شایعه شایعه: سخت افزار کنسول PlayStation 5 با مشکل مواجه شده‌است

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
Sep 7, 2011
7,767
نام
Bahram
با نزدیک شدن به نسل جدید کنسول‌ها دوباره بازار شایعات مختلف داغ شده و به قول معروف هر دم از این باغ بری می‌رسد. هر چند این شایعات همیشه درست نیستند و حتی می‌توان گفت که درصد بیشتری از آن‌ها به حقیقت هم نمی‌پیوندند، اما شایعه امروز از طرف منابع معتبری منتشر شده که حداقل می‌توان آن‌ها را بررسی کرد.
با توجه به گزارش‌های منتشر شده، کنسول PlayStation 5 دارای مشکلات شدیدی است. تعدادی از بازیسازان و برنامه نویسان اعلام کرده‌اند که نگران برخی از کمبود های کنسول PS5 هستند. این گزارش ابتدا توسط یکی از کاربران توییتر با نام Jeff Rickel منتشر شد، اما بعد از آن دو نویسنده معتبر سایت Windows Central هم اعلام کردند که گزارش‌های مشابه‌ای را از تعدادی از سازندگان شنیده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که به نظر می‌رسد شرکت سونی با موفقیت کنسول PS4 تا حدودی مایکروسافت و کنسول Xbox Series X را دست کم گرفته و بعد از معرفی Xbox جدید، سونی به دنبال چاره‌ای بوده‌است تا بتواند اختلاف سخت افزاری PS5 را با کنسول رقیب کاهش دهد. آن‌ها در نهایت تصمیم می‌گیرند تا سخت افزار کنسول را اورکلاک کنند و این عمل باعث ایجاد مشکلات شدید گرمایشی، کاهش کلاک سخت افزار و در نتیجه بازدهی کمتر کنسول می‌شود. در نهایت این مشکلات سبب شده تا پروسه بهینه‌سازی بازی‌ها بر روی کنسول به امری دشوار تبدیل شود. در حالی که Xbox Series X از نظر قدرتی که ارائه می دهد ثابت است، PS5 غیرقابل پیش بینی عمل کرده که به نوبه خود بهینه سازی را بسیار چالش برانگیز می کند.
در ادامه گزارش آمده است که شرکت سونی برای رفع این مشکلات تصمیم گرفته تا دیزاین کنسول PS5 را به صورت کلی برای جلوگیری از این مشکلات تغییر دهد و ممکن است ما با کنسولی شبیه به Xbox Series X از لحاظ ضاهری طرف باشیم. همچنین ادعا شده که شرکت سونی قصد دارد عرضه کنسول را بین ۶ تا ۱۲ ماه به تاخیر بیاندازد.
البته شرکت سونی همچنان برای مقابله با کنسول Xbox Series X ممکن است تا تصمیم به عرضه کنسول با مشکلاتی که در بالا اشاره شد، در پایان سال ۲۰۲۰ بگیرد و طراحی دوباره کنسول را به زمان دیگری موکول کند.
در نهایت دوباره باید اشاره کرد که تمام این گزارشات شایعه هستند، اما تایید آن‌ها توسط Daniel Rubino و Jez Corden نویسندگان سایت Windows Central کمی این شایعات را جدی می‌کند.
 
آخرین ویرایش:

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
از هیچ کس نشنیدن، جو ندید به قضیه... اگه چیز دیگه تو دست و بالشون داشتن نمیومدن آویزون این ترول کامنت یوتیوب بشن

اینا هیچی، اون چینیه (Zoo) هم لابد فن مایکروسافت هست؟‌ :D همین آدم سابقه و رکورد خوبی در ارائه اطلاعات داشته:

Zen 3 could see IPC gains over 8% and up to 200MHz faster clocks - KitGuru

The rumours started on ChipHell forum, in a post, by their member ‘Zoo’, which has a good record with previous leaks. ‘Zoo’ claims that the IPC increase is over 10% and the clock speed will be increased by 100-200MHz in comparison with Zen 2. This IPC increase is likely coming from the TSMC node processing improvements.
ترجمه: این شایعه از پستی در فروم ChipHell، توسط کاربری به نام 'Zoo' آغاز شده که سابقه خوبی در لیک‌های قبلی داشته. 'Zoo' مدعی شده که افزایش IPC بیش از 10% بوده است و سرعت کلاک نسبت به Zen 2 بین 100-200MHz افزایش خواهد یافت و ...

