Last edited by a moderator:
درسته. در واقع تنها راه شرکت در این قرعه کشی همین بوده اصلا. در تیتر منبع خبر هم مورد لاتاری ذکر شده.۲.۲ میلیون نفر تو ژاپن پیشخرید نکردن کنسول رو
۲.۲ میلیون نفر تو ژاپن فقط از فروشگاه خود نینتندو که سختگیر ترین شرایط پیش خرید رو بین همه فروشگاه ها و خرده فروش ها داره، ملت کنسول رو پیش خرید کردن![]()
یه نکته هم باید در نظر بگیری. داری در مورد الدر حرف میزنیم که آخرین الدر ساخته شده به گفته هاروارد از 60 میلیون نسخه فروشش عبور کرده.واقعا این آمارها باید یادمون بمونه که به بازیهای دیگه که رسید نگیم اونهایی که روز اول روی گیم پس هم میان به فروششون ضربه میخوره.
آمار پلیرهای این ریمستر به تنهایی از مجموع آمار Avowed + Veilguard + FF VII Rebirth و شاید چندتای دیگه هم روی استیم بیشتره.
این وسط Avowed هم روز اولی بود.
اونکه حتما.یه نکته هم باید در نظر بگیری. داری در مورد الدر حرف میزنیم که آخرین الدر ساخته شده به گفته هاروارد از 60 میلیون نسخه فروشش عبور کرده.
Elder Scrolls V: Skyrim Has Sold Over 60 Million Copies Globally
خب از یه جهت دیگه، ببینی استارفیلد به فالوت 2015 نرسیداونکه حتما.
ولی خب خیلی بازیهای دیگه هم اینطور بودن.
پرسونا 3 که رکورد بازیهای آتلوس روی استیم رو زد.
استارفیلد همینطور و ...
با اینکه روی گیم پس هم اومدن ولی آمار خیلی خوبی روی استیم هم داشتن.
خیلی ها گیم پس رو بیشتر از چیزی که هست نشون میدن و اصولا هم PC پلیر نیستن و یا اونقدری با کمیونیتی استیم آشنایی ندارن که همچین نظری رو میدن.
شاید چون بازی ضعیفتری بود؟خب از یه جهت دیگه، ببینی استارفیلد به فالوت 2015 نرسید
این قسمت که نظر خودم هم همینه.و اینجا چون درآمد ماکرو از گیم پس این بازی و خود ایکس باکسو و همچنین پلیری که از ماکرو استور خریده رو نداریم واقعا سخته که بگیم چقدر موفق بوده
و پلیر همزمانم یه دید کافی نمیده
مثلا اوود 20 هزار تا پلیر همزمان داشته، ولی نمیشه تفسیر کرد موفق بوده یا نه
چون هدفش رو نمیدونیم. میزان فروشم نمیدونیم و تو این پلیر همزمان پریلود و عرضه آخر هفته ای خیلی مهمه.
اگه ابلیویون جمعه میومد یا پریلود داشت، رقم از 200 هزار قطعا رد میکرد و بالاتر هم میرفت.
_______________
کلا تحلیل سختیه چون نمیتونیم تخمین بزنیم که اگه ریمستر رو گیم پس نبود چقدر میفروخت و الان چقدر فروخته ولی فعلا برا ما خوبه و ماکرو هم خیریه راه ننداخته و ببینه داره به ضررش میشه این مدل ریلیز، درشو میبنده.
پس، با این تفاسیر فعلا هممون راضی هستیم
قبل ریلیز هایپ بالایی پشتش بود و بعد ریلیز معلوم شد که استارفیلد ضعیفتره و وقتی dlc اش اومد، فاجعه نمایان شدشاید چون بازی ضعیفتری بود؟
این قسمت که نظر خودم هم همینه.
بحث من در مورد آمار کلی چقدره یا ... نبود.
مشخصا در مورد مخالفت با اینکه بازیهای روز اولی گیم پس به فروش بازیها روی PC و استیم ضربه میزنن بود.
آقا من تو انتشار بازی کردم ، قبول کن همون موقع مشخص بود که ضعیف تره.قبل ریلیز هایپ بالایی پشتش بود و بعد ریلیز معلوم شد که استارفیلد ضعیفتره و وقتی dlc اش اومد نشون داد.
__________
توجه نمیکنی.ضربه که قطعا میزنه و گر نه تمام دولوپرا جلو ماکرو صف میکشیدن که بازیشون بره گیم پس.
نکته مهم اینه که وقتی درآمد گیم پسه جمع میشه با فروش، عبور میکنه از تخمینهای فروش یا نه. که ما نمیدونیم مگه یکی بره ماکرو رو هک کنه دیتاهاش بیاد بیرون.
خب. مقیاس ما فروش که نبود که بقیه بودن و رکورد پلیر همزمانم مال روز اول استارفیلد بود که بعدا مشخص شد که چندان خوب نبوده.آقا من تو انتشار بازی کردم ، قبول کن همون موقع مشخص بود که ضعیف تره.
هم میانگین نمرات استیم این رو نشون میداد و هم نقدهایی که گرفت.
بگذریم بحث این نبود.
توجه نمیکنی.
من دارم در مورد نسبت آمار بازیهایی روز اولی که روی گیم پس میان به نسبت استیم صحبت میکنم.
اینکه روی کنسول شرایط چطوره رو نظری ندارم.
در مورد اینکه چرا باقی ناشرها و استودیوها پا پیش نمیزارن خودت بهتر میدونی که خب بودجه مایکرو حتما محدودیت داره .
تعداد بازیهایی که میخواد بیاره به گیم پس همینطور.
با استودیوهایی که میتونه سر رقم درست به توافق برسه هم باز پروسه داره.
همینطوری فله ای که نمیشه پذیرای همه بود ، حتما یه فرمول خاصی داره که این تعداد بازی اضافه بشن و فلان تعداد کم که ازدیاد بازیها به آمار همدیگه لطمه نزنن و...
نظر خودم اینه که گیم پس هیچوقت نمیتونه جایگزین فروش سنتی بشه ولی خب کنار اون میتونه همچنان با جذابیتهای بالایی که داره ادامه بده.
موسیقی متن تریلر شبیه موسیقی متن بازی آنریل ۲ آویکنینگ بوداز بازی Displacement رونمایی شد.
توسط یک استدیو مستقل به نام Obelisk.
اعضای این استدیو افرادی هستند که سابقه کار روی Dota2 و Farcry 6 و Sons of The Forest و انیمیشن Love,Death+Robots و... دارند
بازی یک Survival Horror اول شخص هست، ما تو یک ایستگاه قطبی گیر افتادیم(به عنوان روان شناس)که افرادش دچار جنون و دیوانگی شدن
و بین خودشون سه فرقه ساختن و هر کدوم از فرقه ها هم پیروان خودشون رو دارن
ما هرچی جلوتر می ریم ذهنمون دچار فروپاشی می شه...و با گذر بازی از یک فرد ساده تبدیل به یک فرد خشن بی رحم تبدیل می شیم
بالای 20سلاح سرد تو بازی هست
تمرکز روی مبارزات نزدیک می باشد...همچین روی تخریب پذیری محیط کار کردند
بازی فاقد HUD هست
بازی رو زود معرفی کردند...چون پروژه در خطر کنسلی بوده...با اینکار دنبال جذب سرمایه و ناشر هستند!
View attachment 376304
خود مایکروسافت میگه انتشار بازی در گیم پس در زمان لانچ به فروش بازی ضربه میزنه که چیز عجیبی هم نیست.واقعا این آمارها باید یادمون بمونه که به بازیهای دیگه که رسید نگیم اونهایی که روز اول روی گیم پس هم میان به فروششون ضربه میخوره.
آمار پلیرهای این ریمستر به تنهایی از مجموع آمار Avowed + Veilguard + FF VII Rebirth و شاید چندتای دیگه هم روی استیم بیشتره.
این وسط Avowed هم روز اولی بود.
خب از اول هم بحثم روی PC بود.خود مایکروسافت میگه انتشار بازی در گیم پس در زمان لانچ به فروش بازی ضربه میزنه که چیز عجیبی هم نیست.
منتها، در پلتفرم پیسی به خاطر اینکه اول مشترکین گیم پس کم هستند و دوم، لانچر خود مایکروسافت در پی سی هست که اینقدر مزخرف که کمتر کسی راضی میشه تو لانچراش بازی کنه.
اون موقع که بد بود واقعا از اپیک و یوبی و EA رو هم داغون تر بودخب از اول هم بحثم روی PC بود.
اما این بد بودن لانچرش دیگه شایعست.
مدتهاست که لانچرش هیچ مشکلی که اذیت کنه مثل قبل رو نداره.
حداقل بارها از لانچر دوزاری مثل اپیک بهتره که این حد ادعا داره.
دقیقا.اون موقع که بد بود واقعا از اپیک و یوبی و EA رو هم داغون تر بود
اگر Fiddler هنوز رو کامپیوترت نصبه بازش کن یادت بیاد![]()
