شایعه شایعه : PS4 از 50% قدرت بیشتر نسبت به xbox 720 برخوردار خواهد بود .

EL CHE

کاربر سایت
Mar 5, 2012
858
نام
میـرعلی
آن طور که منابع سایت vg247 خبر می دهند ، نسل بعدی کنسول سونی یا ps4 ، پنجاه درصد بیشتر از xbox720 قدرت دارد .

durango.jpg


اگر آخرین شایعات در مورد نسل بعدی سخت افزار های به کار رفته در این 2 کنسول صحت داشته باشد ، کنسول بعدی سونی به طور قابل ملاحظه ای از لحاظ سخت افزار از xbox 720 قوی تر خواهد بود .
منابع توسعه دهنده بعد از ملاقاتی که در نمایشگاه بزرگ ces داشته اند ، می گویند که نسل بعدی کنسول سونی با رمز و نام Orbis دارای 1.84-tf یا واحد پردازیش محاسبات کامپیوتر خواهد بود .
به طور رسمی و شفاهی قبل ها اعلام شده بود که کنسول بعدی مایکروسافت دارای واحد پردازیش محاسبات کامپیوتر با قدرت 1.23 ترافلاپ خواهد بود ؛ اگر این ارقام حقیقت داشته باشند ، این بدین معنی است که orbis پنجاه درصد قوی تر از 720 است .
اما صبر کنید ؛ این همه ی ماجرا نیست . ممکن است مایکروسافت از این بعد ضعف داشته باشد ، اما قبلاً مایکروسافت تایید کرده بود که 720 دارای 8 گیگ رم خواهد بود و این به خودی خود رقم قابل ملاحظه و تاملی است . منابع ما می گویند که از این 8 گیگ رم ، 3 گیگ جهت سیستم عامل ، برنامه ها و کاربرد ها در نظر گرفته شده و 5 گیگ دیگر ان برای بازی اختصاصی پیدا کرده است .
این در حالی است که اوربیس تنها 4 گیگ رم خواهد داشت و بد تر از ان این که یک گیگ از ان برای امنیت ، سیستم عامل و برنامه ها و کاربرد ها خواهد بود و 3 گیگ آن برای بازی !
انتظار می رود هر 2 ماشین برای نسل بعد توانایی خواندن دیسک های بلو ری با حجم 100 گیگ را داشته باشند .
Durango یا اکس باکس 720 مبتنی بر کارت گرافیک Radeon HD 8770 GPU و بر اساس شایعات ps4 مبتنی بر کارت گرافیک AMD’s A10 APU خواهد بود .
اخیراً ادعا شده که هر 2 شرکت کنسول های نسل بعد خود را در اواخر مارچ رونمایی می کنند ؛ اما تصور برنامه نویسان ، عامه ی مردم و افراد شاغل در صنعت کنسول سازی و سخت افزار این است که هر 2 کنسول در نوامبر رونمایی می شوند .
vg247 این اطلاعات را تحت تاثیر شایعاتی که شرکت های مختلف در نمایشگاه های مختلف دادنده به بیرون درز داده و مسئول صحت یا عدم صحت ان ها نیست .

منبع : http://www.vg247.com/2013/01/17/showtime-ps4-rumoured-at-1-84tf-xbox-720-at-1-23tf/
 
آخرین ویرایش:

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,403
نام
محمد
اینم جهت مقایسه :D
Code:
[LEFT]Xbox | CPU: 1.5 GFLOPS | GPU: 5.8 GFLOPS | Combined: 7.3 GFLOPS
Xbox360 | CPU: 115 GFLOPS | GPU: 240 GFLOPS | Combined: 355 GFLOPS
Dreamcast | CPU: 1.4 GFLOPS | GPU: 0.1 GFLOPS | Combined: 1.5 GFLOPS
Wii | CPU: 60 GFLOPS | GPU: 1 GFLOPS | Combined: 61 GFLOPS
PS2 | CPU: 6 GFLOPS | GPU: 0 GFLOPS | Combined: 6 GFLOPS
PS3 | CPU: 218 GFLOPS | GPU: 1800 GFLOPS | Combined: 2018 GFLOPS
[/LEFT]
 