حالا همین آدم 2 هفته پیش درباره چیپ PS5 این رو گفته :D:

PS5规格公布 - 第2页 - 电脑讨论 - Chiphell - 分享与交流用户体验

The word desperate is very accurate, the price is quite heavy, the yield is currently touching

که داره میگه کلمه «بسیار بد» کاملا دقیق است، هزینه بسیار بالاست، کیفیت در حال حاضر نگران کننده است :D در ادامه (صفحه بعد) از طرف پرسیدن که «مگه فرکانس بر اساس کیفیت محصول (Yield) مشخص نمیشه؟ یا اینکه یه تارگت 10TF گذاشتن که می‌خوان حتما بهش برسن؟» و zoo این جواب رو داده:

Set the frequency first instead of making it first to see how high you can run

که داره میگه بجای اینکه اول ببینند چقدر می‌تونن فرکانس رو بالا ببرن از همون ابتدا فرکانس رو تعیین کردن. در ادامه هم این رو گفته:

The problem is that Sony forced to get 10T numbers so as not to be too ugly. Isn't this a rigid frequency target? If you do n’t reach this target, you ca n’t sell it at all, because Sony has n’t defined such a product.

اینجا هم داره میگه سونی مجبور هست به عدد 10TF برسه تا خیلی زشت به نظر نرسه :D برای همین یه فرکانس خیلی بالا رو به عنوان مینیمم تعیین کردن و همین هم باعث میشه که اون چیپ‌هایی که با این کیفیت نباشن رو نتونن استفاده کنن :D حالا این هم لابد یه فن توی توییتر هست که داره همینطوری به هم می‌بافه، درسته؟ :D و قطعا دسترسی و اطلاعات این آدم از اطلاعات شرایر تو زمینه تخصصی خودش (چیپ‌ها و کیفیت تولیدیشون و مشخصاتشون) بیشتر هست :D

این رو 1-2 هفته پیش گذاشتم تو تاپیک VS ولی خیلی عمیق نشدم در موردش چون نمیخواستم خیلی رو اعصاب شما پیاده روی کنم ولی خودتون از حد گذروندید :D
 

Amin.AP

کاربر سایت
Dec 31, 2016
2,400
نام
امین
اینا هیچی، اون چینیه (Zoo) هم لابد فن مایکروسافت هست؟‌ :D همین آدم سابقه و رکورد خوبی در ارائه اطلاعات داشته:

Zen 3 could see IPC gains over 8% and up to 200MHz faster clocks - KitGuru


ترجمه: این شایعه از پستی در فروم ChipHell، توسط کاربری به نام 'Zoo' آغاز شده که سابقه خوبی در لیک‌های قبلی داشته. 'Zoo' مدعی شده که افزایش IPC بیش از 10% بوده است و سرعت کلاک نسبت به Zen 2 بین 100-200MHz افزایش خواهد یافت و ...

حالا همین آدم 2 هفته پیش درباره چیپ PS5 این رو گفته :D:

PS5规格公布 - 第2页 - 电脑讨论 - Chiphell - 分享与交流用户体验



که داره میگه کلمه «بسیار بد» کاملا دقیق است، هزینه بسیار بالاست، کیفیت در حال حاضر نگران کننده است :D در ادامه (صفحه بعد) از طرف پرسیدن که «مگه فرکانس بر اساس کیفیت محصول (Yield) مشخص نمیشه؟ یا اینکه یه تارگت 10TF گذاشتن که می‌خوان حتما بهش برسن؟» و zoo این جواب رو داده:



که داره میگه بجای اینکه اول ببینند چقدر می‌تونن فرکانس رو بالا ببرن از همون ابتدا فرکانس رو تعیین کردن. در ادامه هم این رو گفته:



اینجا هم داره میگه سونی مجبور هست به عدد 10TF برسه تا خیلی زشت به نظر نرسه :D برای همین یه فرکانس خیلی بالا رو به عنوان مینیمم تعیین کردن و همین هم باعث میشه که اون چیپ‌هایی که با این کیفیت نباشن رو نتونن استفاده کنن :D حالا این هم لابد یه فن توی توییتر هست که داره همینطوری به هم می‌بافه، درسته؟ :D و قطعا دسترسی و اطلاعات این آدم از اطلاعات شرایر تو زمینه تخصصی خودش (چیپ‌ها و کیفیت تولیدیشون و مشخصاتشون) بیشتر هست :D

این رو 1-2 هفته پیش گذاشتم تو تاپیک VS ولی خیلی عمیق نشدم در موردش چون نمیخواستم خیلی رو اعصاب شما پیاده روی کنم ولی خودتون از حد گذروندید :D
یعنی سونی و سرنی صرفا بخاطر اینکه عدد زیر ۱۰ زشت هست حاضر شدن همچین کاری کنن و کیفیت yield و خرابی و ضرر چند صد میلیونی رو به جون بخرن و بر*نن تو اعتبار برند جهانی مثل Playstation؟ فرق ۹.۲ با ۱۰.۲ فقط یک ترفلاپسه. بنظر شما منطقیه؟
 

king of north

کاربر سایت
Apr 5, 2012
6,037
نام
سهند
wow!
تا حالا انقدر خوب قانع نشده بودم، عالی بودش:D


قطعا که استفاده می کنن! هر دو کنسول دارن فقط از ssd استفاده می کنن. مشکل جایی وجود داره که بخوان بازی ها رو برای pc هم بدن و اونجاست که باید برای کسایی که هارد HDD هم دارند بازی بالا بیاد.
بهینه سازی در این حد زمان بر هستش و نمیشه توقع داشت از اول نسل این رو ببینی.
اما واقعیت قضیه اینه که الان سال ۲۰۲۰ هست و قطعا تفاوت کیفی پلتفرمها که هرچه به عقب تر برمیگردیم بیشتر بود قرار نیست اتفاق بیوفته چون به ضرر کمپانی ها ، توسعه دهنده ها و گیمراست .
اتفاقی که بعد از عرضه کنسولا میوفته اینه که ssd های نسل جدید به یک قطعه ضروری روی PC تبدیل میشه در غیر اینصورت باید قید فریم و رزولوشن بالا رو بزنید اونم برای یکی دوسال اول و بعد اون بازیها روی HDD غیرقابل اجرا خواهند شد .
اینم به اون دوستانی که دائما دارن از قدرت بیشتر حرف مبزنن بگم ، اینجاست که میفهمیم نسل بعد فقط فرکانس و ترافلاپس مطرح نیست و SSD نقش بیشتری نسبت به چیزی که در ذهن شما قابل پردازشه رو داره.
 
آخرین ویرایش:

XsmokeX

کاربر سایت
Sep 24, 2012
2,968
نام
احمد
وای باز رفتیم سر اون سایدر چینی.... بعد میومدن میگفتن ویدئوی امیر گیم شو سطح بازی سنتر رو پایین اورده
بله بالاخره امیرگیم شو تا الان تعدادی لیک معتبر داشته که به واقعیت پیوسته و اصلا آوردن اسمش کنار این پلشت چینی بی احترامی به این اینسایدر پر سابقه هست :-":D
 

ALI_FURY

کاربر سایت
May 23, 2018
376
پیش بینی ؟
اولین تریلر بازی های نسل بعدی چند ماه دیگه میاد
PS5 با horizon zero dawn 2 سایر انحصاری ها گرافیک بهتری ارائه می ده یا مایکروسافت و 12 ترافلاپس اش >:D<
Ryse کرایتک ساخت و انحصاری ONE بود نه مثل سیاست جدید مایکروسافت همه بازی ها کراس جن
این بار ها گفتم
XBOX ONE ضعیف تر نبود یه فاجعه کامل بود
View attachment 135140
در CPU برتری با ONE بود در GPU حدود 40 درصد ضعیفتر بود بود در بقیه موارد مقایسه دو کنسول شوخی بود
من اخر نفهمیدم این جمله چرا یک نسل شما دوستان تکرار می کنید
تردپارتی ها از ESRAM استفاده نمی کردن ؟
به چه شکلی بازی های مثل RDR2 / ویچر و شاهکار های گرافیکی این نسل روی XBOX ONE عرضه شد و اختلاف گرافیکی با PS4 نداشت ؟ با Memory bandwidth که 20 گیگ اش برای CPU بود 48GB/S ؟
مقایسه
سرعت SSD در حالت معمول 8 تا 9 گیگ در بهترین حالت 22GB/S

اینکه سازنده ها از SSD نمی کنن شما دوستان میتونید روزی سه بار با خودتون تکرار کنید
اما SSD مهم ترین ویژگی PS5 استودیو ها نمی تونن استفاده نکنن
View attachment 135143
الان دقیقا این موضوع چه ربطی به نسل هشت داره؟؟؟؟؟؟ درجریان هستی که اختلاف GPU ی XSX و PS5خیلی بیشتر از PS4 و XONE هست؟؟؟؟
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
یعنی سونی و سرنی صرفا بخاطر اینکه عدد زیر ۱۰ زشت هست حاضر شدن همچین کاری کنن و کیفیت yield و خرابی و ضرر چند صد میلیونی رو به جون بخرن و بر*نن تو اعتبار برند جهانی مثل Playstation؟ فرق ۹.۲ با ۱۰.۲ فقط یک ترفلاپسه. بنظر شما منطقیه؟

خود سرنی تو سخنرانی PS5ـش برگشت گفت که با سناریو قبلی کار کردن GPU روی فرکانس 2 گیگاهرتز و CPU با فرکانس 3.5 گیگاهرتز عملا امکان پذیر نبوده و تمام تلاششون رو کردن نشده و در عوض سیستم پاور ثابت و کلاک شناور رو گذاشتن که در بالاترین حالت GPU بتونه به 2.23 گیگاهرتز برسه :D عدد 10.3TF هم تنها آمار دقیقی بود که سرنی از GPUـه PS5 داد و بولدش کرد :D

اگر که همون SSD و CPU رایزن کافی بودن برای نسل بعدی شدن PS5 خب دیگه چرا سونی رفت سمت 10TF روی GPU؟ :D چرا کلاک CPU رو فدا می‌کنن تا برسن به همچین چیزی؟ یا چرا انتظار دارن بازیسازها بازیشون رو بشینن بر اساس پاور PS5 بهینه کنن که به قول معروف با کلاک بالاتر انرژی کمتری مصرف کنن تا سیستم داغ نکنه و ... ؟ :D اصلا نمیدونم معنی این حرف یعنی چی؟ یعنی بازیساز باید بشینه کد بزنه بعد ببینه PS5 چقدر داغ میکنه؟ :D شایعات قبلی هم که همه هستن سیستم باید 9.2TF میشده (همنطور که خود سرنی هم اقرار کرد در گفته‌‎هاش با اشاره به کلاک 2 گیگاهرتز در بیلدهای قبلی) و باز با این وجود رفتن سمت 2.23 گیگاهرتز و حالا این بابا (zoo) هم اومده گفته که وضعیت چندان جالب نیست :D

این رو هم برای اونهایی گفتم که اول میگن اصلا شایعه منفی نیست، بعد میگن طرف یوتیوبری و توییتری هست، بعد میگن آدم مایکروسافت هست و دست آخر هم میگن ای بابا این چینیه و ... :D لابد الان هم چون چرخه باید کامل بشه میگن طرف اسمش شرایر نیست :D
 

Sobhan_23

کاربر سایت
May 31, 2009
4,162
نام
سبحان
اما واقعیت قضیه اینه که الان سال ۲۰۲۰ هست و قطعا تفاوت کیفی پلتفرمها که هرچه به عقب تر برمیگردیم بیشتر بود قرار نیست اتفاق بیوفته چون به ضرر کمپانی ها ، توسعه دهنده ها و گیمراست .
اتفاقی که بعد از عرضه کنسولا میوفته اینه که ssd های نسل جدید به یک قطعه ضروری روی PC تبدیل میشه در غیر اینصورت باید قید فریم و رزولوشن بالا رو بزنید اونم برای یکی دوسال اول و بعد اون بازیها روی HDD غیرقابل اجرا خواهند شد .
اینم به اون دوستانی که دائما دارن از قدرت بیشتر حرف مبزنن بگم ، اینجاست که میفهمیم نسل بعد فقط فرکانس و ترافلاپس مطرح نیست و SSD نقش بیشتری نسبت به چیزی که در ذهن شما قابل پردازشه رو داره.
برادر خودت متوجه میشی چی میگی؟من الان ۱ ترا و نیم ssd دارم روی پی سیم و میتونم بگم هیچ تاثیری توی بازی نداره بجز سرعت بارگزاری...
و اصلا هیچگونه ربطی به رزولوشن و فریم هم نداره...نمیدونم این تحلیلا رو از کجا پیدا میکنید
اس اس دی پر سرعت روی پی اس ۵ هم یه بهانه ای هست برای افزایش قیمت و خالی کردن جیب ملت وگرنه هیچ توجیه دیگه نداره
 

Stephen Dedalus

کاربر سایت
Mar 18, 2020
82
برای من یه سوال پیش امده، چرا سونی حداقل با یه برنامه آنلاین نمیاد در خصوص کنسولش یکم شفاف سازی کنه؟ الان این همه سکوت به ضررشون تموم نمیشه؟

خارج از اینکه فن های متعصب کنسولش با تموم وجود دارن دفاع میکنن و معتقدن اینطور که به نظر میاد هم نیست و .... بنده هم شخصا تو کتم نمیره به همین سادگی سونی با چندتا تصمیم احمقانه گند زده باشه به رپیوتیشنش اما واقعا این سکوت به معنای تایید همه شایعات و اخبار منفیه. یعنی یه نفر تو اون شرکت مقدس وجود نداره دستکم دلش به حال فن هاش بسوزه و با شفاف سازی خلقی رو از نگرانی در بیاره؟
 

king of north

کاربر سایت
Apr 5, 2012
6,037
نام
سهند
برادر خودت متوجه میشی چی میگی؟من الان ۱ ترا و نیم ssd دارم روی پی سیم و میتونم بگم هیچ تاثیری توی بازی نداره بجز سرعت بارگزاری...
و اصلا هیچگونه ربطی به رزولوشن و فریم هم نداره...نمیدونم این تحلیلا رو از کجا پیدا میکنید
اس اس دی پر سرعت روی پی اس ۵ هم یه بهانه ای هست برای افزایش قیمت و خالی کردن جیب ملت وگرنه هیچ توجیه دیگه نداره
خوش بحال شما که یک ترا و نیم ssd دارید .
هیچ فرقی وجود نداره چون بازی ای که بخواد با توجه به ssdهای جدید توسعه پیدا کنه هنوز وجود خارجی نداره .
ببین وقتی سرعت انتقال اطلاعات در حافظه بره بالا دست سازنده ها باز تره برای خلق دنیاهای بزرگتر و پرجزئیات تر و بدون لودینگ ... امیدوارم سرنخی بهتون داده باشم
 

Cj_sa

کاربر سایت
Jul 5, 2007
3,261
نام
مهرداد
Digital Foundry همون قبله حاجات XBOX
View attachment 135164


SSD صحنه های مثل spider man far from home در نسخه بعدی spider man به وجود میاره
View attachment 135169

SSD مایکروسافت
هَی؟!:D
منو منشن کردی ولی چیزی ننوشتی! مگه ازار داری اخه!:D
خوشحال بودم که کوروش کبیر منو منشن کرده، بدو بدو اومدم دیدم نوشته ssd مایکروسافت!:D خوب الان با این چی کار کنم؟ جمله بسازم؟:D

اما واقعیت قضیه اینه که الان سال ۲۰۲۰ هست و قطعا تفاوت کیفی پلتفرمها که هرچه به عقب تر برمیگردیم بیشتر بود قرار نیست اتفاق بیوفته چون به ضرر کمپانی ها ، توسعه دهنده ها و گیمراست .
اتفاقی که بعد از عرضه کنسولا میوفته اینه که ssd های نسل جدید به یک قطعه ضروری روی PC تبدیل میشه در غیر اینصورت باید قید فریم و رزولوشن بالا رو بزنید اونم برای یکی دوسال اول و بعد اون بازیها روی HDD غیرقابل اجرا خواهند شد .
اینم به اون دوستانی که دائما دارن از قدرت بیشتر حرف مبزنن بگم ، اینجاست که میفهمیم نسل بعد فقط فرکانس و ترافلاپس مطرح نیست و SSD نقش بیشتری نسبت به چیزی که در ذهن شما قابل پردازشه رو داره.
این صحبت های شما فقط و فقط نشات میگیره از این که بازار pc رو نمیشناسید.
جالب اینکه حتی خودتون هم این تفاوت هایی که میگید! رو (بجز سریعتر لود شدن) تا سال حداقل دوم و سوم نخواهید دید حتی روی عناوین انحصاری چون باید انجین ها رو اپگرید کنن و بر این اساس بازی بسازن، بعد انتظار داری بازار pc خیلی سریع به این تغییر واکنش نشون بده، در حالی که passive ترین بازار ممکن هستش.
SSD هم قطعا هیچ نقش بزرگتری قرار نیست انجام بده که در مخیله ما نگنجه. همون کاری رو میکنه که در نهایت براش طراحی شده.

ببین وقتی سرعت انتقال اطلاعات در حافظه بره بالا دست سازنده ها باز تره برای خلق دنیاهای بزرگتر و پرجزئیات تر و بدون لودینگ ... امیدوارم سرنخی بهتون داده باشم
پس اینا چیزهایی بودن که ذهن ما قابلیت پردازشش رو نداره!جالبه!:D
 

Sobhan_23

کاربر سایت
May 31, 2009
4,162
نام
سبحان
خوش بحال شما که یک ترا و نیم ssd دارید .
هیچ فرقی وجود نداره چون بازی ای که بخواد با توجه به ssdهای جدید توسعه پیدا کنه هنوز وجود خارجی نداره .
ببین وقتی سرعت انتقال اطلاعات در حافظه بره بالا دست سازنده ها باز تره برای خلق دنیاهای بزرگتر و پرجزئیات تر و بدون لودینگ ... امیدوارم سرنخی بهتون داده باشم
خب اینجور که معلومه من دارم با یه بازیساز قهار با تجربه ۲۰ ساله در ساخت بازی حرف میزنم...
محیط بزرگتر و پر جزییات تر و همه اینا که میگید به عواملی مثل حافظه کارت گرافیک و رم و سی پی یو بیشتر بستگی دارن تا اس اس دی....
تنها چیزی که درست گفتین همون بدون لودینگ بود
که نهایتش کسی که hdd داره بازیش دارای لودینگ خواهد بود....
بعد سوال من اینه که شما چطور به این نتیجه رسیدین که ssd توی فریم و رزولوشن موثره که بالاتر گفتین؟
 

IMANOKA

کاربر سایت
Sep 11, 2014
6,312
xbox lockhart یا Xbox Series S چیه ؟ :-??garbage
در یک دنیای رویای همه چیز ممکن اما در دنیای واقعی PS5 600 دلاری یه شکست تجاری بزرگ بود سونی هم نمی خواست دوران PS3 دوباره تکرار کنه
نگران استودیو و بازی های سونی هستی ؟
نباش
اولین درخواست تمام استودیو های سونی SSD بوده نه ترافلاپس
این خروجی PS4
View attachment 135117

PS5 که حداقل 8 برابر قوی تر
شما نگران استودیو و بازی های مایکروسافت باش که مجبورن تا 2022 بازی هاشون روی زباله مثل XBOX ONE عرضه کنن
Don't expect first-party Xbox Series X exclusives for a couple of years
بعد از اون هم زباله دیگه به نام Xbox Series S و PC
--------------------
اولین تریلر بازی های نسل بعدی چند ماه دیگه میاد
PS5 با horizon zero dawn 2 سایر انحصاری ها گرافیک بهتری ارائه می ده یا مایکروسافت و 12 ترافلاپس اش >:D<
الان PC رو گفتی زباله!؟ :/
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,356
الان دقیقا این موضوع چه ربطی به نسل هشت داره؟؟؟؟؟؟ درجریان هستی که اختلاف GPU ی XSX و PS5خیلی بیشتر از PS4 و XONE هست؟؟؟؟
4K
2160*3840=8.294.400
1080
1080*1980= 2.138.400
900P که رزولوشن XBOX ONE بود تا 720پایین می اومد
900*1600 = 144000
PS4 در رزولوشن 47 درصد با XBOX ONE اختلاف داشت
کسی با این اختلاف عمیق مشکلی داشت ؟
PS5 در بدترین حالت بازی ها روی 2050P یا 2000P اجرا میکنه
خود سرنی تو سخنرانی PS5ـش برگشت گفت که با سناریو قبلی کار کردن GPU روی فرکانس 2 گیگاهرتز و CPU با فرکانس 3.5 گیگاهرتز عملا امکان پذیر نبوده و تمام تلاششون رو کردن نشده و در عوض سیستم پاور ثابت و کلاک شناور رو گذاشتن که در بالاترین حالت GPU بتونه به 2.23 گیگاهرتز برسه :D عدد 10.3TF هم تنها آمار دقیقی بود که سرنی از GPUـه PS5 داد و بولدش کرد :D

اگر که همون SSD و CPU رایزن کافی بودن برای نسل بعدی شدن PS5 خب دیگه چرا سونی رفت سمت 10TF روی GPU؟ :D چرا کلاک CPU رو فدا می‌کنن تا برسن به همچین چیزی؟ یا چرا انتظار دارن بازیسازها بازیشون رو بشینن بر اساس پاور PS5 بهینه کنن که به قول معروف با کلاک بالاتر انرژی کمتری مصرف کنن تا سیستم داغ نکنه و ... ؟ :D اصلا نمیدونم معنی این حرف یعنی چی؟ یعنی بازیساز باید بشینه کد بزنه بعد ببینه PS5 چقدر داغ میکنه؟ :D شایعات قبلی هم که همه هستن سیستم باید 9.2TF میشده (همنطور که خود سرنی هم اقرار کرد در گفته‌‎هاش با اشاره به کلاک 2 گیگاهرتز در بیلدهای قبلی) و باز با این وجود رفتن سمت 2.23 گیگاهرتز و حالا این بابا (zoo) هم اومده گفته که وضعیت چندان جالب نیست :D

این رو هم برای اونهایی گفتم که اول میگن اصلا شایعه منفی نیست، بعد میگن طرف یوتیوبری و توییتری هست، بعد میگن آدم مایکروسافت هست و دست آخر هم میگن ای بابا این چینیه و ... :D لابد الان هم چون چرخه باید کامل بشه میگن طرف اسمش شرایر نیست :D
سناریو قبلی منظورش RDNA 1 استاد
PS5 از RDNA 2 استفاده میکنه
چرا از کلاک شناور استفاده میکنه ؟ سرنی کامل توضیح داد تا مشکلاتی مثل حرارت و صدای فن بالا بیش نیاد
چرا انتظار دارن بازیسازها بازیشون رو بشینن بر اساس پاور PS5 بهینه کنن :))

the idea is that developers may learn to optimise in a different way, by achieving identical results from the GPU but doing it faster via increased clocks delivered by optimising for power consumption. "The CPU and GPU each have a power budget, of course the GPU power budget is the larger of the two," adds Cerny. "If the CPU doesn't use its power budget - for example, if it is capped at 3.5GHz - then the unused portion of the budget goes to the GPU. That's what AMD calls SmartShift. There's enough power that both CPU and GPU can potentially run at their limits of 3.5GHz and 2.23GHz, it isn't the case that the developer has to choose to run one of them slower."
"There's another phenomenon here, which is called 'race to idle'. Let's imagine we are running at 30Hz, and we're using 28 milliseconds out of our 33 millisecond budget, so the GPU is idle for five milliseconds. The power control logic will detect that low power is being consumed - after all, the GPU is not doing much for that five milliseconds - and conclude that the frequency should be increased. But that's a pointless bump in frequency," explains Mark Cerny
At this point, the clocks may be faster, but the GPU has no work to do. Any frequency bump is totally pointless. "The net result is that the GPU doesn't do any more work, instead it processes its assigned work more quickly and then is idle for longer, just waiting for v-sync or the like. We use 'race to idle' to describe this pointless increase in a GPU's frequency," explains Cerny. "If you construct a variable frequency system, what you're going to see based on this phenomenon (and there's an equivalent on the CPU side) is that the frequencies are usually just pegged at the maximum! That's not meaningful, though; in order to make a meaningful statement about the GPU frequency, we need to find a location in the game where the GPU is fully utilised for 33.3 milliseconds out of a 33.3 millisecond frame.

"So, when I made the statement that the GPU will spend most of its time at or near its top frequency, that is with 'race to idle' taken out of the equation - we were looking at PlayStation 5 games in situations where the whole frame was being used productively. The same is true for the CPU, based on examination of situations where it has high utilisation throughout the frame, we have concluded that the CPU will spend most of its time at its peak frequency."

Put simply, with race to idle out of the equation and both CPU and GPU fully used, the boost clock system should still see both components running near to or at peak frequency most of the time. Cerny also stresses that power consumption and clock speeds don't have a linear relationship. Dropping frequency by 10 per cent reduces power consumption by around 27 per cent. "In general, a 10 per cent power reduction is just a few per cent reduction in frequency," Cerny emphasises

It's an innovative approach, and while the engineering effort that went into it is likely significant, Mark Cerny sums it up succinctly: "One of our breakthroughs was finding a set of frequencies where the hotspot - meaning the thermal density of the CPU and the GPU - is the same. And that's what we've done. They're equivalently easy to cool or difficult to cool - whatever you want to call it."

There's likely more to discover about how boost will influence game design. Several developers speaking to Digital Foundry have stated that their current PS5 work sees them throttling back the CPU in order to ensure a sustained 2.23GHz clock on the graphics core. It makes perfect sense as most game engines right now are architected with the low performance Jaguar in mind - even a doubling of throughput (ie 60fps vs 30fps) would hardly tax PS5's Zen 2 cores. However, this doesn't sound like a boost solution, but rather performance profiles similar to what we've seen on Nintendo Switch. "Regarding locked profiles, we support those on our dev kits, it can be helpful not to have variable clocks when optimising. Released PS5 games always get boosted frequencies so that they can take advantage of the additional power," explains Cerny.

But what if developers aren't going to optimise specifically to PlayStation 5's power ceiling? I wondered whether there were 'worst case scenario' frequencies that developers could work around - an equivalent to the base clocks PC components have. "Developers don't need to optimise in any way; if necessary, the frequency will adjust to whatever actions the CPU and GPU are performing," Mark Cerny counters. "I think you're asking what happens if there is a piece of code intentionally written so that every transistor (or the maximum number of transistors possible) in the CPU and GPU flip on every cycle. That's a pretty abstract question, games aren't anywhere near that amount of power consumption. In fact, if such a piece of code were to run on existing consoles, the power consumption would be well out of the intended operating range and it's even possible that the console would go into thermal shutdown. PS5 would handle such an unrealistic piece of code more gracefully."

Right now, it's still difficult to get a grip on boost and the extent to which clocks may vary. There has also been some confusion about backwards compatibility, where Cerny's comments about running the top 100 PlayStation 4 games on PS5 with enhanced performance were misconstrued to mean that only a relatively small amount of titles would run at launch. This was clarified a couple of days later (expect thousands of games to run) but the nature of backwards compatibility on PlayStation 5 is fascinating.

ای جانم به این شبیه ساز پیاده روی ...........:Shrewd:
اما مورد بعدی
ssd مایکروسافت چی؟
یعنی منطور شما اینکه ssd مایکروسافت ssd نیست و فقط ssd سونی ssdیه و چون ssd مایکروسافت ssd نیست پس کلا از مدار ssd بودن خارجش می کنید؟:D
همینجوری به خودت القا کن که می تونی گرافیک بهتری روی Xbox Series X ببینی(همین الانش نمی بینی چه برسه به بعد)
گفتم در جریان باشی فرار رو به جلو های بعدی رو با دقت انجام بدی

هَی؟!:D
منو منشن کردی ولی چیزی ننوشتی! مگه ازار داری اخه!:D
خوشحال بودم که کوروش کبیر منو منشن کرده، بدو بدو اومدم دیدم نوشته ssd مایکروسافت!:D خوب الان با این چی کار کنم؟ جمله بسازم؟:D


این صحبت های شما فقط و فقط نشات میگیره از این که بازار pc رو نمیشناسید.
جالب اینکه حتی خودتون هم این تفاوت هایی که میگید! رو (بجز سریعتر لود شدن) تا سال حداقل دوم و سوم نخواهید دید حتی روی عناوین انحصاری چون باید انجین ها رو اپگرید کنن و بر این اساس بازی بسازن، بعد انتظار داری بازار pc خیلی سریع به این تغییر واکنش نشون بده، در حالی که passive ترین بازار ممکن هستش.
SSD هم قطعا هیچ نقش بزرگتری قرار نیست انجام بده که در مخیله ما نگنجه. همون کاری رو میکنه که در نهایت براش طراحی شده.


پس اینا چیزهایی بودن که ذهن ما قابلیت پردازشش رو نداره!جالبه!:D
در جواب دوست عزیز بود که چرا SSD سونی قابل مقایسه با سری X نیست بازی های مایکروسافت باید روی HDD هم اجرا بشه
بر عکس مایکروسافت مشخص نیست اول کنسول ساخته یا DEV KIT که بازی های خودش زیر یک ماه وقت داشتن خروجی برای نمایش اماده کنن
It took two weeks to get Gears 5 to RTX 2080 standard on Xbox Series X - VG247
دموی ماینکرافت اعلام شده فقط یکماه پورت شده
سونی از سال 2018 شروع به ارسال DEVKIT کرده تمام استودیو ها سونی انجین ها رو اپگرید کردن و بر این اساس SSD بازی می سازن

الان PC رو گفتی زباله!؟ :/
نه بزرگوار
زباله دیگه به نام Xbox Series S و PC
PC که بسیاری از HDD استفاده میکنن SSD سری X در حد لودینگ باقی می مونه
 
آخرین ویرایش:

IMANOKA

کاربر سایت
Sep 11, 2014
6,312
اگه چند نفر مقابل این واقعیت که سری x قوی تره مقاومت نمیکردن این همه بحث و درگیری نداشتیم:/ قبول کردن حقیقت بین ایرانیا کار سختیه میدونم ولی بیاییم قبولش کنیم
اون ssd سریعتر ps5 هم فقط تو بازی انحصاری بکارشون میاد
مهمترین چیز که قیمته هنوز مشخص نشده
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر