سرخط خبرها

آقای Shuhei Yoshida می‌گوید Japan Studio بسته شد زیرا بازار AA ناپدید شده است | بازی سنتر

japanstudio.jpg

آقای Shuhei Yoshida، مدیر سابق پلی‌استیشن، می‌گوید که بازار برای بازی‌هایی به سبک Japan Studio سونی واقعاً دشوار شده است که به تعطیلی استودیو کمک کرد. یوشیدا در مورد بسته شدن استودیوی ژاپنی پلی استیشن و تصور طرفداران در مورد از دست دادن نفوذ ژاپنی پلی استیشن گفت که این بازار بود که تغییر تمرکز را به سونی دیکته کرد.

یوشیدا توضیح داد: در زمان من، مردم به من اعتبار می‌دهند، اما یکی از چیزهایی که در آن موفق نبودم، داشتن یک لایو سرویس موفق بود، نکته دیگر این بود که نتوانستم بازی‌های شگفت‌انگیز موفقی را که در ژاپن ساخته شده بود داشته باشم. به غیر از Gran Turismo، ما محصولات بسیار خوبی داشتیم اما واقعاً محصولات موفق AAA نداشتیم. با بزرگ‌تر شدن بازی‌های بزرگ، این مهم‌تر و بیشتر شد. بازی‌های مستقل این شکاف را پر کرد و به نظر می‌رسد بازار AA ناپدید شده است. بیشتر IP هایی که استودیو ژاپن داشت در آن گروه کوچکتر با اندازه AA بودند و بازار برای این نوع بازی‌ها واقعاً دشوار شد. به عنوان مثال، پس از Gravity Rush 2، [کارگردان Keiichiro Toyama] سعی کرد مفهوم جدیدی ارائه دهد، اما ما نتوانستیم به هیچ یک از کانسپت‌های جدید او چراغ سبز نشان بدهیم، حتی اگر آنها واقعاً جالب بودند.

یوشیدا در مورد Toyama گفت: در ذهنم، به یاد دارم که محصول او چیزی بود که شرکت از آن پشتیبانی نمی‌کرد، شرکت به دنبال عناوین AAA بود و ما واقعاً برای بازی تلاش کردیم. بنابراین وقتی استودیو ژاپن تعطیل شد و او مستقل شد، توانست Slitterhead را بسازد و منتشر کند.

یوشیدا همچنین از دنباله معنوی Patapon، یعنی بازی Ratatan، را به عنوان نوعی بازی که سونی در حال حاضر نمی‌سازد، اما میراث استودیو ژاپن را ادامه می‌دهد، ذکر می‌کند.

سونی در 1 آوریل 2021، ژاپن استودیو را سازماندهی مجدد کرد و اکثریت قریب به اتفاق کارکنان، شرکت را ترک کردند. توسعه‌دهنده نمادین Ape Escape ،Gravity Rush و Knack شاهد خروج اکثریت قریب به اتفاق کارکنان پس از تمدید نشدن قراردادهای سالانه‌شان قبل از سال تجاری بعدی شرکت بود.
 
آقای Yoshida: عرضه‌ی بازی‌های ایکس‌باکس روی PS5، یک پیروزی برای دارندگان پلی‌استیشن است | بازی سنتر

yooshida.jpg

رئیس سابق SIE، آقای Shuhei Yoshida، در مورد استراتژی جدید چند پلتفرمی ایکس باکس صحبت کرده و آن را به عنوان یک پیروزی برای دارندگان پلی استیشن توصیف کرده است.

در طی مصاحبه‌ای از رئیس سابق پلی استیشن در مورد تصمیم مایکروسافت برای آوردن عناوین ایکس باکس به پلی استیشن سؤال شد. یوشیدا گفت که تبدیل شدن به پلتفرمی با مخاطب کم کابوس او بود، زیرا حفظ توسعه بازی‌های فرست پارتی را دشوار می‌کرد.

یوشیدا گفت: فکر می‌کنم این یک پیروزی برای دارندگان پلی‌استیشن است، آنها قبلاً [به آن بازی‌ها] دسترسی نداشتند. من در یکی از مصاحبه‌ها توضیح دادم که همیشه کابوس من زمانی بود که فرست پارتی را مدیریت می‌کردم، خوشبختانه این اتفاق نیفتاد، که اگر پلی‌استیشن به پلتفرمی با مخاطب کم تبدیل شود، حفظ توسعه‌ی فرست پارتی غیرممکن خواهد بود، زیرا بهترین سازندگان آن را ترک خواهند کرد. آنها فقط خلاق نیستند، بلکه افراد تجاری نیز هستند، آنها می‌خواهند بازی‌هایشان به بیشترین مخاطبان نیز برسد. اگر یک پلتفرمی با مخاطب کم باشد و اگر یک بازی را فقط بر روی پلتفرم با مخاطب کم منتشر کنم، بسیار طبیعی است که ناپایدار باشد. این کابوس بود. با نگاهی به تعداد کاربران سخت‌افزار ایکس‌باکس، طبیعی است که بفهمیم آن‌ها چه کاری انجام می‌دهند و این کاملاً ساده است.
 
به‌روزرسانی نسل نهمی رایگان Grand Theft Auto V برای PC از ۴ مارس در دسترس خواهد بود.

IMG_20250220_194525_864.jpg IMG_20250220_194520_906.jpg



راکستار گیمز اعلام کرد که نسخه بهبودیافته و ارتقاءیافته بازی Grand Theft Auto V برای PC، که مدت‌ها از سوی طرفداران درخواست شده بود، از تاریخ ۴ مارس ۲۰۲۵ به‌صورت رایگان در دسترس بازیکنان قرار خواهد گرفت. این به‌روزرسانی ویژگی‌های بصری و پرفورمنس را که پیش‌تر در نسخه‌های PS5 و Xbox Series معرفی شده بود، به پلتفرم PC می‌آورد.

این به‌روزرسانی شامل بهبودهای متعددی است که تجربه بصری و گیم‌پلی را به سطح بالاتری می‌برد:

• پشتیبانی از (Ray Tracing): نورپردازی واقع‌گرایانه‌تر، سایه‌ها و بازتاب‌هایی با کیفیت بالاتر که حس غوطه‌وری بیشتری در دنیای بازی ایجاد می‌کند. ویژگی‌های ردیابی پرتو که فقط در پلتفرم PC موجود است، مانند RTAO و RTGI- به‌علاوه RT Reflections و RT Shadows که برای اولین بار و قبلا روی کنسول‌ها عرضه شد.

• پشتیبانی از تکنیک های اپسکیلینگ AMD FSR1 و FSR3 و NVIDIA DLSS 3

• زمان بارگذاری سریع تر با استفاده از SSD و DirectStorage در دستگاه ها و پیکربندی های پشتیبانی شده

• پشتیبانی پیشرفته از وضوح بالاتر، نسبت تصویر بالاتر و نرخ فریم بالاتر

• (Extended Draw Distance): مناظر دورتر با جزئیات بیشتری قابل مشاهده خواهند بود و وسعت دنیای لوس سانتوس بیش از پیش به چشم می‌آید.

• بافت‌های ارتقاءیافته (Upgraded Textures): سطوح، ساختمان‌ها و شخصیت‌ها با وضوح و دقت بیشتری نمایش داده می‌شوند.

• ترافیک متراکم‌تر (Denser Traffic): خیابان‌های شلوغ‌تر که حس زنده بودن شهر را تقویت می‌کند.

• پشتیبانی از کنترلر DualSense

• صدای پیشرفته با پشتیبانی از Dolby Atmos و بهبود فیدلیتی گفتار، سینماتیک و موسیقی

این تغییرات نه‌تنها برای بخش داستانی GTA V اعمال می‌شود، بلکه GTA Online را نیز شامل می‌شود و به بازیکنان این امکان را می‌دهد که از این پیشرفت‌ها در دنیای آنلاین پویا و همیشه در حال تحول بازی لذت ببرند.

راکستار گیمز در این اعلامیه از حمایت مداوم جامعه بازیکنان خود قدردانی کرده و اظهار داشت: «ما از اشتیاق و وفاداری باورنکردنی جامعه GTA سپاسگزاریم. این به‌روزرسانی پاسخی به درخواست‌های متعدد شما و تعهدی به ادامه ارتقاء تجربه بازی برای همه بازیکنان است.»

این به‌روزرسانی به‌صورت خودکار از طریق لانچر رسمی راک‌استار گیمز یا پلتفرم‌های دیگر مانند استیم و اپیک گیمز استور در دسترس خواهد بود و نیازی به خرید نسخه جدیدی از بازی نیست. راکستار همچنین تأیید کرده که این ارتقاء به‌گونه‌ای طراحی شده تا با طیف وسیعی از سخت‌افزارهای رایانه‌های شخصی سازگار باشد و تجربه‌ای بهینه را برای همه ارائه دهد.

همزمان با آماده‌سازی این به‌روزرسانی برای GTA V، راکستار همچنان در حال کار بر روی پروژه مورد انتظار Grand Theft Auto VI است که قرار است در پاییز ۲۰۲۵ برای کنسول‌ها عرضه شود و نسخه رایانه‌های شخصی آن نیز در تاریخی دیرتر منتشر خواهد شد. این شرکت قول داده که جزئیات بیشتری درباره GTA VI در ماه‌های آینده به اشتراک بگذارد و طرفداران را در جریان آخرین اخبار نگه دارد.

Free Upgrade for Grand Theft Auto V on PC Coming March 4 - Rockstar Games
 
آخرین ویرایش:
به‌روزرسانی نسل نهمی رایگان Grand Theft Auto V برای PC از ۴ مارس در دسترس خواهد بود.

View attachment 368105View attachment 368106



راکستار گیمز اعلام کرد که نسخه بهبودیافته و ارتقاءیافته بازی Grand Theft Auto V برای PC، که مدت‌ها از سوی طرفداران درخواست شده بود، از تاریخ ۴ مارس ۲۰۲۵ به‌صورت رایگان در دسترس بازیکنان قرار خواهد گرفت. این به‌روزرسانی ویژگی‌های بصری و پرفورمنس را که پیش‌تر در نسخه‌های PS5 و Xbox Series معرفی شده بود، به پلتفرم PC می‌آورد.

این به‌روزرسانی شامل بهبودهای متعددی است که تجربه بصری و گیم‌پلی را به سطح بالاتری می‌برد:

• پشتیبانی از (Ray Tracing): نورپردازی واقع‌گرایانه‌تر، سایه‌ها و بازتاب‌هایی با کیفیت بالاتر که حس غوطه‌وری بیشتری در دنیای بازی ایجاد می‌کند. ویژگی‌های ردیابی پرتو که فقط در پلتفرم PC موجود است، مانند RTAO و RTGI- به‌علاوه RT Reflections و RT Shadows که برای اولین بار و قبلا روی کنسول‌ها عرضه شد.

• پشتیبانی از تکنیک های اپسکیلینگ AMD FSR1 و FSR3 و NVIDIA DLSS 3

• زمان بارگذاری سریع تر با استفاده از SSD و DirectStorage در دستگاه ها و پیکربندی های پشتیبانی شده

• پشتیبانی پیشرفته از وضوح بالاتر، نسبت تصویر بالاتر و نرخ فریم بالاتر

• (Extended Draw Distance): مناظر دورتر با جزئیات بیشتری قابل مشاهده خواهند بود و وسعت دنیای لوس سانتوس بیش از پیش به چشم می‌آید.

• بافت‌های ارتقاءیافته (Upgraded Textures): سطوح، ساختمان‌ها و شخصیت‌ها با وضوح و دقت بیشتری نمایش داده می‌شوند.

• ترافیک متراکم‌تر (Denser Traffic): خیابان‌های شلوغ‌تر که حس زنده بودن شهر را تقویت می‌کند.

• پشتیبانی از کنترلر DualSense

• صدای پیشرفته با پشتیبانی از Dolby Atmos و بهبود فیدلیتی گفتار، سینماتیک و موسیقی

این تغییرات نه‌تنها برای بخش داستانی GTA V اعمال می‌شود، بلکه GTA Online را نیز شامل می‌شود و به بازیکنان این امکان را می‌دهد که از این پیشرفت‌ها در دنیای آنلاین پویا و همیشه در حال تحول بازی لذت ببرند.

راکستار گیمز در این اعلامیه از حمایت مداوم جامعه بازیکنان خود قدردانی کرده و اظهار داشت: «ما از اشتیاق و وفاداری باورنکردنی جامعه GTA سپاسگزاریم. این به‌روزرسانی پاسخی به درخواست‌های متعدد شما و تعهدی به ادامه ارتقاء تجربه بازی برای همه بازیکنان است.»

این به‌روزرسانی به‌صورت خودکار از طریق لانچر رسمی راک‌استار گیمز یا پلتفرم‌های دیگر مانند استیم و اپیک گیمز استور در دسترس خواهد بود و نیازی به خرید نسخه جدیدی از بازی نیست. راکستار همچنین تأیید کرده که این ارتقاء به‌گونه‌ای طراحی شده تا با طیف وسیعی از سخت‌افزارهای رایانه‌های شخصی سازگار باشد و تجربه‌ای بهینه را برای همه ارائه دهد.

همزمان با آماده‌سازی این به‌روزرسانی برای GTA V، راکستار همچنان در حال کار بر روی پروژه مورد انتظار Grand Theft Auto VI است که قرار است در پاییز ۲۰۲۵ برای کنسول‌ها عرضه شود و نسخه رایانه‌های شخصی آن نیز در تاریخی دیرتر منتشر خواهد شد. این شرکت قول داده که جزئیات بیشتری درباره GTA VI در ماه‌های آینده به اشتراک بگذارد و طرفداران را در جریان آخرین اخبار نگه دارد.

Free Upgrade for Grand Theft Auto V on PC Coming March 4 - Rockstar Games
RTGI 😍
 
  • Like
Reactions: Vice City FM
شرکت Saber Interactive در حال ساخت یک بازی AAA برای Hasbro است.
شرکت Hasbro که مالکیت آی پی هایی همچون Dungeons & Dragons، Magic: The Gathering، Transformers و غیره در اختیار دارد اعلام کرد با همکاری استودیو سازنده Warhammer 40,000: Space Marine 2 از مجموعه Saber Interactive یک بازی AAA میسازد. Chris Cocks مدیر ارشد Hasbro در جریان‌ گزارش مالی شرکت با تایید این موضوع گفت که این بازی بر اساس یکی از آی پی های شاخص و‌ بزرگ شرکت خواهد بود.

Space Marine 2 dev is making a game based on ‘tentpole’ Hasbro IP
 
1000008143.jpg

طبق گزارش مالی امروز هاسبرو: بازی Exodus در سال ۲۰۲۶ منتشر خواهد شد.

متن گزارش:
https://t.co/spSchiavBC…

این مالکیت فکری به عنوان یک "برند در حال رشد" در نظر گرفته شده و در کنار دیگر برندهای با رشد بالا و پتانسیل سوددهی زیاد، سرمایه‌گذاری بیشتری دریافت خواهد
کرد.​
 
Last edited by a moderator:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or