View attachment 113152
خب Fire Emblem: Three Houses بعد 60 ساعت تموم شد! مسیر Golden Deers البته
گفتم کجا در موردش بنویسم... دیدم بخش نینتندو که مرده، بقیه بخش ها هم که مزاحمیم
یاد این جا افتادم...به صورت تکنیکی، بازی JRPG نیست و SRPG ـه ولی چون ژاپنی ها ساختن و یخورده انیمه ایه همین جا میذارمش
احتمال زیاد در مورد فایر امبلم بدونید ولی من یکم توضیح میدم، خیلی کوتاه
فایر امبلم یه بازی استراتژیک شطرنج ماننده که توش میگیرید مرحله اول یه سری راهزن شتک می کنید، مرحله آخر هم یه اژدها رو پایین می کشید... این مابین ـشه که عموما بی هر نسخه فرق می کنه
تجربه من با فایر امبلم به نسخه GBA و Awakening بر میگرده... که هیچ کدوم رو بیشتر از دو ساعت بازی نکردم چون کنسول شون رو نداشتم
ولی از همون مدت کوتاه میدونستم با استایل شطرنجی بازی میتونم حال کنم
Wargroove هم اول امسال ما رو گرم کرد که این هفته مستقیم بریم سراغ پرچمدار این سبک
بازی برام 9.5 از 10 ـه حقیقتا... نمره رو اول بدم بعد بحث کنیم چرا این قدر خوبه بازی
View attachment 113154
اول این که اگه FFTactics باز و اینایید با درجه سختی Hard و مود Classic بذارید که اصل بازی تو این حالته
درجه سختی بازی کلا بالانسه و اشتباه کنی له میشی تو مود نرمال هم، ولی چون Divine Pulse دارید و میتونید زمان رو عقب برگردونید، بذارید رو Hard که واقعا له شید و تو مصرف DP احتیاط به خرج بدید
خب وارد بازی شیم
داستان بازی واقعا محشره... انتظار نداشتم... توییست های خوب، دنیای پرجزئیات، کات سین های باحال(نه اندازه پرسونا باحال) حماسی، با کلی وقایع تاریک و تم های سیاسی مذهبی و...
بهتر از همه شخصیت هان، چه فرعی چه اصلی. اکثرا همشون یه تیپ مشخص اند و سریع می فهمی... مثلاً رافائل یه پسر گنده خوشحال شکموئه... ولی همین تیپ خیلی قشنگ وا میشه. برای همین موجودی مثل Lorenz هم تا آخر داستان آروم آروم دوست داشتنی میشه. بیشترش هم به خاطر Support Conversation هایی که بین هر شخصیت در جریانه، قشنگ ذهنیت هر کدوم رو وا می کنه و یه جورایی مثل Confidant ها عمل می کنه.
یه عامل دیگه هم این وسط دوبله خفن "انگلیسی" بازیه... با این که از همون معرفی بازی میخواستم ژاپنی برم بازی رو، هر چی به عرضه نزدیک شدیم فهمیدم چقدر تیم لوکالیزیشن بازی خفن عمل کردن و بعدا هم مقایسه کردم دیدم مخصوصا تو شخصیت های فرعی، صداهای انگلیسی خیلی بهتر بهشون میاد تا ژاپنی.
البته تم اروپایی بازی تو این زمینه بی تاثیر نیستش خدایی.
View attachment 113160View attachment 113161View attachment 113162
گیمیک این یکی فایر امبلمه اینه که شما این دفعه استاد یه آکادمی اید... چرا استاد آکادمی اید... چمیدونم مادر روحانی کلیسای مادر آکادمی بهت نظر داره و از این چیزا... طولانیه قصه اش...
بعد شما می تونید برخلاف روند گیم پلی استراتژیک همیشگی فایر امبلم، آخر هفته بزنی زیر همه چی بری تو آکادمی چرخیدن...
یه حس پرسونا مانند خوبی داره این بخش و خوبیش اینه خیلی هم پرسونا نیست... شما تو پرسونا نمی تونید با شاگردات چایی بخوری جوک بگی میتونی؟
(شاید بتونی، من پرسونا 4 رو بازی نکردم
ولی خب در هر صورت تو پرسونا شما همیشه شاگرده اید
)
کلا این حس استادی خوب به گیم پلی منتقل شده...باز جای کار داره البته آخر بازی که یکم همه چی داغ تر میشه شما هم همزمان متوجه می شید دیگه چیزی نمونه که به شاگداتون یاد بدید، در نتیجه فقط میرید جنگ و کمتر آخرای بازی خسته میشید
گفتیم آموزش... هز کدوم از دانش آموزای شما یه سری مهارت خاص داره... ولی لزومی نداره حتما طبق همون مهارت بهش آموزش بدید
این جاست که یه بخش عظیمی از فان بازی شروع میشه
View attachment 113153
خود مبارزه ها هم که همون فایر امبلم همیشگیه، فقط دیگه Weapon Triangle رو نداره... عوضش یه سری کلاس و مهارت اضافه شده و گُردان دارید و بیشتر شبیه جنگه و...
اصلش آهنگ مبارزه است... قشنگ سر یه سری از ماموریت ها لرزه به اندام میندازه این قدر خوبه
و این که دیگه سرتون رو درد نیارم، به شدت با بازی حال کردم و قطعا یه دور دیگه رو با Blue Lions میرم تا ببینم دیمیتری بدبخت چشه