سونی رسما از PlayStation 5 Pro رونمایی کرد

  • Thread starter Thread starter Adam
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

بنظر شما ps5 pro با قیمت 700 دلار یا 800 یورو ارزش خرید دارد؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    293

Adam

عضو تحریریه
ps5proo.jpg

سونی به طور رسمی کنسول پلی استیشن 5 پرو را معرفی کرد. کنسول جدید در تاریخ 7 نوامبر با قیمت 700 دلار / 700 پوند / 800 یورو عرضه خواهد شد. البته جعبه کنسول شامل یک SSD دو ترابایتی، یک کنترلر بی سیم DualSense است، اما یک دیسک درایو باید جداگانه خریداری شود. به گفته سونی، PS5 Pro دارای طراحی منطبق با خانواده کلی محصولات PS5 است.

کنسول PS5 Pro در جریان لایو استریمی توسط معمار سیستمهای سونی، Mark Cerny رونمایی شد. PS5 Pro دارای یک GPU بزرگتر است که ردیابی پرتوهای پیشرفته (ray tracing) و ارتقاء مقیاس مبتنی بر هوش مصنوعی (AI-driven upscaling) را برای عناوین موجود و جدید محیا می‌کند. طبق گفته سونی، PS5 Pro دارای پردازنده گرافیکی با 67 درصد واحدهای محاسباتی بیشتر نسبت به کنسول فعلی PS5 و 28 درصد حافظه سریعتر است. در مجموع، این امکان رندرینگ تا 45 درصد سریع‌تر را برای گیم‌پلی فراهم می‌کند و تجربه را بسیار روان‌تر می‌کند. ray tracing پیشرفته اجازه می‌دهد تا این تکنولوژی درون بازی با سرعت دوبرابر و گاهی سه برابر نسبت به کنسول PS5 اجرا شود. در آخر سونی PS5 Pro Resolution Super Spectral PlayStation را معرفی می‌کند، یک ارتقاء مبتنی بر هوش مصنوعی که از فناوری مبتنی بر یادگیری ماشینی برای ارائه وضوح تصویر واضح‌تر استفاده می‌کند.

به گفته سونی، از دیگر پیشرفت‌ها می‌توان به PS5 Pro Game Boost اشاره کرد که می‌تواند برای بیش از 8500 بازی PS4 قابل اجرا در PS5 Pro اعمال شود. این ویژگی ممکن است عملکرد بازی‌های PS4 و PS5 را تثبیت یا بهبود بخشد. کیفیت تصویر پیشرفته برای بازی‌های PS4 نیز برای بهبود وضوح در بازی‌های منتخب PS4 موجود است.

Hideaki Nishino، مدیر عامل کسب و کار سونی گفت: ما PS5 Pro را با در نظر گرفتن بازیکنان و سازندگان بازی عمیقاً درگیر توسعه دادیم، زیرا بسیاری از آنها خواستار کنسولی شده‌اند که گرافیک بالاتری با نرخ فریم بهتری در 60FPS داشته باشد. موفقیتهای ما با PS5 بدون میلیون‌ها بازیکنی که در طول سال‌ها از ما حمایت کرده‌اند و عشق خود به بازی را با ما به اشتراک گذاشته‌اند امکان‌پذیر نخواهد بود. بازیکنان هر کدام از گزینه‌های کنسول را انتخاب کنند، چه PS5 یا PS5 Pro، ما می‌خواهیم بهترین تجربه بازی را برای همه به ارمغان بیاوریم که متناسب با نیازهایشان باشد.

 
آخرین ویرایش:
خود DF توی بررسیش اشاره کرد که این شارپنس تصویر در Pro در حالت Temporal (یعنی در حرکت) مشکلاتی ایجاد میکنه و از DLSS تو این زمینه مشکلاتش بیشتره (دقیقه 10 به بعد ویدئو)، مثلا موها و پشم ها! توی اسکرین شات ها شارپ تر از مود کوالیتیه ولی در حین حرکتِ دوربین دچار Shimmering میشه
اینو تقریبا هزاران دفعه گفتیم که تمام این موارد رو باید در حرکت بررسی کرد، ما عملا با عکس سر و کار نداریم و هیچ وقت یک فریم نمی تونه ملاک بررسی کیفیت ویدئو باشه، در مجموع PSSR به نظر میاد یه چیزی بین DLSS و FSR باشه هر چند که در آینده باید بازی های بیشتری بیاد ببینیم چطوره چون مشخصا FF خیلی روی کنسول پایه مشکلات تصویر داشته مخصوصا مد پرفورمنس که اصلا رسما انگار 480P ـه
دقیقا این شروع تعریف پلی استیشن از DLSSعه و حتما کلی کار داره تا به حد پتانسیل خودش برسه.
از طرفی نوپاست چون با کمک و استفاده از دانش amd یه نسخه کنسولی از Ai Upscaling رو توسعه دادن و ورژن اختصاصی خود AMD برای کارتهای خودش از سال آینده میاد.
باید دید PSSR به مرور زمان چطور پیشرفت میکنه و چه آپدیتهایی میگیره.

از طرفی شاید این یک راه حل مقطعی برای پلی استیشن باشه و تو PS6 منطقی تر این باشه که کامل سوییچ کنن به نسخه های FSR4 به بعد.
 
این بازی رو من رو مد پرفرمنس رو ps5 تموم کردم.
بنظرم کاملا عکس ها فیکه، این رو انگار رو ps3 ران کردن و عکس گرفتن.
واقعا رزولوشن بازی توی حالت پرفورمنس خوب نبود! :دی البته نه اینکه همه‌جا در حد این مقایسه‌ها باشه و بعضی از اینا به خاطر زوم هست و وسط گیم‌پلی در این حد آدم توجه نمی‌کنه، ولی کلا بازی فقر رزولوشن داشت!
من خیلی کم پیش میاد که به این قضیه توی بازی‌ها گیر بدم ولی توی پستی که در مورد FFVII Rebirth نوشته بودم، به این مورد اشاره کردم:

یه ایراد کوچیک دیگه هم رزولوشن توی حالت 60fps بود که به نظرم خیلی پایینه. البته توی خود بازی زیاد اذیتم نمی‌کرد و بدون شک لذت 60fps بودن رو ترجیح می‌دم به رزولوشن بالاتر توی 30fps و همین که حق انتخاب گذاشتن دمشون گرم، ولی این بحث رزولوشن توی عکس‌های Photo Mode خودش رو خیلی نشون می‌ده و برای کسی مثل من که دوست داره هی عکس بگیره، این قضیه آزاردهنده هست.

البته همون‌طور که اون موقع هم نوشته بودم، توی خود گیم‌پلی و مخصوصا مبارزات که خیلی شلوغ می‌شه، این قضیه زیاد فجیع نیست ولی وقتی می‌خوای توی آرامش از صحنه لذت ببری یا عکس بگیری، توی ذوق می‌زنه. برای همین یکی از بهترین مثال‌ها برای نمایش قابلیت‌های PSSR هست. :دی
 
1000004404.jpg
این تنها یکی از مشکلاتی که شاید براتون تو دنیای PC پیش بیاد یادمه بازی new world که عرضه شده بود یک نفری کارت گرافیک evega سوزنده بود سر این بازی از بس اپتیمایز نبود قبل اینکه به من بپرید بگم که خودم چندتا سیستم داشتم از ۶۷۰۰xt تا 2080 سوپر
سال 96 مانیتور 240 هرتز xg258q تهیه کردم تا فریم ریت بالارو تجربه کنم و واقعا هم تجربه اش خوب بود اما هرکسی حاضر نیست همچین هزینه هایی رو بکنه،شما یه سوکت مادربردت با قطعات دیگه همخونی نداشته باشه مجبور به تغییر خیلی از قطعات میشی و اینا همش یعنی دردسر،ولی کسی که کنسول تهیه می‌کنه دنبال این موارد نیست و فقط میخواد روشن کنه و بره داخل بازی
بنظر من pro هم برای کسایی که تا حدامکان میخوان کیفیت رو حفظ کنند اما سراغ PC نرن که بالاترین کیفیت رو میده اما هزینه گزاف و دردسرهای خودشو داره برن
هیچوقت یادم نمیره که دوست صمیمی خودم روی کنسول ردد 2 رو تهیه نکرد و بعد از چندسال کارت گرافیک 2060 برای این بازی گرفت و وقتی روز اول رفت داخل بازی فریمش از همون 30 کنسول هم کمتر بود و استاتر داشت
اینا برای ما شاید نوشته باشه ولی خب طبیعتاً گند میزنه به تجربه یکنفر که اونم چندسال صبر کرده تا بتونه با کیفیت بالاتری بازی رو تجربه کنه
 
اول رو حرف df ی عدد 836p دست گرفتن بعد الان که بررسی جدید اومده و df کف و خون قاطی کرده دیگه مهم نیست df فاقد اعتبار است :دی
دیگه خودتون 400 بار گفتین بزارید هرکسی هرچی دلش خاست بخره. ماهم این اجازه رو دادیم :D
برید جیبتون رو بریزید تو پول سونی.whos care:D

این تصویر ماحسل کاره:
GXx1hJxXUAApNE5.jpg

اگر کسی این تفاوت جزیی در زوم nx براش 810 دلار ارزش داره، میره میخره. کسی هم که براش ارزش نداره. میره کنسول بیس میخره یا با کمی هزینه بیشتر pc.
دیگه همه مثل شما بیکار نیستند یه موضوع رو 400 بار توضیح بدن. اگر قرار بود منطقی وجود میداشت که بحث در همون چند صفحه اول تموم میشد.
ولی زمانی که اعضای کالت میان یه کنسول 15.2 ترافلاپسی رو با 4090 مقایسه میکنن و باورشون اینه که اپسکیل کیفیت بهتری نسبت به نیتیو داره، اینجا با ادامه دادن بحث در اصل به شعور خودمون توهین کردیم.
 
خود DF توی بررسیش اشاره کرد که این شارپنس تصویر در Pro در حالت Temporal (یعنی در حرکت) مشکلاتی ایجاد میکنه و از DLSS تو این زمینه مشکلاتش بیشتره (دقیقه 10 به بعد ویدئو)، مثلا موها و پشم ها! توی اسکرین شات ها شارپ تر از مود کوالیتیه ولی در حین حرکتِ دوربین دچار Shimmering میشه
اینو تقریبا هزاران دفعه گفتیم که تمام این موارد رو باید در حرکت بررسی کرد، ما عملا با عکس سر و کار نداریم و هیچ وقت یک فریم نمی تونه ملاک بررسی کیفیت ویدئو باشه، در مجموع PSSR به نظر میاد یه چیزی بین DLSS و FSR باشه هر چند که در آینده باید بازی های بیشتری بیاد ببینیم چطوره چون مشخصا FF خیلی روی کنسول پایه مشکلات تصویر داشته مخصوصا مد پرفورمنس که اصلا رسما انگار 480P ـه
همه اینها به مرور خوب میشه. هنوز حتی کنسول هم نیومده و نتیجه کار این بوده پس به مرور بهترم میشه‌. دیگه هیت دادن را بذارید کنار، حالا که یک تکنولوژی بالاخره پاشو باز کرده به کنسولها بجای خوشبین بودن فقط بلدید ایراد بگیرید. یونس هم گفت تو dlss هم از این مشکلات زیاد هست اونم وقتی حرکت کنی مشکلات به چشم میاد. تازه تو dlss مشکل گوستینگ هم هست ولی حداقل تو pssr کمتر دیدم راجبش حرفی بزنن.

از خود سایت یوروگیمر:

Some of the quirks of FF7 Rebirth's TAA resolve have been fixed too and ghosting is no longer really an issue. Certain camera moves tended to cause ugly trails of duplicated detail, and I didn't notice it popping up nearly as much during this footage, though in some moments I did spot some more minor ghosting. Also, distant trees no longer appear oddly transparent and shimmery, and have a more solid, stable look on Pro.
PSSR also seems to have a tendency to blur together foliage during camera motion. I imagine it's not very noticeable during typical gameplay
 
آخرین ویرایش:
ن
عکسها اینجاست از خود سایت یوروگیمر خودت یه تست بکن. کاملا واقعیت داره

Final Fantasy 7 Rebirth on PS5 Pro delivers huge image quality improvements at 60fps


View attachment 350264
ببین این بازی رو من اول رو کوالیتی رفتم.
بعد رو مد پرفورمنس

محاله ممکنه این وضع تصویرش باشه.
واقغا برام عجیبه این کیفیت عکس رو مد پرفورمنس
حیف دیسک بازی رو فروختم و بهش دسترسی ندارم وگرنه میگذاشتم عکس ازش رو همین مد.
واقعا این نبود!
اگه تصویر این بود محال ممکن بود من تحملش کنم!
 
  • Like
Reactions: z2s sas
ن

ببین این بازی رو من اول رو کوالیتی رفتم.
بعد رو مد پرفورمنس

محاله ممکنه این وضع تصویرش باشه.
واقغا برام عجیبه این کیفیت عکس رو مد پرفورمنس
خیف دیسک بازی رو فروختم و بهش دسترسی ندارم وگرنه میگذاشتم عکس ازش رو همین مد.
واقعا این نبود!
اگه تصویر این بود محال ممکن بود من تحملش کنم!
فقط مواظب باش که همین الاناس که به شما هم برچسب هیتر رو بزنن :D
 
  • Like
Reactions: Sir Daniel
ن

ببین این بازی رو من اول رو کوالیتی رفتم.
بعد رو مد پرفورمنس

محاله ممکنه این وضع تصویرش باشه.
واقغا برام عجیبه این کیفیت عکس رو مد پرفورمنس
حیف دیسک بازی رو فروختم و بهش دسترسی ندارم وگرنه میگذاشتم عکس ازش رو همین مد.
واقعا این نبود!
اگه تصویر این بود محال ممکن بود من تحملش کنم!
فکر کنم این زوم چند برابر باشه که اینجور شده
 
  • Like
Reactions: SHAYAN1999
دیگه خودتون 400 بار گفتین بزارید هرکسی هرچی دلش خاست بخره. ماهم این اجازه رو دادیم :D
برید جیبتون رو بریزید تو پول سونی.whos care:D

این تصویر ماحسل کاره:
View attachment 350263

اگر کسی این تفاوت جزیی در زوم nx براش 810 دلار ارزش داره، میره میخره. کسی هم که براش ارزش نداره. میره کنسول بیس میخره یا با کمی هزینه بیشتر pc.
دیگه همه مثل شما بیکار نیستند یه موضوع رو 400 بار توضیح بدن. اگر قرار بود منطقی وجود میداشت که بحث در همون چند صفحه اول تموم میشد.
ولی زمانی که اعضای کالت میان یه کنسول 15.2 ترافلاپسی رو با 4090 مقایسه میکنن و باورشون اینه که اپسکیل کیفیت بهتری نسبت به نیتیو داره، اینجا با ادامه دادن بحث در اصل به شعور خودمون توهین کردیم.
سلام شما مهمترین تفاوتش رو نگفتی که یکیش 30 فریمه اون یکی 60 فریم و اصلا بهترین حسن پرو اینه که هم کوالیتی و هم پرفورمنس رو باهم بهت میده دیگه نیازی به انتخاب نیست و همین مورد ارزششو داره
 
دقیقا این شروع تعریف پلی استیشن از DLSSعه و حتما کلی کار داره تا به حد پتانسیل خودش برسه.
از طرفی نوپاست چون با کمک و استفاده از دانش amd یه نسخه کنسولی از Ai Upscaling رو توسعه دادن و ورژن اختصاصی خود AMD برای کارتهای خودش از سال آینده میاد.
باید دید PSSR به مرور زمان چطور پیشرفت میکنه و چه آپدیتهایی میگیره.

از طرفی شاید این یک راه حل مقطعی برای پلی استیشن باشه و تو PS6 منطقی تر این باشه که کامل سوییچ کنن به نسخه های FSR4 به بعد.
فکر کنم کاملا برعکس گفتی
خود AMD از حداکثر ۱۲ماه پیش کار بر روی FSR 4 رو شروع کرده ولی سونی از حدود ۱۹ ماه پیش

IMG_20240919_163033_554.jpg

IMG_20240919_163030_254.jpg

از طرفی به گفته DF سونی کاملا از سیلیکون اختصاصی خودش در پرو استفاده کرده و اصلا اینطور که گفتی نیازی به دانش AMD نداشته و میگه که سونی اتفاقا از تکنولوژی اپسکیل جدیدAMD که همون FSR4 هست راضی نبوده:

IMG_20240919_163026_286.jpg

Moors law is dead که از ابتدا تمام اطلاعات مربوط به پرو را منتشر کرده بود میگه:
"من می دانم که سونی PSSR را برای مهندسی معکوس به AMD فرستاد"

View attachment VID_20240919_163000_367.mp4

خود Digital Foundry قبلاً چنین حرف مشابهی گفته بود که این سخت افزار مشین لرنینگ که سونی استفاده کرده کاملا «سفارشی» هست به این معنی هست که برنامه های AMD سونی را راضی نکرده بوده.

20240919_163115.png
 
حالا کنسول بیاد قرار هست چی رو تجربه کنیم؟ ریمستر یه بازی که خودش ریمستر نسل قبلشه؟
Death stranding 2 که داره میاد به زودی پتانسیل پرو حتی کنسول پایه رو به خوبی مشخص خواهد کرد ، برای ۲۰۲۶-۲۷ هم قطعا اتفاقای خوبی در انتظارمون هست
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or