سرخط خبرها

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
دوباره با حرفت کاملا موافقم.
اما خب همیشه یه اما باید باشه:D

همین اول بگم که بحث کوجیما و PT خیلی نمیتونه درست باشه.
هر کسی غیر از کوجیما اون بازی رو میساخت اینقدر تحویل گرفته نمیشد و هم اینکه تیزر رایگان بودنش تاثیر خیلی زیادی در موفقیتش داشت.
در مورد کوجیما شرایط استثاست.
ایشون سنگ هم بزاره جلوت جوری تبلیغ و هایپ دورش ایجاد میکنه که شمل فکر کنی که اصلا ایشون خالق سنگه و تو حتما باید بگیری دستت و بهش دقت کنی.
از آوردن بازیگر و کارگردان هالیوودی بگیر تا نوع تریلر دادنش تو بهترین نمایشگاه ها ، بودجه بالای بازیهاش و...

بحث این بود که کونامی بلد نیست بازیش رو بفروشه که من تا حدی موافق بودم ، تریلرهای بازی واقعا خوب نبود.
پلیرهای جدید که نیمدونستن چیه و فنها هم که کلا تا قبل اومدن نمراتش در حال ضدتبلیغ بودن ، البته بماند که یکسری فن نما هم داشتیم که حتی بعد اومدن نمرات هم همچنان در حال ضدتبلیغ بودن و دنبال فلان جای مار میگشتن:D

اتفاقا من میخوام بگم حتی اگه کونامی تریلرهای خفن میساخت و تبلیغات آنچنانی هم برای ریمیک میکرد فروش بازی خیلی تفاوت چشمگیری با شرایط فعلیش نمیکرد.
این مجموعه حتی تو اوجش که کونامی خدای صنعت بود و همه بازیهاش جزو بهترینها بودن اونچنان فروشی نمیکرد ، در صورتی که همون موقع کپکام فروش REهاش به مراتب بیشتر بود.
اگه بری ببینی فروش کل مجموعه سایلن هیل تو بیست سال (از 1999 تا 2019) کلا 9 میلیون نبوده.
که یعنی تا قبل ریمیک SH2 حتی به اندازه فروش یک نسخه از RE مثلا RE6 نتونسته بفروشه!
خب این همش نمیتونه دلیل بر تبلیغ و پرزنت بد از سمت کونامی بوده باشه.
این بیشتر نشون میده فن بیس این سری حتی تو اوج هم اصلا قابل مقایسه با مجموعه RE نیست.

از طرفی کونامی اگه تریلرهاش بد بود اما رمدی که با هر تریلرش ما بیشتر عاشقش میشدیم.
خود بازی هم که بنچمارک گرافیکی بود و جزو بازیهایی که واقعا نسل بعد رو نشونمون داد.
اما خب فروش بازی تعریفی نداره.

میخوام بگم این سبک سقف پلیرهاش همینقدره.
من اگه گفتم تو نسخه های جدید بره سمت RE شدن منظورم این بود که گیم پلی فان تر درش تزریق کنن ، نه که گیم پلی مجموعه رو جراحی کنن و خود REکلون بشه.
میگم ، RE اگه میفروشه تنها دلیلش برگشت شخصیتهای قدیمی که پلیرها میشناسنشون و باهاشون خاطره دارن.
فیلمهای موفقی از این سری ساخته شده.
REها در وحله اول اصلا ترسناک نیستن ، شوتر سوم شخص تو سبک بقا هستن که المانهای ترس هم درش دیده میشه.
ولی فرمولی که بهش رسیدن خیلی با هم تناسب دارن که منجر میشه رنج وسیعی از گیمرها بخوان بازیش کنن.
داستان بازیها هم کلا دو خطیه و سطحی ، یکسری اصلا برای داستان بازی نمیکنن.
دوست دارن با شخصیت محبوبشون بیفتن تو مپ و زامبی بکشن ، اسلحه لول آپ کنن و...

این اتفاقا ارزش کار کپکام رو میرسونه که تونسته به همچین فرمول و تناسبی بین ویژگیهای مختلف گیم پلی ، داستان و شخصیت پردازی برسه.
کار هرکسی نیست.


برعکس سایلنت هیل ها گیم پلی آروم تری دارن و بدون هیاهو و ست پیس های آنچنانی ، یک تجربه درونی ، احساسی با اتمسفر سنگین و بزرگسالانه تری رو به مخاطب ارائه میدن.
و اصلا هم تو این موارد به گیمر آسون نمیگیرن که باعث ترس خیلی بیشتری در مخاطب میشه.
تجربه نهایی هم داستان کلی بازیه که میخ آخر رو میزنه و برای فهم بهترش باید براش هزینه کرد و وقت گذاشت.
اینها رو گفتم ولی منظورم این نیست که سبک وحشت کلا نمیفروشه.
خیلی براش مثال هست و مثلا یکیش مجموعه Outlast که فوق العاده بفروشه.

البته سایلنت هیل سبک وحشت خالص نیست اما این فرمولی هم که کونامی با سایلنت هیل خلق کرده نمیتونه فروش بالایی رو رقم بزنه.
یا باید به همین مقدار فروش قانع باشه و یا اگه بخواد پلیرهای جدید جذب کنه و ازش پول در بیاره باید تو نسخه های جدید المانهای فان تر درش تزریق بشه.

مطمئنا فنها این رو دوست ندارن ولی همونطور که گفتم راه حلش به نظرم ریمیک نسخه های اصلی به طور یک به یک و وفاداره که بتونه از دلشون در بیاره و هر دو گروه رو بیاره سر سفره.
اینطوری خیلی از پلیرهای جدید و قدیمی همپوشانی هم میکنن و جذب این میشن که هر دو نوع بازی (ریمیکهای یک به یک و نسخه های با گیم پلی جدید) رو حتما تست میکنن.
این منجر میشه به فروش بیشتر جفت بازیها.
البته اینکه که چطور این کار رو میکنن واقعا برنامه ریزی بلندمدت میخواد ، تهیه کننده های دلسوز و کار بلد.
حتما خود کونامی هم باید تیم داخلی تشکیل بده ، اینطوری پخش و پلا با استودیوهای مختلف خارجی نمیشه پشت به پشت بازی خوب ساخت.
یک مورد دیگه هم حداقل در مورد نسخه پی سی بازی هست اونهم این هستش کلا سری سایلنت هیل روی پی سی کمتر شناخته شده هست نسخهایی که تیم سایلنت نساخته به جز هوم کامینگ هیچکدوم برای پیسی نیومد از طرفی هم نسخه پیسی اونهای که آمده به صورت نرمال به جز سایلنت هیل 4 که روی گوگ عرضه شد بقیه دردسر اجرا با ویندوز 10 و 11 دارند .البته سایلنت هیل 2 میشه با مود enh راحت بازی کرد ولی سایلنت هیل 3 به سختی میشه نسخه پی سی الان اجرا کرد و هم سایلنت هیل 3 و هم 1 با شبیه ساز خیلی بهتر میشه اجرا کرد ولی این باید در نظر گرفت که خیلی ها سراغ شبیه سازها نمیرن.همین به نظرم با عث میشه روی پی سی این سری کمتر شناخته شده باشه .به نظرم بهتر بود کونامی قبل از عرضه ریمیک یک کالکشن هم برای سایلنت هیل میداد.نکته دیگه درباره فروش بهتر رزیدنت اویل ها با حرف شما موافقم.سری رزیدنت اویل گیم پلی فانی داره.و از طرفی یکی از مهمترین ویژگی هاش ارزش تکرار بالا بازی هستش
 
آخرین ویرایش:
نسل هفت هیچ وقت تکرار نمیشه، ده‌ها بازی خفن داشت چه عناوین دنباله‌دار و چه IP های جدید. فکر نکنم هیچ وقت دیگه به اون دوران برگردیم :دی بهترین بازی نسل هفت هم همین Uncharted 2 هست، دیگه همه بازی کردن و نیازی به تعریف نیست ولی ثانیه به ثانیه‌اش پشم ریزون بود لامصب :D

پ.ن: یادش به خیر تاپیک امتیازاتش رو خودم زدم، یادمه به عنوان اولین امتیاز یه بابایی بهش ۲۱ از ۲۰ داده بود!! :دی

فك كنم مجله پلى استيشن uk بود
 
آنچارتد ۲ رو کارکرده خریدم ۴۵ تومن. اون زمان حقوقم ۴۰۰ تومن بود. یعنی می تونستم ماهی ده تا بازی ps3 بخرم.

الان بخوام ده تا بازی ps5 در ماه بخرم، باید ۴۰ میلیون حقوق بگیرم، که خب نصفش هم نمیگیرم :|

ببین چیکار کردن با مملکت8-|
 
آنچارتد ۲ رو کارکرده خریدم ۴۵ تومن. اون زمان حقوقم ۴۰۰ تومن بود. یعنی می تونستم ماهی ده تا بازی ps3 بخرم.

الان بخوام ده تا بازی ps5 در ماه بخرم، باید ۴۰ میلیون حقوق بگیرم، که خب نصفش هم نمیگیرم :|

ببین چیکار کردن با مملکت8-|
شیش سال پیش تو 97 ماشین ام وی ام 315 اسپورت صفر گرفتم 40، الان با اون پول یه ps5 میشه خرید، دقت کنید ۶ سال پیش ها
من پلی استیشن ۴ پرو رو گرفتم 1/400،. الان باید پول ۴ تا پلی استیشن ۴ پرو رو بدیم برا یه بازی.
این تفاوت ها باید حد اقل بین پدر بزرگ و نوه هایش بود نه منی که اون موقع دخترم اول میخواند الان ششم
 
آخرین ویرایش:
من يادمه كيلزون٢ اومده بود زودتر همه جا بالاى ٩٠ تومن نرخ ميدادن و خيلى گرون محسوب ميشد.
همون سايت dc پيش فروش گذاشت ٦٣ تومن.
يادمه اون موقع درگاه پرداخت اينام نبود بايد ميرفتى پاى عابربانك واريز ميكردى شماره پيگيرى رسيد و ٤ شماره اخر كارتت رو تو سايت ثبت ميكردى.
 
15 سال پیش در چنین روزی
عجب سینگل پلیری بود
عجب مولتی پلیری داشت

View attachment 353298
8->8->8->
خداروشکر دوران اوج گیمینگ ما همچین شاهکارهایی اومد
خوب دورانی گیمر بودیم
چندسال لذت بردیم دیگه این گند و گوه های جدیدم تجربه نکردیم
خداروشکر
 
15 سال پیش در چنین روزی
عجب سینگل پلیری بود
عجب مولتی پلیری داشت

View attachment 353298
8->8->8->
خیلیا دارن تجدید خاطره می کنن، این روزا کاربران بیشتر از هر وقت دیگه ای برای خرید PS3 راهنمایی می خوان
کاتالوگ بازی..
4b61f67c-7552-46e1-830a-b25ce3bdbf9c.jpg
 
آنچارتد ۲ رو کارکرده خریدم ۴۵ تومن. اون زمان حقوقم ۴۰۰ تومن بود. یعنی می تونستم ماهی ده تا بازی ps3 بخرم.

الان بخوام ده تا بازی ps5 در ماه بخرم، باید ۴۰ میلیون حقوق بگیرم، که خب نصفش هم نمیگیرم :|

ببین چیکار کردن با مملکت8-|
البته اون زمان بازی ها 50 دلار بودن الان 70 دلار شدن من با یک میلیون اون زمان یک 360 یک PSP ارتقا سیستم پی سی با یک اسپیکر 80 واتی 3 تیکه TDK خریدم 100 هم دادم مانیتور LCD SAMSUNG خریدم که اون زمان LCD حکم عجایب هفت گانه داشت

من اون نسل چقد هميشه ذوق داشتم واسه دفترچه بازيا.
كم كم رو به اواخر نسل به بهونه محيط زيست حذف شدن.
کلا هر چیزی که به نفع کاهش هزینه ها باشه می شه محیط زیست اما قاب پلاستیکی بازیافت نشدنی که باید با نمونه فلزیش جایگزین بشه دیگه محیط زیستی نیست. جاش نیست که بگم دیگه با چیا ملت سر کار گذاشتن

خیلیا دارن تجدید خاطره می کنن، این روزا کاربران بیشتر از هر وقت دیگه ای برای خرید PS3 راهنمایی می خوان
کاتالوگ بازی..
View attachment 353315
اتفاقا پارسال یک PS3 در حد خریدم فوق العادس دسته بازیش برای 15 ساله پیشه هنوز باتری با انالوگش سالمه
یک اس اس دی هم جای هاردش گذاشتم بهترم شد جالبه که هکش هنوز فعاله و نرم افزار هکش همچنان اپدیت می شن یا براش حتی برنامه های جدید میاد
 
آخرین ویرایش:
یک تریلر جدید از مجموعه سریال انیمیشن Secret Level که گیمزکام امسال معرفی شد توسط یک کانال تلگرامی لیک شده. طبق تریلر بازیگرهای اصلی سریال به شرح زیر هست.

Arnold Schwarzenegger
Kevin Hart
Keanu Reeves
Heaven Hart
Temuera Morrison
Ariana Greenblatt
Emily Swallow
Gabriel Luna
Ricky Whittle
Patrick Schwarzenegger
Merle Dandridge
Claudia Doumit
Adewale Akinnuoye-Agbaje
Clive Standen
Michael Beach
Laura Bailey

این مجموعه که به کارگردانی تیم میلر و استودیوی Blur ساخته شده قراره 10دسامبر امسال در قالب 15 اپیزود از آمازون پرایم پخش بشه.


 
طبق خبر استودیوها متعددی در حال تغییر انجین داخلی خود به آنریل انجین هستن. آیا هزینه نگه داری انجین داخلی زیاد است؟ یا استودیو‌ها چیز دیگری در آنریل می‌بینند! استودیوهایی که دست به تغییر زده‌اند به شرح زیر است:
  • استودیو CDPR از RED Engine به آنریل​
  • شرکت ‏Konami استفاده از Unreal Engine به جای FOX Engine برای بازی Metal Gear Solid Delta‏​
  • شایعه: شرکت ‏Bethesda‏ برای بازی ‏Elder scrolls 6‏ از آنریل استفاده خواهد کرد.​
  • استودیو Halo Studios هم پیش‌تر تایید شده بود که از آنریل انجین استفاده خواهد کرد.​

20241014_094945.jpg
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or