سونی رسما از PlayStation 5 Pro رونمایی کرد

  • Thread starter Thread starter Adam
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

بنظر شما ps5 pro با قیمت 700 دلار یا 800 یورو ارزش خرید دارد؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    226

Adam

عضو تحریریه
ps5proo.jpg

سونی به طور رسمی کنسول پلی استیشن 5 پرو را معرفی کرد. کنسول جدید در تاریخ 7 نوامبر با قیمت 700 دلار / 700 پوند / 800 یورو عرضه خواهد شد. البته جعبه کنسول شامل یک SSD دو ترابایتی، یک کنترلر بی سیم DualSense است، اما یک دیسک درایو باید جداگانه خریداری شود. به گفته سونی، PS5 Pro دارای طراحی منطبق با خانواده کلی محصولات PS5 است.

کنسول PS5 Pro در جریان لایو استریمی توسط معمار سیستمهای سونی، Mark Cerny رونمایی شد. PS5 Pro دارای یک GPU بزرگتر است که ردیابی پرتوهای پیشرفته (ray tracing) و ارتقاء مقیاس مبتنی بر هوش مصنوعی (AI-driven upscaling) را برای عناوین موجود و جدید محیا می‌کند. طبق گفته سونی، PS5 Pro دارای پردازنده گرافیکی با 67 درصد واحدهای محاسباتی بیشتر نسبت به کنسول فعلی PS5 و 28 درصد حافظه سریعتر است. در مجموع، این امکان رندرینگ تا 45 درصد سریع‌تر را برای گیم‌پلی فراهم می‌کند و تجربه را بسیار روان‌تر می‌کند. ray tracing پیشرفته اجازه می‌دهد تا این تکنولوژی درون بازی با سرعت دوبرابر و گاهی سه برابر نسبت به کنسول PS5 اجرا شود. در آخر سونی PS5 Pro Resolution Super Spectral PlayStation را معرفی می‌کند، یک ارتقاء مبتنی بر هوش مصنوعی که از فناوری مبتنی بر یادگیری ماشینی برای ارائه وضوح تصویر واضح‌تر استفاده می‌کند.

به گفته سونی، از دیگر پیشرفت‌ها می‌توان به PS5 Pro Game Boost اشاره کرد که می‌تواند برای بیش از 8500 بازی PS4 قابل اجرا در PS5 Pro اعمال شود. این ویژگی ممکن است عملکرد بازی‌های PS4 و PS5 را تثبیت یا بهبود بخشد. کیفیت تصویر پیشرفته برای بازی‌های PS4 نیز برای بهبود وضوح در بازی‌های منتخب PS4 موجود است.

Hideaki Nishino، مدیر عامل کسب و کار سونی گفت: ما PS5 Pro را با در نظر گرفتن بازیکنان و سازندگان بازی عمیقاً درگیر توسعه دادیم، زیرا بسیاری از آنها خواستار کنسولی شده‌اند که گرافیک بالاتری با نرخ فریم بهتری در 60FPS داشته باشد. موفقیتهای ما با PS5 بدون میلیون‌ها بازیکنی که در طول سال‌ها از ما حمایت کرده‌اند و عشق خود به بازی را با ما به اشتراک گذاشته‌اند امکان‌پذیر نخواهد بود. بازیکنان هر کدام از گزینه‌های کنسول را انتخاب کنند، چه PS5 یا PS5 Pro، ما می‌خواهیم بهترین تجربه بازی را برای همه به ارمغان بیاوریم که متناسب با نیازهایشان باشد.

 
آخرین ویرایش:
من الان پست های حدود 15 صفحه اخیر رو خوندم، به نظرم منهای این بحث Vs که خوب بای نیچر همه تاپیک های این مدلیه، یه نکته ای در خصوص استقبال یا عدم از استقبال از پرو وجود داره که میتونه تو نظر سنجی بالا هم تاثیر خودش رو بزاره، که البته گذاشته. و اون نکته تمایض بین دو مقوله متفاوته، آیا PS5 Pro ارزش خرید داره، و آیا ما توان خریدش رو داریم یا نه؟ به نظر من سوال اساسی برای ما باید این باشه. اصلا شما بگو با این کنسول یدونه وایفو ژآپنی کیوت سگم اشان بدن، داریم واقعا بخریم؟:دی

به نظر من PS5 Pro برای گیمرهای هاردکور که دنبال بهترین تجربه ممکن هستن، گزینه خیلی خوبیه و اتفاقا ارزش خرید داره، اما مثلا من نوعی که دقیقا جزو همین دسته محسوب میشم و دوست دارم بازی هارو در بالاترین حد ممکن تجربه کنم یحتمل سمتش نمیرم، نه بخاطر اینکه نمی ارزه بلکه چون پول ندارم:دی ولی مثلا در یه دنیای موازی که پدرانمون دنبال آب و برق و مجانی نرفته بودن و در عوض سعی داشتن به جای بدست آوردن چیزهای مفت، برای موفقیت خودشون تلاش کنن، و در نتیجه این تفکر متعالی الان دلار 60 تومن نبود، من چشم بسته کنسول رو میخریدم. نه تنها PS5 Pro که کلا هر کنسول و دیوایس مربوطه جدیدی که میومد. با لذت هم میخریدم. هر روز از دیدنش کیف میکردم. عین کتاب خونه امبرتو اکو که توش هزاران جلد کتاب هست و گفته همشون رو نخوندم، اما از بودن بینشون لذت میبرم و اساسا همشون برای خوندن نیستن.

PS5 Pro منهای نسبت قیمت به ارزش مصرفیش، برای ماها خیلی خیلی گرونه، و یحتمل بخوایمم نتونیم بخریم. چون مشکل ما اینه که از صدقه سر همون گناهان نابخشودنی پدرانمون، کنسول رو همین 700 دلارم بهمون نمیدن و بیاد ایران میشه 1000 دلار ناقابل، تازه در بهترین حالت ممکن و اگه جناب پوزیده و رفقا تصمیم نگیرن عین آیفون یه مالیاتی چیزی رو اینم بکشن بگن "به ما؟" و سهم خودشون رو بگیرن. بالاخره رعیت بیجا کرده 1000 دلار بده کنسول بخره کیف کنه.
 
آخرین ویرایش:
نه صرفا برای خوده xbox... ولی از عدم رقابت مستقیم ps با xbox به شدت استقبال می کنم!
چرا؟
چونکه سهام دار های هر کمپانی گوشه چشمی به سایر ژانر ها یا رقابت با سایر کمپانی ها دارن... مثل الان که تو سونی گیر دادن به گس یا خلق نیو ip...
اگه xbox نباشه، مدیران طمع کار سونی باز به فکر رقابت با بخشی از بازار نینتندو میوفتن!!
صد در صد نمی تونن جایگاه نینتندو رو بگیرن، ولی کلا دایرکشن بازیسازی تو پلی استیشن عوض میشه!
تا نسل 6 پلی استیشن فرست پارتی هاش میانه رو بودن و سعی می کردن هم بازی خانوادگی زیادی عرضه کنن هم بازی های جدی خودشون!

اما پس از عرضه شدن xbox OG و قدرت خیلی زیادش اینکه خیلی از ژاپنی ها حتی براش انحصاری زدن و بعد 360 اومد کلی انحصاری خفن زد! اونطرف نینتندو تصمیم گرفت سیاست بلواوشن خودش رو پیش بگیره! و ps افتاد تو میدون رقابت با xbox، در نتیجه اون تنوع به مرور کم کمتر شد! و بودجه های سنگین، صرف عناوین سینماتیک و داستانی شد!(تو نسل هفتم خوب بود ولی اصلا مثل گذشته نبود، تو نسل هشت به پایین ترین حدش رسید، ولی این نسل با کم شدن رقابت وضع خیلی بهتر شده)

برای همین من آرزومه، اتفاقا ps برگرده به دوران نسل 5 و 6 خودش و میزبان عناوین متنوع و خلاقانه تر رو باشیم.

در نهایت این سلیقه من هست، وگرنه برای من افرادی که نیمه دوم نسل هفت و نسل هشت سونی رو بیشتر دوست دارند، محترم هستند.
 
اصلا ps5 pro در حد 4070...
ولی باور کنید همین سخت افزارا زبون داشتند
ps5 pro به 4070 می گفت، تا آخر می مونی دیگه؟!(2028) اونم می گفت حتما، حتما، می مونم، نمی زارم شما خودی نشون بدی،(حالا وضع 5070 رو هم تو 2028 خواهیم دید:دی)
 
این قیاس پرو با 4070 به این صورته که رو کنسول هرجا سیستم کم بیاره ، خودش اتومات از رزلوشن و چندتا جا دیگه میزنه که تجربه روی مخاطب تاثیر نذاره
ولی رو pc این چیزا حالیش نیست
در اصل pro اسمی در حد 4070 هستش ولی رو تنظیمات استاتتیک حرفی برای گفتن نداره
قیمتش هم دریوریه
1 ترابایت میذاشتند جای اینکار gpu رو قوی تر میکردند
عجیبه این نسل سونی علاقه ای به کنسول مشکی نداشت
همیشه گفتم هرچقدر هم بگید سونی گندست و کارشناس پشتشه ولی خریت های عجیبی میکنه و خودش خودشو نابود میکنه به خاطر یه دندگیش
نمونش موبایلاش ، لپتاباش ، تلویزیون هاش ( تا یه مدت اصلا چیزی به ام گیم بار اعتقاد نداشت ، خیلی بازار تلویزیون رو راحت از دست داد )
به نظرم خیلی اشتباهات عجیب غریبی این نسل از کنسولاش داشت ، حتی بخش تنوع ip گند زدن ، نظم و مدیریت عرضه بازی هاش به هم ریخته به صورتی که امسال جالب نبود و احتمالا سال دیگه ترافیک عرضه عناوینش باشه
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
من جای xbox بودم سیستم عامل رو کلا میبردم سمت ویندوز و کیس اسمبل شده ارزون عرضه میکردم
قیمت ها هم از 500 دلار تا 1500 دلار
 
5 سال میشه که DLSS عرضه شده
و هر سال این مسیر پیشرفت ادامه داره!
خیلی از بازی هایی که این یکی دو ساله ساختشون شروع شده و حتی همین امروز قراره استارتشون خورده بشه! با چشم انداز اینکه بازی قراره در نهایت با این تکنولوژی خروجی بده ساخته میشه!

چون می تونن منابع رو در بخش های دیگه صرف کنند! و اتفاقا برای رسیدن سریع تر به پث تریسینگ راهی به جز تکنولوژی های این شکلی نیست!
حتی گفته میشه برا 8k،اپ اسکیلی که شما هیچ تفاوتی رو نتونی حس کنی، کافیه بتونی نیتیو 1440pبدی! با این فرمول بزودی از دو سه سال دیگه شروع سیل عرضه مانیتور های 8k گیمینگ رو شاهد خواهیم بود!

حالا اونموقع هم بگردید بگید چرا این فیک رزولیشنه و نیتیو 8k نیست:دی
 
آخرین ویرایش:
بررسی اجرا 3تا از بازی ها روی PS5 PRO توسط DF
View attachment 349848
Tloup 2 ~1440p
R&C Rift apart
R&C Rift apart ~1440p-1800p
Alan wake 2 ~864p/60fps, 1260p/30fps
اگر R&C Rift apart رو با ری تریسینگ بالا تونسته 1800p و ۶۰ فریم اجرا کنه قدرتش هم تراز یا بالاتر از rx 6900xt هست
یادمه با کلی اورکلاک و ری تریسینگ مدیوم میتونستم با 6900xt روی 1800p بین ۶۰ تا ۵۰ فریم بگیرم
بنظرم این تست DF کاملا درسته
AW2 کلا روی GPU های amd افتضاح اجرا میشه و ری تریسینگ بشدت سنگینی داره که برای انویدیا بهینه شده اونم به کمک ray reconstruction انویدیا میشه خروجی قابل قبولی گرفت .
بنظرم تا اینجا gpu پرو قدرتش از 6900xt بالاتر هست .
 
بررسی اجرا 3تا از بازی ها روی PS5 PRO توسط DF
View attachment 349848
Tloup 2 ~1440p
R&C Rift apart ~1440p-1800p
Alan wake 2 ~864p/60fps, 1260p/30fps

PS5 Pro Renders Alan Wake 2 At 864p For 60FPS Despite Hardware Upgrade​

€800​

For
800P
? Gaming Experience
دیجیتال فاندری گفته الن ویک ۲ با رزولوشن 864p و ۶۰ فریم روی پرو اجرا میشه
سری اس ۲۹۹ دلاری اینو با چه رزولوشن اجرا می‌کرد؟ :D


رزولوشن 864P اگر اشتباه نکنم استاندارد نسل ps3 و 360 بود =))
AW یک روی 360 رزولیشنش بیشتر بود:D

فکر 700 دلار بدی (غیر اون 500 دلاری که سر PS5 دادی) بعد بجای 4K باید 800P بازی کنی
خدای خرید PS5 PRO تست هوشه


PS5PRO کی عرضه شد ؟
کی این PS5PRO عرضه شده رو خرید ؟
کی داره تست میکنه ؟
10 روز دیگه تازه پیش خرید PRO شروع می شه بعد در مورد رزولوشن بازی های که هنوز برای PRO عرضه نشدن / کنسولی که حتی یک نفر در دنیا موفق نشده بخره قصه می بافین ؟

3g81gx5.gif

انگار که اپدیت ها الان روی دیسک چاپ شدن و دیگه امکان تغییر وجود نداره :))
حتی اگه PS5PRO پس فردا عرضه می شد باز هم امکان بهینه سازی بیشتر وجود داشت چه برسه به دو ماه دیگه 8-|
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or