شایعه شرکت مایکروسافت قصد دارد تا استدیوهای کوچک و بزرگ بیشتری را تصاحب کند!

Fenris Wolf

کاربر سایت
بر اساس گفته‌های یکی از اینسایدرهای نسبتاً معتبر، شرکت مایکروسافت برنامه دارد تا چند استدیوی جدید به مجموعه خود اضافه کند.
این استدیو‌ها که از بین تیم‌های کوچک و بزرگ انتخاب شده‌اند، به احتمال زیاد در سال 2019 توسط مایکروسافت رونمایی خواهند شد و طبق گفته‌های شخصی که این مطالب را منتشر نموده است، طرفداران از خبر خریداری شدن یکی از این استدیوها به شدت غافلگیر خواهند شد!

البته وی چندین بار تاکید کرده که هنوز برنامه مایکروسافت به صورت قطعی مشخص نشده است و اخبار نهایی در سال 2019 منتشر خواهد شد. {احتمالا اتفاقات مشابه با E3 2018 رخ بدهد و مایکروسافت تیم‌های جدیدش را در جریان کنفرانس خبری خود معرفی کند.}

به نظر شما کدام استدیوها به جمع تیم‌های بازی‌ سازی مایکروسافت می‌پیوندند؟

[منبع]
 
تو سبک تعاملی و اینتراکتیو الان Supermassive استدیو بهتریه به نظرم. Until Dawn که خیلی خوب بود. نمایشهای The Dark Picture هم که عالی بوده تا الان. خود استدیو هم که انگلیسه و سابقه ماکرو نشون داده به خرید استدیو تو انگلیس علاقه بیشتری دارن.
 
میشه لطف کن و منبع حرفهات رو هم بدی؟ این بازی چندین بار پروسه ساخت و حتی شعبه سازنده ش عوض شد، طبق صحبت های رییس کرایتک هم تمام این تغییرات به درخواست خود استودیو و توافق با مایکروسافت بوده.
Microsoft and Crytek sat together at a table and said, 'Are we still doing this game Kinect-based?' Then effectively we and Microsoft, though nobody dared to say it to each other [at first], found that this was not the right way to go forward. [We were both worried] core gamers may not yet be convinced to use Kinect.
— Cevat Yerli, CEO of Crytek

مشکل اصلی کرایتک با یه دست چند تا هندونه برداشتن بود و بعدش هم هزینه زیاد واسه بازاریابی یه انجین که فقط خودشون میتونستن باهاش بازی بسازن. فکر کنم کرایسیس ۳ هم شکست تجاری سختی واسه استودیو بود. مایکروسافت هر جا اشتباه کرده باشه تو مشکلات کرایتک نقشی نداشته، حتی Ryse یه بازی کامل و بدون مشکلات فنی بود و مشخص بود هیچ فشاری بابت لانچ شدن بازی نداشتن. امیدوارم حرفهای خود داش جواد یرلی (!) رو قبول داشته باشی :D ضمن اینکه مایکروسافت قصد داشت حقوق بازی رو از کرایتک بخره که قبول نکردن، دیگه فکر کنم کسی انتظار نداشته باشه بخوان یه پول دستی هم به اینا بدن!
چقد جالب اطلاع نداشتم از این اتفاقات اما چرا واقعا حاضر نشدن ip بازی Ryse رو بدن ماکرو که ی استدیو با استعداد تر ادامش بده حیف این ای پی واقعا ک بخواد با این پتاسیل خاک بخوره
 
تو سبک تعاملی و اینتراکتیو الان Supermassive استدیو بهتریه به نظرم. Until Dawn که خیلی خوب بود. نمایشهای The Dark Picture هم که عالی بوده تا الان. خود استدیو هم که انگلیسه و سابقه ماکرو نشون داده به خرید استدیو تو انگلیس علاقه بیشتری دارن.

supermassive تایید کرده در حال ساخت چند بازی انحصاری برای پلی استیشن هست :D
 
میشه لطف کن و منبع حرفهات رو هم بدی؟ این بازی چندین بار پروسه ساخت و حتی شعبه سازنده ش عوض شد، طبق صحبت های رییس کرایتک هم تمام این تغییرات به درخواست خود استودیو و توافق با مایکروسافت بوده.
Microsoft and Crytek sat together at a table and said, 'Are we still doing this game Kinect-based?' Then effectively we and Microsoft, though nobody dared to say it to each other [at first], found that this was not the right way to go forward. [We were both worried] core gamers may not yet be convinced to use Kinect.
— Cevat Yerli, CEO of Crytek

مشکل اصلی کرایتک با یه دست چند تا هندونه برداشتن بود و بعدش هم هزینه زیاد واسه بازاریابی یه انجین که فقط خودشون میتونستن باهاش بازی بسازن. فکر کنم کرایسیس ۳ هم شکست تجاری سختی واسه استودیو بود. مایکروسافت هر جا اشتباه کرده باشه تو مشکلات کرایتک نقشی نداشته، حتی Ryse یه بازی کامل و بدون مشکلات فنی بود و مشخص بود هیچ فشاری بابت لانچ شدن بازی نداشتن. امیدوارم حرفهای خود داش جواد یرلی (!) رو قبول داشته باشی :D ضمن اینکه مایکروسافت قصد داشت حقوق بازی رو از کرایتک بخره که قبول نکردن، دیگه فکر کنم کسی انتظار نداشته باشه بخوان یه پول دستی هم به اینا بدن!

Ryse, announced in 2010 as an Xbox 360 Kinect exclusive called Codename Kingdoms, was dogged by missed milestones and poor quality builds throughout its production - and at one point was nearly cancelled.

As Eurogamer revealed in May 2011, Crytek Budapest, the original developer of Ryse, suffered around 50 redundancies after Microsoft had Crytek shift development of the game from Hungary to its Frankfurt office in Germany, effectively rebooting it as a controller-based Xbox One launch title.

Crytek's Ryse 2 canned as financial struggle spreads to Shanghai

یعنی بازی مشکلات فنی نداشته باشه یعنی کامله !! اینها حتی فرصت نداشتن یا قصد نداشتن روی بخش های دیگه بازی کار کنن و فقط یه بنچمارک گرافیکی منتشر کردن !!!

همه مصیبتی که کرایتک دچارش شد و وضعیت امروزشون قطعا همش تقصیر مایکرو یا یا رایز نبود ولی سهم داشت !!! شروع لغزش استودیو هم از کرایسیس ۳ بود اما فلاکت و ویران شدنش بعد از رایز بود ، خصوصا وقتی که مایکرو زد زیر همه چی و ساخت دنباله بازی هم کنسل شد !! البته من کرایتک رو هم درک نمیکنم چه اصرار ی داشت که ip رو برای خودش نگه داره !! اینا که به یه بند انگشت بند بودن این کاراشون چی بود !
 
  • Like
Reactions: g4mer
Ryse, announced in 2010 as an Xbox 360 Kinect exclusive called Codename Kingdoms, was dogged by missed milestones and poor quality builds throughout its production - and at one point was nearly cancelled.

As Eurogamer revealed in May 2011, Crytek Budapest, the original developer of Ryse, suffered around 50 redundancies after Microsoft had Crytek shift development of the game from Hungary to its Frankfurt office in Germany, effectively rebooting it as a controller-based Xbox One launch title.

Crytek's Ryse 2 canned as financial struggle spreads to Shanghai

یعنی بازی مشکلات فنی نداشته باشه یعنی کامله !! اینها حتی فرصت نداشتن یا قصد نداشتن روی بخش های دیگه بازی کار کنن و فقط یه بنچمارک گرافیکی منتشر کردن !!!

