عنوان DmC: Devil May Cry بر روي 60 فريم اجرا نخواهد شد

Dark War

کاربر سایت
Jan 9, 2011
2,522
نام
امير حسين
درود

20120410dmc.jpg



طبق گفته شركت Capcom عنوان DmC: Devil May Cry بر روي 30 فريم اجرا خواهد شد اما افزود كه استوديو Ninja Theory با استفاده از حقه هاي جالب و ويژگي هاي تكنيكي به گونه اي اين عنوان را طراحي كرده است كه 60 فريم به نظر ميرسد. شايد اين كمي گيج كننده باشد اما در ادامه ديد ما نسبت به اين موضوع بازتر خواهد شد.


در طي مصاحبه Eurogamer با جناب آقاي Hideaki Itsuno از شركت Capcom در مورد چگونگي اين مورد كه بازي از لحاظ ظاهري 60 فريم به نظر ميرسد اما فريم پايه آن 30 است سوالاتي پرسيده شد و ايشان به اين سوالات پاسخ داد.

جناب Itsuno در جواب به سوالات مربوطه گفت

ما با كمك Ninja Theory از ويژگي هاي موتور Unreal به شكلي استادانه بهره گرفتيم.همچنين با استفاده از قابليت هاي تكنيكي خاص كاري كرديم تا بازي در نگاه ظاهري روان تر و بالاتر از 30 فريم به نظر بيايد و مخاطب آن را 60 فريم احساس كند.

بنابراين اگر بازي 30 فريم باشد شما به هنگام تجربه اين عنوان بنابر بهره گيري از حس بينايي خود احساس ميكنيد كه اين عنوان 60 فريم است و آن را روان تر از حالت معمول احساس ميكنيد و برخلاف فريم پايه 30 مغز شما به گونه اي تصور ميكند كه سرعت اجراي بازي بالاتر است.

همچنين در كنار صحبت هاي ايشان Ninja Theory نيز صحبت كوتاهي در اين مورد كرد.

اين عنوان در PC بر روي 60 فريم اجرا مي شود اما با 30 فريم نيز آماده است تا امتحان خود را بر روي كنسول ها پس دهد تا جايي كه ممكن است بعد از تجربه اين عنوان در ديگر بازي ها احساس كندي و تنبلي كنيد.

آيا گفته ي آنها درست است؟

اين عنوان در تاريخ January 15th بر روي PS3، Xbox360 و PC عرضه مي شود.

Source
 

Turok-71

کاربر سایت
Nov 28, 2009
508
تعریف کلاسیک از فریم:

فریم به سرعتی میگن که بازی نیاز داره تا دوباره تصاویر رو رفرش و یا بازسازی کنه!
،
پس بطور کلی فریم همون سرعت بازیه.مثلا همونجور که علی گفت NG3 و یا بازیهای دیگه مثه هیلو 3 فریم خودشون رو روی عدد خاصی نگه میدارن تا بازی سریعتر اجرا بشه که به بازی کمک میکنه حرکات سریع بشن،رو NG3 شخصا افت فریمی ندیدم،خیلی سریع بود(هردوتا رو 30 قفل بودن)...در مقابل بازیهای دیگه ای هم مثه آنریل تورنمنت میتونن روی 100 فریم درثانیه اجرا بشن.همونطور که میدونید آنریل تورنمنت گرافیک بالایی نداشت،پس ربطی به این چیزا نداره:D
کلا فریم بیشتر از 60 یه چیز بیهودیه...اولا کنسولا هنگ میکنن در مواجهه با اون و دوما یه سخت افزار قوی میخواد که اونم بابای قوی میخواد:D
+
حالا 30 یا 60ـش چه فرقی داره؟؟:D
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
خب همین دیگه ، روون بودن حرکات با سرعتشون فرق داره :D که متاسفانه اکثر دوستان این دو مورد رو با هم دیگه قاطی میکنند
من خواستم اول تاپیک مثال بزنم که مثلاً بچه ها راه رفتن دانته رو با کریتوس مقایسه کنن که توی گاو تصویر یه حالت زنده تر و روون تری داره و همه چیز انگار داره با سرعت بهتری حرکت میکنه گفتم شاید بحث منحرف بشه بی خیال شدم ولی حالا که بحث به اینا کشیده شده :D
فریم دقیقاً به همین ها ربط داره :D
البته احسان اینی که تو میگی بخش عمده ایش هم مربوط میشه به انیمیشن های بازی ، فریم فقط به بهتر اجرا شدن انیمیشن ها کمک میکنه

مثلا بیا راه رفتن دانته توی DMC4 رو با کریتوس مقایسه کن ، با وجود اینکه DMC4 روی 60 فریم لاک شده ولی هنوزم راه رفتن کریتوس طبیعیتره که این موضوع برمیگرده به انیمیشن های بازی و ربطی به فریم نداره
خیر ! مثلاً انیمیشن های نیت خیلی خفن و نرمه ولی اگر در کنار کریتوس نگاه بشه اصلاً به اون نرمی و روونی نیست چون 30 فریمه :D دیگه خیلی داری فریم ریت رو کشک فرض میکنی پسرم :D
==========================
احسان مگه من غیر از این گفتم که فریم ریت بازی باعث نرم شدن انیمیشن ها میشه ؟
yahoo_7.gif
من میگم فریم ربطی به سرعت نداره این چه ربطی به نرم بودن انیمیشن های آنچارتد و مقایسه اش با GOW داشت ؟
biggrin1.gif
:arrowd::arrowd::arrowd:
مثلا بیا راه رفتن دانته توی DMC4 رو با کریتوس مقایسه کن ، با وجود اینکه DMC4 روی 60 فریم لاک شده ولی هنوزم راه رفتن کریتوس طبیعیتره که این موضوع برمیگرده به انیمیشن های بازی و ربطی به فریم نداره
مثلاً داشتیم انیمیشن ها رو مقایسه میکردیم [-( داری میگی دانته و کریتوس دو تایی روی 60 فریم اجرا میشدن ولی فلان , من دارم میگم ربطی به این نداره که بگیم مثلاً چون دانته انیمیشن ـش ضعیفه پس 60 فریم هم واسش بدرد نمیخوره چون از این طرف نیت انیمیشن قوی ای داره ولی باز از لحاظ نرمی به گاو نمیرسه چون 30 فریمه . الان افتاد ؟ :D
 
آخرین ویرایش:

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
من خواستم اول تاپیک مثال بزنم که مثلاً بچه ها راه رفتن دانته رو با کریتوس مقایسه کنن که توی گاو تصویر یه حالت زنده تر و روون تری داره و همه چیز انگار داره با سرعت بهتری حرکت میکنه گفتم شاید بحث منحرف بشه بی خیال شدم ولی حالا که بحث به اینا کشیده شده :D
فریم دقیقاً به همین ها ربط داره :D
البته احسان اینی که تو میگی بخش عمده ایش هم مربوط میشه به انیمیشن های بازی ، فریم فقط به بهتر اجرا شدن انیمیشن ها کمک میکنه

مثلا بیا راه رفتن دانته توی DMC4 رو با کریتوس مقایسه کن ، با وجود اینکه DMC4 روی 60 فریم لاک شده ولی هنوزم راه رفتن کریتوس طبیعیتره که این موضوع برمیگرده به انیمیشن های بازی و ربطی به فریم نداره

خیر ! مثلاً انیمیشن های نیت خیلی خفن و نرمه ولی اگر در کنار کریتوس نگاه بشه اصلاً به اون نرمی و روونی نیست چون 30 فریمه
biggrin1.gif
دیگه خیلی داری فریم ریت رو کشک فرض میکنی پسرم
biggrin1.gif
احسان مگه من غیر از این گفتم که فریم ریت بازی باعث نرم شدن انیمیشن ها میشه ؟ :-/ من میگم فریم ربطی به سرعت نداره این چه ربطی به نرم بودن انیمیشن های آنچارتد و مقایسه اش با GOW داشت ؟ :D
 
آخرین ویرایش:

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
خو چرا حقه بزنین؟ یه کاری بکنید بازی 60 فریم حقیقی بهش نه 60 فریم دزدکی
نمیشه وحید :D متاسفانه موتور نسخه های قبلی زبونش تماما ژاپنی بوده و تیم نینجا تئوری هم تجربه کار کردن با اون موتور رو نداشته برای همین ریسک نمیکنند و از آنریل استفاده میکنند که کار رو برای 60 فریم کردن بازی خیلی سخت میکنه و ترجیح میدن بازی رو روی 30 فریم لاک کنند
 

VahiD_ST

کاربر سایت
Nov 10, 2009
8,048
نام
وحید
نمیشه وحید :D متاسفانه موتور نسخه های قبلی زبونش تماما ژاپنی بوده و تیم نینجا تئوری هم تجربه کار کردن با اون موتور رو نداشته برای همین ریسک نمیکنند و از آنریل استفاده میکنند که کار رو برای 60 فریم کردن بازی خیلی سخت میکنه و ترجیح میدن بازی رو روی 30 فریم لاک کنند
خب به جای آنریل از موتور Call of Duty استفاده کنن. :D
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
خب به جای آنریل از موتور Call of Duty استفاده کنن. :D

CryEngine 4 چطوره ؟ نمیخوای بگم از اون استفاده کنند ؟ :D.
مثلاً داشتیم انیمیشن ها رو مقایسه میکردیم
yahoo_33.gif
داری میگی دانته و کریتوس دو تایی روی 60 فریم اجرا میشدن ولی فلان , من دارم میگم ربطی به این نداره که بگیم مثلاً چون دانته انیمیشن ـش ضعیفه پس 60 فریم هم واسش بدرد نمیخوره چون از این طرف نیت انیمیشن قوی ای داره ولی باز از لحاظ نرمی به گاو نمیرسه چون 30 فریمه . الان افتاد ؟
biggrin1.gif
من نگفتم 60 فریم به درد دانته نمیخوره :D داری میگی راه رفتن کریتوس طبیعی تر از دانته است ، من هم گفتم این بخاطر انیمیشن های بهتر GOW ـه و توی DMC4 هم که بازی 60 فریم بود راه رفتن کریتوس بازم بهتر و طبیعی تر از دانته بود ، دیگه فکر کنم افتاد ؟ :-? :D
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
CryEngine 4 چطوره ؟ نمیخوای بگم از اون استفاده کنند ؟ :D.

من نگفتم 60 فریم به درد دانته نمیخوره :D داری میگی راه رفتن کریتوس طبیعی تر از دانته است ، من هم گفتم این بخاطر انیمیشن های بهتر GOW ـه و توی DMC4 هم که بازی 60 فریم بود راه رفتن کریتوس بازم بهتر و طبیعی تر از دانته بود ، دیگه فکر کنم افتاد ؟ :-? :D

خدایا توبه :D بازم نگرفتی چی میگم :D داری میگی دانته و کریتوس هر 2 تاشون روی 60 فریم بودن ولی دانته چون انیمیشن خوبی نداشت باز هم بهتر از کریتوس نبود درسته ؟ من دارم حرفت رو نقض میکنم میگم اگر به انیمیشن باشه انیمیشن های ناتان از هر جفت این دوتا (دانته و کریتوس) بهتره ولی چرا باز هم به روونی و زیبایی کریتوس نیست به خاطر اینه که 60 فریم نیست :D خدایی اگر هنوز مطلب رو نگرفته باشی خودکشی میکنم :D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر