سرخط خبرها

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
احتمالا مورد دوم باشه
گرافیک بازی روی ۳۶۰ هم قابل اجراست.

یه مساله ای هم هست، این همه بازی کوچیک و بزرگ داریم که برای Xbox هم میان، ضمن اینکه پورت رو کنسولش راحته واقعا و هزینه خاصی نمیخواد. بعید میدونم سر اینکه پیشبینی میکنن نفروشه بازی رو عرضه نکنن، یا بار هزینه اضافه مثلا! چون نفروش تر از بازی های ژاپنی رو Xbox چیزی نداریم و با این حال اونا هم رو XSeries میان:D

من فکر میکنم با توجه به آنلاین بودن بازی، یا یه سری پروتوکل هایی وجود داره که سر عدم توافق با مایکروسافت باعث شده فعلا بیخیال عرضه رو ایشون بشن، یا یه تکنیک مارکتینگ هست. مثل اون بازی جک جونوری پوکمون طور که رو PS5 نیومد و این همه طرفدار هم داشت، گفتن شاید ما هم اینوری غش کنیم بیفتیم سر زبون ها ملت بیان بخرن و بعدن که هایپ شد رو Xbox هم میدیم:D

البته من الان یه ویدئو دیدم ازش، انقدر آشغاله که در کل رو هر پلتفرمی نیاد برد با همونه.
 
یه مساله ای هم هست، این همه بازی کوچیک و بزرگ داریم که برای Xbox هم میان، ضمن اینکه پورت رو کنسولش راحته واقعا و هزینه خاصی نمیخواد. بعید میدونم سر اینکه پیشبینی میکنن نفروشه بازی رو عرضه نکنن، یا بار هزینه اضافه مثلا! چون نفروش تر از بازی های ژاپنی رو Xbox چیزی نداریم و با این حال اونا هم رو XSeries میان:D

من فکر میکنم با توجه به آنلاین بودن بازی، یا یه سری پروتوکل هایی وجود داره که سر عدم توافق با مایکروسافت باعث شده فعلا بیخیال عرضه رو ایشون بشن، یا یه تکنیک مارکتینگ هست. مثل اون بازی جک جونوری پوکمون طور که رو PS5 نیومد و این همه طرفدار هم داشت، گفتن شاید ما هم اینوری غش کنیم بیفتیم سر زبون ها ملت بیان بخرن و بعدن که هایپ شد رو Xbox هم میدیم:D

البته من الان یه ویدئو دیدم ازش، انقدر آشغاله که در کل رو هر پلتفرمی نیاد برد با همونه.
چیزی جز تکنیک های مارکتینگ نیست‌. سر Quantum Error این موضوع مشخص شد. کنسول وار در شبکه های اجتماعی نقش اساسی در ایجاد بحث های طولانی داره که برخی از این تکنیک استفاده می‌کنند.

اگر ناشران بزرگ نسبت به عدم توجه به اکس باکس اقدام کنند اون زمان میشه نگران شد. در خصوص فاینال فنتسی و اسکوىٔر انیکس؛ در بخشی از بررسی های رگلاتوری بریتانیا، ۲ ناشر با آگاه بودن به این موضوع که اگر بازی ای از عناوین آنها انحصاری یک پلتفرم شود باعث ناراحتی بسیاری خواهد شد، آگاه هستند اما برای کسب برتری در بازار های خاصی نسبت به انحصاری عناوین خود اقدام میکنند.

این مسخره است که بگیم چون فاینال فنتسی ها در پلتفرم اکس باکس فروش ندارد عرضه نمی‌شوند؛ چطور است که اسکوىٔر انیکس فاینال فنتسی اوریجین و کرایسیس کور ریمسترد رو برای اکس باکس عرضه کرد، اون عناوین فروش داشتند ؟ ولی بازی های اصلی سری که از فاینال فنتسی ۱۵ به این ور برای کسب مخاطب غربی تبدیل به اکشن ادونچر هایی با رگه های JRPG شدند فروش ندارند ؟

یوشی پی، در خصوص فاینال فنتسی ۱۶ گفت به پلتفرم هولدر ها بازی رو نشون دادیم و هرکدام که پول بیشتر برای توسعه بازی دادند انحصاری نسیب آنها شد. اسکوىٔر انیکس با استفاده از مایکروسافت خیلی راحت توانست پول بیشتری از سونی که مارکت لیدر بودن براش مهم است بگیره.
 
این مسخره است که بگیم چون فاینال فنتسی ها در پلتفرم اکس باکس فروش ندارد عرضه نمی‌شوند؛

حالا مگه کسی این حرفو زد؟:D

دلیل اینکه FF ها انحصاری PS شدن این چند وقت که کامل مشخصه، سونی با SE قرارداد بسته. تمام. اما اینکه فروش FF و کلا جمیع بازی های ژاپنی پسند اساسا رو PS بیشتره و قالب فن های Xbox علاقه ای به این بازی ها ندارن هم یه فکت غیر قابل انکاره. چه بسا SE با همین دودوتا چهارتا حاضر شده با سونی قرارداد انحصاری ببنده. وگرنه مثلا اگه فروش 50 50 بود، و در این حد فروش میکرد، عمرا نمیومد قید همچین فروش بزرگی رو بزنه.

چطور است که اسکوىٔر انیکس فاینال فنتسی اوریجین و کرایسیس کور ریمسترد رو برای اکس باکس عرضه کرد

اگه به فروش همین FFVIICC که میگی نگاه کنی، بیشتر این چیزی که بالا گفتن عیان میشه. علی رغم اینکه اولین FF از سری VII بود که برای Xbox امد، فروشش یه چیز تو مایه های افتضاح بود. هرچند باز میگم، به این دلیل نیست که انحصاری هستن باقی FF ها و رو Xbox نمیان چون سونی قرارخود خوبی با SE بسته و SE هم چون میدونه اساسا قرار نیست عدد زیادی از Xbox گیرش بیاد، با کمال میل این قرارداد رو امضا کرده. اما ظاهرا FFVIIR رو برای Switch 2 میده بیرون، چون فروش خیلی خوبی میکنه. پول این چند وقت اخیر حرف اول و آخر رو میزنه. همه تصمیمات تقریبا همه ناشرها بر اساس صرفا پول و منفعت بیشتره. شک نکنید اگه امدن یه بازی رو یه پلتفرم (هر پلتفرمی) پول بدرد بخوری عایدشون کنه قطعا اینکارو میکنن. نمونش خود مایکروسافت که بازی هاش رو برای PS داره میده! یا Switch!

+++

روی هم رفته فروش نرم افزاری رو Xbox نسبتش کمتر از PS هست. این رو همه آمارها دارن نشون میدن و نیازی به بحث برای اثباتش نیست. اما دلیل اینکه یه New IP ناشناخته با کیفیت بسیار پایین رو Xbox نمیاد نمیتونه این فروش کم باشه.
 
حالا مگه کسی این حرفو زد؟:D

دلیل اینکه FF ها انحصاری PS شدن این چند وقت که کامل مشخصه، سونی با SE قرارداد بسته. تمام. اما اینکه فروش FF و کلا جمیع بازی های ژاپنی پسند اساسا رو PS بیشتره و قالب فن های Xbox علاقه ای به این بازی ها ندارن هم یه فکت غیر قابل انکاره. چه بسا SE با همین دودوتا چهارتا حاضر شده با سونی قرارداد انحصاری ببنده. وگرنه مثلا اگه فروش 50 50 بود، و در این حد فروش میکرد، عمرا نمیومد قید همچین فروش بزرگی رو بزنه.



اگه به فروش همین FFVIICC که میگی نگاه کنی، بیشتر این چیزی که بالا گفتن عیان میشه. علی رغم اینکه اولین FF از سری VII بود که برای Xbox امد، فروشش یه چیز تو مایه های افتضاح بود. هرچند باز میگم، به این دلیل نیست که انحصاری هستن باقی FF ها و رو Xbox نمیان چون سونی قرارخود خوبی با SE بسته و SE هم چون میدونه اساسا قرار نیست عدد زیادی از Xbox گیرش بیاد، با کمال میل این قرارداد رو امضا کرده. اما ظاهرا FFVIIR رو برای Switch 2 میده بیرون، چون فروش خیلی خوبی میکنه. پول این چند وقت اخیر حرف اول و آخر رو میزنه. همه تصمیمات تقریبا همه ناشرها بر اساس صرفا پول و منفعت بیشتره. شک نکنید اگه امدن یه بازی رو یه پلتفرم (هر پلتفرمی) پول بدرد بخوری عایدشون کنه قطعا اینکارو میکنن. نمونش خود مایکروسافت که بازی هاش رو برای PS داره میده! یا Switch!

+++

روی هم رفته فروش نرم افزاری رو Xbox نسبتش کمتر از PS هست. این رو همه آمارها دارن نشون میدن و نیازی به بحث برای اثباتش نیست. اما دلیل اینکه یه New IP ناشناخته با کیفیت بسیار پایین رو Xbox نمیاد نمیتونه این فروش کم باشه.
اشتباه نشه حرف من کلی است و منظور فقط شما نبودید.

فاینال فنتسی ها انحصاری زمانی هستند و از وقتی از مدت قرارداد بگذرد این ناشر است که تصمیم به عرضه بازی می‌گیرد .صحبت من از این باب است.

قراداد انحصاری زمانی که مشخص است. سر همین پلی استیشن از انحصاری زمانی و اکس باکس از Launch Exclusive استفاده می‌کنه.

اینکه فروش بازی ها در اکس باکس به نسبت پلی استیشن کمتر است خب مشخص است؛ ما نمی‌توانیم از پلتفرمی که کاربران کمتری دارد انتظار داشته باشیم بیشتر از پلتفرمی با بیشترین کاربر فروش داشته باشد. اکس باکس به اندازه وسعت پلتفرم خودش فروش لازم رو دارد.

باز هم میگم اینکه چرا عرضه نمی‌شوند به خاطر تفکر اشتباه مدیران اسکوىٔر انیکس است که فکر می‌کنند می‌توانند با استفاده از بحث های آنلاین و تمایل بازیکنان اکس باکس به تجربه فاینال فنتسی ها، از مایکروسافت پول دریافت کنه. اسپنسر هم در دادگاه FTC به وضوح گفت که به دلیل موقعیت ضعیف پلتفرم اکس باکس، هزینه انحصاری زمانی برای آن‌ها بیشتر از پلی استیشن است و اگر بخواهند پولی در این خصوص خرج کنند، ترجیح می‌دهند که مالک اون اثر باشند.

باز هم اشاره به CMA می‌کنم که در بررسی های این رگلاتوری ها، ناشران گفته بودند که پورت یک بازی در دیگر پلتفرم ها هزینه آنچنانی ندارد.
 
  • Like
Reactions: meisam2007
حالا مگه کسی این حرفو زد؟:D

دلیل اینکه FF ها انحصاری PS شدن این چند وقت که کامل مشخصه، سونی با SE قرارداد بسته. تمام. اما اینکه فروش FF و کلا جمیع بازی های ژاپنی پسند اساسا رو PS بیشتره و قالب فن های Xbox علاقه ای به این بازی ها ندارن هم یه فکت غیر قابل انکاره. چه بسا SE با همین دودوتا چهارتا حاضر شده با سونی قرارداد انحصاری ببنده. وگرنه مثلا اگه فروش 50 50 بود، و در این حد فروش میکرد، عمرا نمیومد قید همچین فروش بزرگی رو بزنه.



اگه به فروش همین FFVIICC که میگی نگاه کنی، بیشتر این چیزی که بالا گفتن عیان میشه. علی رغم اینکه اولین FF از سری VII بود که برای Xbox امد، فروشش یه چیز تو مایه های افتضاح بود. هرچند باز میگم، به این دلیل نیست که انحصاری هستن باقی FF ها و رو Xbox نمیان چون سونی قرارخود خوبی با SE بسته و SE هم چون میدونه اساسا قرار نیست عدد زیادی از Xbox گیرش بیاد، با کمال میل این قرارداد رو امضا کرده. اما ظاهرا FFVIIR رو برای Switch 2 میده بیرون، چون فروش خیلی خوبی میکنه. پول این چند وقت اخیر حرف اول و آخر رو میزنه. همه تصمیمات تقریبا همه ناشرها بر اساس صرفا پول و منفعت بیشتره. شک نکنید اگه امدن یه بازی رو یه پلتفرم (هر پلتفرمی) پول بدرد بخوری عایدشون کنه قطعا اینکارو میکنن. نمونش خود مایکروسافت که بازی هاش رو برای PS داره میده! یا Switch!

+++

روی هم رفته فروش نرم افزاری رو Xbox نسبتش کمتر از PS هست. این رو همه آمارها دارن نشون میدن و نیازی به بحث برای اثباتش نیست. اما دلیل اینکه یه New IP ناشناخته با کیفیت بسیار پایین رو Xbox نمیاد نمیتونه این فروش کم باشه.

هم بحث مسائل رسانه ايي هست (كه بعد اون بازى زباله كه اسمشم يادم نيست قطعا ملت گول نميخورن)هم اينكه با اين هزينه ساخت بازيا يه استوديوى مستقل با بودجه كم براش حذف كردن دو تا پلتفرم كه احتمال فروش خوبيم روشون نداره حداقل براى اوايل عرضه بهتره.
چون احتمالا بازى تو ديوار باشه و اصلا نفروشه حداقلش هزينه كمترى كردن و يكم بيشتر گيرشون مياد :D
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Cloud Strife
هم بحث مسائل رسانه ايي هست (كه بعد اون بازى زباله كه اسمشم يادم نيست قطعا ملت گول نميخورن)هم اينكه با اين هزينه ساخت بازيا يه استوديوى مستقل با بودجه كم براش حذف كردن دو تا پلتفرم كه احتمال فروش خوبيم روشون نداره حداقل براى اوايل عرضه بهتره.
چون احتمالا بازى تو ديوار باشه و اصلا نفروشه حداقلش هزينه كمترى كردن و يكم بيشتر گيرشون مياد :D

صدرا اگه از انجین های آماده استفاده کرده باشن، مثلا یونیتی یا آنریل، پورت رو Xbox هزینه خاصی نداره. چون اساسا میشه رو یه کنسول دیگه خروجی گرفتش و نهایت یه سری شیدرها کار نکنه مثلا، یا مجبور بشن برای XSS آپتیمایز کنن که البته این بازی با این ویژوال یه چیز فوق سمی هست و فکر نمیکنم اصلا مال این حرفا باشه:D میمونه زیر ساخت های آنلاینش.

تجربه نشون داده نیومدن اینجور بازی ها بیشتر بخاطر یا مباحث بک اند پروژه است، یا یه سری پالیسی که بعضی از ناشرها دارن و باعث میشه بعضی بازی ها نتونن تو اون محیط عرضه بشن. از نظر مارکت هم میتونه باشه، یعنی خواسته باشن به واسطه یدک کشیدن لفظ انحصار یه مقدار مخاطب جذب کنن، اما خوب من هر دفعه قیافه بازی رو میبینم متوجه میشم مال این حرفا هم ایضا نیستن:D پس شاید همون سعی کردن با کمترین هزینه، اول بازی رو روی پر مخاطب ترین پلتفرم ها عرضه کنن، بعد اگه موفق بودن بیان رو Xbox هم گسترشش بدن. یحتمل به موفقیتش زیاد اعتقاد نداشتن نخواستن هزینه مضاعف بشه:D بیشتر از این نباید تئوری بافت براش:دی
 
اینکه فروش بازی ها در اکس باکس به نسبت پلی استیشن کمتر است خب مشخص است؛ ما نمی‌توانیم از پلتفرمی که کاربران کمتری دارد انتظار داشته باشیم بیشتر از پلتفرمی با بیشترین کاربر فروش داشته باشد. اکس باکس به اندازه وسعت پلتفرم خودش فروش لازم رو دارد.
Xbox MAU : 120M
PSN MAU: 123M
اختلافشون 2% هست پس کاربر کمتری وجود نداره.
ولی از نظر فروش کنسول، اختلاف 130% هستش پس اکسباکس فروش لازم رو اصلا نکرده.
وگرنه هرگز به سمت اینکه بازیهاشون رو برای پلتفرم های رقیب بدهند نمی‌رفتند.
 
Xbox MAU : 120M
PSN MAU: 123M
اختلافشون 2% هست پس کاربر کمتری وجود نداره.
ولی از نظر فروش کنسول، اختلاف 130% هستش پس اکسباکس فروش لازم رو اصلا نکرده.
وگرنه هرگز به سمت اینکه بازیهاشون رو برای پلتفرم های رقیب بدهند نمی‌رفتند.
خب اینجا مشخص هست که آمار کاربران فعال ماهانه بیانگر همه جوانب نیست. اختلاف %130 در فروش کنسول بیانگر وضعیت کاربران کنسولی است که بحث ما در خصوص کنسول بود نه این که معلوم نیست چطور مایکروسافت کاربران فعال ماهانه اکس باکس رو محاسبه می‌کنه.

احساس می‌کنم متوجه بنده نمی‌شوید که مرتب در بحث «فروش لازم رو نکرده که مایکروسافت بازی ها رو بر روی دیگر پلتفرم ها عرضه میکنه» چیزی که من گفتم اینه که پلتفرم اکس باکس به نسبت کاربران آن، بازی در آن به فروش میره.
 
اینکه فروش بازی ها در اکس باکس به نسبت پلی استیشن کمتر است خب مشخص است؛ ما نمی‌توانیم از پلتفرمی که کاربران کمتری دارد انتظار داشته باشیم بیشتر از پلتفرمی با بیشترین کاربر فروش داشته باشد. اکس باکس به اندازه وسعت پلتفرم خودش فروش لازم رو دارد.

در خصوص همین FF که شما فرمودی، به نسبت Installed Base هم باز فروش خیلی کمتره، اگه اشتباه نکنم فروش FFVII CC رو PS حدود 85% فروش کل بود. البته احتمالا در خصوص بازی های بزرگ نسبت فروش بالانس تره، اما این بازی های ژاپنی واقعا رو Xbox مخاطب خاصی ندارن. این FFVII هم اگه زمانی رو Xbox بیاد میزان فروشش نشون میده چقدر فن های اکس باکس علاقه مند هستن.

در کل فروش نرم افزاری و میزان اشتراک های گیم پس عدد قابل ملاحظه و مطلوبی نیست، همینطور فروش کلی کنسول ها، انقدر که مایکروسافت رو به سمت مالتی پلتفرم شدن هل داده. در نتیجه بحث خاصی در این مقال وجود نداره.
 
شایعه:بنا به گفته Dusk Golem عنوان RE9 به صورت OW خواهد بود
View attachment 332178
با این کپکامی که الان داریم میبینیم حتی اگه ow هم باشه میتونه متاب بالای 80 و یا شاید 85 رو هم بگیره اما من میترسم اگه چنین اتفاقی بیفته بازم فاجعه RE6 رقم بخوره و بازی شکست سنگین بخوره
تازه چطور میخوان بازی رو ow کنن مثلا مثل days gone یا evil within 2
 
نصفه شبی یه دو تا خبر بزنیم و بریم :دی

1711145280664.png


تاریخ عرضه نسخه انگلیسی Tsukihime: A Piece of blue Glass moon مشخص شد.
بازی قراره 27 ژوئن برای پلتفرم های Switch و PS4 منتشر شه

این بازی ریمیک دو تا مسیر اول ویژوال ناول Tsukihime است که سال 2000 عرضه شده بود و اولین اثر کمپانی Type-Moon به حساب میومد که با موفقیت اش کمپانی تونست بعدا سری Fate و Fate Grand Order رو بسازه و یکی از ناشرهای خیلی موفق ژاپنی بشه.

خارج از خبر: حتما این ویژوال ناول رو بازی کنید که مخصوصا مسیر دوم اش (ciel route) به صورت دیوانه کننده ای خوبه و کلا ویژوال ناول به شدت تر و تمیزیه :دی

============================================

1711146436342.png

به گفته جیسون شرایر، بخش PvE بازی Overwatch 2 به صورت کامل کنسل شده و تمرکز اکتیویژن بلیزارد الان کامل روی همون بخش PvP ـه.

تو این منبع عنوان شده که بعد از فروش ضعیف بخش Invasion که یه ورژن اولیه از PvE تو فصل ششم بازی بود، مدیران اکتیویژن تصمیم می گیرند که به کل این بخش رو از بازی حذف کنند و توسعه دهنده هاش رو به بخش های دیگه بازی منتقل کنند.

Overwatch 2’s Cowboy Bebop Wrecking Ball skin is missing this key detail - Dexerto
 
شایعه:بنا به گفته Dusk Golem عنوان RE9 به صورت OW خواهد بود
View attachment 332178
7 و 8 هم یه جورایی، نیمه جهان باز بودن، با چاشنی metroidvania.

با اینکه خطی و نیمه جهان باز رو به جهان بازی ترجیح میدم ولی بنظرم میتونه نتیجه کار جالب باشه.

حالا سوال اصلی اینجاست محیط بازی قرار چه اتمسفر و طراحی داشته باشه. محیط شهری یا اونطور که شایعه شده بود جنگل.


پ.ن: الان چک کردن چند ماه پیش شایعه شده بود محیط بازی قرار "A ghost town" باشه. ولی اینکه قسمت 9 بیشتری بودجه رو داره باعث میشه براش شدید هایپ شد و احتمالا اواخر نسل معرفی بشه.
 
ceo شرکت jyamma سازنده entoria گفته. ما باید یه نسخه رو تاخیر میزدیم یا باید تاریخ عرضه رو عقب مینداختیم که نمیشد
و چون پارتنر ما سگاست و برای احترام به اونا، نسخه ps5 که تو آسیا محبوبتره رو انتخاب کردیم و عرضه ایکس باکس رو با تاخیر انجام میدیم و بعد ریلیز میریم سراغ اون و dlc
در انتها هم گفته ما یه استودیوی ایندی هستیم و از طرف هیچ شرکتی منجمله ماکرو حمایت نمیشویم.
XboxEra Community Hangout |OT12| The Dirty Dozen
 
ceo شرکت jyamma سازنده entoria گفته. ما باید یه نسخه رو تاخیر میزدیم یا باید تاریخ عرضه رو عقب مینداختیم که نمیشد
و چون پارتنر ما سگاست و برای احترام به اونا، نسخه ps5 که تو آسیا محبوبتره رو انتخاب کردیم و عرضه ایکس باکس رو با تاخیر انجام میدیم و بعد ریلیز میریم سراغ اون و dlc
در انتها هم گفته ما یه استودیوی ایندی هستیم و از طرف هیچ شرکتی منجمله ماکرو حمایت نمیشویم.
XboxEra Community Hangout |OT12| The Dirty Dozen

عملا همون شد كه :D
 
  • Like
Reactions: Destro
e7de31353c4f10f9a9de88c2494e6ad3c366d47684ee3551.jpeg
استودیو The Chinese Room با انتشار تریلری از تاریخ عرضه Still Wakes the Deep رونمایی کرد.
این عنوان در تاریخ 18 ژوئن (29 خرداد) برای پلتفرم‌های PC, PS5, and Xbox Series X|S منتشر خواهد شد و همچنین برای کاربران سرویس گیم‌پس نیز در دسترس خواهد بود.
AnnTCR.jpg
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • Top
    رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
    or