Last edited by a moderator:
کاملا باهات موافقم.من نمیفهمم تو مدیایی که یه بازی مثل سایبرپانک با چند صد میلیون بودجه تمام هزینه ساختشو همون روز اولش (یا شایدم پیش خرید) با قیمت بعضا زیر 60 دلار درمیاره کمپانی ها و خبرگزاری ها چه اصراری دارن به اینکه قیمت بازیا پایینه و داره به ناشرا فشار میاد. با یه صنعتی مثل فیلمسازی مقایسه کنیم اصلا جوکه وضعیت ویدیو گیم به قدری پول مفت توشه.
هرچند چندین ساله ناشرها دارن همون 100 دلار رو با DLC ها میگیرن رو هر بازی منتها معلومه بدشون نمیاد رقم کلی یه 20-30 دلار دیگه ام بالاتر بره.
هر صنعت تازه شکوفا شده ای یه دوره ماه عسلی داره کلا که پول و سود خیلی زیادی توش در جریان میفته. اینو هم تو فیلمسازی داشتیم تو دهه های قبل هم موسیقی هم اتومبیل سازی هم استریمینگ. الانم تقریبا میشه گفت AI و کلاد به این شکل درآمد زایی دارن در حدی که یه خبری چند روز پیش که اکثر کارمند های انویدیا الان میلیونر محسوب میشن. ولی ذات بازار به این شکله که بعد از یه مدت که اشباع شکل گرفت یه تناسبی بین خدمات و درآمد به وجود میاد. حالا تو ویدیوگیم ناشرا خیلی اصرار دارن که نه ما تا ابد باید همینطور مثل قبل پول دربیاریم.کاملا باهات موافقم.
من نمیتونم صنعتی رو پیدا کنم که شخص با کپی پیست کردن یک اسکین یا لوت باکس یا هرچیزی اینقدر پول به جیب بزنه بعد دو قورت و نیمشم باقی باشه.
کلا اینا یک موقع زیادی پول مفت براشون میومده. حالا دارند میگن چرا الان بجای ده تا جت شخصی باید 5 تا داشته باشیم.
کلا اینا تیم های الکی توی استدیو هاشون درست کردن، وگرنه هیچ منطقی نیست بازی که مثلا 50 میلیون بودجه قسمت اولش بوده، یکهو بودجه قسمت 200 میلیون خورده ایی بشه.
پسری که کات سینو اسکیپ کنههیچ کات سین غیر قابل اسکیپی نداشته
تقریبا محاله T2 حاضر بشه بزرگترین و مورد انتظارترین عنوان سرگرمی تاریخ رو فدای پر کردن جیب 4 تا استودیو ک*ن نشور و تنبل مثل یوبی و ea کنهرو واژه ها که دعوا نداریم. وقتی میگن "امیدوار هستیم"، یعنی احتمالش رو میدن. هر چند کم.
پ.ن: شخصا به عنوان یه مصرف کننده دلم میخواد افزایش نداشته باشه. ولی به عنوان کسی که واقعا همچین شاهکاری رو ستایش میکنه، از خودم میپرسم اگر افزایش داشته باشه نمیخری؟
باید بگم که میخرم
حتی نیاز به GTA O هم نداره. وقتی ۲۰۰ میلیون آدم یه تریلر رو داخل یوتیوب دیدن یعنی اگه نصف این مقدار هم بازی رو ۷۰ دلار بخرن می شه ۷ میلیارد دلار که فکر کنم گفته بودن ۲ میلیارد اینا خرج بازی شده.تقریبا محاله T2 حاضر بشه بزرگترین و مورد انتظارترین عنوان سرگرمی تاریخ رو فدای پر کردن جیب 4 تا استودیو ک*ن نشور و تنبل مثل یوبی و ea کنه
اصلا قیمت اولیه بازی اهمیت خاصی نداره واسه T2 از GTA O چند برابرشو در میاره، هرچند که خودم (و خیلی از رفقا) آماده شدیم که بالاترین نسخه روبخریم، ولی بدون شک نسخه 70 دلاری هم مثل باقی بازیا وجود خواهد داشت
این کمپانی هام به جای آویزون شدن از gta 6 اگه دل به کار بدن و "بازی" خوب بسازن سود کلان می برن
الان به ۲۳۵ میلیون بازدید رسیده و ۱۲ میلیون لایک که ratio like خیلی بالاییهحتی نیاز به GTA O هم نداره. وقتی ۲۰۰ میلیون آدم یه تریلر رو داخل یوتیوب دیدن یعنی اگه نصف این مقدار هم بازی رو ۷۰ دلار بخرن می شه ۷ میلیارد دلار که فکر کنم گفته بودن ۲ میلیارد اینا خرج بازی شده.
خیلی جالبه که تریلر GTA6 توی روز اول بیش از ۱۰۰ میلیون بازدید داشت و در دو هفته بعد از انتشار تریلر، این رقم به ۱۵۰ میلیون بازدید افزایش یافتش و بعد از ۷ ماه ۲۰۰ میلیون بازدید. چه شاهکاری بشه این بازی و چه سودی بکنه راک استار.الان به ۲۳۵ میلیون بازدید رسیده و ۱۲ میلیون لایک که ratio like خیلی بالاییه
رقم بازدید اینها دیگه زیادی رویایی شد.اون هم فقط رو یک ویدیو نه مثلا جمع چندتا ویدیوباهم.
تو صنعت گیم که هیچ تو کل صنعت سرگرمی هم دیگه کسی به این رقم نمیرسه. ببينيم تریلر ۲ چیکار میکنه.
ولی از حق نگذریم راک استار همیشه برای خلق تجربیات بینظیر و گیم پلی های جذاب شناخته شده و این انتظار طبیعیه طرفدار هاش برای نسخه جدید این بازی سر و دست بشکونن. (به عبارتی دیگه نون حلال میخوره)خیلی جالبه که تریلر GTA6 توی روز اول بیش از ۱۰۰ میلیون بازدید داشت و در دو هفته بعد از انتشار تریلر، این رقم به ۱۵۰ میلیون بازدید افزایش یافتش و بعد از ۷ ماه ۲۰۰ میلیون بازدید. چه شاهکاری بشه این بازی و چه سودی بکنه راک استار.
"رقیب"lolمن بیشتر از اینکه از سیاست های سونی متنفر باشم ای اون کمپانی متنفرم کع چنان گوی رو خالی کرده که رقیبش میتونه بدترین سیاست هارو داشته باشه و نتیجه ش رو هیچوقت نبینه
در تایید حرفات یه چیزی بگم"رقیب"lol
خوبه که سونی با لایو سرویس ها از اشتباهاتش درس گرفت و جلوی ضرر رو همینجا گرفت، این کنسلی ها بیشتر از اینکه ناراحت کننده باشه، باعث خوشحالی فن ها شده و از این روند در قبال سیاست عناوین لایوسرویس حمایت نکردن و همه جا نارضایتیشونو اعلام کردن. ولی مایکروسافت دو نسل روی اشتباهاتش پافشاری کرد، فن هاش هر حرکت اشتباهی کرد حمایتش کردن، آخر هم بعد این همه کوری خوندن های نابجا، همون فن های سابق، شدن بی طرف های امروز! مایکرو هم شد ناشر و موزم گیرش نیومد