سرخط خبرها

توی سالگرد ٩ سالگی Final Fantasy XV اکانت توییتر این بازی اعلام کرد که فعالیتش رو متوقف میکنه.
.قبلا هم طی استریم زنده سالگرد دو سالگی بازی اعلام شده بود که تمام دی ال سی های بازی کنسل و کارگردانش اخراج شده


Square Enix core
اف اف 15 اولین فاینال فانتزی زندگیم بود، من واقعا ازش لذت بردم، نیمه اول بازی، جهان باز بودن و داشتن تیم و کرو، ماهیت دوستانه تیم (بمب هسته ای) و خرده کار های نقش افرینی و جاپونی طور، از کمپ زدن تا غذا درست کردن و کار های اینطوری و ساید اکتیویتی ها، روابط بین تیم و شخصیت پردازی، داستان، دنیای فانتزی به شددددت جذاب با بناهای عظیم عجیب غریب و لندسکیپ های سوپر زیبا (اینستنت کلاسیک ویدئوگیم پدیده ای که از قدیم باعث میشد عاشق بازی ها بشم، یعنی چیزی که تو دنیای واقعی نیست یا شدنی نیست هنوز ولی تو بازی هست) موسیقی خارق العاده طراحی هنری عالی، واقعا ازش لذت بردم، نیمه اخر بازی ثلث اخر عملا یکمی شاید جذابیتش کم شد ولی نیمه اول و جهان باز، واقعا عاشقشم، یک بار همون نسل 8 پلتش کردم الانم رویال ادیشن رو دانلود کردم از اول میرم هم پلت میکنم هم به مرور محتوای سینگل رو کامپلیت،

به نظرم بازی یکجورایی کامل نبود، این رو میشد تو نیمه دوم خیلی خوب حس کرد، بازی انسجام نیمه اول رو در ادامه از دست میده، یک جورایی به نظرم قربانی این مسئله شد، یادمه فن بیس بازی هم زیاد به این موضوع اشاره میکردن، خلاصه به عنوان اولین بازیم از سری، واقعا دوسش دارم مخصوصا نیمه اول رو...

*مشکل بعدی، گیم پلی یا دقیق تر کامبت، کژال و مقوایی هست. چیزی به اسم چالش عملا وجود نداره، این فقط عدم چالش نیست که بده، این سیستم پیشرفت و ساخت بیلد کرکتر رو هم از موضوعیت خارج میکنه و بازی رو عملا کژال میکنه... میتونی "بی دقت" هم پیش ببری حتی رو سخت ترین حالت و حتی پلت کنی، این اصلا خوب نیست.
 
اف اف 15 اولین فاینال فانتزی زندگیم بود، من واقعا ازش لذت بردم، نیمه اول بازی، جهان باز بودن و داشتن تیم و کرو، ماهیت دوستانه تیم (بمب هسته ای) و خرده کار های نقش افرینی و جاپونی طور، از کمپ زدن تا غذا درست کردن و کار های اینطوری و ساید اکتیویتی ها، روابط بین تیم و شخصیت پردازی، داستان، دنیای فانتزی به شددددت جذاب با بناهای عظیم عجیب غریب و لندسکیپ های سوپر زیبا (اینستنت کلاسیک ویدئوگیم پدیده ای که از قدیم باعث میشد عاشق بازی ها بشم، یعنی چیزی که تو دنیای واقعی نیست یا شدنی نیست هنوز ولی تو بازی هست) موسیقی خارق العاده طراحی هنری عالی، واقعا ازش لذت بردم، نیمه اخر بازی ثلث اخر عملا یکمی شاید جذابیتش کم شد ولی نیمه اول و جهان باز، واقعا عاشقشم، یک بار همون نسل 8 پلتش کردم الانم رویال ادیشن رو دانلود کردم از اول میرم هم پلت میکنم هم به مرور محتوای سینگل رو کامپلیت،

به نظرم بازی یکجورایی کامل نبود، این رو میشد تو نیمه دوم خیلی خوب حس کرد، بازی انسجام نیمه اول رو در ادامه از دست میده، یک جورایی به نظرم قربانی این مسئله شد، یادمه فن بیس بازی هم زیاد به این موضوع اشاره میکردن، خلاصه به عنوان اولین بازیم از سری، واقعا دوسش دارم مخصوصا نیمه اول رو...

*مشکل بعدی، گیم پلی یا دقیق تر کامبت، کژال و مقوایی هست. چیزی به اسم چالش عملا وجود نداره، این فقط عدم چالش نیست که بده، این سیستم پیشرفت و ساخت بیلد کرکتر رو هم از موضوعیت خارج میکنه و بازی رو عملا کژال میکنه... میتونی "بی دقت" هم پیش ببری حتی رو سخت ترین حالت و حتی پلت کنی، این اصلا خوب نیست.
الان اتفاقا دیدم بازیش تو استور تخفیف خوبی خورده
۱۱ دلار شده ورژن کاملش
ولی باز اصلا انگیزه ای برای خریدش ندارم
بدم پای FF XVI که هنوز بازیش نکردم بهتره
یه بارم روی پلی۴ گرفتمش ولی نرفتم که بماند.
 
  • Like
Reactions: MrElectricWizard
Guillaume Broche کارگردان بازی Clair Obscur: Expedition 33: کاری که ما میخواهیم انجام دهیم دقیقا انچیزی هست که از ابتدا تصمیم به انجام ان داشتیم

images (7).jpg vlcsnap-2025-04-22-20h55m00s453-_1_-_1_.jpeg

"We don't want to grow too much as a company"

کارگردان بازی Clair Obscur: Expedition 33 فکر نمیکند که موفقیت از نظر جوایز و فروش میبایست استودیو را تغییر دهد،

Clair Obscur: Expedition 33 شاید غافلگیر کننده ترین حکایت از "موفقیت" در امسال باشد، نامه عاشقانه ای در سبک نقش افرینی ژاپنی JRPG که در ژاپن ساخته نشد و از استودیوی تازه کار فرانسوی ان انتظار نمیرفت که به صدر فروش و موفقیت دست یابد، با این حال Guillaume Broche مدیر عامل اجرایی استودیو Sandfall Interactive فکر نمیکند که این موفقیت غیر منتظره باید تغییرات اساسی در استودیو پدید اورد.

"من فکر میکنم تغییرات اساسی به معنی تغییر ما به عنوان یک انسان نباید باشد" اقای بروش پس از انکه بازی تقریبا تمام جوایز نامزد شده اش در The Golden Joystick Awards 2025 را از ان خود کرد و به خانه برد، به GamesRadar+ گفتند: " انچه میخواهیم انجام دهیم دقیقا همان چیزی هست که در ابتدای شروع کار بر روی بازی میخواستیم انجام دهیم، و ان این هست که بازی های واقعا صادقانه و حقیقی بسازیم، داستان هایی بنویسیم که مردم را تکان دهد و ارتباط عاطفی بینشان ایجاد کند، و این کاری هست که ما در ادامه هم میخواهیم به انجام برسانیم"

سندفال اینترکتیو هم اکنون اندکی بیش از 30 کارمند تمام وقت دارد، و از ده ها کارمند خارجی برون سپاری شده برای اتمام بازی کمک گرفته است، به همین دلیل اقای بروش نکته ای در گسترش غیرضروری نیرو ها پیدا نمیکند: "ما نمیخواهیم به عنوان یک کمپانی بی رویه رشد کنیم" او افزود: "ما اکنون هرانچه که هستیم به عنوان یک تیم کوچک داریم عالی کار میکنیم، چون ما بسیار خوشحال (موفق) هستیم و چرا باید این را تغییر دهیم؟"

البته این به معنی نادیده گرفتن درس های فراگرفته شده از توسعه Clair Obscur توسط استودیو سندفال نیست، بروش توضیح میدهد که "اشتباهاتی انجام شد" در روند تولید که تیم از ان ها برای کار های دیگر درس میگیرد،

اقای بروش افزودند: "اما بیشترین اثر تاثیرگذار برای ما و پاداش حقیقی قلبی که دریافت کردیم، واکنش و پاسخ عاطفی به شخصیت های بازی است، این که مردم چقدر شخصیت ها را پذیرفتند و این در گذراندن دوران سخت زندگی بهشان کمک کرد" اقای بروش افزودند: "و من فکر میکنم این دلیل بنیادینی هست که "هنر" در اصل وجود دارد، برای خلق یک واکنش و ارتباط عاطفی و چیزی که مردم را تکان میدهد، و این کاری هست که ما قصد انجام ان را داریم"

"But the most striking thing, for us, and the real reward in our hearts, is the emotional response to the characters, to the story, how much people embrace the characters and they helped them get through tough moments in life," Broche added. "And I think that's why art exists in general, to create an emotional response and be something that moves people, and that’s what we want to keep on doing."

Clair Obscur: Expedition 33 director doesn't think sales and awards success should change the studio: "What we want to do is exactly what we wanted to do when we started"
 
آخرین ویرایش:
این خبر جدید نیست. ولی وقتی شنیدم، اونقدر جالب بود که گفتم بذارم اینجا برای کسانی که نشنیدن.
یه مرد 65 ساله، 30 بار کمپین رد دد 2 رو تموم کرده.
ویدئو گیم به فعال کردن مغز و مقابله با دیمنشیا و آلزایمر و ...کمک زیادی میکنه که در پیری خطر این بیماری ها بیشتره.
red.jpeg
صفحه یوتیوب ایشون:
MojaveD

65-year-old Red Dead Redemption 2 player completes game 30+ times
 
این خبر جدید نیست. ولی وقتی شنیدم، اونقدر جالب بود که گفتم بذارم اینجا برای کسانی که نشنیدن.
یه مرد 65 ساله، 30 بار کمپین رد دد 2 رو تموم کرده.
ویدئو گیم به فعال کردن مغز و مقابله با دیمنشیا و آلزایمر و ...کمک زیادی میکنه که در پیری خطر این بیماری ها بیشتره.
View attachment 402577
صفحه یوتیوب ایشون:
MojaveD

65-year-old Red Dead Redemption 2 player completes game 30+ times
دمش‌گرم، اونوقت من ۵،۶ ساله میخوام برای بار دوم اینبار روی pc و ۶۰ فریم بازی کنم میگم حوصله ندارم
 
دمش‌گرم، اونوقت من ۵،۶ ساله میخوام برای بار دوم اینبار روی pc و ۶۰ فریم بازی کنم میگم حوصله ندارم
رد دد عشقه.
رو پلی استیشن 100 درصد کردم و رو ایکس باکس هم شروع کردم و بین بازی ها بهش سر میزنم. آپدیت نسل جدید هم بیاد دوباره بازی میکنم. ;))
 
الان اتفاقا دیدم بازیش تو استور تخفیف خوبی خورده
۱۱ دلار شده ورژن کاملش
ولی باز اصلا انگیزه ای برای خریدش ندارم
بدم پای FF XVI که هنوز بازیش نکردم بهتره
یه بارم روی پلی۴ گرفتمش ولی نرفتم که بماند.
۱۶ اصلا حس فاینال نداره به نظرم همون ۱۵ با همه ناقصی که داشت بیشتر فاینال بود.۱۶ در گیم پلی هم بیشتر حالت سینمایی و ظاهر قشنگ داره تا یک گیم پلی جذاب و عمیق و بعد از مدت کمی گیم پلیش حالت تکراری و خسته کننده پیدا میکنه
 
آخرین ویرایش:
۱۶ اصلا حس فاینال نداره به نظرم همون ۱۵ با همه ناقصی که داشت بیشتر فاینال بود.۱۶ در گیم پلی هم بشتر حالت سینمایی و ظاهر قشنگ داره تا یک گیم پلی جذاب و عمیق و بعد از مدتی کمی گیم پلیش حالت تکراری و خسته کننده پیدا میکنه
16 یک عدد واکینگ سیمه که باسفایتهای نسبتا جذابی داره که از لحاظ ویژوال واقعا زیباست ولی همون رو هم دوست نداری دوباره تجربه کنی.
اگه همین باسفایتها رو نداشت واقعا دیگه هیچی برای ارائه نداشت چون سایدکوئستهاش که 100 رحمت به فچ کوئست ها (از فچ کوئستهای XIV برداشتن این رو).
حتی تو ماموریتهای اصلی هم این طراحی ضعیف فچ کوئست طوری میبینی.
@Zack.Fair
اگه خواستی بازی کنی یه ضرب ماموریتهای اصلی رو برو ، غیر از این بازی هیچ چیزی برای ارائه نداره.
با یه بازی سوپر خطی طرفی.

فقط برای داستان بازی کن که از اون لحاظ راضی کنندست و بازی خوبیه.
 
16 یک عدد واکینگ سیمه که باسفایتهای نسبتا جذابی داره که از لحاظ ویژوال واقعا زیباست ولی همون رو هم دوست نداری دوباره تجربه کنی.
اگه همین باسفایتها رو نداشت واقعا دیگه هیچی برای ارائه نداشت چون سایدکوئستهاش که 100 رحمت به فچ کوئست ها (از فچ کوئستهای XIV برداشتن این رو).
حتی تو ماموریتهای اصلی هم این طراحی ضعیف فچ کوئست طوری میبینی.
@Zack.Fair
اگه خواستی بازی کنی یه ضرب ماموریتهای اصلی رو برو ، غیر از این بازی هیچ چیزی برای ارائه نداره.
با یه بازی سوپر خطی طرفی.

فقط برای داستان بازی کن که از اون لحاظ راضی کنندست و بازی خوبیه.
ممنون. بین 15 و 16 کدوم رو ترجیح میدی؟ تا الان جفتشونو اسکیپ کرده بودم.
خدایی سازنده های ریبرث/ریمیک کار بزرگی کردن در برابر اینا. الان بعضی ساید کوئستهای ریبرث رو میرم توشون نکات داستانی مهم هست.
 
  • Like
Reactions: Dante _Sparda
ممنون. بین 15 و 16 کدوم رو ترجیح میدی؟ تا الان جفتشونو اسکیپ کرده بودم.
خدایی سازنده های ریبرث/ریمیک کار بزرگی کردن در برابر اینا. الان بعضی ساید کوئستهای ریبرث رو میرم توشون نکات داستانی مهم هست.
خیلی سخته این مقایسه.
به نظرم یا هیچکدوم رو بازی نکن چون هر کدوم نقصهای خودشون رو دارن.
یا هر دو رو بازی کن.
البته خیلی با هم متفاوتن.

در کل برای یه فن FF که در آخر هردو رو باید بازی کنی.
ولی اگه الان XV تخفیف خوبی داره خب همین رو بگیر ، بعدا برای 16 وقت هست.

اما اگه بخوام به سوالت جواب داده باشم XV برام با اختلاف فف تر بود تا 16.
 
منبع

یاکوزا کیوامی ٣ و یاکوزا ٣ Dark ties صرفا یک ریمیک و بسته الحاقی ساده نیستن بلکه آینده فرانچایز رو تغییر میدن

ممنون. بین 15 و 16 کدوم رو ترجیح میدی؟ تا الان جفتشونو اسکیپ کرده بودم.
خدایی سازنده های ریبرث/ریمیک کار بزرگی کردن در برابر اینا. الان بعضی ساید کوئستهای ریبرث رو میرم توشون نکات داستانی مهم هست.
یه قائده کلی داریم از ١٠ به بعد هر فاینال فانتزي سری اصلی جدیدی بدتر از قبلی بوده
دلیلشم تلاش های رادیکال اسکوئر انیکس برای تبدیل کردن هر شماره به یه مینی فرانچایز پیچیده و ساده کردن بیش از حد بازی برای جذب مخاطب بیشتره
 
David Grivel کارگردان اولیه ریمیک عنوان Splinter Cell، بعد از جدایی از یوبی سافت در سال 2022، دوباره به این پروژه برگشته.
او از پیوستن دوباره به Ubisoft Toronto ابراز خوشحالی کرده و گفته که تیم سازنده و این پروژه، برای او جایگاه ویژه ای دارن.
scell.jpg
https://www.gamesradar.com/games/st...meback-a-very-special-team-and-project-to-me/
 
Hakan Abrak مدیر IO Interactive عنوان Hitman 4 را با قطعیت تایید کرده. اما گفته که زمان نسبتا زیادی تا انتشار باقی است و برای هر صحبتی درباره رونمایی آن، باید تا انتشار کوآپ World of Assassination و دی ال سی های مربوطه صبر کرد.
HITMAN-4-.jpg
As ‘Hitman’ Turns 25, IO Interactive CEO Talks Eminem-Slim Shady Collab, ‘007 First Light’ Inspiration and Future of the Video Game Franchise: ‘Of Course There’s Going to Be’ a ‘Hitman 4’
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or