سونی رسما از PlayStation 5 Pro رونمایی کرد

  • Thread starter Thread starter Adam
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

بنظر شما ps5 pro با قیمت 700 دلار یا 800 یورو ارزش خرید دارد؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    293

Adam

عضو تحریریه
ps5proo.jpg

سونی به طور رسمی کنسول پلی استیشن 5 پرو را معرفی کرد. کنسول جدید در تاریخ 7 نوامبر با قیمت 700 دلار / 700 پوند / 800 یورو عرضه خواهد شد. البته جعبه کنسول شامل یک SSD دو ترابایتی، یک کنترلر بی سیم DualSense است، اما یک دیسک درایو باید جداگانه خریداری شود. به گفته سونی، PS5 Pro دارای طراحی منطبق با خانواده کلی محصولات PS5 است.

کنسول PS5 Pro در جریان لایو استریمی توسط معمار سیستمهای سونی، Mark Cerny رونمایی شد. PS5 Pro دارای یک GPU بزرگتر است که ردیابی پرتوهای پیشرفته (ray tracing) و ارتقاء مقیاس مبتنی بر هوش مصنوعی (AI-driven upscaling) را برای عناوین موجود و جدید محیا می‌کند. طبق گفته سونی، PS5 Pro دارای پردازنده گرافیکی با 67 درصد واحدهای محاسباتی بیشتر نسبت به کنسول فعلی PS5 و 28 درصد حافظه سریعتر است. در مجموع، این امکان رندرینگ تا 45 درصد سریع‌تر را برای گیم‌پلی فراهم می‌کند و تجربه را بسیار روان‌تر می‌کند. ray tracing پیشرفته اجازه می‌دهد تا این تکنولوژی درون بازی با سرعت دوبرابر و گاهی سه برابر نسبت به کنسول PS5 اجرا شود. در آخر سونی PS5 Pro Resolution Super Spectral PlayStation را معرفی می‌کند، یک ارتقاء مبتنی بر هوش مصنوعی که از فناوری مبتنی بر یادگیری ماشینی برای ارائه وضوح تصویر واضح‌تر استفاده می‌کند.

به گفته سونی، از دیگر پیشرفت‌ها می‌توان به PS5 Pro Game Boost اشاره کرد که می‌تواند برای بیش از 8500 بازی PS4 قابل اجرا در PS5 Pro اعمال شود. این ویژگی ممکن است عملکرد بازی‌های PS4 و PS5 را تثبیت یا بهبود بخشد. کیفیت تصویر پیشرفته برای بازی‌های PS4 نیز برای بهبود وضوح در بازی‌های منتخب PS4 موجود است.

Hideaki Nishino، مدیر عامل کسب و کار سونی گفت: ما PS5 Pro را با در نظر گرفتن بازیکنان و سازندگان بازی عمیقاً درگیر توسعه دادیم، زیرا بسیاری از آنها خواستار کنسولی شده‌اند که گرافیک بالاتری با نرخ فریم بهتری در 60FPS داشته باشد. موفقیتهای ما با PS5 بدون میلیون‌ها بازیکنی که در طول سال‌ها از ما حمایت کرده‌اند و عشق خود به بازی را با ما به اشتراک گذاشته‌اند امکان‌پذیر نخواهد بود. بازیکنان هر کدام از گزینه‌های کنسول را انتخاب کنند، چه PS5 یا PS5 Pro، ما می‌خواهیم بهترین تجربه بازی را برای همه به ارمغان بیاوریم که متناسب با نیازهایشان باشد.

 
آخرین ویرایش:
خلاصه ـش این بود: (چیزایی که یادمه رو مینویسم. اگه مورد دیگه بود بقیه میتونن اشاره کنن)
- هر سه از نحوه رونمایی و نمایش قابلیت های Pro ایراد گرفتن.
- از پوشش اختصاصی سایت CNET و ویدیو بی کیفتشون ایراد گرفتن.
- همچنان بسیار به PSSR خوشبین هستن.
- گفتن شاید بشه GPU کنسول جدید رو با 3070 TI مقایسه کرد ولی با این وجود Vram این کارت کمتر از Unified memory کنسول هست و احتمالا باید تا نسل بعد RDNA صبر کنیم تا یک کارت گرافیک شبیه به PS5 Pro عرضه بشه.
- جان اشاره کوچیکی به تاکید سونی بر از بین بردن حالت Quality در بازیها روی کنسول جدید داشت و گفت شاید سونی به نحوی داره به توسعه دهنده ها میگه این مسیر رو در پیش بگیرن. ولی از اونطرف بازیهایی مثل هاگوارتس لگسی رو با فریم ریت 30fps نمایش دادن. پس شاید این مسئله رو بیشتر توی بازیهای فرست پارتی ببینیم و بازیهای ترد پارتی همچنان دو یا سه mode رو روی Pro داشته باشن.
- مثل بقیه اینترنت گفتن که قیمت کنسول خصوصا توی اروپا بسیار زیاده و این نشون میده که مثل گذشته دیگه نمیشه انتظار کاهش قیمت کنسول ها رو داشت.

اگه مورد دیگه ای یادم اومد تو پست های بعدی اشاره میکنم.


البته همون دیشب تایید شد که GT7 هم حالت 8K-60fps (آپ اسکیل شده با PSSR) داره، پس بازیهای فرست پارتی هم ممکنه mode های مختلف داشته باشه.
چیزی که گفتن، مثل اینکه اینه.
That could mean we see PS5 Pro Enhanced games that run at between 1080p and 1440p resolution at 30fps on the base PS5 and run between 1280p and 2160p on the PS5 Pro at the same frame rate. A fixed resolution increase from 1440p to 2160p would also qualify as a PS5 Pro Enhanced game. Developers could also choose to enable ray-tracing effects and get the PS5 Pro Enhanced label without improving resolution or frame rates. If a developer wants to target 60fps instead of 30fps with the same resolution, this may also qualify as a PS5 Pro Enhanced game.
گفتن یا رزولوشن ثابت بشه
یا 60 فریم بشه
یا افکت ریتریس داشته باشه.
بخاطر همین همچنان میتونن سازنده ها دو تا مود بزارن و تایید تنها رو 60 فریم بودن یا 4k و .... نیست. ارتقا رزولوشن ثابت هم اوکیه
 
چیزی که گفتن، مثل اینکه اینه.

گفتن یا رزولوشن ثابت بشه
یا 60 فریم بشه
یا افکت ریتریس داشته باشه.
بخاطر همین همچنان میتونن سازنده ها دو تا مود بزارن و تایید تنها رو 60 فریم بودن یا 4k و .... نیست. ارتقا رزولوشن ثابت هم اوکیه
درسته، فکر کنم جان منظورش این بود که سرنی غیر مستقیم سازنده ها رو به تمرکز روی مود 60fps ترغیب کرده.
شاید سرنی با همین هدف برنامه رو با اشاره به حالت 60fps شروع کرد و بعد رفت سراغ "The Big 3"
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Love Console
هاگوارتز با UE4 ساخته شده و RT داخل این انجین یکی از غیر بهینه ترین و مزخرف ترین نمونه هاست اصلا خروجی جالبی نمیده حتی رو PC های قوی
نمونه مشابه میخواین پورت Calisto Protocol یا Star Wars JS جفتشون از افتضاح ترین پورت های رو PC هستن به محض روشن کردن RT انواع استاتر مشاهده میکنی
کلا رو این بازی به هیچ وجه به عنوان بنچمارک نگاه نکنین، هاگوارتز رو پی سی هم با RT اوضاع جالبی نداره
 
اشتباه میکنن خوب :دی اصولا pssr باعث کاهش فشار روی منابع خواهد شد از این طریق که مثلا سازنده قبلا مجبور بود بخاطر فریم ریت و رزلوشن نتیو بخشی از قدرت پردازنده و گرافیک رو صرفا برای اینکه فریم از 30 کمتر نشه نگهداره، بعدش هم یک پرفورمنس مود با سایه کمتر و بدون ری تریس هم بزاره که حدود 45 تا 60 فریم بده
ولی الان با وجود pssr اون محدودیت کمتر میشه سازنده جای اینکه بخواد منابع رو صرف خروجی نتیو کنه می تونه روی یک رزلوشن ثابت مثلا 1080p تمرکز کنه و با pssr به 4k برسه
الان همین dlss 3 در بعضی بازیها تا 3 برابر فریم بالاتر میده :دی و تفاوت بصری بین نتیو و اپ اسکل شده واقعا با چشم غیر مسلح! قابل دیدن نیست :دی
حالا ببین چیپ و api اختصاصی و درایور zero level سونی چیکار میتونه بکنه اتفاقا من بیشترین موردی که نظرم رو جلب کرده همین pssr سونیه
در سناریوهای CPU Bound استفاده از فناوری‌های Upscaling تقریبا هیچ تاثیری روی فریم ریت نداره.
به عنوان نمونه TLoU روی PC برای خیلی‌ها روی پردازنده گلوگاه می‌شد و DLSS و FSR هم کارکرد خاصی توی افزایش نرخ فریم نداشت.
---------------

در مورد RT هم عملکرد سخت افزاری RDNA3 معلومه و متاسفانه خلاف شایعات خبری از RDNA4 نشد که ناامید کننده است.
 
در سناریوهای CPU Bound استفاده از فناوری‌های Upscaling تقریبا هیچ تاثیری روی فریم ریت نداره.
به عنوان نمونه TLoU روی PC برای خیلی‌ها روی پردازنده گلوگاه می‌شد و DLSS و FSR هم کارکرد خاصی توی افزایش نرخ فریم نداشت.
---------------

در مورد RT هم عملکرد سخت افزاری RDNA3 معلومه و متاسفانه خلاف شایعات خبری از RDNA4 نشد که ناامید کننده است.
???؟؟؟
خود سرنی بزرک رسما RT RDNA4 تایید کرد
Exclusive Hands-On: I Played Sony's All-New PS5 Pro

"PS5 Pro uses the new advanced [ray tracing] feature sets that AMD created as the next step in their roadmap architecture," Cerny told me. "But if you look around, there are no other AMD GPUs that use it yet. We motivated the development, and I'm very happy we did so -- the response from the developers has been extraordinarily great
----------------------
در مورد CPU من بالای 20 بار گفتم :D بهترین CPU گیمینگ در بهترین حالت 2 برابر بهتر از CPU PS5PRO ( بین 3600 و 3700X )
1726076395511.png
اگه یه بازی به خاطر مشکل بهینه سازی و CPU Bound روی PRO سی فریم باشه , فقط 5 تا مدل CPU در دنیا وجود داره که می تونه اون بازی بالای 60 فریم اجرا کنه
هیچ CPU فعلا وجود نداره و تا 2 سال اینده هم وجود نخواهد داشت که اون بازی بالای 100 فریم اجرا کنه

مشکل TLOU هم بهینه سازی فاجعه بود و چند ماه بعد از لانچ درست شد / هیچ مشکلی روی CPU PS5 نداشت و همون روز لانچ هم لاک 60 فریم اجرا میشد
 
آخرین ویرایش:
يكم به نظرم حساسيتا رو جزييات ريز بصرى زيادى بالا رفته.
مثلا من خودم تيوى خيلى خوبى دارم
مانيتور خوبى هم دارم.
ولى انقد اندازه يه سرى از دوستان ريز نميشم توى جزييات گرافيكى.
صرفا بازى با يه فريم پايدار (حالا ٣٠ يا ٦٠ يا ٤٠) اجرا بشه و گيم پلى آسيب نبينه مشكلى ندارم.

يكم به نظرم يه سرى حرفا و تبليغات اول نسل از طرف بعصيا باعث اين حساسيتا شده :D
 
???؟؟؟
خود سرنی بزرک رسما RT RDNA4 تایید کرد
Exclusive Hands-On: I Played Sony's All-New PS5 Pro

"PS5 Pro uses the new advanced [ray tracing] feature sets that AMD created as the next step in their roadmap architecture," Cerny told me. "But if you look around, there are no other AMD GPUs that use it yet. We motivated the development, and I'm very happy we did so -- the response from the developers has been extraordinarily great
در مورد CPU من بالای 20 بار گفتم :D بهترین CPU گیمینگ در بهترین حالت 2 برابر بهتر از CPU PS5PRO ( بین 3600 و 3700X )
View attachment 349455
اگه یه بازی به خاطر مشکل بهینه سازی و CPU Bound روی PRO سی فریم باشه , فقط 5 تا مدل CPU در دنیا وجود داره که می تونه اون بازی بالای 60 فریم اجرا کنه
هیچ CPU فعلا وجود نداره و تا 2 سال اینده هم وجود نخواهد داشت که اون بازی بالای 100 فریم اجرا کنه
دلم می‌خواست پستت رو نادیده بگیرم اما انقدر حرفت پرت و پلاست که احساس می‌کنم جواب دادن بهش توهین به خودمه و جواب ندادن بهش باز توهین بزرگتری به خودمه.
انصافا از این مدل جواب دادن خجالت نمی‌کشی؟
الان دقیقا چی رو نقل قول کردی؟ الان توی پست من موردی در مورد قوت و ضعف پردازنده کنسول بود؟

این رو می‌فهمی که اگر چیزی CPU Bound‌ باشه با UpScale کردن فریم بالا نمیره؟ اگر این رو می‌فهمی پس چرا نقل قول می‌کنی. اگر هم نه که پس باز چرا نقل قول می‌کنی؟
فقط علاقه به نقل قول داری؟
فونت درشت دوست داری؟

در خصوص RDNA هم باشه، تو راست میگی. RDNA5‌ گذاشتن روش. خوش باشی.
 
دلم می‌خواست پستت رو نادیده بگیرم اما انقدر حرفت پرت و پلاست که احساس می‌کنم جواب دادن بهش توهین به خودمه و جواب ندادن بهش باز توهین بزرگتری به خودمه.
انصافا از این مدل جواب دادن خجالت نمی‌کشی؟
الان دقیقا چی رو نقل قول کردی؟ الان توی پست من موردی در مورد قوت و ضعف پردازنده کنسول بود؟

این رو می‌فهمی که اگر چیزی CPU Bound‌ باشه با UpScale کردن فریم بالا نمیره؟ اگر این رو می‌فهمی پس چرا نقل قول می‌کنی. اگر هم نه که پس باز چرا نقل قول می‌کنی؟
فقط علاقه به نقل قول داری؟
فونت درشت دوست داری؟

در خصوص RDNA هم باشه، تو راست میگی. RDNA5‌ گذاشتن روش. خوش باشی.
بزرگوار چی نوشتی ؟
در مورد RT هم عملکرد سخت افزاری RDNA3 معلومه و متاسفانه خلاف شایعات خبری از RDNA4 نشد که ناامید کننده است.

من چی نوشتم ؟
من فقط متن مصاحبه رسمی مارک سرنی فرستادم که خودش رسما اعلام می کنه که هسته های RT PS5PRO هنوز در بازار PC عرضه نشده

"PS5 Pro uses the new advanced [ray tracing] feature sets that AMD created as the next step in their roadmap architecture," Cerny told me. But if you look around, there are no other AMD GPUs that use it yet

در مورد CPU Bound‌ هم 20 بار توضیح دادم که یه قصه مسخره است
از بین هزاران بازی نسل جدید فقط یه DRAGON'S DOGMA 2 به خاطر بهینه سازی فاجعه در زمان لانچ مشکل CPU Bound‌ داشت و با اپدیت ها درست شده
بین هزاران بازی دیگه حتی یک بازی دیگه نداریم که روی CPU های ZEN2 ( به خاطر ضعف CPU و قدیمی شدن معماری ) زیر 60 فریم اجرا شده باشه
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: SHAYAN1999
یعنی الان نمایش دیشب هاگوارتس ۳۰ فریم بوده؟
60 فریم بخوای باید جدا بخری
یک باندل قراره بیاد پایه کنسول + درایو + اشتراک سه ماهه 60 فریم با قیمت 199 دلار تو اروپا هم 299 یورو
البته اون اشتراک شرایط مصرف منصفانه هم داره اگر زیاد مصرف کنی برمیگرده رو 30 فریم
راستی این جدا خریدن درایو قضیش چیه باید همینجوری با کابل بگزاریش کنار کنسول یا داخل خود کنسول نصب میشه
 
60 فریم بخوای باید جدا بخری
یک باندل قراره بیاد پایه کنسول + درایو + اشتراک سه ماهه 60 فریم با قیمت 199 دلار تو اروپا هم 299 یورو
البته اون اشتراک شرایط مصرف منصفانه هم داره اگر زیاد مصرف کنی برمیگرده رو 30 فریم
راستی این جدا خریدن درایو قضیش چیه باید همینجوری با کابل بگزاریش کنار کنسول یا داخل خود کنسول نصب میشه
بس کن تو رو‌ قرآن! آدم نمی‌خواد بهت جواب بده، هی ترولای چیپ و مسخره می‌کنی! خودتم نمی‌فهمی چی میگی اصلا! برو باندل سری x که تیر و تخته هم کنارش میفروشن رو با ۱۲ ترافلاپس و قیمت بسیار نازل ۷۰۰ دلار بخر!!
 
60 فریم بخوای باید جدا بخری
یک باندل قراره بیاد پایه کنسول + درایو + اشتراک سه ماهه 60 فریم با قیمت 199 دلار تو اروپا هم 299 یورو
البته اون اشتراک شرایط مصرف منصفانه هم داره اگر زیاد مصرف کنی برمیگرده رو 30 فریم
راستی این جدا خریدن درایو قضیش چیه باید همینجوری با کابل بگزاریش کنار کنسول یا داخل خود کنسول نصب میشه
داداش نسل قبل بهتر‌‌ بودی ها 😂

می گفتی تی تاب بامزه تر بود
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • تبلیغات متنی

    Top
    رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
    or