Last edited by a moderator:
مثل عناوین پرشمار دیگه ای که صاحبشونه و داده به استودیوهای دیگه بسازن؟شاید هم سونی تمایلی به خرید ArrowHead نداشته. IP هاشو داره دیگه، این نشد یه استودیو دیگه.
اون که بله. سال گذشته باید اقدام میکردند ولی خب اینطور نیست که به خواسته سونی باشه. استودیو شاید تمایلی به تصاحب شدن نداره. بازی فوقالعادهای عرضه کردند، برند شدند، اسم و رسم دارند. میتونن با حمایت دیگر ناشران ادامه بدن. وضعیت فعلی ویدیو گیم با این حجم از تعدیلی ها یه استرس نهانای رو استودیو های مستقل انداخته از دید من. بیشتر دنبال همکاری اند تا زیرمجموعه شدن.مثل عناوین پرشمار دیگه ای که صاحبشونه و داده به استودیوهای دیگه بسازن؟
واقعا به همین راحتی نیست.
یعنی یک استودیو اگه بوده باشه که از نون شب خریدش برای سونی واجبتر بود همین اروهده.
خرید بانجی رو اگه حساب کنیم سونی بالای چند میلیارد دلار هزینه کرد و یه بازی سرویس محور سودده ازش در نیومد.
اینکه نتونه ArrowHead رو بخره واقعا یه شکست بزرگه.
از طرفی این انصاف هم نیست چون این استودیو در نهایت با حمایت سونی به این سطحی که هست رسیده.
چقدر حس جاپون میده، فورتزا هورایزن تو جاپون هم خیلی جالب میشه، خیلی خیلی خیلی...جز کوردن، سردبیر Windows Central، در اپیزود اخیر پادکست Xbox Two فاش کرد که مایکروسافت در Xbox Games Showcase 2025، که 18 خرداد 1404 برگزار میشود، از یک سورپرایز ویژه در پایان مراسم رونمایی خواهد کرد. به گفته کوردن:
«چیزی که دارن پنهان نگه میدارن تا در آخر نشونش بدن، از اون نوع چیزهاست که مردم میگن: وای، اصلاً فکر نمیکردم اینو داشته باشن.»
جزئیات این سورپرایز هنوز مشخص نیست، اما انتظار میرود غافلگیری بزرگی برای طرفداران باشد.
اروهد گفته ما حاضریم دوباره با ونی کار کنیم، پس مشکلی با ساخت ip دیگران نداره و همین الانم درصدی از بازی گرفته که قرارداد خوبی هم بته که 100 میلیون گرفته.در مورد اروهد و سونی و تنسنت یک چیزی بگم...
معمولا ناشرای مطرح نمیان پروژه ای رو فاند کنند که استدیو IP رو نخواد بهشون بده...
اینا گفته بودن می خوایم صاحب ip خودمون باشیم... و ناشر بازی خودمون باشیم...
حالا نوع گسترش تنسنت و نت ایز مخصوصا تنسنت این بوده... می زاره ip برا استدیو بمونه... ولی به میزان فاندی که برا پروژه اون استدیو انجام داده... بجاش میاد به همون میزان سهم استدیو رو می خره... اوایلش هنوز استدیو مستقل هست... ولی یهو طی ده پونزده سال می بینیم... کم کم تنسنت سهامشو ریز ریز تو اون استدیو افزایش می ده... در نهایت هم مالک استدیو می شه هم صاحب اون ip ها...
اینو گفتن...ولی این سونی هست که صفر تا صد یک استدیویی رو ساپورت نمی کنه که ipایش دست خودش نباشه...اروهد گفته ما حاضریم دوباره با ونی کار کنیم، پس مشکلی با ساخت ip دیگران نداره و همین الانم درصدی از بازی گرفته که قرارداد خوبی هم بته که 100 میلیون گرفته.
زمان خرید سهام تو جولای بود ه و چقدر قبلترش رفتن مذاکره که بماند، احتمالا تو حول و حوش ریلیز هل دایورز رفتن مذاکره.
کنکورد بعد خرید اینا اومده و تغییرات دستینی چند ماه بعد رخ میده و همینطور یه ماه قبل این خرید dlc دستینی بوده، ونی احتمال موفقیت اینا رو میداده و گس سازم داشته و 530 میلیون قیمت کمی نیست اونم برا سهام، میرفتن برا تصاحب باید تو رنج 800-900 میلیون هزینه میکردن و منطقی نبوده تو اون برهه که کلی گس داشتن.
ما زنجیره تولید ثابتی داریم که در حال وارد شدن به چرخه است و باور داریم که توانش را داریم که این تقاضا را از تابستان و روز پدر گرفته تا فصل تعطیلات پوشش دهیم.
من متوجه نشدم، یه جایی گفتی سونی نیومده بخره چون میخوان مستقل باشن؟ من گفتم نه، اینا همین الانم دوست دارن با سونی همکاری کنن و استودیوشون اونقدر بزرگ نیست که بتوونه از پس چند تا پروژه بر بیاد و اگه سونی با یه قیمت خوب میرفت، میفروختن و کل تیم میشد گس ساز و ایپی هلدایورزم برا سونی هست.اینو گفتن...ولی این سونی هست که صفر تا صد یک استدیویی رو ساپورت نمی کنه که ipایش دست خودش نباشه...
تنها راه مستقل موندن و اینکه خودت صاحب ipایت باشی... تنسنت و نت ایز هست... تو نمونه های کوچک تر و AA ها... EA Originals و پرایوت دیویژن خدا بیامرز بود
قطعا خودشون دوست دارن با سونی کار کنن...چون عملا با هل دایورز شناخته شدن و دوست دارن همچنان این بازی دستشون باشه... ولی شرط استقلال همین سهام فروختن به چینی ها هست...چون ناشران دیگه تمایلی ندارن بدون اینکه IP رو بگیرن یک بازی AAA رو کامل ساپورت کنن(به غیر کمپانی مثل مایکی که شاید گیمپس براش اولویت هست)
