طرفداران ژانر FPS

  • Thread starter Thread starter uriel
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
این بازی forgive me father رو من نسخه 1 رو بازی کردم و فوق العاده زیباس. 2 رو هنوز فرصت نکردم، حتما بازیش خواهم کرد. دقیقا این لیست هم میشه گفت هرچیزی که بخواین داخلش هست و عناوین خیلی خوبی داخلشه. حتما بازیشون کنید
 
خب بعد از بازی کردن undying احساس میکنم باید یه تجدید نظری توی بهترین عناوین این ژانر توی سال 2001 بکنم و شاید اصلا بزنه به سرم و دوباره برم سراغشون مثل همین undying :D . اون سال بازی های واقعا کم نظیری اومد توی این ژانر مثل:
alien vs predator 2
return to castle folfenstein
serious sam
red faction
halo combat evolve
و عناوین دیگه ای که شاید الان حضور ذهن ندارم که اسمشون رو بگم. منتها این عناوین بالا رو همگیشون رو تجربه کردم. جالب اینجاس که از سری halo فقط همین نسخه رو بازی گردم من و با وجودی که ساب ژانر sci fi رو خیلی دوست دارم ولی نتونستم با این بازی ارتباط چندانی بگیرم. همین چند ماه پیش هم مجدد رفتم سراغش ولی بازم متاسفانه همون شرایط حاصل شد و فهمیدم که این بازی علی رغم تمام زیبایی هاش برای من نیست و ساخته نشده:D.
منتها توی این عناوین خب wolfenstein و alien واقعا فوق العاده بودن برام و شاید با یکمی اختلاف ولف رو ترجیح میدادم، منتها الان نظرم کاملا تغیییر کرده برای بهترین بازی این ژانر هم برای این سال و هم برای سال بعدش حتی :D میتونم به جرات بگم همین undying هست.
نه فقط به خاطر ژانرش که خب ژانر وحشت هست و مورد علاقه ترین ژانر هست برای من، بلکه توی مبحث گیم دیزاین واقعا یه جورایی منو حتی یاد half life میندازه. بازی هر لحظه یه چیز خاصی رو برات رو میکنه، ابدا به تکرار نمیفته. همه چیز دقیقا مهندسی شده هست و قدرت های black magic پاتریک صرفا یه ارسنال و ابزاری برای قلع و قمع نیستن بلکه مکانیزم های بازی مثل معماها و پلتفرمینگ بر مبنای اون ها طراحی شدن و این موضوع قابلیت های پاتریک رو کاملا در خدمت گیم پلی و طراحی بازی قرار داده. تمام این هارو بزارید کنار این موضوع که بازی اساسا یک اثر کاملا Gothic Horror هست، یعنی فقط تم وحشت و تون بقا نداره، کلا ساختار بازی بر مبنای وحشت و بقا طراحی شده ولی در عین حال یک اثر کاملا شوتر هم محسوب میشه که اتفاقا شوتر سنگین و حرفه ای هم هست در نوع خودش. یعنی صرفا شبیه mindless shooter هایی مثل پینکیلر و سریوس سام و حتی دو نسخه اخیر دووم هم نیست، بلکه کاملا حرفه ای طراحی شده و تک تک تیرهای تفنگات و قدرت های تهاجمی magic ها به اینونتوری و مانات بستگی داره و در عینه اینکه بازی سخاوتمندانه برات تامینشون میکنه ولی کاملا باید با برنامه بری جلو و مفتی هدرشون ندی.
طراحی بازی توی دوتا چپتر onieros و eternal autumn که کاملا سوپرنچرال و فرابعدی هستن به اوج خودش میرسه به نظرم. هم به لحاظ ترس و المان های وحشتش و هم به لحاط گیم دیزاین، مخصوصا onieros .
بازی یک هاب داره که خود عمارت کاوننت ها هست، و هر میشن و نابودی هر یک از اعضای تسخیر شده خانواده توی جاهای مختلفی از اطراف عمارت و بعدهای جهنمی اتفاق میفته، منتها برخلاف بیشتر عناوینی که چنین دیزاینی دارن هاب اصلی بازی خودش پر رمز و رازترین قسمت بازی هست و جریان اتفاقات بصورت داینامیک روش اثر میزاره و ابدا کسل کننده نمیشه. دیزاین مراحل منو کاملا یاد سری half life و دو نسخه اول quake میندازه. خیلی تو در تو و پیچیده هست. به لطف فلسفه داستانیه بازی اتفاقات جدیدی توی بازی میفته که توی سرتاسر دیزاین بازی هم موثره و همین اتفاق باعث میشه روند بازی هرگز از نفس نیفته و هر لحظه بازی نو و تازه به نظر بیاد.
دشمنان بازی به به جز دو سری شون که راهزنان و راهبان هستن الباقی به معنای واقعی کلمه شیاطینی هستن که مبارزه با هر کدومشون نیازمند بکارگیری قدرت ها و طرفندهای متفاوتی هست. مثلا یک نمونشو که قبلا گفتم اون اسکلت ها هستن و یا skarrow ها که موجوداتی هستن که شدیدا یاد مخلوقات کاتولایی میندازنت و مثلا مولوتوف و یا skull storm spell اثری روشون نداره. یا مثلا verago ها که شیاطینی پرنده هستن که تقریبا اگر دوتا یا بیشتر باشن باید مثل سری دووم اینقدر حرفه ای بپر و بالا کنی تا ضربه هاشون بهت نخوره وگرنه خیلی راحت از بین میبرنت. در کل واقعا طراحی دشمنا و مکانیزم مبارزات حرفه ای و خارق العاده هست و راحت یکی از بهترین و چالشی ترین مبارزات رو در این ژانر طراحی کردن.
حرف آخر اینکه بازی اگر نگیم بهترین، ولی واقعا یکی از بهترین عناوین ژانر وحشت در زاویه دید اول شخص هست که پکیج گامل و پر تنوعی از طراحی های منحصر به فرد و گیم پلی بی نظیر رو در خودش گنجونده. چقدر حیفه که نسخه جدیدی ازش ساخته نشد و طاهرا نخواهد شد. حتی ریمیک شدنش هم میشه گفت آرزوی محالیه که بعید میدونم هرگز اتفاق بیفته.
و اینکه EA games روزگاری نه چندان دور واقعا عناوین جذابی میساخت و حیف که اون روزا رفت و نگاه هر چه بیزینسی تر به این مدیوم باعث کاهش پروش ایده ها و ریسک پذیریه کمپانی های بزرگ شد.
 
بازی جدید Trigger Happy Interactive (سازندگان Turbo Overkill):

Total Chaos

View attachment Total Chaos - Announcement Trailer.mp4


===========
برخلاف Turbo Overkill که بومرشوتر بود این یکی سبک وحشته (Psychological Horror).
به نظر خیلی خوش ساخت میرسه.
اگه کیفیت همیشه خودشون رو حفظ کنن قطعا باید بازی مورد انتظاری باشه.

خود Total Chaos یک ماد توتال کانورژن برای Doom 2 بود:


اینجا مثل اینکه اسم، ستینگ ، گیم پلی و... رو قرض گرفتن و یک بازی جدید از دلش درآوردن.
 
آخرین ویرایش:
بازی جدید Trigger Happy Interactive (سازندگان Turbo Overkill):

Total Chaos

View attachment 359123


===========
برخلاف Turbo Overkill که بومرشوتر بود این یکی سبک وحشته (Psychological Horror).
به نظر خیلی خوش ساخت میرسه.
اگه کیفیت همیشه خودشون رو حفظ کنن قطعا باید بازی مورد انتظاری باشه.

خود Total Chaos یک ماد توتال کانورژن برای Doom 2 بود:


اینجا مثل اینکه اسم، ستینگ ، گیم پلی و... رو قرض گرفتن و یک بازی جدید از دلش درآوردن.
چقدررر عالی بود واقعا. خیلی کیف کردم، عجب اتمسفری داره، اینا همون turbo overkill شون هم فوق العاده عالی بود و یه عنوان شدیدا سرگرم کننده هست. ولی این بازی خیلی اتمسفر جذابی داره برای من و چقدر دلم تنگ شده برای همچین حال و هوایی توی این ژانر:-bd
 
  • Like
Reactions: m.d.makan
خب بعد از بازی کردن undying احساس میکنم باید یه تجدید نظری توی بهترین عناوین این ژانر توی سال 2001 بکنم و شاید اصلا بزنه به سرم و دوباره برم سراغشون مثل همین undying :D . اون سال بازی های واقعا کم نظیری اومد توی این ژانر مثل:
alien vs predator 2
return to castle folfenstein
serious sam
red faction
halo combat evolve
و عناوین دیگه ای که شاید الان حضور ذهن ندارم که اسمشون رو بگم. منتها این عناوین بالا رو همگیشون رو تجربه کردم. جالب اینجاس که از سری halo فقط همین نسخه رو بازی گردم من و با وجودی که ساب ژانر sci fi رو خیلی دوست دارم ولی نتونستم با این بازی ارتباط چندانی بگیرم. همین چند ماه پیش هم مجدد رفتم سراغش ولی بازم متاسفانه همون شرایط حاصل شد و فهمیدم که این بازی علی رغم تمام زیبایی هاش برای من نیست و ساخته نشده:D.
منتها توی این عناوین خب wolfenstein و alien واقعا فوق العاده بودن برام و شاید با یکمی اختلاف ولف رو ترجیح میدادم، منتها الان نظرم کاملا تغیییر کرده برای بهترین بازی این ژانر هم برای این سال و هم برای سال بعدش حتی :D میتونم به جرات بگم همین undying هست.
نه فقط به خاطر ژانرش که خب ژانر وحشت هست و مورد علاقه ترین ژانر هست برای من، بلکه توی مبحث گیم دیزاین واقعا یه جورایی منو حتی یاد half life میندازه. بازی هر لحظه یه چیز خاصی رو برات رو میکنه، ابدا به تکرار نمیفته. همه چیز دقیقا مهندسی شده هست و قدرت های black magic پاتریک صرفا یه ارسنال و ابزاری برای قلع و قمع نیستن بلکه مکانیزم های بازی مثل معماها و پلتفرمینگ بر مبنای اون ها طراحی شدن و این موضوع قابلیت های پاتریک رو کاملا در خدمت گیم پلی و طراحی بازی قرار داده. تمام این هارو بزارید کنار این موضوع که بازی اساسا یک اثر کاملا Gothic Horror هست، یعنی فقط تم وحشت و تون بقا نداره، کلا ساختار بازی بر مبنای وحشت و بقا طراحی شده ولی در عین حال یک اثر کاملا شوتر هم محسوب میشه که اتفاقا شوتر سنگین و حرفه ای هم هست در نوع خودش. یعنی صرفا شبیه mindless shooter هایی مثل پینکیلر و سریوس سام و حتی دو نسخه اخیر دووم هم نیست، بلکه کاملا حرفه ای طراحی شده و تک تک تیرهای تفنگات و قدرت های تهاجمی magic ها به اینونتوری و مانات بستگی داره و در عینه اینکه بازی سخاوتمندانه برات تامینشون میکنه ولی کاملا باید با برنامه بری جلو و مفتی هدرشون ندی.
طراحی بازی توی دوتا چپتر onieros و eternal autumn که کاملا سوپرنچرال و فرابعدی هستن به اوج خودش میرسه به نظرم. هم به لحاظ ترس و المان های وحشتش و هم به لحاط گیم دیزاین، مخصوصا onieros .
بازی یک هاب داره که خود عمارت کاوننت ها هست، و هر میشن و نابودی هر یک از اعضای تسخیر شده خانواده توی جاهای مختلفی از اطراف عمارت و بعدهای جهنمی اتفاق میفته، منتها برخلاف بیشتر عناوینی که چنین دیزاینی دارن هاب اصلی بازی خودش پر رمز و رازترین قسمت بازی هست و جریان اتفاقات بصورت داینامیک روش اثر میزاره و ابدا کسل کننده نمیشه. دیزاین مراحل منو کاملا یاد سری half life و دو نسخه اول quake میندازه. خیلی تو در تو و پیچیده هست. به لطف فلسفه داستانیه بازی اتفاقات جدیدی توی بازی میفته که توی سرتاسر دیزاین بازی هم موثره و همین اتفاق باعث میشه روند بازی هرگز از نفس نیفته و هر لحظه بازی نو و تازه به نظر بیاد.
دشمنان بازی به به جز دو سری شون که راهزنان و راهبان هستن الباقی به معنای واقعی کلمه شیاطینی هستن که مبارزه با هر کدومشون نیازمند بکارگیری قدرت ها و طرفندهای متفاوتی هست. مثلا یک نمونشو که قبلا گفتم اون اسکلت ها هستن و یا skarrow ها که موجوداتی هستن که شدیدا یاد مخلوقات کاتولایی میندازنت و مثلا مولوتوف و یا skull storm spell اثری روشون نداره. یا مثلا verago ها که شیاطینی پرنده هستن که تقریبا اگر دوتا یا بیشتر باشن باید مثل سری دووم اینقدر حرفه ای بپر و بالا کنی تا ضربه هاشون بهت نخوره وگرنه خیلی راحت از بین میبرنت. در کل واقعا طراحی دشمنا و مکانیزم مبارزات حرفه ای و خارق العاده هست و راحت یکی از بهترین و چالشی ترین مبارزات رو در این ژانر طراحی کردن.
حرف آخر اینکه بازی اگر نگیم بهترین، ولی واقعا یکی از بهترین عناوین ژانر وحشت در زاویه دید اول شخص هست که پکیج گامل و پر تنوعی از طراحی های منحصر به فرد و گیم پلی بی نظیر رو در خودش گنجونده. چقدر حیفه که نسخه جدیدی ازش ساخته نشد و طاهرا نخواهد شد. حتی ریمیک شدنش هم میشه گفت آرزوی محالیه که بعید میدونم هرگز اتفاق بیفته.
و اینکه EA games روزگاری نه چندان دور واقعا عناوین جذابی میساخت و حیف که اون روزا رفت و نگاه هر چه بیزینسی تر به این مدیوم باعث کاهش پروش ایده ها و ریسک پذیریه کمپانی های بزرگ شد.
این بازی رو Clive Barker که یه نویسنده اهل لیورپول انگلستان هست ساخته. یه بازی دیگه هم داره به اسم Clive Barker's Jericho که اونم FPS هست.
من Clive Barker's Undying رو دوبله فارسی زمان ویندوز XP بازی کردم. 20 30 دفعه ای تمومش کردم. دوبلش کار نوین پندار بود یا دارینوس.
بعدها نسخه GOGش اومد و دوباره بازی کردم. 2 سال پیش هم یکبار دیگه بازی کردمش. خیلی بازی خوبیه.
Clive Barker الان دیگه 72 سالشه. خیلی کتاب نوشته و از چندتا از کتابهاش هم فیلم ساخته شده. چندتا رو هم خودش ساخته. معروفترینش هم Hellraiser هستش.
کتابهاش خیلی خوبن. دارک و مریضن.
6 گانه Books of Blood
Abarat The First Book of Hours
Cabal
Coldheart Canyon
Dread
Imajica
In the Flesh
Mister B. Gone
of you
Rawhead Rex
Sacrament
Son of Celluloid
The Damnation Game
The Great and Secret Show
The Hellbound Heart
The Life of Death
The Painter, the Creature, and the Father of Lies
The Scarlet Gospels
Thief of Always
Tortured Souls
Weaveworld
ببخشید طولانی شد. پستت رو چند وقت پیش دیدم, بوک مارک کرده بودم. خیلی خوشحال شدم که Undying رو یکی کشید بالا.

CB.jpg
 
این بازی رو Clive Barker که یه نویسنده اهل لیورپول انگلستان هست ساخته. یه بازی دیگه هم داره به اسم Clive Barker's Jericho که اونم FPS هست.
من Clive Barker's Undying رو دوبله فارسی زمان ویندوز XP بازی کردم. 20 30 دفعه ای تمومش کردم. دوبلش کار نوین پندار بود یا دارینوس.
بعدها نسخه GOGش اومد و دوباره بازی کردم. 2 سال پیش هم یکبار دیگه بازی کردمش. خیلی بازی خوبیه.
Clive Barker الان دیگه 72 سالشه. خیلی کتاب نوشته و از چندتا از کتابهاش هم فیلم ساخته شده. چندتا رو هم خودش ساخته. معروفترینش هم Hellraiser هستش.
کتابهاش خیلی خوبن. دارک و مریضن.
6 گانه Books of Blood
Abarat The First Book of Hours
Cabal
Coldheart Canyon
Dread
Imajica
In the Flesh
Mister B. Gone
of you
Rawhead Rex
Sacrament
Son of Celluloid
The Damnation Game
The Great and Secret Show
The Hellbound Heart
The Life of Death
The Painter, the Creature, and the Father of Lies
The Scarlet Gospels
Thief of Always
Tortured Souls
Weaveworld
ببخشید طولانی شد. پستت رو چند وقت پیش دیدم, بوک مارک کرده بودم. خیلی خوشحال شدم که Undying رو یکی کشید بالا.

View attachment 359999
آقا احسنت به شما ، حقیقتا مشخصه که مثل من عاشق ایشون هستید چرا که یکی از صاحب سبک های ژانر وحشت هست و کاملا کارهاش شناسنامه خودشون رو دارن. درسته که خودش هم از بعضی از بزرگان ژانر وحشت الهام گرفته ولی واقعا کارهاش و سبک نوشته هاش منحصر به فرده. Undying دوبله نوین پندارش هم حرف نداشت با دوبله های محشر دوبلورهای سینما و تلویزیون. این بازی یکی بهترین عناوین ژانر وحشت کلاسیک بازی های کامپیوتری بوده و هست و اینقدر در حدش بی مهری شده که دلم میخواد مدام ازش طومار بنویسم. کانلا پتانسیل یک فرنچایز بسیار غنی و مهیب و ترسناک رو داشت که متاسفانه با شکست در مارکت به کلی از بین رفت. امیدوار خود کلایو بارکر برای بار سوم یه اثر تاریک و دیدنی در مدیوم گیم بنویسه و کارگردانی کنه هرچند که پیر شده ولی واقعا امیدوارم به آرزوم برسم.
 
آقا احسنت به شما ، حقیقتا مشخصه که مثل من عاشق ایشون هستید چرا که یکی از صاحب سبک های ژانر وحشت هست و کاملا کارهاش شناسنامه خودشون رو دارن. درسته که خودش هم از بعضی از بزرگان ژانر وحشت الهام گرفته ولی واقعا کارهاش و سبک نوشته هاش منحصر به فرده. Undying دوبله نوین پندارش هم حرف نداشت با دوبله های محشر دوبلورهای سینما و تلویزیون. این بازی یکی بهترین عناوین ژانر وحشت کلاسیک بازی های کامپیوتری بوده و هست و اینقدر در حدش بی مهری شده که دلم میخواد مدام ازش طومار بنویسم. کانلا پتانسیل یک فرنچایز بسیار غنی و مهیب و ترسناک رو داشت که متاسفانه با شکست در مارکت به کلی از بین رفت. امیدوار خود کلایو بارکر برای بار سوم یه اثر تاریک و دیدنی در مدیوم گیم بنویسه و کارگردانی کنه هرچند که پیر شده ولی واقعا امیدوارم به آرزوم برسم.
منبعش از کاربرای سایته که نقدم مینویسه. پای اونه

- YouTube

محمد طالبیان
نمیدونم یوزرش چیه.
 
ای بابا نکن اینجوری با ما😂😂😍😍. خب این جناب طالبیان خودش از کجا اینقدر مطمئنه که دل مارو اینجوری آب میکنه؟😍😍😂😂
بزار چند نفرو منشن کنیم،ببینیم یوزرشو کسی داره، ببینیم منبعش کجاست
________
@Natural Killer
@Hamidreza
جناب محمد طالبیان (لیکر quake) تو بازیسنتر یوزر داره
 
آخرین ویرایش:
  • Smile
Reactions: uriel
آقا این خبر رو کانال یکی از سایت های ایرانی رفته بود، من گرخیدم مثل اینکه راستی راستی داره اتفاق میفته ها، خدایا خودت رحم کن😍😍😍
👇
باز هم شایعه از هف-لایف ۳

🔹 طبق گزارش‌های منتشر شده و اطلاعات غیررسمی، به نظر می‌رسد شرکت ولو مراحل ابتدایی تست بازی Half-Life 3 را آغاز کرد. این خبر توسط یکی از معتبرترین منابع خبری صنعت بازی و داده‌کاو مشهور به نام Gabe Follower منتشر شده است که ادعا می‌کند Valve در ماه‌های اخیر تعداد قابل توجهی توسعه‌دهنده جدید را استخدام کرد.

🔹 برخی از توسعه‌دهندگان باتجربه که در ساخت آثاری مانند بازی Portal، بازی Left 4 Dead 2 و بازی Half-Life 2 نقش داشته‌اند، پس از بیش از یک دهه به این شرکت بازگشته‌اند.

🔹 درحالی‌که موتور بازی‌سازی Source درحال‌حاضر قابلیت شبیه‌سازی حرکت آب را ندارد، شایعه می‌گوید Half-Life 3 از مکانیک‌های جدیدی مانند دستکاری جاذبه و فیزیک پیشرفته آب بهره خواهد برد. همچنین گفته می‌شود که این بازی دارای ویژگی‌های جذاب دیگری مانند سطوح قابل اشتعال، قطعه قطعه شدن واقع‌گرایانه موجودات و مش شیدر خواهد بود.

🔹 عده‌ای از طرفدارها باتوجه‌به تمامی موارد موردبحث و اشاره به اینکه مجموعه کمیک Team Fortress نیز اشاراتی به Half-Life 3 داشته است، امیدوار به معرفی هف-لایف 3 هستند طی سال ۲۰۲۵ میلادی هستند. البته فراموش نکنید چند هفته‌ی پیش شایعاتی مبنی بر احتمال معرفی بازی در مراسم گیم اواردز ۲۰۲۴ منتشر شده بود، اما این اتفاق رخ نداد.
 
آقا این خبر رو کانال یکی از سایت های ایرانی رفته بود، من گرخیدم مثل اینکه راستی راستی داره اتفاق میفته ها، خدایا خودت رحم کن😍😍😍
👇
باز هم شایعه از هف-لایف ۳

🔹 طبق گزارش‌های منتشر شده و اطلاعات غیررسمی، به نظر می‌رسد شرکت ولو مراحل ابتدایی تست بازی Half-Life 3 را آغاز کرد. این خبر توسط یکی از معتبرترین منابع خبری صنعت بازی و داده‌کاو مشهور به نام Gabe Follower منتشر شده است که ادعا می‌کند Valve در ماه‌های اخیر تعداد قابل توجهی توسعه‌دهنده جدید را استخدام کرد.

🔹 برخی از توسعه‌دهندگان باتجربه که در ساخت آثاری مانند بازی Portal، بازی Left 4 Dead 2 و بازی Half-Life 2 نقش داشته‌اند، پس از بیش از یک دهه به این شرکت بازگشته‌اند.

🔹 درحالی‌که موتور بازی‌سازی Source درحال‌حاضر قابلیت شبیه‌سازی حرکت آب را ندارد، شایعه می‌گوید Half-Life 3 از مکانیک‌های جدیدی مانند دستکاری جاذبه و فیزیک پیشرفته آب بهره خواهد برد. همچنین گفته می‌شود که این بازی دارای ویژگی‌های جذاب دیگری مانند سطوح قابل اشتعال، قطعه قطعه شدن واقع‌گرایانه موجودات و مش شیدر خواهد بود.

🔹 عده‌ای از طرفدارها باتوجه‌به تمامی موارد موردبحث و اشاره به اینکه مجموعه کمیک Team Fortress نیز اشاراتی به Half-Life 3 داشته است، امیدوار به معرفی هف-لایف 3 هستند طی سال ۲۰۲۵ میلادی هستند. البته فراموش نکنید چند هفته‌ی پیش شایعاتی مبنی بر احتمال معرفی بازی در مراسم گیم اواردز ۲۰۲۴ منتشر شده بود، اما این اتفاق رخ نداد.
 
  • Love
Reactions: uriel
خیلی جدیه ماجرا احساس میکنم، دیگه مطمئنیم که بازی داره ساخته میشه 😍 . فقط مونده رونماییش. اینکه تا زنده هستیم دوباره نسخه جدید half life رو بازی کنیم خودش نشون میده آدمای خوش شانسی هستیم پس:D.
اخباری هم که ازش درز کرده عطش آدمو 100 برابر میکنه، تا الان 1000 جور نسخه جدید رو توی ذهنم ساخته و پرداخته کردم :D.
 
  • Like
Reactions: Natural Killer

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or