طرفداران ژانر FPS

  • Thread starter Thread starter uriel
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
من فکر می‌کنم اولویت‌ها فرق دارن، برا همین یک بازی برا یه نفر می‌شه جزو بهترین بازی‌های عمرش، برا یه نفر دیگه (علی‌:D) می‌شه یکی‌ از ضعیف‌ترین بازی‌های شوتر. فارکرای ۲ از منظر گیمپلی محض چیز خاصی‌ برا ارائه نداره (مخصوصاً الان). اما داستان و اتمسفر واقعا فوق‌العاده‌ هستن، از بهترین‌های تاریخ گیمینگ به نظرم. گیمپلی هم دقیقا با محوریت همین دو عنصر ساخته شده، تو فارکرای دو قرار نیست گیمر از طبیعت آفریقا و کشتن دشمنان لذت ببره، بلکه هدفش اینه که عذاب بکشه و سعی‌ کنه که زنده بمونه. :D کل گیمپلی هم مبتنی‌ بر همین موضوع هست، حالا یه سری ایرادات تو طراحی گیمپلی داشتن که بازی رو حتی عذاب آوار تر از چیزی که باید میشد کردن، اما به طور کلی‌ هدف استودیو از فارکرای ۲ این نبود که گیمر چند بار بازیش کنه، هدف این بود که یک بار بازی کنه و تا آخر عمرش یادش بمونه. :D دقیقا مثل فیلمی مانند اینک آخرالزمان. :D
متأسفانه (خوشبختانه در نظر شما :D) این رویکرد تو شماره‌های بعدی عوض شد و تبدیل شد به همون از طبیعت لذت ببر و دشما رو بکش و از اونم لذت ببر. :D
یک نکته جانبی جالب هم اینکه سری FC از منظر فنی، مخصوصاً از نظر هوش مصنوعی جزو سطح بالاترین بازی‌های صنعت هستن. Design و هوش مصنوعی FC4 یه چیز تاریخی‌ بود اصلا. :D
گیم پلی بازیو دیگه خیلی سطحی گرفتی خدایی:D
حداقل چنتا ایده خوب آوورده بود.مثل آتش زدن که ذرهذره میسوخت.که کاملا رو گیم پلی بازی تاثیر میذاشت.من خودم فقط فست تراول های مسخره و نقشه مضخرف بازی که هی باید gps رو نگاه میکردی و استگاه های مسخره بازی بدم اومد.البته اینکه gps بازیو به صورت ریل تایم نگاه میکردیم یه حس جالبی داشت ولی اون اوایل جالب بود.:D
درمورد نسخه های بعدی که میگی برا کشتن و لذت بردن بود شاید برای نسخه 4 این حرفه شما درست باشه ولی برای 3 اصلا درست نیست انصافا:D
اونم وجود شخصیت محبوبی مثل واس هست:D
 
داشتم درباره‌ی AI استالکر سرچ می‌کردم که به این برخوردم. پیشنهاد می‌کنم بخونید حتما:Dیه مصاحبه‌ست با Mastermind هوش‌مصنوعی بازی که البته مال خیلی وقت پیشه:D
A-Life, Emergent AI and S.T.A.L.K.E.R.: An Interview with Dmitriy Iassenev | AiGameDev.com
Stalker به نظرم جز اون دسته از بازی هاست که دیگه نمونش رو نمیتونیم ببینیم و با اینکه سالیان زیادی ازش گذشته هنوزم اون جذابیت اولیه رو داره و متاسفانه براش ادامه ای ساخته نشد.
خیلی خوب تونسته بود بار RPG هم به بازی تزریق کنه و باعث شده بود حس Survival بازی هم بالا بره
یکی از نقاط قوتش هم فضاسازی و اتمسفر بازی بود که خیلی گیمر رو تحت تاثیر قرار می داد ، اصلا این استودیو های اروپای شرقی تو این زمینه استادن.
این مقاله هم خیلی جالب بود اینکه تو اون سال همچین AI خلق کردن.
 
حالا كه بحث Farcry هست ، من هم نظرمو در مورد بازي بيان كنم.
من همه Farcry ها رو به جز Primal بازي كردم ، با اينكه بازي خوب و خوش ساختيه ولي نميدونم چرا نميتونم باهاش ارتباط برقرار كنم
ولي با اين حال به نظرم نسخه 1 و 3 بهترينشون هست.
نسخه 4 هم به نظرم همون نسخه 3 بود فقط كاراكتر ها و لوكيشن بازي عوض شده بود ولي به هيچ عنوان آنتاگونيست بازي با شماره قبلش يعني Vaas قابل قياس نبود.
در واقع شماره 4 به دلیل عرضه تقریبا نزدیک به شماره 3 ضربه خورد ، نه تنها Farcry هر بازی دیگه هم طی عرضه سالیانه به این مشکل برخورد می کنه نمونش AC ها و یا CODها که شدن تکرار مکررات.
جا داره اينجا از Rage هم ياد كنيم با اينكه مشكلات فني زيادي تو بخش گرافيك داشت ولي جز بازي هايي بود كه شديدا ازش لذت بردم و هنوز هم منتظرم شماره بعدش ساخته بشه.
هنوز موزيك ابتداي بازي تو ذهنمه.
 
حالا که بحث هوش‌مصنوعی شد، بنظرتون بهترین‌ هوش‌مصنوعی رو تو ژانر FPS چه بازی‌هایی دارند؟:D
-----------
جدیدا کلا خیلی به بحث هوش‌مصنوعی تو گیمینگ علاقه‌مند شدم و به نظرم حالا نه فقط توی FPS، توی اکثر ژانرها اون توجهی که باید و شاید بهش نمیشه. کاشکی این نسل به جای این همه بحث درباره‌ی رزولوشن و ترافلاپس و تکسچر و ... یکمی بیش‌تر بهش توجه میشد. همینکه هوش‌مصنوعی F.E.A.R و یا همین S.T.A.L.K.E.R بعد این همه سال مثال زده میشن به نظرم نشون میده که پیشرفت هوش‌مصنوعی اصلا اونطوری که باید توی بازی‌ها سریع نیست.
 
  • Like
Reactions: uriel and amir code
حالا که بحث هوش‌مصنوعی شد، بنظرتون بهترین‌ هوش‌مصنوعی رو تو ژانر FPS چه بازی‌هایی دارند؟:D
-----------
جدیدا کلا خیلی به بحث هوش‌مصنوعی تو گیمینگ علاقه‌مند شدم و به نظرم حالا نه فقط توی FPS، توی اکثر ژانرها اون توجهی که باید و شاید بهش نمیشه. کاشکی این نسل به جای این همه بحث درباره‌ی رزولوشن و ترافلاپس و تکسچر و ... یکمی بیش‌تر بهش توجه میشد. همینکه هوش‌مصنوعی F.E.A.R و یا همین S.T.A.L.K.E.R بعد این همه سال مثال زده میشن به نظرم نشون میده که پیشرفت هوش‌مصنوعی اصلا اونطوری که باید توی بازی‌ها سریع نیست.
هوش مصنوعی killzone 2 هم واقعا عالی بود.مخصوصا دورزدناشون خیلی هوشمندانه طراحی شده بود.
 
حالا که بحث هوش‌مصنوعی شد، بنظرتون بهترین‌ هوش‌مصنوعی رو تو ژانر FPS چه بازی‌هایی دارند؟:D
-----------
جدیدا کلا خیلی به بحث هوش‌مصنوعی تو گیمینگ علاقه‌مند شدم و به نظرم حالا نه فقط توی FPS، توی اکثر ژانرها اون توجهی که باید و شاید بهش نمیشه. کاشکی این نسل به جای این همه بحث درباره‌ی رزولوشن و ترافلاپس و تکسچر و ...سرممی بیش‌تر بهش توجه میشد. همینکه هوش‌مصنوعی F.E.A.R و یا همین S.T.A.L.K.E.R بعد این همه سال مثال زده میشن به نظرم نشون میده که پیشرفت هوش‌مصنوعی اصلا اونطوری که باید توی بازی‌ها سریع نیست.
کاملا درسته، یادمه ابتدای نسل جدید به خودم میگفتم که این نسل نبرد بین بهترین هوش مصنوعی هاست، ولی ظاهرا اشتباه کرده بودم :D .
بهترین AI توی ژانر شوتر که بدون لحظه ای فکر متعلق به F.E.A.R 1 هست. نمیدونم چجوری یه همچین چیزی رو ۱۲ سال پیش ساختن که هنوزم نمیتونه کسی مثلش بسازه.
بعد از fear از دید من RAGE بهترین هوش مصنوعی رو داشته. حرکات دشمن ها بعضی وقتا هوش از سرم میبرد، عای الخصوص زمانی که میزاریش کنار اون انیمیشن های عالی دشمنها.
بعد از اون هم همین stalker رو میشه جایگاه سوم در نظر گرفت.
 
حالا كه بحث Farcry هست ، من هم نظرمو در مورد بازي بيان كنم.
من همه Farcry ها رو به جز Primal بازي كردم ، با اينكه بازي خوب و خوش ساختيه ولي نميدونم چرا نميتونم باهاش ارتباط برقرار كنم
ولي با اين حال به نظرم نسخه 1 و 3 بهترينشون هست.
نسخه 4 هم به نظرم همون نسخه 3 بود فقط كاراكتر ها و لوكيشن بازي عوض شده بود ولي به هيچ عنوان آنتاگونيست بازي با شماره قبلش يعني Vaas قابل قياس نبود.
در واقع شماره 4 به دلیل عرضه تقریبا نزدیک به شماره 3 ضربه خورد ، نه تنها Farcry هر بازی دیگه هم طی عرضه سالیانه به این مشکل برخورد می کنه نمونش AC ها و یا CODها که شدن تکرار مکررات.
جا داره اينجا از Rage هم ياد كنيم با اينكه مشكلات فني زيادي تو بخش گرافيك داشت ولي جز بازي هايي بود كه شديدا ازش لذت بردم و هنوز هم منتظرم شماره بعدش ساخته بشه.
هنوز موزيك ابتداي بازي تو ذهنمه.
راجب RAGE بیشتر صحبت خواهم کرد، مشکلات
تکنیکی رو میزاریم‌کنار و‌منصفانه نقدش میکنیم. همینطور باقی شوترهای ۲۰۱۱. سال واقعا خوبی بود اون سال، و باید راجبش خیلی بیشتر صحبت بشه چون اون‌سال هم‌مثل ۲۰۰۷ سال شوترهای عالی و بزذگ‌بود.
 
10 شوتر اول شخص برتر تاریخ از نگاه cheatsheet

The 10 Best First-Person Shooters of All Time

بر خلاف تصورم هاف لایف 2 تو هیچ کدوم از لیست ها اول نیست.
مثلا میخوان متفاوت باشن:D. وگرنه کیه که ندونه هاف لایف جایگاهش کجاس:).
دوستا سال 2011 یه سری شوتر اومد که هر کدوم واقعا فوق العاده بودن توی چیزی که میخواستن باشن. حرف RAGE شد و حیفم اومد که راجبش صحبت نشه. به نظرم دوتا مشکل اصلی و اساسی باعث شد که این بازی نتونه به جایی که میخواد برسه. و هر دوی این مشکلات رو میشه منشا اش رو یه چیزی دونست، بلندپروازی و زیادی جدی گرفتن بازی. تکنولوژی megatexture که اساسا مال نسل پیش نبود واقعا، یه چیزی بود که حتی با قدرت کنسول های الانم خیلی compatibility نداره چه برسه به نسل قیل. اونم بازی ای با وسعت RAGE . و دومین مشکل هم بر میگرده به تلفیق المان های مدرن و الداسکول با هم. یعنی بازی میخواست روایت داستانی و روند مدرن شوترهای امروزی رو همراه با گانینگ و شوتر بازی های الد اسکول داشته باشه که متاسفانه نتونست به خوبی تلفیقشون کنه. وگرنه گیم پلی بازی و عناصر مختلف و متفاوتش انصافا جزو بهترین ها بود. شوتر بازی که از دید من بهترینه کلا، اینقدر تنوع و کارکرد سلاح ها زیاد و متنوع و فوق العاده دراومده بود که من نمونش رو ندیدم ، و وقتی اونو همراه میکنی با هوش مصنوعی عالی و چلنجی که بازیباز توی نبردها میگیره یه چیز واقعا یونیکی از آب درمیاد. هر قبیله یه کارکرد و شیوه داشت برای مبارزه، هر کدوم استایل جنگیدن و تله گذاری های خودشون رو داشتن، یه قبیله هایی مثل gearhead و schorcher متمدن تر و در نتیجه ادوات و آرسنال های بهتری دارن، یه نیرو مثل authority ها کاملا نیروی نظامی هستن و اگه دقت کنید حتی فرم گرفتن اسلحه دستشون هم با بقیه متفاوته و قشنگ معلومه کماندو و تعلیم دیده ان، ضمن اینکه پیشرفته ترین ادوات رو در اختیار دارن. قبایل دیگه مثل ghost ها بدوی تر و در نهایت mutant ها که فقط متکی بر سرعت و قدرت بالای جسمانیشون هستن. اینهمه تنوع مبارزه با رویکرد AI متفاوت واقعا شاهکاری بود که من ندیده بودم واقعا. ضمن اینکه بازی driving و race های فوق العاده فان و باحالی داشت که هرازگاهی که از روند مبارزه و جنگ خسته میشدی میتونستی سوییچ کنی و چندتا race برداری و خستگی در کنی. مینی گیم های بازی مثل کارت بازی و.... تماما به مفرح شدن تجربه گیم پلی کمک میکرد ، و این مینی گیم ها بعضی هاشون بین دوتا لوکیشن اصلی بازی ( eastern wastland و western wastland ) مشترک و بعضی ها هم متفاوت بودن که تنوع رو بالا میبرد و مانع یکنواختی میشد. حتی آرت دیزاین بازی بین دو منطقه متفاوت بود و یکی تم گرم و پر جنب و جوشتر و دیگری تم تاریک تر و ترسناکتری داشت. در کل واقعا میشه راجبش خیلی صحبت کرد و من فقط امیدوارم پروژه بعدی id software نسخه 2 این بازی باشه.
 
جا داره یادی بکنیم از سلطان شوتره سوم شخص یعنی gears of war:D
کلا یدونه شوتره سوم شخص داریم که اونم گیرزه:D
بچه ها خورده نگیرید یوقت کلا یدونه سوم شخصه آس داریم دیگه:D
بهترین قسمت برای من قسمت اول بود.سوای اینکه بازی کاملا دارک بود(من عاشق بازیهای دارک هستم)از تمام قسمتها هم سخت تر بود.به خصوص غول اخر درجه insane بازی که واقعا سخت بود.
یادش بخیر درجه سختی بازی اینجوری بود.
Easy
Hardcore
Insane
:D
 
من هیچوقت سال 2007 رو فراموش نمیکنم.بهشت شوتر بازها بود.به نظر من تکرار نشدنیه 2007.
یکی از آرزوهام قبل مردن این هست که یه سازنده پیدا شه و یه شوتر به بازار عرضه کنه که تمام وقتشو روی بخش تک نفره بازی گذاشته باشه.یه شوتر با تم تاریک و داستان غنی.:x
مدتهاست یه شوتر ناب بازی نکردم.درسته تایتان فال و.... عالی بودن و منم فوق العاده ازشون لذت بردم ولی اون المانهایی که باعث بشن منو سیراب کنن رو نداشتن.من یه بازی میخوام مثل کیلزون 2.:((
به دور از راه رفتن روی دیوار یا ربات بازی.بازی باشه که اتمسفر سنگینی داشته باشه و خیلی سریع نباشه.
پ.ن:پیرو صحبت دوستان در مورد بهترین نسخه فارکرای برای من هم با اختلاف نسخه 2 بهترین در این سری بوده.
پ.ن2:امیدوارم کرایتک هرچه سریعتر یه کرایسیس معرفی کنه.به شدت دلتنگشم.:((
پ.ن3:EA یه مدال افتخار جدید معرفی کنه که تمرکزش روی بخش داستانی باشه:((
ودر آخر مهمترین آرزوم ساخت یه کیلزون مثل کیلزون 2 توسط گریلا.:((
 
آخرین ویرایش:
من هیچوقت سال 2007 رو فراموش نمیکنم.بهشت شوتر بازها بود.به نظر من تکرار نشدنیه 2007.
یکی از آرزوهام قبل مردن این هست که یه سازنده پیدا شه و یه شوتر به بازار عرضه کنه که تمام وقتشو روی بخش تک نفره بازی گذاشته باشه.یه شوتر با تم تاریک و داستان غنی.:x
مدتهاست یه شوتر ناب بازی نکردم.درسته تایتان فال و.... عالی بودن و منم فوق العاده ازشون لذت بردم ولی اون المانهایی که باعث بشن منو سیراب کنن رو نداشتن.من یه بازی میخوام مثل کیلزون 2.:((
به دور از راه رفتن روی دیوار یا ربات بازی.بازی باشه که اتمسفر سنگینی داشته باشه و خیلی سریع نباشه.
پ.ن:پیرو صحبت دوستان در مورد بهترین نسخه فارکرای برای من هم با اختلاف نسخه 2 بهترین در این سری بوده.
پ.ن2:امیدوارم کرایتک هرچه سریعتر یه کرایسیس معرفی کنه.به شدت دلتنگشم.:((
پ.ن3:EA یه مدال افتخار جدید معرفی کنه که تمرکزش روی بخش داستانی باشه:((
ودر آخر مهمترین آرزوم ساخت یه کیلزون مثل کیلزون 2 توسط گریلا.:((
Metro Last Light :دی
سری مترو به نظرم جزو آندرریدت‌ترین شوتر‌های نسل قبل بودن، جای خاصی‌ هم ندیدم ازشون اونطوری یاد بشه. خیلی‌ منتظر نسخه بعدی هستم. :دی
 
Metro Last Light :D
سری مترو به نظرم جزو آندرریدت‌ترین شوتر‌های نسل قبل بودن، جای خاصی‌ هم ندیدم ازشون اونطوری یاد بشه. خیلی‌ منتظر نسخه بعدی هستم. :D
ای وای بر من.مترو رو یادم رفت بگم.:D
متروها جز اون دسته از شوترهایی هستن که منو سیراب میکنن.تمام خصوصیاتی که از یه شوتر میخوام رو دارن.کلا فضاسازی که این اوکراینی ها انجام میدن رو کمتر سازنده ای میتونه انجام بده.آدمو غرق در بازیهاشون میکنن.عاشق اون ته لهجشونم وقتی انگلیسی صحبت میکن.:D
منم به شدت منتظر معرفی نسخه بعدیشون هستم.
خیلی خیلی دوس داشتم یه استالکر دیگه هم ببینم ولی این آرزو رو احتمالا به گور خواهم برد..:(
راستی تا یادم نرفته.علی جان دمت گرم بابات ایجاد همچین تاپیکی من تا امروز ندیده بودمش وجودش ضروری بود.
اینقدر به این سبک علاقه دارم که اگه تا خود صبح هم بحث کنید من پایه صحبتهاتون میشینم.:x
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or