سرورهای بازی ریسینگ درایو کلاب به زودی خاموش خواهند شد

MR Spidy

کاربر سایت
Apr 14, 2018
122
کمپانی سونی در بیانیه ای رسمی اعلام کرد سرورهای بازی ریسینگ Driveclub, Driveclub VR و Driveclub Bikes در دوازدهم فروردین ماه به طور کامل بسته خواهند شد و دارندگان این اثر دیگر نمیتوانند از ویژگی های انلاین بازی استفاده کنند.

همچنین واجب است بدانید در نهم شهریور ماه اثر مذکور به همراه تمامی بسته های الحاقی از فروشگاه PSN حذف خواهند شد و دیگر قابل خرید نیستند.

بازی ریسینگ درایوکلاب در سال 2014 منتشر شد و نتوانست در کسب نمرات موفق عمل کند. در پی عدم موفقیت بازی در سال 2016 کمپانی سونی استدیو سازنده بازی یعنی Evolution را به طور کامل تعطیل کرد.
 
Last edited by a moderator:

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
اول اینکه دلیل خاموش شدن سرورهای بازی و مشکلاتی که گفتی بخاطر لایسنس هست , DC زمان لانچ بازی بد و ناقصی بود و بدتر از اون سرورهاش مدت ها قطع بود و مشکل داشت ولی به مرور شد یه بازی عالی و اینو میشه گفت فکت هست مقاله ای از یوروگیمر هم راجبش گذاشتم . اینکه لانچ فاجعه بازی باعث نمرات بد و در ادامه تعطیلی استدیو و ... شد دلیلی بر این نمیشه که بگم بازی بعد از آپدیت ها و dlc ها بازم بد بود چون نبود حالا شما اگر میتونی بیا به من بگو چرا بعد از تکمیل شدنش بازم بازی بدی بود
نکته دوم راجب P5 و تاپیکش خیلی واضح بود که دنبال چی هستید از اون تیتر وقتی حتی نینتندو فن فروم هم براش مشخص بود که تیتر خبری که البته هنوز جزو شایعه هست مشکل داره , در صورتی که به قول خودتون که قبلا میگفتید مهم اینه که فلان بازی برا PS4 نمیاد اگر هم این اتفاق بیفته چیز خاصی عوض نمیشه و مهم اینه که برا one هیچوقت نمیاد حالا بعد 2 سال برا سوییچ بیاد هم تغییر خاصی برا کسی که فن مایکرو هست و one داره رخ نمیده
نکته سوم هم من راجب گیم پلی حرفه ای و بحث شبیه ساز بودن گفتم نه کلیت بازی ! اگر میتونید بیایید درست دفاع کنید


خارج شدن بازی از استور مرتبط به لایسنس هاست وگرنه خاموش شدن سرورها ربطی نباید داشته باشه! بازیهای ورزشی هم همینطور هستند و تقریبا حدود یکسال پیش بود که EA تازه سرورهای FIFA 12 رو خاموش کرد در حالی که خیلی زودتر برای خرید دردسترس نبود. نمونه ریسینگ هم دوستان مثال زدند سرورهای FH2 هنوز روشن هست ولی برای خرید دسترس نیست.

ولی ولی خوده درایوکلاب که اصلا دوست ندارم وارد بحث ش بشم ولی واجب شد عزیز ریسینگ داخل پیست سی فریم که نه شبیه ساز هست و نه ارکد و AI مثل احمقانه ترین شکل ممکن چپ و راست به پشتت میکبونه و نمیفهمی الان داری بازی رو در حالت شبیه ساز کنترل میکنی یا ارکد هیچ وقت با هزارتا اپدیت محتوایی هم خوب نمیشه! حالا اینکه بازی موقع لانچ کلا چهل تا ماشین داشت و نمیدونم در نهایت به 240 تا رسید یا نه بماند. شما قرار نیست پشت فرمون تک تک ماشین های داخل بازی بشینی نه ولی مهمه در کنار چند نوع مدل مختلف ماشین به رقابت میپردازی! مثال ساده تر بزنم من همیشه تو فیفا بارسلونا رو برمیدارم ولی همیشه نمیخوام فقط مقابل رئال مادرید بازی کنم بلکه خواهان حضور تمام تیم های قدرتمند اروپایی هستم (این مسله به بحث FMvsGT هم قابل تعمیم هست)

در کل مشکل درایوکلاب هسته گیمپلی ش بود که تیم سازنده رسما ترمال زد و اتفاقا یکی از بهترین تصمیمات تجاری سونی تخته کردن همین استدیو evolution بود که کدمسترز خیلی جوگیرانه اخراجی های این استدیو رو استخدام کرد و در ادامه با فروش فاجعه بار Onrush خیلی بد چوب ش رو خورد.

درباره بحث FM7 و GTS هم هر وقت شما دوستان امدید واضح باز کردید که فیزیک جی تی اسپورت چه برتری مثلا به فیزیک فورزا 7 داره بگین ما بیایم دفاع کنیم! فقط همه اش از دید خودتون میگین گیمر حرفه ای GTS رو بیشتر میپسنده! بدون هیچ تحلیل و باز کردن گیمپلی بازی ...
 
  • Like
Reactions: Irisviel Ackerman

alone ahmad

کاربر سایت
Feb 26, 2015
379
خارج شدن بازی از استور مرتبط به لایسنس هاست وگرنه خاموش شدن سرورها ربطی نباید داشته باشه! بازیهای ورزشی هم همینطور هستند و تقریبا حدود یکسال پیش بود که EA تازه سرورهای FIFA 12 رو خاموش کرد در حالی که خیلی زودتر برای خرید دردسترس نبود. نمونه ریسینگ هم دوستان مثال زدند سرورهای FH2 هنوز روشن هست ولی برای خرید دسترس نیست.

ولی ولی خوده درایوکلاب که اصلا دوست ندارم وارد بحث ش بشم ولی واجب شد عزیز ریسینگ داخل پیست سی فریم که نه شبیه ساز هست و نه ارکد و AI مثل احمقانه ترین شکل ممکن چپ و راست به پشتت میکبونه و نمیفهمی الان داری بازی رو در حالت شبیه ساز کنترل میکنی یا ارکد هیچ وقت با هزارتا اپدیت محتوایی هم خوب نمیشه! حالا اینکه بازی موقع لانچ کلا چهل تا ماشین داشت و نمیدونم در نهایت به 240 تا رسید یا نه بماند. شما قرار نیست پشت فرمون تک تک ماشین های داخل بازی بشینی نه ولی مهمه در کنار چند نوع مدل مختلف ماشین به رقابت میپردازی! مثال ساده تر بزنم من همیشه تو فیفا بارسلونا رو برمیدارم ولی همیشه نمیخوام فقط مقابل رئال مادرید بازی کنم بلکه خواهان حضور تمام تیم های قدرتمند اروپایی هستم (این مسله به بحث FMvsGT هم قابل تعمیم هست)

در کل مشکل درایوکلاب هسته گیمپلی ش بود که تیم سازنده رسما ترمال زد و اتفاقا یکی از بهترین تصمیمات تجاری سونی تخته کردن همین استدیو evolution بود که کدمسترز خیلی جوگیرانه اخراجی های این استدیو رو استخدام کرد و در ادامه با فروش فاجعه بار Onrush خیلی بد چوب ش رو خورد.

درباره بحث FM7 و GTS هم هر وقت شما دوستان امدید واضح باز کردید که فیزیک جی تی اسپورت چه برتری مثلا به فیزیک فورزا 7 داره بگین ما بیایم دفاع کنیم! فقط همه اش از دید خودتون میگین گیمر حرفه ای GTS رو بیشتر میپسنده! بدون هیچ تحلیل و باز کردن گیمپلی بازی ...
ببنید دوست عزیز حرفتون رو در مورد این که درایو کلاب شبیه ساز نیست، کاملا درسته، در مورد این که بازی هم مشکلاتی تو گیم پلی داره بازم درسته، در مورد ضعف محتوای بازی، . سرور های ضعیف بازی موقعه لانچ هم حرف شما و اکثردوستان درسته، نقد و نمرات بازی هم با توجه به این همه مشکل که موقعه عرضه بازی بود، و این که اون زمان اصلا اپدیت اب و هوای بازی نیومده بود و بازی اصلا ناقص بود و اکثر منتقدا ها درست میگفتن اصلا من خودم وقتی DRIVE CLUB رو خریدم تو 2 روز تمومش کردم اینقدر کم محتوا بود و بعدش هم مشلات سرور ها بود، ولی این حرف ها دلیل نمیشه بگیم این بازی، ریسینگ ضعیفی بود، بازی تو چند مورد انقلاب بود، اولینش گرافیکش بود، دومینش فیزیک اب و هوای بارانی و برفی اش بود، که تا اون زمان هیچ بازی این طوری نمونه اش نبود، سومین مورد هم اکثر لیست مایشن هاش بود اکثر سطح بالا بود، چهارمین مورد هم طراحی پر جزئیات پیست ها بود نمیدونم تو کدوم مصاحبه ازشون خونده بودم فقط برای پیست کانادا 3 هزار درخت سه بعدی طراحی کردن!!! چیزی که تو اکثر بازی های چه سیم چه ریس چه مسابقه ای مثل NFS خنده داره و اصلا شاید ما هرگز چنین جزئیاتی رو نبینیم دو باره! چهارمین مورد هم صدا گزاری دقیق ماشین ها بود، 5 مورد هم که بعدا ها اضافه شد لیست سیزن پس بود که تعداد ماشین ها رو به 250 عدد و تعداد مسابقه ها و چلنج ها رو به 1400 عدد رسوند! البته همه اینا با اپدیت های طولانی مدت تو گذر زمان اتقاف اقتاد، 5 مورد هم بخش گسترده انلاین و چلنج بود، من یادم میاد هزاران بار با ادم های از سر تار سر دنیا رقابت میکردم و اون چلنج های هیجان انگیز که طرف اون مسابقه ای که من رو 40 ثانیه میبردم رو تو 16 ثانیه برده بود! درایو کلاب گل سر سبد تاریخ صنعت ریسینگ هست و متسفانه سونی بزرگترین حماقت تاریخ خودش رو انجام داد! این تیم اینقدر نمک شناس بود که هزاران چلنج و پیست و مسابقه و حتی بخش موتور سواری رو بعدا هم رایگان به بازی اضافه کرد! چیزی که الان کسی درایو کلاب رو با سیسزن پسش بخره جز کامل ترین بازی های ریسینگ هست! بزرگترین حماقت سازندگان این بازی این بود اپدیت اب و هوای بازی رو اول نداده بودن، سیستم انلاین بازی تا یک هفته غیر غعال بود و محتوای چند ماه اول بازی کم بود!! واقعا حیف و هزاران شرم بر سونی باد که این چنین با سازندگان این بازی کرد، گیم پلی بازی هم یک چیزی بین شبیه ساز و ریس بود، و بازی واقعا هیجان فوق العاده ای داشت، ارزوی هر گیمری مثل من که عاشق ماشین سواری هست یک تعادلی بین شبیه ساز و ریس داشته باشه، بعضی از بازی ها مثل project Cars این قدر تو بحث سیمولاتور افراط میکنن که ادم حالش به هم میخوره بازی کنه!! الان منی که عاشق جزئیات و شبیه سازی و هم هیجان هستم چرا باید درایو کلاب بسته بشه؟ !!!! مثلا اومدیم یک دست با ماشین حال کنیم باید برای هر مسابقه هزار جور ایتم و گزینه رو تنظیم کنیم؟ باز صد شرف به GT و FMS !
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,357
نام
مــاکــان
خب تو این متن هم که حرف منو تایید میکنه، هم اون عکسی که من آپلود کردم.
مطمئنا شما فکر نمیکنی که بازی کلا 3-4 میلیون فروخته و هر نفر با 3-2 اکانت مختلف بازی میکنه؟
از 7.5 میلیون پلیر، نهایتا 500 هزارتاش چند اکانته باشن که باز همون 7 میلیون تایید شدست.
اگر چه اگر آمار رسمی نصف این عدد هم حساب کنیم باز از تعداد پلیرهای FM7 بیشتر هست.
اون هم برای یک بازی تمام آنلاین که بخش سینگل پلیرش در مقایسه با رقیب عددی نیست.
تمام مواردی که گفتید رو من از همون کامنت اولتون متوجه شدم :D مشکل اینه شما فکر می کنید چون FM به ظاهر مکانیزم گیم پلی ساده تری داره در نتیجه به اینا توجه نکرده. اول اینکه تیم Turn 10 تو ساخت سخت افزارهای ایکس باکس با تیم توسعه ارتباط نزدیک داره برای همین تو هر نسل به سرعت میتونه انجین خودش رو با سخت افزار جدید وقف بده و برای همین روند توسعه بازی به مشکل برنمیخوره. مورد دوم طراحی ماشین ها هست که تعداد زیادی از مدل های سه بعدی توسط تیم های خارجی تهیه میشن و از این نظر هم تیم سازنده وقت کافی برای بهینه سازی هر ماشین و توجه به جزییات گیم پلی مربوط به اون رو داره. در کل من کامنت اول هم گفتم از نظر بازی ریسینگ به شکل واضحی FM داره بهتر از GT کار میکنه، اگه بخوایم صرفا از نظر شبیه ساز بررسی کنیم موارد مختلفی وجود داره که من چون GTS رو بازی نکردم نمیتونم نظر خودم رو بگم، ولی تو نسخه های قبلی GT موارد زیادی وجود داشتن که بازی رو از شبیه ساز دور میکردن، مثل FM. سری GT و GTS ممکنه تو مواردی بهتری از FM کار کرده باشه و کسی منکر این نیست ولی جوری نیست که بگیم GTS یه شبیه ساز کامله و FM اصلا در سطحش نیست، خیر اینجوری نیست :D در کل تنها ایراد بزرگی که FM داره مربوط به قوانین مسابقات هست وگرنه تو سایر موارد از کوچک ترین جزییات گیم پلی بگیر تا AI و دمیج مکانیکی و ظاهری تا رفتار ماشین تو پیست و ... سری FM تو سطح خیلی خوبی هست و اگه کسی بخواد تو سطح حرفه ای اینو بازی کنه، شرایطش کاملا براش فراهم هست. ضمن اینکه بخش آنلاین این بازی در کل خیلی خوب نیست :D
من فکر نمیکنم، تمام بازیهای ریسینگ تجربه میکنم بعد نظر میدم، حتی بازیهای تماما آرکیدی که هیچ کس سمتش نمیره.
مدل کردن ماشین یک چیز هست، قراردادن پارامترهای فیزیکی ماشین چیز دیگه ای.
یک تیم حرفه ای مثل T10 میتونه با تعداد نفرات بالا و بودجه ای که داره به سرعت مدل ماشین آماده کنه، اما این مدل ها برای اینکه به بازی بیان باید فیزیک داشته باشن، هر کدوم رفتار منحصر به فرد خودشون که بر اساس واقعیت، دیتا/تلمتری هست دارا باشن.
اگر همه اینهارو هم داشته باشن بازی باید تایر مدلی داشته باشه که اینها رو از طریق FFB به شکل خوبی انتقال بده.
اینها چیزی نیست که شما برون سپاری کنی، یا با تعداد نفرات بالا بتونی جبرانش کنی، چون مسئول بخش فیزیک نمیتونه بیشتر از 2 تا 3 نفر باشن که باز از اون بین یک نفر تصمیم نهائی و تعیین کننده داره.
کاری زمان بر هست و نیاز مند یک تیم چند نفره که ماهها زمان بزارن و ماشینها رو تست و بررسی به حد ایده آل برسونن.
اگر شما فکر میکنی این تیم برای هر ماشین چند روز تا یک هفته زمان میزاره اون ضرب در تعداد ماشین ها کن ببین چند مدت این تیم باید درگیر باشه.

پس وقتی ما نه فیزیک در حد متوسطی داریم، نه تایر مدل قابل اتکا ونه FFB خوبی که پلیر از طریق فرمان متوجه بشه که ماشین داره چه کار میکنه، نتیجه این میشه که بخش فیزیک هر ماشین تو یک برگه A4 و چند ساعت کار بسته میشه.
بماند صداگذاری و...
در ضمن چون GT از ابتدا هدفگذاری کرده بود، حتی ماهها قبل ریلیز فرمان استاندارد برای بازی معرفی کرده بود، رو بخش فیزیک و FFB خیلی بهتر کار کرد و تو عمل هم کاملا مشخصه.(تو این مورد نسخه های قبل هم بهتر بودن)
از اون طرف تو فورتزا 7 وقتی شما با گیم پد بازی میکنی بهتر نتیجه میگیری، احساس بهتری هم از بازی میگیری، این هم تصادفی نبود، T10 اینهارو هدفگذاری کرده و بهش هم رسیده.
نتیجه این شده که بیش از 1 سال و نیم از انتشار بازی میگذره و چند بار خواسته FFB برای بازی بهتر و بهینه تر کنه ولی برآیندش اصلا جالب نبود چون از ابتدا تو کدهای بازی این مسئله تعریف نشده بوده.

تا اینجا تمام موارد بالا در مورد GT Sport هم صدق میکنه با این تفاوت که GTS تو تک تک این موارد از Forza بهتر عمل کرده. اینو وقتی 2تا عنوان بازی میکنی متوجه میشی.
اینجا اصلا در مورد فن بودن، این کنسول بهتر و... صحبت نمیکنم، 2تا بازی بیرون وجود دارن میتونید امتحان کنید.
در مورد AI و درایواتار،طراحی هوش مصنوعی حرفی نمیزنم، بجاش قبلا حرفهارو زدم.

خب حالا وقتی همه اینهارو میزاریم تو یک شرایط مسابقات رسمی بصورت روزانه/هفتگی که تو اون مسابقات نمیتونی پیچ کات کنی، حریفت از دور خارج کنی و... چرا که نمره منفی میگیری و رتبت میاد پائین.
اگر رتبه خوب بگیری رتبت بالا تر میره و تو مسابقات آینده با راننده های هم تراز خودت مسابقه میدی.
اینکه شما برای هر مسابقه انگیزه داری که اگر رو سکو نمیری حداقل جزو 10 تا باشی، تا پوینت خوبی بگیری و پیشرفت کنی، اینکه تمرین کنی، ماشین یاد بگیری، چه لاستیکی استفاده کنم، کجا ترمز کنم، از کدوم لاین استفاده کنم و...
یک مسابقه در مورد اینهاست، مگر در مورد چیز دیگه ای هست؟

وقتی تو این شرایط بخوایم 2بازی مقایسه کنیم مشخص هست کدوم بازی موفق تر هست.

درغیر اینصورت اگر صحبت در مورد بخش سینگل پلیر، تعداد ماشین بیشتر و... هست آره بنظر من Forza 7 بازی بهتری هست.
نسخه های فورتزا همه چی برای شماره یک شدن داراست اما چون هدفگذاریشون تا حالا خیل عظیم گیمرهای معمولی/متوسط بوده از کار کردن روی خیلی از ویژگیها که سالها زودتر از این میتونست به سری بیاره غافل شد.
وگرنه با این پول و تعداد نفراتی که دارن تمام موارد بالا که هیچ بارها از هر بازی ریسینگ دیگه ای میتونه موفق تر باشن، اما مهم اینه که بخوان یا نه.
حالا آیا تو عنوان بعدی هدفگذاری تغییر میکنه یا نه من که خوشبینم، چون نمیتونن موفقیت GTSport نادیده بگیرن، هم اینکه جماعت هاردکور سیم ریسری که تو PC هستن باید براشون کاری انجام بده.
من فکر میکنم این اتفاق میفته.
 

alone ahmad

کاربر سایت
Feb 26, 2015
379
خب تو این متن هم که حرف منو تایید میکنه، هم اون عکسی که من آپلود کردم.
مطمئنا شما فکر نمیکنی که بازی کلا 3-4 میلیون فروخته و هر نفر با 3-2 اکانت مختلف بازی میکنه؟
از 7.5 میلیون پلیر، نهایتا 500 هزارتاش چند اکانته باشن که باز همون 7 میلیون تایید شدست.
اگر چه اگر آمار رسمی نصف این عدد هم حساب کنیم باز از تعداد پلیرهای FM7 بیشتر هست.
اون هم برای یک بازی تمام آنلاین که بخش سینگل پلیرش در مقایسه با رقیب عددی نیست.

من فکر نمیکنم، تمام بازیهای ریسینگ تجربه میکنم بعد نظر میدم، حتی بازیهای تماما آرکیدی که هیچ کس سمتش نمیره.
مدل کردن ماشین یک چیز هست، قراردادن پارامترهای فیزیکی ماشین چیز دیگه ای.
یک تیم حرفه ای مثل T10 میتونه با تعداد نفرات بالا و بودجه ای که داره به سرعت مدل ماشین آماده کنه، اما این مدل ها برای اینکه به بازی بیان باید فیزیک داشته باشن، هر کدوم رفتار منحصر به فرد خودشون که بر اساس واقعیت، دیتا/تلمتری هست دارا باشن.
اگر همه اینهارو هم داشته باشن بازی باید تایر مدلی داشته باشه که اینها رو از طریق FFB به شکل خوبی انتقال بده.
اینها چیزی نیست که شما برون سپاری کنی، یا با تعداد نفرات بالا بتونی جبرانش کنی، چون مسئول بخش فیزیک نمیتونه بیشتر از 2 تا 3 نفر باشن که باز از اون بین یک نفر تصمیم نهائی و تعیین کننده داره.
کاری زمان بر هست و نیاز مند یک تیم چند نفره که ماهها زمان بزارن و ماشینها رو تست و بررسی به حد ایده آل برسونن.
اگر شما فکر میکنی این تیم برای هر ماشین چند روز تا یک هفته زمان میزاره اون ضرب در تعداد ماشین ها کن ببین چند مدت این تیم باید درگیر باشه.

پس وقتی ما نه فیزیک در حد متوسطی داریم، نه تایر مدل قابل اتکا ونه FFB خوبی که پلیر از طریق فرمان متوجه بشه که ماشین داره چه کار میکنه، نتیجه این میشه که بخش فیزیک هر ماشین تو یک برگه A4 و چند ساعت کار بسته میشه.
بماند صداگذاری و...
در ضمن چون GT از ابتدا هدفگذاری کرده بود، حتی ماهها قبل ریلیز فرمان استاندارد برای بازی معرفی کرده بود، رو بخش فیزیک و FFB خیلی بهتر کار کرد و تو عمل هم کاملا مشخصه.(تو این مورد نسخه های قبل هم بهتر بودن)
از اون طرف تو فورتزا 7 وقتی شما با گیم پد بازی میکنی بهتر نتیجه میگیری، احساس بهتری هم از بازی میگیری، این هم تصادفی نبود، T10 اینهارو هدفگذاری کرده و بهش هم رسیده.
نتیجه این شده که بیش از 1 سال و نیم از انتشار بازی میگذره و چند بار خواسته FFB برای بازی بهتر و بهینه تر کنه ولی برآیندش اصلا جالب نبود چون از ابتدا تو کدهای بازی این مسئله تعریف نشده بوده.

تا اینجا تمام موارد بالا در مورد GT Sport هم صدق میکنه با این تفاوت که GTS تو تک تک این موارد از Forza بهتر عمل کرده. اینو وقتی 2تا عنوان بازی میکنی متوجه میشی.
اینجا اصلا در مورد فن بودن، این کنسول بهتر و... صحبت نمیکنم، 2تا بازی بیرون وجود دارن میتونید امتحان کنید.
در مورد AI و درایواتار،طراحی هوش مصنوعی حرفی نمیزنم، بجاش قبلا حرفهارو زدم.

خب حالا وقتی همه اینهارو میزاریم تو یک شرایط مسابقات رسمی بصورت روزانه/هفتگی که تو اون مسابقات نمیتونی پیچ کات کنی، حریفت از دور خارج کنی و... چرا که نمره منفی میگیری و رتبت میاد پائین.
اگر رتبه خوب بگیری رتبت بالا تر میره و تو مسابقات آینده با راننده های هم تراز خودت مسابقه میدی.
اینکه شما برای هر مسابقه انگیزه داری که اگر رو سکو نمیری حداقل جزو 10 تا باشی، تا پوینت خوبی بگیری و پیشرفت کنی، اینکه تمرین کنی، ماشین یاد بگیری، چه لاستیکی استفاده کنم، کجا ترمز کنم، از کدوم لاین استفاده کنم و...
یک مسابقه در مورد اینهاست، مگر در مورد چیز دیگه ای هست؟

وقتی تو این شرایط بخوایم 2بازی مقایسه کنیم مشخص هست کدوم بازی موفق تر هست.

درغیر اینصورت اگر صحبت در مورد بخش سینگل پلیر، تعداد ماشین بیشتر و... هست آره بنظر من Forza 7 بازی بهتری هست.
نسخه های فورتزا همه چی برای شماره یک شدن داراست اما چون هدفگذاریشون تا حالا خیل عظیم گیمرهای معمولی/متوسط بوده از کار کردن روی خیلی از ویژگیها که سالها زودتر از این میتونست به سری بیاره غافل شد.
وگرنه با این پول و تعداد نفراتی که دارن تمام موارد بالا که هیچ بارها از هر بازی ریسینگ دیگه ای میتونه موفق تر باشن، اما مهم اینه که بخوان یا نه.
حالا آیا تو عنوان بعدی هدفگذاری تغییر میکنه یا نه من که خوشبینم، چون نمیتونن موفقیت GTSport نادیده بگیرن، هم اینکه جماعت هاردکور سیم ریسری که تو PC هستن باید براشون کاری انجام بده.
من فکر میکنم این اتفاق میفته.
اصلا منطقی تو حرفات نیست دوست عزیز
چون نسل قبلی GT6 1200 ماشین داشت ولی فقط 400 تاشون تا اخرین اپدیت DLC شامل جزئیات فیزیک و شبیه سازی و جزئیات تایر ها و ترمز ها و میشدن، الان ما باید بخاطر اون 800 تا ماشین دیگه که حتی کابین هم نداشتن بگیم GT شبیه ساز نبود؟ :| تموم حرفاتون رو خوندم در مورد معیار های شبیه سازی بازم توضیح نداید و فقط دارید تایید میکنید GT از FMS بهتر است بازم رسیدم به سر قصه اول...بیشتر احساس میکنم شما اصلا موارد شبیه سازی رو تو سری FMS فعال نکردید! فیزیک ماشین ها تو قسمت های سیمولاتور تو FMS 7 سنگین میشن ، ترمز ها عملکردشون دقیق تر میشه، چسبندگی تایر ها نسبت به اب و هوای بارانی و حتی شب و روز عوض میشه! و بقول خارجی های اف کرس که تو این موارد این دو بازی با هم متفاوت هستن و تو یک سری موارد یکی بهتر است و یکی تو موارد دیگه ولی این که بگیم این از اون بر تر هست منطقی نیست مخصوصا این که هنوز تو معیار های که خودت میگی اصلا توضیحی نمیدی....!
 

ULTIMATE TEAM

True Online Gaming
کاربر سایت
Aug 25, 2010
14,426
نام
مصطفی682سابق
این جریان اکانت ساختن چه صیغه ایه والله خارجیا اصلا از این عادت ها ندارن ما یه بار به یکی دوتاشون گفتیم اکانت بسازن برا3on3 هرکار کردیم نساختن نمیدونم چرا فک میکنید اوناهم مثه ایرانیا n تا اکانت دارن جی تی بازی میکنن باهمشون و این 7میلیون همشون مولتی یوزرن :))
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,357
نام
مــاکــان
اصلا منطقی تو حرفات نیست دوست عزیز
چون نسل قبلی GT6 1200 ماشین داشت ولی فقط 400 تاشون تا اخرین اپدیت DLC شامل جزئیات فیزیک و شبیه سازی و جزئیات تایر ها و ترمز ها و میشدن، الان ما باید بخاطر اون 800 تا ماشین دیگه که حتی کابین هم نداشتن بگیم GT شبیه ساز نبود؟ :| تموم حرفاتون رو خوندم در مورد معیار های شبیه سازی بازم توضیح نداید و فقط دارید تایید میکنید GT از FMS بهتر است بازم رسیدم به سر قصه اول...بیشتر احساس میکنم شما اصلا موارد شبیه سازی رو تو سری FMS فعال نکردید! فیزیک ماشین ها تو قسمت های سیمولاتور تو FMS 7 سنگین میشن ، ترمز ها عملکردشون دقیق تر میشه، چسبندگی تایر ها نسبت به اب و هوای بارانی و حتی شب و روز عوض میشه! و بقول خارجی های اف کرس که تو این موارد این دو بازی با هم متفاوت هستن و تو یک سری موارد یکی بهتر است و یکی تو موارد دیگه ولی این که بگیم این از اون بر تر هست منطقی نیست مخصوصا این که هنوز تو معیار های که خودت میگی اصلا توضیحی نمیدی....!
دوست من مطمئنی پست هارو خوب خوندی؟
کجای حرف من شما استنباط کردی فورتزا بازی بدی هست؟ یا GT سیمولاتور هست و فورتزا نیست؟
من بطور واضح گفتم تفاوت 2 بازی در قسمت فیزیک، درایوینگ مدل، ریزتر بشیم تایر مدل، بعد FFB هست، از اون طرف درایور ریتینگ داره (که این خودش بتنهایی میتونه تفاوت ایجاد کنه)
در ادامه هم با پیاده سازی شرایط یک مسابقه واقعی (مسابقات رسمی کلاسهای مختلف ریسینگ، جرایم و...) اینها که اضافه میشن یک تجربه یونیک بوجود میارن.
تو همه این موارد GTS جلوتر هست، من گفتم ایده آل هست؟
نه، برای همین هیچکدوم بازی نمیکنم.
من فکر میکنم کسی منو بشناسه، پست های قدیم منو خونده باشه میدونه طرفدار هیچکدوم نیستم که هیچ، کلی هم طومار نوشتم در وصف ضعف های دو بازی.
اما وقتی به مقایسه این 2تا با هم میرسه ــ اینجا داریم در مورد GTSport و Forza 7 صحبت میکنیم ــ این تفاوت های 2 بازی هست.
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,504
نام
محمد
خب تو این متن هم که حرف منو تایید میکنه، هم اون عکسی که من آپلود کردم.
مطمئنا شما فکر نمیکنی که بازی کلا 3-4 میلیون فروخته و هر نفر با 3-2 اکانت مختلف بازی میکنه؟
از 7.5 میلیون پلیر، نهایتا 500 هزارتاش چند اکانته باشن که باز همون 7 میلیون تایید شدست.
اگر چه اگر آمار رسمی نصف این عدد هم حساب کنیم باز از تعداد پلیرهای FM7 بیشتر هست.
اون هم برای یک بازی تمام آنلاین که بخش سینگل پلیرش در مقایسه با رقیب عددی نیست.

من فکر نمیکنم، تمام بازیهای ریسینگ تجربه میکنم بعد نظر میدم، حتی بازیهای تماما آرکیدی که هیچ کس سمتش نمیره.
مدل کردن ماشین یک چیز هست، قراردادن پارامترهای فیزیکی ماشین چیز دیگه ای.
یک تیم حرفه ای مثل T10 میتونه با تعداد نفرات بالا و بودجه ای که داره به سرعت مدل ماشین آماده کنه، اما این مدل ها برای اینکه به بازی بیان باید فیزیک داشته باشن، هر کدوم رفتار منحصر به فرد خودشون که بر اساس واقعیت، دیتا/تلمتری هست دارا باشن.
اگر همه اینهارو هم داشته باشن بازی باید تایر مدلی داشته باشه که اینها رو از طریق FFB به شکل خوبی انتقال بده.
اینها چیزی نیست که شما برون سپاری کنی، یا با تعداد نفرات بالا بتونی جبرانش کنی، چون مسئول بخش فیزیک نمیتونه بیشتر از 2 تا 3 نفر باشن که باز از اون بین یک نفر تصمیم نهائی و تعیین کننده داره.
کاری زمان بر هست و نیاز مند یک تیم چند نفره که ماهها زمان بزارن و ماشینها رو تست و بررسی به حد ایده آل برسونن.
اگر شما فکر میکنی این تیم برای هر ماشین چند روز تا یک هفته زمان میزاره اون ضرب در تعداد ماشین ها کن ببین چند مدت این تیم باید درگیر باشه.

پس وقتی ما نه فیزیک در حد متوسطی داریم، نه تایر مدل قابل اتکا ونه FFB خوبی که پلیر از طریق فرمان متوجه بشه که ماشین داره چه کار میکنه، نتیجه این میشه که بخش فیزیک هر ماشین تو یک برگه A4 و چند ساعت کار بسته میشه.
بماند صداگذاری و...
در ضمن چون GT از ابتدا هدفگذاری کرده بود، حتی ماهها قبل ریلیز فرمان استاندارد برای بازی معرفی کرده بود، رو بخش فیزیک و FFB خیلی بهتر کار کرد و تو عمل هم کاملا مشخصه.(تو این مورد نسخه های قبل هم بهتر بودن)
از اون طرف تو فورتزا 7 وقتی شما با گیم پد بازی میکنی بهتر نتیجه میگیری، احساس بهتری هم از بازی میگیری، این هم تصادفی نبود، T10 اینهارو هدفگذاری کرده و بهش هم رسیده.
نتیجه این شده که بیش از 1 سال و نیم از انتشار بازی میگذره و چند بار خواسته FFB برای بازی بهتر و بهینه تر کنه ولی برآیندش اصلا جالب نبود چون از ابتدا تو کدهای بازی این مسئله تعریف نشده بوده.

تا اینجا تمام موارد بالا در مورد GT Sport هم صدق میکنه با این تفاوت که GTS تو تک تک این موارد از Forza بهتر عمل کرده. اینو وقتی 2تا عنوان بازی میکنی متوجه میشی.
اینجا اصلا در مورد فن بودن، این کنسول بهتر و... صحبت نمیکنم، 2تا بازی بیرون وجود دارن میتونید امتحان کنید.
در مورد AI و درایواتار،طراحی هوش مصنوعی حرفی نمیزنم، بجاش قبلا حرفهارو زدم.

خب حالا وقتی همه اینهارو میزاریم تو یک شرایط مسابقات رسمی بصورت روزانه/هفتگی که تو اون مسابقات نمیتونی پیچ کات کنی، حریفت از دور خارج کنی و... چرا که نمره منفی میگیری و رتبت میاد پائین.
اگر رتبه خوب بگیری رتبت بالا تر میره و تو مسابقات آینده با راننده های هم تراز خودت مسابقه میدی.
اینکه شما برای هر مسابقه انگیزه داری که اگر رو سکو نمیری حداقل جزو 10 تا باشی، تا پوینت خوبی بگیری و پیشرفت کنی، اینکه تمرین کنی، ماشین یاد بگیری، چه لاستیکی استفاده کنم، کجا ترمز کنم، از کدوم لاین استفاده کنم و...
یک مسابقه در مورد اینهاست، مگر در مورد چیز دیگه ای هست؟

وقتی تو این شرایط بخوایم 2بازی مقایسه کنیم مشخص هست کدوم بازی موفق تر هست.

درغیر اینصورت اگر صحبت در مورد بخش سینگل پلیر، تعداد ماشین بیشتر و... هست آره بنظر من Forza 7 بازی بهتری هست.
نسخه های فورتزا همه چی برای شماره یک شدن داراست اما چون هدفگذاریشون تا حالا خیل عظیم گیمرهای معمولی/متوسط بوده از کار کردن روی خیلی از ویژگیها که سالها زودتر از این میتونست به سری بیاره غافل شد.
وگرنه با این پول و تعداد نفراتی که دارن تمام موارد بالا که هیچ بارها از هر بازی ریسینگ دیگه ای میتونه موفق تر باشن، اما مهم اینه که بخوان یا نه.
حالا آیا تو عنوان بعدی هدفگذاری تغییر میکنه یا نه من که خوشبینم، چون نمیتونن موفقیت GTSport نادیده بگیرن، هم اینکه جماعت هاردکور سیم ریسری که تو PC هستن باید براشون کاری انجام بده.
من فکر میکنم این اتفاق میفته.
این قضیه پلیر مساوی با فروش نیست که خیلی واضح هست :D البته مسلما پلیر بیشتر هم به معنی فروش بالا هست و هم پلیر فعال بیشتر ولی مشخصا تعداد فروش همیشه به شکل واضحی کمتر از تعداد پلیر هست. در مورد همه بازی ها هم صدق میکنه.

در مورد مدل ماشین ها من گفتم مدل های ظاهری و سه بعدی رو به تیم های خارج از استودیو میسپرن، نه اینکه صرفا همون مدل رو بیان تو بازی بزارن بدون طراحی فیزیک، با این کار فرصت زیادی برای مدل سازی صرف نمیشه و وقت رو میزارن برای پیاده سازی جزییات گیم پلی توی مدل های از پیش آماده شده. به طور خلاصه اینکه میگید فیزیک کلی ماشین ها ضعیف هست هم صرفا نظر شما هست، به جز اونایی که تمام شماره های این سری رو رفتن، حداقل اون نقدهای تخصصی (!) حرف دیگه ای غیر از این میزنن، فیزیک هر چی باشه دیگه ضعیف نیست، عالی نیست ولی مشخصا ضعیف هم نیست. بعدش GTS تمرکزش روی مسابقات با قوانین رسمی هست، اونوقت شما داری اینا رو ربط میدی به اینکه چون FM همچین چیزی نداره پس GTS شبیه ساز بهتری هست، که به نظر من جدا ربطی نداره :D

در مورد اینکه کدوم بازی بهتری است اول اینکه گیمر تصمیم میگیره که کدوم بازی براش جذاب تره، ولی به عنوان یه پکیج کامل به نظر من سری FM تو سال های اخیر بهتر کار کرده. لذتی که تو رانندگی با ماشین تو این بازی هست برای من تو هیچ بازی دیگه ای نبوده :D در مورد جزییات شبیه سازی هم باز این بازی تو سطح خوبی هست، با شبیه ساز کامل که خیلی فاصله داره و اصلا هم هدفش این نیست ولی جوری هم نیست که از بقیه شبیه سازی های کنسولی خیلی پایین تر باشه.

این جریان اکانت ساختن چه صیغه ایه والله خارجیا اصلا از این عادت ها ندارن ما یه بار به یکی دوتاشون گفتیم اکانت بسازن برا3on3 هرکار کردیم نساختن نمیدونم چرا فک میکنید اوناهم مثه ایرانیا n تا اکانت دارن جی تی بازی میکنن باهمشون و این 7میلیون همشون مولتی یوزرن :))
صیغه خاصی نیست :D ولی نه GTS هفت میلون فروش داشته، نه Gears هفت میلیون فروش داشته، نه Overwatch پنجاه میلیون فروش داشته و خیلی مثال های دیگه. یه مثال خیلی ساده دیگه، آیا Forza Horizon 3 تونسته ده میلیون بفروشه (تعداد پلیرها)؟ مسلما نه.
 
آخرین ویرایش:

payot

کاربر سایت
Mar 10, 2010
346
البته یک موضوعی هست اینه جفت مایکروسافت و سونی درصد بالایی از فروش ریسینگ‌هاشون باندل‌های کنسول هاشون هست. که اکثرا آفرهای با تخفیف سال نو .. هست و میان جزو فروش حساب می‌کنند.
 

alone ahmad

کاربر سایت
Feb 26, 2015
379
دوست من مطمئنی پست هارو خوب خوندی؟
کجای حرف من شما استنباط کردی فورتزا بازی بدی هست؟ یا GT سیمولاتور هست و فورتزا نیست؟
من بطور واضح گفتم تفاوت 2 بازی در قسمت فیزیک، درایوینگ مدل، ریزتر بشیم تایر مدل، بعد FOB هست، از اون طرف درایور ریتینگ داره (که این خودش بتنهایی میتونه تفاوت ایجاد کنه)
در ادامه هم با پیاده سازی شرایط یک مسابقه واقعی (مسابقات رسمی کلاسهای مختلف ریسینگ، جرایم و...) اینها که اضافه میشن یک تجربه یونیک بوجود میارن.
تو همه این موارد GTS جلوتر هست، من گفتم ایده آل هست؟
نه، برای همین هیچکدوم بازی نمیکنم.
من فکر میکنم کسی منو بشناسه، پست های قدیم منو خونده باشه میدونه طرفدار هیچکدوم نیستم که هیچ، کلی هم طومار نوشتم در وصف ضعف های دو بازی.
اما وقتی به مقایسه این 2تا با هم میرسه ــ اینجا داریم در مورد GTSport و Forza 7 صحبت میکنیم ــ این تفاوت های 2 بازی هست.
بله همه رو درست خوندم:D مخصوصا اونجا که گفتید نسخه های قبلی GT هم از FMS بهتر بودن... من میگم هر دو عنوان در یک سطح تعادلی دارند که بشه با هم مقایسه بشند...شما دست بالا رو فقط در مورد GTS میگیرید، در صورتی که فیزیک چرخ ها، و اب و هوای بارانی، دما، و عملکردشون تو FMS 7 خیلی بهتر هست، هندلینگ هم GTS بهتره شما وقتی تفاوت های این دو بازی رو میگید، میگید شرایط FOB تو FMS پایین تر هست، بله منم قبول دارم ولی چرا شرایط ضعیف و حتی نبود بخش تک نفره GTS رو حرفی توش نمیزنید؟ اینجا که همه پلیر های GT از این نسخه مینالند کجاش جلو تر هست؟ اصلا یکی از دلایل اصلی محبوبیت سری GT تو نسخه های 4-5-6 همین بخش تک نفره، خرید و فروش و ارتقا و مسابقات تک نفره بود که اینجا FMS به بهترین شکل ممکن پیاده کرده، از شبیه سازی، فرمول یک گرفته تا مسبقات رالی وGO KART و حتی کامیون ها!!! اینجا FMS کاملا دست برتر رو داره و شما کلا اینجا حرفی نمیزنی :D و بخش رنکینک و قوانین مسابقات رو پیش میکشی ! که اون یک نقطه ضعف برای FMS هست نه این که دیگه طوری FMS 7 رو جلوه بدی که که از یک بازی که حتی بخش تک نفر هم نداره، و تعداد ماشین هاش یک سوم FMS 7 نیست بگید این از اون جلو تره.
 
  • Like
Reactions: Irisviel Ackerman

ULTIMATE TEAM

True Online Gaming
کاربر سایت
Aug 25, 2010
14,426
نام
مصطفی682سابق
این قضیه پلیر مساوی با فروش نیست که خیلی واضح هست :D البته مسلما پلیر بیشتر هم به معنی فروش بالا هست و هم پلیر فعال بیشتر ولی مشخصا تعداد فروش همیشه به شکل واضحی کمتر از تعداد پلیر هست. در مورد همه بازی ها هم صدق میکنه.

در مورد مدل ماشین ها من گفتم مدل های ظاهری و سه بعدی رو به تیم های خارج از استودیو میسپرن، نه اینکه صرفا همون مدل رو بیان تو بازی بزارن بدون طراحی فیزیک، با این کار فرصت زیادی برای مدل سازی صرف نمیشه و وقت رو میزارن برای پیاده سازی جزییات گیم پلی توی مدل های از پیش آماده شده. به طور خلاصه اینکه میگید فیزیک کلی ماشین ها ضعیف هست هم صرفا نظر شما هست، به جز اونایی که تمام شماره های این سری رو رفتن، حداقل اون نقدهای تخصصی (!) حرف دیگه ای غیر از این میزنن، فیزیک هر چی باشه دیگه ضعیف نیست، عالی نیست ولی مشخصا ضعیف هم نیست. بعدش GTS تمرکزش روی مسابقات با قوانین رسمی هست، اونوقت شما داری اینا رو ربط میدی به اینکه چون FM همچین چیزی نداره پس GTS شبیه ساز بهتری هست، که به نظر من جدا ربطی نداره :D

در مورد اینکه کدوم بازی بهتری است اول اینکه گیمر تصمیم میگیره که کدوم بازی براش جذاب تره، ولی به عنوان یه پکیج کامل به نظر من سری FM تو سال های اخیر بهتر کار کرده. لذتی که تو رانندگی با ماشین تو این بازی هست برای من تو هیچ بازی دیگه ای نبوده :D در مورد جزییات شبیه سازی هم باز این بازی تو سطح خوبی هست، با شبیه ساز کامل که خیلی فاصله داره و اصلا هم هدفش این نیست ولی جوری هم نیست که از بقیه شبیه سازی های کنسولی خیلی پایین تر باشه.


صیغه خاصی نیست :D ولی نه GTS هفت میلون فروش داشته، نه Gears هفت میلیون فروش داشته، نه Overwatch پنجاه میلیون فروش داشته و خیلی مثال های دیگه. یه مثال خیلی ساده دیگه، آیا Forza Horizon 3 تونسته ده میلیون بفروشه (تعداد پلیرها)؟ مسلما نه.
شاید 500تا کمتر باشه

در مورد فورزا هم میگی بازی شبیه ساز نیست ادعا نداره ولی از جی تی عقب تر نیست این حرفت سفسطه هست بنظرم شما توی آنلاین دو بازی رو تست کنی کاملا متوجه میشی کدوم شبیه ساز هست کدوم نیست مشکل اینه تجربیات 99%مال افلاینه شاید یکی دو دست انلاین فورزا رو هم زده باشیgtsرو هم تست نکردی
بعدشم تو فورزا کلی تنظیمات در قسمت آنلاین هست که میشه گذاشت رو اتومات و بازیو ارکد کرد و این یعنی تنظیمات دونفر که دارن تو آنلاین مسابقه میدن یکی نیست و این خودش تفاوت ایجاد میکنه ولی تویgtاینجوری نیست

در مورد ماکان هم طبق شناختی دارم ازش فنی باشه فنacو iraceهست و جی تی و فورزا رو شبیه ساز اصلا نمیدونه ولی بحث در مورد این دوتا ست داره بدور از تعصب نظرشو میده


آقایون این بحث بی نتیجه هست کسایی مثه من یا ماکان آنلاین این دوتا بازی رو جوویده باشن میتونن نظر منطقی بدن با این شرایط بحث کشکیه چون دوطرف انحصاری شونو ناموسش ن میدونن فک میکنن در خطره
 

The End Of Ps

کاربر سایت
Apr 5, 2012
3,733
نام
علی
خارج شدن بازی از استور مرتبط به لایسنس هاست وگرنه خاموش شدن سرورها ربطی نباید داشته باشه! بازیهای ورزشی هم همینطور هستند و تقریبا حدود یکسال پیش بود که EA تازه سرورهای FIFA 12 رو خاموش کرد در حالی که خیلی زودتر برای خرید دردسترس نبود. نمونه ریسینگ هم دوستان مثال زدند سرورهای FH2 هنوز روشن هست ولی برای خرید دسترس نیست.

ولی ولی خوده درایوکلاب که اصلا دوست ندارم وارد بحث ش بشم ولی واجب شد عزیز ریسینگ داخل پیست سی فریم که نه شبیه ساز هست و نه ارکد و AI مثل احمقانه ترین شکل ممکن چپ و راست به پشتت میکبونه و نمیفهمی الان داری بازی رو در حالت شبیه ساز کنترل میکنی یا ارکد هیچ وقت با هزارتا اپدیت محتوایی هم خوب نمیشه! حالا اینکه بازی موقع لانچ کلا چهل تا ماشین داشت و نمیدونم در نهایت به 240 تا رسید یا نه بماند. شما قرار نیست پشت فرمون تک تک ماشین های داخل بازی بشینی نه ولی مهمه در کنار چند نوع مدل مختلف ماشین به رقابت میپردازی! مثال ساده تر بزنم من همیشه تو فیفا بارسلونا رو برمیدارم ولی همیشه نمیخوام فقط مقابل رئال مادرید بازی کنم بلکه خواهان حضور تمام تیم های قدرتمند اروپایی هستم (این مسله به بحث FMvsGT هم قابل تعمیم هست)

در کل مشکل درایوکلاب هسته گیمپلی ش بود که تیم سازنده رسما ترمال زد و اتفاقا یکی از بهترین تصمیمات تجاری سونی تخته کردن همین استدیو evolution بود که کدمسترز خیلی جوگیرانه اخراجی های این استدیو رو استخدام کرد و در ادامه با فروش فاجعه بار Onrush خیلی بد چوب ش رو خورد.

