شایعه شایعه : PS4 از 50% قدرت بیشتر نسبت به xbox 720 برخوردار خواهد بود .

EL CHE

کاربر سایت
Mar 5, 2012
858
نام
میـرعلی
آن طور که منابع سایت vg247 خبر می دهند ، نسل بعدی کنسول سونی یا ps4 ، پنجاه درصد بیشتر از xbox720 قدرت دارد .

durango.jpg


اگر آخرین شایعات در مورد نسل بعدی سخت افزار های به کار رفته در این 2 کنسول صحت داشته باشد ، کنسول بعدی سونی به طور قابل ملاحظه ای از لحاظ سخت افزار از xbox 720 قوی تر خواهد بود .
منابع توسعه دهنده بعد از ملاقاتی که در نمایشگاه بزرگ ces داشته اند ، می گویند که نسل بعدی کنسول سونی با رمز و نام Orbis دارای 1.84-tf یا واحد پردازیش محاسبات کامپیوتر خواهد بود .
به طور رسمی و شفاهی قبل ها اعلام شده بود که کنسول بعدی مایکروسافت دارای واحد پردازیش محاسبات کامپیوتر با قدرت 1.23 ترافلاپ خواهد بود ؛ اگر این ارقام حقیقت داشته باشند ، این بدین معنی است که orbis پنجاه درصد قوی تر از 720 است .
اما صبر کنید ؛ این همه ی ماجرا نیست . ممکن است مایکروسافت از این بعد ضعف داشته باشد ، اما قبلاً مایکروسافت تایید کرده بود که 720 دارای 8 گیگ رم خواهد بود و این به خودی خود رقم قابل ملاحظه و تاملی است . منابع ما می گویند که از این 8 گیگ رم ، 3 گیگ جهت سیستم عامل ، برنامه ها و کاربرد ها در نظر گرفته شده و 5 گیگ دیگر ان برای بازی اختصاصی پیدا کرده است .
این در حالی است که اوربیس تنها 4 گیگ رم خواهد داشت و بد تر از ان این که یک گیگ از ان برای امنیت ، سیستم عامل و برنامه ها و کاربرد ها خواهد بود و 3 گیگ آن برای بازی !
انتظار می رود هر 2 ماشین برای نسل بعد توانایی خواندن دیسک های بلو ری با حجم 100 گیگ را داشته باشند .
Durango یا اکس باکس 720 مبتنی بر کارت گرافیک Radeon HD 8770 GPU و بر اساس شایعات ps4 مبتنی بر کارت گرافیک AMD’s A10 APU خواهد بود .
اخیراً ادعا شده که هر 2 شرکت کنسول های نسل بعد خود را در اواخر مارچ رونمایی می کنند ؛ اما تصور برنامه نویسان ، عامه ی مردم و افراد شاغل در صنعت کنسول سازی و سخت افزار این است که هر 2 کنسول در نوامبر رونمایی می شوند .
vg247 این اطلاعات را تحت تاثیر شایعاتی که شرکت های مختلف در نمایشگاه های مختلف دادنده به بیرون درز داده و مسئول صحت یا عدم صحت ان ها نیست .

منبع : http://www.vg247.com/2013/01/17/showtime-ps4-rumoured-at-1-84tf-xbox-720-at-1-23tf/
 
آخرین ویرایش:

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
خیلی سادس فرض کن یک کارخونه داری به دو جور کارگر برای حمل بار احتیاج داره یه دسته باید جنسایی حمل کنن به اسم pixel shader یه دسته باید جنسایی حمل کنن به اسم vertex shader تعداد کارگرایی که جنس نوع اولو حمل میکنن 24 نفره کارگرایی که جنس نوع دومو حمل میکنن 8 نفره کارگرای گروه اول هر بار 27 کیلو بار میبرن کارگرای گروه دوم 10 کیلو سرعت حرکت هر کدوم از این کارگرا مثلا 550 قدم بر دقیقه هست حالا یک کامیونی در نظر بگیر x کیلو بار از هر دو نوع داره حساب کن ببین این کارگرا چقدر طول میکشه تا این بارو تخلیه کنن ببرن 550 قدرم اونورتر.
حالا xbox 360 مثل همین کارخونه میمونه تعداد کارگراش 48 نفره و هر کدوم 10 کیلو بار میبرن سرعت حرکتشون 500 قدم بر دقیقس اما یه اخلاق خوبی دارن که براشون فرقی نمیکنه چه نوع جنسی بهشون میدن یعنی هر جور جنسی که بهشون بدن چه نوع اول چه نوع دوم میبرن.