ramin cybran

کاربر سایت
Mar 1, 2009
901
نام
رامین

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
16,958
نام
آریا
اینم جهت مقایسه :D
Code:
[LEFT]Xbox | CPU: 1.5 GFLOPS | GPU: 5.8 GFLOPS | Combined: 7.3 GFLOPS
Xbox360 | CPU: 115 GFLOPS | GPU: 240 GFLOPS | Combined: 355 GFLOPS
Dreamcast | CPU: 1.4 GFLOPS | GPU: 0.1 GFLOPS | Combined: 1.5 GFLOPS
Wii | CPU: 60 GFLOPS | GPU: 1 GFLOPS | Combined: 61 GFLOPS
PS2 | CPU: 6 GFLOPS | GPU: 0 GFLOPS | Combined: 6 GFLOPS
PS3 | CPU: 218 GFLOPS | GPU: 1800 GFLOPS | Combined: 2018 GFLOPS
[/LEFT]
من که از این چیزا سر در نمیارم ، ولی از روی همین اعداد و ارقام میشه فهمید نسبت دقیقی بین اندازه اینا و قدرت کنسول ها نیست ! :D یعنی این طوری نیست که بگیم مثلاً برای فلان کنسول 1000GFLOPS هست و اون یکی 200 تا ، پس کنسول اول 5 برابر قوی تره !
مثلاً اینجا Xbox رو نوشته 7.3 و PS2 رو نوشته 6. ولی خب تفاوت سخت افزار این دو تا خیلی بالا بود. از اون طرف تفاوت Xbox و Wii اصلاً در حدی نیست که بشه با این عددها (اختلاف 8 برابر !) توجیهش کرد. دیگه از اون عدد PS3 و اختلافش با 360 بگذریم ! :D
 

MaTrix PouYa

! The Berserker
کاربر سایت
Jul 27, 2008
3,276
نام
Pouya
اقا دعوا شروع شد بریزین به جون هم :d
......................................
تا رونمایی نشدن رسمی هر دو کنسول توسط هر دو شرکت هیچ نظری نمیشه داد که کدوم قویتره حالا میخواد معتبر ترین منابع باشه
 

ramin cybran

کاربر سایت
Mar 1, 2009
901
نام
رامین
قدرت خام محاسباتي RSX حدود 400 گيگافلاپس هست نه 1800 كه بشه 1.8 ترافلاپس - به لحاظ تكنيكي و اصول مهندسي تراشه ها يك splite shader مثل RSX از Xenos اي كه unified shader هست حتي در بهترين حالت يعني بهينگي استفاده از pipline ISA resource ها باز هم ضعيف تر هست - كلا در يك رشته عملوند ها و دستورات از حجم بسيار ناچيزي از splite pipline ها ميشه استفاده كرد براي همين الان همه GPU ها unified هستن چون با يك front end كارامد ميشه حد خوبي از data resource هارو پردازش كرد - البته اينم بگم انويديا طرح هاي unified shader خودشو اون دوره داشت سوني نخواست استفاده كنه چون انويديا به قول يكي از اديتور ها دندان پزشك بسيار گرون قيمتيه كه همون كاري كه ATI اون زمان ميخواست انجام بده با قيمت بالاتري انجام ميداد.

واسه همينه اين نسل كلا انويديا از قرارداد هاي كنسول هاي اين نسل خارج شده .
 

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
من که از این چیزا سر در نمیارم ، ولی از روی همین اعداد و ارقام میشه فهمید نسبت دقیقی بین اندازه اینا و قدرت کنسول ها نیست ! :D یعنی این طوری نیست که بگیم مثلاً برای فلان کنسول 1000GFLOPS هست و اون یکی 200 تا ، پس کنسول اول 5 برابر قوی تره !
مثلاً اینجا Xbox رو نوشته 7.3 و PS2 رو نوشته 6. ولی خب تفاوت سخت افزار این دو تا خیلی بالا بود. از اون طرف تفاوت Xbox و Wii اصلاً در حدی نیست که بشه با این عددها (اختلاف 8 برابر !) توجیهش کرد. دیگه از اون عدد PS3 و اختلافش با 360 بگذریم ! :D

اریا اون عدد PS3 بیشتر به خاطر پردازش تو محاسبات چند رشته ایه که CELL میتونه انجام بده . ازتمام اون قدرت به هیچ و جه نمیشه تو بازی اسفاده کرد . برای همینه که واقعا تفاوت چندانی بین X360 و PS3 نمیشه دید . مثلا تفاوت بین GPU کنسول PS3 با CPU اش از نظر قدرت پردازشی خیلیه . بگذریم .... :d

---------- نوشته در 08:53 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 08:50 PM ارسال شده بود ----------

جالبه که nowgamer نوشته قدرت ایکس باکس بعدی 4.2TFlops هست که با عقل بیشتر جور در میاد.

