سونی رسما از PlayStation 5 Pro رونمایی کرد

  • Thread starter Thread starter Adam
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

بنظر شما ps5 pro با قیمت 700 دلار یا 800 یورو ارزش خرید دارد؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    294

Adam

عضو تحریریه
ps5proo.jpg

سونی به طور رسمی کنسول پلی استیشن 5 پرو را معرفی کرد. کنسول جدید در تاریخ 7 نوامبر با قیمت 700 دلار / 700 پوند / 800 یورو عرضه خواهد شد. البته جعبه کنسول شامل یک SSD دو ترابایتی، یک کنترلر بی سیم DualSense است، اما یک دیسک درایو باید جداگانه خریداری شود. به گفته سونی، PS5 Pro دارای طراحی منطبق با خانواده کلی محصولات PS5 است.

کنسول PS5 Pro در جریان لایو استریمی توسط معمار سیستمهای سونی، Mark Cerny رونمایی شد. PS5 Pro دارای یک GPU بزرگتر است که ردیابی پرتوهای پیشرفته (ray tracing) و ارتقاء مقیاس مبتنی بر هوش مصنوعی (AI-driven upscaling) را برای عناوین موجود و جدید محیا می‌کند. طبق گفته سونی، PS5 Pro دارای پردازنده گرافیکی با 67 درصد واحدهای محاسباتی بیشتر نسبت به کنسول فعلی PS5 و 28 درصد حافظه سریعتر است. در مجموع، این امکان رندرینگ تا 45 درصد سریع‌تر را برای گیم‌پلی فراهم می‌کند و تجربه را بسیار روان‌تر می‌کند. ray tracing پیشرفته اجازه می‌دهد تا این تکنولوژی درون بازی با سرعت دوبرابر و گاهی سه برابر نسبت به کنسول PS5 اجرا شود. در آخر سونی PS5 Pro Resolution Super Spectral PlayStation را معرفی می‌کند، یک ارتقاء مبتنی بر هوش مصنوعی که از فناوری مبتنی بر یادگیری ماشینی برای ارائه وضوح تصویر واضح‌تر استفاده می‌کند.

به گفته سونی، از دیگر پیشرفت‌ها می‌توان به PS5 Pro Game Boost اشاره کرد که می‌تواند برای بیش از 8500 بازی PS4 قابل اجرا در PS5 Pro اعمال شود. این ویژگی ممکن است عملکرد بازی‌های PS4 و PS5 را تثبیت یا بهبود بخشد. کیفیت تصویر پیشرفته برای بازی‌های PS4 نیز برای بهبود وضوح در بازی‌های منتخب PS4 موجود است.

Hideaki Nishino، مدیر عامل کسب و کار سونی گفت: ما PS5 Pro را با در نظر گرفتن بازیکنان و سازندگان بازی عمیقاً درگیر توسعه دادیم، زیرا بسیاری از آنها خواستار کنسولی شده‌اند که گرافیک بالاتری با نرخ فریم بهتری در 60FPS داشته باشد. موفقیتهای ما با PS5 بدون میلیون‌ها بازیکنی که در طول سال‌ها از ما حمایت کرده‌اند و عشق خود به بازی را با ما به اشتراک گذاشته‌اند امکان‌پذیر نخواهد بود. بازیکنان هر کدام از گزینه‌های کنسول را انتخاب کنند، چه PS5 یا PS5 Pro، ما می‌خواهیم بهترین تجربه بازی را برای همه به ارمغان بیاوریم که متناسب با نیازهایشان باشد.

 
آخرین ویرایش:
رقابت همیشه خوبه و به نفع مشتریه.
ولی باور کن وقتی رقیب به جای رقابت سعی میکنه کلا قاعده بازی رو بهم بزنه و کلا رقیب رو با حرکت های نامتعارف از رقابت حذف کنه، همون بهتر که وجود نداشته باشه

.
مطمعن باش اگه رقابتی نبود. سونی داشت حتی تا الان با ps4 pro مردمو سرکیسه میکرد ‌.
 
من اگه قرار بود PC رو فاکتور بگیرمو همین امروز یه کنسول بخرم باز هم سمت Pro با این قیمت فضاییش نمیرفتم . کنسول های بین نسلی هرچقد هم که از لحاظ فنی و سخت افزاری بهتر از نسخه های استانداردشون باشن باز هم نمیتونن پتانسیل و خروجی 100% ازشون گرفت . پس بنابراین خرید یه PS5 معمولی با قیمت بمراتب مناسبتر بهترین گزینه س . من نمیدونم تو مغز مایکرو چی بوده که series S رو معرفی کرد ( دسترسی قشر ضعیف و متوسط به کنسول یا هرچی ) . اما همین کنسول دست و پای اکثر سازنده های گیم رو بسته و براشون محدودیت درست کرده . مث این میمونه که یه نفر رو با چندین طناب از پشت بگیریمو بکشیم و بگیم حالا با سرعت بدو :D وقتی عناوینی که عرضه میشن حتما باید رو سری S هم اجرا بشن ' هرچقد که از سر و ته بازی و رزولوشن و تکسچر بزنی ' به همون اندازه هم باید محصول نهایی طوری باشه که خیلی اختلاف گرافیکی عجیب غریب با کنسولهای قوی تر نداشته باشه و صدای گیمرا رو در نیاره . همین اتفاق هم بنظرم برای کنسول Pro و نسخه ی معمولی میوفته . طبیعتا یمقدار از لحاظ فنی و گرافیکی بهتر هست اما نمیان کاری هم بکنن که اعتراض دارندگان نسخه ی معمولی هم دربیاد . اونم توسط کی؟ :D سونی که تا همین 1/2 سال پیش هم اکثر عناوین انحصاریش رو روی PS4 هم عرضه میکرد . اتفاقا همین مسیله هم دست و پای استودیو های خودش رو هم بسته بود و PS5 نمیتونست خیلی قدرت اصلیش رو به رخ بکشه . دیدیم که با انحصاری شدن رچت rift apart چقد تونستن به بهترین شکل از قدرت واقعی PS5 بهره ببرن و با عرضه ش تشتک خیلیا پرید :D

همیشه وقتی اختلاف گرافیکی و فنی بعضی از بازیا توی اون نسل روی یک پلتفرم بیشتر و یا کمتر از حد استاندارد باشه نگاها رو به خودش جلب میکنه و باعث میشه صدای همه در بیاد . Crysis 2007 ' Cyberpunk و تا حدودی alan wake 2 و البته GTA IV نسخه ی PC رو بدون فکر کردن میتونم مثال بزنم که یا توان عرضه روی کنسول رو نداشتن و یا اختلاف گرافیکی نسبتا زیادی بینشون بوده . حالا دلیلش هرچی که بوده . کم کاری و بی توجهی سازنده نسبت به پورت نسخه ی PC و یا بلعکس . البته این نظر منه و امیدوارم Pro هم تو بحث فروش و هم تو ارتقا گرافیکی نسبت به نسخه پایه بتونه موفق ظاهر شه . اما من بعید میدونم اختلاف در حدی باشه که بتونه دارندگان کنسول فعلی رو مجاب به خرید و تعویضش کنه .
حرف خود مارک سرنی هم همین بود دیگه :دی واقعا نمی دونم چرا اینجا جوری برخورد میشه که انگار نسخه پرو کلا ی دستگاه دیگه اس و قرار جایگزین نسخه بیس بشه :دی
کل ماهیت وجود پرو همون جمله ایی بود که سرنی گفت پرو می خواد انتخاب بین پرفورمنس مود و فیدلیتی مود رو از بین ببره
به هیچ وجه قرار نیست جهش گرافیکی عجیب و غریب بین پرو و بیس باشه نهایتش همون RT هست و بخاطر همینم بیشترین ارتقا پرو در رابطه با همین ری تریسه
بعید می دونم مارکتینگ سونی هم این باشه که دارندگان نسخه بیس رو مجاب به ارتقا کنه اتفاقا هدفشون به نظر من جلب پیسی گیمرهاس

اونی که همیشه کنسول گیمر بوده و 30 فریم واسش قابل قبوله دلیلی برای ارتقا نداره ولی کسی مثل من که پلتفرم اصلیم همیشه پیسی بوده واقعا به نمی تونم زیر 60 فریم تحمل کنم بحث گرافیک واسم همیشه اولویت دومه مهمترین گزینه 60 فریمه :دی و همه پیسی گیمرایی که میشناسم من خودم هستن
همین دلیل واسه من کافیه که پرو بگیرم
 
کل پوینت pssr همون اپ اسکیلش هست:دی
وگرنه بازی های AAA الان رو pc رو همون 4090 تو نیتیو بدون DLSS شرمساری های زیادی(نسبت به قیمت) به ارمغان اورده:دی

حتی نسل بعدم قرار نیست دیگه خبری از رزو نیتیو باشه!
 
آخرین ویرایش:
رقابت همیشه خوبه و به نفع مشتریه.
ولی باور کن وقتی رقیب به جای رقابت سعی میکنه کلا قاعده بازی رو بهم بزنه و کلا رقیب رو با حرکت های نامتعارف از رقابت حذف کنه، همون بهتر که وجود نداشته باشه

.
رقابت سالم یعنی این؟!

Microsoft claims Sony is keeping games off Game Pass by paying developers 'blocking rights'

یعنی در حالی که فلان بازی‌ها برای پلتفرم خودش عرضه میشن، یه پولی هم دادن روی گیم‌پس نیان!!
 
داستان آلن ویک چیز دیگه ای هست. بیانیه رسمی df

Next up, let's talk quality modes. Alan Wake 2 was designed for 30fps on consoles - and that's what you get in the quality mode. However, towards the end of development, Remedy added a performance option targeting 60fps. The key differentiator here is resolution, as you might expect. The quality mode uses FSR 2 to hit a 2160p output, with an internal resolution of 1270p. Performance mode again uses FSR 2, but this time with an output of 1440p and an internal resolution of 847p. Both modes look a touch softer than most other games with similar output resolutions though, perhaps owing to the lower-contrast artwork and heavy post-processing. Beyond resolution, the most obvious cutback in the performance mode is foliage density, which is considerably lower than the quality mode.
این در خصوص نقد و بررسی فنی بازی هست نه در خصوص پلی استیشن پرو. چیزی که طرف گفته (پادکست هفتگی 180 دیجیتال فندری که بر روی Patreon منتشر شده) گفته شده در مود 30FPS که داره 1260p اجرا میشه ری تریسینگ داره و در مود 60FPS که با رزولوشن 864p اجرا میشه سایه ها و بازتاب ها SSR هستند.

به طور کلی دیجیتال فندری DLSS رو برتر می‌دونه بعد PSSR و در نهایت FSR
 
من اگه قرار بود PC رو فاکتور بگیرمو همین امروز یه کنسول بخرم باز هم سمت Pro با این قیمت فضاییش نمیرفتم . کنسول های بین نسلی هرچقد هم که از لحاظ فنی و سخت افزاری بهتر از نسخه های استانداردشون باشن باز هم نمیتونن پتانسیل و خروجی 100% ازشون گرفت . پس بنابراین خرید یه PS5 معمولی با قیمت بمراتب مناسبتر بهترین گزینه س . من نمیدونم تو مغز مایکرو چی بوده که series S رو معرفی کرد ( دسترسی قشر ضعیف و متوسط به کنسول یا هرچی ) . اما همین کنسول دست و پای اکثر سازنده های گیم رو بسته و براشون محدودیت درست کرده . مث این میمونه که یه نفر رو با چندین طناب از پشت بگیریمو بکشیم و بگیم حالا با سرعت بدو :D وقتی عناوینی که عرضه میشن حتما باید رو سری S هم اجرا بشن ' هرچقد که از سر و ته بازی و رزولوشن و تکسچر بزنی ' به همون اندازه هم باید محصول نهایی طوری باشه که خیلی اختلاف گرافیکی عجیب غریب با کنسولهای قوی تر نداشته باشه و صدای گیمرا رو در نیاره . همین اتفاق هم بنظرم برای کنسول Pro و نسخه ی معمولی میوفته . طبیعتا یمقدار از لحاظ فنی و گرافیکی بهتر هست اما نمیان کاری هم بکنن که اعتراض دارندگان نسخه ی معمولی هم دربیاد . اونم توسط کی؟ :D سونی که تا همین 1/2 سال پیش هم اکثر عناوین انحصاریش رو روی PS4 هم عرضه میکرد . اتفاقا همین مسیله هم دست و پای استودیو های خودش رو هم بسته بود و PS5 نمیتونست خیلی قدرت اصلیش رو به رخ بکشه . دیدیم که با انحصاری شدن رچت rift apart چقد تونستن به بهترین شکل از قدرت واقعی PS5 بهره ببرن و با عرضه ش تشتک خیلیا پرید :D

همیشه وقتی اختلاف گرافیکی و فنی بعضی از بازیا توی اون نسل روی یک پلتفرم بیشتر و یا کمتر از حد استاندارد باشه نگاها رو به خودش جلب میکنه و باعث میشه صدای همه در بیاد . Crysis 2007 ' Cyberpunk و تا حدودی alan wake 2 و البته GTA IV نسخه ی PC رو بدون فکر کردن میتونم مثال بزنم که یا توان عرضه روی کنسول رو نداشتن و یا اختلاف گرافیکی نسبتا زیادی بینشون بوده . حالا دلیلش هرچی که بوده . کم کاری و بی توجهی سازنده نسبت به پورت نسخه ی PC و یا بلعکس . البته این نظر منه و امیدوارم Pro هم تو بحث فروش و هم تو ارتقا گرافیکی نسبت به نسخه پایه بتونه موفق ظاهر شه . اما من بعید میدونم اختلاف در حدی باشه که بتونه دارندگان کنسول فعلی رو مجاب به خرید و تعویضش کنه .
دست و پای این دولوپر ها رو باید ببندی تا میخورن بزنیشون :دی با همین محدودیت بازم کم میبینی بازی رزولوشن نیتیو قابل قبول داشته باشه و دیگه رسما همه از زیر 1080p upscale میکنن :)) Star Wars Outlaws با بیس 720p واسه مود پرفورمنس :))
 
دست و پای این دولوپر ها رو باید ببندی تا میخورن بزنیشون :دی با همین محدودیت بازم کم میبینی بازی رزولوشن نیتیو قابل قبول داشته باشه و دیگه رسما همه از زیر 1080p upscale میکنن :)) Star Wars Outlaws با بیس 720p واسه مود پرفورمنس :))
واقعا چرا باید کار سخت رو انجام داد وقتی می‌تونی به راحتی این کار رو بکنی.

بازم می‌گم تفاوت رزولوشن بدون شمردن پیکسل آنچنان نیست که همه متوجه بشن.
 
به نظرتون کارت گرافیک 4070 بازی AW2 رو به صورت نیتیو با چه فریم ریتی با ری تریسینگ اجرا میکنه؟؟؟ 1080p نمیتونه 60 فریم بده اونم با سی پی یو Core i9 13900K!

photo_2024-09-15_19-49-32.jpg

دوران نیتیو دیگه تموم شده... همه از FSR و DLSS استفاده میکنن.
 
  • Like
Reactions: Destro
دوستان یادشون نمیاد، اول نسل، تو مجازی همه، از مایکی انتظار داشتن عناوین AAA تردپارتی هارو دی وان بیاره رو گیمپس:دی،(تو توییتر پر بود از رویاچینی برای عرضه سایبرپانک و والهالا) دیدن هزینه زیاده، دو تا ملیجک رو فرستادن بگن سونی با کپکام قراردادی بسته که بازی هاش من جمله REکلا نیاد

کپکام هیچی، سایر ناشر ها چی؟!:دی
به همه اونا سونی پول داد؟!:دی
حتی بهشون پول داده، دونه دونه بیان مصاحبه کنن عرضه دی وان AAA ها رو سرویس به نفع ما نیست؟!:دی(کپکام کمپانی هست که بازی های موفقش فروش دراز مدت دارند، هر بازی که فروش دراز مدت داشته باشه اصلا برای کسب درامد بیشتر به عرضه در سرویس فکری براش نمی کنند)

مگه خاله بازیه که عاشق سونی باشن؟! سونی خرج کرده؟! این دنیای اقتصاد آزاده، وقتی یک کمپانی صد بیلیون حاضر صرفا برا یک بخشش خرید کنه، نمی تونسته یعنی به ناشر های خردپای تردپاری رو راضی کنه؟! یا عشق سونی گرفته بودتشون؟!:دی چطور سونی نتونسته سگا رو مجاب کنه، و یهو کل کمپانی مارکتینگش میوفته با مایکی؟!
این اسکوئر همون اسکوئره که کاراکتراشو به استروبات نداده!
الان xbox xbox می کنه...
(جای تبلیغ گیمپس با چیپس و فروش کنترلر با لاک، با همین پولا می تونست خیلی عناوین رو دی وان بیاره به گیمپس!) کمپانی های ژاپنی همونن که نسل هفت پشت کردن به سونی، چطور اونموقع سونی فرق می کرد؟!:دی

نه واقعیت اینه خوده مایکی نمی خواسته یا نمی تونسته برای عرضه دی وان عناوین AAA هزینه کنه! وگرنه این کپکام همونه که دو تا عنوان غیر بزرگش مثل exoprimal و kunitsu gami دی وان برا گیمپس داد(چون نه بودجه زیادی داشتن نه امیدی به موفقیت مالی چندانی ازشون داشت:دی)
 
به نظرتون کارت گرافیک 4070 بازی AW2 رو به صورت نیتیو با چه فریم ریتی با ری تریسینگ اجرا میکنه؟؟؟ 1080p نمیتونه 60 فریم بده اونم با سی پی یو Core i9 13900K!

View attachment 349855

دوران نیتیو دیگه تموم شده... همه از FSR و DLSS استفاده میکنن.
مود ۶۰ فریم پرو RT نداره اون بالا گزینه بدون RT رو بزن ببین فریمش چنده
 
من اگه قرار بود PC رو فاکتور بگیرمو همین امروز یه کنسول بخرم باز هم سمت Pro با این قیمت فضاییش نمیرفتم . کنسول های بین نسلی هرچقد هم که از لحاظ فنی و سخت افزاری بهتر از نسخه های استانداردشون باشن باز هم نمیتونن پتانسیل و خروجی 100% ازشون گرفت . پس بنابراین خرید یه PS5 معمولی با قیمت بمراتب مناسبتر بهترین گزینه س . من نمیدونم تو مغز مایکرو چی بوده که series S رو معرفی کرد ( دسترسی قشر ضعیف و متوسط به کنسول یا هرچی ) . اما همین کنسول دست و پای اکثر سازنده های گیم رو بسته و براشون محدودیت درست کرده . مث این میمونه که یه نفر رو با چندین طناب از پشت بگیریمو بکشیم و بگیم حالا با سرعت بدو :D وقتی عناوینی که عرضه میشن حتما باید رو سری S هم اجرا بشن ' هرچقد که از سر و ته بازی و رزولوشن و تکسچر بزنی ' به همون اندازه هم باید محصول نهایی طوری باشه که خیلی اختلاف گرافیکی عجیب غریب با کنسولهای قوی تر نداشته باشه و صدای گیمرا رو در نیاره . همین اتفاق هم بنظرم برای کنسول Pro و نسخه ی معمولی میوفته . طبیعتا یمقدار از لحاظ فنی و گرافیکی بهتر هست اما نمیان کاری هم بکنن که اعتراض دارندگان نسخه ی معمولی هم دربیاد . اونم توسط کی؟ :D سونی که تا همین 1/2 سال پیش هم اکثر عناوین انحصاریش رو روی PS4 هم عرضه میکرد . اتفاقا همین مسیله هم دست و پای استودیو های خودش رو هم بسته بود و PS5 نمیتونست خیلی قدرت اصلیش رو به رخ بکشه . دیدیم که با انحصاری شدن رچت rift apart چقد تونستن به بهترین شکل از قدرت واقعی PS5 بهره ببرن و با عرضه ش تشتک خیلیا پرید :D

همیشه وقتی اختلاف گرافیکی و فنی بعضی از بازیا توی اون نسل روی یک پلتفرم بیشتر و یا کمتر از حد استاندارد باشه نگاها رو به خودش جلب میکنه و باعث میشه صدای همه در بیاد . Crysis 2007 ' Cyberpunk و تا حدودی alan wake 2 و البته GTA IV نسخه ی PC رو بدون فکر کردن میتونم مثال بزنم که یا توان عرضه روی کنسول رو نداشتن و یا اختلاف گرافیکی نسبتا زیادی بینشون بوده . حالا دلیلش هرچی که بوده . کم کاری و بی توجهی سازنده نسبت به پورت نسخه ی PC و یا بلعکس . البته این نظر منه و امیدوارم Pro هم تو بحث فروش و هم تو ارتقا گرافیکی نسبت به نسخه پایه بتونه موفق ظاهر شه . اما من بعید میدونم اختلاف در حدی باشه که بتونه دارندگان کنسول فعلی رو مجاب به خرید و تعویضش کنه .
این نکته رو هم اضافه کنید که تا به امروز کنسول استاندارد ps5 بیش از ۶۱ میلیون نسخه فروخته و باید خیلی گوش دراز باشی که فکر کنی راکستار بیخیال این جامعه اماری میشه 😂 و طبق خبری که دیجیتال فاندری منتشر کرده بوده رسیدن gtavi به ۶۰ فریم در ps5pro غیر ممکن هست و نباید انتظار تفاوت وحشتناک بین خروجی ps5 و ps5pro در بازی gtavi بود
 
جالبه این بی طرف هایی که چند روز اخیر متخصص سیستم بستن و pc گیمینگ بودن نمیدونن ai upscaling چیه به رزولوشن پایه گیر میدن :D
همین الان dlss performance و ultra performance از رز پایه 720p و 1080p تصویر 4k میسازه که با خود 4k native فرقی نداره کل هدف اضافه شدن pssr به ps5 pro هم همینه . با استفاده از تکنیک هایی مثل pssr و dlss رز پایه فاقد اهمیت شده تصویر نهایی شبیه 4k native میمونه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or