شینجی میکامی: ترساندن مردم مشکل شده است

A.R.A.$.H

کاربر سایت
The-Evil-Within-600-x-3001-600x300.jpg


مرد معروف به پدر سبک وحشت و خالق بازی Evil Within آقای Shinji Mikami معتقند که ترساندن بازیبازها مشکل تر شده است اما همچنان امیدوارند شما در هنگام بازی وحشت زده شوید.
آقای Mikami طی مصاحبه خود با Edge گفته اند:
در القای ترس به مردم تغییرات زیادی ایجاد نشده ما آنها عادت می کنند و خواهند فهمید که چه چیزی انتظار آنها را می کشد. بر همین اساس ترساندن مشکل تر شده است.
تیم آقای Mikami گاهی در بازی کنترل را از دستان شما خارج خواهند کرد تا احساس قدرت نکنید. این موضوع به مانند مبارزه یک کودک با بوکسور سنگین وزن در رینگ طی 12 دور است! Evil Within در سال 2014 خواهد آمد و آقای Mikami در رابطه با ساخت و عرضه این بازی گفته اند:
مدیریت یک تیم همچنان سخت است. اما اکنون که این عنوان قابل بازی است، همه چیز به راحتی در کنار یکدیگر قرار می گیرد. در مقایسه با دوسال پیش کارها راحت تر شده. ساخت بازی همانند یک قطار شهربازی است. بسیار سرگرم کننده اما گاهی هم سر شما بسیار شلوغ خواهد بود. زمانی که سوار این قطار هستید و بالا می روید وحشتناک است و زمان زیادی طول می کشد اما پایین آمدن بسیار لذت بخش است و در یک چشم بر هم زدن اتفاق
می افتد.
به نظر شما آیا Evil Within می تواند جان تازه ای به سبک وحشت ببخشد؟
VG247
 
فکر کنم این قضیه بخاطر این باشه که کسایی که دنبال بازی و فیلم ترسناک هستن به اندازه ی کافی ترسیدن و حساسیتشون از بین رفته , کسایی هم که مثل من دنبال ترس نبودن دنبالش نرفتن و برای همین جزو مخاطب شینجی نیستن:d
 
پدر ترس استاد میکامی خوب میداند چگونه ترس رو به وجود بیارد یادم میاد اویل 1 رو 7 سال داشتم بازی کردم وقتی که اولین زامبی رو مشاهده میکنی و هر کاری میکنی کشته نمیشه از ترس نمی دانستم چکار کنم یا اویل 3 که وقتی نمسیس فریاد میزد استارز آدم از ترس آب میشه یادم میاد یک بار از ترس نمسیس دسته رو شوت کردم تو دیوار خورد شد.
 
استاد، تنها امیدمون به توئه!جان هرکی دوست داری بهونه نیار! ما همونایی هستیم که با RE 1-2 ار ترس میپاشیدیم به سقف! د لعنتی ببین چن سال میگذره و ما دیگه همچین چیزی رو تجربه نکردیم!
 
و آن زمان که آپگرید کردن اسلحه های فوق مدرن و بزرگ، اصل شد و آن گاه که دشمنان زیاد و استفاده از توپ و تانک و مسلسل و آر پی جی تنها راه نجات از دست دشمنان به حساب آمد و آنگاه که رزیدنت اول ( اولین بازی سبک وحشت) به کال آو اویل مبدل گشت...ترس هم از دل بازیکنان بدبخت، رخت بر بست !

اگر می خواید بازیکن رو بترسونین، موزیک، محیط تاریک، دشمنای تک و توک توی فضاهایی که ناشناخته س، صداهای عجیب و غریب و محیطهای خلوت و ساکت و آروم تنها راهشه! اسلحه نداشتن و تموم شدن مهمات، فرار رو بر قرار ترجیه دادن تنها راهشه و من یه جورایی به evil within باور دارم، شاید بتونه این سبکو دوباره برگردونه
 
و آن زمان که آپگرید کردن اسلحه های فوق مدرن و بزرگ، اصل شد و آن گاه که دشمنان زیاد و استفاده از توپ و تانک و مسلسل و آر پی جی تنها راه نجات از دست دشمنان به حساب آمد و آنگاه که رزیدنت اول ( اولین بازی سبک وحشت) به کال آو اویل مبدل گشت...ترس هم از دل بازیکنان بدبخت، رخت بر بست !

اگر می خواید بازیکن رو بترسونین، موزیک، محیط تاریک، دشمنای تک و توک توی فضاهایی که ناشناخته س، صداهای عجیب و غریب و محیطهای خلوت و ساکت و آروم تنها راهشه! اسلحه نداشتن و تموم شدن مهمات، فرار رو بر قرار ترجیه دادن تنها راهشه و من یه جورایی به evil within باور دارم، شاید بتونه این سبکو دوباره برگردونه

dead space1 هم پر از سلاح های خفن بود ولی هنوز میترسوند ! ازون طرفم کم بازی نداشتیم که روی فرار و ضعف شخصیت اول مانور میدادن ولی خعلی بازی ضعیفی از آب در آومدن و این قضیه سابقه طولانی داره از haunting grounds بگیر تا همین نسخه جدید amnesia ... مسئله همش بر میگرده به اصل سورپرایز کردن گیمر. اینکه تا چه حد بتونی با ذهنش بازی کنی !
 
dead space1 هم پر از سلاح های خفن بود ولی هنوز میترسوند ! ازون طرفم کم بازی نداشتیم که روی فرار و ضعف شخصیت اول مانور میدادن ولی خعلی بازی ضعیفی از آب در آومدن و این قضیه سابقه طولانی داره از haunting grounds بگیر تا همین نسخه جدید amnesia ... مسئله همش بر میگرده به اصل سورپرایز کردن گیمر. اینکه تا چه حد بتونی با ذهنش بازی کنی !

هانتینگ گراند بد بود ؟ هانتینگ گرند که از صد تا بازیِ آشغالی حالاهایی که تحت عنوان horror survival میدن بیرون بهتره که!! دد اسپیس ترسش لحظه ای بود! من با ترسهای لحظه ای موافق نیستم، ترس برخاسته از ژاپن همیشه ترس روانشناسی و ماندگار بوده چیزی که ما از این سبک انتظار داریم اینه! سلاحهای خفن رو بزارن برای بازی های سبک اکشن شوتر برای ترس ما سلاح خفن نمی خوایم!
 
میشد یه بازی درست کرد عین resident evil remake که رو کنسول گیم کیوب بود و واقعا معتقدم باید روی همون کنسول میموند تا ملت قدر این سبک رو بدونند و در آینده تجزیه و تحلیل کنند.این بازی یه re تکامل یافته بود و الگویی برای نسل بعد از اون هم شاید میشد .من هنوز این بازی رو تو گیم کیوب بازی میکنم و در تعجبم چرا با اینکه نسل جدید و تمام این کنسولهای جدید رو هم دارم این بازی در نهایت هم از نظر گرافیک به این نسل شبیه هست و شاید از نظر من بهتر و هم از نظر گیم پلی از این نسل سرتر البته نطر شخصیه من هست .در حالی که این بازی 10 سال پیش ساخته شده و تازه یه ریمیک هست.به نطرم باید میکامی همون دوربین رو ثابت با اندکی تغییرات حرکتی تو دوربین ایجاد میکرد معماها رو سخت تر و پراکنده تر و دشمنان بازی رو کمتر و متحرکتر و سرعتی تر میساخت به نحوی که آدم احساس ضعف کنه.گرافیک هم در همون نمای ثابت میتونست به نحو ویرانگری پر جزئیات باشه که گیمرها از این نظر خفه قون بگیرند:-b با این تفاصیل میشد اصلا این بازی رو life rander ساخت.که همه هم از این گرافیک راضی میبودند.
 
کجاست اون زمان که بازی های مثل Fatal Frame رو میرفتیم ازترس شبا خوابمون نمیبرد :-s
حداقل میکامی میتونه یه چشمه ازاون ترس رو نشونمون بده :d
 
هیچوقت یادم نمیره اولین باری که Dead Space قسمت اولشو رو pc اجرا کردم. وارد یه ایستگاه شدیم خالی هیچکس نبود جز تیم خودمون. رفتم تو اون اتاق که درش تو لابی ورودی ایشیمورا بود رفتم جلو اون کنسول و فعالش کردم بعد یهو برق رفت و آزیر روسن شد و بعد ناگهان یه نکرومورف ظاهر شد. وای خدای من!:dیکی از بیاد ماندنی ترین و ترسناک ترین صحنه های عمرم بود.:dبعد اون زنه که همراهمون بود گفت آیزاک بدو بدو بعد ما شروع کردیم به دویدن تو اون راهرو که یه نکرومورف از سقف افتاد پایین پشتمون و ما باید تو راهرو میدویدیم در حالی که میدونستیم یه هیولا پشت سرمونه و فرصت اینکه سرمونو برگردونیم ببینیم کجاست و چقدر باهامون فاصله داره رو هم نداشتیم تا رسیدیم به آسانسور. اون سکانس دویدن تو راهرو خیلی ترسناک و دلهره آور بود! بعد رفتیم تو آسانسور و دکمه رو زدیم و در بسته شد بعد یهو دیدیم یه موجد زشت و وحشتناک در آسانسور رو باز کرد و ترسمون دو برابر شد! رفتم عقب گوشه آسانسور که در آسنسور اون نکرومورفو به 2 قسمت تقسیم کرد و در هم بسته شدن و آسانسور به حرکت افتاد وبعدش من نفس راحتی کشیدم. واقعا سکانس اولیه Dead Space 1 ترسناک و فوق العاده بود و هنوز تو ذهنمه و بنظرم جزو ماندگارترین سکانسهای آغازین نسل هفتمه!
 
هانتینگ گراند بد بود ؟ هانتینگ گرند که از صد تا بازیِ آشغالی حالاهایی که تحت عنوان horror survival میدن بیرون بهتره که!! دد اسپیس ترسش لحظه ای بود! من با ترسهای لحظه ای موافق نیستم، ترس برخاسته از ژاپن همیشه ترس روانشناسی و ماندگار بوده چیزی که ما از این سبک انتظار داریم اینه! سلاحهای خفن رو بزارن برای بازی های سبک اکشن شوتر برای ترس ما سلاح خفن نمی خوایم!

برا من خسته کننده بود و زود جذابیتشو از دست داد.شماره اول dead space ترسش لحظه ای نبود و برعکس کاملا روی عنصر سورپرایز کردن گیمر تاکید میکرد اینکه تو نمیدونستی توی قدم بعدی چی انتظارتو میکشه در کنارش تعلیق عالی و اتمسفر سنگین با یه روایت داستانی خوب واقعا اونو به یکی از بهترین تجربه های من تبدیل کرد.ولی در عوض شماره دوم حق با توهه چون دقیقا از عنصر ترس به اون شکلی که تعریفش کردم کم کرد و در مقابل به هیجان اضافه کرد. توی شماره دوم تو میدونستی چی انتظارتو میکشه فقط نمیدونستی کجا این اتفاق میافته ! سلاح های خفن میتونن مثل همین dead space توی بازی حضور داشته باشن به شرط اینکه دشمنایی هم داشته باشیم که خعلی بزرگتر و خفن تر از اون سلاح ها باشن !
 
Haunting Ground یکی از فوق العاده ترین بازی های این سبک بود! هیچ وقت یادم نمیره وقتی پشت پرده ها قایم میشدیم تا اون مرده که اسمش یادم نمیاد (!) پیدامون نکنه یا اون پیشخدمت زن که مارو میسوزوند!! اون لحظه آدرنالینم به اوج میرسید تا از پیشم رد شن و پیدام نکنن!!! یادش بخیر ...:(
 
این بازی که در حال ساخت واقعا هیجان ترسناک داره هرچند ایرادات زیادی داره اما المان های هیجانی بسیار زیبایی داره
 
به نظرم یکی از دلایلی که باعث میشه بازیهای نسل جدید ، ترسناک تباشن گرافیک بالاشونه. وقتی همه چی شارپ و شفاف و با وضوح تصویر بالا هست که دیگه چیزی ترسناک به نظر نمیاد.
بازی ساز ها اگه دست از کلیشه بر دارن و کمتر به جیب خودشون فکر کنن ، میتونن بازی هایی خلق کنن که بعد از انجامش نماز وحشت نیاز باشه.
.....
نکته دوم
اگه بازی بخواد ادم رو واقعا بترسونه ، نباید حول زامبی و ویروس و ... باشه . بلکه باید خول روح و جن و تسخیر و ... (ماورا,طبیعه ) بچرخه .:-s
.....

اتفاقا بر عکس شینجی میکامی گقته با پیشرفت گرافیک حالا ما میتونیم حتی ترس بیشتری رو به بایباز القا کنیم!
 
اتفاقا بر عکس شینجی میکامی گقته با پیشرفت گرافیک حالا ما میتونیم حتی ترس بیشتری رو به بایباز القا کنیم!
خوب، شینجی میکامی اشتباه کرده:d
باید این حقیقت رو قبول کرد که یه چیزهایی دیگه تکرار نمیشن.
huning ground , fatal frame , fear 1 , re 3 , clock tower دیگه تکرار نمیشن.همونطور که خواننده هایی مثل قردی مرکوری و بینگ کراسبی و ... دیگه تکرار نمیشن. همونطور که guitar hero 2 دیگه تکرار نمیشه.همینطور هیتمن 1و2 . یا مکس پین 1و2 یا مافیا 1 .
میدونی که منظورم چیه.اینا همه تموم شدن رو رفتن.
الان تو دوره جدید دیگه همه به المان های دیگه ای اهمیت میدن که واسه من یکی خوشایند نیست.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or