همه مصیبتی که کرایتک دچارش شد و وضعیت امروزشون قطعا همش تقصیر مایکرو یا یا رایز نبود ولی سهم داشت !!! شروع لغزش استودیو هم از کرایسیس ۳ بود اما فلاکت و ویران شدنش بعد از رایز بود ، خصوصا وقتی که مایکرو زد زیر همه چی و ساخت دنباله بازی هم کنسل شد !! البته من کرایتک رو هم درک نمیکنم چه اصرار ی داشت که ip رو برای خودش نگه داره !! اینا که به یه بند انگشت بند بودن این کاراشون چی بود !
بازی یه محصول کامل بود، مشکلات تکنیکی ناشی از عرضه زودهنگام نداشت، مثل FM یا KI هم نبود که مشکل اصلیش محتوا و کمبود وقت برای ساخت باشه. اینم دلیل تغییر استودیو سازنده:
People think it's because it didn't work out, but actually it was a studio redirection - we wanted Budapest to focus a bit more on mobile and tablet, and they released Fibble, which was quite an excursion for Crytek. And we'll do more casual stuff but that's also free-to-play
اینا دیدن اون بازی کینکت به درد نمیخوره کلا ساختار بازی رو عوض کردن، اگه اجبار یا مشکل تراشی از سمت مایکروسافت بود همین یرلی تا حالا صد تا مصاحبه در موردش کرده بود. کرایتیک از روزی به این وضع افتاد که بیشتر از توانش نیرو گرفت و استودیو تاسیس کرد و خواست ۶ تا بازی رو همزمان بسازه. این رو هم بخونی دیگه متوجه میشی تقریبا هیچ اجبار و فشاری از جانب مایکروسافت برای لانچ کردن بازی نبوده و همه تصمیمات رو خود کرایتک گرفته:
There were rumours saying, hey, there were penalties if you don't release. This was all bullshit. We had agreed with Microsoft to put it out on time. In fact, we had conversations from Microsoft to us, telling us, guys, do you want to push out the game? We wouldn't be offended by that. But when we let the team choose - not the management - when we asked, guys, do you want to try to get it done by Christmas or do you want to take a few more months time, unanimously they team decided to go for the launch window of a console because that's something emotional to be a part of. To be part of an event like that, you do it once every five to 10 years. So everybody was pushing towards that. This was not an executive decision. We had a very good relationship with Microsoft on the launch of Ryse. And I would at no point want to miss that again. So if people ask me, would you do it again? I would, because the team was excited for that.
اینم در مورد ساخته نشدن دنباله بازی:
We have a good relationship with Microsoft. We are constantly looking at what we can do together. We are not 100 per cent happy with Xbox One sales right now. So we want to wait till the current gen and next gen catches up. For Ryse 2, we aren't saying it's cancelled. It's our IP. It just has to wait for the right timing. And the right timing means higher installed base across next-gen

مشخصه خودشون اون موقع علاقه ای نداشتن دنباله بازی به صورت انحصاری ساخته بشه، مایکروسافت هم پیشنهاد خرید حقوق بازی رو میده که قبول نمیکنن، پس مایکروسافت زیر چیزی نزده این وسط :دی در کل اگه چندین عامل تو رسیدن کرایتیک به وضعیت فعلی وجود داشته باشه، طبق شواهدی که وجود داره سهم مایکروسافت خیلی کم و ناچیز هست.
 
آخرین ویرایش:
جای این کارا 4 تا استدیو واقعا شاخ عظیم بخره بانجی بر فرض

بانجی که 500-600 تا کارمند داره و خیلی از نیروهای با سابقش هم رفتن. دیگه اون استودیو سابق نیست متاسفانه یا خوشبختانه.

مایکرو بخواد خرید بزرگ بکنه باید سومو دیجیتال یا مثلا سگا یا کپکام رو بخره. سگا البته از همه اینها بهتره هم میتونن روی PC کمکشون کنه (همزمان با کنسول) با استودیوهایی که داره هم میتونه ایکس باکس رو با برند سگا تو ژاپن عرضه کنه و برندینگ موفقی در کنار سونی و نینتندو داشته باشه.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Cj_sa and Only Xbox
اگر صحبت از استودیوی کوچک و متوسط نشده بود من ذهنم میرفت سمت Insomniac.:-?:D
صحبت از یک استدیو بزرگ و غافلگیر کننده هم هست!:D
ولی بدور از شوخی احتمالش خیلی کمه Inso ،چون خودشون تمایل به مستقل بودن دارن و همین طور بعد از اسپایدرمن و موفقیت هاش کلی رو قیمتشون اومده:D
کارگردان بازی سانست رو هم که قبلا جذب کردن

مایکرو بخواد خرید بزرگ بکنه باید سومو دیجیتال یا مثلا سگا یا کپکام رو بخره. سگا البته از همه اینها بهتره هم میتونن روی PC کمکشون کنه (همزمان با کنسول) با استودیوهایی که داره هم میتونه ایکس باکس رو با برند سگا تو ژاپن عرضه کنه و برندینگ موفقی در کنار سونی و نینتندو داشته باشه.
این صحبت چند سال پیش بود که مایکرو برای انتشار کنسولش با یک شرکت ژاپنی می خواد کار کنه، فکر کنم توشیبا بود
سگا، توشیبا یا حالا هر کمپانیه دیگه ای که بخواند نقش پارتنر رو برای مایکرو بازی کنند زیادی بزرگ هستند و به نظرم سود چندانی نمی تونند از این بخش ببرند! همون فروش بازی ها رو چند پلتفرم براشون بهتر و به صرفه تر هستش
 
  • Like
Reactions: g4mer
این صحبت چند سال پیش بود که مایکرو برای انتشار کنسولش با یک شرکت ژاپنی می خواد کار کنه، فکر کنم توشیبا بود
سگا، توشیبا یا حالا هر کمپانیه دیگه ای که بخواند نقش پارتنر رو برای مایکرو بازی کنند زیادی بزرگ هستند و به نظرم سود چندانی نمی تونند از این بخش ببرند! همون فروش بازی ها رو چند پلتفرم براشون بهتر و به صرفه تر هستش

البته همچین خریدی در حد صحبت هست ولی سگا کلا به نظرم گزینه جالبی هست. هم سبک استراتژی و PC مایکرو رو میتونه پوشش بده، IP سونیک رو داره، محبوبیت داره تو ژاپن و خیلی دیگه از نقاط دنیا و استودیوهای زیر مجموعه ژاپنی ساز خوبی هم داره.

ولی شخصا دوست دارم برن سمت پلاتینیوم گیمز. اون هم خرید خیلی خوبی میتونه باشه. یه استودیو متوسط با مشکلات و محدودیت‌های مالی زیاد و چندین و چند بازیساز بنام و شناخته شده که میتونن کارشون رو گسترش بدن و با سرمایه گذاری بیشتر خروجی خیلی بهتری بدن.

بعد سرمایه گذاری مایکرو هم بلند مدت هست و در نهایت هم با xCloud مایکرو میشه یه ناشر مولتی پلتفرم. کنسول و پی سی و موبایل و تبلت و وب (ویندوز، اندروید و iOS البته اگر که اپل سنگ نندازه که میندازه در نهایت).
 
  • Like
Reactions: Cj_sa
بانجی که 500-600 تا کارمند داره و خیلی از نیروهای با سابقش هم رفتن. دیگه اون استودیو سابق نیست متاسفانه یا خوشبختانه.

مایکرو بخواد خرید بزرگ بکنه باید سومو دیجیتال یا مثلا سگا یا کپکام رو بخره. سگا البته از همه اینها بهتره هم میتونن روی PC کمکشون کنه (همزمان با کنسول) با استودیوهایی که داره هم میتونه ایکس باکس رو با برند سگا تو ژاپن عرضه کنه و برندینگ موفقی در کنار سونی و نینتندو داشته باشه.
شاید کارمندای خوب بانجی رفته باشن (که اصلیاش هنوز هستن) خوشبختانه:D اما این بانجی هنوز همون بانجیه(البته نه انقدر خفن) یه دلیل خوبم میشه براش اورد دستنی 1.2 هردوتا بازیای خوبی بودن(قرار بود باشن) که زیر سیاست های اکتیویژن له شدن اینکه کیفیت کار بانجی پایین همش بخاطر اکتی بوده شما صبر کن این پروژه صد میلیونی بانجی معرفی شه انوقت بهتون ثابت میشه که بانجی هنوز قدرتمنده بعید هم میدونم مایکرو دیگه بره سمتشون چون سر ساخت halo4 باهم اختلافاتی داشتن و تحولات جدیدی قرار بود تو بازی ایجاد بشه(کافیه یه نگاه به halo reach بندازیم:D)
این کمپانی های ژاپنی که نام بردید شاید بدرد مایکرو بخورن اما وضعشون انقدر خوب هست که حاظر نمیشن بفروشن(سگا که خیلی پولداره ظاهرش نبینید) بهترین گزینه تو ژاپن برا مایکروسافت pg که دیگه عمرا برن سراغش capcom هم اگه تا الان re2 . Dmc5 معرفی نکرده بود گزینه خوبی بود:D
اصن هدف مایکرو از خریدن استودیو های این شکلی اینه که کمتر هزینه کنه و از استعداد این استودیوها استفاده کنه و سودش ببره کلا خرید استودیو هایی که خوبن اما وضعشون خوب نیست حرکت هوشمندانه ای هست:D
 
  • Like
Reactions: Cj_sa and g4mer
شاید کارمندای خوب بانجی رفته باشن (که اصلیاش هنوز هستن) خوشبختانه:D اما این بانجی هنوز همون بانجیه(البته نه انقدر خفن) یه دلیل خوبم میشه براش اورد دستنی 1.2 هردوتا بازیای خوبی بودن(قرار بود باشن) که زیر سیاست های اکتیویژن له شدن اینکه کیفیت کار بانجی پایین همش بخاطر اکتی بوده شما صبر کن این پروژه صد میلیونی بانجی معرفی شه انوقت بهتون ثابت میشه که بانجی هنوز قدرتمنده بعید هم میدونم مایکرو دیگه بره سمتشون چون سر ساخت halo4 باهم اختلافاتی داشتن و تحولات جدیدی قرار بود تو بازی ایجاد بشه(کافیه یه نگاه به halo reach بندازیم:D)
این کمپانی های ژاپنی که نام بردید شاید بدرد مایکرو بخورن اما وضعشون انقدر خوب هست که حاظر نمیشن بفروشن(سگا که خیلی پولداره ظاهرش نبینید) بهترین گزینه تو ژاپن برا مایکروسافت pg که دیگه عمرا برن سراغش capcom هم اگه تا الان re2 . Dmc5 معرفی نکرده بود گزینه خوبی بود:D
اصن هدف مایکرو از خریدن استودیو های این شکلی اینه که کمتر هزینه کنه و از استعداد این استودیوها استفاده کنه و سودش ببره کلا خرید استودیو هایی که خوبن اما وضعشون خوب نیست حرکت هوشمندانه ای هست:D

والا بانجی خیلی ها ازش جدا شدن تو این چند سال. الان دیگه اصلا دنبال نمیکنم اخبارش رو. از همون هیلو 2 تا الان چندین و چند عضو قدیمی بانجی جدا شدن و استودیوهای جدید تشکیل دادن. در کل بعید میدونم مایکرو بره سمت بانجی بخصوص که الان 343 هم خودش 500+ نفر هست. با اون پول میتونن 4A Games رو بگیرن با چندتا استودیو دیگه. :D

مایکرو 2014 رفت 2 میلیارد دلار بابت ماینکرفت داد که اون موقع با 50 میلیون فروش همه میگفتن چه خرید احمقانه ای کردن و این بازی دیگه فروشش رو کرده و ... ولی الان بعد از 4 سال بازی نزدیک 150 میلیون نسخه فروخته، ماهانه +90 میلیون پلیر داره و تو چین هم نسخه F2P بازی 150 میلیون کاربر گرفته. بعد الان هم نگفتن فقط استودیو کوچیک و متوسط. نگاه میکنن میسنجن شرایط رو بعد میخرن. الان مایکرو 130 میلیارد پول نقد داره خارج از آمریکا. خیلی راحت میتونن خریدهای بزرگ معنی دار انجام بدن. :D
 
تا اونجایی که یادمه , قبلا اعلام کرده بودن دوست دارن مستقل بمونن! :-?
IO هم وقتی جدا شد می گفت می خواد کلا مستقل باشه دیگه ولی الان شایعات خریدش هست
راستی Respawn تعطیل شد ؟!
اگه نه خرید محشری هستا داشتن سازنده های MW1 و Titanfall عالیه

کریستال زیر مجموعه اسکوئر انیکس هست
مگه حتما باید استدیو های مستقل خریده بشن
الان استدیو وضعیت خوبی نداره ولی اگه انحصاری کار کنن عملا لول کاریشون عوض میشه
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Only Xbox
والا بانجی خیلی ها ازش جدا شدن تو این چند سال. الان دیگه اصلا دنبال نمیکنم اخبارش رو. از همون هیلو 2 تا الان چندین و چند عضو قدیمی بانجی جدا شدن و استودیوهای جدید تشکیل دادن. در کل بعید میدونم مایکرو بره سمت بانجی بخصوص که الان 343 هم خودش 500+ نفر هست. با اون پول میتونن 4A Games رو بگیرن با چندتا استودیو دیگه. :D

مایکرو 2014 رفت 2 میلیارد دلار بابت ماینکرفت داد که اون موقع با 50 میلیون فروش همه میگفتن چه خرید احمقانه ای کردن و این بازی دیگه فروشش رو کرده و ... ولی الان بعد از 4 سال بازی نزدیک 150 میلیون نسخه فروخته، ماهانه +90 میلیون پلیر داره و تو چین هم نسخه F2P بازی 150 میلیون کاربر گرفته. بعد الان هم نگفتن فقط استودیو کوچیک و متوسط. نگاه میکنن میسنجن شرایط رو بعد میخرن. الان مایکرو 130 میلیارد پول نقد داره خارج از آمریکا. خیلی راحت میتونن خریدهای بزرگ معنی دار انجام بدن. :D
343 اگه تغییرات اساسی تو تیمش داده نشه (داده شده ولی کی میدونه نتیجش چیه) بدرد نمیخوره چون برعکس بانجی که میخواست فرمول هیلو عوض کنه امد همون ادامه داد تازه خیلی از ویژگی های مثبت هیلو حذف کرد داستانش خوب بود ولی باس اخرش مضخرف ترین چیزی بود که به عمرم دیدم اصن باس نبود یه گرینید چسبوند بهش و تموم یعنی گنده ترین شخصت منفی سری همین بود:|:|:|
4A games مال deep silver و دیپ سیلورم مال thq امکان نداره بخرنش مایکر تا الان فقط استودیوهای با سابقه ای خریده که بزرگ نیستن این خیلی راحت میشه فهمید:D در کل باید دید تغییراتی که اسپنسر ایجاد کرده به کجا میرسه تا الان که halo i عالی بود امیدوارم موارد قدیمی که سری رو قدرتمند نگه میداشت برگشته باشه gears5 که از نظر من نابودش کردن رفت

IO هم وقتی جدا شد می گفت می خواد کلا مستقل باشه دیگه ولی الان شایعات خریدش هست
راستی Respawn تعطیل شد ؟!
اگه نه خرید محشری هستا داشتن سازنده های MW1 و Titanfall عالیه


مگه حتما باید استدیو های مستقل خریده بشن
الان استدیو وضعیت خوبی نداره ولی اگه انحصاری کار کنن عملا لول کاریشون عوض میشه
اگه inso میگید اونا چندسال پیش پیشنهاد سونی رو رد کردن
Respawn کارش تموم بود که EA خریدش :D
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: g4mer
اگه inso میگید اونا چندسال پیش پیشنهاد سونی رو رد کردن
Respawn کارش تموم بود که EA خریدش :D
شاید چون منتظر پیشنهاد میکی بودن که دست رد به سینه سونی زدن
ریسپان هم یادمه EA از فروش titanfall راضی نبودا شاید یه فرجی شد :دی
 
  • Like
Reactions: Only Xbox

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or