سونی رسما از PlayStation 5 Pro رونمایی کرد

  • Thread starter Thread starter Adam
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

بنظر شما ps5 pro با قیمت 700 دلار یا 800 یورو ارزش خرید دارد؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    294

Adam

عضو تحریریه
ps5proo.jpg

سونی به طور رسمی کنسول پلی استیشن 5 پرو را معرفی کرد. کنسول جدید در تاریخ 7 نوامبر با قیمت 700 دلار / 700 پوند / 800 یورو عرضه خواهد شد. البته جعبه کنسول شامل یک SSD دو ترابایتی، یک کنترلر بی سیم DualSense است، اما یک دیسک درایو باید جداگانه خریداری شود. به گفته سونی، PS5 Pro دارای طراحی منطبق با خانواده کلی محصولات PS5 است.

کنسول PS5 Pro در جریان لایو استریمی توسط معمار سیستمهای سونی، Mark Cerny رونمایی شد. PS5 Pro دارای یک GPU بزرگتر است که ردیابی پرتوهای پیشرفته (ray tracing) و ارتقاء مقیاس مبتنی بر هوش مصنوعی (AI-driven upscaling) را برای عناوین موجود و جدید محیا می‌کند. طبق گفته سونی، PS5 Pro دارای پردازنده گرافیکی با 67 درصد واحدهای محاسباتی بیشتر نسبت به کنسول فعلی PS5 و 28 درصد حافظه سریعتر است. در مجموع، این امکان رندرینگ تا 45 درصد سریع‌تر را برای گیم‌پلی فراهم می‌کند و تجربه را بسیار روان‌تر می‌کند. ray tracing پیشرفته اجازه می‌دهد تا این تکنولوژی درون بازی با سرعت دوبرابر و گاهی سه برابر نسبت به کنسول PS5 اجرا شود. در آخر سونی PS5 Pro Resolution Super Spectral PlayStation را معرفی می‌کند، یک ارتقاء مبتنی بر هوش مصنوعی که از فناوری مبتنی بر یادگیری ماشینی برای ارائه وضوح تصویر واضح‌تر استفاده می‌کند.

به گفته سونی، از دیگر پیشرفت‌ها می‌توان به PS5 Pro Game Boost اشاره کرد که می‌تواند برای بیش از 8500 بازی PS4 قابل اجرا در PS5 Pro اعمال شود. این ویژگی ممکن است عملکرد بازی‌های PS4 و PS5 را تثبیت یا بهبود بخشد. کیفیت تصویر پیشرفته برای بازی‌های PS4 نیز برای بهبود وضوح در بازی‌های منتخب PS4 موجود است.

Hideaki Nishino، مدیر عامل کسب و کار سونی گفت: ما PS5 Pro را با در نظر گرفتن بازیکنان و سازندگان بازی عمیقاً درگیر توسعه دادیم، زیرا بسیاری از آنها خواستار کنسولی شده‌اند که گرافیک بالاتری با نرخ فریم بهتری در 60FPS داشته باشد. موفقیتهای ما با PS5 بدون میلیون‌ها بازیکنی که در طول سال‌ها از ما حمایت کرده‌اند و عشق خود به بازی را با ما به اشتراک گذاشته‌اند امکان‌پذیر نخواهد بود. بازیکنان هر کدام از گزینه‌های کنسول را انتخاب کنند، چه PS5 یا PS5 Pro، ما می‌خواهیم بهترین تجربه بازی را برای همه به ارمغان بیاوریم که متناسب با نیازهایشان باشد.

 
آخرین ویرایش:
سونی یه کمپانی محافظه کار شرقی هست که حتی به سود سخت افزاری هم دل میبنده!! داره برای بقای خودش دربرابر غول های نرم افزاری آمریکایی مثل مایکروسافت، اپل و گوگل دست و پا میزنه ولی مسلما هیچ شانسی نداره چون سیاست هاش کاملا دمده و قدیمی و محافظه کارانه است.

یه کمپانی شرقی (ژاپنی) اصلا نمیتونه به چیزایی مثل گیم پس، سیزن پس و خریدهای اشتراکی که یه معامله بُرد-بُرد برای شرکت ها و خریداران هستن فکر کنه. بقولی تا نوک دماغ خودشو بیشتر نمیبینه. اگه بجای مایکروسافت، یه کمپانی انحصارطلبی مثل اپل وارد صنعت گیمینگ شده بود وضعیت سونی خیلی بغرنج تر میبود (و به احتمالا زیاد یا باید مثل سگا کلا جمع میکرد یا مثل نینتندو به یه کمپانی محقر تبدیل میشد.) ولی الان داره از بیخیالی کمپانی های آمریکایی سود میبره.

حالا باز بیاد به سود کوتاه-مدت حاصل از تو پاچه کردن کنسول Pro دل ببنده. ده سال دیگه رو نمیتونه ببینه. دید بلندمدت نداره.
داداش از ماتریکس خیلی وقته خارج شدی انکار 😂

نینتندو شده محقر 😂😂
 
اما اگه مایکرو از بازی بره بیرون من مطمئنم یه کمپانی دیگه از یه جای دیگه سر در میاره.
بازار همیشه خودش رو بالانس میکنه.

اگه هنوز ساخت کنسول سوددهی و توجیه داشته باشه مطمئنا سرمایه گذارها دست نمیزارن روی هم که فقط سونی حکمرانی کنه و تماشاش کنن.

خلاصه من مطمئنم این شرایط به مونوپولی سونی تو صنعت ساخت کنسول ختم نمیشه.
چون اونجا مطمئنا شروع افول کنسول گیمینگه و هیچکس اون رو نمیخواد.
اجازه بده باهات مخالفت کنم:دی
بعد از خروج یاهو از بازار جستجو چه کسی جایگزینش شد در رقابت با گوگل؟
چند ساله که استیم هست اما رقیبی براش نیست؟
کلی مثال دیگه میشه این طوری پیدا کرد.
رقیب خارج میشه و به خاطر جا افتادن بازیگر اصلی در عمل هیچ جایگزینی نمیاد.
 
اما اگه مایکرو از بازی بره بیرون من مطمئنم یه کمپانی دیگه از یه جای دیگه سر در میاره.
بازار همیشه خودش رو بالانس میکنه.

اگه هنوز ساخت کنسول سوددهی و توجیه داشته باشه مطمئنا سرمایه گذارها دست نمیزارن روی هم که فقط سونی حکمرانی کنه و تماشاش کنن.

خلاصه من مطمئنم این شرایط به مونوپولی سونی تو صنعت ساخت کنسول ختم نمیشه.
چون اونجا مطمئنا شروع افول کنسول گیمینگه و هیچکس اون رو نمیخواد.
مخالفم. تجارت کنسول واقعا کار هرکسی نیست.

این مایکروسافت هم قدیمی ها که این بلا سرش اومده. وای به حال یکی جدید به این بازار بیاد.

ده ساله گذشته فیل اسپنسر به تنهایی این برند رو نابود کرد. احمق تر از این آدم پیدا نمیشه.
---
اصلا قیمت نجومی سونی درسته به قول شما ها...دیسک درایو رو حذف کردند اونم بدون هیچ انتخاب دیگه ایی واقعا افتضاحه.

من مطمئنم نسل بعد یا نسل بعد تر از سونی میبینی کسی دیگه واکنشی نشون نمیده. بطور کل فروش فیزیکی گیم ها رو متوقف میکنه.
 
حالا به دور از شوخى.

آيا قيمت كنسول زياده؟ نه! اونور رقيب با اضافه كردن حافظه داره كنسول استاندارد ٦٠٠ دلارى ميده.
شرايط اقتصادى دنيا هم از بعد كوويد يه ركود تورمى بدى رو داره تجربه ميكنه.

ميتونست كمتر باشه؟ اگه رقابت كنسولى وجود داشت قطعا سونى قيمت كنسول ميان نسلى خودش رو با سريز ايكس دو ترابايتى يكى ميكرد تا هم بازارو از دست نده و هم سودش رو ببره روى فروش بيشتر با گرفتن سهم بيشتر بازار.
هر چند تو اون شرايط مايكروسافتم كنسول ميان نسلى ميداد قطعا.

آيا ارزش خريد داره؟ اگه پول داريد كنسول نداريد و tv خيلى خوب داريد بله
اگه كنسول داريد و و پولشم داريد و tv خوبم داريد و حساسم هستيد بازم بله.
ولى اگه حتى يكى از شروط بالا رو نداريد حالا چه كنسول داشته باشيد چه نداشته باشيد همون استاندارد براتون بهتره.


اين قضيه pc بستن و نبستن هم واقعا اصلا ربطى نداره به بحث كلا دو تا دنياى متفاوته.
به قولى قياس مع الفارق ميكنيد.
 
اجازه بده باهات مخالفت کنم:دی
بعد از خروج یاهو از بازار جستجو چه کسی جایگزینش شد در رقابت با گوگل؟
چند ساله که استیم هست اما رقیبی براش نیست؟
کلی مثال دیگه میشه این طوری پیدا کرد.
رقیب خارج میشه و به خاطر جا افتادن بازیگر اصلی در عمل هیچ جایگزینی نمیاد.
خب حتما همینی که میگی هم براش مثال نقض وجود داره.
مثل خود نابودگری نوکیا و اومدن اپل با آیفون و کمپانیهای چینی که به راحتی جای خالیش رو پر کردن.

درست میگی اتفاقا.
ولی به نظرم تجارت و ساخت کنسول خیلی خیلی راحت تر از ابداع یک موتور جستجوی چندصد یا هزار میلیارد دلاریه.
یا با توجه به حدود بیست سال تحقیق و توسعه روی استیم ، سرویسها و ویژگیهایی که ارائه میده واقعا نشدنیه یا خیلی خیلی سخته که رقیبی براش بیاد.
همین الان اپیک رو داریم میبینیم با اون همه پول ولی چقدر توسعش کند انجام میشه.

ولی ساخت یک سخت افزار اگه اونهم ناشر کله گنده ای مثل تنسنت پشتش باشه اتفاقا به نظرم اونقدرها هم نشدنی نیست.
به نظرم ناشر کله گنده بودن و روابط قوی تو صنعت داشتن به مراتب سخت تر از چندسال تحقیق و توسعه برای ساخت یک کنسول جدیده.
 
بررسی اجرا 3تا از بازی ها روی PS5 PRO توسط DF
View attachment 349848
Tloup 2 ~1440p
R&C Rift apart ~1440p-1800p
Alan wake 2 ~864p/60fps, 1260p/30fps
برای 60 فریم میاد روی 900P ؟
تازه قطعا در مقایسه با PC سطح بالا تو بعضی از ویژگیهای گرافیکی دانگرید هم داره.

Alan wake 2 برای این نسل کنسولها نبود واقعا.
 
بررسی اجرا 3تا از بازی ها روی PS5 PRO توسط DF
View attachment 349848
Tloup 2 ~1440p
R&C Rift apart ~1440p-1800p
Alan wake 2 ~864p/60fps, 1260p/30fps
با این حساب رو ps5 pro دوستان چه لذتی ببرن از تجربه gta vi بصورت 4k و فریم 60 با rt
 
بررسی اجرا 3تا از بازی ها روی PS5 PRO توسط DF
View attachment 349848
Tloup 2 ~1440p
R&C Rift apart ~1440p-1800p
Alan wake 2 ~864p/60fps, 1260p/30fps
قطعا خیلی دقیق محاسبه کردن چون خیلی نزدیک به ps5 معمولیه و حتی کمتر 😁
کی به اینا pro دادن؟!!
 
بررسی اجرا 3تا از بازی ها روی PS5 PRO توسط DF
View attachment 349848
Tloup 2 ~1440p
R&C Rift apart ~1440p-1800p
Alan wake 2 ~864p/60fps, 1260p/30fps
به خاطر اینکه تغییر خاصی تو معماری بین cpu نسخه پایه و پرو انجام ندادن. اگه اینجوری باشه نشون میده اختلافات بین کنسول پایه و پرو بیشتر به دیتیل و افکت ها ی گرافیکی مربوط باشه و متاسفانه از نظر رزولوشن و فریم ریت جهش خاصی صورت نمیگیره. حالا باید منتظر بمونیم استودیو های فرست پارتی از بازیهاشون رونمایی کنن تا ببینیم تو عمل چقدر فرق هست.
 
  • Like
Reactions: Sobhan_23
من اگه قرار بود PC رو فاکتور بگیرمو همین امروز یه کنسول بخرم باز هم سمت Pro با این قیمت فضاییش نمیرفتم . کنسول های بین نسلی هرچقد هم که از لحاظ فنی و سخت افزاری بهتر از نسخه های استانداردشون باشن باز هم نمیتونن پتانسیل و خروجی 100% ازشون گرفت . پس بنابراین خرید یه PS5 معمولی با قیمت بمراتب مناسبتر بهترین گزینه س . من نمیدونم تو مغز مایکرو چی بوده که series S رو معرفی کرد ( دسترسی قشر ضعیف و متوسط به کنسول یا هرچی ) . اما همین کنسول دست و پای اکثر سازنده های گیم رو بسته و براشون محدودیت درست کرده . مث این میمونه که یه نفر رو با چندین طناب از پشت بگیریمو بکشیم و بگیم حالا با سرعت بدو :D وقتی عناوینی که عرضه میشن حتما باید رو سری S هم اجرا بشن ' هرچقد که از سر و ته بازی و رزولوشن و تکسچر بزنی ' به همون اندازه هم باید محصول نهایی طوری باشه که خیلی اختلاف گرافیکی عجیب غریب با کنسولهای قوی تر نداشته باشه و صدای گیمرا رو در نیاره . همین اتفاق هم بنظرم برای کنسول Pro و نسخه ی معمولی میوفته . طبیعتا یمقدار از لحاظ فنی و گرافیکی بهتر هست اما نمیان کاری هم بکنن که اعتراض دارندگان نسخه ی معمولی هم دربیاد . اونم توسط کی؟ :D سونی که تا همین 1/2 سال پیش هم اکثر عناوین انحصاریش رو روی PS4 هم عرضه میکرد . اتفاقا همین مسیله هم دست و پای استودیو های خودش رو هم بسته بود و PS5 نمیتونست خیلی قدرت اصلیش رو به رخ بکشه . دیدیم که با انحصاری شدن رچت rift apart چقد تونستن به بهترین شکل از قدرت واقعی PS5 بهره ببرن و با عرضه ش تشتک خیلیا پرید :D

همیشه وقتی اختلاف گرافیکی و فنی بعضی از بازیا توی اون نسل روی یک پلتفرم بیشتر و یا کمتر از حد استاندارد باشه نگاها رو به خودش جلب میکنه و باعث میشه صدای همه در بیاد . Crysis 2007 ' Cyberpunk و تا حدودی alan wake 2 و البته GTA IV نسخه ی PC رو بدون فکر کردن میتونم مثال بزنم که یا توان عرضه روی کنسول رو نداشتن و یا اختلاف گرافیکی نسبتا زیادی بینشون بوده . حالا دلیلش هرچی که بوده . کم کاری و بی توجهی سازنده نسبت به پورت نسخه ی PC و یا بلعکس . البته این نظر منه و امیدوارم Pro هم تو بحث فروش و هم تو ارتقا گرافیکی نسبت به نسخه پایه بتونه موفق ظاهر شه . اما من بعید میدونم اختلاف در حدی باشه که بتونه دارندگان کنسول فعلی رو مجاب به خرید و تعویضش کنه .
 
داستان آلن ویک چیز دیگه ای هست. بیانیه رسمی df

Next up, let's talk quality modes. Alan Wake 2 was designed for 30fps on consoles - and that's what you get in the quality mode. However, towards the end of development, Remedy added a performance option targeting 60fps. The key differentiator here is resolution, as you might expect. The quality mode uses FSR 2 to hit a 2160p output, with an internal resolution of 1270p. Performance mode again uses FSR 2, but this time with an output of 1440p and an internal resolution of 847p. Both modes look a touch softer than most other games with similar output resolutions though, perhaps owing to the lower-contrast artwork and heavy post-processing. Beyond resolution, the most obvious cutback in the performance mode is foliage density, which is considerably lower than the quality mode.
 
  • Like
Reactions: ps3_360_wii

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or