البته اینجوری هم که میگی تفاوت نیست , خیلی داری گندش میکنی به نظرم صادق. درسته اسم همون SFIV بوده و اولترا , سوپر , آلفا , پلاس ووو ... اضافه شده بش ولی باز دلیل نمیشه چون فقط اسمه بیای بگی تفاوت داره; مثلا میتونیمم بگیم BB هم نشده BBII پس عادیه اینایی که داره میاد یه جور آپگرید برای BBاه. حالا قبول دارم یه تفاوتای ریزی داره ولی کلیتش شبیهه منم گفتم شبیه نگفتم عینشه :d
کلا اینا خیلی حرکت جالبی نیس همون کپکام میتونس SFIV رو با آپدیت مجانی ساپورت کنه یا کرکترای جدیدو بیاد با پوینتای توی بازی قابل باز کردن کنه که الان خوشبختانه این نسل داره همین کارو میکنه ظاهرا, امیدوارم حداقل ASW ببینه SF اینجوریه یکم آدم شه :d یه جورایی چون SF استاندارد فایتینگارو تعریف میکنه بعیدم نیس این اتفاق بیوفته.
دیدگاهت اشتباهه آپدیت های سوپـر و اولترا و توربو و ... که برای هر شماره از SF ها عرضه میشه جدا از تغییرات ظاهری و اضافات کلی ، یه سری تغییرات گیم پلی هم داره که از نسخه ی قبلی تا حدودی متمایزش میکنه این تفاوتیه که بین عرضه ی SF ها و باقی فایتینگ ها وجود داره تو مقاله ای که دارم در مورد SF می نویسم به تمام این موارد و تغییرات اشاره شده توی IV هم دقت کنی بین آپدیت های مختلفش این تفاوت ها مشاهده میشه که توی شماره های مختلف خیلی از فایتینگ ها نمی بینیم ، دیگه بماند تغییراتی که SF شماره به شماره میکنه و بازی به کل زیر و رو میشه !
نمونه هم بخوای اولترای دوم ، Omega Mode ، Red Focus Attack ، تغییر بالانس کرکتر ها و ... چیزاییه که کلاً گیم پلی SF IV و SSF IV و USFIV رو از هم متمایز میکنه حالا یه سری چیزای دیگه مثل Bounes Stage ها یا مد های جدید آنلاین و ... (تازه اضافه شدن کلی کرکتر رو هم حساب نکردم) بهش اضافه کنی می بینی همین نسخه هایی که اسم سوپـر و اولترا و ... روش می خوره در واقع از چیزایی که بقیه به اسم بازی جدید یا شماره ی بعدی منتشر میکنن کامل تره ، وای به حال اینکه بحث رو ببریم روی تغییرات شماره ای که اصن بقیه توانایی رقابت باهاش رو ندارن (واسه همینه بعد از هر آپدیت توی منوی انتخاب کرکتر که برید براتون گزینه میاره که میخوای بازی روی چه حالتی اجرا بشه ، SF IV یا SSF IV یا USF IV یا Omega)
در اصل الان شماره های مختلف بازیا داره به همین شیوه ی سوپـر و اولترا و ... عرضه میشه. بین GG و BB و Tekken و ... های مختلف آنچنان تفاوتی نیست و خیلی حرکت بزنن شماره ی بعدی میشه در حد سوپـر ، بعدی اولترا و به همین ترتیب ! ولی SF رو ببین توی SF II به شما یه فایت با Super Move ها و Special Move ها ارائه میشه که بازی کردنش سبک خاص خودشو داره و باتن مشینگ نیست و خیلی هم سرعتیه ، حالا توی SF III مبنای گیم پلی میره روی قضیه ی Parry و اینکه پلیر بتونه به بهترین نحو ازش استفاده کنه ! توی سری آلفا طرف بسته به نحوه ی بازیش باید از سوپـر مووهای متعدد یا کاستوم کمبوها استفاده کنه و بیس کار اینه ، میاد توی SF IV بازم همه چیز عوض میشه ! اینبار اصل کاری Focus Attack ـه که هر جا و هر کاری رو میتونی کنسل کنی یا با چیزای دیگه ترکیب کنی و ... در واقع بازی خودتو بکنی ، استایلیش ، اون چیزی که می خوای حالا یهو توی SF V دوباره سیستم عوض میشه و میره روی V Move ها ! شما باید از V-Skill و V-Trigger و V-Reaversal ها به نفع خودت استفاده کنی و یه سبک بازی کردن جدید رو میطلبه ! واسه همینه ملت هنوز SF II و SF III و ... بازی میکنن چون هر کدوم یه یونیورس جدا از همه انگار که هر کدوم از شماره های SF یه بازی فایتینگ دیگه هستن که فقط کرکترهای SF داره توشون تکرار میشه
دیدی چقدر تغییر هست ولی از اینور حالا مثلاً اگه من Calamity Trigger رو بازی کرده باشم و برم توی خواب زمستونی و هیچی بازی نکنم و یهو سر Central Fiction بیدار بشم و بشینم پای بازی سیستم بازی کردنش باز همونه که بود بقیه هم همینن اکثراً
آخرین ویرایش: