"وقتی که ما طراحی PS4 رو شروع کردیم، کار رو با اینکه خوب PS4 چه شکلی باشه شروع نکردیم. بلکه بیشتر دنبال پاسخ دادن به این سوال بودیم که چی طراحی کنیم که بتونه هویت برند (PlayStation) رو به مخاطب نشون بده."
آقای Sumii میگوید طرحی که در ابتدا طراحی PS4 را با آن آغاز کرد با چیزی که در نهایت به آن ختم شد بسیار متفاوت بوده است. او میگوید هسته اصلی و ایدهای که میخواست در طرح نهایی PS4 باقی مانده و بر روی آن تاکید شود شکل کلی (موربی) و خطوط روی آن بوده است.
علاوهبر این، Sumii توضیح میدهد که او تمرکزش را بر روی این موضوع گذاشته بود که PS4 از هر زاویهای زیبا و جذاب بنظر برسد و گیمرها هر جور که دوست داشتند آن را بر روی میز تلوزیونشان قرار دهند؛ به صورت افقی یا عمودی.
PS4 در عین حال که میراث دار خانواده PS بوده و میبایست نشان میداد عضوی از این خانواده است (طرفداران کهنه کار PS حتما متوجه شباهتهای ظاهری PS4 به PS2 شدهاند)، باید هویت مخصوص به خود را نیز داشته و نشان میداد رویکرد و عملکردی مخصوص و منحصر به خود را دارد.

آقای Sumii میگوید طرحی که در ابتدا طراحی PS4 را با آن آغاز کرد با چیزی که در نهایت به آن ختم شد بسیار متفاوت بوده است. او میگوید هسته اصلی و ایدهای که میخواست در طرح نهایی PS4 باقی مانده و بر روی آن تاکید شود شکل کلی (موربی) و خطوط روی آن بوده است.
"من یه چیز ساده برای اتاق پذیرایی منازل میخواستم. بعضی وقتها محصولات خانگی یکم ظاهری اغراق آمیز و شلوغ پیدا میکنن. اما PS4 باید ساده میبود. این نظر من بود."
علاوهبر این، Sumii توضیح میدهد که او تمرکزش را بر روی این موضوع گذاشته بود که PS4 از هر زاویهای زیبا و جذاب بنظر برسد و گیمرها هر جور که دوست داشتند آن را بر روی میز تلوزیونشان قرار دهند؛ به صورت افقی یا عمودی.
"من به حالت افقی هم فکر میکردم و فقط حالت عمودی رو توی ذهنم نداشتم. من به میدان دید 360 درجه فکر میکردم. باید حالتهای دیگه هم همونقدر خوشگل و زیبا میبودند."
PS4 در عین حال که میراث دار خانواده PS بوده و میبایست نشان میداد عضوی از این خانواده است (طرفداران کهنه کار PS حتما متوجه شباهتهای ظاهری PS4 به PS2 شدهاند)، باید هویت مخصوص به خود را نیز داشته و نشان میداد رویکرد و عملکردی مخصوص و منحصر به خود را دارد.
"یکی از وظایف من طراحی یک هویت مشخص برای PS4 بود. من فقط به PS4 فکر نمیکردم، بلکه باید به DS4، جای شارژش، حالت عمودیش، هدست، Vita و همه این چیزها هم فکر میکردم.
من معتقد بودم باید شکل ظاهری برند PS کمی هم تغییر میکرد، چون این یه کنسول جدیده، و نشون میداد که ما برای آینده چه چیزی رو مد نظرمون قرار دادیم. برای همین من عقیده داشتم PS4 باید نتنها هوشمندانه، جذاب و خفنترین محصول بخش سرگرمی و بازی سونی، بلکه کل مجموعه باشه!
PS4 احتمالا بهترین، جذابترین و ماهرانهترین چیزی هست که ما تا الان ساختیم. این چیزیه که ما میخواستیم بهش برسیم."