سرخط خبرها

شاید هم سونی تمایلی به خرید ArrowHead نداشته. IP هاشو داره دیگه، این نشد یه استودیو دیگه.
مثل عناوین پرشمار دیگه ای که صاحبشونه و داده به استودیوهای دیگه بسازن؟
واقعا به همین راحتی نیست.

یعنی یک استودیو اگه بوده باشه که از نون شب خریدش برای سونی واجبتر بود همین اروهده.
خرید بانجی رو اگه حساب کنیم سونی بالای چند میلیارد دلار هزینه کرد و یه بازی سرویس محور سودده ازش در نیومد.

اینکه نتونه ArrowHead رو بخره واقعا یه شکست بزرگه.
از طرفی این انصاف هم نیست چون این استودیو در نهایت با حمایت سونی به این سطحی که هست رسیده.
 
1000024150.jpg

شایعه: سورپرایز ویژه Xbox در شوکیس 2025​
جز کوردن، سردبیر Windows Central، در اپیزود اخیر پادکست Xbox Two فاش کرد که مایکروسافت در Xbox Games Showcase 2025، که 18 خرداد 1404 برگزار می‌شود، از یک سورپرایز ویژه در پایان مراسم رونمایی خواهد کرد. به گفته کوردن:
«چیزی که دارن پنهان نگه می‌دارن تا در آخر نشونش بدن، از اون نوع چیزهاست که مردم می‌گن: وای، اصلاً فکر نمی‌کردم اینو داشته باشن.»
جزئیات این سورپرایز هنوز مشخص نیست، اما انتظار می‌رود غافلگیری بزرگی برای طرفداران باشد.​
 
مثل عناوین پرشمار دیگه ای که صاحبشونه و داده به استودیوهای دیگه بسازن؟
واقعا به همین راحتی نیست.

یعنی یک استودیو اگه بوده باشه که از نون شب خریدش برای سونی واجبتر بود همین اروهده.
خرید بانجی رو اگه حساب کنیم سونی بالای چند میلیارد دلار هزینه کرد و یه بازی سرویس محور سودده ازش در نیومد.

اینکه نتونه ArrowHead رو بخره واقعا یه شکست بزرگه.
از طرفی این انصاف هم نیست چون این استودیو در نهایت با حمایت سونی به این سطحی که هست رسیده.
اون که بله. سال گذشته باید اقدام می‌کردند ولی خب اینطور نیست که به خواسته سونی باشه. استودیو شاید تمایلی به تصاحب شدن نداره. بازی فوق‌العاده‌ای عرضه کردند، برند شدند، اسم و رسم دارند. میتونن با حمایت دیگر ناشران ادامه بدن. وضعیت فعلی ویدیو گیم با این حجم از تعدیلی ها یه استرس نهان‌ای رو استودیو های مستقل انداخته از دید من. بیشتر دنبال همکاری اند تا زیرمجموعه شدن.
 
در مورد اروهد و سونی و تنسنت یک چیزی بگم...

معمولا ناشرای مطرح نمیان پروژه ای رو فاند کنند که استدیو IP رو نخواد بهشون بده...

اینا گفته بودن می خوایم صاحب ip خودمون باشیم... و ناشر بازی خودمون باشیم...

حالا نوع گسترش تنسنت و نت ایز مخصوصا تنسنت این بوده... می زاره ip برا استدیو بمونه... ولی به میزان فاندی که برا پروژه اون استدیو انجام داده... بجاش میاد به همون میزان سهم استدیو رو می خره... اوایلش هنوز استدیو مستقل هست... ولی یهو طی ده پونزده سال می بینیم... کم کم تنسنت سهامشو ریز ریز تو اون استدیو افزایش می ده... در نهایت هم مالک استدیو می شه هم صاحب اون ip ها...
 
  • Like
Reactions: Love Console
View attachment 383463

شایعه: سورپرایز ویژه Xbox در شوکیس 2025​
جز کوردن، سردبیر Windows Central، در اپیزود اخیر پادکست Xbox Two فاش کرد که مایکروسافت در Xbox Games Showcase 2025، که 18 خرداد 1404 برگزار می‌شود، از یک سورپرایز ویژه در پایان مراسم رونمایی خواهد کرد. به گفته کوردن:
«چیزی که دارن پنهان نگه می‌دارن تا در آخر نشونش بدن، از اون نوع چیزهاست که مردم می‌گن: وای، اصلاً فکر نمی‌کردم اینو داشته باشن.»
جزئیات این سورپرایز هنوز مشخص نیست، اما انتظار می‌رود غافلگیری بزرگی برای طرفداران باشد.​
چقدر حس جاپون میده، فورتزا هورایزن تو جاپون هم خیلی جالب میشه، خیلی خیلی خیلی...

تنها مشکلم با هرایزن 5 لوکیشن بود، بهم نچسبید وگرنه بازی که در سبک خودش شاهکار هست...

جاپون اما به شدت جوابه...
 
در مورد اروهد و سونی و تنسنت یک چیزی بگم...

معمولا ناشرای مطرح نمیان پروژه ای رو فاند کنند که استدیو IP رو نخواد بهشون بده...

اینا گفته بودن می خوایم صاحب ip خودمون باشیم... و ناشر بازی خودمون باشیم...

حالا نوع گسترش تنسنت و نت ایز مخصوصا تنسنت این بوده... می زاره ip برا استدیو بمونه... ولی به میزان فاندی که برا پروژه اون استدیو انجام داده... بجاش میاد به همون میزان سهم استدیو رو می خره... اوایلش هنوز استدیو مستقل هست... ولی یهو طی ده پونزده سال می بینیم... کم کم تنسنت سهامشو ریز ریز تو اون استدیو افزایش می ده... در نهایت هم مالک استدیو می شه هم صاحب اون ip ها...
اروهد گفته ما حاضریم دوباره با ونی کار کنیم، پس مشکلی با ساخت ip دیگران نداره و همین الانم درصدی از بازی گرفته که قرارداد خوبی هم بته که 100 میلیون گرفته.
زمان خرید سهام تو جولای بود ه و چقدر قبلترش رفتن مذاکره که بماند، احتمالا تو حول و حوش ریلیز هل دایورز رفتن مذاکره.
کنکورد بعد خرید اینا اومده و تغییرات دستینی چند ماه بعد رخ میده و همینطور یه ماه قبل این خرید dlc دستینی بوده، ونی احتمال موفقیت اینا رو میداده و گس سازم داشته و 530 میلیون قیمت کمی نیست اونم برا سهام، میرفتن برا تصاحب باید تو رنج 800-900 میلیون هزینه میکردن و منطقی نبوده تو اون برهه که کلی گس داشتن.
 
اروهد گفته ما حاضریم دوباره با ونی کار کنیم، پس مشکلی با ساخت ip دیگران نداره و همین الانم درصدی از بازی گرفته که قرارداد خوبی هم بته که 100 میلیون گرفته.
زمان خرید سهام تو جولای بود ه و چقدر قبلترش رفتن مذاکره که بماند، احتمالا تو حول و حوش ریلیز هل دایورز رفتن مذاکره.
کنکورد بعد خرید اینا اومده و تغییرات دستینی چند ماه بعد رخ میده و همینطور یه ماه قبل این خرید dlc دستینی بوده، ونی احتمال موفقیت اینا رو میداده و گس سازم داشته و 530 میلیون قیمت کمی نیست اونم برا سهام، میرفتن برا تصاحب باید تو رنج 800-900 میلیون هزینه میکردن و منطقی نبوده تو اون برهه که کلی گس داشتن.
اینو گفتن...ولی این سونی هست که صفر تا صد یک استدیویی رو ساپورت نمی کنه که ipایش دست خودش نباشه...

تنها راه مستقل موندن و اینکه خودت صاحب ipایت باشی... تنسنت و نت ایز هست... تو نمونه های کوچک تر و AA ها... EA Originals و پرایوت دیویژن خدا بیامرز بود:دی

قطعا خودشون دوست دارن با سونی کار کنن...چون عملا با هل دایورز شناخته شدن و دوست دارن همچنان این بازی دستشون باشه... ولی شرط استقلال همین سهام فروختن به چینی ها هست...چون ناشران دیگه تمایلی ندارن بدون اینکه IP رو بگیرن یک بازی AAA رو کامل ساپورت کنن(به غیر کمپانی مثل مایکی که شاید گیمپس براش اولویت هست)
 
  • Like
Reactions: Love Console
اقتباس دوگانه برای Death Stranding:
فیلم A24 و سریال انیمه در دست توسعه.

1000046142.jpg


هیدئو کوجیما، خالق بازی Death Stranding، اعلام کرد که این عنوان محبوب دو اقتباس متفاوت دریافت خواهد کرد: یک فیلم لایو اکشن توسط استودیوی A24 و یک سریال انیمه.

فیلم Death Stranding توسط مایکل سارنوسکی کارگردانی خواهد شد و کوجیما امیدوار است که این اثر بتواند در جشنواره‌هایی مانند کن و ونیز جوایزی کسب کند. او تاکید کرده که این فیلم صرفا یک اقتباس ساده از بازی نخواهد بود، بلکه روایتی سینمایی ارائه خواهد داد که تنها در قالب فیلم قابل بیان است.

علاوه بر فیلم، کوجیما تایید کرد که یک اقتباس انیمه‌ای نیز در حال توسعه است، اما جزئیات بیشتری درباره استودیو یا تاریخ انتشار آن ارائه نکرد. او پیش‌تر اشاره کرده بود که قصد دارد مرز میان بازی‌های ویدیویی و سینما را کم‌رنگ کند و این پروژه‌ها بخشی از همین هدف هستند.

با این دو اقتباس، دنیای Death Stranding بیش از پیش گسترش خواهد یافت و طرفداران می‌توانند منتظر تجربه‌ای جدید از این جهان منحصر‌به‌فرد باشند.

3DVF
 
بازی Resident Evil Requiem معرفی شد | بازی سنتر

re9.jpg

بازی Resident Evil 9 در رویداد Summer Game Fest معرفی شد.

این بازی که Resident Evil Requiem نام دارد، در تاریخ ۲۷ فوریه برای PS5 ،Xbox Series X/S و PC منتشر خواهد شد. طبق گفته‌ی کپکام، Resident Evil Requiem نهمین عنوان از سری Resident Evil است.

در مورد بازی گفته شده است که دوران جدیدی از وحشت بقا در سال ۲۰۲۶ آغاز می‌شود. پیشرفت‌های تکنولوژیکی همراه با تجربه تیم توسعه، داستانی با شخصیت‌های غنی و گیم‌پلی‌ای عمیق را رقم می‌زند که بیش از هر زمان دیگری شما را درگیر خود می‌کند.

به گفته جف کیگلی، مجری رویداد Summer Game Fest، این بازی یک تغییر جسورانه برای این مجموعه خواهد بود. او گفت: چه از نظر داستانی و چه از نظر گیم‌پلی، رونمایی امروز فقط مربوط به survival horror نیست، انتظار اکشن سینمایی پرمخاطره را نیز داشته باشید.


 
آخرین ویرایش:
بازی Stranger Than Heaven معرفی شد | بازی سنتر

stranger.jpg

استودیوی Ryu Ga Gotoku نام نهایی بازی خود را که قبلاً با نام Project Century شناخته می‌شد، اعلام کرد. این بازی اکنون رسماً با نام Stranger Than Heaven شناخته می‌شود که این استودیو در جریان Summer Game Fest از آن رونمایی کرد.

بازی جدید استودیوی Ryu Ga Gotoku، توسعه‌دهنده‌ی بازی‌های Like a Dragon / Yakuza، در ابتدا در مراسم The Game Awards در دسامبر ۲۰۲۴، تحت عنوان Project Century رونمایی شد. اطلاعات کمی در مورد آن منتشر شده است به جز اینکه داستان آن در ژاپن سال ۱۹۱۵ اتفاق می‌افتد. حتی رسماً تأیید نشده است که آیا این یک نسخه‌ای جدید از مجموعه Like a Dragon / Yakuza است یا یک بازی کاملاً جداگانه است. آخرین بازی از مجموعه بازی‌های Like a Dragon، بازی Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii است.

همچنین استودیوی Ryu Ga Gotoku در حال حاضر روی بازی بعدی از مجموعه Virtua Fighter کار می‌کند.
 
1000024216.jpg

در جریان رویداد Summer Game Fest 2025، شرکت Bandai Namco از بازی Code Vein 2 رونمایی کرد؛ دنباله‌ای برای عنوان اکشن RPG محبوبی که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. نسخه دوم قرار است در سال ۲۰۲۶ برای کنسول‌های نسل نهم از جمله Xbox Series X|S ,PlayStation 5 و PC عرضه شود. بازی همچنان از سبک گوتیک و فضای تاریک نسخه اول پیروی می‌کند و با گرافیک انیمه‌ای ارتقاء‌یافته، باس‌فایت‌های سینمایی و مبارزات سریع و پرتنش بازگشته است.

در Code Vein 2 بازیکنان بار دیگر به دنیایی پسا‌آخرالزمانی قدم می‌گذارند، جایی که تهدیدی جدید به نام «لونا لاپاسیس» نظم شکننده‌ی بین خون‌آشام‌ها را بر هم زده و بسیاری را به موجوداتی وحشی تبدیل کرده است. شما در نقش یک شکارچی جدید وارد ماجرا می‌شوید؛ فردی که با کمک دختری مرموز به نام «لو» می‌تواند به گذشته سفر کند و خاطرات فراموش‌شده را بازسازی نماید. این قدرت، کلید مقابله با فاجعه‌ای است که در حال گسترش است. برخلاف نسخه اول که تأکید بیشتری بر همراهی با شخصیت‌های جانبی داشت، Code Vein 2 روایت شخصی‌تری را دنبال می‌کند و تصمیمات بازیکن در روند داستانی تأثیرگذار خواهند بود.

 
پس از عرضه این کنسول در روز پنج‌شنبه، اکثر خرده‌ فروشان بزرگ آمریکا در فروشگاه‌ های آنلاین خیلی سریع اعلام اتمام موجودی کردن.هر چند برخی فروشگاه‌ ها هنوز به‌ صورت حضوری موجودی دارند.

Doug Bowser رئیس نینتندو آمریکا، در گفت‌وگو با برنامه CBS Mornings
ما زنجیره تولید ثابتی داریم که در حال وارد شدن به چرخه است و باور داریم که توانش را داریم که این تقاضا را از تابستان و روز پدر گرفته تا فصل تعطیلات پوشش دهیم.
 
اینو گفتن...ولی این سونی هست که صفر تا صد یک استدیویی رو ساپورت نمی کنه که ipایش دست خودش نباشه...

تنها راه مستقل موندن و اینکه خودت صاحب ipایت باشی... تنسنت و نت ایز هست... تو نمونه های کوچک تر و AA ها... EA Originals و پرایوت دیویژن خدا بیامرز بود:دی

قطعا خودشون دوست دارن با سونی کار کنن...چون عملا با هل دایورز شناخته شدن و دوست دارن همچنان این بازی دستشون باشه... ولی شرط استقلال همین سهام فروختن به چینی ها هست...چون ناشران دیگه تمایلی ندارن بدون اینکه IP رو بگیرن یک بازی AAA رو کامل ساپورت کنن(به غیر کمپانی مثل مایکی که شاید گیمپس براش اولویت هست)
من متوجه نشدم، یه جایی گفتی سونی نیومده بخره چون میخوان مستقل باشن؟ من گفتم نه، اینا همین الانم دوست دارن با سونی همکاری کنن و استودیوشون اونقدر بزرگ نیست که بتوونه از پس چند تا پروژه بر بیاد و اگه سونی با یه قیمت خوب میرفت، میفروختن و کل تیم میشد گس ساز و ایپی هلدایورزم برا سونی هست.
بحث دوم ساپورت سونی هست، الان سونی داره استودیوهایی رو ساپورت میکنه و ناشرشون هست که آیپیشون مال سونی نیست، حتی نشر stellar blade رو pc با سونی هست و چند تا بازی دیگه رو pc که یا اومدن یا دارن میان.
اینکه نخریدنش یکی بخاطر اینکه تو اون برهه کلی گس ساز داشتن که بعدا کنسل شدن و بعدم منتظر نتیجه سرمایه گزاری بودن و بعدم تنسنت اومد وسط ماجرا
 
  • Like
Reactions: ravi

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or