic , Xbox original

اون زمان مایکروسافت یه استودیو داشت بازی خوبی هم می‌ساخت
نمونه اش

kWxyz7h_u8lzQZU40NvEDHU6uSNh8R3NN4ISHxVR-8z59NUGgCwhsdhgHl6GtCNLr45AW5riBoeFHM9OHWAuCXGSbWG1u6DldAKlmkG4MWY6V4QGD364BGWq_ooDiZW0W7E


Project_Gotham_Racing_Coverart.png


زمانی که کنسول xbox تو بازار بود به طبع باید بازی‌های ساخته بشه که محبوبیت کنسول بالاتر ببره و فروشش بیشتر بشه

این بازی نمونه ای از این استودیو بود که برای خود مایکروسافت بود
مایکروسافت این استودیو رو تعطیل کرد جمع کرد کلاً

این بی‌برنامگی و کارها عجیب انجام دادن و ... همیشه همراه ایکس باکس بود

کدوم آدم عاقلی کدوم کمپانیه با مدیریت درستی وقتی یه کنسول بازی میده تو مارکت ، استودیویی برای خود کمپانیه و بازی خوب می‌سازه رو تعطیل می‌کنه؟
Bizzar creation برای dream cast و سگا بازی ریسینگ می‌ساخت که همین pgr هم دنباله معنوی همون بازی هاست ، متأسفانه سمت ساخت شوتر سوم شخص رفتن و بعد ها توسط اکتیویژن خریداری و بعد تعطیل شد.
 
Bizzar creation برای dream cast و سگا بازی ریسینگ می‌ساخت که همین pgr هم دنباله معنوی همون بازی هاست ، متأسفانه سمت ساخت شوتر سوم شخص رفتن و بعد ها توسط اکتیویژن خریداری و بعد تعطیل شد.
بعد از PGR 4 «بلور» رو هم ساختن، خیلی بازی بزرگ و پیچیده ای نبود اما واقعا اسپلیت اسکرین جذاب داشت.
 
یک لحظه تصور کنید اگر مایکروسافت عملکرد بسیار خوب و قابل احترامش در نسل 7 با XBOX 360 رو با همون رویه اصولی ادامه می‌داد و به جای رقابت آدمیزادی با سونی در نسل 8 و بعد از اون، بر خلاف مسیر آب شنا نمی‌کرد، آیا به این وضعیت دچار می‌شد؟! زمین بازی و عرصه رقابت کنسول‌های خانگی از ابتدا همین بوده و قواعد کلاسیک و مشخصی داشته؛ هر شرکتی که به نحوی خواسته از این قواعد سرپیچی کنه، محکوم به شکست بوده. خدا رحمت کنه سگا و آتاری رو که بعد از یک دوره بسیار موفق در این زمینه، شروع کردن به جُفتک انداختن تو بازار کنسول‌های خانگی و زیر میز بازی زدن! حالا چرا بخش XBOX مایکروسافت هنوز مرحوم نشده، چون اولاً منابع مالی بسیار عظیمی داره که اون رو تا حد زیادی از خطر ورشکستگی دور می‌کنه و ثانیاً رو آورده به خرید ناشرها و استودیوهای پول‌ساز که شمع بیزنس عظیمش رو همیشه روشن نگه می‌دارن. همین فردا اگر مایکروسافت از ساخت کنسول انصراف بده، هنوز هم یک ناشر غول و خیلی قلدر در بازار محسوب میشه.

البته خوشحالم که می‌تونم بازی‌های استودیوهای فرست پارتی مایکروسافت رو روی PS5 تجربه کنم ولی دروغ چرا، ترجیح می‌دادم که XBOX یه رقیب خیلی گردن کلفت واسه PS بود و سونی و مایکروسافت از شدت تنگاتنگ بودن رقابت، از سایه همدیگه وحشت داشتن؛ واقعاً این سناریو رو بیشتر دوست داشتم :(
این مرثیه سرایی ها واقعن بی معنیه.
بخش xbox مایکروسافت مرحوم نشده چون به شدت پولساز و سود ده و روبه رشده. ولی قاعدتن شما و دوستانی که لایکت کردن خبر ندارید و قصد هم ندارید با یکم وقت گذاشتن و گوگل کردن، واقعیت رو متوجه بشید.

قواعد کلاسیک یه چیز من درآوردی که معلوم نیست چی هست اصلن.
برخلاف تصور اعضای بازیسنتر، سیاست های کمپانی ها در کشورهای نرمال، با توجه به شرایط بازار و عوامل تاثیر گذار در کسب درآمد و آینده بینیشون، همواره در حال تغیره.
مثلن:
سونی از یک کمپانی کاملن انحصارطلب تبدیل شد به کمپانی که تقریبن تمام عناوین مهمش روی pc هم منتشر شده.
سونی بعد از مخالفت هایی که با گیم پس داشت، در نهایت یه سرویس مشابه گیم پس ( کپی دست چندم) رو راه اندازی کرد.
سونی بدون توجه به خاست فنهاش و بر خلاف خط مشی که داشت، روی بازیهای گس سرمایه گذاری کلان کرد.

مایکروسافت هم به همین ترتیب سیاست هاش رو عوض میکنه و این نشان دهنده ذکاوت و کاربلدی شخصی مثل فیل اسپنسره.
محض اطلاعت، xbox همین الانش هم خیلی گردن کلفته. مدل درآمدزاییش با ps متفاوته. اینکه حالا شما یا بعضی از اعضا درکی از "مدل متفاوت درآمد زایی" در یک بازار واحد رو ندارید، بحث دیگریست.
 
مايكروسافت با شكست در زمينه سخت افزار و پلتفرم داشتن راهشو جدا كرده و داره ميره سمت ناشر شدن.
حالا نه فاجعه براى مايكروسافت رخ داده و نه مايكروسافت با ديدن يه چشم انداز خاص فقط تغيير رويه داده.

تو سيستم قبليش زاييد و داره شيفت ميكنه رو يه حالت ديگه :D
 
فاز ملت معلوم نیست چیه؟ تو زمان خرید اکتیویژن کلی دنیا جبهه گرفته بودن و میگفتن ماکروسافت انحصار طلبه و میخواد با این کار بقیه پلتفرم ها نابود کنه و مرگ بر ماکروسافت و طرفدارهاش! حالا که همه بازی هاش رو میخواد رو همه کنسول ها عرضه کنه دوباره همون عده آمدن شاکی هستن میگن مرگ بر ماکروسافت و طرفدارهاش!
خوب نمی دونستن چخبره. الان مایکرو بخواد کل صنعتو بخره کسی مخالفتی نداره

این مرثیه سرایی ها واقعن بی معنیه.
بخش xbox مایکروسافت مرحوم نشده چون به شدت پولساز و سود ده و روبه رشده. ولی قاعدتن شما و دوستانی که لایکت کردن خبر ندارید و قصد هم ندارید با یکم وقت گذاشتن و گوگل کردن، واقعیت رو متوجه بشید.

قواعد کلاسیک یه چیز من درآوردی که معلوم نیست چی هست اصلن.
برخلاف تصور اعضای بازیسنتر، سیاست های کمپانی ها در کشورهای نرمال، با توجه به شرایط بازار و عوامل تاثیر گذار در کسب درآمد و آینده بینیشون، همواره در حال تغیره.
مثلن:
سونی از یک کمپانی کاملن انحصارطلب تبدیل شد به کمپانی که تقریبن تمام عناوین مهمش روی pc هم منتشر شده.
سونی بعد از مخالفت هایی که با گیم پس داشت، در نهایت یه سرویس مشابه گیم پس ( کپی دست چندم) رو راه اندازی کرد.
سونی بدون توجه به خاست فنهاش و بر خلاف خط مشی که داشت، روی بازیهای گس سرمایه گذاری کلان کرد.

مایکروسافت هم به همین ترتیب سیاست هاش رو عوض میکنه و این نشان دهنده ذکاوت و کاربلدی شخصی مثل فیل اسپنسره.
محض اطلاعت، xbox همین الانش هم خیلی گردن کلفته. مدل درآمدزاییش با ps متفاوته. اینکه حالا شما یا بعضی از اعضا درکی از "مدل متفاوت درآمد زایی" در یک بازار واحد رو ندارید، بحث دیگریست.
از اسپنسر پرسیدن الان را باید اکس باکس بخیریم گفت الان برای مابازی فروختن اولیته سخت افزار اولویت نیست. من که یه سریز اس داشتم خیلی وقته فروختم ولی اگر سخت افزار مایکرو رو خریده بودم یکمی البته فقط یه کمی ممکن بود حس کنم که آقای اسپنسر ازم سواستفاده کرده. بلاخره کم پولی نیست
 
  • Like
Reactions: sony_boy and Farh@d
خوب نمی دونستن چخبره. الان مایکرو بخواد کل صنعتو بخره کسی مخالفتی نداره


از اسپنسر پرسیدن الان را باید اکس باکس بخیریم گفت الان برای مابازی فروختن اولیته سخت افزار اولویت نیست. من که یه سریز اس داشتم خیلی وقته فروختم ولی اگر سخت افزار مایکرو رو خریده بودم یکمی البته فقط یه کمی ممکن بود حس کنم که آقای اسپنسر ازم سواستفاده کرده. بلاخره کم پولی نیست
الان که سونی هم مولتی پلتفرم شده و بازیهاش روی PC عرضه میکنه آیا طرفدارهای سونی هم احساس میکنن که سونی ازشون سوء استفاده کرده؟ اگر همچین احساس دارند پس طرفدارهای ماکرو هم همین احساس دارند ولی اگر سونی فن ها احساس سوء استفاده نمیکنن پس مطمئن باشید فن های ماکرو هم احساس نمیکنند ماکروسافت یا سونی اعتبارشون به خاطر بازیهاشون هست نه یک دستگاهی که فقط کارش اینکه بازیها پخش کنه برای من گیمر خود اون بازی اهمیت داره مثلا شما اگر عاشق فلان فیلم یا سریال باشید براتون اهمیت داره روی تلویزیون برند الجی پخش میشه یا سامسونگ؟ شما هر کدوم که بهتر باشه و بودجت برسه میخری
 
  • Like
Reactions: z2s sas
مايكروسافت با شكست در زمينه سخت افزار و پلتفرم داشتن راهشو جدا كرده و داره ميره سمت ناشر شدن.
حالا نه فاجعه براى مايكروسافت رخ داده و نه مايكروسافت با ديدن يه چشم انداز خاص فقط تغيير رويه داده.

تو سيستم قبليش زاييد و داره شيفت ميكنه رو يه حالت ديگه :D
واقعن هم اتفاق عجیبی نیوفتاده.
من این حرف رو قبول دارم که اگر کنسول خوب میفروخت، احتمالن انحصاری ها بیشتر میشد. ولی اینکه میگن اسپنسر از اجبار سیاست هاشو عوض کرده، به هیچ وجه درست نیست.
اگر چندتا دونه مصاحبه داشته باشه در راستای انحصارطلبی، از اون سمت دهها مصاحبه داره که تاریخش برمیگرده از ابتدای نسل تا همین الان. که به عناوین مختلف به مولتی شدن اشاره داره.
با یه آنالیز ساده از حرفهای اسپنسر در طول نسل، میشه به راحتی به این نتیجه رسید که اینها از اول هم پلن b داشتند. و با توجه به تعدد مصاحبه ها در نقد انحصارطلبی و دسترسی حداکثری پلیرها به بازیهای مایکروسافت، میشه گفت خودشون هم میدونستن که رو فروش کنسول نمیتونن حساب باز کنن.
حتی این حرفی که اسپنسر راجع به رقبا زد، نه در تحقیر سونی بلکه خیلی واضح داشت میگفت که سیستم بازاریابی و کسب درآمد مایکروسافت با سونی کاملن متفاوته و در این سیستم رقبای بلقوه، کمپانی هایی مثل آمازون هستند نه سونی.


نزدیک به 75 درصد از درآمد سونی از فروش بازی و خدماته و این درصد هرسال داره بیشتر میشه و سهم فروش کنسول کمتر
کنسول فروشی نه افتخار داره و نه درآمد آنچنانی.
ولی سونی به خاطر 30 درصد کات فروش بازیها، به فروش کنسول وابسته است. به عبارتی، حیات برند پلی استیشن به کنسولش وابسته است. پس مجبوره تا جایی که میتونه بازیهای انحصاری منتشر کنه تا به این وسیله کنسولش رو بفروشه و در نهایت اون 30 درصد رو بگیره.
از اونطرف مایکروسافت سالهاست داره روی اکوسیستمی کار میکنه که الان به مرحله ای رسیده که هممون میدونیم که حتی بدون عرضه کنسول هم میتونه به کارش ادامه بده.
آمار و ارقام این موضوع رو تایید میکنه. اختلاف کم بین ایکس باکس و پلی استیشن در درآمد از فروش بازی و خدمات، گواهی بر این ادعاست که ایکس باکس وابستگی به فروش کنسول نداره. پس در نتیجه نیازی به انحصاری هم نداره.
و رسوندن ایکس باکس به این مرحله اگر هنر و هوش و ذکاوت اسپنسر نیست، پس چیه؟ ))
 
آخرین ویرایش:
بعضی وقتها یک چیزهای صرف نمیکنه الان کنسول ساختن با این وضعیت افزیش قیمتها صرف نمیکنه و همش ضرره و برای نسل بعد به احتمال باید شرکتهای یک کنسول 700 - 800 دلاری بسازن تا حداقل استاندارها پاس بکنه و احتمالا شاهد یک کاهش فروش خواهیم بود به خاطر همین هم شرکتها چه سونی چه ماکروسافت دارن سرمایه گذاری میگذارن روی پلتفرم های مختلف و کلود تا فروش بازیها و خدماتشان که بیشترین سود داره بالا ببرن
یک زمانی کارخانه ها مخصوصا کارخانه های لبنی برای جابجای محصولاتشون مجبور بودن هزاران خودرو بخرن و راننده استخدام کنند و حقوق بدن و بیمه کنن و از خودرو نگهداری کنن و... اما بعد از مدتی فهمیدن اگر این قضیه برون سپاری کنن خیلی به نفعشون هست الان هر کس برای این شرکتها میخواد بار جابجا کنه خودش ماشین میخره و دردسر هاش پای خودش هست و شرکت فقط پول حمل و نقل به اون طرف میده
 
  • Like
Reactions: pouria.sh
یک لحظه تصور کنید اگر مایکروسافت عملکرد بسیار خوب و قابل احترامش در نسل 7 با XBOX 360 رو با همون رویه اصولی ادامه می‌داد و به جای رقابت آدمیزادی با سونی در نسل 8 و بعد از اون، بر خلاف مسیر آب شنا نمی‌کرد، آیا به این وضعیت دچار می‌شد؟! زمین بازی و عرصه رقابت کنسول‌های خانگی از ابتدا همین بوده و قواعد کلاسیک و مشخصی داشته؛ هر شرکتی که به نحوی خواسته از این قواعد سرپیچی کنه، محکوم به شکست بوده. خدا رحمت کنه سگا و آتاری رو که بعد از یک دوره بسیار موفق در این زمینه، شروع کردن به جُفتک انداختن تو بازار کنسول‌های خانگی و زیر میز بازی زدن! حالا چرا بخش XBOX مایکروسافت هنوز مرحوم نشده، چون اولاً منابع مالی بسیار عظیمی داره که اون رو تا حد زیادی از خطر ورشکستگی دور می‌کنه و ثانیاً رو آورده به خرید ناشرها و استودیوهای پول‌ساز که شمع بیزنس عظیمش رو همیشه روشن نگه می‌دارن. همین فردا اگر مایکروسافت از ساخت کنسول انصراف بده، هنوز هم یک ناشر غول و خیلی قلدر در بازار محسوب میشه.

البته خوشحالم که می‌تونم بازی‌های استودیوهای فرست پارتی مایکروسافت رو روی PS5 تجربه کنم ولی دروغ چرا، ترجیح می‌دادم که XBOX یه رقیب خیلی گردن کلفت واسه PS بود و سونی و مایکروسافت از شدت تنگاتنگ بودن رقابت، از سایه همدیگه وحشت داشتن؛ واقعاً این سناریو رو بیشتر دوست داشتم :(

مثل نسل ۴ که به نسل جنگ کنسول ها معروفه
 
الان که سونی هم مولتی پلتفرم شده و بازیهاش روی PC عرضه میکنه آیا طرفدارهای سونی هم احساس میکنن که سونی ازشون سوء استفاده کرده؟ اگر همچین احساس دارند پس طرفدارهای ماکرو هم همین احساس دارند ولی اگر سونی فن ها احساس سوء استفاده نمیکنن پس مطمئن باشید فن های ماکرو هم احساس نمیکنند ماکروسافت یا سونی اعتبارشون به خاطر بازیهاشون هست نه یک دستگاهی که فقط کارش اینکه بازیها پخش کنه برای من گیمر خود اون بازی اهمیت داره مثلا شما اگر عاشق فلان فیلم یا سریال باشید براتون اهمیت داره روی تلویزیون برند الجی پخش میشه یا سامسونگ؟ شما هر کدوم که بهتر باشه و بودجت برسه میخری
برخلاف خیلی از دوستان سونی فن‌ اتفاقا من از این نظر باهات مخالف نیستم. تو نسل اخیر مایکروسافت هر مسیر مضخرفی که رفته سونی هم دنباله رو بوده. فرقش اینه یکم عقبه.
 
  • Like
Reactions: Terova
من قبلا هم گفتم با اینکه فن پلی استیشن هستم خیلی هم کل کل و ترول و چمدونم اینا کردم مایکرو رو تو طول سال ها ولی الان دارم میفهمم اشتباه کردم یعنی مایکروسافت و ایکس باکس ضعیف به ضرر همه شد و بدترم میشه . اگه مثل نسل هفت پا به پای سونی میومد الان کلی انحصاری خفن داشت رو سیاست های سونی رو قیمت رو بازی های پلی استیشن و کیفیتشون تاثیر میذاشت اصلا یه کنسول خفن دیگه هم بود برای خریدن و بازی کردن کنار پلی استیشن و خلاصه به نفع همه گیمر ها بود . الان دارم با خودم میگم مایکروسافت این همه استودیو داره حیف این بازی ها الان بازی خفن هم بسازه نفروشه چه فایده به خاطر این گیم پس لعنتی .
 
بعضی وقتها یک چیزهای صرف نمیکنه الان کنسول ساختن با این وضعیت افزیش قیمتها صرف نمیکنه و همش ضرره و برای نسل بعد به احتمال باید شرکتهای یک کنسول 700 - 800 دلاری بسازن تا حداقل استاندارها پاس بکنه و احتمالا شاهد یک کاهش فروش خواهیم بود به خاطر همین هم شرکتها چه سونی چه ماکروسافت دارن سرمایه گذاری میگذارن روی پلتفرم های مختلف و کلود تا فروش بازیها و خدماتشان که بیشترین سود داره بالا ببرن
یک زمانی کارخانه ها مخصوصا کارخانه های لبنی برای جابجای محصولاتشون مجبور بودن هزاران خودرو بخرن و راننده استخدام کنند و حقوق بدن و بیمه کنن و از خودرو نگهداری کنن و... اما بعد از مدتی فهمیدن اگر این قضیه برون سپاری کنن خیلی به نفعشون هست الان هر کس برای این شرکتها میخواد بار جابجا کنه خودش ماشین میخره و دردسر هاش پای خودش هست و شرکت فقط پول حمل و نقل به اون طرف میده
ویدیو گیم چیپس و پفک نیستش که ، توی ویدیو گیم یا هر محصول هنری دیگه طرفدار و فن حرف اول رو میزنه ، طرفدار و فن به مرور زمان شکل میگیره ، اگه استیم با تمام امکانات اش همین امسال عرضه میشد محکوم به شکست بود ‌‌، قیمت سخت افزار هم براشون سود داره قیمت کنسول رو با قیمت خورده فروشی قطعات کامپیوتر یکی نگیر ، اون ها عمده سفارش می‌دن ، فقط هزینه طراحی ظاهری داره که اونم ماکروسافت توش خرجی نکرده همون کنترلر و یک مکعب مستطیل رو داده دست مشتری
 
گاهی فکر میکنم نکنه این کار مثل اسب تروا واسه سونی باشه. نه خود این بازی ها این قرارداد. نمیتونم قبول کنم انقدر راحت ماکروسافت بعد ۱۰۰ میلیارد دلار خرج راضی به این کار شده باشه و اسپنسر هم اخراج نشه. واقعا دوست دارم بدونم تو جلسات مدیران ارشد ماکروسافت با اسپنسر چه خبره
 
گاهی فکر میکنم نکنه این کار مثل اسب تروا واسه سونی باشه. نه خود این بازی ها این قرارداد. نمیتونم قبول کنم انقدر راحت ماکروسافت بعد ۱۰۰ میلیارد دلار خرج راضی به این کار شده باشه و اسپنسر هم اخراج نشه. واقعا دوست دارم بدونم تو جلسات مدیران ارشد ماکروسافت با اسپنسر چه خبره

شاید سیاستشون همون سیاست بازگشت به نرم‌افزار باشه
چون در اصل بیس اول و اصلی مایکروسافت نرم‌افزار بود و سیستم عامل

وقتی تو زمینه سخت ابزار ورود کرد تو خیلی از موارد و اکثر موارد به نظر من شاید اشتباه کنم شکست خورد
یا به اون فروش لازم نرسید
از گوشی‌های ویندوز موبایلی بگیر که خب فروش کمی داشتن
تا ویندوز فون
تا دستگاه مبتنی بر rt
تا کامپیوتر ها میزی
و ....

مشکل xbox one زیادی بر آنلاین بودن و .... تمزکز داشت
از ماهیت کنسول بازی بودن فاصله گرفته بود

وقتی هم فن‌های مایکروسافت اومدن اعتراض کردن همونایی که ایکس باکس ۳۶۰ خریده بودن و ایکس باکس اورجینال
مدیریت بخش ایکس باکس اون زمان گفتن هرکی ناراحته بره ایکس باکس ۳۶۰ بخره
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or