سرخط خبرها

gears-of-war-cliff-bleszinski-580x334.jpg


کلیف بلزینسکی خالق سری بازی‌های Gears of War: مایکروسافت/کوالیشن اگر باهوش بودن از من به عنوان مشاور در بازی گیرز دعوت می‌کردند.

وی می‌گوید من برای مشاوره آماده‌ام ولی هیچ تماسی از مایکرو با من گرفته نشد، خب مشکلی نیست، همینی که هست ولی حداقل از نظر روابط عمومی بسیار طلایی میشد.

Gears of War creator says Xbox would enlist him “if they were smart”
 
View attachment 326179


کلیف بلزینسکی خالق سری بازی‌های Gears of War: مایکروسافت/کوالیشن اگر باهوش بودن از من به عنوان مشاور در بازی گیرز دعوت می‌کردند.

وی می‌گوید من برای مشاوره آماده‌ام ولی هیچ تماسی از مایکرو با من گرفته نشد، خب مشکلی نیست، همینی که هست ولی حداقل از نظر روابط عمومی بسیار طلایی میشد.

Gears of War creator says Xbox would enlist him “if they were smart”

این بیچاره کشت خودشو از بس گفت منو برگردونید Gears رو ریبوت کنم! اما نمیدونم چرا تحویلش نمیگیرن؟ حداقل سونی بره سراغش بگه بیا یه شوتر آدمی زادی برای من بساز:دی
 
این بیچاره کشت خودشو از بس گفت منو برگردونید Gears رو ریبوت کنم! اما نمیدونم چرا تحویلش نمیگیرن؟ حداقل سونی بره سراغش بگه بیا یه شوتر آدمی زادی برای من بساز:D
داشتم فک میکردم سونی هم اندازه مایکرو باهوش نیست:D تو این چند سال کلی ایده و خلاقیت تو مغزش ذوب کرده، حیفِ کسی استفاده نکنه.
 
View attachment 326179


کلیف بلزینسکی خالق سری بازی‌های Gears of War: مایکروسافت/کوالیشن اگر باهوش بودن از من به عنوان مشاور در بازی گیرز دعوت می‌کردند.

وی می‌گوید من برای مشاوره آماده‌ام ولی هیچ تماسی از مایکرو با من گرفته نشد، خب مشکلی نیست، همینی که هست ولی حداقل از نظر روابط عمومی بسیار طلایی میشد.

Gears of War creator says Xbox would enlist him “if they were smart”
Trilogy شاهکاری داشت این فرنچایز که مایکرو ترکوندش فکر میکرد همون فرمول تکراری جواب میده ٬ واقعا کی بهتر از بلزینسکی برای Gears ؟
 
آخرین ویرایش:
View attachment 326179


کلیف بلزینسکی خالق سری بازی‌های Gears of War: مایکروسافت/کوالیشن اگر باهوش بودن از من به عنوان مشاور در بازی گیرز دعوت می‌کردند.

وی می‌گوید من برای مشاوره آماده‌ام ولی هیچ تماسی از مایکرو با من گرفته نشد، خب مشکلی نیست، همینی که هست ولی حداقل از نظر روابط عمومی بسیار طلایی میشد.

Gears of War creator says Xbox would enlist him “if they were smart”
کلا الان شرایط و نگرش استدیو ها میدونیم به کدوم سمتی سوق پیدا کرده، با توجه به التهاب و حساسیت هایی که استدیوهایی نظیر Blizzard برای صنعت بازی وجود آوردن دیگه تعجب آور نیست که حتی یک سری افراد برن تو Black List، مخصوصا اگه چنین اظهار نظر هایی هم 20 سال پیش کرده باشی و همچنان زیر پوستی ادامه بدی و به مذاق یه عده خوش نیاد، خود به خود کنسلی...

FzoIUZNXwAQAkvu.jpg
FzoIUN6XsAI0EUb.jpg

کلا تا جایی که میدونم چند بار هم میخواسته برگرده به Epic Games که تیم سویینی مخالفت کرده. در کل به نظرم به عنوان مشاور میتونه خیلی مفید باشه برای تیم، ولی خب از سال 2020 به صورت نان استاپ داره راجع به این قضیه توییت میزنه و هیچ دستاوردی براش نداشته.

کلیف بلزینسکی معلوم نیست هنوز بتونه بازی‌های خفنی بسازه یا مثل بعضی دیگه از کارگردان‌ها شده که وقتی از اوج فاصله می‌گیرن، دیگه امیدی بهشون نیست. :D کلاً این قضیه توی خیلی از کارگردان‌های بزرگ صنعت بازی وجود داره که تا یه جایی عالی کار می‌کنن، ولی از تیم قبلی که جدا می‌شن دیگه به قهقرا می‌رن.
اکثراً بلزینسکی رو با Gears of War می‌سازن که خب طبیعی هم هست و اون تریلوژی خیلی چیز درجه یکی بود و جز بهترین آثار اون نسل، ولی مثلاً توی تولید سری Unreal هم نقش اساسی داشت و جزو اصل کاری‌های تیم Unreal Tournament بود که از بهترین شوترهای مولتی‌پلیر دوران خودشون بودن. طراح ارشد Bulletstorm هم بود که من زیاد بازی نکردم، ولی یادمه طرفدارهای خاص خودش رو داشت. قرن‌ها قبل از همه اینا هم روی Jazz Jackrabbit کار کرده بود که جزو بازی‌های محبوب من توی اوایل کار با پی‌سی بود. :D
ولی LawBreakers نسبت به بازی‌های قبلی بلزینسکی افت کیفیت داشت و اصلاً کسی نفهمید کِی اومد و کِی رفت! البته گویا کیفیتش خیلی هم پایین نبوده و برخلاف چیزی که توی ذهن من بود و فکر می‌کردم در حد ۶۰ اینا بوده، الآن رفتم دیدم میانگین ۷۶ داشته و اکثر رسانه‌های معروف هم امتیازهای نسبتاً خوبی بهش داده بودن:
GamesRadar: 9
Destructoid: 8.5
PC Gamer: 8.4
GameSpot: 8
Edge: 8
IGN: 7.9
Game Informer: 7.7
Eurogamer: Recommended
باید در نظر گرفت که بازی احتمالاً بودجه بالایی (در مقایسه با بازی‌های AAA) نداشته و پروسه تولیدش هم یه ذره آشفته بود! یعنی اول قرار بود Free to Play باشه و بعدش قرار شد به سمت حالت پولی و معمولی برن و در نهایت هم شکست تجاری فجیعی خورد. اون هیاهویی که این مدل بازی‌های مولتی‌پلیر توی شروع بهش نیاز دارن رو پیدا نکرد و سریع فراموش شد. ولی شاید اگه یه تیم بهتر با بودجه بیشتر بهش بدن و با برنامه‌ریزی درست و حسابی جلو برن، بتونه دوباره بازی‌های بزرگی بسازه.
خیلی جالبه تو اندینگ کردیت Gears of War 2 کلیف بی یه نقل قول داشت که شرایط پسا Lawbreakers خودش هست قشنگ :D

Screenshot 2024-01-29 204126.png

دوران Unreal tournament واقعا بسیار طلایی بود، جالبیش اینه همون الگو های طلایی که 20 سال پیش تیم سویینی به همراه تیمش پیش گرفتن تا به امروز دارن ادامه میدن و برای همینه که EPIC GAMES بهترین و مشتری مدار ترین استدیو صنعت بازیه.

View attachment Ut 2004 Specialedition Ntsc.Iso(2).mp4

به به jazz jackrabbit بهترین بازی پلتفرم 2d دوران کودکیم بود که تحت Dos اجرا میشد و یادمه همیشه صبر میکردم تا پدرم از سر کار بیاد تا بازیو برام اجرا کنه، آریا باعث شدی برم موزیکاشو دوباره گوش کنم و تجدید خاطره کنم.

کلیف جدا از این که سر lawbreakers تر زد و بعدشم به بتل رویال ساخت که شکست خورد، قبلش هم به پی سی گیمرا توهین کرده بود و گفته بود دزد!
شاید الان از حرفاش و کاراش پشیمون شده باشه، ولی اینا همیشه تو کارنامش میمونه و هرکی بخواد بهش کار بده، قطعا اینارو در نظر میگیره.
دقیقا یادمه، من حتی موفق شدم نسخه آلفارو بازی کنم و فیدبک بدم، حقیقتا شرایطی که برای بازی پیش اومد قابل درک بود، حتی یادمه کلیف بنده خدا میگفت زمانی که تصمیم گرفتن استدیو رو تعطیل کنن به خاطر اون احساس مسئولیتی که نسبت به کارمنداش داشت تا 3 ماه بعد حتی حقوق بهشون میداد. یادمه یه دفعه DAVID JAFFE کلیف رو دعوت کرده بود به برنامش و یکی زنگ زد گفت کلیف نمیخوای پول منو پس بدی! ، کلیف هم بعدش کلی عذرخواهی کرد و گفت اگه بخوای میتونم الان پولت رو پس بدم و یارو کلا بیخیال شد :D
 
آخرین ویرایش:
کلیف بلزینسکی معلوم نیست هنوز بتونه بازی‌های خفنی بسازه یا مثل بعضی دیگه از کارگردان‌ها شده که وقتی از اوج فاصله می‌گیرن، دیگه امیدی بهشون نیست. :D کلاً این قضیه توی خیلی از کارگردان‌های بزرگ صنعت بازی وجود داره که تا یه جایی عالی کار می‌کنن، ولی از تیم قبلی که جدا می‌شن دیگه به قهقرا می‌رن.
اکثراً بلزینسکی رو با Gears of War می‌سازن که خب طبیعی هم هست و اون تریلوژی خیلی چیز درجه یکی بود و جز بهترین آثار اون نسل، ولی مثلاً توی تولید سری Unreal هم نقش اساسی داشت و جزو اصل کاری‌های تیم Unreal Tournament بود که از بهترین شوترهای مولتی‌پلیر دوران خودشون بودن. طراح ارشد Bulletstorm هم بود که من زیاد بازی نکردم، ولی یادمه طرفدارهای خاص خودش رو داشت. قرن‌ها قبل از همه اینا هم روی Jazz Jackrabbit کار کرده بود که جزو بازی‌های محبوب من توی اوایل کار با پی‌سی بود. :D
ولی LawBreakers نسبت به بازی‌های قبلی بلزینسکی افت کیفیت داشت و اصلاً کسی نفهمید کِی اومد و کِی رفت! البته گویا کیفیتش خیلی هم پایین نبوده و برخلاف چیزی که توی ذهن من بود و فکر می‌کردم در حد ۶۰ اینا بوده، الآن رفتم دیدم میانگین ۷۶ داشته و اکثر رسانه‌های معروف هم امتیازهای نسبتاً خوبی بهش داده بودن:
GamesRadar: 9
Destructoid: 8.5
PC Gamer: 8.4
GameSpot: 8
Edge: 8
IGN: 7.9
Game Informer: 7.7
Eurogamer: Recommended
باید در نظر گرفت که بازی احتمالاً بودجه بالایی (در مقایسه با بازی‌های AAA) نداشته و پروسه تولیدش هم یه ذره آشفته بود! یعنی اول قرار بود Free to Play باشه و بعدش قرار شد به سمت حالت پولی و معمولی برن و در نهایت هم شکست تجاری فجیعی خورد. اون هیاهویی که این مدل بازی‌های مولتی‌پلیر توی شروع بهش نیاز دارن رو پیدا نکرد و سریع فراموش شد. ولی شاید اگه یه تیم بهتر با بودجه بیشتر بهش بدن و با برنامه‌ریزی درست و حسابی جلو برن، بتونه دوباره بازی‌های بزرگی بسازه.
 
کلا الان شرایط و نگرش استدیو ها میدونیم به کدوم سمتی سوق پیدا کرده، با توجه به التهاب و حساسیت هایی که استدیوهایی نظیر Blizzard برای صنعت بازی وجود آوردن دیگه تعجب آور نیست که حتی یک سری افراد برن تو Black List، مخصوصا اگه چنین اظهار نظر هایی هم 20 سال پیش کرده باشی و همچنان زیر پوستی ادامه بدی و به مذاق یه عده خوش نیاد، خود به خود کنسلی...

View attachment 326180
View attachment 326183

کلا تا جایی که میدونم چند بار هم میخواسته برگرده به Epic Games که تیم سویینی مخالفت کرده. در کل به نظرم به عنوان مشاور میتونه خیلی مفید باشه برای تیم، ولی خب از سال 2020 به صورت نان استاپ داره راجع به این قضیه توییت میزنه و هیچ دستاوردی براش نداشته.
کلیف جدا از این که سر lawbreakers تر زد و بعدشم به بتل رویال ساخت که شکست خورد، قبلش هم به پی سی گیمرا توهین کرده بود و گفته بود دزد!
شاید الان از حرفاش و کاراش پشیمون شده باشه، ولی اینا همیشه تو کارنامش میمونه و هرکی بخواد بهش کار بده، قطعا اینارو در نظر میگیره.
 
این دوتا یه بازین دیگه، چرا دوبار حساب میکنی؟:D
نه law breakers از این شوتر هیرو محورا بود مثل اورواچ اینا

بتل رویاله یه حالت کارتونی اینا داشت، که یادم نیست اصلا ریلیز شد یا نه:D
 
نمیدونم چرا حس میکنم منظورتون از اون بازی به غیر از LawBreakers در اصل Drawn to Death هست که اون هم برای David Jaffe بود :D
ولی در کل نمیدونم چرا خیلی الکی کنار رفتن. شانس آخرین بازی هر دوشون هم بد بود، البته باز طبق امتیاز ها و نظر یکسری کاربرها LawBreakers بازی بهتری بوده و فقط بازی رو به Overwatch باخت
 
نه law breakers از این شوتر هیرو محورا بود مثل اورواچ اینا

بتل رویاله یه حالت کارتونی اینا داشت، که یادم نیست اصلا ریلیز شد یا نه:D

من نمیدونم چرا فکر میکردم این LawBreakers رو برداشتن بتل رویال کردن؟:دی

یه بازی داشت به اسم Radical Heights که چند ماه بعد از عرضه نسخه Early Access کنسل شد.

آره شهید شد بدبخت:دی

در کل کلیف برگرده به دنیای ویدئو گیم من استقبال میکنم. هرچند خودش گفته از ویدئو گیم عبور کرده و دوست داره به کامیک نوشتن ادامه بده و ملت هم در این فیلد تازه ساپورتش کنن:دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or