سرخط خبرها

۲.۲ میلیون نفر تو ژاپن پیش‌خرید نکردن کنسول رو

۲.۲ میلیون نفر تو ژاپن فقط از فروشگاه خود نینتندو که سخت‌گیر ترین شرایط پیش خرید رو بین همه فروشگاه ها و خرده فروش ها داره، ملت کنسول رو پیش خرید کردن :دی
درسته. در واقع تنها راه شرکت در این قرعه کشی همین بوده اصلا. در تیتر منبع خبر هم مورد لاتاری ذکر شده.
میشه پیش بینی کرد که وقتی نزدیک تر بشیم به ریلیز و پیش فروش های گسترده و عمومی برای همه شروع بشه، چه خون و خون ریزی اتفاق بیفته :D
 
آخرین ویرایش:
واقعا این آمارها باید یادمون بمونه که به بازیهای دیگه که رسید نگیم اونهایی که روز اول روی گیم پس هم میان به فروششون ضربه میخوره.
آمار پلیرهای این ریمستر به تنهایی از مجموع آمار Avowed + Veilguard + FF VII Rebirth و شاید چندتای دیگه هم روی استیم بیشتره.
این وسط Avowed هم روز اولی بود.
یه نکته هم باید در نظر بگیری. داری در مورد الدر حرف میزنیم که آخرین الدر ساخته شده به گفته هاروارد از 60 میلیون نسخه فروشش عبور کرده.
Elder Scrolls V: Skyrim Has Sold Over 60 Million Copies Globally
 
یه نکته هم باید در نظر بگیری. داری در مورد الدر حرف میزنیم که آخرین الدر ساخته شده به گفته هاروارد از 60 میلیون نسخه فروشش عبور کرده.
Elder Scrolls V: Skyrim Has Sold Over 60 Million Copies Globally
اونکه حتما.
ولی خب خیلی بازیهای دیگه هم اینطور بودن.
پرسونا 3 که رکورد بازیهای آتلوس روی استیم رو زد.
استارفیلد همینطور و ...
با اینکه روی گیم پس هم اومدن ولی آمار خیلی خوبی روی استیم هم داشتن.
خیلی ها گیم پس رو بیشتر از چیزی که هست نشون میدن و اصولا هم PC پلیر نیستن و یا اونقدری با کمیونیتی استیم آشنایی ندارن که همچین نظری رو میدن.
 
اونکه حتما.
ولی خب خیلی بازیهای دیگه هم اینطور بودن.
پرسونا 3 که رکورد بازیهای آتلوس روی استیم رو زد.
استارفیلد همینطور و ...
با اینکه روی گیم پس هم اومدن ولی آمار خیلی خوبی روی استیم هم داشتن.
خیلی ها گیم پس رو بیشتر از چیزی که هست نشون میدن و اصولا هم PC پلیر نیستن و یا اونقدری با کمیونیتی استیم آشنایی ندارن که همچین نظری رو میدن.
خب از یه جهت دیگه، ببینی استارفیلد به فالوت 2015 نرسید
و اینجا چون درآمد ماکرو از گیم پس این بازی و خود ایکس باکسو و همچنین پلیری که از ماکرو استور خریده رو نداریم واقعا سخته که بگیم چقدر موفق بوده
و پلیر همزمانم یه دید کافی نمیده
مثلا اوود 20 هزار تا پلیر همزمان داشته، ولی نمیشه تفسیر کرد موفق بوده یا نه
چون هدفش رو نمیدونیم. میزان فروشم نمیدونیم و تو این پلیر همزمان پریلود و عرضه آخر هفته ای خیلی مهمه.
اگه ابلیویون جمعه میومد یا پریلود داشت، رقم از 200 هزار قطعا رد میکرد و بالاتر هم میرفت.
_______________
کلا تحلیل سختیه چون نمیتونیم تخمین بزنیم که اگه ریمستر رو گیم پس نبود چقدر میفروخت و الان چقدر فروخته ولی فعلا برا ما خوبه و ماکرو هم خیریه راه ننداخته و ببینه داره به ضررش میشه این مدل ریلیز، درشو میبنده.
پس، با این تفاسیر فعلا هممون راضی هستیم
 
خب از یه جهت دیگه، ببینی استارفیلد به فالوت 2015 نرسید
شاید چون بازی ضعیفتری بود؟
و اینجا چون درآمد ماکرو از گیم پس این بازی و خود ایکس باکسو و همچنین پلیری که از ماکرو استور خریده رو نداریم واقعا سخته که بگیم چقدر موفق بوده
و پلیر همزمانم یه دید کافی نمیده
مثلا اوود 20 هزار تا پلیر همزمان داشته، ولی نمیشه تفسیر کرد موفق بوده یا نه
چون هدفش رو نمیدونیم. میزان فروشم نمیدونیم و تو این پلیر همزمان پریلود و عرضه آخر هفته ای خیلی مهمه.
اگه ابلیویون جمعه میومد یا پریلود داشت، رقم از 200 هزار قطعا رد میکرد و بالاتر هم میرفت.
_______________
کلا تحلیل سختیه چون نمیتونیم تخمین بزنیم که اگه ریمستر رو گیم پس نبود چقدر میفروخت و الان چقدر فروخته ولی فعلا برا ما خوبه و ماکرو هم خیریه راه ننداخته و ببینه داره به ضررش میشه این مدل ریلیز، درشو میبنده.
پس، با این تفاسیر فعلا هممون راضی هستیم
این قسمت که نظر خودم هم همینه.
بحث من در مورد آمار کلی چقدره یا ... نبود.
مشخصا در مورد مخالفت با اینکه بازیهای روز اولی گیم پس به فروش بازیها روی PC و استیم ضربه میزنن بود.
 
  • Like
Reactions: rahyarpaul
شاید چون بازی ضعیفتری بود؟

این قسمت که نظر خودم هم همینه.
بحث من در مورد آمار کلی چقدره یا ... نبود.
مشخصا در مورد مخالفت با اینکه بازیهای روز اولی گیم پس به فروش بازیها روی PC و استیم ضربه میزنن بود.
قبل ریلیز هایپ بالایی پشتش بود و بعد ریلیز معلوم شد که استارفیلد ضعیفتره و وقتی dlc اش اومد، فاجعه نمایان شد
__________
ضربه که قطعا میزنه و گر نه تمام دولوپرا جلو ماکرو صف میکشیدن که بازیشون بره گیم پس.
نکته مهم اینه که وقتی درآمد گیم پسه جمع میشه با فروش، عبور میکنه از تخمینهای فروش یا نه. که ما نمیدونیم مگه یکی بره ماکرو رو هک کنه دیتاهاش بیاد بیرون.
 
  • Like
Reactions: m.d.makan
قبل ریلیز هایپ بالایی پشتش بود و بعد ریلیز معلوم شد که استارفیلد ضعیفتره و وقتی dlc اش اومد نشون داد.
__________
آقا من تو انتشار بازی کردم ، قبول کن همون موقع مشخص بود که ضعیف تره.
هم میانگین نمرات استیم این رو نشون میداد و هم نقدهایی که گرفت.
بگذریم بحث این نبود.
ضربه که قطعا میزنه و گر نه تمام دولوپرا جلو ماکرو صف میکشیدن که بازیشون بره گیم پس.
نکته مهم اینه که وقتی درآمد گیم پسه جمع میشه با فروش، عبور میکنه از تخمینهای فروش یا نه. که ما نمیدونیم مگه یکی بره ماکرو رو هک کنه دیتاهاش بیاد بیرون.
توجه نمیکنی.
من دارم در مورد نسبت آمار بازیهایی روز اولی که روی گیم پس میان به نسبت استیم صحبت میکنم.
اینکه روی کنسول شرایط چطوره رو نظری ندارم.

در مورد اینکه چرا باقی ناشرها و استودیوها پا پیش نمیزارن خودت بهتر میدونی که خب بودجه مایکرو حتما محدودیت داره .
تعداد بازیهایی که میخواد بیاره به گیم پس همینطور.
با استودیوهایی که میتونه سر رقم درست به توافق برسه هم باز پروسه داره.
همینطوری فله ای که نمیشه پذیرای همه بود ، حتما یه فرمول خاصی داره که این تعداد بازی اضافه بشن و فلان تعداد کم که ازدیاد بازیها به آمار همدیگه لطمه نزنن و...

نظر خودم اینه که گیم پس هیچوقت نمیتونه جایگزین فروش سنتی بشه ولی خب کنار اون میتونه همچنان با جذابیتهای بالایی که داره ادامه بده.
 
آقا من تو انتشار بازی کردم ، قبول کن همون موقع مشخص بود که ضعیف تره.
هم میانگین نمرات استیم این رو نشون میداد و هم نقدهایی که گرفت.
بگذریم بحث این نبود.

توجه نمیکنی.
من دارم در مورد نسبت آمار بازیهایی روز اولی که روی گیم پس میان به نسبت استیم صحبت میکنم.
اینکه روی کنسول شرایط چطوره رو نظری ندارم.

در مورد اینکه چرا باقی ناشرها و استودیوها پا پیش نمیزارن خودت بهتر میدونی که خب بودجه مایکرو حتما محدودیت داره .
تعداد بازیهایی که میخواد بیاره به گیم پس همینطور.
با استودیوهایی که میتونه سر رقم درست به توافق برسه هم باز پروسه داره.
همینطوری فله ای که نمیشه پذیرای همه بود ، حتما یه فرمول خاصی داره که این تعداد بازی اضافه بشن و فلان تعداد کم که ازدیاد بازیها به آمار همدیگه لطمه نزنن و...

نظر خودم اینه که گیم پس هیچوقت نمیتونه جایگزین فروش سنتی بشه ولی خب کنار اون میتونه همچنان با جذابیتهای بالایی که داره ادامه بده.
خب. مقیاس ما فروش که نبود که بقیه بودن و رکورد پلیر همزمانم مال روز اول استارفیلد بود که بعدا مشخص شد که چندان خوب نبوده.
ازش بگذریم
_________
من میدونم مثالت چیه. ولی نکته همینه، اگه نظرت اینه که گیم پس باعث کاهش فروش نمیشه، همه حاضرن بیا رو گیم پس چون درآمد اضافه هست ولی اومدن گیم پس دی وان باعث کاهش میشه، برا همین یه تخمینی میزنن و میگن ماکرو اینقدر بده ما بیایم.
چرا مثال south of midnight با 1400 پلیر همزمان رو نزنیم
چرا از هلبلیدی نگیم که از نسخه قبل کمتر بود از تاوربون نگیم
pillars بود 41 هزار و اوود 19 هزار
پس ما مواردی هم داریم که کاملا نقض میکنه و یه نکته دیگه هم وجود داره، بازار pc تو رشده و وقتی از 2016 میگیم اونموقع pc برگشته بود به دور و از اون دوران تاریکی که از 2007 شروع شده بود و تا 2013-13 ادامه داشت خارج شده بود و میزان پلیر استیم تو 2016 قابل قیاس با امروز استیم امروز نیست و بشدت بیشتره.
 
از بازی Displacement رونمایی شد.
توسط یک استدیو مستقل به نام Obelisk.
اعضای این استدیو افرادی هستند که سابقه کار روی Dota2 و Farcry 6 و Sons of The Forest و انیمیشن Love,Death+Robots و... دارند

بازی یک Survival Horror اول شخص هست، ما تو یک ایستگاه قطبی گیر افتادیم(به عنوان روان شناس)که افرادش دچار جنون و دیوانگی شدن
و بین خودشون سه فرقه ساختن و هر کدوم از فرقه ها هم پیروان خودشون رو دارن
ما هرچی جلوتر می ریم ذهنمون دچار فروپاشی می شه...و با گذر بازی از یک فرد ساده تبدیل به یک فرد خشن بی رحم تبدیل می شیم
بالای 20سلاح سرد تو بازی هست
تمرکز روی مبارزات نزدیک می باشد...همچین روی تخریب پذیری محیط کار کردند
بازی فاقد HUD هست

بازی رو زود معرفی کردند...چون پروژه در خطر کنسلی بوده...با اینکار دنبال جذب سرمایه و ناشر هستند!


View attachment 1000003711.mp4
 
از بازی Displacement رونمایی شد.
توسط یک استدیو مستقل به نام Obelisk.
اعضای این استدیو افرادی هستند که سابقه کار روی Dota2 و Farcry 6 و Sons of The Forest و انیمیشن Love,Death+Robots و... دارند

بازی یک Survival Horror اول شخص هست، ما تو یک ایستگاه قطبی گیر افتادیم(به عنوان روان شناس)که افرادش دچار جنون و دیوانگی شدن
و بین خودشون سه فرقه ساختن و هر کدوم از فرقه ها هم پیروان خودشون رو دارن
ما هرچی جلوتر می ریم ذهنمون دچار فروپاشی می شه...و با گذر بازی از یک فرد ساده تبدیل به یک فرد خشن بی رحم تبدیل می شیم
بالای 20سلاح سرد تو بازی هست
تمرکز روی مبارزات نزدیک می باشد...همچین روی تخریب پذیری محیط کار کردند
بازی فاقد HUD هست

بازی رو زود معرفی کردند...چون پروژه در خطر کنسلی بوده...با اینکار دنبال جذب سرمایه و ناشر هستند!


View attachment 376304
موسیقی متن تریلر شبیه موسیقی متن بازی آنریل ۲ آویکنینگ بود 😎
 
بازی Blade Runner در دست ساخت بوده که ظاهرا کنسل شده
توسعه این بازی رو سپرده بودن به سوپرمسیو(خداروشکر که کنسل شد:دی) دست تیم سازنده The Quarry بوده...(باز شکر که کنسل شد:دی)
زمان داستانش تو سال 2065 بوده...بازی یک اکشن ادونچر بوده که بین 10تا 12ساعت مدت زمان اتمام رسیدن بازی بوده... حدود 45میلیون بودجه بازی بوده!
برنامه انتشارشون برا سپتامبر 2027 برا کنسول های نسل نهم و دهم!!!!!!!!!!!!! بوده!
1000003716.jpg
 
واقعا این آمارها باید یادمون بمونه که به بازیهای دیگه که رسید نگیم اونهایی که روز اول روی گیم پس هم میان به فروششون ضربه میخوره.
آمار پلیرهای این ریمستر به تنهایی از مجموع آمار Avowed + Veilguard + FF VII Rebirth و شاید چندتای دیگه هم روی استیم بیشتره.
این وسط Avowed هم روز اولی بود.
خود مایکروسافت میگه انتشار بازی در گیم پس در زمان لانچ به فروش بازی ضربه میزنه که چیز عجیبی هم نیست.

منتها، در پلتفرم پی‌سی به خاطر اینکه اول مشترکین گیم پس کم هستند و دوم، لانچر خود مایکروسافت در پی سی هست که اینقدر مزخرف که کمتر کسی راضی میشه تو لانچر‌اش بازی کنه.

عجیب اینه که هنوز تو سر خط اخبار، کسی خبر از تاریخ انتشار Ghost of Yōtei نذاشته!

بازی گوست او یوتی در تاریخ 2 اکتبر 2025/ 10 مهرماه 1404 منتشر خواهد شد
 
خود مایکروسافت میگه انتشار بازی در گیم پس در زمان لانچ به فروش بازی ضربه میزنه که چیز عجیبی هم نیست.

منتها، در پلتفرم پی‌سی به خاطر اینکه اول مشترکین گیم پس کم هستند و دوم، لانچر خود مایکروسافت در پی سی هست که اینقدر مزخرف که کمتر کسی راضی میشه تو لانچر‌اش بازی کنه.
خب از اول هم بحثم روی PC بود.
اما این بد بودن لانچرش دیگه شایعست.
مدتهاست که لانچرش هیچ مشکلی که اذیت کنه مثل قبل رو نداره.

حداقل بارها از لانچر دوزاری مثل اپیک بهتره که این حد ادعا داره.
 
  • Like
Reactions: m.a.t
خب از اول هم بحثم روی PC بود.
اما این بد بودن لانچرش دیگه شایعست.
مدتهاست که لانچرش هیچ مشکلی که اذیت کنه مثل قبل رو نداره.

حداقل بارها از لانچر دوزاری مثل اپیک بهتره که این حد ادعا داره.
اون موقع که بد بود واقعا از اپیک و یوبی و EA رو هم داغون تر بود
اگر Fiddler هنوز رو کامپیوترت نصبه بازش کن یادت بیاد :دی
 
  • Smile
Reactions: m.d.makan
اون موقع که بد بود واقعا از اپیک و یوبی و EA رو هم داغون تر بود
اگر Fiddler هنوز رو کامپیوترت نصبه بازش کن یادت بیاد :دی
دقیقا.
ولی اون برای چند سال پیشه.
استیم هم یه موقعی یه صحفه بود با چندتا تب.
نباید که گذشتش رو هی بزنیم تو سرش:دی

همین اپ جدید هم مشکلات داشت و هنوز هم داره ولی خیلی خوب شده.
من اصلا مشکلی باهاش ندارم جز اینکه DNS/VPN میخواد که غیر استیم بقیه لانچرها همشون این رو میخوان.
حالا که خوب شده بهتره که یادآوری کنیم که مشکلی نداره و شرایط پایداری داره تا اونهایی هم که استفاده نمیکنن در جریان قرار بگیرن.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or