حالا همه اینارو در نظر بگیر اگه منطقی فکر کنی میبینی که سرعت حمل بار تو این دو تا کارخونه رو فقط با عدد نمیشه محسابه کرد چون نوع و ترکیب اون باری که دارن خالی میکنن خیلی مهمه.


به این میگن ساده سازی :d رامین کجایی ؟؟!!! :d
 

ramin cybran

کاربر سایت
Mar 1, 2009
901
نام
رامین
ناراحت نشی رامین :d یه کم ساده ترش کن اینا رو :d ملت واقعا متوجه اش نمیشن :d

یعنی چیزی حدود 10 تا 14 برابر باید قدرت داشته باشن کنسول های نسل جدید . مثلا اگر مبنای پیشرفت و غیبت 6 ساله کنسولهای جدید رو لحاظ کنیم ، کاملا 10 برابر تو جیه پذیره . مثلا اینتل معماریش پردازنده های بر مبنای تیک و تاکه !!!

یعنی یک سال معماری پردازنده عوض میشه و سال بعد تکنولوژی ساختش تغییر میکنه و اگر بخوایم بنا رو بر مبنای تیک و تاک بذاریم حداقل قدرت کنسولهای نسل جدید باید چیزی بین 12 تا 13 برابر کنسولهای نسل قبل باشه که در این صورت 4.2TFlops قدرت پردازشی اصلا در حد شایعه نیست و میتونه بسیار به واقعیت نزدیک باشه . چون AMD شرکتیه که در حال رقابت با اینتل هست و مهماری پردازنده هاش و تکنولوژی ساخت باتغییرات اینتل ، تغییر میکنه . پس اینا شایعاتی 80% نزدیک به واقعیته .

به این میگن ساده سازی :d رامین کجایی ؟؟!!! :d

باو چيكار كنم مخاطب من خاصه اونايي كه بخوان بفهمن ميفهمن ديگه :d ديدي اين رفيقمون lord xbox تا تهشو گرفته بود ساده سازي كرد به دوستان گفت :d

تو هم يه عمر بري انجمن beyond 3d از من بدتر ميشي :))
 

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
باو چيكار كنم مخاطب من خاصه اونايي كه بخوان بفهمن ميفهمن ديگه :d ديدي اين رفيقمون lord xbox تا تهشو گرفته بود ساده سازي كرد به دوستان گفت :d

تو هم يه عمر بري انجمن beyond 3d از من بدتر ميشي :))

د برای چی میری اونجا اخه :d خودمون این همه انجمن داریم :d زبانت هم معلومه که ماشاالله توپه :d اگه رفيقمون lord xbox چی میــــــــــــــشد :)) حالا خوبه قبلا هم بهت گفتما ! داداش مردمی باش :d
 

XENOS

کاربر سایت
Oct 22, 2005
426
-Directx11 رو با تمام قابليتهاي نمايشيش , FullHD , تو يه فريم قابل قبول بتونن نمايش بدن ...اين توقع از نسل بعديه كه حداقل ٧ سال طول عمرش هست.
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
من زیاد در مورد لینوکس اطلاعات ندارم ولی اگه قرار باشه PS4 از DX11 استفاده کنه , یکم برای من PS3 را با لینوکس همراه با DX11 عجیبه !؟ :|
 

*Black Roze*

کاربر سایت
Jun 5, 2012
1,981
نام
محسن
از یه لحاظ سونی کار خوبی میکنه که کنسول قدرت مند میده بیرون تا بازی سازی براش فوق العاده بشه مثل همین PS3 با درایو بلو-ری دیدین واقعا یه تحولی رو ایجاد کرد. ولی واقعا کنسول اوایل عرضه اش خیلی گرون بود به حدی که زمانی که دل آر 1200 بود قیمتش 800 تا 1 میلیون بود. حالا اینو حساب کنید که دلار 3 برابر شده و قیمت PS4 توی بازار مزخرف ما کمتر از 2.5 2.7 نیست.!!:-o
ولی از طرفی مایکروسافت کار خوبی هم میکنه کنسولی با قدرت معمولی اما قیمت ارزان تر از سونی میده بیرون خوب در اینجا معلومه که بیشتریت طرف Xbox میرن و واقعا مثل همین چیزی هست که الان میبینیم.
افرادی هستن که اصلا نمیدون X360 چیه به خاطر بازی های کپیش خریدن میگن 360 بهتر از Ps3. خوب چرا میگن چون پول بازی های سونی رو ندارن بدن این حرفو میگن.
به نظر من توی این نسل طرفداران سونی و مایکروسافت بهتر معلوم میشه.!! چون دیگه خبری از کپی نیست و هممون مجبوریم دیگه اوریج بازی کنیم.!#:-s
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,177
نام
ماکان
به نظر من با توجه به Wii U کنسولی که چندان قوی نباشه اما در عوض قیمت مناسب تری داشته باشه میتونه موفق تر باشه.

من جای سونی بودم یه کنسول مثل Wii U با قیمت خیلی پایین رو زودتر از Xbox منتشر میکردم. اینجوری از ابتدا میتونست جلو بیفته.
 

EL CHE

کاربر سایت
Mar 5, 2012
858
نام
میـرعلی
منم 2 شب پیش با زئوس و آتنا ملاقات داشتم روی خورشید. چون این تکذیب نشده پس من راست میگم!.
ماکروسافت مثل بقیه خاله‌زنک نیست با هر شایعه‌ی بلافاصله کامنت بزاره.
وی جی 247 آوازه ی خودش رو از داخل جیب من ـو شما نیاورده .
یک خبر فیک تا الان از این سایت قرائت نکردم . به حول و قوه ی الاهی -دوستان- اعتبار این سایت رو هم زیر سئوال بردن .
در انتهای مقاله هم خود سایت متذکر شده و مسئولیت صحت داشتن و یا عدم صحت داشتن رو قبول نکرده .
این سایت هم منابع خاص خودش رو داره .
 
آخرین ویرایش:

8030

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,445
نام
mohammad
من زیاد در مورد لینوکس اطلاعات ندارم ولی اگه قرار باشه PS4 از DX11 استفاده کنه , یکم برای من PS3 را با لینوکس همراه با DX11 عجیبه !؟ :|

ps4 از dx11 استفاده نمیکنه از opengl 4.+ استفاده میکنه چون dx انحصار شرکت برادر ماکروسافت هست.

اون اعداد و ارقام عجیب هم که بعضی منابع دادن واقعا خنده داره بعلاوه اون دو تا soc.

بنظرم vg247 خبرش به واقعیت خیلی نزدیکه چون خود apu a10 شرکت amd به تنهایی حدود 600 یا 700 gflop پردازشگر گرافیکش قدرت داره که با gpu اصلی جمع میشه این عدد بخاطر اینکه با هم کار میکنن و عدد اخر بیشتر بدست میاد.

8770 قدرتش خوبه که قراره برای ایکس باکس 720 استفاده بشه. خودش به تنهایی 1.2 تا 1.4 tflop قدرت شناور خام داره که در مقایسه با gpu الان ایکس باکس360 که 240gflop قدرت خام داره میشه تقریبا 6 برابر قویتر.
زیر 100 وات تقریبا مصرف داره این gpu کارت 8770 و حرارت زیادی تولید نمیکنه با یه تهویه معمولی میشه براحتی خنکش کرد.پس امکان مشکل حرارتی کم میشه.

قدرت gpu کنسول ps4 هم فکر کنم در همین حد باشه که بعلاوه قدرت apu همون عدد 1.8tflop بدست میاد.

کلا الان بحث کولینگ خیلی مطرح هست چون رابطه مستقیم با عمر کنسول داره و کنسول محدودیت فضا داره نه مثل کیسه که بشه خر چپونی داخلش کرد.
 

u.s.a

کاربر سایت
May 19, 2009
15,127
نام
حسین
با فرض اینکه تمام این اطلاعات صحت داشته باشه برتری خاصی مشاهده نمیشه.نسل بعد نیاز به رم خیلی حیاتی و مبرمه
 

samiradin

کاربر سایت
Jan 26, 2012
1,992
نام
sami
تا چند وقت پیش صحبت از این بود که xbox بعدی 2 برابر قویتر از ps4 هستش و الانم باز شایعه کردن ps4 پنجاه درصد قویتره فردا هم میان میگن wii u از جفت اینا 20 درصد قویتره
جمع کنید این بساط لهو لعبو:dقدرت دو تا کنسولا تو یه رنجن مثل همین نسل.من که فکر میکنم شرکت سونی با مایکروسافت از قبل با هم هماهنگ کردن تا کنسولاشون تو یه سطح باشن تا واسه بازیسازا مشکلی نباشه
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر