طرفداران ژانر JRPG

AsaraymA

IchibaN
کاربر سایت
Apr 9, 2007
1,003
نام
آریا
اگه برسرک باشه که عالیه... من همیشه فانتزی اینو داشتم که یه اکشن آرپی‌جی خفن از برسرک ساخته بشه که خب فکر نکنم هیچ‌وقت همچین اتفاقی بیفته... برای همین به یه همچین بازی‌ای هم راضی‌ام. :D
یه خوبی هم که داره اگه واقعاً برسرک باشه و کیفیت خوبی داشته باشه و نمرات خوبی هم بگیره و فروش خوبی هم داشته باشه (همش شد اما و اگر! :D) میشه یه نیمچه اُمیدی داشت که فانتزی من در مورد ساخته شدن یه اکشن آرپی‌جی از برسرک به حقیقت بپیونده... اُمیدوارم که اینطور باشه، انیمه جدیدش که فعلاً بد ر*یده تو حالمون.:(
@NoctisSasuke
مردک اون زباله که دارن به اسم انیمه میدن بیشتر شبیه به کابوسه برای طرفدارها... کجاش پر رو شدن داره آخه اون. :D

---------------------------------------

خب از اونجایی که همیشه بین حرف تا عمل آدم‌های گش*دی مثل من زیاده قرار بود چند روز پیش راجع به ویژوال ناول یکسری چیز میز بلغور کنم که حسش نبود و الان حسش اومده و از اونجایی که بعد از E3 کلی خبر برای بحث کردن میاد، بهترین موقعیت همین الانه. :D
البته از اونجایی که اینجا کلوب JRPG هست و ماشالا بروبرچ همه کمربند مشکی دارن، هرچی میخوام بگم رو احتمالاً خودتون بهتر از من میدونید. :D

37979006209043262138.jpg

ویژوال ناول همونجوری که از اسمش پیداست به بازی‌هایی اطلاق میشه که تمرکز اصلی اون رو داستان‌اش هست و همه‌چیز داستان‌‍ه... باقی مسائل مثل گیم‌پلی، یا اصلاً وجود ندارن یا اینکه خیلی ساده طراحی شدن... بازی کردن یه ویژوال ناول دقیقاً مثل خوندن رمان هست که عکس و ویدیو هم داره.
یکی از مهمترین بخش‌های ویژوال ناول، مسیرهای مختلف داستانی یا همون Route هست که بسته به انتخابهایی که بازیکن تو طول داستان انجام بده مسیر داستان و سرنوشت شخصیت‌هارو عوض میکنه... البته یه پرانتز باز کنم که این راه و مسیر لزوماً تو تمام بازیهای این سبک وجود نداره و برخی بازیها هستن (عناوین قدیمی‌تر) که فقط یک مسیر دارن و بازیکن هیچ دخالتی تو تعیین مسیر داستانی نداره.

عموماً نحوه تاثیر شما تو داستان با انتخاب یه دیالوگ خاص انجام میشه...برای مثال:
**Rin با شور و شعف به سمت شما میاد و باهاتون احوال پرسی میکنه...

واکنش شما:
1- پر شور و انرژی باهاش برخورد میکنید و ازش میخواید که تو مسیر برگشت به خونه همرامتون باشه.
2- خیلی سرد باهاش برخورد میکنید و جوابشو نمی‌دید.
3- بهش میگید "دختره هرزه، دیگه سمت من نیا".
4- با یک لگد جانانه ازش پذیرایی میکنید!

هر کدوم از این انتخابها رو مسیر داستانی میتونه تاثیر کوچیک یا خیلی بزرگی داشته باشه... این انتخابها میتونه به بله یا خیر، انجام دادن یه کاری یا انجام ندادنش و خیلی چیزهای دیگه بست داده بشه.

80676034791863267365.jpg

مسئله بعدی پایان‌های مختلف هست که یکجورایی مثل همون بازیهای ‌JRPGان... اصولاً بازیهای این سبک پایان خوب، پایان بد و پایان حقیقی دارن که حالا تعدادشون ممکنه کم و زیاد بشه... یه بازی ممکنه 5 تا Bad Ending داشته باشه و 2 تا Good Ending و یکدونه True Ending... یا برعکس ممکنه فقط یه Bad Ending داشته باشی و باقی پایانها Character Ending باشن و همشون تو دسته خوب قرار بگیرن (بیشتر تو Gagleها اینجور پایانهارو میبینید، جلوتر بیشتر توضیح میدم).
عکس زیر قشنگ منظورمو از مسیرهای متفاوت نشون میده (عکس از بازی ZeroEscape: Virtus Last Reward):

06262478009125348856.jpg

البته این عکس فقط یه بخش از مسیرهای بازی هست... برای اینکه چیزی اسپویل نشه عکس کاملشو نمیزارم.
بازی تشکیل شده از بیست تا پایان مختلف... یکسری Bad Ending و یکسری Character Ending و یکدونه هم True Ending داره.

خب حالا متوجه شدیم که ویژوال ناول به چه مدل بازی‌های میگن ... حالا بریم سراغ انواع بازی‌های این سبک و زیرمجموعه‌هاش.

تعریفی که بالا از سبک داشتیم، تعریف کلاسیکه سبکه... عناوین زیادی هستن که اومدن و بخش گیم‌پلی رو بیشتر بست دادن و سعی کردن که علاوه بر داستان یه گیم‌پلی‌ جذابتری هم ارائه بدن، مثل سری ZeroEscape که تلفیق ویژوال ناول و سبک ماجرایی هست، یا حتی Danganronpa و خیلی بازیهای دیگه... بعضی‌ وقتهام میکس‌های خرکی رو هم شاهد هستیم، مثلاً ویژوال ناول و کارت بازی، یا حتی ویژوال ناول و خونه‌سازی!

برای مثال میشه از Steins;Gate و Chaos;Head و Robotic;Notes و کلاً بازیهای ساخته شده توسط 5pb بعنوان عناوین کلاسیک نام برد... اینا بازیهایی هستن که تقریباً گیم‌پلی ندارن و تنها کاری که شما میکنید یکسری انتخاب و خوندن داستان هست، البته اینکار انقدر عالی انجام شده که لذتش وصف نشدنیه... (حالا که اسم 5bp اومد بگم که اینا یکجورایی همون راک‌استار سبک ویژوال ناول هستن و هرچی بازی دیدید که اسم اینا روشه و برای غرب اومده بدون لحظه‌ای درنگ بزنید تو گوشش.)
از سبکهای میکس شده هم همونطور که بالاترم گفتم میشه به Danganronpa و ZeroEscape اشاره کرد که در اصل ویژوال ناول هستن با المانهای ماجرایی و حل پازل که باعث میشه داستان جنایی معماییشون به بهترین شکل ممکن روایت بشه.
یکسری بازی دیگم هست که ویژوال ناول نیستن ولی روایت داستانشون شبیه به این مدل بازیهاست، مثل همین مایند زیرو که ماکان چند روز پیش بهش اشاره کرد که یه بازی RPG هست که روایت داستانی شبیه به ویژوال ناول داره... بازی‌های این مدلی تعدادشون خیلی زیاده و ما اصلاً باهاشون تو این مطلب کاری نداریم.

خب حالا بهتره یکمقدار راجع به چند تا دونه از اصطلاحات پرکاربرد توضیح بدم که از این بعد وقتی این کلمه‌هارو تو تاپیک بکار بردیم همه متوجه منظورمون بشن و راحتتر بتونیم باهم راجع بهشون صحبت کنیم...

Galge
یکی از زیرمجموعه‌های بسیار معروف و پرطرفدار ویژوال ناول بازی‌های Dating Simulator هستن... تو این بازیها نقش اصلی عموماً پسر جوانی هست که با یکسری دختر تو طول داستان برخورد میکنه و میتونه با اونها رابطه‌اش رو بهبود ببخشه و باهاشون دوست بشه و ادامه ماجرا و آخرشم یه ماچ و بوسه و تمام... تم و فوکوس اصلی این بازیها رمانس و اجتماعی هست و بسیار هم پرطرفدار هستن... برای مثال Amagami یکی از محبوبترین بازیهای این سبکه.
به این مدل بازیها میگن Galge... همین.
پس وقتی میگیم Galge منظورمون این مدل بازی‌هاست.

Eroge
Eroge همون ورژن بالای 18 سال و خاک برسری Galge است یکجورایی... یعنی شما شاهد یه داستان رمانس یا غیر رمانس هستی و تو طول این داستان با صحنه‌های خاک بر سری متعددی روبرو میشی! (بسته به انتخابهایی که داشتی و...)
البته Eroge گستره خیلی خیلی خیلی بیشتری نسبت به Galge داره و سالی 100 تا بازی تو این سبک تو ژاپن منتشر میشه و خیلی‌هاشون اصلاً رمانس نیستن و اون حالت عموماً خوش و خرم این بازیهارو ندارن، ممکنه داستان جنایی/معمایی داشته باشن یا هر چیزه دیگه‌ای... برای مثال Sagara Family و Starless جفتشون تو همین سبک دسته‌بندی میشن ولی یکی PuryPuryCandy و عشق و رمانس و هارم پارتی‌‌‍ه و یکی دیگه جزو Creepyترین داستان‌هایی که میتونید تو عمرتون بخونید.
(از اونجایی که تعداد Erogeها خیلی زیاده به همون نسبت بازی‌های چرت و پرت و مزخرف هم توشون به وفور پیدا میشه)
در کل راجع به این کلمه ما سعی میکنیم که تو این تاپیک زیاد صحبت نکنیم... برای اینکه در صورت بست دادنش احتمالاً مدیر کل میاد و به صورت دسته جمعی همه رو بن میکنه و تاپیکم هنوز نیومده به رحمت ایزدی میره. :D
پس خواهش میکنم که زیاد تو تاپیک بهش کاری نداشته باشید (مخصوصاً عناوینی که اروگه محض حساب میشن!!) و حالا که با کلیت داستان آشنا شدید، اگه خواستید میتونید با یه سرچ ساده تو نت فیهاخالدون قضیه رو برای خودتون در بیارید. :D

Otome Game
اُتومه گیم دقیقاً ورژن برعکس Galge است.... همون تعاریف و همون داستان فقط با یه فرق کوچولو... اینجا شخصیت اصلی دختره و سوژه‌های هدف پسر هستن.

خب حالا بریم سراغ معرفی چند تا از بازی‌های معروف برای ورود به این سبک:

Zero Escape
39494850892733340190.jpg

سری Zero Escape رو باید به سادگی جزو تاپ‌ترین بازیهای این سبک گذاشت و میشه گفت برای خیلی‌ها بهترین بازی عمرشون بوده...زیرو اسکیپ در اصل سه گانه است و بدون شک با فاصله بسیار، بهترین داستانیه که راجع به مسائل مرتبط به زمان و تایم‌لاین و اینا میتونید بخونید... (حداقل برای من که اینجوری بوده).
شماره اول به اسم 9Hours,9Persons,9Doors سال 2010 برای DS منتشر شد و حسابی ترکوند، یکی دوسال پیشم برای iOS اومد....اگه نه DS دارید نه اپل، خیلی راحت میتونید شماره اول رو با امولاتور رو PC بازی کنید و حالشو ببرید. :D
شماره دوم به اسم ZeroEscape: Virtus Last Reward سال 2012 برای ویتا و 3DS اومد و به هسته وجودی طرفدارها تجاوز کرد و نشون داد که یه داستان چقدر میتونه خفن باشه.
شماره سوم هم به اسم ZeroEscape: Zero Time Dilemma قراره 18 روز دیگه برای ویتا و 3DS منتشر بشه و نسخه PC هم 4-5 روز بعدش میاد.

برای اینکه چیزی اسپویل نشه توضیحی راجع به داستان نمیدم فقط اینکه هر کدوم از بازی‌ها در ادامه بازی قبلی هست ولی در عین حال کاملاً بعنوان یه بازی مستقل هم میشه حسابش کرد... یعنی اگه شماره اول رو بازی نکرده باشی و بری سراغ شماره دوم مشکلی برات پیش نمیاد و بعد از اتمام بازی احتمالاً تبدیل به یکی از بهترین تجربه‌های زندگیت میشه ولی به قولی You still missing the big picture و این حرفا!. :>:D
خارج از پلات فوق‌العاده و روند کاملاً غیرقابل پیشبینی و شخصیت‌های بیاد موندنی، بازی پره از این حرکات کوجیمایی.
هنوز با اینکه چند سال از عرضه هر دو شماره میگذره اعضای Community یه چیزهایی از تو بازی در میارن که آدمی مثل من که فکر میکرد خیلی دنبال قضیه بوده و همه چیرو متوجه شده شرم کنه و بره یه گوشه کنج عزلت بغل کنه. :D
مثلاً اگه اون آرم رو تو اون عکس برعکس کنی و رنگشو شبیه به آرم رو لباس فلانی کنی و بزاریش کنار فلان شکل به فلان چیز میرسی! اینجاست که مخ آدمی دیگه رد میده و انگشت به دهن میمونید که یه نویسنده چجوری میتونه به این همه نکته توجه کرده باشه اونم نکاتی که بخش‌های حاشیه‌ای بازی هستن.

در کل پیشنهاد من اینه که اگه امکانش هست از شماره اول شروع کنید و بیاید جلو، اگرم امکانشو ندارید که همین شماره سوم که میادو بازی کنید و حالشو ببرید و بعدش حسرت شماره‌های قبلی که بازی نکردیدو بخورید. >:D<

Danganronpa
97581834778706663028.jpg

اول از همه بگم که اگه اون انیمه زباله‌ای که از شماره اول بازی اقتباس شده رو دیدید و فکر کردید که دانگانرونپا دانگانروپا که میگفتن همینه، باید بدونید که ری*دید و آبم قطعه...:D بالکل اون انیمه رو فراموش کنید... اگرم هنوز انیمه رو ندیدید که به شانس و بخت و اقبال خودتون درود و صلوات بفرستید.
دانگانرونپا بازی هست که هیچ مشابهی نداره و نمیشه گفت که مثلاً شبیه فلان عنوانه... همونطور که بچه‌ها تو همین تاپیک هم چندبار اشاره کردن داستان و روند بازی فوق‌العاده است و بعنوان یه طرفدار سبک به هیچ وجه نباید از دستش بدید.

خلاصه بخوام بگم داستان از جایی شروع میشه که شخصیت اصلی وارد Hope Peak Academy میشه، دبیرستانی مختص نوابغ... بعد از ورود به مدرسه شما اونجا به همراه 15 نفر دیگه برای ابدیت زندانی میشید... برای خروج فقط یک راه وجود داره و اونم اینکه یکی از 15 دانش‌اموزه دیگه رو بکشید! :D
بعد از کشته شدن یکی از دانش‌آموزها باقی افراد باید قاتل رو پیدا کنن و بفهمن که کی اینکارو کرده، اگه موفق نشن قاتل اصلی رو تشخیص بدن، تمام افراد محکوم به مرگ میشن و قاتل اصلی میتونه از مدرسه خارج بشه و به زندگی عادی برگرده... ولی اگه قاتل رو درست حدس بزنن، قاتل محکوم میشه و باقی افراد باید به زندگیشون تو مدرسه ادامه بدن تا یکنفر دیگه دست به کشتن یکی دیگه بزنه و ادامه ماجرا.

شماره دوم بازی‌ام همین پلات رو تو یه فضای دیگه داره و ادامه مستقیم شماره اول حساب میشه و باید حتماً بعد از شماره اول برید سراغش.
هر دو شماره بازی برای ویتا و PC در دسترس هست:
Danganronpa: Trigger Happy Havoc (شماره اول)
Danganronpa2: Goodbye Despair(شماره دوم)
شماره سومی هم که معرفی شده به نام Danganronpa V3 در اصل ربطی به دو شماره قبلی و ماجراهای Hope Peak Academy نداره و قراره داستان جدیدی رو روایت کنه، البته با همون استایل معروف و سری و حضور سلطان قلبها مونوکوما! >:D<

برای پایان داستانی که تو شماره یک شروع و تو شماره دو ادامه داشت باید انیمه‌ای که تابستون قراره پخش بشه رو ببینید.
تابستون دو تا انیمه از دانگانرونپا پخش میشه که یه توضیح کوچیک راجع بهشون بدم که گیج نشید.

DANGANRONPA 3: The End of Kibougamine Gakuen - Mirai-Hen
این انیمه پایان سه گانه Hope Peak Academy هست و دقیقاً ماجراهای بعد از شماره دوم بازی رو بازگو میکنه... برای پایان داستان باید حتماً برید سراغش.

DANGANRONPA 3: The End of Kibougamine Gakuen - Zetsubou-hen
انیمه دوم در واقع پیش‌درآمدی برای بازی دوم هست و ماجراهای قبل از شروع بازی دوم رو بازگو میکنه...
به هیچ وجه این انیمه رو قبل از انجام دادن شماره دوم بازی نبینید... درسته که پیش‌درآمد بازی هست ولی یکسری از مهمترین مسائل داستانی رو براتون اسپویل میکنه... حتماً بعد از تموم کردن شماره دوم برید سراغش.

Steins;Gate
07781536903935070486.jpg

معروف‌ترین ویژوال ناول ساخته شده توسط 5pb.. شاهکاری برای تمام فصول. :D
داستان در مورد پسری بنام «اُکابه رینتارو» هست که تو یه آزمایشگاه داغون و خونگی بوسیله چند تا از دوستاش موفق میشه دستگاهی بسازه که میتونه باهاش به گذشته SMS بفرسته و با اینکار گذشته رو تغییر بده.

یکی از بهترین داستان‌هایی که تاحالا در مورد سفر تو زمان و اینجور مسائل خوندید (البته نه در حد زیرو اسکیپ ولی بازم خیلی WTF روایت میشه)... توضیح خاصی لازم نیست براش بدم چون اندازه کافی خودش معروف هست... یه انیمه هم ازش ساخته شده که کاره خیلی عالی از آب در اومده ولی کماکان خیلی با بازی فاصله داره و تجربه بازی بسیار بهتر و کامل‌تر از انیمه است.
بازی برای ویتا و PC در دسترس‌‍ه.

Kara no Shoujo
20978079322660627972.jpg

داستان در مورد یه کارآگاه خصوصی بنام «ریجی» هست که خیلی تو کارش وارده... یکروز یکی از همکاریهای قدیمیش میاد سرغش تا برای بررسی یکسری قتل زنجیره‌ای دیوانه‌وار ازش کمک بگیره و ریجی تبدیل میشه به مسئول اصلی حل این پرونده.

داستان بازی عالیه... تم روانشناسانه و مذهبی بازی خیلی خوب از آب در اومده و روایت فوق‌العاده‌ای هم داره... حتماً باید تجربه‌اش کنید، سیستم بررسی صحنه قتل و پیدا کردن مدرک و بررسی اونهام خیلی خوب از آب دراومده و کاملاً احساس یه کارآگاه واقعی بهتون دست میده و اگه از راهنماهای اینترنتی استفاده نکنید یهو به خودتون میاید و میبینید که نیم ساعته دارید لا به لای مدارک و نوشته‌های مختلف دنبال سرنخ میگردید. :D
البته یادتون باشه که کارا نو شوجو به صورت کلی تو دسته Eroge قرار میگیره چون صحنه‌های خاک بر سری و بالای 18 ساله زیادی داره.

بازی دو تا شماره داره که شدیداً پیشنهاد میکنم هر دوتارو بازی کنید، هر کدوم از بازی‌ها داستان مستقلی داره ولی شخصیت اصلی تو هر دو بازی همون ریجی هست و یکی از یکی دیگه عالی‌تره... تنها مشکل بازی میتونه برای افرادی باشه که مزاج ضعیفی دارن... برای اینکه بعضی از صحنه‌های قتل جوری طراحی شده که هیچ‌وقت یادتون نمیره و ممکنه نتونید بازی رو ادامه بدید و تم کلی بازی هم خیلی افسرده و سرده.
هر دو شماره بازی فقط برای PC منتشر شده و براحتی میتونید برید سراغشون.

Saya no Uta – The Song of Saya
75003522020908439678.jpg

داستان در مورد پسری بنام «ساکی‌ساکا» است که تو رشته پزشکی تحصیل میکنه، یکروز در اثر یه تصادف ساکی‌ساکا لت و پار میشه و پدر و مادرش هم میمیرن... بعد از اینکه تو بیمارستان به هوش میاد متوجه میشه که دچار عارضه روانی بنام Agnosia شده.
این بیماری باعث میشه تا ساکی‌ساکا دنیا رو جور دیگه‌ای ببینه، اون جهان رو به شکل یه خرابه و Wasteland خیلی بزرگ میبینه و تمام آدم‌هارو به شکل هیولاهای وحشتناک... این مسئله بقدری بهش فشار روانی میاره که تصمیم میگیره خودشو بکشه اما با دختری بنام «سایا» روبرو میشه که تنها کسی هست که ساکی‌ساکا اونو به شکل یه آدم معمولی میبینه... این دختر کیه و جریان از چه قراره چیزی هست که شما باید با انجام بازی بهش پی ببرید. :D

Saya no Uta کاره خیلی معروفی هست و یکجورایی تو کامیونیتی بازی شبیه به جک شده... به طوری که میگن اصولاً آدم باید خیلی مریض باشه که بتونه این بازی رو انجام بده و ازش بعنوان Fu*kedUpترین بازی ساخته شده توسط انسان یاد میکنن (که واقعاً هم حرف حقی‌‍ه).
اگه مزاج و قلب ضعیف یا روحیه لطیفی دارید من جداً و به دور از هر گونه مسخره بازی پیشنهاد میکنم که هیچ‌وقت سراغ این بازی نرید، چون مطمئناً تا آخرین روز زندگیتون هانت‌تون میکنه... اینو بدونید که اگه لاوکرفت خدابیامرز زنده بود و تصمیم داشت یه ویژوال ناول بسازه، نتیجه اون چیزی نبود جز Saya no Uta.
ولی اگه تحمل این مسائل رو دارید، بدونید که با یه داستان فوق‌العاده جذاب و عالی روبرو هستید... بعد از تموم کردن بازی ممکنه که هیچ‌وقت از اون بعنوان یه تجربه لذتبخش یاد نکنید (که مطمئناً همینطوره و اصلاً مگه میشه از همچین داستانی لذتم برد) ولی بدون شک به یکی از بهترین و یونیک‌ترین تجربه‌های زندگیتون تبدیل میشه و میره اون گوشه تاریک قلبتون برای همیشه جا خشک میکنه. :D
بازی فقط برای پلتفرم PC منتشر شده.

-------------------------------------------------------------------

خب من دیگه خسته شدم و حس و حال نوشتنم پرید...! :D
هنوز خیلی بازی عالی و درجه یک برای معرفی مونده که سعی میکنم هر چند وقت یکبار بیام و یکی دوتا رو معرفی کنم... سایر برویچ ویژوال ناول بازم بیان و یه کمکی کنن (@Dante Never Cry @Cloud Strife @NoctisSasuke @Donger و سایر دوستان) و بازی‌های مورد علاقه خودشونو یه معرفی کوچیک کنن که من و سایر بروبچ باهاشون آشنا بشیم و بریم سراغشون... چون ماشالا انقدر بازی تو این سبکه که هر چقدرم بازی کنی بازم همیشه عقبی! :D

قصد داشتم یه نگاهی هم به آینده داشته باشیم و یکسری از مورد انتظارترین ویژوال ناول‌هایی که قراره 2016 و 2017 عرضه بشن رو یه معرفی بکنم که دیگه حسش پرید... حالا بعداً حسش اومد دوباره میام یه سری بلغوراتی انجام میدم. :D
 

Witch of Ashes

"Traveler Witch"
کاربر سایت
Jun 10, 2014
803
نام
فرزاد
مطمعنی؟ :D چون اینکه سایتش به زبان ژاپنیه و این حرفا به نظر نمیاد بخواد تمرکزش غرب باشه :D

بازم فکر نکنم برسرک باشه چون یه فونت خونی داره دلیل نمیشه :D

تازه برسرک هم میخواد انیمه فصل جدیدش پخش بشه اگه هم بازی هم انیمه بگیرن دیگه پُر رو میشن طرفدارا :D

کاشکی این انیمه رو نمیساختن :|:D cg که مال 20 سال پیشه زدن خفن ترین ارک رو هم حذف کردن :(

اصلا یه وضعیه (یعنی دی گری من در مقایسه با این وضعش عالیه:| :D) برو تریلر رو ببین خودت حالت بد میشه با دیدنش :D

در کل امیدوارم برسرک باشه :D
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
آریا ساما یدونه ای. دمت گرم. خیلی مقاله خفن و کاملی شد. البته الان دارم شروع میکنم به خوندن اما ندید مشخصه چیه:D خوندم تموم شد کامنت تکمیلی میدم:D

پ.ن: اینجا یادم رفته بود کلا:D
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
@AsaraymA
دمت گرم آریا مثل همیشه ترکوندی :D بین اینایی که معرفی کردی دوتای آخری برام جدید بودن و خصوصا اون Kara no Shoujo خیلی چشمم رو گرفت، علی الخصوص که ظاهرا گیم‌پلیش هم شبیه Ace Attorney ـه و Interaction داره توش :D (اون یکی مسئله‌ای که گفتی هم باز یه پوینت مثبت به حساب میومد البته :-":D)

الان وقت و حسش نیست ولی منم بعدا میام یه سری توضیحات در مورد F/SN و Katawa Shoujo میدم. شاید یکم از Ace Attorney هم گفتم البته نمیدونم اون دقیقا VN به حساب میاد یا نه :D ولی از همین الان بگم که من توضیحاتم بعید میدونم به خوبی آریا از آب در بیاد پس توقعتون روی پایین‌تر حالت ممکن بزارید :D
اتفاقا علی اسم این اسپایک چونسافت رو دیدم و یادم اومد یه چیزایی در موردش گفته بودی :D بسیار هم عالی :D حالا چجوری هست این بازی؟ :D
اومدم توضیح بدم که دیدم آریا زودتر زحمتش رو کشیده :D بخش مربوط به Zero Escape رو توی پست آریا بخون :D

من فقط جهت تاکید یه بار دیگه بگم که بدون شک 999 و کلا این سری Zero Escape یکی از بهترین داستان‌های رو بهت میگن که میتونی توی دنیای گیم پیدا کنی. بازی جوریه که هرچی Routeهای مختلف رو میری بیشتر به داستان پی میبری و بعد از یه مدت چیزایی رو کشف میکنی که مخت سوت میکشه. بازی بخشای پازل هم داره که خود من شدیدا باهاشون حال می‌کردم و خیلی خب جلوی تکراری شدن روند داستان و Overload شدنت با یه خروار Text رو میگیرن :D در کل 999 و سری ZE کلا از اون بازیاهاست که به نظر من هرکسی به داستان خوب علاقه داره به هیچ عنوان نباید از دستش بده وگرنه به قول معروف نصف عمرش بر فناست.
===
راستی نسخه دو Danganronpa رو هم دیروز شروع کردم :D اوایل بازی همه‌اش «(:|(:|(:|» بودم و اصلا باورم نمیشد این دنباله اون دانگانرونپای خفنیه که توی نسخه یک دیدم ولی خب خدا رو شکر بالاخره به قول آریا مونوکومای محبوب قلب‌ها پیداش شد و از اون حالت ملول یهویی به «>:)>:)>:)» تغییر حالت دادم :D

این رو توی اون یکی تاپیک هم گذاشتم ولی با مطلبی که آریا نوشته به نظرم الان بهترین موقعست که اینجا هم بزارمش :D

Free Web Hosting | Free File Hosting | Share Documents Online | Mp3 Songs Download

خداییش عجب آهنگیه‌ها هرچی گوش میدم خسته نمیشم ازش :D
 
آخرین ویرایش:

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
اگه برسرک باشه که عالیه... من همیشه فانتزی اینو داشتم که یه اکشن آرپی‌جی خفن از برسرک ساخته بشه که خب فکر نکنم هیچ‌وقت همچین اتفاقی بیفته... برای همین به یه همچین بازی‌ای هم راضی‌ام. :D
یه خوبی هم که داره اگه واقعاً برسرک باشه و کیفیت خوبی داشته باشه و نمرات خوبی هم بگیره و فروش خوبی هم داشته باشه (همش شد اما و اگر! :D) میشه یه نیمچه اُمیدی داشت که فانتزی من در مورد ساخته شدن یه اکشن آرپی‌جی از برسرک به حقیقت بپیونده... اُمیدوارم که اینطور باشه، انیمه جدیدش که فعلاً بد ر*یده تو حالمون.:(
@NoctisSasuke
مردک اون زباله که دارن به اسم انیمه میدن بیشتر شبیه به کابوسه برای طرفدارها... کجاش پر رو شدن داره آخه اون. :D

---------------------------------------

خب از اونجایی که همیشه بین حرف تا عمل آدم‌های گش*دی مثل من زیاده قرار بود چند روز پیش راجع به ویژوال ناول یکسری چیز میز بلغور کنم که حسش نبود و الان حسش اومده و از اونجایی که بعد از E3 کلی خبر برای بحث کردن میاد، بهترین موقعیت همین الانه. :D
البته از اونجایی که اینجا کلوب JRPG هست و ماشالا بروبرچ همه کمربند مشکی دارن، هرچی میخوام بگم رو احتمالاً خودتون بهتر از من میدونید. :D

37979006209043262138.jpg

ویژوال ناول همونجوری که از اسمش پیداست به بازی‌هایی اطلاق میشه که تمرکز اصلی اون رو داستان‌اش هست و همه‌چیز داستان‌‍ه... باقی مسائل مثل گیم‌پلی، یا اصلاً وجود ندارن یا اینکه خیلی ساده طراحی شدن... بازی کردن یه ویژوال ناول دقیقاً مثل خوندن رمان هست که عکس و ویدیو هم داره.
یکی از مهمترین بخش‌های ویژوال ناول، مسیرهای مختلف داستانی یا همون Route هست که بسته به انتخابهایی که بازیکن تو طول داستان انجام بده مسیر داستان و سرنوشت شخصیت‌هارو عوض میکنه... البته یه پرانتز باز کنم که این راه و مسیر لزوماً تو تمام بازیهای این سبک وجود نداره و برخی بازیها هستن (عناوین قدیمی‌تر) که فقط یک مسیر دارن و بازیکن هیچ دخالتی تو تعیین مسیر داستانی نداره.

عموماً نحوه تاثیر شما تو داستان با انتخاب یه دیالوگ خاص انجام میشه...برای مثال:
**Rin با شور و شعف به سمت شما میاد و باهاتون احوال پرسی میکنه...

واکنش شما:
1- پر شور و انرژی باهاش برخورد میکنید و ازش میخواید که تو مسیر برگشت به خونه همرامتون باشه.
2- خیلی سرد باهاش برخورد میکنید و جوابشو نمی‌دید.
3- بهش میگید "دختره هرزه، دیگه سمت من نیا".
4- با یک لگد جانانه ازش پذیرایی میکنید!

هر کدوم از این انتخابها رو مسیر داستانی میتونه تاثیر کوچیک یا خیلی بزرگی داشته باشه... این انتخابها میتونه به بله یا خیر، انجام دادن یه کاری یا انجام ندادنش و خیلی چیزهای دیگه بست داده بشه.

80676034791863267365.jpg

مسئله بعدی پایان‌های مختلف هست که یکجورایی مثل همون بازیهای ‌JRPGان... اصولاً بازیهای این سبک پایان خوب، پایان بد و پایان حقیقی دارن که حالا تعدادشون ممکنه کم و زیاد بشه... یه بازی ممکنه 5 تا Bad Ending داشته باشه و 2 تا Good Ending و یکدونه True Ending... یا برعکس ممکنه فقط یه Bad Ending داشته باشی و باقی پایانها Character Ending باشن و همشون تو دسته خوب قرار بگیرن (بیشتر تو Gagleها اینجور پایانهارو میبینید، جلوتر بیشتر توضیح میدم).
عکس زیر قشنگ منظورمو از مسیرهای متفاوت نشون میده (عکس از بازی ZeroEscape: Virtus Last Reward):

06262478009125348856.jpg

البته این عکس فقط یه بخش از مسیرهای بازی هست... برای اینکه چیزی اسپویل نشه عکس کاملشو نمیزارم.
بازی تشکیل شده از بیست تا پایان مختلف... یکسری Bad Ending و یکسری Character Ending و یکدونه هم True Ending داره.

خب حالا متوجه شدیم که ویژوال ناول به چه مدل بازی‌های میگن ... حالا بریم سراغ انواع بازی‌های این سبک و زیرمجموعه‌هاش.

تعریفی که بالا از سبک داشتیم، تعریف کلاسیکه سبکه... عناوین زیادی هستن که اومدن و بخش گیم‌پلی رو بیشتر بست دادن و سعی کردن که علاوه بر داستان یه گیم‌پلی‌ جذابتری هم ارائه بدن، مثل سری ZeroEscape که تلفیق ویژوال ناول و سبک ماجرایی هست، یا حتی Danganronpa و خیلی بازیهای دیگه... بعضی‌ وقتهام میکس‌های خرکی رو هم شاهد هستیم، مثلاً ویژوال ناول و کارت بازی، یا حتی ویژوال ناول و خونه‌سازی!

برای مثال میشه از Steins;Gate و Chaos;Head و Robotic;Notes و کلاً بازیهای ساخته شده توسط 5pb بعنوان عناوین کلاسیک نام برد... اینا بازیهایی هستن که تقریباً گیم‌پلی ندارن و تنها کاری که شما میکنید یکسری انتخاب و خوندن داستان هست، البته اینکار انقدر عالی انجام شده که لذتش وصف نشدنیه... (حالا که اسم 5bp اومد بگم که اینا یکجورایی همون راک‌استار سبک ویژوال ناول هستن و هرچی بازی دیدید که اسم اینا روشه و برای غرب اومده بدون لحظه‌ای درنگ بزنید تو گوشش.)
از سبکهای میکس شده هم همونطور که بالاترم گفتم میشه به Danganronpa و ZeroEscape اشاره کرد که در اصل ویژوال ناول هستن با المانهای ماجرایی و حل پازل که باعث میشه داستان جنایی معماییشون به بهترین شکل ممکن روایت بشه.
یکسری بازی دیگم هست که ویژوال ناول نیستن ولی روایت داستانشون شبیه به این مدل بازیهاست، مثل همین مایند زیرو که ماکان چند روز پیش بهش اشاره کرد که یه بازی RPG هست که روایت داستانی شبیه به ویژوال ناول داره... بازی‌های این مدلی تعدادشون خیلی زیاده و ما اصلاً باهاشون تو این مطلب کاری نداریم.

خب حالا بهتره یکمقدار راجع به چند تا دونه از اصطلاحات پرکاربرد توضیح بدم که از این بعد وقتی این کلمه‌هارو تو تاپیک بکار بردیم همه متوجه منظورمون بشن و راحتتر بتونیم باهم راجع بهشون صحبت کنیم...

Galge
یکی از زیرمجموعه‌های بسیار معروف و پرطرفدار ویژوال ناول بازی‌های Dating Simulator هستن... تو این بازیها نقش اصلی عموماً پسر جوانی هست که با یکسری دختر تو طول داستان برخورد میکنه و میتونه با اونها رابطه‌اش رو بهبود ببخشه و باهاشون دوست بشه و ادامه ماجرا و آخرشم یه ماچ و بوسه و تمام... تم و فوکوس اصلی این بازیها رمانس و اجتماعی هست و بسیار هم پرطرفدار هستن... برای مثال Amagami یکی از محبوبترین بازیهای این سبکه.
به این مدل بازیها میگن Galge... همین.
پس وقتی میگیم Galge منظورمون این مدل بازی‌هاست.

Eroge
Eroge همون ورژن بالای 18 سال و خاک برسری Galge است یکجورایی... یعنی شما شاهد یه داستان رمانس یا غیر رمانس هستی و تو طول این داستان با صحنه‌های خاک بر سری متعددی روبرو میشی! (بسته به انتخابهایی که داشتی و...)
البته Eroge گستره خیلی خیلی خیلی بیشتری نسبت به Galge داره و سالی 100 تا بازی تو این سبک تو ژاپن منتشر میشه و خیلی‌هاشون اصلاً رمانس نیستن و اون حالت عموماً خوش و خرم این بازیهارو ندارن، ممکنه داستان جنایی/معمایی داشته باشن یا هر چیزه دیگه‌ای... برای مثال Sagara Family و Starless جفتشون تو همین سبک دسته‌بندی میشن ولی یکی PuryPuryCandy و عشق و رمانس و هارم پارتی‌‌‍ه و یکی دیگه جزو Creepyترین داستان‌هایی که میتونید تو عمرتون بخونید.
(از اونجایی که تعداد Erogeها خیلی زیاده به همون نسبت بازی‌های چرت و پرت و مزخرف هم توشون به وفور پیدا میشه)
در کل راجع به این کلمه ما سعی میکنیم که تو این تاپیک زیاد صحبت نکنیم... برای اینکه در صورت بست دادنش احتمالاً مدیر کل میاد و به صورت دسته جمعی همه رو بن میکنه و تاپیکم هنوز نیومده به رحمت ایزدی میره. :D
پس خواهش میکنم که زیاد تو تاپیک بهش کاری نداشته باشید (مخصوصاً عناوینی که اروگه محض حساب میشن!!) و حالا که با کلیت داستان آشنا شدید، اگه خواستید میتونید با یه سرچ ساده تو نت فیهاخالدون قضیه رو برای خودتون در بیارید. :D

Otome Game
اُتومه گیم دقیقاً ورژن برعکس Galge است.... همون تعاریف و همون داستان فقط با یه فرق کوچولو... اینجا شخصیت اصلی دختره و سوژه‌های هدف پسر هستن.

خب حالا بریم سراغ معرفی چند تا از بازی‌های معروف برای ورود به این سبک:

Zero Escape
39494850892733340190.jpg

سری Zero Escape رو باید به سادگی جزو تاپ‌ترین بازیهای این سبک گذاشت و میشه گفت برای خیلی‌ها بهترین بازی عمرشون بوده...زیرو اسکیپ در اصل سه گانه است و بدون شک با فاصله بسیار، بهترین داستانیه که راجع به مسائل مرتبط به زمان و تایم‌لاین و اینا میتونید بخونید... (حداقل برای من که اینجوری بوده).
شماره اول به اسم 9Hours,9Persons,9Doors سال 2010 برای DS منتشر شد و حسابی ترکوند، یکی دوسال پیشم برای iOS اومد....اگه نه DS دارید نه اپل، خیلی راحت میتونید شماره اول رو با امولاتور رو PC بازی کنید و حالشو ببرید. :D
شماره دوم به اسم ZeroEscape: Virtus Last Reward سال 2012 برای ویتا و 3DS اومد و به هسته وجودی طرفدارها تجاوز کرد و نشون داد که یه داستان چقدر میتونه خفن باشه.
شماره سوم هم به اسم ZeroEscape: Zero Time Dilemma قراره 18 روز دیگه برای ویتا و 3DS منتشر بشه و نسخه PC هم 4-5 روز بعدش میاد.

برای اینکه چیزی اسپویل نشه توضیحی راجع به داستان نمیدم فقط اینکه هر کدوم از بازی‌ها در ادامه بازی قبلی هست ولی در عین حال کاملاً بعنوان یه بازی مستقل هم میشه حسابش کرد... یعنی اگه شماره اول رو بازی نکرده باشی و بری سراغ شماره دوم مشکلی برات پیش نمیاد و بعد از اتمام بازی احتمالاً تبدیل به یکی از بهترین تجربه‌های زندگیت میشه ولی به قولی You still missing the big picture و این حرفا!. :>:D
خارج از پلات فوق‌العاده و روند کاملاً غیرقابل پیشبینی و شخصیت‌های بیاد موندنی، بازی پره از این حرکات کوجیمایی.
هنوز با اینکه چند سال از عرضه هر دو شماره میگذره اعضای Community یه چیزهایی از تو بازی در میارن که آدمی مثل من که فکر میکرد خیلی دنبال قضیه بوده و همه چیرو متوجه شده شرم کنه و بره یه گوشه کنج عزلت بغل کنه. :D
مثلاً اگه اون آرم رو تو اون عکس برعکس کنی و رنگشو شبیه به آرم رو لباس فلانی کنی و بزاریش کنار فلان شکل به فلان چیز میرسی! اینجاست که مخ آدمی دیگه رد میده و انگشت به دهن میمونید که یه نویسنده چجوری میتونه به این همه نکته توجه کرده باشه اونم نکاتی که بخش‌های حاشیه‌ای بازی هستن.

در کل پیشنهاد من اینه که اگه امکانش هست از شماره اول شروع کنید و بیاید جلو، اگرم امکانشو ندارید که همین شماره سوم که میادو بازی کنید و حالشو ببرید و بعدش حسرت شماره‌های قبلی که بازی نکردیدو بخورید. >:D<

Danganronpa
97581834778706663028.jpg

اول از همه بگم که اگه اون انیمه زباله‌ای که از شماره اول بازی اقتباس شده رو دیدید و فکر کردید که دانگانرونپا دانگانروپا که میگفتن همینه، باید بدونید که ری*دید و آبم قطعه...:D بالکل اون انیمه رو فراموش کنید... اگرم هنوز انیمه رو ندیدید که به شانس و بخت و اقبال خودتون درود و صلوات بفرستید.
دانگانرونپا بازی هست که هیچ مشابهی نداره و نمیشه گفت که مثلاً شبیه فلان عنوانه... همونطور که بچه‌ها تو همین تاپیک هم چندبار اشاره کردن داستان و روند بازی فوق‌العاده است و بعنوان یه طرفدار سبک به هیچ وجه نباید از دستش بدید.

خلاصه بخوام بگم داستان از جایی شروع میشه که شخصیت اصلی وارد Hope Peak Academy میشه، دبیرستانی مختص نوابغ... بعد از ورود به مدرسه شما اونجا به همراه 15 نفر دیگه برای ابدیت زندانی میشید... برای خروج فقط یک راه وجود داره و اونم اینکه یکی از 15 دانش‌اموزه دیگه رو بکشید! :D
بعد از کشته شدن یکی از دانش‌آموزها باقی افراد باید قاتل رو پیدا کنن و بفهمن که کی اینکارو کرده، اگه موفق نشن قاتل اصلی رو تشخیص بدن، تمام افراد محکوم به مرگ میشن و قاتل اصلی میتونه از مدرسه خارج بشه و به زندگی عادی برگرده... ولی اگه قاتل رو درست حدس بزنن، قاتل محکوم میشه و باقی افراد باید به زندگیشون تو مدرسه ادامه بدن تا یکنفر دیگه دست به کشتن یکی دیگه بزنه و ادامه ماجرا.

شماره دوم بازی‌ام همین پلات رو تو یه فضای دیگه داره و ادامه مستقیم شماره اول حساب میشه و باید حتماً بعد از شماره اول برید سراغش.
هر دو شماره بازی برای ویتا و PC در دسترس هست:
Danganronpa: Trigger Happy Havoc (شماره اول)
Danganronpa2: Goodbye Despair(شماره دوم)
شماره سومی هم که معرفی شده به نام Danganronpa V3 در اصل ربطی به دو شماره قبلی و ماجراهای Hope Peak Academy نداره و قراره داستان جدیدی رو روایت کنه، البته با همون استایل معروف و سری و حضور سلطان قلبها مونوکوما! >:D<

برای پایان داستانی که تو شماره یک شروع و تو شماره دو ادامه داشت باید انیمه‌ای که تابستون قراره پخش بشه رو ببینید.
تابستون دو تا انیمه از دانگانرونپا پخش میشه که یه توضیح کوچیک راجع بهشون بدم که گیج نشید.

DANGANRONPA 3: The End of Kibougamine Gakuen - Mirai-Hen
این انیمه پایان سه گانه Hope Peak Academy هست و دقیقاً ماجراهای بعد از شماره دوم بازی رو بازگو میکنه... برای پایان داستان باید حتماً برید سراغش.

DANGANRONPA 3: The End of Kibougamine Gakuen - Zetsubou-hen
انیمه دوم در واقع پیش‌درآمدی برای بازی دوم هست و ماجراهای قبل از شروع بازی دوم رو بازگو میکنه...
به هیچ وجه این انیمه رو قبل از انجام دادن شماره دوم بازی نبینید... درسته که پیش‌درآمد بازی هست ولی یکسری از مهمترین مسائل داستانی رو براتون اسپویل میکنه... حتماً بعد از تموم کردن شماره دوم برید سراغش.

Steins;Gate
07781536903935070486.jpg

معروف‌ترین ویژوال ناول ساخته شده توسط 5pb.. شاهکاری برای تمام فصول. :D
داستان در مورد پسری بنام «اُکابه رینتارو» هست که تو یه آزمایشگاه داغون و خونگی بوسیله چند تا از دوستاش موفق میشه دستگاهی بسازه که میتونه باهاش به گذشته SMS بفرسته و با اینکار گذشته رو تغییر بده.

یکی از بهترین داستان‌هایی که تاحالا در مورد سفر تو زمان و اینجور مسائل خوندید (البته نه در حد زیرو اسکیپ ولی بازم خیلی WTF روایت میشه)... توضیح خاصی لازم نیست براش بدم چون اندازه کافی خودش معروف هست... یه انیمه هم ازش ساخته شده که کاره خیلی عالی از آب در اومده ولی کماکان خیلی با بازی فاصله داره و تجربه بازی بسیار بهتر و کامل‌تر از انیمه است.
بازی برای ویتا و PC در دسترس‌‍ه.

Kara no Shoujo
20978079322660627972.jpg

داستان در مورد یه کارآگاه خصوصی بنام «ریجی» هست که خیلی تو کارش وارده... یکروز یکی از همکاریهای قدیمیش میاد سرغش تا برای بررسی یکسری قتل زنجیره‌ای دیوانه‌وار ازش کمک بگیره و ریجی تبدیل میشه به مسئول اصلی حل این پرونده.

داستان بازی عالیه... تم روانشناسانه و مذهبی بازی خیلی خوب از آب در اومده و روایت فوق‌العاده‌ای هم داره... حتماً باید تجربه‌اش کنید، سیستم بررسی صحنه قتل و پیدا کردن مدرک و بررسی اونهام خیلی خوب از آب دراومده و کاملاً احساس یه کارآگاه واقعی بهتون دست میده و اگه از راهنماهای اینترنتی استفاده نکنید یهو به خودتون میاید و میبینید که نیم ساعته دارید لا به لای مدارک و نوشته‌های مختلف دنبال سرنخ میگردید. :D
البته یادتون باشه که کارا نو شوجو به صورت کلی تو دسته Eroge قرار میگیره چون صحنه‌های خاک بر سری و بالای 18 ساله زیادی داره.

بازی دو تا شماره داره که شدیداً پیشنهاد میکنم هر دوتارو بازی کنید، هر کدوم از بازی‌ها داستان مستقلی داره ولی شخصیت اصلی تو هر دو بازی همون ریجی هست و یکی از یکی دیگه عالی‌تره... تنها مشکل بازی میتونه برای افرادی باشه که مزاج ضعیفی دارن... برای اینکه بعضی از صحنه‌های قتل جوری طراحی شده که هیچ‌وقت یادتون نمیره و ممکنه نتونید بازی رو ادامه بدید و تم کلی بازی هم خیلی افسرده و سرده.
هر دو شماره بازی فقط برای PC منتشر شده و براحتی میتونید برید سراغشون.

Saya no Uta – The Song of Saya
75003522020908439678.jpg

داستان در مورد پسری بنام «ساکی‌ساکا» است که تو رشته پزشکی تحصیل میکنه، یکروز در اثر یه تصادف ساکی‌ساکا لت و پار میشه و پدر و مادرش هم میمیرن... بعد از اینکه تو بیمارستان به هوش میاد متوجه میشه که دچار عارضه روانی بنام Agnosia شده.
این بیماری باعث میشه تا ساکی‌ساکا دنیا رو جور دیگه‌ای ببینه، اون جهان رو به شکل یه خرابه و Wasteland خیلی بزرگ میبینه و تمام آدم‌هارو به شکل هیولاهای وحشتناک... این مسئله بقدری بهش فشار روانی میاره که تصمیم میگیره خودشو بکشه اما با دختری بنام «سایا» روبرو میشه که تنها کسی هست که ساکی‌ساکا اونو به شکل یه آدم معمولی میبینه... این دختر کیه و جریان از چه قراره چیزی هست که شما باید با انجام بازی بهش پی ببرید. :D

Saya no Uta کاره خیلی معروفی هست و یکجورایی تو کامیونیتی بازی شبیه به جک شده... به طوری که میگن اصولاً آدم باید خیلی مریض باشه که بتونه این بازی رو انجام بده و ازش بعنوان Fu*kedUpترین بازی ساخته شده توسط انسان یاد میکنن (که واقعاً هم حرف حقی‌‍ه).
اگه مزاج و قلب ضعیف یا روحیه لطیفی دارید من جداً و به دور از هر گونه مسخره بازی پیشنهاد میکنم که هیچ‌وقت سراغ این بازی نرید، چون مطمئناً تا آخرین روز زندگیتون هانت‌تون میکنه... اینو بدونید که اگه لاوکرفت خدابیامرز زنده بود و تصمیم داشت یه ویژوال ناول بسازه، نتیجه اون چیزی نبود جز Saya no Uta.
ولی اگه تحمل این مسائل رو دارید، بدونید که با یه داستان فوق‌العاده جذاب و عالی روبرو هستید... بعد از تموم کردن بازی ممکنه که هیچ‌وقت از اون بعنوان یه تجربه لذتبخش یاد نکنید (که مطمئناً همینطوره و اصلاً مگه میشه از همچین داستانی لذتم برد) ولی بدون شک به یکی از بهترین و یونیک‌ترین تجربه‌های زندگیتون تبدیل میشه و میره اون گوشه تاریک قلبتون برای همیشه جا خشک میکنه. :D
بازی فقط برای پلتفرم PC منتشر شده.

-------------------------------------------------------------------

خب من دیگه خسته شدم و حس و حال نوشتنم پرید...! :D
هنوز خیلی بازی عالی و درجه یک برای معرفی مونده که سعی میکنم هر چند وقت یکبار بیام و یکی دوتا رو معرفی کنم... سایر برویچ ویژوال ناول بازم بیان و یه کمکی کنن (@Dante Never Cry @Cloud Strife @NoctisSasuke @Donger و سایر دوستان) و بازی‌های مورد علاقه خودشونو یه معرفی کوچیک کنن که من و سایر بروبچ باهاشون آشنا بشیم و بریم سراغشون... چون ماشالا انقدر بازی تو این سبکه که هر چقدرم بازی کنی بازم همیشه عقبی! :D

قصد داشتم یه نگاهی هم به آینده داشته باشیم و یکسری از مورد انتظارترین ویژوال ناول‌هایی که قراره 2016 و 2017 عرضه بشن رو یه معرفی بکنم که دیگه حسش پرید... حالا بعداً حسش اومد دوباره میام یه سری بلغوراتی انجام میدم. :D

به من چه حالا انیمه مزخرفه :D من تاحالا سمت برسرک نرفتم برا همین فنش نیستم و میخوام یه چیز دیگه باشه :D

بعدشم تو کمتر از 1 سال یعنی اینا هم خبر ادامه مانگارو بدن هم انیمه جدید رو معرفی کنن هم براش بازی بدن؟ :| (تو دلم به همتون فحش دادم)
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
مثل اینکه سازنده سری بازیهای Danganronpa داره روی بازی معرفی نشده جدید برای Vita کار میکنه. ظاهرا توی استریم فامیتسو یه ورژن در حال ساخت بازی رو دادن سردبیر تحریریه فامیتسو بازی کنه و با این بازی سورپرایزش کردن :D چون بازی هنوز معرفی نشده نمیتونه طرف چیزی در موردش بگه ولی خب گفته که با کارای قبلی این سازنده تفاوت داره :D

Spike Chunsoft teases brand new PlayStation Vita title

خیلی دوست دارم ببینم بازی چیه و اینکه امیدوارم برای PC یا PS4 هم بیاد تا سر ما بی کلاه نمونه :D
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,033
نام
مازیار
فکر نکنم اون باشه

چون پارسال که رای گیری کردن تو ژاپن که ببینن ملت میخوان با چه بازی یا انیمه ای collaboration داشته باشن و برن سمتش برسرک تعداد رای هاش انقدر کم بود که اصلا تو نتایج نیاوردن :D

این نتیجه رای هاست:

تو زمینه بازی ها:

1- Touken Ranbu Online

2- Type-Moon

3- Fire Emblem

4- Neoromance

5 - Final Fantasy

6- Tales of

7- Kantai Collection

8- Atelier

9- Shin Megami Tensei

10- Persona

اینم انیمه ها:

1-Pretty Cure (یعنی عاشق ژاپنی هام با این انتخابشون :))

2- Fairy Tail

3- Tokyo Ghoul

4- Kingdom

5- Gin Tama
یعنی من عاشق این سلیقشونم ... کاملا با من مطابقت داره ...
یعنی یه jrpg خفن میشه از این فیری تیل در اورد (البته گیم پلی رو ترجیح میدم arpg باشه)و یکی از ارزوهایی که میخوام قبل از اینکه برم تو گور براورده بشه ... با حضرت ارزا بیفتم به جون دشمنان و تو ابدیت محو شم
فن سرویس بازی هم که تضمین شده است ...

کینگدوم هم که سرور ماست ... فقط نمیدونم چرا تو ایران هایپ و علاقه که هیچی ... اشنایی هم با این مانگا ندارن .. چرا واقعا ؟
 
آخرین ویرایش:

vayne solidor

کاربر سایت
Jan 12, 2007
1,966
نام
حسین
دوستان علی الحساب odin sphere را فراموش نکنید جمعه صبح خریدمش تا شب یکسره پاش بودم البته بازی را میشه یه عنوان اکشن خطاب کرد که المان های rpg توش هست خلاصه فوق العاده ست مخصوصا برای امثال من که نسخه اصلی را روی ps2 بازی نکرده بودم. بیخود ign 9.5 نداده بود
 

Donger

کاربر سایت
Apr 14, 2015
1,576
دوستان علی الحساب odin sphere را فراموش نکنید جمعه صبح خریدمش تا شب یکسره پاش بودم البته بازی را میشه یه عنوان اکشن خطاب کرد که المان های rpg توش هست خلاصه فوق العاده ست مخصوصا برای امثال من که نسخه اصلی را روی ps2 بازی نکرده بودم. بیخود ign 9.5 نداده بود

فیزیکیش رو گیر آوردی؟
 

vayne solidor

کاربر سایت
Jan 12, 2007
1,966
نام
حسین
فیزیکیش رو گیر آوردی؟
نه فیزیکیش فکر کنم نیومده نزدیک 4 گیگ بیشتر نبود حجمش دیجیتالی خریدم.
واقعا برای این مغازه دارا متاسفام که دو زار از این بازی های jrpg سر در نمیارن یادمه tales of zesteria را تموم کردم میخواستم بفروشم بردم پیش یکی از این مغازه ها نزدیک خونمون اریاشهر مردک اصلا نمیدونست این بازی چیه دو سه تا رفیقاشم صدا کرد همه به باکس بازی نگاه میکردن میگفتند این چیه اخرشم گفت نهایت 10 هزار تومن ازت بردارم گفتم بده من بابا .کلا اطلاعات فروشنده ها از jrpg در حد صفره.
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
خب بالاخره حسش اومد و در ادامه مطلب فوق‌العاده آریا منم میخوام یکم در مورد F/SN توضیح بدم :D البته سعی میکنم خیلی خلاصه باشه و زیاده‌گویی نکنم تا راحت بتونید بخونیدش :D

Fate/Stay Night
zhh9gbld9x52gcly4f1a.jpg

برعکس Danganronpa و Zero Escape که آریا توی مطلب قبلی معرفی کرد، Fate/Stay Night یک عنوان تماما VN حساب میشه. به این صورت که خارج از بعضی انتخابا دیگه هیچگونه Interaction ـی با بازی ندارید و فقط باید داستان رو دنبال کنید. داستان بعد از وقایع F/Z اتفاق میوفته و در مورد یک جنگ بین جادوگراست که برای رسیدن به یک جام مقدس با استفاده از جنگجوهایی از زمان‌های قدیم با همدیگه مبارزه می‌کنند. به جادوگرایی که در این مبارزه شرکت می‌کنند Masters و به این جنگجو‌های زمانی قدیم که توسط جام به این زمان حال آورده شدند تا در جنگ شرکت کنند، Servant میگن. کسی که بتونه نهایتا جام رو ببره میتونه یک آرزوش رو برآورده کنه، حالا هرچی هم که باشه. کلیتش همون داستان همیشگیه سری Fate ـه دیگه :D فقط چون اینبار داستان بعد از جریانات F/Z اتفاق میوفته، یه سری شخصیتا از اون انیمه توی بازی حضور دارن که دیدنشون برای هوادارای سری میتونه جالب باشه.

بازی (من میگم بازی ولی شما بخونید رمان، دیگه عادت کردم بگم بازی نمیشه کاریش کرد :D ) مثل باقی کارای این سبک چند Route مختلف داره ولی خب به این صورت نیست که بتونید از همون اول کار مسیری که می‌خواید رو انتخاب کنید. بازی به این صورت طراحی شده که تنها بعد از تموم کردن یکی از Route ها قابلیت رفتن و تجربه Route دیگه براتون باز میشه پس اگر می‌خواید کل داستان رو بفهمید باید دست کم سه بار اون رو تموم کنید. حتی داستانی که توی Route 2 یا 3 بازی دنبال می‌کنید جوری نوشته شده که به دانش شما از Route های قبلی احتیاج داره. مثلا یه سری موارد در مورد شخصیت سیبر یا شیرو هست که فقط توی Route اولی و Fate مشخص میشه ولی خب بعدا تصمیمایی که توی Route دوم و Unlimited Blade Works میگیرن با توجه به اون شناختی که ازشون توی Route های قبلی داشتید براتون طبیعی به نظر میان و معنی پیدا می‌کنند. بخاطر همینه که تا الان یه انیمه درست و حسابی از این Novel ندیدم. چون رسما نمیشه یه Route رو برداشت و ازش یه انیمه در آورد چون شخصیتا توی یک Route به تنهایی ناقص هستند. (البته این مورد در حد سری Zero Escape نیستا! ولی خب باز اینجا هم وجود داره)

نکته دیگه‌ای که به نظرم باید یه اشاره‌ای بهش داشته باشم تعداد بالای Bad Ending های بازیه. در مجموع F/SN چهل تا Bad End داره که توش به شیوه‌های متفاوت یه عالمه بلا سر شیرو در میاد :D البته این رو بگم که به نظرم دیدن این Bad End ها برای تمامی کسایی که می‌خوان این اثر رو تجربه کنند واجبه. بعضی وجهه‌های شخصیتا هست که فقط توی این بخشا دیده میشن و اگر می‌خواید شناخت کاملی از داستان و شخصیتا پیدا کنید باید حتما ببینیدشون. در ضمن بعد از هر بار مردن یه Taiga Dojo میبینید که به نظرم کاملا ارزش مردن رو داره :D

هممم.... در آخر جا داره اشاره‌ای داشته باشم به این مورد که این بازی هم در سبک Ero قرار میگیره و به قول آریا صحنه‌های خاک برسری توش هست :D البته این موارد تا آخرای بازی (یعنی ۱۵-۲۰ ساعت بعد از اینکه هر Route رو بازی کردید) خودش رو نشون نمیده ولی خب بازم هست دیگه :D

من خودم چون هوادار Fate هستم دیدن جریانات F/SN برام جالب بود ولی خب نمیدونم اگر کسی چیزی از سری Fate ندونه و قبلش F/Z رو ندیده باشه چقدر ممکن با این رمان ارتباط برقرار کنه و ازش خوشش بیاد. در هر صورت هوادارای Fate احتمالا باهاش حال می‌کنند.
 

AsaraymA

IchibaN
کاربر سایت
Apr 9, 2007
1,003
نام
آریا
@Dante Never Cry
ایول... عالی بود. :D
فقط یه نکته علی... میدونی که اول بازی Fate/stay night اومده و 2 سال بعدش Urobuchi Gen رمان‌های Fate/Zero رو نوشته.
یعنی به صورت کلی برای بازی کردن اصلاً نیازی به خوندن رمان‌های زیرو و دیدن انیمه‌اش نیست و بازی به صورت Stand Alone یه تجربه کامله. :D
بازی وقتی اومد در حدی ترکوند که عملاً به یه مگا فرنچایز تو ژاپن تبدیل شد و کلی چرت و پرت دیگه بعنوان پیش‌درآمد و ادامه داستان ازش اومده و هنوزم داره میاد (بازی، مانگا، لایت‌ناول و...)
فیت/زیرو هم یکی از همین مدیاهای فرعی بوده که از اونجایی که سلطان اوروبوچی نویسنده‌اش بود عملاً از خود داستان اصلی بهتر از آب در اومد. :D
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
@Dante Never Cry
ایول... عالی بود. :D
فقط یه نکته علی... میدونی که اول بازی Fate/stay night اومده و 2 سال بعدش Urobuchi Gen رمان‌های Fate/Zero رو نوشته.
یعنی به صورت کلی برای بازی کردن اصلاً نیازی به خوندن رمان‌های زیرو و دیدن انیمه‌اش نیست و بازی به صورت Stand Alone یه تجربه کامله. :D
بازی وقتی اومد در حدی ترکوند که عملاً به یه مگا فرنچایز تو ژاپن تبدیل شد و کلی چرت و پرت دیگه بعنوان پیش‌درآمد و ادامه داستان ازش اومده و هنوزم داره میاد (بازی، مانگا، لایت‌ناول و...)
فیت/زیرو هم یکی از همین مدیاهای فرعی بوده که از اونجایی که سلطان اوروبوچی نویسنده‌اش بود عملاً از خود داستان اصلی بهتر از آب در اومد. :D
درست میگی آریا :D من چون خودم اول F/Z رو دیدم و بعد رفتم سروقت F/SN برای همین خیلی وقتا این مسئله یادم میره :sweatsmile:

آها اینم می‌خواستم بگم توی پستم که فراموش کردم. اگه از بچه‌ها کسی بازی رو گرفت و برای پیدا کردن Route ها و گرفتن همه پایانای بد به کمک احتیاج داشت، توی همین تاپیک بهم بگه تا براش Flow Chart بازی رو به صورت یه فایل PDF قرار بدم :D
 

Hamed Vincent

کاربر سایت
Dec 15, 2007
1,391
نام
حــــــامــد
نامردا درسته من PS4 ندارم ولی خب پسرخاله هام که دارن ! اینقد فرط و فرط بازی تموم نکنید شمعدونیا برام دق میکنن! :D
حالا از این کارها بکنید منم تلافی شو توی off های استیم خالی میکنم و 40 تا بازی جدید به اکانت ادد میکنم! :expressionless:
@AsaraymA
مقاله ای که نوشتی عاااااالی بود! بده اشکان بکوبه سر در سایت!
فامیلت رو یادم رفته بود رفتم پروفایل اون یکی آریـــا @Dinosaur پیام دادم که یکی از معجزات قرن بوقوع پیوسته و تو به سمت jrpg گرایش پیدا کردی! :D بنده خدا هنگ کرده بود!
یکی از مهمترین بخش‌های ویژوال ناول، مسیرهای مختلف داستانی یا همون Route هست که بسته به انتخابهایی که بازیکن تو طول داستان انجام بده مسیر داستان و سرنوشت شخصیت‌هارو عوض میکنه... البته یه پرانتز باز کنم که این راه و مسیر لزوماً تو تمام بازیهای این سبک وجود نداره و برخی بازیها هستن (عناوین قدیمی‌تر) که فقط یک مسیر دارن و بازیکن هیچ دخالتی تو تعیین مسیر داستانی نداره.
یه بازی یونیک داره استیم به نام Huniepop .. مدتها بود کنجکاو بودم ک بدونم سبکش چیه! الان پی بردم.. میییییسی! :grin:

@Genesis
صرفاً جهت احترام ب حمید! :blush:
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر