سونی تاریخ گذشته شدن PS4 را نفی می کند

A.R.A.$.H

کاربر سایت
ps4-amd.jpg


تکنولوژی رایانه های های شخصی سال به سال در حال افزایش است. در این میان مسلما برخی علاقه مندان بازی ها معتقند که شکایات یک بار دیگر پیرامون کنسول ها و محدودیت هایشان طی سال ها شروع خواهد شد.
تا بدین لحظه سازندگان نظرات بسیار مثتبی درباره کنسول نسل هشتم سونی یعنی PlayStation 4 و مخصوصا RAM آن داشته اند و برخی دیگر می گویند که PS4 با یک PC قدرمتند قابل مقایسه است. با این حال Nvidia معقد است که با پیشرفت PC ها، رقابت با آنها در زمینه گرافیکی مشکل تر می شود. آقای Fergal Gara طی مصاحبه خود در VG247 پیرامون این موضوع و تاثیر آن در PlayStation 4 گفته اند:
این موضوع در حال حاضر جای نگرانی ندارد. شما بایستی همیشه پتانسیل ها را کشف کنید. چیزی که ما می دانیم این است که تقاضا برای PlayStation 4 فوق العاده می باشد. این خوشحالی من بر اساس آمار پیش خریدها است. این مورد اعتماد به نفس زیادی را به ما می دهد. فراموش نکنیم که PlayStation 4 یک دستگاه مخصوص است که از نظر معماری با محیط PC ترکیب شده است اما طوری تنظیم شده، که یک تجربه غنی، فراتر از همگی آنها ارائه کند. طوری طراحی شده که گیم پلی را در بهترین سطح ممکن بدست بوجود بیاورد که در تصمیماتی که گرفته بودیم این مورد حذف نشده است.
آقای Mark Cerny نیز چنین نظری را دارند که PS4 این چنین منسوخ نخواهد شد. شما چه فکر می کنید؟
GB
 
البته همین الان هم همچین PC رو می شه خرید:dالان PS4 به علت داشتن معماری شبیه به PC کار خیلی از سازندگان رو راحت تر کرده و دیگه لازم نیست زجر بکشن تا فریم ریت رو ثابت نگه دارند.
از طرفی هم که فرست پارتی ها بازی هایی می سازند که با بازی های PC های قوی تر از PS4 قابل قیاس هست.کلا PC یک سری مزایا و معایب داره.(همون طور که کنسول ها هم دارند.)
بعضی از سازندگان واقعا گند می زنن توی نسخه PC و اصلا انگار چیزی به اسم بهینه سازی وجود نداره.:|در عوض نسخه کنسولی همه تنظمیاتش رو با توجه به سخت افزار کنسول ثابت نگه داشتند.
از طرفی PC همیشه بهترین نسخه رو از لحاظ گرافیکی داره.
اما کسی که بودجش محدود هست و می خواد یک تجربه رو داشته باشه یکی از بهترین انتخاب هاش PS4 هست.

حالا تا بیاد هک بشه آدم دق میکنه که . اونایی هم که پول بازی اوریجینال دارن خیلی کمن . پس نتیجه میشه که یه سیستم 3-4 تومنی میبندی چند سال خیالت راحته:)
 
من نميفهمم چطور حرف محمد امين رو نميتونيد هضم كنيد واقعا اينقدر سخته؟

همينجا اعلام ميكنم كه هر كي تونست با يه سيستم با 256 مگ رم و كارت گرافيك 256 با هر CPU و GPU كه صلاح ميدونيد كرايسيس 3 رو با رزولوشن 720 و 30 فريم ثابت با همون جزئيات تصويري كه PS360 ارائه ميكنن اجرا كنه من يك دست چلو كباب سلطاني اعلا با مخلفات در بهترين رستوران تهران تقديمش ميكنم اينطوري به من ثابت ميشه كه امثال من اشتباه ميكنيم و شما راست ميگيد

اصولا دوست گرامی حرفی که پایه و مبنا نداره و همینطوری پرونده میشه اصلا نه قابل قبوله و نه قابل هضمه.

در مورد اون 256 مگابایت رم هم که خیلی روش دارین مانور میدین بهتره یه تحقیقی راجب معماری power pc شرکت ibm و نوع ارایش رم ها در 360 ,ps3 بکنید تا دلیلش رو بفهمید.

در مورد این موضوع در این نزدیک سه سالی که عضو هستم بحث تا دلتون بخواد راجب این موضوع شده که چرا کنسولهای این نسل با این رم کم دارن بازیها رو به این خوبی اجرا میکنن در صورتیه که همین بازی اگر مولتیم باشه روی pc حداقل 2 گیگ رم میخواد.دیگه هم حوصله ندارم راجب این موضوع صحبت کنم چون اخرش مثل چرخ و فلک برمیگردین سر جایی که بودین.

ولی نسل جدید قاعده فرق کرده و معماریها یکسانه بزودی بازیهای مولتی نسل بعد میاد و میتونید ببینید همون بازی که روی ps4 اجرا میشه روی pc چقدر رم usage میکنه.
 
8030@

من با احترامی که برای شما تو زمینه ی بحث های سخت افزاری قائلم ، اما در این زمینه باید یکم عمیق تر به قضیه نگاه کنیم ، یعنی اینکه صرفاً نمیشه گفت چون کنسول های نسل بعد برمبنای معماری X86 هستن پس قاعدتاً باید عین PC باشن. مشخصه که کنسول ها برای گیم بهینه شدن ، چه از لحاظ سخت افزاری و چه نرم افزاری و این خودش یه تفاوت فاحش با PC ـه بخاطر همینه که همین الان هم نمیشه با یه سیستم 500-600 دلاری خروجی مثل خروجی PS4 یا X1 گرفت.
 
اصولا دوست گرامی حرفی که پایه و مبنا نداره و همینطوری پرونده میشه اصلا نه قابل قبوله و نه قابل هضمه.

در مورد اون 256 مگابایت رم هم که خیلی روش دارین مانور میدین بهتره یه تحقیقی راجب معماری power pc شرکت ibm و نوع ارایش رم ها در 360 ,ps3 بکنید تا دلیلش رو بفهمید.

در مورد این موضوع در این نزدیک سه سالی که عضو هستم بحث تا دلتون بخواد راجب این موضوع شده که چرا کنسولهای این نسل با این رم کم دارن بازیها رو به این خوبی اجرا میکنن در صورتیه که همین بازی اگر مولتیم باشه روی pc حداقل 2 گیگ رم میخواد.دیگه هم حوصله ندارم راجب این موضوع صحبت کنم چون اخرش مثل چرخ و فلک برمیگردین سر جایی که بودین.

ولی نسل جدید قاعده فرق کرده و معماریها یکسانه بزودی بازیهای مولتی نسل بعد میاد و میتونید ببینید همون بازی که روی ps4 اجرا میشه روی pc چقدر رم usage میکنه.

به قول شما اين نسل تكنولوژي Power Pc آي بي ام بوده قبول نسل قبل چي؟ PS2 با داشتن 32 مگ رم كه اون هم بين GPU و CPU مشترك بود GT4 رو 60 فريم و رزولوشن 1080i اجرا ميكنه GOW رو هم داريم. شما براي اجراي NFS MW حداقل به 256 مگ رم نياز داري تا فقط اجرا شه اينجا هم 256 در مقابل 32 مگ رم حالا گيم كيوب هم همين بازي رو داره اونم با 24 مگ رم. PS2 هم آيا تكنولوژي Power PC داشته؟
نسل قبلترش چي؟ PS1 فقط 4 مگ رم داشت براي اجراي RE2 شما به 128 مگ رم نياز داريد اينم لينك خودت ببين
Resident Evil 2 Systemanforderungen and Resident Evil 2 systemvoraussetzungen for PC Games

تا بوده همين بوده هميشه كنسولها استفاده ي بسيار بهينه تري از سخت افزار ميكردن اين نسل هم همينه بعدا بهتون ثابت ميشه كه8 گيگ رم معادل PC ش چقدر ميشه؟ بهتره بجاي سر هم كردن اسامي كه هممون اطلاعاتمون ازش اندكه به حرف متخصصين امر گوش بديم الان سوني داره ادعا ميكنه سخت افزاري كه ساخته معادل يه PC High End قدرت داره در مورد PS3 هرچي گفت ثابت شد بايد صبر كنيم تا ببينيم اين چي ميشه من كه صبرم زياده
 
اوج شکوه pc سال های ما بین 2000 تا 2004 بود که بازی هایی بر روی پی سی میومد که وقتی بازیشون میکردی از دیدن گرافیک بی نظیرشون اشک تو چشات جمع میشد از بازی no one lives for ever بگیرین تا بازی های مکس پین و مافیا 1 و هالف لایف 2 و دووم 3 و فارکرای 1 و .............که همشون واقعا تو اون زمان از قدرت یک پی سی قدرتمند استفاده بهینه ای میکردن و وقتی بعضی از این بازی ها وقتی بر روی کنسول اومدن واقعا کنسول ها حتی نصف توانایی اجرای کیفیت بر روی پی سی رو نداشتن ........ ولی کم کم و رفته رفته دیگه سازندگان از پی سی رو برگردوندن و به سمت کنسول ها رفتن دلایلش رو هم که دوستان میدونن و دیگه نیاز به توضیح نیست . به نظرم اون بازه زمانی واقعا خرج یک پی سی قدرتمند میکردی ارزشش رو داشت ولی الان از دید حداقل من یکی ارزش خرج کردن زیاد رو نداره . البته دوستانی که با بازی های استراتژیک حال میکنن و صد البته با موس و کیبورد داستانشون جداست و کلا پی سی بازن و مشکلی هم نیست .....................
 
به قول شما اين نسل تكنولوژي Power Pc آي بي ام بوده قبول نسل قبل چي؟ PS2 با داشتن 32 مگ رم كه اون هم بين GPU و CPU مشترك بود GT4 رو 60 فريم و رزولوشن 1080i اجرا ميكنه GOW رو هم داريم. شما براي اجراي NFS MW حداقل به 256 مگ رم نياز داري تا فقط اجرا شه اينجا هم 256 در مقابل 32 مگ رم حالا گيم كيوب هم همين بازي رو داره اونم با 24 مگ رم. PS2 هم آيا تكنولوژي Power PC داشته؟
نسل قبلترش چي؟ PS1 فقط 4 مگ رم داشت براي اجراي RE2 شما به 128 مگ رم نياز داريد اينم لينك خودت ببين
Resident Evil 2 Systemanforderungen and Resident Evil 2 systemvoraussetzungen for PC Games

تا بوده همين بوده هميشه كنسولها استفاده ي بسيار بهينه تري از سخت افزار ميكردن اين نسل هم همينه بعدا بهتون ثابت ميشه كه8 گيگ رم معادل PC ش چقدر ميشه؟ بهتره بجاي سر هم كردن اسامي كه هممون اطلاعاتمون ازش اندكه به حرف متخصصين امر گوش بديم الان سوني داره ادعا ميكنه سخت افزاري كه ساخته معادل يه PC High End قدرت داره در مورد PS3 هرچي گفت ثابت شد بايد صبر كنيم تا ببينيم اين چي ميشه من كه صبرم زياده
اصلا میدونی برای چی گفتم بری راجب power pc تحقیق کنی؟
تمام کنسولایی که بالا نام بردی بر پایه reduced instruction set computer یا همون RISC هستن.cpu های پلی2و1 بر پایه معماری mips بودن که risc هستن.گیم کیوب هم که powerpc بود که powerpc هم risc هست.360 هم risc هست ps3 هم risc هست.
میدونی معماری x86 الان بر پایه complex instruction set computer هست یا همون
CISC
این دو تا موضوع بالا رو فعلا برای ظرفیت رم پایین اون کنسولهایی که بالا نام بردی داشته باش .باقی موارد هم باشه کسی دیگه بیاد توضیح بده چون حوصله سر و کله زدن با فن جماعت رو ندارم.

بهتره بجاي سر هم كردن اسامي كه هممون اطلاعاتمون ازش اندكه به حرف متخصصين امر گوش بديم

منظورت از متخصصین جناب تروا هست؟

تا بوده همين بوده هميشه كنسولها استفاده ي بسيار بهينه تري از سخت افزار ميكردن اين نسل هم همينه بعدا بهتون ثابت ميشه كه8 گيگ رم معادل PC ش چقدر ميشه؟


احتمالا معادل 64 گیگابایت pc میشه
:))

بتلفیلد4 رو که دیگه نسخه نسل بعدش رو قبول داری:
91


این الان برای اجرا رو تنظیمات اخر چقدر رم میخواد؟

من با احترامی که برای شما تو زمینه ی بحث های سخت افزاری قائلم ، اما در این زمینه باید یکم عمیق تر به قضیه نگاه کنیم ، یعنی اینکه صرفاً نمیشه گفت چون کنسول های نسل بعد برمبنای معماری X86 هستن پس قاعدتاً باید عین PC باشن. مشخصه که کنسول ها برای گیم بهینه شدن ، چه از لحاظ سخت افزاری و چه نرم افزاری و این خودش یه تفاوت فاحش با PC ـه بخاطر همینه که همین الان هم نمیشه با یه سیستم 500-600 دلاری خروجی مثل خروجی PS4 یا X1 گرفت.

کسی گفت ps4 عین pc ه؟
معماری پردازندها یکیه .خود سونی هم گفته چند مرتبه هم گفته ps4 بر مبنای pc هست ساختارش.تفاوتهایی وجود داره با pc ولی ساختاری نیست .همون در حدیه که نرم افزاری بهینه میشه.اینکه سخت افزار بهینه شده منظورت دقیقا چیه؟

در مورد سیستم 500-600 دلاری هم به دوستان در بخش سخت افزار مراجعه کن تا یه سیستم خوب برات ببندن:d که اتفاقا از لحاظ قدرت پردازشی اعدادش و ارقامش بیشتر ps4 بیرون میاد.در مورد خروجیش باید صبر کنی ps4 بیاد اونوقت خودت دیگه به چشم میبینی چی میشه فعلا چیزی نمیشه گفت.{حالا باز یکی پیدا میشه میگه اعداد در کنسول حکم پشم الدین میرزا داره}

حالا باز میگفتی 400 دلار یه چیزی:d


اینم اخرین پست من تو این تاپیک هست.
 
آخرین ویرایش:
بدون شک کنسولی چون PS4 تا چندین سال و پا به پای PC گام بر می داره،مگر تو همین نسل هفتم نبود با این کنسول تاریخ گذشته (PS3) نبود که Naughty Dog و Santa Monica بازیهای بسیار پر جزییات و گرافیک بالایی چون The Last Of Us و God Of War Ascension رو روانه این دنیای کنسولی کردن که تا چند روز دیگه هم ساخته Quantic Dream یعنی بازی Beyond Two Souls به این دو اضافه می شه...شما رو PC چندتا بازی هم سبک اینها سراغ دارید که از نظر گرافیکی بتونین سرتر باشن؟؟خیلی کم یا شاید اصلن وجود ندارن
در نتیجه قدرت یک کنسول جدا از سخت افزار قوی به یک سازنده قوی نیاز داره تا حتی PC های High End چند سال دیگه رو به زیر پا بکشه
این رو هم نباید فراموش کرد که معماری و سخت افزار یک کنسول مخصوص بازی هست و برای بازی سفارش سازی شده و این یعنی چیزی که در PS4 وجود داره رو بخواید از نظر ظاهری با سخت افزارهای به روز PC مقایسه کنید شاید فکر کنید ضعیف تر هست اما در واقع قدرتمندتر هست چون یک کنسول 90% پردازشش مربوط می شه به پردازش بازی و حزییات گرافیکی و هوش مصنوعی و ... اما تو PC این مقدار مربوط به پردازش بازی خیلی کمتر می شه به دلیل وجود سیستم عاملی چون ویندوز و بسیاری از میان برنامه ها که در حال اجراست در نتیجه PS4 حالا حالاها کم نمیاره از نظر سخت افزاری و جایی هم که کم بیاره او سازندگان خبره و قدرتمند سونی با تکنیکهای خاصشون ضعفهای پردازشی اون رو در طولانی مدت می پوشونن
 
واقعا دلیلی نداره که سونی این همه به رمش بنازه

بین 1 تا 1.5 سال دیگه DDR4 به صورت عمده وارد بازار می شه و در مدت کمی بعد از اون هم احتمالا نسل حدید RAM های کارت های گرافیکی رو خواهیم داشت حالا اسمش GDDR هست یا هر چیز دیگه بماند
در نهایت پهنای باند GDDR5 شاید الان به نظر زیاد بیاد اما 2 سال دیگه اصلا به چشم نمیاد
 
واقعا دلیلی نداره که سونی این همه به رمش بنازه

بین 1 تا 1.5 سال دیگه DDR4 به صورت عمده وارد بازار می شه و در مدت کمی بعد از اون هم احتمالا نسل حدید RAM های کارت های گرافیکی رو خواهیم داشت حالا اسمش GDDR هست یا هر چیز دیگه بماند
در نهایت پهنای باند GDDR5 شاید الان به نظر زیاد بیاد اما 2 سال دیگه اصلا به چشم نمیاد

بازی در حد گرافیک نسل قبل با گستردگیه بیشتر بدن ما راضی هستیم! به خاطر سخت افزار خیلی قویتر نسبت به نسل حاظر، بتونن The Last of Us و God of War با وسعت چند برابر بسازن کافیه! بازیه دیگه قرار نیست که فیلم ببینیم!
 
8030@

دوست عزيز RISC تكنولوژي بود كه اصولا ربطي به رم نداشت. بر طبق اين تكنولوژي CPU ميتونست توي هر سيكل كاري تعداد بيشتري دستور العمل رو انجام بده به همين خاطر براي مثال CPU ي PS2 با فركانس كاري 299 مگاهرتز ميتونست 6.4 GFLOPS قدرت پردازشي توليد كنه. من تو يه سايت كه قدرت CPU رو اندازه گيري ميكنه يه Celeron D رو با فركانس كاري 3.00 GHZ رو آزمايش كردم قدرتش 1.3 GFLOPS بود يعني 5 برابر كمتر از PS2. خوب اينا همه قدرت CPU بوده حالا ربطش اينجا به رم چيه؟ ربطش به Poower PC چيه؟ شما اومدي آسمون به ريسمون ميبافي چهار تا حرف قلمبه سلمبه ميزني فكر ميكني ما هم بله نه عزيزم ما نخير. در ضمن RISC ربطي به X86 بودن CPU نداره و ميتونه درون اون هم بكار بره گرچه تو Jaguar نيست RISC يه تكنولوژي منسوخ شدست و با چند هسته اي شدن CPU ها عملا ديگه بهش نيازي نيست مسلما از تكنولوژي هاي جايگزين در كنسولا استفاده شده گرچه مشخصاتشون در هاله اي از ابهامه و بعدا معلوم ميشه.
در ضمن محمد جان بحث اين بنده خدا Trova رم تمومش كن داري با من بحث ميكني به اون چكار داري؟
يه در ضمن ديگه BF4 يه بازي كاملا مبتني بر سخت افزار PC هست و ليد پلتفورمش پي سي بوده. لانچ تايتل كنسولهاي نسل بعد هم هست س انتظار معجزه ازش نداشته باش بزار موچ دوم بازياي كنسولي هم از راه برسه با هم ميبينيم و لذت ميبريم
 
آخرین ویرایش:
8030@

دوست عزيز RISC تكنولوژي بود كه اصولا ربطي به رم نداشت. بر طبق اين تكنولوژي CPU ميتونست توي هر سيكل كاري تعداد بيشتري دستور العمل رو انجام بده به همين خاطر براي مثال CPU ي PS2 با فركانس كاري 299 مگاهرتز ميتونست 6.4 GFLOPS قدرت پردازشي توليد كنه. من تو يه سايت كه قدرت CPU رو اندازه گيري ميكنه يه Celeron D رو با فركانس كاري 3.00 GHZ رو آزمايش كردم قدرتش 1.3 GFLOPS بود يعني 5 برابر كمتر از PS2. خوب اينا همه قدرت CPU بوده حالا ربطش اينجا به رم چيه؟ ربطش به Poower PC چيه؟ شما اومدي آسمون به ريسمون ميبافي چهار تا حرف قلمبه سلمبه ميزني فكر ميكني ما هم بله نه عزيزم ما نخير. در ضمن RISC ربطي به X86 بودن CPU نداره و ميتونه درون اون هم بكار بره گرچه تو Jaguar نيست RISC يه تكنولوژي منسوخ شدست و با چند هسته اي شدن CPU ها عملا ديگه بهش نيازي نيست مسلما از تكنولوژي هاي جايگزين در كنسولا استفاده شده گرچه مشخصاتشون در هاله اي از ابهامه و بعدا معلوم ميشه.
در ضمن محمد جان بحث اين بنده خدا Trova رم تمومش كن داري با من بحث ميكني به اون چكار داري؟
يه در ضمن ديگه BF4 يه بازي كاملا مبتني بر سخت افزار PC هست و ليد پلتفورمش پي سي بوده. لانچ تايتل كنسولهاي نسل بعد هم هست س انتظار معجزه ازش نداشته باش بزار موچ دوم بازياي كنسولي هم از راه برسه با هم ميبينيم و لذت ميبريم

در این معماری بجای استفاده از دستورالعمل‌های خاص منظوره، که در سایر معماری‌ها مرسوم است، از یک مجموعه دستورالعمل فوق‌العاده بهینه‌سازی شده استفاده می‌شود.
معماری ریسک - ویکی‌پدیا
دستور العملهای فوق العاده بهینه سازی شده منظورش شامل کاهش فضای ذخیره شده دستورات در رم سیستم هم میشه.ربطش به ppc هم بخاطر ریسک بودن این نوع پردازنده هست .گرفتی یا هنوز در حال گرفتنی:d

بخدا قسم کسی پا تو کفشتون نکرده چیزی نمیدونین همینطور ادامه بدین.

جناب تروا هم مرد شریفی هستن :d

این دیگه واقعا اخرین پست بود:d
 
واقعا دلیلی نداره که سونی این همه به رمش بنازه

بین 1 تا 1.5 سال دیگه DDR4 به صورت عمده وارد بازار می شه و در مدت کمی بعد از اون هم احتمالا نسل حدید RAM های کارت های گرافیکی رو خواهیم داشت حالا اسمش GDDR هست یا هر چیز دیگه بماند
در نهایت پهنای باند GDDR5 شاید الان به نظر زیاد بیاد اما 2 سال دیگه اصلا به چشم نمیاد

DDR4 اونقدر که باید قرار نیست تغییر ایجاد کنه. اینجوری که تو سایت ها خوندم. پهنای باند از 11 گیگ میشه 21. خیلی خوبه. ولی اونقدر نیست تفاوتش. چیزی مثل HMC فکر کنم تو این موارد میشه گفت انقلاب ایجاد میکنه تو رم. از نظر دیزاین و پهنای باند و حجم فیزیکی و لتنسی و ... واقعا انگار یه نسل از DDR4 جلوتره و نکته خوبش اینکه ساپورت کننده های زیاده بزرگی داره که باعث میشه جا بیفته راحت. 2 گیگش همین الآن تقریبا از همه نظر بالاتر از DDR4 هست (مثل 8 برابر سرعت انتقال نسبت به DDR4 و 70% کمتر انرژی مصرف کردن) و سال دیگه هم مثل DDR4 میاد تو بازار

Whereas DDR4 represents an evolutionary standard, HMC is a revolutionary technology that is a complete paradigm shift from current memory architectures.

از نظر پهنای باند HMC فعلا زمان عرضه تو 2014 فقط 2 گیگی داره (و بعد 4 گیگ و 8 گیگ هم به بازار میان) ولی این 2 گیگ معادل 150 گیگابایت پهنای باند میده که با همینجوری مقایسه عدید DDr4 میشه معادل 50 گیگ. حالا اون 8 برابر سرعت انتقال هم باید بهش اضافه کرد.
حالا به شخصه برخلاف نرم افزار چیزه خیلی زیادی در مورد سخت فازار نمیدونم اما این چیزایی که همه میتونیم بفهمیم کاملا واضحه. حالا اگه خیلی بالاتر از این حرفاس دوستان دیگه که اطلاعات خیلی بیشتری دارن میتونن توضیح بدن

================================
راجع به این بحث هم یرلی تو همین کنفرانس DICE که در مورد Ryse حرف میزد کلا راجع به نسل ها گفت نسل قبل ما 10-12 سال با CG فاصله داشتیم الآن با کنسول های نسل جدید 2-3 سال فاصله داریم. همین کم شدن تا این حد برای من به شخصه روی کنسول برای این نسل کافیه ! مسلما حرف یه سازنده رو نمیشه زیر سوال برد. حالا ممکن بود با این GPU های جدید یا حتی همون 780 و اینا این فاصله کلا از بین میرفت و نشون میده PC جلوتره. ولی همین پیشرفت هم خوبه
 
آخرین ویرایش:
واقعا دلیلی نداره که سونی این همه به رمش بنازه

بین 1 تا 1.5 سال دیگه DDR4 به صورت عمده وارد بازار می شه و در مدت کمی بعد از اون هم احتمالا نسل حدید RAM های کارت های گرافیکی رو خواهیم داشت حالا اسمش GDDR هست یا هر چیز دیگه بماند
در نهایت پهنای باند GDDR5 شاید الان به نظر زیاد بیاد اما 2 سال دیگه اصلا به چشم نمیاد
داداش من مگه قدرت کنسول فقط به میزان پهنای باندش هست
پهنای باند یکی از عوامل تشخیص قدرت کنسول هاست اما چیز های مهم تری هم نسبت به پهنای باند رم وجود داره
باید منتظر ریلیز کنسول ها موند تا میزان قدرت کنسول مشخص بشه
کلا مقایه کنسول با pc از لحاظ قدرت اشتباهه چون وقتی میگید pc دقیقا مشخص نمیشه که چه نوع pc و با چه سخت افزاری
یک pc با گرافیک 6790 و cpu 4 هسته ای یا یک pc با گرافیک 7990 و پردازنده ی haswell
 
معماری ریسک - ویکی‌پدیا
دستور العملهای فوق العاده بهینه سازی شده منظورش شامل کاهش فضای ذخیره شده دستورات در رم سیستم هم میشه.ربطش به ppc هم بخاطر ریسک بودن این نوع پردازنده هست .گرفتی یا هنوز در حال گرفتنی:d

بخدا قسم کسی پا تو کفشتون نکرده چیزی نمیدونین همینطور ادامه بدین.

جناب تروا هم مرد شریفی هستن :d

این دیگه واقعا اخرین پست بود:d
شما گويا نگرفتي كه من چي ميگم
من نگفتم PPC ريطي به RISC نداره گفتم ربطي به بهينه سازي رم نداره وتنها PPC شركت IBM نبوده كه از اين تكنولوژي استفاده ميكرده همون PS1 و N64 مثالاي خيلي خوبين اين تكنولوژي رو داشتن ولي ربطي به IBM نداشتن در طول تاريخ شركتهاي مثل اينتل خود AMD و موتورولا وووووو از اين تكنولوژي استفاده كردن اما همونطور كه گفتم ديگه با چند هسته اي شدن پردازنده ها ديگه خيلي بهينه نيست و ازش كمتر استفاده ميشه استفاده نكردن كنسولاي جديد هم از اين تكنولوژي عقب گرد نيست مسير همينه همه به اين سمت حركت ميكنن. ولي باز با اين حال من جواب سوالم رو نگرفتم RISC چه ربطي به رم داره؟ حالا خوبه مايكرو سافت هم xbox اولي رو بر پايه x86 داده و RISC هم نداره و ما عملا ديديم كه اونم با داشتن 64 مگ رم باز هم مشترك بين CPU و GPU تمامي بازيايي كه نام بردم رو اجرا كرده doom 3 براي اجرا شدن كارت گرافيك با 64 مگ رم و 256 مگ هم رم سيستمي لازم داره و CPU ي P4 كه با فركانس 1.5 گيگاهرتز كار كنه البته اين سيستم حداقليست يعني فقط بازي رو اجراكني براي اجراي درستش به سيستم بهتري نياز داري
اينم منبع.
حالا همين بازي مياد رو XBOX با CPU PIII كه با فركانس 733 داره كار ميكنه و 64 مگ رم كه بين CPU و GPU مشتركه اجرا ميشه ديگه نميخواي ادعا كني كه XBOX هم cpu بر پايه ي RISC داره؟
 
داداش من مگه قدرت کنسول فقط به میزان پهنای باندش هست
پهنای باند یکی از عوامل تشخیص قدرت کنسول هاست اما چیز های مهم تری هم نسبت به پهنای باند رم وجود داره
باید منتظر ریلیز کنسول ها موند تا میزان قدرت کنسول مشخص بشه
کلا مقایه کنسول با pc از لحاظ قدرت اشتباهه چون وقتی میگید pc دقیقا مشخص نمیشه که چه نوع pc و با چه سخت افزاری
یک pc با گرافیک 6790 و cpu 4 هسته ای یا یک pc با گرافیک 7990 و پردازنده ی haswell

من نگفتم که قدرت به میزان پهنای باند رم بستگی داره

من در وصف سونی که هر چیزی می شه این 8GB GDDR5 رو به رخ می کشه این رو گفتم ;)

@Timeless One

HMC فعلا کار داره بحث من سر چیزی هست که به طور قطع ریلیز می شه HMC فعلا بیشتر از این که در حد عمل باشه تئوری هاش داره می ره جلو و اگر قرار باشه برای PC عرضه بشه یه 5-6 سال دیگه کار داره تازه در حالت اما و اگر
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or