درباره بحث FM7 و GTS هم هر وقت شما دوستان امدید واضح باز کردید که فیزیک جی تی اسپورت چه برتری مثلا به فیزیک فورزا 7 داره بگین ما بیایم دفاع کنیم! فقط همه اش از دید خودتون میگین گیمر حرفه ای GTS رو بیشتر میپسنده! بدون هیچ تحلیل و باز کردن گیمپلی بازی ...
درایوکلاب اینکه نیمه آرکید بود ایراد بازی نبود و اینو خود سازنده ها قبل از ریلیز هم گفته بودن ولی فقط راجب گیم پلی DC همین قدر بگم که بعد از یه آپدیت کلی که دادن (غیر از اضافه شدن هوای داینامیک) حتی هسته گیم پلی هم تغییر کرد و بعدش بدون اون آپدیت به هیچ عنوان نمیتونستی وارد بازی بشی چون کلا همه جوره تغییر کرده بود , وقتی میگیم بازی زیر و رو شد وقتی چندین مقاله معتبر راجبش نوشته شده فقط محدود به تعداد ماشین و پیست نمیشه ! چون اکثر تورها , ماشین ها و جاده هایی که به بازی اضافه شد DLC ها بود . نشون میده شما اینو هنوز نمیدونستی پس همون بهتره وارد بحثش نشی
راجب GTS و FMS بخوام بحث کنم مشکلی نداره مخصوصا اگه تاپیک درستی باشه و چند نفر هم منطقی بحث کنن ولی شما از اونجایی که فن قسم خورده مایکر هستی نمیتونی خیلی چیزا رو قبول کنی فقط تهش میرسی به که این که GT بده FM خوبه , ممکنه FM در کل برا خیلی ها فان تر و جذاب تر باشه و بیشتر حال بده راحت تر باشه محتوای بیشتری داشته باشه ولی من در مورد گیم پلی از دید نزدیک بودن به شبیه ساز واقعی و حرفه ای بودن مقایسه کردم
 

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
حالا که پست همینطوری به قهقرا رفت ... باید بگم همونطور که بهرام گفت منم 10 بار تو این تایپک گفتم دلیل اصلی افت جی تی فقط باقی موندن سازنده هاش تو نسل شش هست ... و خدایی دلیلشو نمی فهمم چرا فکر می کنید هنوز جی تی از فورتزا سرتر هست (البته قبول دارم بخش آنلاینش فوق العاذه است) ... جی تی تو همون سال که شماره اول فورتزا اومد قافیه رو باخت ...
والا همون سیم ریسینگ و قوانین مسابقات هم اگه نبودند معلوم نبود سرنوشت بازی چی میشد... راجع به فیزیک هم فقط دلیلتون رو بگید ... والا ترن 10 حتی از فیزیک چاله های آب هم نگذشته ... چی فیزیک فورتزا رو نقد میکنید 104218
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,504
نام
محمد
شاید 500تا کمتر باشه

در مورد فورزا هم میگی بازی شبیه ساز نیست ادعا نداره ولی از جی تی عقب تر نیست این حرفت سفسطه هست بنظرم شما توی آنلاین دو بازی رو تست کنی کاملا متوجه میشی کدوم شبیه ساز هست کدوم نیست مشکل اینه تجربیات 99%مال افلاینه شاید یکی دو دست انلاین فورزا رو هم زده باشیgtsرو هم تست نکردی
بعدشم تو فورزا کلی تنظیمات در قسمت آنلاین هست که میشه گذاشت رو اتومات و بازیو ارکد کرد و این یعنی تنظیمات دونفر که دارن تو آنلاین مسابقه میدن یکی نیست و این خودش تفاوت ایجاد میکنه ولی تویgtاینجوری نیست

در مورد ماکان هم طبق شناختی دارم ازش فنی باشه فنacو iraceهست و جی تی و فورزا رو شبیه ساز اصلا نمیدونه ولی بحث در مورد این دوتا ست داره بدور از تعصب نظرشو میده


آقایون این بحث بی نتیجه هست کسایی مثه من یا ماکان آنلاین این دوتا بازی رو جوویده باشن میتونن نظر منطقی بدن با این شرایط بحث کشکیه چون دوطرف انحصاری شونو ناموسش ن میدونن فک میکنن در خطره
شاید؟ :D پس چرا خیلی راحت نمیگن ۶.۵ میلیون فروخته؟ اکثر شرکت ها واسه بازی هایی که بخش آنلاین دارن میان آمار پلیر رو میدن که به مراتب بالاتر از آمار فروش هست. خیلی واضحه.

اینکه من فن نیستم پس نظر من درسته هم خنده دارترین چیزی هست که تو یه بحث وجود داره. البته منظورم ماکان نیست چون ایشون داره خیلی راحت نظرش رو میگه.
 

ULTIMATE TEAM

True Online Gaming
کاربر سایت
Aug 25, 2010
14,426
نام
مصطفی682سابق
شاید؟ :D پس چرا خیلی راحت نمیگن ۶.۵ میلیون فروخته؟ اکثر شرکت ها واسه بازی هایی که بخش آنلاین دارن میان آمار پلیر رو میدن که به مراتب بالاتر از آمار فروش هست. خیلی واضحه.

اینکه من فن نیستم پس نظر من درسته هم خنده دارترین چیزی هست که تو یه بحث وجود داره.
نمیدونم والا لابد به همون دلیلی مایکرو فروششو اعلام نمیکنه :D
والا من این کاربرها و دیدم بکشیشونم ایدی جدید نمیسازن مثه ایرانیا نیستن ثانیه به ثانیه ایدی بسازن لابد بچه هایpdخودشون هر روز ایدی میسازن تا آمار بره بالا :D
تو خودت منو میشناسی برا فورزا کنسول خریدم ولی زد تو پرم
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,504
نام
محمد
نمیدونم والا لابد به همون دلیلی مایکرو فروششو اعلام نمیکنه :D
والا من این کاربرها و دیدم بکشیشونم ایدی جدید نمیسازن مثه ایرانیا نیستن ثانیه به ثانیه ایدی بسازن لابد بچه هایpdخودشون هر روز ایدی میسازن تا آمار بره بالا :D
تو خودت منو میشناسی برا فورزا کنسول خریدم ولی زد تو پرم
مگه فقط ساخت id هست؟ بازی فیزیکی دسته دوم، اونایی که رو یه کنسول چند نفر بازی میکنن، اکانت اشتراکی و ... هم هست. فکر کن هورایزن ۳ ده میلیون فروخته بود، مایکروسافت تا الان بیست بار اعلام میکرد :D
 
  • Like
Reactions: Tolkien

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر