سرخط خبرها

آمازون آمریکا قوی ترین بازار xbox :
DD2 شماره یک بخش پلی استیشن شماره ۱۰ فروش کل
DD2 شماره یک بخش xbox شماره ۲۱۵ فروش کل



تئوری توطئه ای وجود نداره بحث خیلی سادست ... کاربران xbox بازی نمیخرند .
به اون صورت کاربری در کار نیست. تعداد کسانی که Xbox کنسول اولشونه خیلی کمه و از این هم کمتر میشه.
در همین فروم هم اکثریت اونایی که Xbox دارن در واقع به عنوان پلتفرم اجرای Game Pass خریدنش و اگر هم بخوان بازی ای رو بخرن، روی پلتفرم اصلی شون می‌خرن.
 
به اون صورت کاربری در کار نیست. تعداد کسانی که Xbox کنسول اولشونه خیلی کمه و از این هم کمتر میشه.
در همین فروم هم اکثریت اونایی که Xbox دارن در واقع به عنوان پلتفرم اجرای Game Pass خریدنش و اگر هم بخوان بازی ای رو بخرن، روی پلتفرم اصلی شون می‌خرن.
آمازون فروشگاه فیزیکیه و آمارهای فروش فیزیکی ایکس باکس و pc کمتر از بقیه هست و بعدش من دیدم


2024-03-22_16-12-32.jpg

این اصلا soldout شده. این آمارها لحظه ای هستن و مثلا من میدم آمارهای لحظه ای استیمم تو اون تاپیک درآمد میزارن.
آمار مهم اصلی استیم سالیانه هست برا مقایسه و حتی هفتگی هم نمیتونه بعنوان یه عامل قیاس لحاظ باشه. چون تو یه هفته ممکنه رقیبی نباشه و با یه فروش کم هم اول بشی و یه هفته ممکنه چندین ریلیز بزرگ باشه و با وجود فروش خوب، رتبه ضعیفی بگیری.
________
اون فروم vs رو برگردونین تا هر کی میخواد بره اونجا vs بازیشو بکنه. این چند نفری که موندن، بمونن.
 
آخرین ویرایش:
شایعه:بنا به گفته Dusk Golem عنوان RE9 به صورت OW خواهد بود
View attachment 332178
ویلیج که نیمه دومش کالاف دیوتی بود اینم که قراره GTA بشه گویا.

دیگه 2 و 3 و 4 هم ریمیک کردن جز ورونیکا چیزی نمونده که دلمون خوش باشه لااقل داریم رزیدنت اویل بازی می‌کنیم.
 
احتمالا مورد دوم باشه
گرافیک بازی روی ۳۶۰ هم قابل اجراست.

یه مساله ای هم هست، این همه بازی کوچیک و بزرگ داریم که برای Xbox هم میان، ضمن اینکه پورت رو کنسولش راحته واقعا و هزینه خاصی نمیخواد. بعید میدونم سر اینکه پیشبینی میکنن نفروشه بازی رو عرضه نکنن، یا بار هزینه اضافه مثلا! چون نفروش تر از بازی های ژاپنی رو Xbox چیزی نداریم و با این حال اونا هم رو XSeries میان:D

من فکر میکنم با توجه به آنلاین بودن بازی، یا یه سری پروتوکل هایی وجود داره که سر عدم توافق با مایکروسافت باعث شده فعلا بیخیال عرضه رو ایشون بشن، یا یه تکنیک مارکتینگ هست. مثل اون بازی جک جونوری پوکمون طور که رو PS5 نیومد و این همه طرفدار هم داشت، گفتن شاید ما هم اینوری غش کنیم بیفتیم سر زبون ها ملت بیان بخرن و بعدن که هایپ شد رو Xbox هم میدیم:D

البته من الان یه ویدئو دیدم ازش، انقدر آشغاله که در کل رو هر پلتفرمی نیاد برد با همونه.
 
یه مساله ای هم هست، این همه بازی کوچیک و بزرگ داریم که برای Xbox هم میان، ضمن اینکه پورت رو کنسولش راحته واقعا و هزینه خاصی نمیخواد. بعید میدونم سر اینکه پیشبینی میکنن نفروشه بازی رو عرضه نکنن، یا بار هزینه اضافه مثلا! چون نفروش تر از بازی های ژاپنی رو Xbox چیزی نداریم و با این حال اونا هم رو XSeries میان:D

من فکر میکنم با توجه به آنلاین بودن بازی، یا یه سری پروتوکل هایی وجود داره که سر عدم توافق با مایکروسافت باعث شده فعلا بیخیال عرضه رو ایشون بشن، یا یه تکنیک مارکتینگ هست. مثل اون بازی جک جونوری پوکمون طور که رو PS5 نیومد و این همه طرفدار هم داشت، گفتن شاید ما هم اینوری غش کنیم بیفتیم سر زبون ها ملت بیان بخرن و بعدن که هایپ شد رو Xbox هم میدیم:D

البته من الان یه ویدئو دیدم ازش، انقدر آشغاله که در کل رو هر پلتفرمی نیاد برد با همونه.
چیزی جز تکنیک های مارکتینگ نیست‌. سر Quantum Error این موضوع مشخص شد. کنسول وار در شبکه های اجتماعی نقش اساسی در ایجاد بحث های طولانی داره که برخی از این تکنیک استفاده می‌کنند.

اگر ناشران بزرگ نسبت به عدم توجه به اکس باکس اقدام کنند اون زمان میشه نگران شد. در خصوص فاینال فنتسی و اسکوىٔر انیکس؛ در بخشی از بررسی های رگلاتوری بریتانیا، ۲ ناشر با آگاه بودن به این موضوع که اگر بازی ای از عناوین آنها انحصاری یک پلتفرم شود باعث ناراحتی بسیاری خواهد شد، آگاه هستند اما برای کسب برتری در بازار های خاصی نسبت به انحصاری عناوین خود اقدام میکنند.

این مسخره است که بگیم چون فاینال فنتسی ها در پلتفرم اکس باکس فروش ندارد عرضه نمی‌شوند؛ چطور است که اسکوىٔر انیکس فاینال فنتسی اوریجین و کرایسیس کور ریمسترد رو برای اکس باکس عرضه کرد، اون عناوین فروش داشتند ؟ ولی بازی های اصلی سری که از فاینال فنتسی ۱۵ به این ور برای کسب مخاطب غربی تبدیل به اکشن ادونچر هایی با رگه های JRPG شدند فروش ندارند ؟

یوشی پی، در خصوص فاینال فنتسی ۱۶ گفت به پلتفرم هولدر ها بازی رو نشون دادیم و هرکدام که پول بیشتر برای توسعه بازی دادند انحصاری نسیب آنها شد. اسکوىٔر انیکس با استفاده از مایکروسافت خیلی راحت توانست پول بیشتری از سونی که مارکت لیدر بودن براش مهم است بگیره.
 
این مسخره است که بگیم چون فاینال فنتسی ها در پلتفرم اکس باکس فروش ندارد عرضه نمی‌شوند؛

حالا مگه کسی این حرفو زد؟:D

دلیل اینکه FF ها انحصاری PS شدن این چند وقت که کامل مشخصه، سونی با SE قرارداد بسته. تمام. اما اینکه فروش FF و کلا جمیع بازی های ژاپنی پسند اساسا رو PS بیشتره و قالب فن های Xbox علاقه ای به این بازی ها ندارن هم یه فکت غیر قابل انکاره. چه بسا SE با همین دودوتا چهارتا حاضر شده با سونی قرارداد انحصاری ببنده. وگرنه مثلا اگه فروش 50 50 بود، و در این حد فروش میکرد، عمرا نمیومد قید همچین فروش بزرگی رو بزنه.

چطور است که اسکوىٔر انیکس فاینال فنتسی اوریجین و کرایسیس کور ریمسترد رو برای اکس باکس عرضه کرد

اگه به فروش همین FFVIICC که میگی نگاه کنی، بیشتر این چیزی که بالا گفتن عیان میشه. علی رغم اینکه اولین FF از سری VII بود که برای Xbox امد، فروشش یه چیز تو مایه های افتضاح بود. هرچند باز میگم، به این دلیل نیست که انحصاری هستن باقی FF ها و رو Xbox نمیان چون سونی قرارخود خوبی با SE بسته و SE هم چون میدونه اساسا قرار نیست عدد زیادی از Xbox گیرش بیاد، با کمال میل این قرارداد رو امضا کرده. اما ظاهرا FFVIIR رو برای Switch 2 میده بیرون، چون فروش خیلی خوبی میکنه. پول این چند وقت اخیر حرف اول و آخر رو میزنه. همه تصمیمات تقریبا همه ناشرها بر اساس صرفا پول و منفعت بیشتره. شک نکنید اگه امدن یه بازی رو یه پلتفرم (هر پلتفرمی) پول بدرد بخوری عایدشون کنه قطعا اینکارو میکنن. نمونش خود مایکروسافت که بازی هاش رو برای PS داره میده! یا Switch!

+++

روی هم رفته فروش نرم افزاری رو Xbox نسبتش کمتر از PS هست. این رو همه آمارها دارن نشون میدن و نیازی به بحث برای اثباتش نیست. اما دلیل اینکه یه New IP ناشناخته با کیفیت بسیار پایین رو Xbox نمیاد نمیتونه این فروش کم باشه.
 
حالا مگه کسی این حرفو زد؟:D

دلیل اینکه FF ها انحصاری PS شدن این چند وقت که کامل مشخصه، سونی با SE قرارداد بسته. تمام. اما اینکه فروش FF و کلا جمیع بازی های ژاپنی پسند اساسا رو PS بیشتره و قالب فن های Xbox علاقه ای به این بازی ها ندارن هم یه فکت غیر قابل انکاره. چه بسا SE با همین دودوتا چهارتا حاضر شده با سونی قرارداد انحصاری ببنده. وگرنه مثلا اگه فروش 50 50 بود، و در این حد فروش میکرد، عمرا نمیومد قید همچین فروش بزرگی رو بزنه.



اگه به فروش همین FFVIICC که میگی نگاه کنی، بیشتر این چیزی که بالا گفتن عیان میشه. علی رغم اینکه اولین FF از سری VII بود که برای Xbox امد، فروشش یه چیز تو مایه های افتضاح بود. هرچند باز میگم، به این دلیل نیست که انحصاری هستن باقی FF ها و رو Xbox نمیان چون سونی قرارخود خوبی با SE بسته و SE هم چون میدونه اساسا قرار نیست عدد زیادی از Xbox گیرش بیاد، با کمال میل این قرارداد رو امضا کرده. اما ظاهرا FFVIIR رو برای Switch 2 میده بیرون، چون فروش خیلی خوبی میکنه. پول این چند وقت اخیر حرف اول و آخر رو میزنه. همه تصمیمات تقریبا همه ناشرها بر اساس صرفا پول و منفعت بیشتره. شک نکنید اگه امدن یه بازی رو یه پلتفرم (هر پلتفرمی) پول بدرد بخوری عایدشون کنه قطعا اینکارو میکنن. نمونش خود مایکروسافت که بازی هاش رو برای PS داره میده! یا Switch!

+++

روی هم رفته فروش نرم افزاری رو Xbox نسبتش کمتر از PS هست. این رو همه آمارها دارن نشون میدن و نیازی به بحث برای اثباتش نیست. اما دلیل اینکه یه New IP ناشناخته با کیفیت بسیار پایین رو Xbox نمیاد نمیتونه این فروش کم باشه.
اشتباه نشه حرف من کلی است و منظور فقط شما نبودید.

فاینال فنتسی ها انحصاری زمانی هستند و از وقتی از مدت قرارداد بگذرد این ناشر است که تصمیم به عرضه بازی می‌گیرد .صحبت من از این باب است.

قراداد انحصاری زمانی که مشخص است. سر همین پلی استیشن از انحصاری زمانی و اکس باکس از Launch Exclusive استفاده می‌کنه.

اینکه فروش بازی ها در اکس باکس به نسبت پلی استیشن کمتر است خب مشخص است؛ ما نمی‌توانیم از پلتفرمی که کاربران کمتری دارد انتظار داشته باشیم بیشتر از پلتفرمی با بیشترین کاربر فروش داشته باشد. اکس باکس به اندازه وسعت پلتفرم خودش فروش لازم رو دارد.

باز هم میگم اینکه چرا عرضه نمی‌شوند به خاطر تفکر اشتباه مدیران اسکوىٔر انیکس است که فکر می‌کنند می‌توانند با استفاده از بحث های آنلاین و تمایل بازیکنان اکس باکس به تجربه فاینال فنتسی ها، از مایکروسافت پول دریافت کنه. اسپنسر هم در دادگاه FTC به وضوح گفت که به دلیل موقعیت ضعیف پلتفرم اکس باکس، هزینه انحصاری زمانی برای آن‌ها بیشتر از پلی استیشن است و اگر بخواهند پولی در این خصوص خرج کنند، ترجیح می‌دهند که مالک اون اثر باشند.

باز هم اشاره به CMA می‌کنم که در بررسی های این رگلاتوری ها، ناشران گفته بودند که پورت یک بازی در دیگر پلتفرم ها هزینه آنچنانی ندارد.
 
  • Like
Reactions: meisam2007
حالا مگه کسی این حرفو زد؟:D

دلیل اینکه FF ها انحصاری PS شدن این چند وقت که کامل مشخصه، سونی با SE قرارداد بسته. تمام. اما اینکه فروش FF و کلا جمیع بازی های ژاپنی پسند اساسا رو PS بیشتره و قالب فن های Xbox علاقه ای به این بازی ها ندارن هم یه فکت غیر قابل انکاره. چه بسا SE با همین دودوتا چهارتا حاضر شده با سونی قرارداد انحصاری ببنده. وگرنه مثلا اگه فروش 50 50 بود، و در این حد فروش میکرد، عمرا نمیومد قید همچین فروش بزرگی رو بزنه.



اگه به فروش همین FFVIICC که میگی نگاه کنی، بیشتر این چیزی که بالا گفتن عیان میشه. علی رغم اینکه اولین FF از سری VII بود که برای Xbox امد، فروشش یه چیز تو مایه های افتضاح بود. هرچند باز میگم، به این دلیل نیست که انحصاری هستن باقی FF ها و رو Xbox نمیان چون سونی قرارخود خوبی با SE بسته و SE هم چون میدونه اساسا قرار نیست عدد زیادی از Xbox گیرش بیاد، با کمال میل این قرارداد رو امضا کرده. اما ظاهرا FFVIIR رو برای Switch 2 میده بیرون، چون فروش خیلی خوبی میکنه. پول این چند وقت اخیر حرف اول و آخر رو میزنه. همه تصمیمات تقریبا همه ناشرها بر اساس صرفا پول و منفعت بیشتره. شک نکنید اگه امدن یه بازی رو یه پلتفرم (هر پلتفرمی) پول بدرد بخوری عایدشون کنه قطعا اینکارو میکنن. نمونش خود مایکروسافت که بازی هاش رو برای PS داره میده! یا Switch!

+++

روی هم رفته فروش نرم افزاری رو Xbox نسبتش کمتر از PS هست. این رو همه آمارها دارن نشون میدن و نیازی به بحث برای اثباتش نیست. اما دلیل اینکه یه New IP ناشناخته با کیفیت بسیار پایین رو Xbox نمیاد نمیتونه این فروش کم باشه.

هم بحث مسائل رسانه ايي هست (كه بعد اون بازى زباله كه اسمشم يادم نيست قطعا ملت گول نميخورن)هم اينكه با اين هزينه ساخت بازيا يه استوديوى مستقل با بودجه كم براش حذف كردن دو تا پلتفرم كه احتمال فروش خوبيم روشون نداره حداقل براى اوايل عرضه بهتره.
چون احتمالا بازى تو ديوار باشه و اصلا نفروشه حداقلش هزينه كمترى كردن و يكم بيشتر گيرشون مياد :D
 
Last edited by a moderator:
  • Like
Reactions: Cloud Strife
هم بحث مسائل رسانه ايي هست (كه بعد اون بازى زباله كه اسمشم يادم نيست قطعا ملت گول نميخورن)هم اينكه با اين هزينه ساخت بازيا يه استوديوى مستقل با بودجه كم براش حذف كردن دو تا پلتفرم كه احتمال فروش خوبيم روشون نداره حداقل براى اوايل عرضه بهتره.
چون احتمالا بازى تو ديوار باشه و اصلا نفروشه حداقلش هزينه كمترى كردن و يكم بيشتر گيرشون مياد :D

صدرا اگه از انجین های آماده استفاده کرده باشن، مثلا یونیتی یا آنریل، پورت رو Xbox هزینه خاصی نداره. چون اساسا میشه رو یه کنسول دیگه خروجی گرفتش و نهایت یه سری شیدرها کار نکنه مثلا، یا مجبور بشن برای XSS آپتیمایز کنن که البته این بازی با این ویژوال یه چیز فوق سمی هست و فکر نمیکنم اصلا مال این حرفا باشه:D میمونه زیر ساخت های آنلاینش.

تجربه نشون داده نیومدن اینجور بازی ها بیشتر بخاطر یا مباحث بک اند پروژه است، یا یه سری پالیسی که بعضی از ناشرها دارن و باعث میشه بعضی بازی ها نتونن تو اون محیط عرضه بشن. از نظر مارکت هم میتونه باشه، یعنی خواسته باشن به واسطه یدک کشیدن لفظ انحصار یه مقدار مخاطب جذب کنن، اما خوب من هر دفعه قیافه بازی رو میبینم متوجه میشم مال این حرفا هم ایضا نیستن:D پس شاید همون سعی کردن با کمترین هزینه، اول بازی رو روی پر مخاطب ترین پلتفرم ها عرضه کنن، بعد اگه موفق بودن بیان رو Xbox هم گسترشش بدن. یحتمل به موفقیتش زیاد اعتقاد نداشتن نخواستن هزینه مضاعف بشه:D بیشتر از این نباید تئوری بافت براش:دی
 
  • Like
Reactions: m.a.t and SaDrA-HhH
اینکه فروش بازی ها در اکس باکس به نسبت پلی استیشن کمتر است خب مشخص است؛ ما نمی‌توانیم از پلتفرمی که کاربران کمتری دارد انتظار داشته باشیم بیشتر از پلتفرمی با بیشترین کاربر فروش داشته باشد. اکس باکس به اندازه وسعت پلتفرم خودش فروش لازم رو دارد.
Xbox MAU : 120M
PSN MAU: 123M
اختلافشون 2% هست پس کاربر کمتری وجود نداره.
ولی از نظر فروش کنسول، اختلاف 130% هستش پس اکسباکس فروش لازم رو اصلا نکرده.
وگرنه هرگز به سمت اینکه بازیهاشون رو برای پلتفرم های رقیب بدهند نمی‌رفتند.
 
Xbox MAU : 120M
PSN MAU: 123M
اختلافشون 2% هست پس کاربر کمتری وجود نداره.
ولی از نظر فروش کنسول، اختلاف 130% هستش پس اکسباکس فروش لازم رو اصلا نکرده.
وگرنه هرگز به سمت اینکه بازیهاشون رو برای پلتفرم های رقیب بدهند نمی‌رفتند.
خب اینجا مشخص هست که آمار کاربران فعال ماهانه بیانگر همه جوانب نیست. اختلاف %130 در فروش کنسول بیانگر وضعیت کاربران کنسولی است که بحث ما در خصوص کنسول بود نه این که معلوم نیست چطور مایکروسافت کاربران فعال ماهانه اکس باکس رو محاسبه می‌کنه.

احساس می‌کنم متوجه بنده نمی‌شوید که مرتب در بحث «فروش لازم رو نکرده که مایکروسافت بازی ها رو بر روی دیگر پلتفرم ها عرضه میکنه» چیزی که من گفتم اینه که پلتفرم اکس باکس به نسبت کاربران آن، بازی در آن به فروش میره.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or