amir code
کاربر سایت
گیم پلی بازیو دیگه خیلی سطحی گرفتی خداییمن فکر میکنم اولویتها فرق دارن، برا همین یک بازی برا یه نفر میشه جزو بهترین بازیهای عمرش، برا یه نفر دیگه (علی) میشه یکی از ضعیفترین بازیهای شوتر. فارکرای ۲ از منظر گیمپلی محض چیز خاصی برا ارائه نداره (مخصوصاً الان). اما داستان و اتمسفر واقعا فوقالعاده هستن، از بهترینهای تاریخ گیمینگ به نظرم. گیمپلی هم دقیقا با محوریت همین دو عنصر ساخته شده، تو فارکرای دو قرار نیست گیمر از طبیعت آفریقا و کشتن دشمنان لذت ببره، بلکه هدفش اینه که عذاب بکشه و سعی کنه که زنده بمونه. کل گیمپلی هم مبتنی بر همین موضوع هست، حالا یه سری ایرادات تو طراحی گیمپلی داشتن که بازی رو حتی عذاب آوار تر از چیزی که باید میشد کردن، اما به طور کلی هدف استودیو از فارکرای ۲ این نبود که گیمر چند بار بازیش کنه، هدف این بود که یک بار بازی کنه و تا آخر عمرش یادش بمونه. دقیقا مثل فیلمی مانند اینک آخرالزمان.
متأسفانه (خوشبختانه در نظر شما ) این رویکرد تو شمارههای بعدی عوض شد و تبدیل شد به همون از طبیعت لذت ببر و دشما رو بکش و از اونم لذت ببر.
یک نکته جانبی جالب هم اینکه سری FC از منظر فنی، مخصوصاً از نظر هوش مصنوعی جزو سطح بالاترین بازیهای صنعت هستن. Design و هوش مصنوعی FC4 یه چیز تاریخی بود اصلا.
حداقل چنتا ایده خوب آوورده بود.مثل آتش زدن که ذرهذره میسوخت.که کاملا رو گیم پلی بازی تاثیر میذاشت.من خودم فقط فست تراول های مسخره و نقشه مضخرف بازی که هی باید gps رو نگاه میکردی و استگاه های مسخره بازی بدم اومد.البته اینکه gps بازیو به صورت ریل تایم نگاه میکردیم یه حس جالبی داشت ولی اون اوایل جالب بود.
درمورد نسخه های بعدی که میگی برا کشتن و لذت بردن بود شاید برای نسخه 4 این حرفه شما درست باشه ولی برای 3 اصلا درست نیست انصافا
اونم وجود شخصیت محبوبی مثل واس هست