Next-Gen: Xbox 720 Will Be More Powerful Than PS4 - Report - NowGamer

کاملا قبول دارم 4.2TFlops خیلی با عقل بیشتر جور در میاد تا این : PS4 rumoured at 1.84TF, Xbox 720 at 1.23TF یعنی چیزی حدود 10 تا 14 برابر باید قدرت داشته باشن کنسول های نسل جدید .
 

SΛDrA-HhH

Gold User
May 5, 2011
14,577
نام
شیخ صدرا
وقتی اختلاف زیاد نباشه عملا تو بیشتر بازیا هیچ فرقی بین بازیای دو کنسول نیست و کسایی که واسه قدرت یه کنسول میرن اونو میخرن رکب میخورن :D
تو دنیای متمدن همه بسته به علایق و بازیای انحصاری و قیمت میرن کنسول میخرن نه کلفتی سخت افزارش.

شما هم بکشید بیرون از این بحث تا همه نرفتید حبس :D
 

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
قدرت خام محاسباتي RSX حدود 400 گيگافلاپس هست نه 1800 كه بشه 1.8 ترافلاپس - به لحاظ تكنيكي و اصول مهندسي تراشه ها يك splite shader مثل RSX از Xenos اي كه unified shader هست حتي در بهترين حالت يعني بهينگي استفاده از pipline ISA resource ها باز هم ضعيف تر هست - كلا در يك رشته عملوند ها و دستورات از حجم بسيار ناچيزي از splite pipline ها ميشه استفاده كرد براي همين الان همه GPU ها unified هستن چون با يك front end كارامد ميشه حد خوبي از data resource هارو پردازش كرد - البته اينم بگم انويديا طرح هاي unified shader خودشو اون دوره داشت سوني نخواست استفاده كنه چون انويديا به قول يكي از اديتور ها دندان پزشك بسيار گرون قيمتيه كه همون كاري كه ATI اون زمان ميخواست انجام بده با قيمت بالاتري انجام ميداد.

واسه همينه اين نسل كلا انويديا از قرارداد هاي كنسول هاي اين نسل خارج شده .

ناراحت نشی رامین :d یه کم ساده ترش کن اینا رو :d ملت واقعا متوجه اش نمیشن :d

یعنی چیزی حدود 10 تا 14 برابر باید قدرت داشته باشن کنسول های نسل جدید . مثلا اگر مبنای پیشرفت و غیبت 6 ساله کنسولهای جدید رو لحاظ کنیم ، کاملا 10 برابر تو جیه پذیره . مثلا اینتل معماریش پردازنده های بر مبنای تیک و تاکه !!!

یعنی یک سال معماری پردازنده عوض میشه و سال بعد تکنولوژی ساختش تغییر میکنه و اگر بخوایم بنا رو بر مبنای تیک و تاک بذاریم حداقل قدرت کنسولهای نسل جدید باید چیزی بین 12 تا 13 برابر کنسولهای نسل قبل باشه که در این صورت 4.2TFlops قدرت پردازشی اصلا در حد شایعه نیست و میتونه بسیار به واقعیت نزدیک باشه . چون AMD شرکتیه که در حال رقابت با اینتل هست و مهماری پردازنده هاش و تکنولوژی ساخت باتغییرات اینتل ، تغییر میکنه . پس اینا شایعاتی 80% نزدیک به واقعیته .
 
آخرین ویرایش:

g.o.w

کاربر سایت
Apr 27, 2006
10,278
نام
arman
یعنی خدا نکنه یه شایعه بیاد همه جور حرف و پست و پیش بینی و پیشگویی از دوستان میشه دید!
بدون توجه به این که این فقط شایعه است !
 

Lord Xbox

کاربر سایت
Nov 16, 2012
147
قدرت خام محاسباتي RSX حدود 400 گيگافلاپس هست نه 1800 كه بشه 1.8 ترافلاپس - به لحاظ تكنيكي و اصول مهندسي تراشه ها يك splite shader مثل RSX از Xenos اي كه unified shader هست حتي در بهترين حالت يعني بهينگي استفاده از pipline ISA resource ها باز هم ضعيف تر هست - كلا در يك رشته عملوند ها و دستورات از حجم بسيار ناچيزي از splite pipline ها ميشه استفاده كرد براي همين الان همه GPU ها unified هستن چون با يك front end كارامد ميشه حد خوبي از data resource هارو پردازش كرد - البته اينم بگم انويديا طرح هاي unified shader خودشو اون دوره داشت سوني نخواست استفاده كنه چون انويديا به قول يكي از اديتور ها دندان پزشك بسيار گرون قيمتيه كه همون كاري كه ATI اون زمان ميخواست انجام بده با قيمت بالاتري انجام ميداد.

واسه همينه اين نسل كلا انويديا از قرارداد هاي كنسول هاي اين نسل خارج شده .
این پست کاملا تایید میشه rsx :
24 تا Pixel shaders داره که تو هر سیکل 27 FLOPS قدرت محاسبه ممیزی شناور دارن rsx تو کلاک 550 کار میکنه میشه :
24*27 *550 = 356.4 گیگا فلاپس

8 تا هم واحد vertex shader داره که تو هر سیکل 10FLOPS قدرت محاسبه ممیزی شناور دارن و تو کلاک 550 کار میکنن میشه:
8*10*550 = 44 گیگا فلاپس
جمعشون میشه 356+44=400 گیگا فلاپس
 

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
خب دوستان اینجوری نمیشه

فن های مایکروسافت برن چپ سونی هم بیره راست حالا شروع کنید و تا میتونید همدیگرو بزنین آخرین بازمانده گروهش برندست

ما که هیچ اهمیتی نمیدیم چون شماها فقط دارین خودتونو عذاب میدین. آخه تا الان چقدر اومدن گفتن این قویتره اون قویتره؟

---------- نوشته در 09:06 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 09:05 PM ارسال شده بود ----------

این پست کاملا تایید میشه rsx :
24 تا Pixel shaders داره که تو هر سیکل 27 FLOPS قدرت محاسبه ممیزی شناور دارن rsx تو کلاک 550 کار میکنه میشه :
24*27 *550 = 356.4 گیگا فلاپس

8 تا هم واحد vertex shader داره که تو هر سیکل 10FLOPS قدرت محاسبه ممیزی شناور دارن و تو کلاک 550 کار میکنن میشه:
8*10*550 = 44 گیگا فلاپس
جمعشون میشه 356+44=400 گیگا فلاپس

آره Lamborghini هم ماشین خوبیه:)) ما که هیچی نفهمیدیم
 

Lord Xbox

کاربر سایت
Nov 16, 2012
147
خب دوستان اینجوری نمیشه

فن های مایکروسافت برن چپ سونی هم بیره راست حالا شروع کنید و تا میتونید همدیگرو بزنین آخرین بازمانده گروهش برندست

ما که هیچ اهمیتی نمیدیم چون شماها فقط دارین خودتونو عذاب میدین. آخه تا الان چقدر اومدن گفتن این قویتره اون قویتره؟

---------- نوشته در 09:06 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 09:05 PM ارسال شده بود ----------



آره Lamborghini هم ماشین خوبیه:)) ما که هیچی نفهمیدیم
خیلی سادس فرض کن یک کارخونه داری به دو جور کارگر برای حمل بار احتیاج داره یه دسته باید جنسایی حمل کنن به اسم pixel shader یه دسته باید جنسایی حمل کنن به اسم vertex shader تعداد کارگرایی که جنس نوع اولو حمل میکنن 24 نفره کارگرایی که جنس نوع دومو حمل میکنن 8 نفره کارگرای گروه اول هر بار 27 کیلو بار میبرن کارگرای گروه دوم 10 کیلو سرعت حرکت هر کدوم از این کارگرا مثلا 550 قدم بر دقیقه هست حالا یک کامیونی در نظر بگیر x کیلو بار از هر دو نوع داره حساب کن ببین این کارگرا چقدر طول میکشه تا این بارو تخلیه کنن ببرن 550 قدرم اونورتر.
حالا xbox 360 مثل همین کارخونه میمونه تعداد کارگراش 48 نفره و هر کدوم 10 کیلو بار میبرن سرعت حرکتشون 500 قدم بر دقیقس اما یه اخلاق خوبی دارن که براشون فرقی نمیکنه چه نوع جنسی بهشون میدن یعنی هر جور جنسی که بهشون بدن چه نوع اول چه نوع دوم میبرن.

حالا همه اینارو در نظر بگیر اگه منطقی فکر کنی میبینی که سرعت حمل اجناسو تو این دو تا کارخونه رو فقط با عدد نمیشه محاسبه کرد چون نوع و ترکیب اون جنسی که دارن خالی میکنن خیلی مهمه.
 
آخرین ویرایش:

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
عزیز این یعنی که ممکنه صحت داشته باشه . تکذیب نشده هنوز .
منم 2 شب پیش با زئوس و آتنا ملاقات داشتم روی خورشید. چون این تکذیب نشده پس من راست میگم!.
ماکروسافت مثل بقیه خاله‌زنک نیست با هر شایعه‌ی بلافاصله کامنت بزاره.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر