Play4Fun_0
کاربر سایت
اطلاعاتی از granblu fantasy relink و tales of arise نیست؟ مخصوصا تاریخ انتشارشون
جالبیش اینه که گرانبلو برای ۲۰۱۹ هم برنامه ریزی شده بود ولی تا الان کوچکترین اطلاعاتی هم ازش بیرون نیومده. و این شکلی هایپ ماها هم فروکش کرده !اطلاعاتی از granblu fantasy relink و tales of arise نیست؟ مخصوصا تاریخ انتشارشون
آیا شما هم موقع بازی کردن FFXIII احساس خواب آلودگی شدید میکردید؟ 8 ساعت جلو رفتم و بازی همچنان خطی و کسل کننده اس. تازه انتظاراتم رو هم خیلی پایین آورده بودم ولی واقعاً انگیزه ای برای ادامه اش ندارم (منو باش که به بدبختی لینک های این بازی و ادامه هاش رو هم پیدا کردم). اگه بهتر میشه که هیچی وگرنه برم سراغ ادامه هاش و اینو فقط فیلم هاش رو از یوتیوب ببینم؟
پ.ن: کلیا JRPG دیگه هم دانلود کردم که هنوز فرصت نشده امتحانشون کنم، 5-6 تاشون هم جزو SMT ها هستن و هایپم براشون خیلی زیاده
================================================
این همه JRPG خوب معرفی شده ولی توی انجمن هیچ خبری نیست تازه دیشب این تریلر FFXIV Shadowbringers رو هم دیدم و هنوز توی کف موسیقیشم ولی حیف که امکان آنلاین زدنش برام موجود نیست
================================================
Final Fantasy Tactics: The War of the Lions با نسخه قدیمیش چه فرقی داره؟
یه دو ساعت دیگه ازش بازی کردم و تا چپتر 6 رسیدم و زدم خودش و ادامه هاش رو پاک کردم بلافاصله بعد از تموم کردن Zodiac Age هم اومده بودم سراغ شماره XIII و اونمتاسفانه سر و ته گیم پلی و لول دیزاینش همینه ! البته وقتی جادوی های بیشتر و قوی ترس میگیر ی و میری به کوکون که بازی کمی اوپن ورلد تر میشه بازی جذاب تر میشه !
..........
خودم به شخصه تازگیا ترجیح میدم فاصله رو با کامیونیتی ایرانی jpop ، jrpg , anime ، و غیره و ذلک مرتبط با ژاپن حفظ کنم!
خوب دیگه هیچی اگه بعد از بازی کردن یه tb مثل ۱۰ رفته بودی سراغش شاید تحملش میکردی ! ۱۲ بیشترین آزادی عمل و گزینه ها مثلا تو زمینه جادو و سلاح و غیره رو داره ! تعجب نمیکنم خورده باشه تو ذوقت !یه دو ساعت دیگه ازش بازی کردم و تا چپتر 6 رسیدم و زدم خودش و ادامه هاش رو پاک کردم بلافاصله بعد از تموم کردن Zodiac Age هم اومده بودم سراغ شماره XIII و اون
گیم پلیش خیلی خوب بود و از این حداقل انتظار یه گیم پلی بهتر داشتم. الان دارم Digital Devil Saga میزنم و این جذابیتش چند برابر XIII ـه. البته اول Dark Cloud 2 رو شروع کردم ولی از اونجایی که باید عکس بگیره فکر کنم باگ داشت و دیگه جلوتر نرفت. حالا شاید بعداً داستان XIII رو از یه جایی خوندم یا رفتم فیلم هاش رو دیدم.
پ.ن: XIII رو که پاک کردم یه 100 گیگ از فضای هاردم خالی شد
اتفاقاً اصلاً با ترن بیس بودنش مشکلی نداشتم (هر چند مثل شماره X هم ترن بیس نبود و مثل شماره های قبلی semi turn base حساب میشد). من با شماره X هم خیلی حال کردم چون هم داستان جذابی داشت و به قولی چالشی بود.خوب دیگه هیچی اگه بعد از بازی کردن یه tb مثل ۱۰ رفته بودی سراغش شاید تحملش میکردی ! ۱۲ بیشترین آزادی عمل و گزینه ها مثلا تو زمینه جادو و سلاح و غیره رو داره ! تعجب نمیکنم خورده باشه تو ذوقت !
بدترین بیماری که ۱۳ باهاش دسته و پنجه نرم میکرد نبود آزادی عمل بود ، گیم پلی اسیر سیستم کامند، و طراحی مراحل هم اسیر مراحل شدیدا خطی بود! حتی زحمت سندباکس کردن محیط بازی رو هم به خودشون نداده بودن و کل مساحتی که در اختیار گیمر بود کلا دو متر پهنا داشت!
اواخر بازی محدودیت ها و ضعف گیم پلی رو متوجه میشدی که سیستم کامند و اختیار نداشتن روی کنترل همراه ها چه زخمی به بازی زده ! مثلا دو تا شخصیت جونشون کم میشد ، یکی تا نصفه یکی تا آخر ! اونی که جونش تا آخر کم شده بود حتی اگه هیل میشد بازم تو حمله بعدی میمرد، ولی اونی که تانصفه بود زنده میموند ، ولی برنامه نویسی بدون اختیار دادن به گیمر خودش میره اونی که جونش کمتر هست رو هیل میکنه و تو حمله بعد جفتشون میمیرن ، و اوضاع وقتی قشنگ میرینه تو اعصابت که با مردن لیدر بازی تموم میشه ، ولی باز بازی میره همراه رو هیل میکنه! به همین مسخرگی! با این وجود با اینکه خودشون میدونن چه گندی زدن با این سیستم بسته به فکر اصلاحش نمی افتن ،به جاش میرن بازی رو جوری طراحی میکنن که هیچ سیستم پانیشمنتی نداره و به شکل مسخره ای میتونی همون مبارزه رو دوباره تکرار کنی ! برای فرار از این قضیه هم مجبوری کلا یک کامند هر سه تا شخصیت رو بزاری روی هیل ، و همین موضوع مبارزه رو وارد یه لوپ عذاب آور بدون هیچ پیشرفتی تو مبارزه میکرد ! هر چند بازم خود گیم پلی ،انمیشن ها ، جادو ،اکشن و اون سیستم weakness دشمن که زرد میشدن و میفرستادیشون هوا واقعا برام لذت بخش بود ، اما عیب وایراد زیاد داشت !
تو شخصیت پردازی هم کارکتر های مونث کاملا برتری داشتن به مذکر ها ، خصوصا شخصیت پردازی لایتنیک و فنگ عالی و کول و جذاب بود ! اما کسی یا چیزی تو بازی نبود که کاور کنه و نمایش بده این شخصیت پردازی رو مثل این میمونه که مسی و رونالدو رو بزاری تو تیم تشتک سازی ورامین و انتظار داشته باشی بدرخشن! واقعا هوپ و جان اسنو lol عذاب آور بودن ! از طرفی لایتنینگ هم زیادی شعار زده (فمینیست نمایشی) بود شخصیتش! اگه مثل یونا و لیدی ashe روش کار میکردن میتونست خیلی بهتر باشه ، نه اینکه فقط صداش رو ببره بالا و به مردان مشت بزنه! Lol
طراحی شخصیت هم که بهترین تو سری بود!
در کل من خودم از ۱۳ لذت بردم سه بارم تمومش کردم ، ولی پتانسیل بازی با تصمیمات فاجعه بار و سنبل کاری و فقط شش ماه زمان اختصاص دادن برای پورت بازی روی ۳۶۰ تباه کردن این پتانسیل رو!
جالبه همین الان اومدم بگم چرا از granblue خبری نشد ، دیدم توام پیگیری.اطلاعاتی از granblu fantasy relink و tales of arise نیست؟ مخصوصا تاریخ انتشارشون
اتفاقا میخواستم به سیستم لوت و گنجینه و آیتم های مخفی بازی که نه آپشن یه اصل اساسی برای بازی نقش آفرینی هست اشاره کنم که یادم رفت!نه
اتفاقاً اصلاً با ترن بیس بودنش مشکلی نداشتم (هر چند مثل شماره X هم ترن بیس نبود و مثل شماره های قبلی semi turn base حساب میشد). من با شماره X هم خیلی حال کردم چون هم داستان جذابی داشت و به قولی چالشی بود.
دقیقاً به خوب نکته ای اشاره کردی، نمیدونی چقدر اعصابم خورد میشد وقتی میدیدم که همین یه ذره محیطی که برای راه رفتن درست کردن رو با دیوار نامرئی محدودتر هم کردن بعدش هم تمام گیم پلی خلاصه شده بود توی اینکه دو قدم راه بری دو تا دشمن بکشی، دو قدم دیگه بری یه کات سین ببینی دوباره همین کارها رو تکرار کنی. نه یه میانبری، نه یه معمایی، نه یه چمیدونم صندوقچه مخفی ای، نه NPC و ... کل بازی رو میشد فقط با نگاه کردن به مینی مپ انجام داد. حتی لول آپ هم کاملاً خطی بود، دستت رو میزاشتی روی دکمه اکشن و خودش به نوبت قابلیت های جدید رو برات باز میکرد تا XP ـت تموم بشه. واقعاً هم راست میگی، بعد از شماره XII بازی کردن این عذاب آوره
اتفاقاً همینکه فقط کنترل لیدر رو به دست داشته باشی و اینکه مردن لیدر مساوی بود با تموم شدن بازی هم خیلی جالب بود، یعنی بعد از پرسونا 3 (که اونم به نظر خودم دلیل موجهی داشت و دلیلش این بود که بازیکن تا جای ممکن خودش رو جای شخصیت اصلی فرض کنه) دیگه ندیده بودم از این سیستم جایی استفاده کنن چون واقعاً یا باید امکان برنامه ریزی کردن برای یار های دیگه رو به بازیکن بدن (بازم مثل شماره 12) یا اینکه حداقل با مردن لیدر بازی رو تموم نکنن و روی یه نفر دیگه سوئیچ کنه وگرنه اصلاً نمیشه روی هوش مصنوعی توی همچین مواردی حساب باز کرد
فکر کنم من هنوز به فنگ نرسیده بودم ولی خداییش از هیچکدوم از شخصیت ها خوشم نیومده بود. بعضی وقت ها که توی فلش بک ها داستان احساسی میشد مخصوصاً در مورد sarah ِیه ذره جذب میشدم ولی بعدش یهو snow یه حرفی میزد که اصلاً مخم هنگ میکرد که این فازش چی بوده که این حرف رو زده
طراحی شخصیت فقط تیفا اصلاً نگاه من رو به زندگی عوض کرد
این که platinum دیگه روش کار نمی کنه واسه چند ماه پیشه، بعد از اون خبری نشده انگارجالبه همین الان اومدم بگم چرا از granblue خبری نشد ، دیدم توام پیگیری.
یک سرچی زدم مثل اینکه بازی تو مراحل نهائی ساخت هست، جوری که دیگه Platinum روش کار نمیکنه و فقط Cygames داره تمومش میکنه.
فکر کنم بتونن به 2019 برسونن.
درسته، بعد تمام شدن کار پلاتینیوم اوایل سرعت خوبی نداشت، بعدا مثل اینکه شروع به جذب نیرو کردن والان سرعت کارشون بهتر هست.این که platinum دیگه روش کار نمی کنه واسه چند ماه پیشه، بعد از اون خبری نشده انگار
از اونجا که فاینال ۷ تا قبل e3 میاد و اعلام کردن برای ساخت دنباله هاش هنوز برنامه ریزی نکردن ! میشه انتظار داشت فاینال ۱۶ e3 بعدی معرفی بشه؟؟؟؟
یعنی اگه e3 معرفی نشه ، باید برای همیشه پرونده فرانچایز رو ببندیم ! ته تهش اینه که فاینال ۶-۵-۴ رو ریمیک کنن یا مثلا ۱۰-۳ رو بسازن!
چند سال دیگه ، الان ۱۵ ساله فاینال شماره دار آفلاین جدیدی معرفی نشده!یا شاید این دفعه میخوان قبل از این که هیچ چیز نهایی نشده یه چیزی رو معرفی نکنن چند "سال" بعد توش بمونن.... نه؟
با توجه به ابعاد پروژه ریمیک 7 من خیلیییی بعید میدونم حالا حالا ها خبری بشه. اگر 16 رو معرفی کنن، 7 از لحاظ هایپ کاملا ممکنه زیر سایه 16 محو بشه، منطقی نیست. (به خصوص پارت دوم یا شایدم سوم که یه سال بعد قبلی میاد انگار)از اونجا که فاینال ۷ تا قبل e3 میاد و اعلام کردن برای ساخت دنباله هاش هنوز برنامه ریزی نکردن ! میشه انتظار داشت فاینال ۱۶ e3 بعدی معرفی بشه؟؟؟؟
یعنی اگه e3 معرفی نشه ، باید برای همیشه پرونده فرانچایز رو ببندیم ! ته تهش اینه که فاینال ۶-۵-۴ رو ریمیک کنن یا مثلا ۱۰-۳ رو بسازن!