فیل اسپنسر: تغییرات بیشتری در صنعت بازی رخ خواهد داد

  • Thread starter Thread starter Adam
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Adam

عضو تحریریه
spencer4.jpg

روز سه‌شنبه، ایکس‌باکس تایید کرد که عنوان ایندیانا جونز پس از انتشار اولیه آن برای ایکس‌باکس و رایانه‌های شخصی در دسامبر امسال، در اوایل سال آینده روی پلتفرم کنسول سونی عرضه خواهد شد. در جریان بازاریابی این شرکت در رویداد 2024 Gamescom از رئیس بخش بازی مایکروسافت، فیل اسپنسر، خواسته شد تا در مورد تصمیم خود مبنی بر عرضه‌ی بازی‌های انحصاری Xbox برای کنسول PS5 نظر دهد.

او گفت: با معرفی بازی برای پلی‌استیشن که بهار گذشته چهار بازی را عرضه کردیم، دو تای آن‌ها روی سوییچ، چهار تای آن‌ها بر روی پلی‌استیشن، و گفتیم که قرار است بررسی کنیم. فکر می‌کنم در نمایشگاه گفته بوده‌ام که با توجه به آموخته‌هایمان، کارهای بیشتری را انجام خواهیم داد. وقتی نگاه می‌کنم چیزی که می‌بینم این است که فرنچایزهای ما در حال قوی‌تر شدن هستند، تعداد بازیکنان کنسول ایکس‌باکس ما امسال به همان اندازه که قبلا بوده‌اند، بالا هستند، بنابراین به آن نگاه می‌کنم و می‌گویم، تعداد بازیکنان ما برای پلتفرم کنسول افزایش می‌یابد. فرنچایزهای ما به همان اندازه قوی هستند که قبلا بوده اند و ما یک تجارت را اداره می کنیم.

او اضافه کرد: قطعا در داخل مایکروسافت درست است که سطح بالایی از پشتیبانی را از شرکت دریافت می کنیم و از نظر کاری که می توانیم انجام دهیم شگفت انگیز است، پس خروجی سطح بالایی را باید به شرکت بازگردانیم. بنابراین من به این نگاه می‌کنم چگونه می‌توانیم بازی‌های خود را تا حد امکان قوی کنیم، [اطمینان حاصل کنیم که] پلتفرم ما هم در کنسول، هم در رایانه شخصی و هم در فضای ابری به رشد خود ادامه می‌دهد و فکر می‌کنم این یک استراتژی است که برای ما کار می‌کند.

در آخر اسپنسر در مورد صنعت گفت: آخرین چیزی که می گویم این است که فکر می کنم در حال حاضر فشار زیادی روی صنعت وجود دارد. مدت زیادی است که در حال رشد بوده و اکنون مردم به دنبال راه‌هایی برای رشد هستند. فکر می‌کنم برای ما به‌عنوان طرفداران و بازیکنان بازی‌ها، فقط باید پیش‌بینی کنیم که تغییرات بیشتری در نحوه ساخت و توزیع برخی از روش‌های سنتی‌تر بازی‌ها ایجاد می‌شود و شرایط برای همه ما تغییر خواهد کرد. اما نتیجه نهایی باید بازی‌های بهتری باشد که افراد بیشتری بتوانند بازی کنند. اگر روی آن تمرکز نکنیم، روی چیزهای اشتباه تمرکز کرده ایم.
 
دقیقا درست میگی تروا جان، دقیقا مایکرو رو باید دوست داشت چون انحصارطلب نیست و اسپنسرم باید دوست داشت چون همیشه یک دیدگاه محکم و مشخص داره و بر اساس شرایط، نظرش رو تغییر نمیده..:

View attachment 347249

View attachment 347250

View attachment 347251

واقعا اینجا در مورد صداقت و عدم انحصارطلبی اسپنسر و مایکروسافت کم لطفی میشه... :-??
در دنیای گیمینگ ما از سونی انحصارگراتر نداشتیم تا اینکه وضع اقتصادی به جایی رسید که ناچار شد دست از این خوی بکشه و بازیهاشو رو Microsoft Windows و حتی Nintendo Switch منتشر کنه و Only On Playstation رو باکس بازیهاش تنها به یه شعار توخالی تبدیل شد. فاصله‌‌های زمانی انتشار عناوین پلی استیشن رو دیگر پلتفرم‌ها رفته رفته کمتر شد تا اینکه رسید به یکی دو سال که ممکنه هر لحظه همین اندک فاصله زمانی هم برداشته بشه و طبق معمول هواداران افراطی راهی جز گردن نهادن به این واقعیت ندارن.
 
اما چرا هیچ دکمه فیل زده نمیشه؟ کلا مثل اینکه با صندلی ریاست قرارداد ابدی بسته! بسه دیگه برو، بزار یکی دیگه بیاد.
چون سهامدارای ماکروسافت باهاش شوخی دستی دارن روشون نمیشه اخراجش کنن.
ربطی به رضایت از عملکرد نداره.
 
دلیل هجمه ها به مرد شماره یک صنعت گیم اینه که یه موقعیت آمپاس درست کرده که ملت مجبورن بخاطر علاقشون به بازی، پولشون رو برخلاف میل، تو شیکم بیزنسی بریزن که هدف نهاییش نابود کردن سیستم سنتی محبوبشونه. دلار روی دلار گیم پس باد میشه و سونی رو میبلعه و همه مستاجر سیستم اشتراکی مایکرو میشن.
وگرنه چرا باید علیه رویکرد ضد انحصاری که بازی ها روی همه سخت افزارها در دسترس باشن، جبهه گرفت؟
 
انگاری دوستان مصاحبه اسپنسر رو نخوندن چی گفته اینطوری میان در مدح و ستایشش میگن :D
خلاصه حرفش اگر نخوندین:
« چون رفتم از ددی ۸۰ میلیارد دلار پول گرفتم دیگه ددی نمیزاره تو بخش xbox بگیریم بخوریم و بخوابیم و مهم نباشه دخل و خرج چطوره الان باید حتما بخش xbox درامد مناسب داشته باشه چون خود xbox و gamepass هم با مدیریت جهادیم نمیتونه به درامد لازم برسه تنها راه باقی مونده عرضه بازی ها بر روی ps و مولتی پلتفرم شدنه.»
 
به قول معروف اقاى اسپنسر شما ٣ تا رو جايي نميبرن :D
٨٠ مليارد خرج كردى هنوز تو بازار از اخر اولى و بازياتم به لطف سيستم اشتراكت نميفروشه و ازون بدتر سيستم اشتراكت و خريدات و انحصاريات هم كوچكترين تغييرى تو فروش سخت افزار و در نتيجه نرم افزار و سيستمت نداشت الان مجبورى رو كنسول پرفروش بازار همشونو عرضه كنى تا خرجت در بياد ديگه اين چرت و پرتا چيه :D

ايناييم كه اين روزا از روح جوانمردى و شرايط جديد صنعت و غيره حرف ميزنن پستاى قبليشون تو تاپيك خريد بتزدا و اكتى هنوز براى همه قابل مشاهده هست :D
 
آخرین ویرایش:
فکر کنم خیلی از کامنتهای سایت رو نمیبینم.
مثلا تو این تاپیک کدوم کاربر فیل اسپنسر رو مدح و ستایش کرده که رقبای عشقیش ناراحت شدن؟
من مدح و ستایشش میکنم
خدا کنه سونی هم سر عقل بیاد ، بازیاشو همزمان رو pc بده
من گیمر تو این گرونی به نفعم میشه
راکستار هم سر عقل باد بازیشو همزمان با کنسول رو pc بده
 
من مدح و ستایشش میکنم
خدا کنه سونی هم سر عقل بیاد ، بازیاشو همزمان رو pc بده
من گیمر تو این گرونی به نفعم میشه
راکستار هم سر عقل باد بازیشو همزمان با کنسول رو pc بده
گیمر؟
اینجا اکثرا با صاحبان پلتفرم طرفیم سر همین به شدت با ارزون بازی کردن و سرویس های اشتراکی مخالفت میشه.

تا دلت بخواد حدیث واسه گیمر نبودن امثال من و شما وجود داره پس لطفا دیگه از این حرفا نزن که دعوا میشه.
 
خدا کنه سونی هم سر عقل بیاد ، بازیاشو همزمان رو pc بده

چه منفعتی داره؟:دی

خود استدیو تمام تمرکزش رو بزاره رو ساخت بازی برای کنسول، با بهترین کیفیت بدن بیرون، بعدا یه خر دیگه ای پورت کنه واسه PC. عرضه همزمان و کلا انحصاری نساختن میتونه باعث کاهش کیفیت بشه، چون هزینه و توان تولید صرف دوتا پلتفرم میشه نه یکی.

بعد یه سوال، این پرونده تغییر رویه مایکروسافت هنوز بسته نشده؟:دی مالتی شدن رفت دیگه. انقدر بحث نداره که. کلا انحصار رو این پلتفرم به زودی به طور کامل از بین میره. چه خوشمون بیاد چه نه.
 
آخرین ویرایش:
سونی ما هواداران پلی‌استیشن رو این نسل کلا ناامید کرده و دائم باید چشم به کنفرانس‌های رقباش داشته باشیم بلکه دو تا بازی رو این پلتفرم منتشر کنن.

سونی پلی استیشن در ۲۰۲۴:
Helldivers 2
Final Fantasy Rebirth
Granblue Fantasy Relink
Rise of the Ronin
Stellar Blade
در ادامه ۲۰۲۴ هم:
Concord
Astro
Silent Hill 2
Horizon Lego
Until Dawn Remake
Lost Soul Aside

این وسط Black Myth Wukong هم انحصاری زمانی شد البته اگر واقعا نسخه جعبه ش رو بدن 😂

ایکس باکس:
Hellblade 2
آره داداش این نسل ناامید کرده فن ها رو و باید چشم به کنفرانس های رقیب بدوزیم =((

در دنیای گیمینگ ما از سونی انحصارگراتر نداشتیم تا اینکه وضع اقتصادی به جایی رسید که ناچار شد دست از این خوی بکشه و بازیهاشو رو Microsoft Windows و حتی Nintendo Switch منتشر کنه و Only On Playstation رو باکس بازیهاش تنها به یه شعار توخالی تبدیل شد. فاصله‌‌های زمانی انتشار عناوین پلی استیشن رو دیگر پلتفرم‌ها رفته رفته کمتر شد تا اینکه رسید به یکی دو سال که ممکنه هر لحظه همین اندک فاصله زمانی هم برداشته بشه و طبق معمول هواداران افراطی راهی جز گردن نهادن به این واقعیت ندارن.
اصلا انحصار گرا تر از پلی استیشن وجود نداره جون داداش...

Tomb Raider timed-exclusive DLC revealed for Xbox 360
 
دلیل هجمه ها به مرد شماره یک صنعت گیم اینه که یه موقعیت آمپاس درست کرده که ملت مجبورن بخاطر علاقشون به بازی، پولشون رو برخلاف میل، تو شیکم بیزنسی بریزن که هدف نهاییش نابود کردن سیستم سنتی محبوبشونه. دلار روی دلار گیم پس باد میشه و سونی رو میبلعه و همه مستاجر سیستم اشتراکی مایکرو میشن.
وگرنه چرا باید علیه رویکرد ضد انحصاری که بازی ها روی همه سخت افزارها در دسترس باشن، جبهه گرفت؟
واقعا موندم این حرفای خنده دار تا کی ادامه داره :D مرد شماره1 خودش شل کرده دیگه دست از بزرگ کردنش بردارید
__________________
برگردیم عقب کلا دلیل پیدایش برند XBOX مبارزه مستقیم با PS بود و تا اوایل این نسل هم ادامه داشت بهترین شخص این برند هم در این رقابت پیتر مور بود که دو سه سال PS رو خیلی اذیت کرد ، این اواخر لیک های دادگاه هم نشون داد که یکی از اهداف مایکرو زمین زدن سونی هست ، به بهانه گیمپس و سرمایه گذاری بزرگ در این بخش حدود 80 میلیارد دلار هزینه مستقیم در خرید ناشر و استدیو داشتن و به قول همین فنای جعبه بمب اتم بودن و کامنت های همین دوستانی که الان اوکی هستند با مولتی شدن و سینه چاک اسپنسر هستن رو برید بخونید فقط از انحصاری شدن صحبت میکردن و خوشحال بودن که کلی بازی قراره برا PS نیاد ، با انواع و اقسام عکس ها و مسخره کردن ها و ... . نتیجه این نسل هم این شد که مثل نسل گذشته با مدیریت فوق العاده مرد شماره1 صنعت نه کنسول های XBOX خوب فروخت نه بازی هاشون نه گیمپس و از طرفی اون میلیاردها دلار هم باید برگرده (با سود خالص نه درآمد) , نتیجه این میشه که نادلا شخصا وارد عمل میشه و سیاست جدید یا به قول اسپنسر انتظارات کمپانی و کسب و کار میشه ریلیز بازی ها رو PS
خلاصه : مایکرو میخواست رقابت کنه و هر کاری هم که تونست کرد ولی حریف نشد و در حال حاضر هم بهترین تصمیم با این همه استدیو و مخارج سنگین و هزینه های قبلی همینی هست که گرفتن یعنی ناشر ثردپارتی شدن و برند مایکروسافت گیمینگ ، خیلی هم خوبه هم مایکرو به سودش میرسه هم سونی 30درصد از فروش بازی های مایکرو می بره هم یوزربیس PS به بازی های بیشتر میرسن ‌.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or